abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:18:07 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100304502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mrien, wat een onderzoeken zeg. Sterkte daarmee.

MP, ik zou ook om iets vloeibaars vragen, je kan zo'n kleintje echt nog geen pil laten slikken.

Ik heb sinds gisteren Bartje in een slaapzakje met de mouwen dicht, zodat hij zichzelf niet wakker kan maaien. Hij sliep vannacht ineens 8 uur door, en nu ligt hij ook alweer bijna 5 uur te slapen. Wat een verschil! Ik vraag me alleen af of hij zo niet te lang doorslaapt, en te weinig voedingen op een dag krijgt... Dus ik maak hem zo maar even wakker denk ik..
Jeetje, wat een zaligheid! Lientje sliep gisteren van 09.45 tot 14.15, dat kwam mij prima uit dus ik heb haar laten slapen. Als ze als eens langer dan 4 uur slaapt, dan doe ik meestal de deken van haar af, zodat ze vanzelf wakker zal worden. Ik vind het wel fijn als ze overdag een beetje geregeld drinkt en niet dan haar lange slaap gaat doen, maar dat 's nachts doet.

Al 'begrijpt' ze dat nog niet en was het bij mij vannacht 02.00 uur en 05.30 uur. :')
En nu slaapt ze nog. :D

Ow en je ik heb ook dagen met veel slapen en wat minder drinken en weinig slapen en veel drinken. Dat regelen ze toch prima zelf hoor, die van mij tenminste wel. Ik vind dat ook wel eens lastig, vraag me dan wel eens af of dat goed gaat, maar het blijkt van wel.
pi_100304637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:08 schreef Solagratia het volgende:
MP, ik heb een tip voor je! Wij gaven ook altijd Losec. Maar eerst even Amy fles geven en aankleden!
Ik ben benieuwd!?

net de HA gebeld, de assistent zegt bel maar even met de apotheek, dus apotheek gebeld, nou die hadden nog nooit van dit probleem gehoord en adviseerde een stukje van het spuitje af te knippen zodat de opening groter word... En ja ik heb me hiermee af laten schepen :X
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100304650
Ik zie dat je al de opdracht had om het in een spuitje te doen, dus misschien heb je hier niets aan. Dit is hoe wij het altijd deden en dat werkte vrij aardig.

- half pilletje in spuitje
- vinger op de onderkant, warm water erin en daarna de achterkant er weer in.
- spuitje in de lucht en dan het lucht eruit drukken.
- met de vinger erop nog eens aan de achterkant trekken en loslaten. Dan viel het goed uiteen.
- Daarna kwam het moeilijke gedeelte want Amy herkende de rotzooi en deed haar mond niet meer open. Dus we hielden haar speen voor haar mond en als ze haar mond open deed, de losec ver in de mond spuiten. Dan slikte ze het altijd door.
pi_100304708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik zie dat je al de opdracht had om het in een spuitje te doen, dus misschien heb je hier niets aan. Dit is hoe wij het altijd deden en dat werkte vrij aardig.

- half pilletje in spuitje
- vinger op de onderkant, warm water erin en daarna de achterkant er weer in.
- spuitje in de lucht en dan het lucht eruit drukken.
- met de vinger erop nog eens aan de achterkant trekken en loslaten. Dan viel het goed uiteen.
- Daarna kwam het moeilijke gedeelte want Amy herkende de rotzooi en deed haar mond niet meer open. Dus we hielden haar speen voor haar mond en als ze haar mond open deed, de losec ver in de mond spuiten. Dan slikte ze het altijd door.
Dat laatste deel daar heb ik misschien wel wat aan :) dan ga ik nog niet aan de spuit klooien, ga eerst dat proberen morgen! Ze hoeft het maar 1x per dag.
Spoten jullie het hele spuitje in een keer leeg in haar mond? want ik moet er 5ml water bij doen en vind dat best veel om in een keer te spuiten...
pi_100304795
Wij deden er geen 5 ml bij, dat is inderdaad erg veel. Even het spuitje bekeken en we deden er maar 2 ml water bij. Was ook genoeg om het op te lossen. Wel goed warm water en dan kan je hem in een keer leeg spuiten. Niet te heet water dus :P
1x per dag scheelt trouwens!
Wij hadden 2x Losec en 3 x erytrhomycine. We waren heel de dag bezig met spuitjes en gedoetjes.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:03:52 #281
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100305440
Mijn schatje is vandaag 12 weekjes O+
Ze klinkt nog niet veel beter (er is bronchitilius maandag bij haar geconstateerd), nog veel geroggel. Ze reageert wel beter, en is ook een stuk vrolijker (als ze geen krampen krijgt van de antibiotica). Gisteravond heeft ze bij mijn ouders echt een heeeeele tijd vrolijk en zoet gespeeld (en dan bedoel ik langer dan een uur).

Ze vond de babygym reuze interessant, want die is natuurlijk anders dan thuis. Ze had ook voor het eerst een echt jurkje aan O+ En jaaa, dat moet ook goed geinspecteerd worden, dus ze zat de jurk te bekijken, en toen aan de onderkant te sabbelen O+

En na een tijdje hoorde ik geen gekraai en gelach meer, kijk ik in de box.. ligt ze heerlijk te duimen. Mijn moeder smolt ter plekke volgens mij :P Die heeft nooit een duimertje gehad namelijk, en die geloofde mij ook niet dat Larissa al kon duimen

Even mijn dame showen :
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:07:59 #282
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100305527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Mooi lijntje volgens mij Vanyel!

Ik heb niet helemaal bijgelezen, beetje druk de laatste dagen.
Gisteren in ieder geval bij de kinderarts geweest en de volgende stappen besproken:
- doorgaan met pufjes die hij nu heeft
- doorgaan met ijzerdrankje
- 2 september afspraak kno arts, kijken hoe het dan met de oortjes is
- bloedprikken over 4 weken, dan kijken hoe het met het ijzer is
- de bloedproef wordt uitgebreid met wat andere onderzoeken om dingen te kunnen uitsluiten
- als we gaan bloedprikken krijgt hij ook een zweettest om ook weer dingen te kunnen uitsluiten (o.a. taaislijmziekte, niet dat ze daar aan denken nu hoor, maar het is gewoon een protocol wat we nu volgen)
- 12 september belafspraak met de kinderarts om de uitslagen te bespreken

Ze had nog even naar z'n oren gekeken, waren weer wat rustiger geworden maar leek nog wel wat vocht achter trommelvlies te zitten. Verder was hij weer goed aangekomen (10,3 kg) en was 74 cm.
mrien, wat een gedoe zeg! Dikke knuffel voor jullie :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100305648
Jeetje Mrien wat een hoop onderzoeken en gedoe zeg! Sterkte er mee!
pi_100305740
Sterkte met al die onderzoeken mrien, het houdt jullie wel bezig zeg.

Larissa O+ en gewoon al weer 12 weken wat gaat dat hard.

MamaPurk hier geen tips helaas, maar het zou toch makkelijker moeten gaan. En wat een bijzondere reactie van de apotheek. Klinkt niet alsof ze even meedenken.
pi_100306553
Tankgirl wat een schatje O+ O+ en duimen is zoooooooooo lief!
pi_100306994
MP :D muppet hihi
De dame van de apotheek had vorige keer ook commentaar op het medicijn gebruik van oudste. Dat moesten we wel binnenkort af gaan bouwen hoor. Ik ben normaal heel erg van het ene oor in, andere weer uit en lamaarlullen maar hier heb ik wel even heel bits op gezegd dat ik dat wel in overleg met de kinderarts zou beslissen en niet in overleg met haar. Kom nou :') ik vroeg nergens om ik kwam alleen een recept halen.

Hopelijk werkt de tip van sola goed voor jullie en anders toch weer terug bellen naar de apotheek en gewoon zeggen dat je een vloeibaar vergelijkbaar alternatief wilt zoals zantac-drank. Je moet het natuurlijk wel normaal volgens voorschrift kunnen geven.

Tankgirl wat een lieffie O+ O+
:)
pi_100307092
jeetje Mrien, wat een lijst.... :* Wat is je kerel al een bink zeg.. O+

Tankgirl, wat een moppie zeg!
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 11:17:31 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100307383
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100307391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:04 schreef mignonne het volgende:
MP :D muppet hihi
De dame van de apotheek had vorige keer ook commentaar op het medicijn gebruik van oudste. Dat moesten we wel binnenkort af gaan bouwen hoor. Ik ben normaal heel erg van het ene oor in, andere weer uit en lamaarlullen maar hier heb ik wel even heel bits op gezegd dat ik dat wel in overleg met de kinderarts zou beslissen en niet in overleg met haar. Kom nou :') ik vroeg nergens om ik kwam alleen een recept halen.

Hopelijk werkt de tip van sola goed voor jullie en anders toch weer terug bellen naar de apotheek en gewoon zeggen dat je een vloeibaar vergelijkbaar alternatief wilt zoals zantac-drank. Je moet het natuurlijk wel normaal volgens voorschrift kunnen geven.

Tankgirl wat een lieffie O+ O+
Ja ik ga de tip van Sola morgen proberen :) En de dr. ass. zei al dat we terug moesten bellen als het nog neit lukte, dus als het niet lukt bel ik morgen HA en niet apotheek :P
pi_100307399
wow DJMO snellie!!!!
pi_100307836
kijk wat mijn baby doet, morgen 5 maanden... dat hoort toch niet!
Filmpje dus...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 11:44:53 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100308315
en dan zegt ze dat Geert snel is :P jij hebt pas een rappe MP!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100308354
Kijk die kleine hump nou!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100308424
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef DJMO het volgende:
en dan zegt ze dat Geert snel is :P jij hebt pas een rappe MP!
maar die van mij heeft nog geen tanden :6 Zou het innemen van de pilletjes misschien vermakkelijken kan ze kouwen :+
pi_100308453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

maar die van mij heeft nog geen tanden :6 Zou het innemen van de pilletjes misschien vermakkelijken kan ze kouwen :+
of kauwen. ;)
pi_100308528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

of kauwen. ;)
pi_100309098
Wauw, wat gaat ze snel, MP! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100309483

Curve van mijn madam.....
pi_100310432
wat leuk joh MamaPurk!
pi_100313351
Oh Cleany, dan is onze manier van fles geven toch niet hetzelfde hoor. Wij geven 120 cc water + 4 schepjes wat dan samen 140 wordt. Dus geen 140 cc water, want dan geef je flessen van 160 cc en dat x6, kom je uit op 960 cc per dag. Is nogal veel te veel voor die kleintjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')