abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:12:06 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087461
Stel.

Stel, je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa. Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn en wanneer. Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch

Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?

Voor zover ik kan bedenken zijn er een beperkt aantal opties:
• Je schouders ophalen, een en ander is onvermijdelijk.
• Proberen het tij te keren

Welke opties zijn er dan om dat tij te keren?
In alle oprechtheid zie ik geen enkele vreedzame manier om via de politiek of iets dergelijks iets aan die verwachte tsunami van islamisering te doen.
Maar ik heb vast ongelijk, nietwaar? Toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100087537
Wapens en munitie inslaan
Come To Daddy
pi_100087650
We hebben ze al eens verdreven uit Europa, en hebben ze ook weer zelf teruggehaald. Ik ben van mening dat elk geloof vrijwel volledig achterlijk is en verbannen de enige optie is. Nu is het de islam en over honderd jaar misschien weer gristenen, wie zal het zeggen.
Hier staat niets.
pi_100087661
Waarom zie jij dat als een negatief iets eigenlijk?
Who motivates the motivator?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:17:37 #5
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100087719
PHP goed dat je niet gelooft dat we 'geislamiseerd' worden. Had verwacht dat je wel geloofde in dat sprookje. :D
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_100087769
Je kan er niets tegen doen. Het enige wat je kan doen is de grenzen volledig sluiten, maar dan krijg je het bedrijfsleven tegen je aan, dat constant op zoek naar personeel moet. Dus dat lijkt mij geen realistische optie.

Dit had je allemaal 40/50 jaar geleden moeten bedenken, maar ja, toen was West-Europa nog pro-islamitisch, ondanks waarschuwen uit o.a. Israel enzo. Eigen schuld, dikke bult, zullen we maar zeggen.

Dus mijn advies: er valt niets aan te doen. Maak er maar het beste van.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:20:25 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef Zeeland het volgende:
PHP goed dat je niet gelooft dat we 'geislamiseerd' worden. Had verwacht dat je wel geloofde in dat sprookje. :D
Dat zijn niet mijn woorden he?

Nee, duh, natuurlijk worden we geislamiseerd, maar ik vrees zoals zienswijze ook al betoogd dat er niets meer aan te doen valt.
pi_100087862
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:18 schreef Zienswijze het volgende:
Dus mijn advies: er valt niets aan te doen. Maak er maar het beste van.
Kleine geruststelling is dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten. Als er uberhaupt al soep wordt gegeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100087869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, duh, natuurlijk worden we geislamiseerd, maar ik vrees zoals zienswijze ook al betoogd dat er niets meer aan te doen valt.
Men had het gewoon eerder moeten bedenken. Zelfs 10 jaar geleden (voor 9/11) was West-Europa nog pro-islamitisch. Tsja, dan moet je ook zelf op de blaren zitten he.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:21:52 #10
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100087892
Ik zou naar een deel van de wereld verhuizen waar moslims niet te vinden zijn..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100087918
quote:
De makke van deze redenatie is dat t.z.t. 'de moslims' die de boel overnemen waarschijnlijk helemaal niet meer overeenkomen met de moslims van nu. Volgende generaties verwesteren en zijn veelal alleen nog in naam moslim. De politiek doet al van alles aan immigratiebeperking, inburgering, integratie, heropbloei/suprematie van de eigen cultuur etc. Daar kun je democratisch aan meedoen, op welke manier dan ook. De ene partij pakt het autoritair en vijandig aan (PVV), wat werkt op sommige doelgroepen, en de andere partij zoekt de toenadering, wat soms ook werkt. Vrijzinnigen laten de volledige vrijheid (buiten de wet), wat de eigen vrije ontwikkeling bevordert etc. Kortom, de opties zijn legio, in allerlei smaken.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:47 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kleine geruststelling is dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten. Als er uberhaupt al soep wordt gegeten.
9/11 vond ik anders al best pittig hoor.
pi_100087964
Bommen om je middel en dan een natuurgebied inlopen (NIET ERGENS WAAR VEEL MENSEN ZIJN).

Opgelost.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_100087988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zo alsof alle groepen probleemloos met elkaar samen leven. Maar er valt niets aan te doen. Daarom is mijn advies dan ook dat we het beste ervan moeten maken, ondanks dat er soms spanningen kunnen ontstaan.

De islam krijgt wel een mooie gelegenheid om de 1e godsdienst van W-Europa te worden, als de trend van ontkerkelijk doorzet. Het atheisme blijft wel "levensbeschouwing" nummer 1.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:36 #15
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100088013
quote:

[..]

Oké mooi, dan hoeven we het er niet meer over te hebben. 8-)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:44 #16
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100088020
quote:

[..]

Kun je dit onderbouwen of wat :')

Psychologisch gezien is het niet vreemd hor, dat je bang bent voor het onbekende. Wilders heeft dat goed in je mindset geactiveerd, die onderbuikgevoel. Maarja gezien je avatar is je mening ook niet echt objectief in dit topic.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100088155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Premium_Quality het volgende:
Verder kan je ervoor zorgen dat de immigranten uit zoveel mogelijk verschillende landen komen, zodat er verdeeldheid heerst en de Nederlandse cultuur dominant blijft.
Dat beleid voert de VS m.b.t. de Green Cards. Een land dat in de 5 voorafgaande jaren teveel immigranten heeft geregeld (> 5000 geloof ik), komt de aankomende jaren niet meer voor de Green Cards in aanmerking.

Als Wilders dit m.b.t. islamitische landen zegt, wordt het weggehoond. Maarja, Wilders zegt het ook niet echt "strategisch."
pi_100088166
Stel, je laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat een boek gevaarlijk is.
Stel, je gaat eens gewoon in gesprek met een moslim.
Stel, je realiseert je dat de gemiddelde SGP-stemmer ook geloofd dat vrouwen (minder) anders zijn dan mannen.
Stel, je komt erachter dat er best mooie motivaties zijn voor de "rare" dingen die moslims doen.
Stel, je kijkt "American history X" een keer en denkt er wat dieper over na.

Stel, het is niet hypothetisch...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_100088224
Moeten ze zelf weten. Ik weiger moslim te worden of te geloven in een "god".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_100088244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat heeft 9/11 precies met de islamisering van Europa te maken?
pi_100088289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zo alsof alle groepen probleemloos met elkaar samen leven. Maar er valt niets aan te doen. Daarom is mijn advies dan ook dat we het beste ervan moeten maken, ondanks dat er soms spanningen kunnen ontstaan.

De islam krijgt wel een mooie gelegenheid om de 1e godsdienst van W-Europa te worden, als de trend van ontkerkelijk doorzet. Het atheisme blijft wel "levensbeschouwing" nummer 1.
Naar wat ik heb begrepen keren nieuwe generaties Europese moslims (of beter: mensen wier ouders afkomstig zijn uit islamitische landen) zich ook in grote getale af van hun religie.
pi_100088291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
Een belletje naar onze Servische vrienden! :Y
pi_100088367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar wat ik heb begrepen keren nieuwe generaties Europese moslims (of beter: mensen wier ouders afkomstig zijn uit islamitische landen) zich ook in grote getale af van hun religie.
Maar men noemt zich nog steeds moslim. En dat wordt ook zo geregistreerd.

Als je naar de geschiedenis kijkt, heeft de islam al eerder voet aan wal gekregen. Zo'n 1000 jaar geleden in Spanje en Zuid-Frankrijk en nog niet eens zo lang geleden in Oost-Europa. Dus zo opmerkelijk is de islam in Europa eigenlijk niet.
pi_100088441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar men noemt zich nog steeds moslim. En dat wordt ook zo geregistreerd.
Dus het aantal moslims is in werkelijk nog veel en veel kleiner?
pi_100088546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het aantal moslims is in werkelijk nog veel en veel kleiner?
Dat je niet 5x per dag bidt, maar wel mee doet aan de Ramadan, betekent niet dat je geen moslim bent.

Er is een groot aantal praktiserend moslim (en doet niet met alles mee) en een klein aantal radicale moslims. Echter, zijn beide groepen moslim. Ook al vindt de laatste groep dat van de eerste groep in sommige gevallen soms niet.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:42:55 #26
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_100088618
De moslims hier verwesteren eerder dan dat Nederlanders islamiseren. Niet voor niks immigreren ze naar nederland dan in eigen land te blijven.
Jesus hates you.
pi_100088629
Eigenlijk zijn we al te laat. Veel van die moslims hebben ondertussen een Nederlands paspoort en dat maakt ze ineens 'ons probleem'. Het zijn Nederlandse raddraaiers en die zal je dus ook in het land moeten houden. Er zijn mensen die vinden dat we als land moeten profiteren van het feit dat Marokkanen die in Nederland wonen ook 2 generaties later nog een Marokkaans paspoort hebben waar ze geen afstand van kunnen doen. Hoppakee, afpakken dat Nederlandse paspoort dus en uitzetten naar Marokko. Ook al zijn vele 'Marokkanen' nog nooit in Marokko geweest laat staan dat ze Marokkaans praten.

De enige oplossing is dat ze vrijwillig teruggaan naar hun land van herkomst. Dat zou alleen maar mogelijk zijn, en dan heb je alsnog totaal geen zekerheid, als je het uitkeringssysteem enorm verandert. Komen je kinderen veelvuldig in aanraking met de politie? Dan heb je je kinderen dus slechts opgevoed. Met terugwerkende kracht inleveren die kinderbijslag! Leef je van een uitkering en kom je in aanraking met de politie? Flink korten op die uitkering! Uitkeringsfraude? Alles terugbetalen én het recht verspelen op een uitkering. Dat de overheid dan met een aantal kutbaantjes aan moet komen om ze toch nog íets aan geld te laten verdienen moeten we dan maar op de koop toenemen. Kortom, we moeten strengen zijn wat betreft uitkeringen. Het moet niet meer vrijblijvend zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:44:00 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_100088652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft 9/11 precies met de islamisering van Europa te maken?
Niets, behalve dan dat mensen toen overdreven bang werden voor moslims.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:05:58 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100089292
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Niets, behalve dan dat mensen toen overdreven bang werden voor moslims.
Voor individuen ben ik iig niet bang, ik denk maar weinigen, maar wel als dat soort individuen zich gaan concentreren.
pi_100089313
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voor individuen ben ik iig niet bang, ik denk maar weinigen, maar wel als dat soort individuen zich gaan concentreren.
Een beetje zoals bij de Hells Angels? :P
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_100089427
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is nog geen antwoord mijn vraag.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:43:51 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100090488
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is nog geen antwoord mijn vraag.
Vraag?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:52:30 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100090761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vraag?
Wat 9/11 met de islamisering van Europa te maken heeft.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:11:26 #34
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100091485
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Wat 9/11 met de islamisering van Europa te maken heeft.
In zijn gedachtengoed maakt hij geen onderscheid, het is 1 pot nat.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100093341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef sandemann het volgende:
De politiek doet al van alles aan immigratiebeperking, inburgering, integratie, heropbloei/suprematie van de eigen cultuur etc.
Hier valt nog wel wat winst te behalen hoor, vooral op de laatste punt, heropbloei/suprematie van de eigen cultuur.
Ja, ik generaliseer.
pi_100093497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfde verhaal als bij de katholieken. Als je gedoopt bent sta je automatisch geregistreerd als katholiek, en dan moet je echt hemel (hihi) en aarde bewegen om van dat label af te komen. Voor veel mensen teveel moeite, dus laten ze het erbij. Zo ook bij Moslims. Volgens de boekjes hebben we misschien 500,000 moslims (ik noem maar een getal) waarvan zeker 50% niet praktiserend is en het ook niet interesseert. Maar in de grafiekjes staat wel mooi, 500k moslims.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:31:44 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_100094551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als bij de katholieken. Als je gedoopt bent sta je automatisch geregistreerd als katholiek, en dan moet je echt hemel (hihi) en aarde bewegen om van dat label af te komen. Voor veel mensen teveel moeite, dus laten ze het erbij. Zo ook bij Moslims. Volgens de boekjes hebben we misschien 500,000 moslims (ik noem maar een getal) waarvan zeker 50% niet praktiserend is en het ook niet interesseert. Maar in de grafiekjes staat wel mooi, 500k moslims.
Maar het is de vraag of het inderdaad zo is dat het geloof 50% niet interesseert. Onderzoek schijnt uit te wijzen dat het helemaal niet zo snel gaat met die veronderstelde secularisatie onder Nederlandse moslims:
quote:
The same dynamics operate in other west European countries, where the European
Values Survey (2000) and European Social Survey (2004) show no difference in
mosque attendance between the oldest and youngest generations. A recent Dutch
study confirms these results: the proportion citing 'no religion' among second-
generation Turkish (4.8% across 566 cases) and Moroccan (3.1% across 514 cases)
Dutch respondents is far lower than the general population and differs little from the
first generation, though attendance shows a modest decline. Multivariate analysis
indicates that generation has no effect on the religious identity of respondents from
these Muslim ethnic groups and only a modest impact on mosque attendance. (Phalet
and Haker 2004: 17-22)
http://www.sneps.net/RD/u(...)am%20in%20Europe.pdf
De studie waarnaar wordt verwezen heeft betrekking op de periode 1998-2002 en is hier te vinden. Het feit dat veel allochtone moslims binnen de eigen etno-religieuze groep trouwen wordt als één van de belangrijkste oorzaken genoemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 29-07-2011 17:42:03 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:16:12 #38
2651 svann
night-hawk
pi_100097792
quote:

Quote dan even de OP van sigme uit het eerste topic.

Als service, hier: Stel: je gelooft in aankomende islamisering van EU, wat dan te doen?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:24:08 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100098105
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:36 schreef Koskesh het volgende:
Ja dit klopt het duurt een paar generaties voor sommige volkeren om te integreren maar waarom moet dit zo zijn?

Er zijn ook immigrantengroepen die bij de 1e generatie al gelijk integreren omdat ze waarde hechten aan de plek waar ze wonen.

Ik denk dat het gevoel onder autochtonen is: waarom zou het in godsnaam 3 of 4 of meer generaties moeten duren voor sommigen om te integreren. Hoeveel leed wordt er wel niet veroorzaakt in die tijd. Je wilt hier zijn of niet en zo niet ga je toch ergens anders wonen?
Maar IS dat ook daadwerkelijk zo, en wat IS integratie precies?

Er zijn westerse culturen die gemakkelijker opgaan in een andere westerse cultuur. De 200.000 Duitsers die in Nederland wonen, die zie je niet zo snel. Dat geldt ook voor Belgen, Britten, en Zweden.

Maar kijk bijvoorbeeld eens naar Chinezen. (En dan bedoel ik niet Indo's met een "Chinees" restaurant maar Chinezen uit China) - Die wonen ook al sinds de jaren 60 in Nederland, en tellen zo'n 100.000 in totaal. Toch is deze groep enorm in zichzelf gekeerd, en opereert voornamelijk binnen de eigen cultuur. Dat is iets wat ook in andere landen terug te vinden is.... we hebben een Chinatown in Den Haag, met Chinese straatnamen etc.... maar dat heb je bijvoorbeeld ook in San Francisco, en zelfs in steden als Rio de Janeiro en Sydney.

Hoe verder de culturen uit elkaar staan, hoe moeilijker het is om te integreren. En dat geldt trouwens ook andersom. De blanke boeren in Zimbabwe, en de oud-Duitse migranten in Namibie, leven nog steeds in eigen, blanke groepen, en houden voornamelijk contact met elkaar, en veel minder met de bevolking van het land waar ze leven. In Namibië was Duits zelfs nog een officiële taal tot 1990, en wordt het nog steeds gesproken door 3 tot 4% van de bevolking (een derde van de blanke bevolking) in plaats van de nationale taal Engels.

Immigranten van Noord-Afrika en het Midden-Oosten zijn wat dat betreft hetzelfde: Zij integreren net als Chinezen niet snel in een compleet andere cultuur, en daar gaan een paar generaties overheen. En dan kun je wel willen: "Ze wonen hier, dus aanpassen of wegwezen", maar zo simpel is het helaas niet. Er gaat gewoon tijd overheen.

Immigratielanden als de VS en Canada, maar ook immigratiegebieden in Afrika, en landen als Australië, Nieuw Zeeland, en Argentinië leren ons gewoon dat integratie simpelweg niet te forceren valt, en dat het een natuurlijk verloop zal moeten nemen.

Nederland is relatief nieuw met grote groepen minderheden. 40 tot 50 jaar, en eigenlijk zien we pas 25 tot 30 jaar hoe die andere culturen zich ontplooien binnen Nederland.

En wat IS integratie precies? Ik bedoel.... ik rij hier rond met een auto waarop een NL sticker zit, een custom nummerbord met een Nederlands woord, heb CD's van o.a. Doe Maar, The Scene, Acda en de Munnik, en De Dijk in de auto, en tijdens het WK was mijn auto geheel Oranje versierd. En als het Nederlands elftal tegen de VS speelt, zit ik met een Nederlands t-shirt in de kroeg. Ik ga regelmatig met Nederlanders even kroegen, en dan praten we gewoon Nederlands. Ik heb tevens een FC Twente pet die ik wel eens draag. Op Koninginnedag vieren we feest bij iemand thuis.... waar zelfs oud-hollandse Jenever aanwezig is, en koekhappen wordt georganiseerd. En Sinterklaas komt ook elk jaar aan in Long Beach, CA - leuk voor de kleintjes. Tevens heb ik een baan, spreek ik goed Engels, betaal ik belasting, en hou ik me aan de wet.

Neem nu een Marokkaan, die ook een baan heeft, Nederlands spreekt, en zich aan de wet houdt. Tegelijkertijd heeft hij een auto met een Marokkaanse vlag sticker erop, waaruit arabische muziek klinkt. Als het Marokkaanse voetbal team tegen Nederland speelt..... trekt hij zijn Marokkaanse voetbal shirt aan. Als hij met andere Marokkanen in een kroeg zit, wordt er Arabisch gesproken, en hij draagt een pet van FUS Rabat voetbal. Ze vieren tevens Marokkaanse en/of Islamitische feestdagen,

Loopt er een Nederlander langs..... wat zal hij denken: Niet geïntegreerd, waarom spreken ze geen Nederland, waarom dragen ze geen Oranje shirt bij de WK wedstrijden, ze wonen toch hier, bah, :{w

Maar ben ik dan net zo min geïntegreerd in de Amerikaanse maatschappij?

Wat zijn precies de maatstaven van integratie, en wie bepaald dat precies?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:32:36 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100098397
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef Zienswijze het volgende:
Men had het gewoon eerder moeten bedenken. Zelfs 10 jaar geleden (voor 9/11) was West-Europa nog pro-islamitisch. Tsja, dan moet je ook zelf op de blaren zitten he.
Was West Europa specifiek "Pro Islamitisch" (en waar blijkt dat precies uit?) of waren de immigratiewetten gewoon zo opgebouwd dat immigratie makkelijker was, en is het nu eenmaal gewoon zo dat Europa geografisch gewoon gunstig lag voor Noord Afrikanen om naar Europa te komen (en ze te halen).?

Volgens mij heeft het namelijk weinig met pro-islam te maken. Kijken we naar andere westerse gebieden, dan zien we dat in Noord-Amerika veel Latino's uit het zuiden komen, en kijken we naar Australië, dan zien er grote minderheden uit Vietnam, China en Indonesië, kortom: Uit het noorden.

Het lijkt me dat het niets met "pro islam" te maken heeft, maar simpelweg dat de immigranten stroom van economisch zwakke landen, stroomt in de richting van economisch sterke landen, en in het geval van Europa zijn we ten zuiden van ons, en ten zuid-oosten, en zelfs een deel ten oosten, gewoon enigszins omringt door Islamitische landen met zwakke economieën.

Ik geloof niet dat het ook maar iets met "pro Islam" of religie te maken heeft/had, maar puur met economie. De regering de Jong (VVD/CDA) die het wervingsverdrag sloot met Marokko in de jaren 60, deed dat niet om "pro Islam" redenen, maar om arbeiders te werven.

Waarom je dat feit omtovert naar "West Europa was/is "pro Islam", weet ik niet..... maar het lijkt me geheel onterecht.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:36:16 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100098515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
Dat heeft net zoveel te maken met de overige 95% van de moslims, als Anders Breivik te maken heeft met 95% van de aanhangers van het PVV-type rechtse politiek. Net zoals verreweg de meeste van hen niet achter de daden van Breivik staan, staan ook de meeste moslims die in westerse landen wonen absoluut niet achter de terreurdaden van 9/11.
-
pi_100102699
Het tij zal in Europa waarschijnlijk niet gekeerd worden, misschien ook wel.

Het is daarom het verstandigst te emigreren naar een land waar of geen moslims zijn of waar weinig moslims zijn, maar waar het gevaar van islamisering en de bijbehorende ellende wel onderkend en effectief bestreden wordt.
Goud kan je niet bijdrukken
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:36:45 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100103422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:20 schreef Poekieman het volgende:
Het tij zal in Europa waarschijnlijk niet gekeerd worden, misschien ook wel.

Het is daarom het verstandigst te emigreren naar een land waar of geen moslims zijn of waar weinig moslims zijn, maar waar het gevaar van islamisering en de bijbehorende ellende wel onderkend en effectief bestreden wordt.
Welke islamisering heb je het precies over? Wat gebeurd er bijvoorbeeld in Europa wat bijv. in de VS niet gebeurd?
-
pi_100105718
het marginaliseren van de eigen cultuur?
pi_100107190
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Welke islamisering heb je het precies over? Wat gebeurd er bijvoorbeeld in Europa wat bijv. in de VS niet gebeurd?
Met islamisering bedoel ik het geleidelijk vervangen van westerse normen en waarden en cultuur door islamitische. Nu zal je vragen om een definitie van beide, maar dat toont voor mij alleen maar aan dat dit proces al redelijk gevorderd is.

De VS is veel kritischer dan de EU in welke mensen ze toelaten. I.h.a. laat de EU 'zielige' mensen toe en de VS bruikbare.

Verder is de VS bereid en in staat zichzelf te verdedigen. Trots op 'zichzelf', zeg maar. De EU landen zijn oud en der dagen zat. Haten zichzelf, of haten die haat voor zichzelf en - mede daarom - niet bereid of in staat zichzelf te verdedigen. Misschien wel begrijpelijk voor een vergrijzende samenleving die z'n piek al lang achter zich heeft liggen.

Beetje Z/W, maar geeft denk ik wel aan wat er aan de hand is.
pi_100107685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef Poekieman het volgende:

..laat de EU 'zielige' mensen toe en de VS bruikbare.
Haha die zal ik onthouden.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 04:18:17 #47
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100117157
Ik snap het probleem niet eigenlijk, of beter gezegd ik zie er geen probleem in. Met der tijd zal men zich steeds meer integreren en krijg je een mix zoals in, bijvoorbeeld, de VS :)

Hopelijk zal het aantal mensen die bang zijn ook afnemen zoals dat in de VS is gebeurd afgelopen decennia.

quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:24 schreef maartena het volgende:

[..]

-knip-

Goede post. Ben wel benieuwd naar de meningen van de paranoïde mensen hier :)

Je zegt het zelf eigenlijk al. Je bent net zo goed/slecht geïntegreerd als die mensen hier in Nederland, maar niet veel xenofoben zullen dat durven toe te geven.
AFC AJAX
  zaterdag 30 juli 2011 @ 06:49:26 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100117439
quote:

[..]

Met islamisering bedoel ik het geleidelijk vervangen van westerse normen en waarden en cultuur door islamitische. Nu zal je vragen om een definitie van beide, maar dat toont voor mij alleen maar aan dat dit proces al redelijk gevorderd is.
Ik moet je helaas toch vragen wat je bedoelt. Want persoonlijk merk ik niets van het vervangen van westerse normen en waarden en cultuur door islamitische, echt niets.
Ja OK, ik zie meer vrouwen met een hoofddoek lopen dan pakweg 20 jaar geleden. Maar dat lijkt me juist een bewijs dat de westerse cultuur springlevend is. De westerse cultuur houdt immers onder andere in dat mensen mogen geloven wat ze willen en zich mogen kleden zoals ze willen.
Maar voor de rest zijn onze politieke instituties onveranderd, functioneert de rechtspraak uitstekend, hebben we vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs. Dus wat bedoel je precies?
pi_100117472
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Een belletje naar onze Servische vrienden! :Y
Sta brate!?
If not now, then when.
pi_100118449
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:24 schreef maartena het volgende:

Jij bent in NL veel beter geïntegreerd dan die Marokkaan, en als je terugkeert naar de VS zul je daar weer beter integreren. Kortom, je identificeert je veel makkelijker (flexibeler) met vreemde culturen, wordt er één mee, deel van, ontwikkelt dezelfde belangen, zodat je als broeder wordt ervaren. Dat wordt uiteindelijjk bepaald door de oorspronkelijke bevolking.
pi_100118842
quote:

[..]

Verlicht ons. Welke westerse normen en waarden zijn/worden vervangen door een islamitische variant?
pi_100118979
quote:

[..]

oei... wat een slechte smoes is dat om een vraag naar meer uitleg te ontwijken. Je lijkt wel een politicus Ik zal je geen definitie vragen .. maar omschrijf dan welke westerse waarden reeds redelijk ver verdwenen zijn en welke islamitische waarden hebben die plaats dan ingenomen.
In dit concrete geval : Het stellen van de vraag naar definities, waarom is dat een bewijs van islamisering.?
Het stellen van vragen over "waarheden" is een veelgeprezen westerse traditie. Hiep hoy, voor dit cultuurgoed w/ .

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 30-07-2011 10:34:31 ]
pi_100119569
Er zijn 2 manieren waarop normen en waarden wijzigen door vreemdelingen:

1. Normen en waarden zijn een gemiddelde weging van alle burgers, waarin die van vreemdelingen meewegen.
2. Door gewenning aan de vreemde normen en waarden.

Onder het eerste valt al het afwijkende gedrag, zoals de mate en type van criminaliteit, overlast, uitkeringsgedrag, döner kebab met extra knoflooksaus etc.

Feitelijk is punt 1 het korte termijn effect, en punt 2 onvermijdelijk het lange termijn effect. Met andere woorden: als vreemdelingen afwijken, dan zal dit op termijn de maatschappelijke identiteit wijzigen in de afwijkende gebieden. Hoe meer afwijkingen van een bepaalde aard, hoe normaler dit wordt, waarbij dus letterlijk de oorspronkelijke norm vervaagt.
pi_100120314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:04 schreef sandemann het volgende:
Er zijn 2 manieren waarop normen en waarden wijzigen door vreemdelingen:

1. Normen en waarden zijn een gemiddelde weging van alle burgers, waarin die van vreemdelingen meewegen.
2. Door gewenning aan de vreemde normen en waarden.

Onder het eerste valt al het afwijkende gedrag, zoals de mate en type van criminaliteit, overlast, uitkeringsgedrag, döner kebab met extra knoflooksaus etc.
Als je het hebt over criminaliteit, overlast... dat zijn ook traditionele autochtone problemen.
En ook niet-autochtone groepen wijzen deze verschijnselen af. Je hebt het over dezelfde afwijzing, wat gewoon bij de mensheid hoort. Dit is geen afwijking van autochtone normen

quote:
Feitelijk is punt 1 het korte termijn effect, en punt 2 onvermijdelijk het lange termijn effect. Met andere woorden: als vreemdelingen afwijken, dan zal dit op termijn de maatschappelijke identiteit wijzigen in de afwijkende gebieden. Hoe meer afwijkingen van een bepaalde aard, hoe normaler dit wordt, waarbij dus letterlijk de oorspronkelijke norm vervaagt.
Integratie, vermenging, samenleven is altijd samen compromissen maken, samen elkaar de ruimte geven. Er is geen andere keuze.
De oorspronkelijke identiteitsbeleving van de groepen gaat veranderen, maar dit is niet persé slechter dan dat het 'vroeger' was.
Als niet-islamieten kiezen voor islamitisch worden, dan is dat hun levenskeuze. Meestal gebeurt dat allemaal vreedzaam ... natuurlijk zijn er nadelen... maar waar zit de paniek dan... wat is daar zo vreselijk bedreigend an
pi_100120364
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 06:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik moet je helaas toch vragen wat je bedoelt. Want persoonlijk merk ik niets van het vervangen van westerse normen en waarden en cultuur door islamitische, echt niets.
Ja OK, ik zie meer vrouwen met een hoofddoek lopen dan pakweg 20 jaar geleden. Maar dat lijkt me juist een bewijs dat de westerse cultuur springlevend is. De westerse cultuur houdt immers onder andere in dat mensen mogen geloven wat ze willen en zich mogen kleden zoals ze willen.
Maar voor de rest zijn onze politieke instituties onveranderd, functioneert de rechtspraak uitstekend, hebben we vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs. Dus wat bedoel je precies?
Haha, ja, die zat er natuurlijk aan te komen... Het verval van een cultuur is ook geen schakelaar die je omzet - tenzij het door een oorlog gebeurt wellicht. Daar gaan decennia overheen.

De Engelsen vervallen al sinds het begin van de vorige eeuw, maar bestaan nog steeds, hoewel ze geen rol van betekenis meer spelen in de wereld. De VS is pas sinds WO-I echt opgekomen en lijkt sinds een jaar of 10 aan een verval begonnen te zijn, maar is nog steeds wel de dominante wereldmacht. De Chinezen lijken sinds Deng Xiau Ping durfde te zeggen dat rijk zijn glorieus is aan een onstuitbare opmars bezig, die ik voorlopig alleen maar als voornamelijk positief zie.

Als Noord Europeaan vereenzelvig ik deze cultuur met de Westerse cultuur. Dat is niet geheel
correct natuurlijk: een foutje dat er met die vreemde 1 Europa brainwashing ingeslopen is. Zuid-Europeanen hebben een duidelijk andere cultuur dan Noord-Europeanen.

Met name de Noord Europese cultuur is (was) dominant in de wereld. Niet alleen in Europa, maar sinds WO-2, vooral ook de VS. En om de cultuur relativisten even op de kast de krijgen:
niet alleen dominant, maar ook superieur. Dat is uiteraard niet toevallig. Het is niet alsof er een godheid / alien is geland die 'ons' wat kennis uit de toekomst heeft toegespeeld, ofzoiets.

De meeste culturen hebben de neiging zichzelf als beter te zien dan andere. Dat is normaal
en daar is ook niets mis mee. Maar sinds een aantal decennia hebben met name de Europeanen
een soort zelfhaat ontwikkeld. 'We' zijn 2 wereldoorlogen begonnen, 'We' hebben kolonieen uitgebuit, waarom is 'onze' cultuur eigenlijk 'beter'... Er is op z'n minst twijfel gezaaid bij veel mensen.

En als ik daarvoor een schuldige zou moeten aanwijzen kijk ik eigenlijk automatisch naar onze links kerkistische vrinden, vooral de wat ouderen, die het communistische 'experiment' waar ze zo lang in geloofd hadden episch hebben zien falen en - the horror, the horror - het globalistische kapitalisme zagen slagen. Hoewel daar dan inmiddels wel weer de nodige kanttekeningen bij te plaatsen zijn.

Deze zelfhaat kennen islamieten voor zover ik weet niet. Zij worden nog verenigd door een godsdienst (van haat (niet naar zichzelf) weliswaar, maar ja, het verenigt ze wel) terwijl wij als steeds losser zand aan elkaar hangen, megalomane waanideen als 1 Europa ten spijt. Het is dus meer het (passief) verval van Noord Europese normen en waarden en eigenwaarde die toelaten dat andere normen en waarden daar dan automatisch voor in de plaats komen.

In de VS zie ik dat minder gebeuren, maar ja de VS is nog relatief jong, heeft een groeiende bevolking en (dus) minder vergrijzing en heeft niet die zelfhaat die Europa kenmerkt. Ik zie daar de islam ook niet zo snel - voorlopig helemaal niet eigenlijk - een belangrijke culturele of politieke factor worden.
pi_100120549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:42 schreef Bluesdude het volgende:

Als je het hebt over criminaliteit, overlast... dat zijn ook traditionele autochtone problemen.
En ook niet-autochtone groepen wijzen deze verschijnselen af. Je hebt het over dezelfde afwijzing, wat gewoon bij de mensheid hoort. Dit is geen afwijking van autochtone normen
Jawel, enerzijds zijn deze ongewenste afwijkingen bij islamitische vreemdelingen groter, wat de norm verschuift. Anderzijds is ook sprake van een ander type overlast, met andere motieven.

quote:
Integratie, vermenging, samenleven is altijd samen compromissen maken, samen elkaar de ruimte geven. Er is geen andere keuze.
Er is wel een andere keuze: niet vermengen, dus een immigratiestop.
pi_100120738
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:55 schreef sandemann het volgende:

[..]

Jawel, enerzijds zijn deze ongewenste afwijkingen bij islamitische vreemdelingen groter, wat de norm verschuift. Anderzijds is ook sprake van een ander type overlast, met andere motieven.
[quote]
Deze afwijkingen zijn ook de normale afwijkingen/ongewnesnt gedrag van de mensheid. En een hoger criminaliteitscijfer of overlastcijfer is niet persé voortvloeiend uit islamitische leerstellingen.
Het is nogal kortzichtig op 1 op 1 die dogma's als bron aan te wijzen voor dat ongewenst gedrag

[quote]
Er is wel een andere keuze: niet vermengen, dus een immigratiestop.
Een immigratiestop kan aardig strikt uitgevoerd worden. Maar niet vermenging als overheidspolitiek of als norm van het burgerlijk fatsoen is een apartheidssamenleving nastreven en dat is niet realistisch.. dus is het geen keuze.
Bovendien is dat geen vermindering van het genoemde ongewenst gedrag.
pi_100120801
Ik bedoel natuurlijk dat wat niet immigreert, niet vermengd hoeft te worden.
pi_100120840
quote:
In alle oprechtheid zie ik geen enkele vreedzame manier om via de politiek of iets dergelijks iets aan die verwachte tsunami van islamisering te doen.
Jaja, ik quote de OP. Alle Fok!ertjes die daar op willen fappen klaar ? Mooi.
Edit: de OP van dit topic. Topic 1 was van ons aller Sigme :)

En inderdaad, geweld a la Breivik ligt enorm voor de hand. Zeker als je ook nog gelooft dat er een of ander complot en plan achter zit en een dialoog onmogelijk is.

Maar, eerlijk is eerlijk, Geert Wilders heeft officieel een alternatieve strategie: pesten.

"Iedereen mag geloofskledij dragen behalve JIJ, lekker puh". "Iedereen mag scholen gebaseerd op het eigen geloof hebben behalve JIJ, nananana". "Iedereen mag een heilig boek hebben, behalve JIJ, *lange neus*". "Iedereen mag zich kleden zoals hij of zij gepast acht, behalve jij - kopvod !" Enzovoorts.

Probleem is echter, even afgezien van alle morele problemen die je er mee kan hebben, dat die peststrategie sowieso niet erg effectief is en wellicht zelfs radicalisering in de hand werkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterSqueaky op 30-07-2011 12:32:58 ]
pi_100120958
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Jaja, ik quote de OP. Alle Fok!ertjes die daar op willen fappen klaar ? Mooi.
Doe me een lol en benoem daarbij dan ook de juiste schrijver. Dat is natuurlijk niet phpmystyle.
Stel: je gelooft in aankomende islamisering van EU, wat dan te doen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100121133
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

Probleem is echter, even afgezien van alle morele problemen die je er mee kan hebben, dat die peststrategie sowieso niet erg effectief is en wellicht zelfs radicalisering in de hand werkt.
Het effect is het doorbreken van het taboe op de idee van ongelijkwaardigheid van culturen. Gewoon door met eenzelfde moralisme als het taboe gebruikt zo'n vermeend ongelijkwaardige cultuur eens lekker uit te joelen.

Daarbij is dat een vrije uiting van de frustratie van een volk, wat radicalisering juist voorkomt.
pi_100121256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:22 schreef sandemann het volgende:

[..]

Het effect is het doorbreken van het taboe op de idee van ongelijkwaardigheid van culturen. Gewoon door met eenzelfde moralisme als het taboe gebruikt zo'n vermeend ongelijkwaardige cultuur eens lekker uit te joelen.
Waardoor de lokale bevolking zich beter voelt, maar de hoeveelheid moslims echt niet afneemt. Dus het waargenomen probleem los je er totaal niet mee op; je schuift het alleen onder het tapijt. Vergelijk het met gezellig theedrinken en vervolgens doen alsof er geen problemen meer zijn.

Overigens gaan verboden op minaretten en kledij wel iets verder dan joelen. Maar ook daarmee krijg je niet minder moslims.

quote:
Daarbij is dat een vrije uiting van de frustratie van een volk, wat radicalisering juist voorkomt.
Van een deel van het volk. Degenen die gepest worden worden er niet minder anti-plaageest van.
En of de pesters zelf niet radicaliseren als ze mogen joelen valt ook te betwijfelen. Geloven dat de gemene moslims de macht gaan overnemen is al eng genoeg - maar geloven dat de gemene moslims wiens leven jij de afgelopen jaren zuur hebt lopen maken de macht gaan overnemen is nog veel enger.

En bange mensen doen rare dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterSqueaky op 30-07-2011 12:38:52 ]
pi_100121320
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe me een lol en benoem daarbij dan ook de juiste schrijver. Dat is natuurlijk niet phpmystyle.
Stel: je gelooft in aankomende islamisering van EU, wat dan te doen?
Zeg, ik ben lui :P
Maar ere wie ere toekomt.
pi_100121646
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:27 schreef MisterSqueaky het volgende:

Waardoor de lokale bevolking zich beter voelt, maar de hoeveelheid moslims echt niet afneemt. Dus het waargenomen probleem los je er totaal niet mee op; je schuift het alleen onder het tapijt.
De oplossingen:
1. Door afname van het taboe vindt er een toenemende suprematie van de eigen cultuur plaats, een toegenomen dwang op de gewenste normen en waarden.
2. Door afname van het taboe vermindert de immigratie uit bepaalde culturen, waardoor de hoeveelheid moslims relatief wel afneemt.
pi_100121724
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:41 schreef sandemann het volgende:

[..]

De oplossingen:
1. Door afname van het taboe vindt er een toenemende suprematie van de eigen cultuur plaats, een toegenomen dwang op de gewenste normen en waarden.
2. Door afname van het taboe vermindert de immigratie uit bepaalde culturen, waardoor de hoeveelheid moslims relatief wel afneemt.
Klopt dit met de realiteit ?

Ok - lastig te controleren omdat de aannames waar we voor het scenario uit de OP van uit moeten gaan sowieso niet gebaseerd zijn op feiten, maar laten we doen alsof.

Het antwoord is dan: nee. Het werkt niet.

Conclusie: de strategie van Wilders is net zo nutteloos als die van Cohen.

Vervolgvraag: wat dan ? Breiviks strategie is ook niet ideaal; en we kunnen sowieso nog niet goed beoordelen of die werkt.
pi_100121931
Hoe kom je erbij dat het niet werkt?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:58:29 #67
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100122090
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:57 schreef sandemann het volgende:

[..]

Jij bent in NL veel beter geïntegreerd dan die Marokkaan
Twee keer gelezen, maar wat snap ik hier niet? Want ik begrijp het niet. Hoezo is hij beter geïntegreerd terwijl dat hij zich 'schuldig' maakt aan dezelfde* dingen die sommige Marokkanen en Turken hier in Nederland zich ook schuldig aan maken?

*Minus geloven in Mohamed als laatste profeet
AFC AJAX
pi_100122337
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:58 schreef msnk het volgende:

Twee keer gelezen, maar wat snap ik hier niet? Want ik begrijp het niet. Hoezo is hij beter geïntegreerd terwijl dat hij zich 'schuldig' maakt aan dezelfde* dingen die sommige Marokkanen en Turken hier in Nederland zich ook schuldig aan maken?
Oh wacht, haha, Maartena gaf onbedoeld een portret van de Amerikaan die naar NL is geëmigreerd. Hij begon met:

"En wat IS integratie precies? Ik bedoel.... ik rij hier rond met een auto waarop een NL sticker zit"
Waaruit ik begreep dat hijzelf een immigrant is. En toen:

"En als het Nederlands elftal tegen de VS speelt, zit ik met een Nederlands t-shirt in de kroeg."
Waaruit ik begreep dat hij Amerikaan van oorsprong is.

Waarmee hij heel mooi aangaf wat het verschil is tussen een Amerikaan en een Marokkaan die in NL komen wonen. :)
pi_100122415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:05 schreef sandemann het volgende:

[..]

Oh wacht, haha, Maartena gaf onbedoeld een portret van de Amerikaan die naar NL is geëmigreerd. Hij begon met:

"En wat IS integratie precies? Ik bedoel.... ik rij hier rond met een auto waarop een NL sticker zit"
Waaruit ik begreep dat hijzelf een immigrant is. En toen:

"En als het Nederlands elftal tegen de VS speelt, zit ik met een Nederlands t-shirt in de kroeg."
Waaruit ik begreep dat hij Amerikaan van oorsprong is.

Waarmee hij heel mooi aangaf wat het verschil is tussen een Amerikaan en een Marokkaan die in NL komen wonen. :)
Maartena is een Nederlander die naar de USA geëmigreerd is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100122510
Ah mooi, dan mag ik hopen dat hij daar niet oranje rondloopt, samenklonterend met Hollanders?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:13:58 #71
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100122606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:10 schreef sandemann het volgende:
Ah mooi, dan mag ik hopen dat hij daar niet oranje rondloopt, samenklonterend met Hollanders?
Lees zijn post nou gewoon met je nieuw vergaarde informatie :P Dan snap je precies wat voor vergelijking hij maakt.
AFC AJAX
pi_100122618
quote:
Probeer nou nog eens gewoon zijn post te lezen, wetende dat hij een naar de USA geëmigreerde Nederlander is.
pi_100122675
Jaja ik weet al wat hij bedoelt, die laatste vraag van me was niet nodig.
Blijft staan dat je zijn post anders kunt lezen, en dat hij dan daarmee onbedoeld een belangrijk verschil in cultuur aangeeft.
pi_100123617
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:51 schreef sandemann het volgende:
Hoe kom je erbij dat het niet werkt?
Basiskennis psychologie en geschiedenis ? Denken dat er maar 1 bron van sociale normen en waarden is en dat je die kan beheersen om mensen zich te laten gedragen zoals jij wenst is zeer naïef. Zelfs in een land als Noord Korea waar de overheid vrijwel alles beheerst - van media tot wet, van religie tot straatbeeld vind je dissidenten.

In een land als Nederland dat verre van uniform is gaat het je nooit lukken om uniforme "normen en waarden" op te leggen. Vraag maar aan Balkenende ;)
pi_100123997
Gebruik die psychologie en geschiedenis dan om de wording en werking van een moraal te begrijpen. Die komt idd niet vanuit een overheid, maar vanuit een volk, een sociale groep, die zich (eventueel) politiek of autoritair kan verenigen. Het werkt op die manier, dus evengoed ook via een overheid, omdat deze autoriteit in dat geval de moraal van het volk uitdrukt.
pi_100124233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:06 schreef sandemann het volgende:
Gebruik die psychologie en geschiedenis dan om de wording en werking van een moraal te begrijpen. Die komt idd niet vanuit een overheid, maar vanuit een volk, een sociale groep, die zich (eventueel) politiek of autoritair kan verenigen. Het werkt op die manier, dus evengoed ook via een overheid, omdat deze autoriteit in dat geval de moraal van het volk uitdrukt.
Maar jij overschat die invloed schromelijk. Misschien pest je inderdaad een paar moslims weg, net zoals moslims erin slagen om af en toe een homostel uit hun wijk weg te pesten. Misschien zijn er inderdaad een paar die onder de sociale druk zich aanpassen. Maar tegelijkertijd moedig je een andere groep juist aan zich juist nadrukkelijker te profileren als moslim. Of erger nog: om zich ondergronds te gaan begeven. En juist in die groep zal je extremisten kweken.

Daanaast... als je werkelijk gelooft in een tsunami van moslims die ons komt overspoelen... maakt het dan echt uit of het er 5 miljoen of 4,9 miljoen zijn ? Die 100.000 die je hebt weten weg te pesten lossen wederom het gevreesde probleem niet op ;)
pi_100124316
DAn kan je het beste NU zelfmoord plegen/alle moslims op straat gaan afschieten.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:26:03 #78
3542 Gia
User under construction
pi_100124518
Ik geloof in een politieke oplossing.
Wat mij betreft geen uitkering (AOW/WAO/ABW/AKW) meer aan mensen die in het buitenland wonen.
Mensen die hier wonen om AOW op te bouwen met de bedoeling na hun 65ste weer naar het eigen land te gaan, zien die prikkel verdwijnen. Ze moeten dan óf hier blijven wonen en AOW ontvangen, óf naar huis, zonder geld en leven van spaargeld.

En ja, dat mag ook gelden voor de pensionado's.
Vakantie naar het buitenland met behoud van AOW, dus ook beperken tot hooguit 2 maanden. Minimaal 10 maanden in Nederland blijven. Tenzij je in het buitenland leeft van eigen opgebouwd bedrijfspensioen en spaargeld, maar dan ligt je AOW stil gedurende de tijd dat je langer dan 2 maanden in het buitenland verblijft gedurende een kalenderjaar.
Overtreders streng beboeten en terugvorderen wat teveel betaald is.

Verder vast blijven houden aan de eis dat een import bruid of -gom Nederlands beheerst op minimaal VMBO-K niveau. Dat is toch niet teveel gevraagd, wel?

Mijn idee:
Iemand die onvoldoende Nederlands spreekt/verstaat/schrijft, krijgt geen Nederlandse nationaliteit.
Ingeval één van de ouders uitsluitend Nederlander is, mogen de kinderen, wel de Nederlandse nationaliteit krijgen bij geboorte.
Als beide ouders één of meerdere buitenlandse nationaliteiten hebben, en één van de ouders onvoldoende Nederlands beheerst, dan krijgen de kinderen pas op hun 18de de Nederlandse nationaliteit, indien ze aan de taaleis voldoen.

Boerkaverbod in openbare gebouwen (Bieb, school, bios, gemeentehuis, winkel, enz...) en openbaar vervoer. Je mag er dus wel mee over straat, van huis naar de moskee, maar niet mee naar de dokter.
Vrijheid (geen verplichting, dus) voor instanties, werkgevers en scholen om zichtbare religieuze of culturele uitingen te verbieden. Kan dus gaan over hanekam, hoofddoekje, zichtbaar kruisje aan kettinkje, ajax sjaal, enz.....

Zomaar wat politieke ideetjes die m.i. voldoende bijdragen om een toenemende islamisering tegen te gaan.
pi_100124814
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef MisterSqueaky het volgende:

Maar jij overschat die invloed schromelijk. Misschien pest je inderdaad een paar moslims weg, net zoals moslims erin slagen om af en toe een homostel uit hun wijk weg te pesten. Misschien zijn er inderdaad een paar die onder de sociale druk zich aanpassen. Maar tegelijkertijd moedig je een andere groep juist aan zich juist nadrukkelijker te profileren als moslim. Of erger nog: om zich ondergronds te gaan begeven. En juist in die groep zal je extremisten kweken.
De werking van de moraal is niet van buitenaf (wegpesten), maar van binnenuit. Het maakt dat de overtreder de afkeer van hem voelt, de afwijzing, boosheid, maakt dat hij zich schuldig voelt. Zo werkt dat domweg, en daar zijn juist in de psychologie tal van voorbeelden van.

Als een kutmarrokaan wetstechnisch wordt opgepakt en beleefd in de cel wordt gezet, netjes wordt onderhouden en met een groet weer op straat gezet, dan gaat daar amper een morele werking vanuit. Als je hem echter publiekelijk beschimpt, als volk je afkeer betuigt en hem benadeelt, dan zul je zien dat mensen nogal flexibel en opportunistisch zijn en dat ze zich toch aansluiten bij de heersende groep.

Het zijn een soort 'straatkrachten' die je loslaat, hele natuurlijk principes die je ziet terugkeren, nu we vanuit relatief 1 grote moraal een zeer technische, bijna moraalloze maatschappij hebben gecreëerd waarin we geen raad meer weten met groepen die zich eenvoudigweg niet identificeren met de uitgangspunten die wij zo vanzelfsprekend zijn gaan vinden, dat ze zijn verdwenen als harde voorwaarden.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:35:13 #80
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100124832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:26 schreef Gia het volgende:
Wat mij betreft geen uitkering (AOW/WAO/ABW/AKW) meer aan mensen die in het buitenland wonen.
Mensen die hier wonen om AOW op te bouwen met de bedoeling na hun 65ste weer naar het eigen land te gaan, zien die prikkel verdwijnen. Ze moeten dan óf hier blijven wonen en AOW ontvangen, óf naar huis, zonder geld en leven van spaargeld.

Vakantie naar het buitenland met behoud van AOW, dus ook beperken tot hooguit 2 maanden. Minimaal 10 maanden in Nederland blijven. Tenzij je in het buitenland leeft van eigen opgebouwd bedrijfspensioen en spaargeld, maar dan ligt je AOW stil gedurende de tijd dat je langer dan 2 maanden in het buitenland verblijft gedurende een kalenderjaar.

Verder vast blijven houden aan de eis dat een import bruid of -gom Nederlands beheerst op minimaal VMBO-K niveau. Dat is toch niet teveel gevraagd, wel?

Mijn idee:
Iemand die onvoldoende Nederlands spreekt/verstaat/schrijft, krijgt geen Nederlandse nationaliteit.
Ingeval één van de ouders uitsluitend Nederlander is, mogen de kinderen, wel de Nederlandse nationaliteit krijgen bij geboorte.
Als beide ouders één of meerdere buitenlandse nationaliteiten hebben, en één van de ouders onvoldoende Nederlands beheerst, dan krijgen de kinderen pas op hun 18de de Nederlandse nationaliteit, indien ze aan de taaleis voldoen.

Boerkaverbod in openbare gebouwen (Bieb, school, bios, gemeentehuis, winkel, enz...) en openbaar vervoer. Je mag er dus wel mee over straat, van huis naar de moskee, maar niet mee naar de dokter.
Vrijheid (geen verplichting, dus) voor instanties, werkgevers en scholen om zichtbare religieuze of culturele uitingen te verbieden. Kan dus gaan over hanekam, hoofddoekje, zichtbaar kruisje aan kettinkje, ajax sjaal, enz.....

Zomaar wat politieke ideetjes die m.i. voldoende bijdragen om een toenemende islamisering tegen te gaan.
Kan me in veel van deze ideeën vinden. De afgelopen weken heb je een veel gematigdere toon, what gives w/ ?
AFC AJAX
pi_100127334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:34 schreef sandemann het volgende:
De werking van de moraal is niet van buitenaf (wegpesten), maar van binnenuit. Het maakt dat de overtreder de afkeer van hem voelt, de afwijzing, boosheid, maakt dat hij zich schuldig voelt. Zo werkt dat domweg, en daar zijn juist in de psychologie tal van voorbeelden van.
Doel je hier nu op intrinsieke motivatie? :')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:49:05 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100128558
quote:
Noem eens wat voorbeelden?

quote:
De VS is veel kritischer dan de EU in welke mensen ze toelaten. I.h.a. laat de EU 'zielige' mensen toe en de VS bruikbare.
Er wandelen hier dagelijks 3000 illegalen binnen middels de Mexicaanse grend, en het aantal illegalen in de VS is toegenomen tot naar schatting 15 tot 20 miljoen, waarvan 3 miljoen alleen al in California.

Om dat even in perspectief te zetten: Dat is 8% van de bevolking van California, die zo rond de 38 miljoen ligt. ACHT procent ILLEGAAL. (En overigens: 40% Latino, 15% Aziatisch in totaal). Vergelijk dat eens even met de 6% legale moslims in Nederland.

Verder nodig ik je uit om eens te komen kijken in Latino wijken van Los Angeles. De parijse voorsteden waar nogal eens over geklaagd wordt.... zijn een paradijs vergeleken bij wijken als East L.A. (Latino), Compton/Inglewood (Zwarte Amerikanen) etc,

Steden als Miami zitten barstens vol met "zielige" Cubanen die op vlotten, zelfgemaakte bootjes, etc Cuba ontvluchten voor een beter leven. In de havens van de west kust worden om de haverklap CONTAINERS gevonden waar Chinezen voor 3+ weken in hebben gezeten in de hoop voor een beter leven in de VS.

De immigratieprocedures voor kennis-migranten, zijn ondertussen een stuk strenger. Maar kanslozen komen hier bij de DUIZENDEN dagelijks binnen..... dus volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.

Verschil: Het zijn geen moslims. Althans, de moslims maken een klein deel uit. Net als met de Vietnam oorlog waardoor er hier in Orange County alleen al bijna een half miljoen Vietnamezen wonen, laten de Amerikanen ook Irakezen, Afghanen, en naar beide landen gevluchte Iraniërs toe. Ze zitten daar nu eenmaal met militairen.

Verder zijn de problemen die hier heersen met Latino, Vietnamese, en andere migranten van eenzelfde kaliber: Verhoogde criminaliteit. Verloederde wijken. Culturen die zich niet aanpassen. (Vietnamezen die niet beter weten, boorden bijvoorbeeld een groot GAT in het midden van hun begane grond flat, zodat ze een vuur in het midden kunnen bouwen om op te koken, het fornuis gebruikten ze niet - zonder gein - stond hier onlangs in de krant). Migranten die gebruik maken van staatsdiensten zoals klinieken en bepaalde uitkeringen, enzovoorts, enzovoorts. Vrijwel het hele lijstje waar Marokkanen in Nederland van beticht worden, geldt hier voor een hele reeks immigranten.

quote:
Beetje Z/W, maar geeft denk ik wel aan wat er aan de hand is.
Heel zwart/wit, want je geeft eigenlijk aan dat je geen flauw idee hebt hoe immigrantenbevolkingen van de VS in elkaar zitten, en wat de problemen zijn.

Dus nogmaals: Welke islamisering precies, en geef eens voorbeelden? En kom niet met de Sharia, want die is NERGENS in de EU wet. Er zijn alleen wat groepjes die onder de wet proberen conflicten tussen moslims proberen op te lossen met een soort van arbitrage, die in weze totaal onwettig is, maar als beide partijen zich eraan houden..... lost het wellicht wat op. En rechts Nederland neemt dat mee, en schreeuwt: Sharia in Europa, het is hier! Nee. Lees.

Wat is islamisering dus, en wat voor voorbeelden heb je?
-
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:51:41 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100128645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:26 schreef Gia het volgende:

Mijn idee:

Met uitzondering van die boerka die je noemt..... die wellicht geldt voor 150 vrouwen in Nederland.... welke van bovenstaande voorbeelden hebben iets te maken met de Islam en Islamisering?
-
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:52:52 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100128685
quote:
Misschien is het handiger als je mijn post eerst eens LEEST in zijn geheel?
-
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:57:13 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100128825
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef sandemann het volgende:
Jaja ik weet al wat hij bedoelt, die laatste vraag van me was niet nodig.
Blijft staan dat je zijn post anders kunt lezen, en dat hij dan daarmee onbedoeld een belangrijk verschil in cultuur aangeeft.
Nee dus. Ik kan in ruil voor de Nederlandse tal van andere culturen plaatsen. Onlangs voetbalde Mexico tegen de VS hier in Los Angeles..... en ik denk dat ik niet verder hoef te gaan met waar ik heen wil:

Culturen blijven generaties aan het land van hun voorvaderen plakken. Waarom denk je dat zelfs in Hollywood de spot wordt gedreven met "My big fat Greek wedding" en de "Sopranos"..... omdat dergelijke Greek-Americans en Italian-Americans ook echt nog zoveel binding hebben met Griekenland en Italie.

In 2050 Heb je nog steeds Marokkaans-Nederlanders, in 2100 ook nog wel, die gewoon nog Marokkaanse cultuur en gebruiken aanhangen, en wellicht nog steeds dat Marokkaanse shirt aantrekken bij het voetbal.

En dat alles heeft NIETS, helemaal NIETS te maken met de Islam..... maar met de mens. En dat geldt voor alle mensen, zelfs voor de Ieren in Boston, en de Nederlanders in Holland, Michigan.
-
pi_100128999
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:52 schreef maartena het volgende:

Misschien is het handiger als je mijn post eerst eens LEEST in zijn geheel?
Misschien is het handiger als jij eerst de hele topic leest voordat je reageert.
Maar nu je er toch over begint, jij gaat regelmatig met Nederlanders even kroegen. Dat impliceert dat je niet overwegend met Nederlanders rondhangt? Verder vind ik je vrij nationalistisch.
pi_100129231
quote:
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:57 schreef maartena het volgende:

Nee dus. Ik kan in ruil voor de Nederlandse tal van andere culturen plaatsen. Onlangs voetbalde Mexico tegen de VS hier in Los Angeles..... en ik denk dat ik niet verder hoef te gaan met waar ik heen wil:
Je mist mijn punt, namelijk dat als je jouw gedrag in de VS leest als het gedrag van een Amerikaan in NL, dat je dan een mooi aangepaste immigrant ziet, zoals ze er idd vaak genoeg zijn vanuit ontwikkelde landen. Het gaat ook helemaal niet om de islam, maar om de achterlijkheid van een cultuur waarin men zich veel moelijker identificeert met andere culturen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:04:42 #88
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100131170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:07 schreef sandemann het volgende:

[..]

[..]

Je mist mijn punt, namelijk dat als je jouw gedrag in de VS leest als het gedrag van een Amerikaan in NL, dat je dan een mooi aangepaste immigrant ziet, zoals ze er idd vaak genoeg zijn vanuit ontwikkelde landen. Het gaat ook helemaal niet om de islam, maar om de achterlijkheid van een cultuur waarin men zich veel moelijker identificeert met andere culturen.
Je kunt ook je fantasie gaan gebruiken en een denkbeeldige immigrant creëren inderdaad. Denk jij nou echt dat alle Amerikanen die naar Nederland komen allemaal succesverhalen zijn of zo? Puur omdat ze wél 'ontwikkeld' zijn? Really? Of is dat alleen het geval met jouw denkbeeldige immigrant, want dan is het niet bepaald relevant.

Je kunt ook gaan kijken naar de nakomelingen van immigranten die het wél goed doen hier in Nederland. Mensen die wel echt zijn en niet denkbeeldig. Je weet wel, die allochtonen die niet in het nieuws komen omdat ze een 'gewoon' leven leiden zoals jij en ik. Met het verschil dus dat ze moslim zijn, vasten en misschien zelfs naar het vrijdaggebed gaan.

Maar ja, angst hè. Angst voor wat jou vreemd is... Daar hadden ze een leuk woord voor ;)
AFC AJAX
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:37:23 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100131992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:07 schreef sandemann het volgende:
Volgens mij heb jij heel weinig ervaring met de Amerikanen in Nederland. Mijn Amerikaanse vrouw heeft jaren in Nederland gewoond, en het heeft ook jaren geduurd voordat ze een beetje Nederlands sprak. Verder ken ik hierdoor (nog steeds!) veel Amerikanen in Nederland.

Wat jij ziet, is een westerse cultuur die in een westerse cultuur zit.... en dat valt minder op. Jij gaat waarschijnlijk ook niet klagen als Amerikanen met veel trots en nationaliteit, vlaggen en vertoon een kroeg binnen lopen in Amsterdam om VS vs. Nederland te kijken als zij een wedstrijd tegen elkaar spelen..... maar jij zal waarschijnlijk wel meer afschuw hebben als Marokkanen hetzelfde zouden doen, omdat JIJ je veel minder identificeert met die cultuur, waar je dagelijks in aanraking komt met Amerikaanse cultuur en Engels.

Dat ligt dus niet aan de immigranten an sich, die zich hetzelfde gedragen in dit geval, maar aan jouw beeld van westerse, en niet-westerse immigranten.

Maar dit topic ging in principe over Islamisatie. Ik zie veel geklaag over criminaliteit (wat ook onder Antillianen en Surinamers de spuigaten uitloopt), ik zie veel geklaag over werkloosheid, uitkering misbruik, en aanverwante zaken (wat ook door vele anderen gedaan wordt), en ik zie geklaag over straatjochies etc, die homo's uitjoelen (wat ook in plaatsen als Putten, Rijssen, Barneveld, en Urk gebeurd, maar dan door Refo's).

Wat is nou specifiek een probleem dat voortkomt uit de Islam? Dat een paar gemeenten gescheiden loketten hebben geopend? Is dat alles?

Wat is nou Islamisering in Nederland?
-
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:45:05 #90
3542 Gia
User under construction
pi_100132197
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Met uitzondering van die boerka die je noemt..... die wellicht geldt voor 150 vrouwen in Nederland.... welke van bovenstaande voorbeelden hebben iets te maken met de Islam en Islamisering?
Allemaal maken ze het minder aantrekkelijk voor moslims om naar Nederland te verhuizen.

Als je na je 65ste niet met een AOW en eventueel aanvullende bijstand, als een vorst in Marokko kunt gaan leven, is het wellicht minder interessant om je hele werkzame leven in Nederland te wonen. Dan blijf je daar, met je kinderen en kleinkinderen.

Wil je hier wel wonen en ook na je 65ste blijven? Prima. Dat verhoogt echter wel de prikkel om ten minste Nederlands te leren.
In elk geval groeien kinderen, klein- en achterkleinkinderen op in Nederland, omdat het niet meer zo makkelijk is voor opa en oma om in Marokko te gaan wonen.
Nu wonen namelijk nog veel kinderen onder de 14 jaar bij de grootouders in Marokko. Ze komen dan hierheen vlak voor de middelbare school, pas als ze 15 zijn of zelfs pas als bruid op hun 18de en spreken totaal geen Nederlands. Maar ja, pa en ma wonen hier, dus het is gezinshereniging.
Is straks niet meer aantrekkelijk om te doen.

Gevolg zal zijn dat steeds meer moslimjeugd gewoon opgroeit met de Nederlandse taal en cultuur wat de integratie goed zal doen.
pi_100133496
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:37 schreef maartena het volgende:

Wat jij ziet, is een westerse cultuur die in een westerse cultuur zit.... en dat valt minder op.
Nee, ik zie westerlingen in vreemde culturen, evengoed niet-westerse volkomen andere culturen. En dan zie ik ze proberen die cultuur te beleven, er volop respect voor te hebben, tot in het belachelijke zelfs, veel te romantisch en positief. Want dat respect zit in onze cultuur, daar zijn we trots op. Daartegenover zie ik arrogante, domme, ongeïnteresseerde niet-westerse allochtonen, en daar zijn zij trots op.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:10:35 #92
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100134566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:34 schreef sandemann het volgende:

[..]

Nee, ik zie westerlingen in vreemde culturen, evengoed niet-westerse volkomen andere culturen. En dan zie ik ze proberen die cultuur te beleven, er volop respect voor te hebben, tot in het belachelijke zelfs, veel te romantisch en positief. Want dat respect zit in onze cultuur, daar zijn we trots op. Daartegenover zie ik arrogante, domme, ongeïnteresseerde niet-westerse allochtonen, en daar zijn zij trots op.
Ga je ook nog in op argumenten? Maartena maakt hier ellenlange posts, en ook ik probeer het en een ander uit te leggen, zodat je er misschien wat van opschiet maar het enige wat ik je zie doen is one-liners en bevooroordeelde onzin uitkramen.

Lekker veel tijd verspild aan een xenofoob pur sang, bedankt dat je dat even van te voren zei.
AFC AJAX
pi_100135319
Msnk, ik vond jouw post van onvoldoende kwaliteit om te reageren. Ik had je dat op verzoek kunnen toelichten, maar je motiveert me daartoe ook onvoldoende. Maartena kan wel voor zichzelf spreken.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:08:35 #94
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100136598
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
AFC AJAX
pi_100140260
quote:
Stel.

Stel, je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa. Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn en wanneer. Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:

Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?

Voor zover ik kan bedenken zijn er een beperkt aantal opties:
• Je schouders ophalen, een en ander is onvermijdelijk.
• Proberen het tij te keren

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste optie zou moeten zijn om te leren tellen. Of wat anders gezegd: nagaan of je geloof wel enige grond heeft.
Want je bent natuurlijk vrij om te denken wat je wilt, bijvoorbeeld dat de maan van kaas is of dat smurfen door een waterkraan kunnen. Maar het lijkt me handiger om je handelen te baseren op geloven die je zo goed mogelijk gecontroleerd hebt.
Een tij staan te keren dat er helemaal niet is, staat volgens mij een beetje belachelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100140725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Allemaal maken ze het minder aantrekkelijk voor moslims om naar Nederland te verhuizen.

Als je na je 65ste niet met een AOW en eventueel aanvullende bijstand, als een vorst in Marokko kunt gaan leven, is het wellicht minder interessant om je hele werkzame leven in Nederland te wonen. Dan blijf je daar, met je kinderen en kleinkinderen.

Wil je hier wel wonen en ook na je 65ste blijven? Prima. Dat verhoogt echter wel de prikkel om ten minste Nederlands te leren.
In elk geval groeien kinderen, klein- en achterkleinkinderen op in Nederland, omdat het niet meer zo makkelijk is voor opa en oma om in Marokko te gaan wonen.
Nu wonen namelijk nog veel kinderen onder de 14 jaar bij de grootouders in Marokko. Ze komen dan hierheen vlak voor de middelbare school, pas als ze 15 zijn of zelfs pas als bruid op hun 18de en spreken totaal geen Nederlands. Maar ja, pa en ma wonen hier, dus het is gezinshereniging.

Gevolg zal zijn dat steeds meer moslimjeugd gewoon opgroeit met de Nederlandse taal en cultuur wat de integratie goed zal doen.
Wat heeft dit allemaal met moslims te maken? Of zijn alleen moslims profiteurs?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100141503
quote:

[..]

:?
Het vragen om een definitie van enerzijds de westerse normen en waarden en anderzijds de islamitische normen en waarden alleen al toont voor jou aan dat het proces al redelijk gevorderd is?
Om dat te keren zou jij dan misschien die definities kunnen geven? Want ik neem aan dat jij ze wel duidelijk voor je hebt en het zou voor ons de keuze makkelijker maken als we ze kenden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100141930
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun je ook enig idee geven over aantallen en zo?
Om hoeveel Marokkanen gaat het die na hun pensioen als een vorst in Marokko gaan leven? (Wat is daar trouwens op tegen? Ze hebben toch zelf dat pensioen bij elkaar gespaard tijdens hun hele werkzame leven in Nederland?)
En om hoeveel kinderen gaat het die tot de middelbare school in Marokko blijven wonen? Hoe doen die dat dan eigenlijk op school? Ik neem niet aan dat ze van opa of oma in Marokko Nederlands geleerd hebben.
pi_100142070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:34 schreef sandemann het volgende:

[..]

Vet van mij.
Euh? Sinds wanneer?
Sinds 1961, het begin van de dekolonisatie van Azië en Afrika?
pi_100142322
Marokko en Turkije zijn ook aan het individualiseren.

Dan krijgen ze hetzelfde als dat wij hier hebben. Hoort erbij.
Wel gewoon hard aanpakken, maar geen onderscheid maken tussen religies :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')