abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71289582

Sinds 11 juni hebben wij voor de eerste keer twee pleegkittens in huis voor Asiel Middelburg.

Het zijn twee zwarte katertjes met de namen Frank en Black. Ze zijn gevangen op een camping in Oostkapelle waar wel meer wilde katten zitten. Hun moeder loopt daar nog rond, die hebben ze niet kunnen vangen, maar de twee ukken konden nu in elk geval aan mensen gewend worden en onder betere omstandigheden opgroeien.

Hier net aangekomen, Black links, Frank rechts:

Onze eigen katten waren alle vier hartstikke gezond toen ze bij ons kwamen wonen maar met Frank en Black was het de eerste dagen steeds weer iets anders. Ze hadden zoveel wormen dat ze er best wel een beetje ziek van waren, daarna ontdekten we dat ze onder de teken zaten en na de ontworming gingen ze aan de diarree en vielen nogal veel af. Ze waren toen nog maar een week of vier en al snel woog Frank nog maar 400 gram, dus ik was best ongerust, maar we kregen wat pillen van de dierenarts en toen waren ze er zo weer bovenop. Al waren het wel verschrikkelijk vieze pillen waar ze van gingen schuimbekken. Ik ben inmiddels ook best bedreven geworden in het verwijderen van teken en heb er minstens 16 van kleine Frank afgehaald.

De pillen waren zo vies dat we ineens een kwijlend zombiekitten in huis hadden:

Ongeveer 4 weken is natuurlijk veel te jong om al bij hun moeder weg te gaan, gelukkig konden ze al wel zelf eten en zindelijk werden ze ook snel. we hoopten dat onze katten wat konden bijdragen aan de opvoeding, maar helaas vonden de grote katten de kleintjes verschrikkelijk eng. Er kwam wat verbetering nadat ik de ingang van de kittenkamer had afgeschermd met een grote plank waardoor Frank en Black de kamer niet uit konden maar de grote katten vrij toegang hadden (of veilig over het randje konden gluren).

Ernesto, grote stoere kater van 6 kilo reageert niet echt stoer bij het zien van twee zwarte bolletjes wol:

Onze kater Ernesto was heel lief tegen onze twee jongste katten toen die hier kwamen wonen. Birmaantje dEUS is altijd lief en zorgzaam dus we hadden eigenlijk van die twee gehoopt en verwacht dat zij zich over het kleine grut zouden ontfermen. Verassend genoeg ontpopte onze Somali Flynn - een fel baasje die nooit wil delen, bezoek al schreeuwende "verwelkomt" en hondjes steevast onder de bank mept - zich uiteindelijk tot "papa" van Frank en Black. Hij wil steeds bij ze zijn, ze mogen met zijn staart spelen en tegen hem aanliggen. Wanneer ze écht te ver gaan kunnen ze een corrigerende tik krijgen, maar dat gaat ook nog netjes.

Oh, the joys of fatherhood

Hij laat zelf toe dat die kleintjes "melktrappelen" in z'n vacht

Inmiddels zitten de mannen niet alleen meer in hun kittenkamer maar maken ze ook de rest van het huis onveilig.

De heren zijn inmiddels zo'n 10 weken oud, 1x ingeënt, gechipt, een paar keer ontwormd, ontvlooid etc. In principe klaar om te verhuizen dus. Alleen heeft Black dinsdag een nagel in zijn oog gekregen, de kras op zijn hoornvlies behandelen we met zalf en hij mag pas verhuizen wanneer dat goed genezen is.
Frank en Black blijven hier tot er een baasje voor ze gevonden is, dat kan zijn via het asiel maar op het moment is iedereen op vakantie en komt er dus geen mens een kitten halen. Wij mogen ook een baasje zoeken via andere kanalen, dat zouden wij wel leuk vinden want dan horen we hopelijk nog eens hoe het met ze gaat. Ze krijgen van hieruit een kittenpakket met héél veel foto's, speelgoed etc mee.
Het zijn makkelijke eters, ze zijn gewend aan brok, blik én versvleesvoeding.
Ik houd hun gewichten bij in een spreadsheet en ze liggen behoorlijk voor op schema voor hun leeftijd:

http://spreadsheets.google.com/pub?key=rgPptnYbD_gz3ln27nu7eFA&output=html

Totdat we een nieuw huis voor ze hebben gevonden kan ik nog verhaaltjes plaatsten over wat ze allemaal uithalen hier. Ze vullen elkaar goed aan, Black is een actievelingetje, heeft alles nét iets eerder door dan Frank. Houdt van slapen in hangmatjes en over zijn buikje geaaid worden. Frank is wat rustiger en een enorme knuffelaar. Qua uiterlijk zijn ze soms moeilijk uit elkaar te houden (en hebben we eergisteren dus per ongeluk Frank met oogzalf behandeld) maar er zijn wel verschillen. Meestal houd ik ze uit elkaar door naar hun vacht te kijken, de vacht van Frank is iets langer en pluiziger, je kunt bij hem soms ook ghostmarkings zien, een soort wazig streepjespatroon. Black is echt zwart met een glanzend aanliggend vachtje.

[ Bericht 0% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 24-07-2009 16:09:31 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juli 2009 @ 16:06:01 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71289629
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71289736
Wat een schatjes, en wat fijn dat je zo goed voor ze zorgt ze vinden vast snel een gezellig thuis!!!
Je weet toch zichzellef.
pi_71289828
Oeeeeh, september heb ik weer plek voor een poetie, je maakt het me wel erg aantrekkelijk zo :p
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:56:42 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71291296
Haha, zijn net een soort bolletjes wol/pluis
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71291520
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:13 schreef ParanoidEv het volgende:
Oeeeeh, september heb ik weer plek voor een poetie, je maakt het me wel erg aantrekkelijk zo :p
Mijn katten komen allemaal van de overkant, dan kunnen er voor het evenwicht weer een paar terugverhuizen
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:49:21 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71292790
Dat filmpje
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71294352
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Mijn katten komen allemaal van de overkant, dan kunnen er voor het evenwicht weer een paar terugverhuizen
Wil je ze alleen samen plaatsen? Ik heb al 3 poezen, en 4 is wel mijn grens.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:56:48 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71294554
ik ben gesmolten door dat filmpje...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71294652
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:49 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Wil je ze alleen samen plaatsen? Ik heb al 3 poezen, en 4 is wel mijn grens.
Nee hoor, ze mogen ook apart.
pi_71294929
Ik heb al Bert, Bep en Betty, zou Black daar niet mooi bij passen?
pi_71295401
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:09 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb al Bert, Bep en Betty, zou Black daar niet mooi bij passen?
Alleen als de B's van jou zich niet al teveel de kaas van het brood laten eten, Black is een nogal een karaktertje.

Het is natuurlijk eerst even afwachten hoe zijn oog geneest voor hij écht beschikbaar is.
pi_71296174
Dat snap ik, ik ben op het moment nog met een verhuizing bezig, ik verwacht 1 september in te trekken in mijn verse huisje.

En dan past hij er perfect bij. Bert kan echt een hebberige bitch zijn, Bep vindt alles wel best maar is wat schuchter, en Betty is een echte sociale kroeler maar een mepje als het nodig is bij andere katten is geen probleem.
pi_71351352
Wat foto's en filmpjes van de afgelopen dagen:

Frank lag in de kittenkamer te slapen in de krabpaal en ging helemaal enthousiast doen toen hij merkte dat ik hem aandacht kwam geven :

Black lag in de studeerkamer te slapen op de tas van m'n vriend en kijkt hier wat lodderig:

Frank heeft een zonnestraaltje gevonden om in te liggen;

Frank in het namiddagzonnetje in de woonkamer:

Daar gaan m'n nepbloemen....

Black heeft toch besloten de boel niet te slopen:

Black heeft bijna geen snorharen want die zijn een tijdje terug afgeknaagd door "papa" Flynn. Moederpoezen doen dat om kleine kittens in hun tastzin te beperken zodat ze dichter bij het nest blijven, om het te doen bij kittens die al zo groot zijn is een beetje overdreven. Flynn had het er duidelijk wat moeilijk mee toen we z'n pleegkinderen uit hun kamer lieten om de rest van het huis te verkennen

Frank had hier zoveel slaap dat hij vergat z'n tongetje bnnnenboord te halen:

Van dichtbij:

Flynn en Frank, helaas wel in een donker hoekje gefilmd maar er zijn nog wel leuke dingen te zien denk ik:

pi_71406198
Ahw wat zijn ze lieeeef!
pi_71410307
Ik heb dit hele topic gemist! Wat leuk dat je ook pleegkittens hebt.
Geweldig dat ze het na hun moeilijke start zo goed doen. Hopelijk vind je snel baasjes voor ze. Ze zijn echt schetig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')