Wat zeg jij dat toch altijd mooiquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ons eerste Scheldekitten is een blacktabby mackerel
Dat is een waterfonteintje van Proplan, die geven ze af en toe weg bij een zak brokjes. (heb het zomaar gehad van een lieve Pets place mevrouw)quote:
Bedankt. Ik vind het echt super hoeveel ze bij Scheldekat voor elkaar krijgen met beperkte middelen en mensen. Het was wel naar om op te zeggen bij het asiel maar die waren er gelukkig heel tof overquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:25 schreef Bluezz het volgende:
Wat goed werk doet die Scheldekat!
En jij ook
Fritz is een seal tabby point, genetisch een blacktabby kat met een pointaftekening er overheen. Welke tabbypatroon is bij pointkatten vaak moeilijk te zeggen omdat ze op het lijf (= de plek waar de patronen van elkaar verschillen) vaak niet genoeg gekleurd zijn. Om dat te weten zou je daar een goede foto van moeten hebben waarop hij ook op zijn lijf zodanig is doorgekleurd dat je een patroon kan ontwaren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:39 schreef ElisaB het volgende:
Ik ga je ooit nog eens proberen te verleiden om te vertellen hoe onze Fritz er volgens jou tegenwoordig uitziet
Hihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Fritz is een seal tabby point, genetisch een blacktabby kat met een pointaftekening er overheen. Welke tabbypatroon is bij pointkatten vaak moeilijk te zeggen omdat ze op het lijf (= de plek waar de patronen van elkaar verschillen) vaak niet genoeg gekleurd zijn. Om dat te weten zou je daar een goede foto van moeten hebben waarop hij ook op zijn lijf zodanig is doorgekleurd dat je een patroon kan ontwaren.
Seal betekent eigenlijk zwart, maar bij katten met pointaftekening gebruiken ze dus het woord seal. De kleur kan op de points (gezicht, oren, staart, pootjes en balzakje) ook een beetje bruinig uitvallen ipv zwart.
De pointaftekening is recessief en moet daardoor van zowel zijn vader en zijn moeder gekomen zijn. Fritz heeft vrij lichte ogen en daardoor vermoed ik dat hij oa geen Siamees/Balinees of Birmaan in z'n achtergrond zou hebben, want die worden gefokt op diepblauwe ogen.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Seal betekent eigenlijk zwart, maar bij katten met pointaftekening gebruiken ze dus het woord seal. De kleur kan op de points (gezicht, oren, staart, pootjes en balzakje) ook een beetje bruinig uitvallen ipv zwart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, tot zover
Vraagje: hoe lang ga jij de kitten opvangen?Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Tot hij zo sociaal mogelijk is en helemaal gezond, dwz dat hij in elk geval parasietvrij moet zijn en ingeënt. Hij is net oud en zwaar genoeg om te enten maar de dierenarts wachtte liever nog een week of twee.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:28 schreef ElisaB het volgende:
Vraagje: hoe lang ga jij de kitten opvangen?
Moet je zelf een nieuw baasje zoeken, of doet de stichting dat?quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Tot hij zo sociaal mogelijk is en helemaal gezond, dwz dat hij in elk geval parasietvrij moet zijn en ingeënt. Hij is net oud en zwaar genoeg om te enten maar de dierenarts wachtte liever nog een week of twee.
Daarna mag hij hier blijven tot er een nieuw baasje voor hem komt.
De stichting doet dat, en wij kunnen natuurlijk zelf ook iemand aandragen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Moet je zelf een nieuw baasje zoeken, of doet de stichting dat?
Een leuk dingetje, ik denk dat mijn katten er veel plezier mee zouden hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat is een waterfonteintje van Proplan, die geven ze af en toe weg bij een zak brokjes. (heb het zomaar gehad van een lieve Pets place mevrouw)
Hier zie je het wat beter:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, tot zover
Vraagje: hoe lang ga jij de kitten opvangen?![]()
Ik herken em niet zo zonder hand voor zn snoet!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
He, jakkesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het gaat heel slecht met kleine George. Ik ben de dierenarts aan het bellen.
Vijf. Vind ik al erg genoegquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:14 schreef Oognip het volgende:
Jeetje zo heb je geen kittens en zo heb je er 7!
Ik had een flesje geregeld maar George liet geen zuigreflex meer zien dus de enige manier voor mij om er nog voeding in te krijgen was druppelen. (sonde kan ik niet, zeker niet bij een kitten met tandjes)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:17 schreef Cat22 het volgende:
Heb je flesjes meegenomen van de DA? Want als ze zelf kunnen zuigen is de kans op verslikking een stuk minder groot omdat ze het beter kunnen doseren.
George had een behoorlijk brede neusbrug, een beetje plat voorhoofd en volgens de dierenarts onderontwikkelde oogkassen. Zij dacht dat hij daardoor een beetje "anders" zou kunnen ontwikkelen dan andere katten, maar eventueel nog wel een goed leven zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:21 schreef Ansu het volgende:
(ik heb overigens nog nooit van een 'achterlijk' kitten gehoord, kan dat niet gewoon bijtrekken, bijv als ie een dikker kopje krijgt door al het lekkere eten van zijn nieuwe blikopener?)
En Paul heet natuurlijk voluit Paul McCatneyquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:20 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat leuk trouwens, die Beatles namen. Ik had m eerst niet door totdat ik bedacht dat Ringo natuurlijk Starr heet van de achternaam. Leuk gevonden
Tis zondequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
George is vanavond om kwart voor tien overleden.
Eigenlijk wel. John en Paul zouden eigenlijk pas volgende week hier komen als eerste kittens, dan zou de kittenkamer af zijn en konden ze eerst netjes apart. Naast hygiënischer is dat ook een rustiger overgang voor m'n eigen katten. Maar ja, toen was er dringend een plekje voor Jefrey nodig, die had al bij de dierenarts in quarantaine gezeten, en er was geen kittenkamer nodig want hij moest in de bench. Er leek zich ook al een ander adres voor John en Paul aan te dienen dus dat viel allemaal vanzelf op z'n plek.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef ElisaB het volgende:
Wat een heerlijke update
Vraagje: moesten ze bij jou niet eerst in quarantaine?
Aha!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Eigenlijk wel. John en Paul zouden eigenlijk pas volgende week hier komen als eerste kittens, dan zou de kittenkamer af zijn en konden ze eerst netjes apart. Naast hygiënischer is dat ook een rustiger overgang voor m'n eigen katten. Maar ja, toen was er dringend een plekje voor Jefrey nodig, die had al bij de dierenarts in quarantaine gezeten, en er was geen kittenkamer nodig want hij moest in de bench. Er leek zich ook al een ander adres voor John en Paul aan te dienen dus dat viel allemaal vanzelf op z'n plek.
Maar John en Paul moesten wegens omstandigheden eerder opgevangen worden dan gepland en hun beoogde opvang was dan nog met vakantie. Kittens mixen is eigenlijk not done omdat ze allemaal verschillende dingen bij zich kunnen dragen maar Jefrey leek/lijkt kerngezond dus vooruit dan maar, kittenkamer een beetje opgekalefaterd en dan houd ik ze wel apart. In de praktijk zijn Flynn en Jefrey er de eerste dag even bij geweest, Flynn gaat keihard op de deur beuken als hij niet mag kijken en Jefrey kwam toen gelijk mee.
En toen was ik zo gek om ook George en Starr nog erbij te nemen, eigenlijk had ik al nee gezegd maar toen ben ik nog even naar ze gaan kijkenHen kon ik ook nog net ergens apart kwijt, als we niet met ze bezig waren dan stond de nestdoos in de bijkeuken. Die was nog niet in gebruik omdat het beter bleek te werken John en Paul de eerste dagen in de WC te laten.
Bij de verzorging van (George en) Starr draag ik een schort, die doe ik naderhand uit en ik was m'n handen goed. Ook hebben alle kittens en mijn eigen katten hun eigen spullen. Maar dat niemand elkaar ergens mee heeft aangestoken tot nu toe is dus meer geluk dan wijsheid.
Filmpje?quote:Flynn loopt zich steeds met Jefrey te bemoeien, hij houdt hele prrrrprrrr verhalen tegen hem, dat is het bevel om bij hem te komen om gewassen te worden.
Meeduimtquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Starr heeft een enorme opleving nu. Ik hoop zó dat het blijvend is !!!
Mooi zo... Starr.....quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ze doet het nog steeds goed. Ze is eigenlijk gewoon weer als de afgelopen dagen. Alert en hartstikke eigenwijs. Ze heeft geslapen en heeft niet meer gespuugd of gepoept. Ze geeft al aan dat ze trek heeft en maakt zich kwaad dat we haar op doktersadvies even alleen kittenmelk geven en geen vast voedsel.
We gaan er vannacht nog een paar keer uit om te checken, hopelijk blijft alles goed, we zijn nog steeds heel erg bezorgd.
Hoe is het nou toch mogelijkquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ze doet het nog steeds goed. Ze is eigenlijk gewoon weer als de afgelopen dagen. Alert en hartstikke eigenwijs. Ze heeft geslapen en heeft niet meer gespuugd of gepoept. Ze geeft al aan dat ze trek heeft en maakt zich kwaad dat we haar op doktersadvies even alleen kittenmelk geven en geen vast voedsel.
We gaan er vannacht nog een paar keer uit om te checken, hopelijk blijft alles goed, we zijn nog steeds heel erg bezorgd.
Go Starr. Stoer wijffiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Starr gedraagt zich nog steeds alsof er nooit iets met haar aan de hand geweest is. Ik heb net de dierenarts gebeld die er ook niks meer van snapt want die gaf er geen cent meer voor, dat was gisteren ook wel te merken. Ze mag voorzichtig een klein beetje eten nu, daar zal onze kleine driftkikker blij mee zijn.
Marleen heeft gisteravond en vanochtend gebeld, die vindt het ook een wonder want die heeft haar immers ook meer dood dan levend gezien.
Kom op mupke!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ze is momenteel enorm aan het inkakken. Ze heeft heel veel geplast (volgens de dierenarts van de Prednison) en ze lijkt een beetje uitgedroogd. We gaan zo weer naar de DA voor onderhuids vocht. Als ik zelf water in haar bekje probeer te druppelen vallen haar ogen halverwege gewoon dicht.
Ik ben om 2 uur naar bed gegaan en om 6.30 eruit gekomen. Toen ik nog melk aan stond te maken begon ze te gillen dat ik moest opschieten want "honger !". Alleen melk wil ze niet, aan voeren wil ze niet zo meewerken dus ik heb het liefste dat ze zoveel mogelijk zelf van een schotel eet, als ik er een paar kruimels a/d doorheen meng likt ze wel alle melk op, daarnet zo'n 10/11 ml. En ze stuitert nu rond in haar benchje, ze is letterlijk springlevendquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:04 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat ze iets is opgeknapt ook al is het niet veel, alle beetjes helpen
Gaan jullie er vannacht ook nog voor haar uit?
Lief aangeboden. We wonen sowieso in een uithoek (Vlissingen) en vanwege de vakantie gaat het gelukkig wel lukken. Mochten we echt in de problemen komen dan kan iemand van Scheldekat wel inspringen, een vriendin van ons komt zaterdag terug van vakantie en die is ook opvangster, dus er is altijd wel iemand gelukkig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:55 schreef Ansu het volgende:
Wat ik van mijn dierenarts geleerd heb is dat wassen altijd een goed teken is! Die oplevingen, onthoud dat het slecht kan gaan, maar ook juist weer goed kan gaanen als zoveel mensen al duimen.. Ik weet niet waar jullie precies wonen maar als jullie oppas nodig hebben gil maar!
Ik wordt zo blij van dit soort goede verhalen op de vroege ochtend. Respect voor jou TS dat je dit allemaal voor de kleintjes doet. Ze kunnen zich ook bij jou, geen beter huis wensen. Hoop dat Starr het zo goed blijft doen en lekker blijft stuiteren en dat vanmiddag niet weer een inzinking komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik ben om 2 uur naar bed gegaan en om 6.30 eruit gekomen. Toen ik nog melk aan stond te maken begon ze te gillen dat ik moest opschieten want "honger !". Alleen melk wil ze niet, aan voeren wil ze niet zo meewerken dus ik heb het liefste dat ze zoveel mogelijk zelf van een schotel eet, als ik er een paar kruimels a/d doorheen meng likt ze wel alle melk op, daarnet zo'n 10/11 ml. En ze stuitert nu rond in haar benchje, ze is letterlijk springlevend![]()
Ze zit in een kleine bench op tafel onder de warmtelamp. Er staat een mandje in en een kattenbakje, ik heb showgordijntjes opgehangen dan zit ze een beetje beschut, en een thermometer om de temperatuur in de gaten te houden. Ze klom net in de gordijnen (het deurtje van haar bench is nu open dus ze kan ook over tafel naar me toe lopen als ze wil, ze is niet opgesloten) en speelde met de sonde van de thermometer, ik heb haar daarvoor in de plaats nu maar een lintje gegeven waarmee we een beetje touwtrekken.
Ze heeft nu nog 2 ml extra gedronken, ik ga nu weer even 2 uurtjes proberen te slapen en dan eruit voor de volgende voeding. Ik moet nog een ritme vinden, ik heb sinds George en Starr vorige week woensdag kwamen geen nacht meer doorgeslapen en van inhalen overdag komt ook niets. Gelukkig heb ik vakantie. M'n man moet vandaag, morgen en zaterdag nog werken en dan is hij ook vrij, dan heb ik overdag ook hulp.
Ik begrijp het heel goed! Maar toch even eenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Nog steeds goed, maar gezien de afgelopen dagen sta ik natuurlijk niet meteen te juichen![]()
Om 10 uur heeft ze 12 ml gedronken, om 12 uur heeft ze 15 ml gedronken en net ongeveer 7.5, maar daar ben ik nu redelijk tevreden over omdat het drinken om 12 uur eigenlijk niet gepland was maar op vraag van Starr zelf. Gisteren woog ze na een sloot vocht van de DA 393 gram, nu 23 uur later 404 gram dus er is in elk geval niet meer uit gegaan dan er in.
Ze heeft alleen nog geen ontlasting gehad.
Precies.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:36 schreef Candaasje het volgende:
Nu zachtjes verder duimen voor Starr! (En voor Joey, dus mijn duimen draaien overuren)
http://www.zooplus.nl/sho(...)nkussen/bedden/60142quote:
Daar komt het een beetje op neer momenteel ja. Ik voel me bijna zo'n kattenvrouwtje met zeventig katten op een klein flatje. Dit moeten we echt niet meer doen, gewoon één nestje in de kittenkamer is toch wel relaxter. Als Starr over een tijdje goed opgeknapt is kunnen we haar bij John & Paul zetten, die zijn waarschijnlijk een week ouder maar ze kan ze vast wel aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:36 schreef Cat22 het volgende:
Overal waar je kijkt zitten er volgens mij katten en kittens in je huis.![]()
Da's nog eens servicequote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:58 schreef ElisaB het volgende:
Geheel offtopic service-post:
Twee updates voor je:
[SC] #1460 Wutwut (in de spoiler)
ElisaB bouwt een krabpaal (hoopt ze)
Convalescence schijnt wat lichter verteerbaar te zijn dan a/d dus dat heb ik zelf meegenomen net, weer iets anders wat ze misschien wel wil hebben idd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:06 schreef Oognip het volgende:
Ach jee, je blijft ook maar tobben met Starr hevervelend zeg... Is het een idee om haar een beetje convalescence te geven via een spuitje? Convalescence vonden mijn kittens (in het begin) niet heel erg om in hun bekkie gespoten te krijgen.
Nee, ze vond het nog niet verontrustend omdat ze nog niet was uitgedroogd en ik moest maar blijven proberen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:41 schreef Oognip het volgende:
Kon de dierenarts niet zeggen waarom Starr niet wil eten?
Ik hoop iig dat ze vanzelf gaat poepen en anders met een beetje hulp.
Ok. Eet Starr de convalescence nu wel zelf of moet je het haar voeren?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Nee, ze vond het nog niet verontrustend omdat ze nog niet was uitgedroogd en ik moest maar blijven proberen.
Dat had ik ff niet gelezenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:22 schreef -moppie- het volgende:
Volgens mij is Jefrey al opgenomen in het gezin, dus hoezo weggaan??!!
whehe, opgenomen door vader Flynnquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:24 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat had ik ff niet gelezenMaar de andere toch niet?
Als de kittens groter worden worden ze ook steeds vrijpostiger en wanneer ze dan weggaan vinden onze katten het eigenlijk wel lekker rustig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:18 schreef Kper_Norci het volgende:
Als de kittens op een gegeven moment weer weg gaan, gaan je eigen katten ze dan niet missen? Of zijn ze daar te kort voor bij jou thuis? Zo te zien aan de foto's vinden ze elkaar welvandaar dat ik me dat afvroeg.
Ze zijn inderdaad lekker pluizig, maar veel kortharige kittens lijken zo'n pluisfase te hebben. We weten natuurlijk niet veel van hun afkomst, alleen dat hun moeder een cyperse poes zonder wit is, hun witte sokjes komen dan van hun papa. Ze zijn geboren op het industrieterrein/havengebied buiten de stad, min of meer in the middle of nowhere, tussen een hele kolonie zwerfkatten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:36 schreef Mama_Mia het volgende:
Zit er soms raskat in? Ze lijken zo pluizig
Het is echt heerlijk nu, lekker rustig. Bij ons is het ook alleen Flynn die de kittens echt leuk vindt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:07 schreef Cat22 het volgende:
Wat fijn dat ze het nu lekker doen na al die zorgen in het begin. En die foto's.![]()
Ik zou willen dat mijn eigen katten mijn opvangkittens zo lief vonden. *stiekem beetje jaloers*
Dat kan ik wel begrijpen ja. De mevrouw waar ik mijn katten heb gehaald stuur ik ook regelmatig een mailtje met foto's en updates over hoe het met de katten gaat, aangezien het voor haar ook een beetje "haar katten" waren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Onze eerste twee kittens Frank en Black zijn via het asiel geplaatst, ik weet waar ze wonen en dat ze samen zijn gebleven maar we hebben geen contact met die mensen. Ze moeten nu twee jaar oud zijn maar we weten niet hoe het met ze gaat, dat vinden we wel moeilijk.
Onze jongste twee komen ook van een fokker, ik stuur haar ook nog regelmatig updates en als er iets is kan ik altijd bij haar terecht. Echt heel fijn, niet; hier heb je een kitten en zoek maar uit wat je ermee doet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:03 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen ja. De mevrouw waar ik mijn katten heb gehaald stuur ik ook regelmatig een mailtje met foto's en updates over hoe het met de katten gaat, aangezien het voor haar ook een beetje "haar katten" waren.
Als dat niet zou zijn zou ik het ook helemaal niet erg vinden als er ineens iemand belt of schrijft die de katten kent en graag zou willen weten hoe het met ze gaat, misschien als je het echt graag wilt weten dat je dat eens kan doen?
Helemaal niet erg hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:58 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik had alweer zoveel foto's gemaakt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:00 schreef ElisaB het volgende:
Wat heerlijk dat het zo goed gaat
Niet je topic kapen, dus even onder een spoiler, maar wel speciaal voor jou: onze monstertjes:Ha leuk. Ze zijn echt mooi heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap niet dat ze nog niet allebei besproken zijn.
De witte heeft al vanaf dag 1 een baasje en de rode is pas vandaag 'vrijgegeven', dus wordt pas begin volgende week aan de wereld getoondquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ha leuk. Ze zijn echt mooi heIk snap niet dat ze nog niet allebei besproken zijn.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De witte heeft al vanaf dag 1 een baasje en de rode is pas vandaag 'vrijgegeven', dus wordt pas begin volgende week aan de wereld getoond
Komt goed en anders houden we de rode. We kunnen er toch al moeilijk aan wennen dat ze ergens anders zal gaan wonen
Starr is ook ons favorietje, ze is zo lief en ze heeft lekker veel pit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Lotusss het volgende:
Starr is echt mijn lieveling... omdat het zo'n vechtertje was en een stoere meid! En ze lijkt zo op mijn lieve Leena!
Jefrey geeft er niet zoveel om geloof ik, die heeft al zoveel lol gehad met de andere kittens vanavond, hij heeft nog nooit eerder zo lief met ze gespeeld en dan rennen ze ook niet steeds weg, Ik vond het voor die mensen wel enorm sneu, maar ze zaten zó in de stress met hun eigen kat.quote:Op zondag 4 september 2011 21:42 schreef Ansu het volgende:
Ruby, wat sneu voor Jeffrey! Maar nu kun jij gelukkig nog even van hem genieten! Heb je ook nog een termijn hoe lang hij maximaal mag blijven?
Dat probleem hebben wij ookquote:Op zondag 4 september 2011 22:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hij blijft hier tot we een nieuw baasje hebben, hoe eerder hoe beter voor hem en ons natuurlijk, wij kunnen hem niet houden als we willen blijven opvangen.
Ik heb iemand van Zwerfkat in nood wel eens horen zeggen dat bij hen 10% van de kittens bij de eigen gastgezinnen blijft plakken.quote:Op maandag 5 september 2011 00:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat probleem hebben wij ookIk wil ze vreselijk graag houden (want ze zijn bril-jant), maar dat denk ik aan al die andere katjes die nog opgevangen moeten worden en dan weet ik weer dat het goed is dat ze naar een nieuw huisje gaan
Dat laatste is echt lastig hequote:Op maandag 5 september 2011 12:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb iemand van Zwerfkat in nood wel eens horen zeggen dat bij hen 10% van de kittens bij de eigen gastgezinnen blijft plakken.
Hoe langer hij blijft hoe meer we aan hem gehecht gaan raken en hij er gewoon bij gaat horen. Hij is nu al zo hard op weg met oa een eigen ochtenritueel.
's Nachts doen we de deur naar boven dicht, Jefrey blijft overdag eigenlijk altijd beneden en als hij eens naar boven gaat dan halen we hem terug zodat onze eigen katten zich boven kitten-vrij kunnen terugtrekken. Maar als Duncan 's ochtends de tussendeur heeft opengedaan en Jefrey hoort dat ik wakker ben dan komt hij naar boven om me even te begroeten en daarna gaat hij weer naar beneden. Vanochtend stond ik m'n gezicht te wassen en toen hoorde ik opeens iemand piepen bij m'n voeten dat 'ie opgetild wilde worden. Dan sta ik daar met een keihard spinnend kitten wat zich helemaal tegen me aanvlijt en dan is het toch wel even moeilijk als ik denk dat hij niet kan blijven én dat we nog niemand hebben voor hem.
Haha wat leukquote:Op maandag 5 september 2011 17:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh joe en jeffrey zijn mijn favo katjes
Had t er vandaag over met Detroit.. We zijn net bij een cattery geweest maar muts wordt gek van alle geurtjes. Zodra ze een kat ruikt is ze dagenlang aan t klagen, en hele erge aandacht aan het vragen. Ik dacht dat het krolsheid was, maar ze was er net een week vanaf en nu weer. Dus ik vermoed dat ze eenzaam is.
Nou waren we aan het overwegen om een opvang kitten te nemen ipv een raskatje. Ik wil dolgraag mijn blauwe rus, maar het welzijn van onze poes gaat voor. Nou wordt ze eerst geholpen, kijken of dat wat rust in huis brengt.
Maar toch.. Een van deze 2 vind ik ook wel tof
Alleen weet ik niet hoe mijn vriend op ze reageert..qua allergie bedoel ik dan
Dat is snel. Ik heb even audio geruild met iets waarvan ik zeker weet dat het mag (al is het dan niet daarvoor gemaakt). Het blijft voor mij als leek toch een beetje een gok welke artiest wel mag en welke niet.quote:Op maandag 5 september 2011 19:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Chips.. ik wilde je filmpje graag zien, PR, maar ik krijg een foutmelding dat iets of iemand het geblockt heeft wegens copyright schending...
Whehehe, doen alsof elke vorm van ironie je vreemd is gaat zeker nietquote:Op maandag 5 september 2011 19:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou 3 katten is een no go. Al zei hij wel schouderophalend, we kunnen er ook 4 nemen. Maar ik neem aan dat dat sarcastisch was
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:11 schreef Lotusss het volgende:
Hij lijkt zo erg op mijn asiel katertje Stalin (nu 1jr)![]()
Ook dat sabbelen / bijten enzo...
Nee. Heb een katertje Stalin en een poesje Leena. Dus.quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:40 schreef VladimirPoetin het volgende:
[..]
Binnenkort ook een poes die Hitler heet?
quote:
Nu je het zegt ja, nogal brede ook. Ze gaat samenwonen met een Siamees dus dan doet ze in elk geval niet teveel onder qua flappers.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:55 schreef Oognip het volgende:
En wat heeft Starr trouwens grote oortjes!
Natuurlijk is dat goed.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:47 schreef sararaats het volgende:
ik heb 1 van de tv-foto's naar onze tennisfreak gestuurd (de mama hihi)
hopelijk vind je dat niet erg maar ze waren zo schattig.
Het gezin wat is komen kijken heeft ons laten weten dat ze ons na het weekend laten horen of ze de kittens adopteren of niet. Ik vermoed eigenlijk dat ze dit weekend nog naar andere kittens gaan kijken, dus ik ben ook benieuwd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:41 schreef bl0emetjE het volgende:
Wat tof dat Paul&John misschien ook samen een huisje hebben! Ben heel benieuwd!
Starr zal uiteindelijk helemaal effen zwart worden, maar momenteel laat ze inderdaad verschillende strepen zien.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:46 schreef ElisaB het volgende:
Starr heeft een beetje streepjes hè?!
quote:Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef Marlbora het volgende:
Ben stiekem erg verliefd geworden op Starr. Maar zij heeft al een thuis in het vooruitzicht als ik het zo lees? Zo niet, dan staat mijn deur echt wagenwijd open .......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 september 2011 21:37 schreef Oognip het volgende:
[..]Mjah, misschien liep ik wat over van enthousiasme gisteren, sorry. Ik heb er namelijk al 2 en denk niet dat 3 verstandig is (al heb ik genoeg liefde voor 333 van die lieverdsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). Qua financiën en tijd zou ik het helaas niet redden ...
Grappig is wel dat Starr een miniversie is van mijn ene kat (ook compleet zwart, inclusief de nageltjes) en Socks van m'n andere (exact dezelfde 'print', alleen het hoofdje heeft een iets andere vorm).
Wij brengen ze in principe naar het nieuwe huis inderdaad. Om de overgang voor het kitten wat kleiner te maken en voor onszelf is het fijn om te zien hoe ze terecht komen, Dat geeft toch meer een gevoel van afsluiting dan als ze ineens meegenomen worden en als we weten hoe het huis is dan is het makkelijker om advies te geven mocht dat nodig zijn.quote:Op maandag 19 september 2011 22:48 schreef Cat22 het volgende:
Schetige foto's. Kitten voetjes.![]()
Breng jij je kittens altijd zelf weg trouwens?
En kregen ze niet eens allebei een mini-me ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:32 schreef Marlbora het volgende:
Grappig is wel dat Starr een miniversie is van mijn ene kat (ook compleet zwart, inclusief de nageltjes) en Socks van m'n andere (exact dezelfde 'print', alleen het hoofdje heeft een iets andere vorm).
Wat een mentaliteitquote:(bv poes was 's ochtends ontsnapt bij de dierenarts en vermist dus ze wilden die avond twee nieuwe kittens ophalen)
Moeilijk om ze af te staan vinden we het altijd wel, maar als we het gevoel hebben dat ze naar een goed huis gaan dan helpt dat veel.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:28 schreef Mry het volgende:
Vind je het moeilijk om ze weer af te staan?
[..]
Wat een mentaliteit
Ehm nou, ik heb net een verrassing gekregen.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:02 schreef Oognip het volgende:
Wat zal het stil worden na zaterdag in huize Ruby en Duncan...
Dat liedje (en de serie) kende ik niet, heb het even opgezocht op Youtube. Ik denk zelf meer hier aanquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:55 schreef WinnieWana het volgende:
Belle en Sebastiaan wat een kleine lieverdjes.Hopelijk trekt Sebastiaan nog bij. Bij de naam Belle et Sebastien denk ik aan dat over de top dramatische liedje dat aan het begin van de serie te horen is.
Zullen we delen ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:51 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben echt helemaal verliefd op Sebastian. Beter ontvolg ik dit topic gelijk, ik heb er al 2 en er kan echt geen kat meer bij maar wat is hij cute!
Er was zo weinig verbetering te zien dat ik me afvroeg of ik me nu iets inbeeldde of niet. Met drolletjes zou ik echt gelukkig zijn momenteel. Vanavond waren de kittens wel weer iets aangekomen, dus daar was ik dan wel weer blij mee. Ik heb vanmiddag ontlasting naar de DA gebracht, daar krijgen we dan morgen de uitslag van of we nog AB moet gaan geven naast de diarreeremmers.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:25 schreef Oognip het volgende:
Het kan toch best dat de poepjes al wat vaster worden?Toen Lynn twee weken geleden ontzettend aan de diarree was, was het ook heel snel weer over. Echt opeens kwam er toen een vaste drol (echt, hoe blij je daar wel niet mee kan zijn_O- ).
Vragen zijn nooit domquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef Oognip het volgende:
Wat jammer dat ze Giardia hebbenik heb verder weinig verstand van Giardia maar hoe lang duurt het ongeveer voordat het over moet zijn met de nieuwe medicijnen?
Wel apart dat jouw dierenarts de ontlasting meteen onderzocht heeft. Bij alle kittens die ik heb gehad met diarree is dat nog nooit gebeurd. Die krijgen enkel speciaal voer, isogel en soms een spuitje als ze er ook wat misselijk bij zijn.
Ik ben wel benieuwd wat precies de toegevoegde waarde is aan het weten dat het kitten Giardia heeft of 'gewoon' een virusje. Gaat Giardia bijvoorbeeld niet over met normale medicijnen?
Misschien zijn het domme vragen, maar ik ben gewoon benieuwd
We hadden nog nooit met giardia te maken gehad maar ik wist dat ik er op bedacht moest zijn bij flink stinkende ontlasting met een vreemde lucht. Nou ruikt diarree natuurlijk nooit echt lekker maar wat de kittens momenteel produceren ruikt gewoon enorm sterk en raar zuur, Duncan wil er dus niet meer naar binnen omdat hij het echt niet te harden vindt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef Oognip het volgende:
Wat jammer dat ze Giardia hebbenik heb verder weinig verstand van Giardia maar hoe lang duurt het ongeveer voordat het over moet zijn met de nieuwe medicijnen?
Wel apart dat jouw dierenarts de ontlasting meteen onderzocht heeft. Bij alle kittens die ik heb gehad met diarree is dat nog nooit gebeurd. Die krijgen enkel speciaal voer, isogel en soms een spuitje als ze er ook wat misselijk bij zijn.
Ik ben wel benieuwd wat precies de toegevoegde waarde is aan het weten dat het kitten Giardia heeft of 'gewoon' een virusje. Gaat Giardia bijvoorbeeld niet over met normale medicijnen?
Misschien zijn het domme vragen, maar ik ben gewoon benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
quote:
Tony en Robin mogen hier blijven zo lang als dat nodig is. Scheldekat is maar een kleine stichting zonder de beschikking over andere plekken waar ze zomaar terecht zouden kunnen. Wanneer je opvangt voor een asiel kunnen de katten altijd nog daarheen, maar dat is in dit geval geen optie en waarschijnlijk is dit ook wel fijner voor ze.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
En dan de 'oudjes' Tony en Robin.
Wat enorm fijn dat jullie er een koppeltje van maken en vooral Robin weer het vertrouwen in de mens geven.
...
Ik hoop dat jullie een heel fijn huisje voor ze vinden gaan!
Hoelang kunnen ze eigenlijk bij jullie blijven, zit daar ook een bepaalde termijn aan?
Ze ligt ook eigenlijk nooit gewoon op haar buik, meestal op haar zij. Voor de rest stuitert ze vrolijk door het huis maar de buik zit af en toe dus wel in de weg. Ik kan hem er echt wel af kijken, want het is uiteindelijk toch niet normaal. Ze blijft onder controle van de dierenarts staan en als hij nog steeds niet weg gaat zal weer verder onderzocht worden waar het aan ligt. Ze kan niet gecastreerd en geplaatst worden tot ze in orde is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:35 schreef Mry het volgende:
Ik vind vooral die foto's van Maya in het mandje super schattig. Hopelijk komt ze nog van die dikke buik af want het lijkt me erg oncomfortabel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |