abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100521092
Och Ruby ;( wat is dit toch vreselijk frustrerend! Het beestje moet het nu allemaal zelf doen en jij moet toekijken... Heel moeilijk is het!
Ik duim dat Starr gauw opknapt en weer net zo'n opleving (alleen dan langer) krijgt als gister.
pi_100522286
Ik duim met jullie mee! Jij/jullie zorgen in elk geval super goed voor Starr O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100528485
Het gaat weer ietsje beter. Niet zo spectaculair beter als dat ze gisteren was, maar ze ligt nu in m'n man z'n armen zich op haar rug te rollen, met d'r pootjes te maaien en zich tussendoor wat te wassen. Dat houdt de moed er toch weer een beetje in. Eerst maar eens de nacht door.
pi_100529854
Ik duim voor haar dat ze zich snel beter gaat voelen!
pi_100531537
Fijn dat ze iets is opgeknapt ook al is het niet veel, alle beetjes helpen :*
Gaan jullie er vannacht ook nog voor haar uit?
pi_100538299
Wat ik van mijn dierenarts geleerd heb is dat wassen altijd een goed teken is! Die oplevingen, onthoud dat het slecht kan gaan, maar ook juist weer goed kan gaan :) en als zoveel mensen al duimen.. Ik weet niet waar jullie precies wonen maar als jullie oppas nodig hebben gil maar!
pi_100539951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:04 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat ze iets is opgeknapt ook al is het niet veel, alle beetjes helpen :*
Gaan jullie er vannacht ook nog voor haar uit?
Ik ben om 2 uur naar bed gegaan en om 6.30 eruit gekomen. Toen ik nog melk aan stond te maken begon ze te gillen dat ik moest opschieten want "honger !". Alleen melk wil ze niet, aan voeren wil ze niet zo meewerken dus ik heb het liefste dat ze zoveel mogelijk zelf van een schotel eet, als ik er een paar kruimels a/d doorheen meng likt ze wel alle melk op, daarnet zo'n 10/11 ml. En ze stuitert nu rond in haar benchje, ze is letterlijk springlevend :)

Ze zit in een kleine bench op tafel onder de warmtelamp. Er staat een mandje in en een kattenbakje, ik heb showgordijntjes opgehangen dan zit ze een beetje beschut, en een thermometer om de temperatuur in de gaten te houden. Ze klom net in de gordijnen (het deurtje van haar bench is nu open dus ze kan ook over tafel naar me toe lopen als ze wil, ze is niet opgesloten) en speelde met de sonde van de thermometer, ik heb haar daarvoor in de plaats nu maar een lintje gegeven waarmee we een beetje touwtrekken.

Ze heeft nu nog 2 ml extra gedronken, ik ga nu weer even 2 uurtjes proberen te slapen en dan eruit voor de volgende voeding. Ik moet nog een ritme vinden, ik heb sinds George en Starr vorige week woensdag kwamen geen nacht meer doorgeslapen en van inhalen overdag komt ook niets. Gelukkig heb ik vakantie. M'n man moet vandaag, morgen en zaterdag nog werken en dan is hij ook vrij, dan heb ik overdag ook hulp.
pi_100539965
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 01:55 schreef Ansu het volgende:
Wat ik van mijn dierenarts geleerd heb is dat wassen altijd een goed teken is! Die oplevingen, onthoud dat het slecht kan gaan, maar ook juist weer goed kan gaan :) en als zoveel mensen al duimen.. Ik weet niet waar jullie precies wonen maar als jullie oppas nodig hebben gil maar!
Lief aangeboden. We wonen sowieso in een uithoek (Vlissingen) en vanwege de vakantie gaat het gelukkig wel lukken. Mochten we echt in de problemen komen dan kan iemand van Scheldekat wel inspringen, een vriendin van ons komt zaterdag terug van vakantie en die is ook opvangster, dus er is altijd wel iemand gelukkig.
pi_100540312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 07:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik ben om 2 uur naar bed gegaan en om 6.30 eruit gekomen. Toen ik nog melk aan stond te maken begon ze te gillen dat ik moest opschieten want "honger !". Alleen melk wil ze niet, aan voeren wil ze niet zo meewerken dus ik heb het liefste dat ze zoveel mogelijk zelf van een schotel eet, als ik er een paar kruimels a/d doorheen meng likt ze wel alle melk op, daarnet zo'n 10/11 ml. En ze stuitert nu rond in haar benchje, ze is letterlijk springlevend :)

Ze zit in een kleine bench op tafel onder de warmtelamp. Er staat een mandje in en een kattenbakje, ik heb showgordijntjes opgehangen dan zit ze een beetje beschut, en een thermometer om de temperatuur in de gaten te houden. Ze klom net in de gordijnen (het deurtje van haar bench is nu open dus ze kan ook over tafel naar me toe lopen als ze wil, ze is niet opgesloten) en speelde met de sonde van de thermometer, ik heb haar daarvoor in de plaats nu maar een lintje gegeven waarmee we een beetje touwtrekken.

Ze heeft nu nog 2 ml extra gedronken, ik ga nu weer even 2 uurtjes proberen te slapen en dan eruit voor de volgende voeding. Ik moet nog een ritme vinden, ik heb sinds George en Starr vorige week woensdag kwamen geen nacht meer doorgeslapen en van inhalen overdag komt ook niets. Gelukkig heb ik vakantie. M'n man moet vandaag, morgen en zaterdag nog werken en dan is hij ook vrij, dan heb ik overdag ook hulp.
Ik wordt zo blij van dit soort goede verhalen op de vroege ochtend. Respect voor jou TS dat je dit allemaal voor de kleintjes doet. Ze kunnen zich ook bij jou, geen beter huis wensen. Hoop dat Starr het zo goed blijft doen en lekker blijft stuiteren en dat vanmiddag niet weer een inzinking komt.
pi_100550003
En hoe is het met het mupke?
pi_100551293
Nog steeds goed, maar gezien de afgelopen dagen sta ik natuurlijk niet meteen te juichen ;)

Om 10 uur heeft ze 12 ml gedronken, om 12 uur heeft ze 15 ml gedronken en net ongeveer 7.5, maar daar ben ik nu redelijk tevreden over omdat het drinken om 12 uur eigenlijk niet gepland was maar op vraag van Starr zelf. Gisteren woog ze na een sloot vocht van de DA 393 gram, nu 23 uur later 404 gram dus er is in elk geval niet meer uit gegaan dan er in.
Ze heeft alleen nog geen ontlasting gehad.

Eigenlijk wil ik heel graag even boodschappen doen maar ze ligt nu zo lekker op m'n arm. M'n moeder stond daarnet ineens op de stoep met twee halfjes brood, een potje zure mosselen en een bolus (hoezo Zeeuws :D ) dus ik had in elk geval lunch *O*
pi_100551370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Nog steeds goed, maar gezien de afgelopen dagen sta ik natuurlijk niet meteen te juichen ;)

Om 10 uur heeft ze 12 ml gedronken, om 12 uur heeft ze 15 ml gedronken en net ongeveer 7.5, maar daar ben ik nu redelijk tevreden over omdat het drinken om 12 uur eigenlijk niet gepland was maar op vraag van Starr zelf. Gisteren woog ze na een sloot vocht van de DA 393 gram, nu 23 uur later 404 gram dus er is in elk geval niet meer uit gegaan dan er in.
Ze heeft alleen nog geen ontlasting gehad.
Ik begrijp het heel goed! Maar toch even een *O* voor Starr...
pi_100555413
Het klinkt in ieder geval allemaal fijn en hoopgevend! Ik blijf ook meeduimen hier voor kleine Starr O+

Hoe is het met de anderen?
pi_100558457
Gaat het nog steeds goed met Starr? O+
pi_100561854
Het gaat nog steeds OK met Starr. Ze moet zo weer eten. Ze heeft net een paar uur geslapen, goed voor haar maar een beetje spannend voor mij want dan kan ik moeilijk zien in hoeverre het goed met haar gaat behalve dan dat ze nog ademt. Ik kan haar moeilijk de hele tijd wakker maken; "leef je nog ?"

Ik had nog wat achterstallige foto’s, door alle perikelen met Starr had ik niet zoveel tijd om ze uit te zoeken en ze te uploaden.

Deze zijn nog van het weekend;
Starr was in bad geweest en we droogden haar af onder de warmtelamp zodat ze niet te snel zou afkoelen.

Lekker warm en knuzzzzzzzz

Toen kwam maandag, ze stortte in en we gingen naar de dierenarts. Toen we terugkwamen zag het er nog niet zo florissant uit, ze was slap en reageerde bijna niet wanneer je haar aanraakte. Hier ligt ze onder de warmtelamp, op de snugglesafe in een dekentje om haar goed warm te houden. Herinneren jullie de foto van George nog ? Dat was wel een vreselijke deja vu.

Om 18.45 was ze ineens weer zo:

Gisteren ging het weer verkeerd, ik had mijn man op z’n werk gebeld want hij wil het weten als er wat is. Hij had zich natuurlijk veel zorgen gemaakt en was heel blij dat hij haar nog kon vasthouden toen hij thuis kwam.

John & Paul zaten in quarantaine in de wc. Hun favoriete slaapplek is op/achter een krabpaaltje onder het fonteintje. Omdat ze ook een boekweit opwarmpinguin hebben om lekker tegenaan te slapen is het daar wel wat proppen. Paul is altijd de klos, die ligt onderop.

Jullie kunnen zelf wel raden wie wie is op deze foto ?

Inmiddels hebben we allerlei overtollige meubelen en witgoed uit de bijkeuken gesjouwd en zijn we begonnen er een echte kittenkamer van te maken. Er staat zelfs een stoel voor oppas Flynn. Omdat de heren hier nu een week zijn en gezond lijken mogen onze eigen katten er nu naartoe.

Als je op de vorige foto naar beneden zou kunnen kijken dan zou je dit zien:

Uiteraard is het weer John die als eerste nog verder de wijde wereld in wil trekken, die is altijd haantje de voorste. Paul is er nog niet zo zeker van dat het leuker is in de bijkeuken dan in z’n vertrouwde stekkie. Het is natuurlijk ook wel wennen, hij heeft de eerste vier weken van z’n leven in een grote kartonnen doos gewoond.

John en Paul hebben sinds gisteren slechte ontlasting. Toevallig stond voor gisteren ook hun ontworming in de planning dus dat hebben we gelijk gedaan. vandaag is de ontlasting nog niet beter, wel heb ik al een dode spoelworm in hun bak aangetroffen.

Ik probeerde een goede foto van het tweetal samen te maken maar dat is niet makkelijk. Paul links, John rechts.

Enigszins OK maar Paul trekt toch een beetje een gek hoofd. Ik geef het op.

De wc-rollen zo laten staan was natuurlijk vragen om kattekwaad.

Met Jefrey gaat nog steeds alles prima. Hij loopt bijna de hele tijd los rond en wordt echt al een hele pief;

Na een heel dag loslopen kun je wel moe zijn;

Jefrey heeft natuurlijk geen speelkameraadjes van zijn eigen leeftijd en dat mist hij wel. We moeten erg oppassen wanneer we met Starr bezig zijn want hij wil graag met haar spelen. Alleen is hij een kilo zwaarder dan zij en veel te ruw. De enige keer dat we het toelaten (en dan houden we het met argusogen in de gaten) is wanneer Starr in haar bench zit. Dan kan ze namelijk makkelijk buiten zijn bereik stappen. Starr lijkt het eigenlijk wel leuk te vinden om Jefrey te zien en af en toe een potje over en weer te meppen met hem, ze is echt niet bang en zit vaak rond te kijken waar hij uithangt.

Dit clipje is van vanmiddag, zoals jullie zien is dit echt geen kitten wat op sterven na dood is, maar dat kan blijkbaar zo van het ene op het andere moment omslaan.

pi_100562126
Ohh Paul&John om op te vreten O+ O+ O+
En Jefrey de bink, mooie tekening!

En kleine Starr die zo dapper haar best doet, mijn duimen blijven draaien en het kaarsje branden O+

Leuk om ook te lezen en foto's kijken over de anderen, echte beestenboel daar bij jullie thuis zo!
pi_100562543
Wat een leuke foto-update O+

En fijn dat het wat beter gaat met Starr!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_100563255
Ahw....*smelt*......

Wat een fantastisch warm toevluchtsoord hebben ze bij je gevonden zeg!
En het verhaal van George is ontzettend verdrietig, maar hij is in elk geval op een heel warme, liefdevolle plek gestorven. O+

Nu zachtjes verder duimen voor Starr! (En voor Joey, dus mijn duimen draaien overuren ;) )
pi_100567824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:36 schreef Candaasje het volgende:

Nu zachtjes verder duimen voor Starr! (En voor Joey, dus mijn duimen draaien overuren ;) )
Precies. ^O^

Ruby, wat een heerlijke updates en foto's. O+ Van het filmpje moest ik even sniffen, zo aandoenlijk die lieve stoere Jefrey met kleine kwetsbare Starr. En wat vertel je liefdevol over je kattenspul, al jarenlang trouwens. Groot respect voor jou en je man! ( :9 :D )
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_100568012
Overal waar je kijkt zitten er volgens mij katten en kittens in je huis. O+

Go Starr! Eigenwijs dingetje dat ze is. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100570447
Wat fijn dat het nog steeds goed gaat met Starr en wat een leuke foto's! O+

Waar haal je zo'n snuggelsafe PR?
pi_100570962
Geweldig dat je al die katten opvangt en fijn dat het met Starr beter gaat *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100573342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:18 schreef Oognip het volgende:

Waar haal je zo'n snuggelsafe PR?
http://www.zooplus.nl/sho(...)nkussen/bedden/60142

Ik vind het echt een ideaal ding, zeker als we naar de dierenarts moeten ofzo.Vijf minuten in de magnetron en het blijft een paar uur warm. Starr koelt zo snel af, alle beetje helpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:36 schreef Cat22 het volgende:
Overal waar je kijkt zitten er volgens mij katten en kittens in je huis. O+

Daar komt het een beetje op neer momenteel ja. Ik voel me bijna zo'n kattenvrouwtje met zeventig katten op een klein flatje. Dit moeten we echt niet meer doen, gewoon één nestje in de kittenkamer is toch wel relaxter. Als Starr over een tijdje goed opgeknapt is kunnen we haar bij John & Paul zetten, die zijn waarschijnlijk een week ouder maar ze kan ze vast wel aan.
Jefrey blijft waarschijnlijk tot 1 september de boel op stelten zetten hier.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:58:25 #114
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100578978
Geheel offtopic service-post:

Twee updates voor je:
[SC] #1460 Wutwut (in de spoiler)
ElisaB bouwt een krabpaal (hoopt ze)

*)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100602609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:58 schreef ElisaB het volgende:
Geheel offtopic service-post:

Twee updates voor je:
[SC] #1460 Wutwut (in de spoiler)
ElisaB bouwt een krabpaal (hoopt ze)

*)
Da's nog eens service :Y

Wij gaan om 16 uur maar weer naar de dierenarts. Starr wil vandaag geen melk van een schotel drinken, ook niet met a/d erdoor. A/d puur wil ze ook maar mondjesmaat. Ze heeft wel water gedronken, maar ook niet genoeg. Ze is nog niet uitgedroogd, maar dat komt vanzelf als ze zo doorgaat. Vocht toedienen met een spuitje stuit op hevig verzet.
Verder heeft ze al twee dagen geen ontlasting gehad. Haar buikje voelt niet hard aan.

Ze is nog wel levendig als vanouds, ze is de hele ochtend al met Jefrey aan het stoeien door de bench heen. Hij lijkt steeds voorzichtiger te worden en zij steeds brutaler.
Flynn maakt altijd prrrrrrrprrrrrrr geluidjes tegen Jefrey en Jefrey doet dat nu ook tegen Starr :D
pi_100605485
moeilijk miepie O+ ben blij dat ze zich goed voelt.
pi_100606698
Ach jee, je blijft ook maar tobben met Starr he -O- vervelend zeg... Is het een idee om haar een beetje convalescence te geven via een spuitje? Convalescence vonden mijn kittens (in het begin) niet heel erg om in hun bekkie gespoten te krijgen.
pi_100606708
Oh haha ik zie nu dat je om 16 uur bij de dierenarts moest zijn :P Die zal wel het juiste hebben voorgeschreven :Y
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:17:26 #119
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100607069
We duimen nog maar even verder dus ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100607900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:06 schreef Oognip het volgende:
Ach jee, je blijft ook maar tobben met Starr he -O- vervelend zeg... Is het een idee om haar een beetje convalescence te geven via een spuitje? Convalescence vonden mijn kittens (in het begin) niet heel erg om in hun bekkie gespoten te krijgen.
Convalescence schijnt wat lichter verteerbaar te zijn dan a/d dus dat heb ik zelf meegenomen net, weer iets anders wat ze misschien wel wil hebben idd.

De dierenarts (zelfde als donderdag, andere als de afgelopen twee keer) voelde wel ontlasting in haar buik zitten maar dacht niet aan een verstopping, er zit wat aan te komen zei ze. Ik moet haar gewoon blijven masseren. Voor de zekerheid heeft ze wel Metrazol voorgeschreven. Fijn als dat werkt maar wel zielig om te geven. Waar ik bij m'n oude DA in Middelburg een enorme pil meekreeg met de mededeling "doe hem maar door achten" hebben ze er nu een suspensie van gemaakt die in het bekje gespoten moet worden.

Toen ik net de afspraak gemaakt had zag ik ineens iets over Starr's kopje lopen. Een héél klein rood beestje. Yep, een babyvlo. Starr was in bad geweest dus ik snap wel dat het snertbeestje op haar kopje was gaan zitten.
Toen ze hier kwam heb ik haar op een vel wit papier gezet en goed gekamd met de vlooienkam, niks gevonden maar misschien had ze al neten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')