abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100288438
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!

Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken

Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
pi_100289138
Fijn Mrien dat het er opzich goed uitziet en dat ze verdere onderzoeken gaan doen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100289700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeker haar lengte loopt erg netjes hoor Vanyel. Ze had gewoon een keer een flinke groeispurt en volgt nu weer het lijntje. Gewicht is te verklaren door haar ziekte en trekt vast binnenkort bij. Ze tankte laatst toch ook weer 's nachts?
Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestopt :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100289754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar is ze godzijdank na een week weer mee gestopt :)
:D Ja oké maar ze vond het wel nodig om dat even te doen dus ik denk dat ze het zelf heel goed regelt hoor :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100289853
Ja dat sowieso :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100290289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:24 schreef cleany het volgende:
vandaag naar de logopedist geweest...die raadde een andere fles aan en misschien terug gaan naar Nutriton...dat laatste gaat dus niet gebeuren...we blijven niet bezig!
Mama naar babymassage geweest. Hij vond alles best, maar een 'tummyrub' mocht niet.
Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?
Had je trouwens de opmerking over de hoeveelheid voeding nog gezien?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:57:11 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100290420
Jeetje Mrien, het is allemaal nogal niet wat... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100290511
Mrien, wel fijn dat er meteen naar vanalles gekeken wordt, maar het lijkt me voor Jelle en jullie niet echt leuk, al die onderzoeken. Wij zijn destijds niet bij de kinderarts beland met Driekus, anders hadden we vast ook in zo'n protocol gezeten. Succes er mee!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100290762
MP: kun je het tabletje niet onder een stukje plastic leggen en dan met een hamer erop slaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100290842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef Leandra het volgende:
Jeetje Mrien, het is allemaal nogal niet wat... :*
Ik sluit me hierbij aan. Jemig. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100291125
Maar waarom zou je? Dan moet je 2 keer per dag (?) met een hamer in de keuken gaan staan rammen op die krengen om te kijken of het mengt. Terwijl er vloeibare alternatieven voor handen zijn.
Een huisarts is ook maar een mens en heeft misschien iets te simpel gedacht over het vermalen van die pilletjes. Ik herinner me nog dat stiemie het een helse klus vond om die dingen toe te dienen. Ik zou mezelf geloof ik de irritatie besparen en gewoon om een alternatief vragen. Gewoon je vraag heel concreet maken, niet wachten tot je huisarts uit zichzelf een alternatief voorstelt maar gewoon aangeven dat het toedienen niet goed lukt en dat je graag een vloeibare variant zou willen hebben.

Wij hadden dat toen we nog aan de lactulose-siroop zaten voor oudste. Dat gaat per gewicht en die hoeveelheid was op een bepaald moment zoveel en oudste wilde het niet meer eten, dat werd echt een strijd, daar ben ik toen gewoon mee naar de huisarts gegaan en het verhaal voorgelegd en het was geen punt, kreeg ik gewoon een alternatief.
Ohja en met pilletjes die we kregen voor oudste, die mocht je met niets innemen en je mocht er ab-so-luut niet op kauwen :D :') was dat even wishful thinking van de kinderarts dat dat wel probleemloos zou gaan :P Maar een alternatief was geen punt.
:)
pi_100291144
Heftig hoor mrien!!!

MamaPurk, ook met warm water geprobeerd??
pi_100291249
Och Mrien je arme prul ;( dikke :* voor jullie!

Vanyel ik begrijp de zorgen van je mrs wel, het ziet er altijd heftig uit op zo'n curve, maar het belangrijkst is echt hoe Dottir het verder doet.
:)
pi_100291314
Mrien, jeetje zeg, jullie krijgen het wel voor je kiezen :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100291410
Mrien zielig voor je menneke!

Leyla dondert gewoon weer een lijn naar beneden en het cb bij ons was er vrij relax over. We kijken het gewoon aan. Ze is zeker actief? Ja. Nou dan kan het best.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100291589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!

Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken

Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
poeh mrien toch wat een onderzoeken voor jullie kleintje
pi_100291879
oh ik had t verhaal van mrien helemaal gemist.

-O-
pi_100293508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
MP: kun je het tabletje niet onder een stukje plastic leggen en dan met een hamer erop slaan?
Ik moest lachen, maar dat zou misschien wel een optie zijn, maar of het nou zo hygienisch is enzo... Als ik zo op mijn werk om zou gaan met medicijnen, ik weet het niet....

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:10 schreef Troeta het volgende:
Heftig hoor mrien!!!

MamaPurk, ook met warm water geprobeerd??
Ja ook geprobeerd :Y Ik werk in de zorg heb al heel wat ervaring met malen en pletten en vermorzelen van pillen enzo, en ken ook bijna de hele truckendoos om het binnen te krijgen bij niet meewerkende typetjes ;)

Ik ga het morgen nogmaals proberen, misschien wel met die hamer :Y ;) En warm water, lutk het weer niet, want ja Saartje moet ook nog een beetje meewerken natuurlijk :Y O-) Dan volg ik alsnog het advies van Mignonne op en bel ik de HA!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:58:03 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100293854
En als je de pilletjes in een notenkraker doet? Zo een waar je het handvat moet draaien?
Desnoods het pilletje in een plastic zakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100294096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:58 schreef Leandra het volgende:
En als je de pilletjes in een notenkraker doet? Zo een waar je het handvat moet draaien?
Desnoods het pilletje in een plastic zakje.
Ja ik heb ook gewoon een notenkraker liggen hier :+ Waar haal ik zo een ding zo snel vandaan ??

Ik vind het wel lief hoe hard jullie allemaal meedenken :Y *O* Ik had er zelf eigenlijk ook niet echt bij stilgestaan dat het toedienen van dat spul zo lastig zou zijn...

Heb wel bedacht dat ik ook gewoon 30cc melk kan maken, pilletje oplossen in water, dat in de melk iets grotere speen en dan hopen dat ze erin trapt en het gewoon wegklokt!

By the way ze slaapt nog steeds sinds ik haar rond 20 uur in bed heb gelegd *O* Hopelijk word ze nog wel wakker voor een laatste voeding, want nu heeft ze half 6 voor de laatste keer gehad...
pi_100303666
Goedenmorgen!
Nou ik heb net dat tabletje opgelost in warm water, ging nog niet van harte, maar dat wist ik al, ervaring van gisteren.
toen heb ik dat bij een bodempje met gespoten in een fles, m-speen en erop en gaan met die banaan! Maar die speen raakte verstopt omdat het spul niet 100% oplost en zinkt kwam het allemaal voor het speengaatje terecht...
M-speen vervangen voor L-speen, dat ging beter maar nog niet van harte, het leek wel of ze doorhad dat ik iets door har melk had gedaan!!
Denk dat ik zo toch even de HA ga bellen.
pi_100303870
Groot gelijk, waarom moeilijk doen als er vloeibare medicijnen zijn!
pi_100304002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Als in: je maakt 120 ml water aan met 4 schepjes en geeft er daarvan 7 op een dag? Is dat niet heel erg veel (945 ml)? Ze mogen max maar 1 liter op een dag he. En het streven is eigenlijk om dat niet te halen ivm kans op overgewicht later. Bovendien, de nieren trekken het niet als je meer dan die liter gaat geven. Als je dus nu al in de buurt zit, kan je amper ophogen.
nee, als in 140ml water met 4 1/2 schepje en dan om de 3 1/2 uur, behalve 's nachts..dan slaapt ie 6/7 uur. Voor zover ik weet is dat niet te veel, bovendien is ie niet heel erg dik (zo'n 4500gr, maar dat weet ik niet zeker). Hij is ook 60cm terwijl hij 7 weken oud is he...maakt dat niet uit?

Nu ik er over na denk is het denk ik eerder 5 of 6 keer (ik ben er natuurlijk overdag niet, dus ik maak eigenlijk maar 3 voedingen mee tussen 18:00 en 7:00).

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Cleany, waarom naar een logopedist? En waarom eventueel terug naar nutritron? Om het dikker te maken?
Had je trouwens de opmerking over de hoeveelheid voeding nog gezien?
Naar de logopedist, omdat we vanwege de reflux zijn doorverwezen vanuit het ziekenhuis om te kijken of hij goed drinkt. Hij bleek gewoon rustig te drinken, maar omdat hij na het drinken gelijk begint te zeuren (ze zei dat het waarschijnlijk door of te weinig voeding kwam of door te veel lucht).

Ze heeft ons Difrax flessen aangeraden en hebben we gisteravond geprobeerd. Hij heeft de hele avond liggen slapen, totdat we hem wakker maakten voor de fles. Hij had z'n flesje op, ging gelijk weer slapen en vanochtend het zelfde verhaal.

Die Nutriton om het sneller dik te maken, omdat er toch nog een klein beetje naar boven kwam ondanks de Enfamil die we gebruiken (als je dit spul gebruikt wordt het pas in z'n maagje hard en niet meteen, schijnt beter te zijn voor baby's). Aangezien die Enfamil beter voor ons werkt dan het toevoegen van Nutriton aan voeding, gaan we niet mee met dit advies.

Arme MP....je kan inderdaad maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
jeetje wat een gedoe Mrien... :*
pi_100304059
Mrien, wat een onderzoeken zeg. Sterkte daarmee.

MP, ik zou ook om iets vloeibaars vragen, je kan zo'n kleintje echt nog geen pil laten slikken.

Ik heb sinds gisteren Bartje in een slaapzakje met de mouwen dicht, zodat hij zichzelf niet wakker kan maaien. Hij sliep vannacht ineens 8 uur door, en nu ligt hij ook alweer bijna 5 uur te slapen. Wat een verschil! Ik vraag me alleen af of hij zo niet te lang doorslaapt, en te weinig voedingen op een dag krijgt... Dus ik maak hem zo maar even wakker denk ik..
pi_100304341
MP, ik heb een tip voor je! Wij gaven ook altijd Losec. Maar eerst even Amy fles geven en aankleden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')