De komende tijd wrsch wel jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:11 schreef V1z0R het volgende:
Is dat een verkapt, wij blijven in het VK wonen-post Mo?
Het voor- en nadeel van het onderwijs in 1.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik 50 ofzo![]()
Maar dan de rest van het jaar nooit vrij, alleen in het hoogseizoen weg kunnen en de 1-weeksvakanties eigenlijk gewoon thuis aan het werk zijn
.
Was dat niet al de bedoeling dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo gaat volgende week weer naar Nederland voor 2 dagen.. en we hebben een deal gemaakt
Ik ga op zoek/solliciteren naar een master in de driehoek Leeds-York-Hull, en hij gaat hier een baan zoeken...
Dit. Maar dan met 20 vakantiedagen. Al kan ik wel overuren compenseren en dat doe ik dan ook vlijftig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik 50 ofzo![]()
Maar dan de rest van het jaar nooit vrij, alleen in het hoogseizoen weg kunnen en de 1-weeksvakanties eigenlijk gewoon thuis aan het werk zijn
.
Van kinderen in het algemeen. Al je eenmaal kinderen hebt ben je ook aan de vakanties gebonden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het voor- en nadeel van het onderwijs in 1.
Waarom?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Viking84 het volgende:
Zo lang achter elkaar vrij zijn is niets voor mij trouwens. Je kunt moeilijk 6 weken op vakantie gaan en van 1 week thuiszitten word ik al gek. Dus ik ga m'n vakanties een beetje spreiden (op vakantie in het najaar als het hier kutweer is
hoewel...
).
Flexibeler in welk opzicht? Ik ben gewoon ma-vrij van 8:00 tot 17:00 op school.. Ben dus niet zo heel flexibel, eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
54 vakantiedagen![]()
En ja, in de vakanties ben ik ook wel vaker aan het werk, maar dat was ik in m'n vorige baan ookBovendien ben ik tijdens werkweken nu ontzettend veel flexibeler dan in mijn vorige werk
![]()
Al met al ben ik nog steeds heul blij dat ik docent ben geworden
Dat zou ik ook graag doen, maar helaas heb ik geen budget om zo vaak weg te gaan. Ik heb per jaar 27,5 dagen, met dit jaar nog 4 extra die ik over had van vorig jaar. Omdat ik 4 dagen per week werk, zijn dat toch bijna 9 weken vrijquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, ik benut mijn vakantiedagen over het algemeen volledig met reizen.![]()
Een dagje vrij nemen om thuis te rommelen is niet mijn ding en ik doe ook niet aan dagen voor en na mijn vakantie vrij nemen.
Relaxsssasionquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik geniet wel echt van deze 7 weken trouwens, ondanks het rotweer. Kom helemaal bijen heb weer tijd om hier mee te lezen
Nou ja, het kán wel, maar het is niet erg gebruikelijk ofzo, denk ik? Wij gingen vroeger maximaal 4 weken en dan nog 2 weken thuis rondhangen.quote:
Nou, mijn man kan max 2 weken achter elkaar vrij krijgen.. Eigenlijk moet ik iemand zoeken in het onderwijsquote:
Geen idee, ik heb altijd 23 onthouden. 't Is geen vetpot.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik 22,5. Of wordt dat afgerond naar boven?
Niet per se nee.quote:
Ja, maar ik werk de ene week 40 en de andere 32. Anders zou ik wekelijks 36 hebben. Dat dat in de praktijk niet zo is door fysio, is een andere zaak.quote:
Samequote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, ik benut mijn vakantiedagen over het algemeen volledig met reizen.![]()
Een dagje vrij nemen om thuis te rommelen is niet mijn ding en ik doe ook niet aan dagen voor en na mijn vakantie vrij nemen.
Regelmatig pas het tweede of derde uur lesgeven (of nog later), dan ga ik gerust wat later naar het werk toe. En meestal vertrek ik rond 16.45u. Op vrijdag vaak al rond een uurtje of twee (als ik 's middags geen lessen heb). Of soms werk ik een dag thuis, als ik helemaal geen lessen heb ingepland (ik werk gemiddeld wel meer dan 40u btw, maar die uren zijn vrij flexibel in te delen, dus 's avonds, weekenden, etc).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Flexibeler in welk opzicht? Ik ben gewoon ma-vrij van 8:00 tot 17:00 op school.. Ben dus niet zo heel flexibel, eigenlijk.
Oh nou wat gebruikelijk is doet er toch niet toe?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, het kán wel, maar het is niet erg gebruikelijk ofzo, denk ik? Wij gingen vroeger maximaal 4 weken en dan nog 2 weken thuis rondhangen.
Nee, ik ben op vakantie!quote:
Eentje voor erbij of als vervanging?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou, mijn man kan max 2 weken achter elkaar vrij krijgen.. Eigenlijk moet ik iemand zoeken in het onderwijs
Tof!! Vietnam toch? Hoe bevalt het tot nu toe??quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee, ik ben op vakantie!Ben al uitgecheckt uit het hotel en de bus gaat pas over anderhalf uur. Dus even de tijd doden
ahá! Fijn gehad?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee, ik ben op vakantie!Ben al uitgecheckt uit het hotel en de bus gaat pas over anderhalf uur. Dus even de tijd doden
Ja, dat maakt wel een verschil! Heb jij een fulltime aanstelling? Ik geef meestal van 8:30 tot 15:20 of 14:20 les. Ik heb met mijn aanstelling wel recht op één lesvrij dagdeel per week, maar daar plan ik dan mentor-afspraken en overleggen enzo. Na het laatste uur bereid ik de rest van de week voor en kijk ik na, want 's avonds werken werkt niet zo goed voor mij, dan werk ik te laat door en dat levert stress op. Eigenlijk gewoon een 9-to-5 job voor mij dusquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Regelmatig pas het tweede of derde uur lesgeven (of nog later), dan ga ik gerust wat later naar het werk toe. En meestal vertrek ik rond 16.45u. Op vrijdag vaak al rond een uurtje of twee (als ik 's middags geen lessen heb). Of soms werk ik een dag thuis, als ik helemaal geen lessen heb ingepland (ik werk gemiddeld wel meer dan 40u btw, maar die uren zijn vrij flexibel in te delen, dus 's avonds, weekenden, etc).
Doktersbezoek/ziekenhuisbezoek/dat-soort-afspraken zijn perfect tussen de lesuren door te plannen.
En tijdens tentamenperiodes werk ik sowieso de helft van de tijd thuis![]()
Denk dat het wel een hoop scheelt dat het hbo is, qua flexibiliteit.
Ja, fulltime aanstellingquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, dat maakt wel een verschil! Heb jij een fulltime aanstelling? Ik geef meestal van 8:30 tot 15:20 of 14:20 les. Ik heb met mijn aanstelling wel recht op één lesvrij dagdeel per week, maar daar plan ik dan mentor-afspraken en overleggen enzo. Na het laatste uur bereid ik de rest van de week voor en kijk ik na, want 's avonds werken werkt niet zo goed voor mij, dan werk ik te laat door en dat levert stress op. Eigenlijk gewoon een 9-to-5 job voor mij dus.
En op vrijdagmiddag wel om 14:20 klaar, maar dan de bar in met collega's, even stoom afblazen
Samen krijgen we alle slankies nog wel aan de hoepelsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:36 schreef V1z0R het volgende:
Coco, natuurlijk had ik Perr al even gewezen op de oorbellen die we graag zien
Zag op de ZC trouwens een meid met pareloorbellen, vond ik ook leuk! Maar dat kan ook zijn omdat ze voor de rest erg aantrekkelijk was
Pics!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:47 schreef _aurum_ het volgende:
En het is pokkeweer maar dat maakt niet uit want ik heb mijn nieuw jurk aan
quote:
Inderdaad heel anders. Nou, mij bevalt het HBO in ieder geval primaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Coco - het zijn toch 2 heel verschillende werelden blijkt maar weer, VO en HBO. Het lijkt me best leuk om eens in het HBO te werken!
vanaaf!quote:
^^quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
!!
Denk maar zo: het was vast niet een droombaan! Hopelijk komt er snel iets heel gaafs op je pad![]()
Maar ik snap de teleurstelling. Als je er intensief mee bezig bent geweest zit je er voor je gevoel al half.
gewoon op de naar de volgende. Je hebt een oefenrondje gehadquote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vanaaf!
En ik heb nog een ander monsoon jurkje van Ebay geplukt.En manlief heeft zojuist gemeld dat deze binnen is
Ja, dat maakt het het leukst! En als ze ook nog eens wat leren is dat mooi meegenomenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Inderdaad heel anders. Nou, mij bevalt het HBO in ieder geval primaVooral het contact met de studenten is erg leuk
![]()
(nu zal dat in het VO vast ook zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee)
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Samen krijgen we alle slankies nog wel aan de hoepels![]()
![]()
of parels
Vrijwilligerswerk. Zij blij, jij het huis uit en onder de mensen. En wie weet helpt op die manier netwerken je aan een andere baan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Nu maar 's bedenken wat er verder nog opties zijn.. had vooral gehoopt weer aan de slag te kunnen. Wil mensen leren kennen en 't huis uit...
Dit. Misschien iets op de uni?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk. Zij blij, jij het huis uit en onder de mensen. En wie weet helpt op die manier netwerken je aan een andere baan.
Het is vast heel onmenselijk om te zeggen dat ik daar niet op zit te wachten, maargoed, zo is 't wel. Besteed dan liever m'n tijd aan het zoeken naar vacatures.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk. Zij blij, jij het huis uit en onder de mensen. En wie weet helpt op die manier netwerken je aan een andere baan.
Heb je ze trouwens gevraagd of ze mensen zoeken voor intro's enzo? Je bent dan weliswaar zelf nieuw, maar misschien kan je ergens mee assisteren! In Leeds hadden ze hele kuddes hulpstudenten bij de intro's lopenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is vast heel onmenselijk om te zeggen dat ik daar niet op zit te wachten, maargoed, zo is 't wel. Besteed dan liever m'n tijd aan het zoeken naar vacatures.
Universiteit kijk ik al elke dag of ze iets hebben.
Welke was het geworden?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jurkje dat ik gisteren besteld heb, is er! Hmm... Geloof dat ik het wel leuk vind
Zal 't straks even posten, kijken of het glamorous genoeg is
(ik wil vooral weten of ik er niet als een dikke zeekoe uitzie, mgoed)
Sterkte! Eén van onze poezels had dat laatst ook ineens, ik vond het ook raar... Daarna niet meer voorgekomen gelukkig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh, vanaaf ff met Bo naar de dierenarts. Hij heeft last van ongewild (tenminste, dat neem ik aan) urineverlies in z'n slaap. Hij droomt altijd heel heftig en soms plast ie dan een beetje. En we hebben het idee dat het toeneemt de laatste tijd. En gisterochtend lag er op de vloer een klein plasje, op een plek waar 'ie niet slaapt... heel raar. Ik vind het maar niks als er iets met de katten is.
Nope, zal nog 's specifiek daar op zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heb je ze trouwens gevraagd of ze mensen zoeken voor intro's enzo? Je bent dan weliswaar zelf nieuw, maar misschien kan je ergens mee assisteren! In Leeds hadden ze hele kuddes hulpstudenten bij de intro's lopen
Daar breng ik zo ongeveer mijn dag mee door, die sites, en het registreren erop. Was de afgelopen anderhalve week nog niet in shape om lijfelijk langs bureau's te gaan doordat ik niet zo lekker kon lopen, maar dat ga ik deze week maar 's doen...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:04 schreef Perruche het volgende:
Mo, kweenie hoor, maar je bent er pas net en je eerste "serieuze" sollicitatie? Zou me niet te druk maken. Kijk eens bij uitzendbureaus, maak een profiel aan op jobsites, etc....?
Hadden ook niets voor me op het moment.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:07 schreef Tinkepink het volgende:
Misschien die club waar ME voor werkte?
Van de Lucardi tot de Sixt en de juweliersquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:08 schreef V1z0R het volgende:
Perr, bij de hoepeloorbellenshop? Ik vind ze mooi staan bij meiden, zou alleen niet weten waar je ze haalt LOL!
Tis dan ook Sixquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Nu ken ik Sixt als autoverhuurbedrijf, maar zal ook wel een winkel zijn
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Nu ken ik Sixt als autoverhuurbedrijf, maar zal ook wel een winkel zijn
quote:
Is geen excuus, want ik kom er ook nooitquote:
Als je je tijd echt zelf in wilt delen moet je in de sales gaan. In het onderwijs zit je -deels- toch weer vast aan bepaalde lestijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik heb 25 vakantie dagen bij 40 uur. Ik zou best wel in het onderwijs willen werken zoals Coco. Lijkt me heerlijk dat je wat meer zelf je tijd kan indelen.
Ik wil trouwens straks even iemand PM en over iets met werk
Aye, die krijg je zo ongeveer overalquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Van de Lucardi tot de Sixt en de juweliers
Afstand oor-schouder te klein?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Aye, die krijg je zo ongeveer overal
Ik heb laatst de grootste-hoepeloorbellen-ever gekocht. Vind het moeilijk om toe te geven, maar deze kan ik zelfs misschien niet aan
Pick mequote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik heb 25 vakantie dagen bij 40 uur. Ik zou best wel in het onderwijs willen werken zoals Coco. Lijkt me heerlijk dat je wat meer zelf je tijd kan indelen.
Ligt er ook maar aan waar & wat precies. De sales bij mijn vorige werkgever werden gewoon door inside sales ingepland. Die werden door hun agenda geleefd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je je tijd echt zelf in wilt delen moet je in de sales gaan. In het onderwijs zit je -deels- toch weer vast aan bepaalde lestijden.
NOOEOOEEOEEEES!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb laatst de grootste-hoepeloorbellen-ever gekocht. Vind het moeilijk om toe te geven, maar deze kan ik zelfs misschien niet aan
Voel je vrijquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Perruche het volgende:
Ik heb liever vastere tijden dan iets in de salesquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je je tijd echt zelf in wilt delen moet je in de sales gaan. In het onderwijs zit je -deels- toch weer vast aan bepaalde lestijden.
Klopt. Ook een kwestie van positieverwerving natuurlijk. Ik heb eigenlijk altijd de vrije hand in mijn ujren gehad. alleen toen ik in de horeca werkte. Toen niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ligt er ook maar aan waar & wat precies. De sales bij mijn vorige werkgever werden gewoon door inside sales ingepland. Die werden door hun agenda geleefd.
Kennismakingsgesprek lijkt me iets waar hij in moet investeren. Meneer wil toch zeker nieuwe klanten? Ik zou hem niets geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
Een achterlijke advocaat c.q. belastingadviseur heeft me net een rekening van ¤ 357 gestuurd. Voor NIETS. Ja, een kennismakingsgesprek van een uur, waarvan ik na 5 minuten al heb gezegd dat hij me niet kon helpen. Toch verder gebabbeld (dom) en nu ligt er dus een rekening op de mat![]()
Het raarste komt nog. Toen ik hem belde dat ik niet akkoord ging met deze factuur, gaf hij aan dat ik maar aan moest geven wat ik hem wel wilde betalenVreemd. En omdat die man zelf advocaat is weet ik niet wat wijsheid is.
Oorlellen tot op je kniequote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hoe ben je met hem in contact gekomen en waarom dacht je in eerste instantie dat hij je wel zou kunnen helpen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
Een achterlijke advocaat c.q. belastingadviseur heeft me net een rekening van ¤ 357 gestuurd. Voor NIETS. Ja, een kennismakingsgesprek van een uur, waarvan ik na 5 minuten al heb gezegd dat hij me niet kon helpen. Toch verder gebabbeld (dom) en nu ligt er dus een rekening op de mat![]()
Het raarste komt nog. Toen ik hem belde dat ik niet akkoord ging met deze factuur, gaf hij aan dat ik maar aan moest geven wat ik hem wel wilde betalenVreemd. En omdat die man zelf advocaat is weet ik niet wat wijsheid is.
Ja duh. Als je niet 100% achter het product/dienst staat dat je verkoopt kan je toch geen succesvolle verkoper zijn. De meeste mensen hebben toch zo'n verkeerd beeld van -hoogwaardige- sales.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik heb liever vastere tijden dan iets in de salesof het moet voor iets zijnwaat ik echt 100% achter sta.
Dat niet eens zozeer (nou ja, een beetje, lol), maar ik vind ze gewoon misschien toch iets....quote:
Aangeven dat je hem niet gaat betalen omdat je niets met hem bent overeengekomen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
Advies van mijn belastingadviseur. Zij gaf aan dat hij mij wel kon adviseren. De afspraak is gemaakt door mijn man, die heel lief is, maar niet zakelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe ben je met hem in contact gekomen en waarom dacht je in eerste instantie dat hij je wel zou kunnen helpen?
Klopt, de meeste mensen hebben vrij snel het beeld van de vertegenwoordiger in gedachten bij 'sales'. Bij 'hoogwaardige' sales, zijn het meer diepgaande(re) gesprekken over het product. En jezelf ook 'verkopen'; de klik is ook heel belangrijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja duh. Als je niet 100% achter het product/dienst staat dat je verkoopt kan je toch geen succesvolle verkoper zijn. De meeste mensen hebben toch zo'n verkeerd beeld van -hoogwaardige- sales.
Ik heb het niet over telemarketing of deur-tot-deur verkoopwat ik trouwens wel heel knap vind, als je dat kan
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:38 schreef anna82 het volgende:
Oh hai!![]()
Hier 25 vakantiedagen en geen mogelijkheid om overuren op te nemen, maar uren zijn vrij in te delen dus deze baan bood mij de mogelijkheid om vanochtend mijn kersverse neefje te bewonderen!Hij is zo klein en zo lief en hij moest meteen spugen toen hij mij zag
Vanavond ga ik weer!
Lastig dat je de afspraak zelf niet hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Advies van mijn belastingadviseur. Zij gaf aan dat hij mij wel kon adviseren. De afspraak is gemaakt door mijn man, die heel lief is, maar niet zakelijkHij heeft vooraf niet genoeg informatie ingewonnen en ik ging er vanuit dat hij wel wist wat hij deed en vertrouwde op zijn beoordelingsvermogen, zoals een goed "eheweibchen" doet.
Al na 3 zinnen bleek dat de goede heer mij niet kon helpen, wat ik ook duidelijk heb aangegeven. Uit beleefdheid (dom, dom), toch blijven zitten en een beetje doorgepraat over de zaak. Maar hij heeft mij niets kunnen vertellen, adviseren, onderbouwen wat mijn eigen accountant mij niet al verteld heeft. Werkelijk tijdverspilling.
"ja duh". Dat betekent voor mij ook dat ik nooit een software of internet product zou kunnen verkopen, of auto's, of al van dat soort blahblah. Alleen misschien verantwoorde producten, zoals schone energie of andere producten waar ik als persoon interesse in heb en achter sta. Ik zou ook niet het product willen verkopen van het bedrijf waar ik nu werkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja duh. Als je niet 100% achter het product/dienst staat dat je verkoopt kan je toch geen succesvolle verkoper zijn. De meeste mensen hebben toch zo'n verkeerd beeld van -hoogwaardige- sales.
Ik heb het niet over telemarketing of deur-tot-deur verkoopwat ik trouwens wel heel knap vind, als je dat kan
Maar heeft die man uberhaupt iets van een offerte/getekend iets van je?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Bah. Ben nu boos. Op mijn domme man (sorry), op geldgeile adviseurs en vooral op mezelf dat ik de touwtjes uit handen heb gegeven.
Ik wíl geen controlfreak zijn in zakelijke aangelegenheden, maar het lijkt er op dat het wel moet
Voor het deel van de 357 euro dat jij bereid zou moeten zijn om te betalen, zou hij daarvoor erg moeilijk gaan doen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Bah. Ben nu boos. Op mijn domme man (sorry), op geldgeile adviseurs en vooral op mezelf dat ik de touwtjes uit handen heb gegeven.
Ik wíl geen controlfreak zijn in zakelijke aangelegenheden, maar het lijkt er op dat het wel moet
Als er een mondelinge afspraak is, dan heeft 'ie mogelijk wel iets van een poot om op te staan. Ligt eraan wat er precies is afgesproken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar heeft die man uberhaupt iets van een offerte/getekend iets van je?
Er is werkelijk geen verschil tussen meewerken het product te leveren (zoals je nu schijnbaar doet, in welke rol dan ook) en het te verkopen. Beide zijn noodzakelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
"ja duh". Dat betekent voor mij ook dat ik nooit een software of internet product zou kunnen verkopen, of auto's, of al van dat soort blahblah. Alleen misschien verantwoorde producten, zoals schone energie of andere producten waar ik als persoon interesse in heb en achter sta. Ik zou ook niet het product willen verkopen van het bedrijf waar ik nu werk
Voorlopig is dat dan altijd nog "succes met bewijzen".quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Als er een mondelinge afspraak is, dan heeft 'ie mogelijk wel iets van een poot om op te staan. Ligt eraan wat er precies is afgesproken.
Ik ben het daar niet mee eens, eigenlijk. Voor mijn huidige functie hoef ik minder te weten over bijv. onze competitors, onze potentiele klanten, kostenplaatje, mensen overtuigen etc. Allemaal dingen waar ik geen interesse voor hebquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Er is werkelijk geen verschil tussen meewerken het product te leveren (zoals je nu schijnbaar doet, in welke rol dan ook) en het te verkopen. Beide zijn noodzakelijk.
En dat je "alleen schone energie of andere producten waar ik als persoon interesse in heb en achter sta" wil verkopen vind ik nogal vanzelfsprekend. Ik ben ook geen autoverkoper. En ik verkoop ook geen bankaire producten oid. Alhoewel ik dat wel zou kunnen.
Een verkoper werkt normaal gesproken in een sector waar zijn/haar aandacht en interesse ligt. Als je "conceptueel verkoper" bent oid, moet je namelijk wel heel erg veel weten van de branche waar je in werkt. Meer dan je klant. En dat kan alleen maar als het echt je interesse heeft.
Geen idee. Dat weet je nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:46 schreef loveli het volgende:
En Tink, is het iemand die je ooit nog op een ander ongelukkig moment kunt tegenkomen?
*Voelt zich aangesproken*quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef V1z0R het volgende:
Feli Anna! Ook altijd leuk om er achter te komen dat er een beetje lama-bloed in de familie stroomt!![]()
Maar je werkt wel mee om je klant op te zadelen met een product waar je niet achter staat. Ik weet niet wie er dan laakbaarder is: de verkoper die de klant wijst op het bestaan van het product, het verkoopt en er verder niet bij betrokken is, of de consultant die het moedwillig levert .quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens, eigenlijk. Voor mijn huidige functie hoef ik minder te weten over bijv. onze competitors, onze potentiele klanten, kostenplaatje, mensen overtuigen etc. Allemaal dingen waar ik geen interesse voor heb![]()
Nu ben ik consultant, en ik installeer het product, ik pas het aan aan de wensen van de klant, lever support, etc. Heel ander takenpakket al zeg ik het zelf.
Misschien ken ik via via een advocate. Kan een balletje opgooien of je haar om advies kunt mailen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee. Dat weet je nooit natuurlijk.
Ik wou nu dat ik een "Rechtsschutzversicherung" had. Maar de vorige is opgezegd door de verzekeringsmaatschappij (dat kan in Duitsland zodra je gebruik maakt van je verzekering) en het duurt nu een jaar voordat ik een advocaat kostenloos advies kan vragen.
Kutzooi (sorry)
Heeft Duvel geen broers/zussen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh, soms is het ook niet leuk om geen broers of zussen te hebben, want ik zal nooit tante worden.
Agreed. Ik zette vroeger trouwens steevast bovenaan elk verjaardags-en sinterklaaslijstje "een broertje of zusje"quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh, soms is het ook niet leuk om geen broers of zussen te hebben, want ik zal nooit tante worden.
nee, ik maak hun aanschaf draaglijkerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar je werkt wel mee om je klant op te zadelen met een product waar je niet achter staat. Ik weet niet wie er dan laakbaarder is: de verkoper die de klant wijst op het bestaan van het product, het verkoopt en er verder niet bij betrokken is, of de consultant die het moedwillig levert .
Maar met mij moet je nu niet in discussie gaan, want ik ben een beetje te scherp op het moment. Kuthumeur
IRL is het nog erger, want ik ben mondeling veel adremmer dan op papier/beeldscherm. Ga maar in bad, want dit is geen basis voor het gesprek dat ik zo ga voeren.
Mijn moeder vroeg "wil je geen zusje of broertje?". ik zei "nee doe maar een pony".quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Agreed. Ik zette vroeger trouwens steevast bovenaan elk verjaardags-en sinterklaaslijstje "een broertje of zusje"best sneu voor m'n ouders, achteraf.
Nee, geen juridisch loket volgens mij. en nu ga ik in bad.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef Perruche het volgende:
[..]
nee, ik maak hun aanschaf draaglijker. Daarnaast is het geen slecht product hoor, sterker nog het is eigenlijk erg goed. Maar toch zou ik het niet willen verkopen
.
Heb je geen juridisch loket ofzo in duitsland?
Ja, een zus. Maar dat is toch anders dan eigen familie vind ik.quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, een zus. Maar dat is toch anders dan eigen familie vind ik.
Perr en Razz, een keer een 'wij zijn sieluge enigste kinderts' zuipmeet houden?
welke gebruik je voor de complete work-out ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:00 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens bestaan er een paar heel coole apps voor android phones. Zo maak ik nu gebruik van o.a de push-uptrainer (incl. pauzes en aantal pus-hups!), de buikspiertrainer, een complet work-out (voor zowel de sportschool als thuis), de butt-trainer en 2 yogatrainers.
De butt-trainer vind ik tot nu toe de minste. De oefeningen volgen elkaar wel erg snel op. Voor de rest heel tevreden.
Dan mag jij ook komenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik ben zich ook een enigs kind heur![]()
Thanks, het is een neefjequote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lastig Tink! En heb nog nooit met een advocaat te maken gehad en heb dus geen zinnig advies voor je..
Anna: feli met je nichtje!
VirtuaGymquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:03 schreef progje het volgende:
[..]
welke gebruik je voor de complete work-out ?
wil het wel even aan een vriend van mij vragen, die is meester in de rechten..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee. Dat weet je nooit natuurlijk.
Ik wou nu dat ik een "Rechtsschutzversicherung" had. Maar de vorige is opgezegd door de verzekeringsmaatschappij (dat kan in Duitsland zodra je gebruik maakt van je verzekering) en het duurt nu een jaar voordat ik een advocaat kostenloos advies kan vragen.
Kutzooi (sorry)
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, dan heb ik niet goed opgelet net. Sawry!
Ho wacht effquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, een zus. Maar dat is toch anders dan eigen familie vind ik.
Perr en Razz, een keer een 'wij zijn sieluge enigste kinderts' zuipmeet houden?
Weet niet wat ik wilquote:
Studieschuld? Die zou ik me niet in de weg laten zitten. Maar ik zou nooit té riant gaan wonen en altijd iets kiezen met maandlasten die je prima kunt dragen en waarbij je ook nog leuke dingen kan doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet niet wat ik wil
Door blijven huren hier tot schuld weg is en dan iets kopen.
Andere huurwoning zoeken dan daar wachten tot schuld weg is en dan 'iets later' iets kopen
Nu al iets kopen maar goedkoper i.v.m. schuld, daarna wel relaxed leven natuurlijk.
Nu al iets kopen en dan rustig aan doen i.v.m. schuld, later wel riant wonen.
kopen is nu wel interessant door de verlaging van de overdrachtsbelasting...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet niet wat ik wil
Andere huurwoning zoeken dan daar wachten tot schuld weg is en dan 'iets later' iets kopen
Nu al iets kopen maar goedkoper i.v.m. schuld, daarna wel relaxed leven natuurlijk.
Oeh, dit klinkt heel erg herkenbaar. Ik moest ook altijd de verstandige zijn in mijn relatie met P. (niet de laatste ex dus, maar die ervoor) bij alles en dus ook de financiën. Als ik dat niet had gedaan, dan zou iedere cent al zijn uitgegeven voordat ze zouden zijn binnengekomen. Ik wil in een relatie nooit meer de rol van rem hebben, dat vind ik een heel vervelende.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, geen studieschuld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Studieschuld? Die zou ik me niet in de weg laten zitten. Maar ik zou nooit té riant gaan wonen en altijd iets kiezen met maandlasten die je prima kunt dragen en waarbij je ook nog leuke dingen kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandlasten kan ik op zich best dragen, alleen tot de schuld is afbetaald zal ik dan rustiger aan moeten doen. Had berekent om tot volgend jaar juni er aan af te betalen.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ja, dat weet ik nog. Ik vond het ook erg herkenbaar allemaal wat je toen schreef. Als mijn man en ik ook ruzie hebben, is het wel hierom. Vind er niets aan om altijd de verstandige te moeten zijn. Af en toe heb ik ook het gevoel dat het me jaren ouder maakt dan ik eigenlijk benquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Oeh, dit klinkt heel erg herkenbaar. Ik moest ook altijd de verstandige zijn in mijn relatie met P. (niet de laatste ex dus, maar die ervoor) bij alles en dus ook de financiën, als ik dat niet had gedaan, dan was iedere cent die ooit zou zijn binnengekomen al uitgegeven voordat het zou zijn binnengekomen. Ik wil in een relatie nooit meer de rol van rem hebben, dat vind ik een heel vervelende.
Grappig hoe verschillend mensen kunnen zijn . Als ik nu iets goedkoops kan kopen zou het me niets uitmaken dat ik het nog niet kan inrichten en aanpassen. Dat komt nog weleens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Dan zou ik wachten. Het is zó vervelend om met een schuld rustig aan te moeten doen.. Als je iets koopt wil je juist lekker alles inrichten, aanpassen naar je smaak. Ik zou dat niet doen met nog een schuld op m'n schouders.
Hmm.. Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindtquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Weet niet wat ik wil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Laseren?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb nu dus lenzen, trouwens! Voor het eerst in 10 jaar, dus het is weer even wennen. Toen had ik halfjaarlenzen, dit zijn lenzen voor twee weken. Volgende week de eerste afspraak voor controle, ik hoop dat ik er nu beter tegen kan dan toen, want ik ben m'n bril zo zat.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:43 schreef Perruche het volgende:
Wel duur maar ja ik heb geen hypotheek geen kinders en geen hobbies en een "dikbetaalde" baan dus ach ken lijen.
Echt? Geen centje pijn gehadquote:
Ik heb zo'n fobie voor geklooi met m'n ogenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt? Geen centje pijn gehaden zooo blij!
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik heb zo'n fobie voor geklooi met m'n ogendat vind ik echt het engste wat er is. De opticien wilde ook voordoen hoe ik een lens in moest doen. Nou, nee dank u! Ik hoef geen vreemde vingers bij m'n ogen
en ik wist het nog van 10 jaar geleden. Dus laseren, het idee van iets wegbranden in je oog... en dat het mis kan gaan.. en huuuu
nee
. Sorry.
Wij ook maar dat is niet overdreven gezelligquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij zouden ook wel een groter huis kunnen betalen, maar hebben onze huidige woning gekocht op de top vd huizenprijzen. Nu verkopen levert een te groot verlies op, dus blijven we nog maar ff zitten. Hoewel ik wel regelmatig op funda naar andere huizen zit te lurken.
Dit huis zouden we in principe op 1 inkomen kunnen draaien. Zou niet ideaal zijn, maar het zou kunnen.
Hopelijk nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:44 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]! Ja, wij mensen met hobby's en hypotheek lijden maar in stilte
.
1000 euro per maandquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:01 schreef Perruche het volgende:
Ik zou ook nooit durven laserenveel te eng en niet veel bekend over lange termijn consequenties.
[..]
Hopelijk nietmaar ik denk dat ik wel veel geld uitgeef aan "onzin" vergeleken met andere mensen. Betaal maar 250 "huur" en verdien gelukkig wel meer
en ik spaar 1000 per maand en de rest gaat op
aan (uit) eten, kleding en andere onzin
Dat zou niet kunnen met een hypotheek en dure hobbies, denk ik! Alhoewel ik eigenlijk wel graag hobbies zou willen hebben,
Niets op het moment. Dankzij fijne facturen van garages (¤ 1600), advocaten ( ¤ 357), partners met een gat in hun hand en ander gespuis. Ik had ¤ 8000 gespaard, maar dat is opgegaan aan een te duur uitgevallen reparatie. Het uiteindelijke bedrag was nog hoger, dus ik heb mijn geld direct kunnen doorsluizen naar de aannemer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:04 schreef Viking84 het volgende:
En ik dacht dat ik veel spaarde met mijn 500 euro!. Gaat komend half jaar niet lukken, maar daarna wel weer, hoop ik.
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat anderen hier sparen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enige echte kosten zijn avondeten (=- 70 euro per week voor 2 personen waarvan ik eigenlijk het meeste betaal) sportschool (50 pm). En ik leef nu op grote voet omdat het kan, zeg maar. Maar eigenlijk wil ik liever iets minder uitgeven want ik vind het stom van mezelf.
Maar: ik heb ook 2 jaar geleefd van in totaal 12.000 euro. En dat kom dus omdat ik daarvoor met 1 jaar werken dat bedrag had gespaard (zelfde luxueuze omstandigheden als nu). Kweenie, als ik geen geld heb kan ik heel goed met weinig rondkomen, maar als ik het heb moet het ook op ofzo![]()
En jijzelf ook nog eens, tss!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik spaar wat ik overhoud aan het eind vd maand. Dat is de ene maand meer dan de andere. Soms ook niks, zoals in feb/mrt als de halve wereld jarig is. Oh en vakantiegeld gaat zo ongeveer 1 op 1 naar de spaarrekening.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Perruche het volgende:
[..]Oeh herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enige echte kosten zijn avondeten (=- 70 euro per week voor 2 personen waarvan ik eigenlijk het meeste betaal) sportschool (50 pm). En ik leef nu op grote voet omdat het kan, zeg maar. Maar eigenlijk wil ik liever iets minder uitgeven want ik vind het stom van mezelf.
Maar: ik heb ook 2 jaar geleefd van in totaal 12.000 euro. En dat kom dus omdat ik daarvoor met 1 jaar werken dat bedrag had gespaard (zelfde luxueuze omstandigheden als nu). Kweenie, als ik geen geld heb kan ik heel goed met weinig rondkomen, maar als ik het heb moet het ook op ofzo![]()
. Ik kan nu van alles verzinnen wat ik wil hebben
. En liefst meteen!
.
Niet meer actief op Fok!
En Duvel. En oma's. En beide moeders. En tig vrienden. Ja, dat tikt aan.quote:
Zekers!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
Realiseren jullie je wel hoe goed jullie het hebben eigenlijk![]()
Ik verbaas me vaak over de getallen die ik hier langs zie komen.
Jawel hoor. Realiseer ik me zelfs heel goed. Kom ook totaal niet uit een rijk nest. Dat ik het huis van mn pa huur heeft, laten we zeggen, mutual benefitsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ja dat is echt veel in een maand. Had ik ook toen ik begon met werken, moest alles zelf voorschieten (vlucht naar engeland, hotel, etc. Was maar goed dat ik rood kon staanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga deze maand ook niks overhouden, want ik mag even 356 euro neerleggen voor een maandtrajectkaart (krijg de reisvergoeding pas eind vd maand). En ik moet nog even een fiets regelen, ook zomaar 100 euro, als het niet meer is.
Jawel hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
Gelukkig heb ik m'n belastingteruggave op m'n spaarrekening staanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:14 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat is echt veel in een maand. Had ik ook toen ik begon met werken, moest alles zelf voorschieten (vlucht naar engeland, hotel, etc. Was maar goed dat ik rood kon staan)
Absoluut!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:14 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jawel hoor
Maar dat velen hier ook nog kinderloos zijn scheelt ook voor een groot gedeelte volgens mij.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:14 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jawel hoor
Maar dat velen hier ook nog kinderloos zijn scheelt ook voor een groot gedeelte volgens mij.
Als je je eigen werktijden een beetje kan inrichten zijn die omzeilbaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Absoluut!
En over reiskosten... ik denk er steeds vaker over om een klein autootje te kopen en te gaan rijden... het is vaak sneller en die jaartrajectkaart kost me 250 euro per maand... en daar lever ik nog op in ook. Maar ja, aan de andere kant, als het mid winter is, is het weer druk en files enzo. Hmz hmz..
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Absoluut!
En over reiskosten... ik denk er steeds vaker over om een autootje te kopen en te gaan rijden... het is vaak sneller en die jaartrajectkaart kost me 250 euro per maand... en daar lever ik nog op in ook. Maar ja, aan de andere kant, als het mid winter is, is het weer druk en files enzo. Hmz hmz..
En dat!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:14 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jawel hoor
Op zich wel. Zou vroeg kunnen starten en dan op tijd weer aftaaien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als je je eigen werktijden een beetje kan inrichten zijn die omzeilbaar.
Oh ja, ook dat nog. Ik hoef alleen de treinreis te betalen, de rest doe ik wel per fiets.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vergis je niet in de kosten die HTM rekent voor de OV-zones. Als ik die niet zou hebben, zou ik er niet op inleveren, maar dat is voor mij, met mijn lijf, geen optie om dagelijks door weer en wind te fietsen.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op zich wel. Zou vroeg kunnen starten en dan op tijd weer aftaaien.
Ik zet elk jaar het bedrag wat ik van de belasting terug krijg @ spaarrekening.. dat was dit jaar rond de 4000 euro (hypotheek) en verder zet ik als ik aan het eind van de maand geld over heb dit ook op mijn spaarrekening.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:04 schreef Viking84 het volgende:
En ik dacht dat ik veel spaarde met mijn 500 euro!. Gaat komend half jaar niet lukken, maar daarna wel weer, hoop ik.
In de winter op een koud perron staan kleumen is ook geen pretje.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Maar trekt je lijf dat wel?
33 km enkele reis.quote:
Heel goedquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je de files kan omzeilen zou ik het zeker doen...quote:
Denk dat je alles bekeken zo'n 25c/km moet rekenen dus zo'n 390euro/maandquote:
Hmquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Denk dat je alles bekeken zo'n 25c/km moet rekenen dus zo'n 390euro/maand
Bij ons varieert het ontzettend. Als we een beetje opletten, sparen we ¤1.000. Ik heb het eens een tijdje bijgehouden, maar de laatste maanden slacken we weer ontzettend. Geloof dat wij op veel van onze uitgaven eigenlijk een hoop zouden kunnen/moeten besparen. Maar op de een of andere manier lukt dat nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:04 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Heel goed![]()
Geen kinderen scheelt natuurlijk wel, al denk ik dat je dat voor een deel zelf in de hand hebt (los van het inkomen dat je mogelijk achteruit gaat als er iemand minder gaat werken).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wow, verwend! Ik zou nooit merkkleding kopen voor mijn kinderen, groeien ze veel te snel uit. Lekker tweede hands ofzo
![]()
Alles noteren, bonnetjes sparen et cetera en je komt al een eindquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bij ons varieert het ontzettend. Als we een beetje opletten, sparen we ¤1.000. Ik heb het eens een tijdje bijgehouden, maar de laatste maanden slacken we weer ontzettend. Geloof dat wij op veel van onze uitgaven eigenlijk een hoop zouden kunnen/moeten besparen. Maar op de een of andere manier lukt dat niet
Nou, dat. Hema en Zeeman zijn ook prima. Die wurmen zijn er toch binnen no-time weer uitgegroeid, of ze kotsen er wortels overheen ofzo. Zonde van het geld. Kinderkamer zou voor mij ook niet top of the bill hoeven te zijn. Kind merkt er toch geen bal vanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef Perruche het volgende:
[..]wow, verwend! Ik zou nooit merkkleding kopen voor mijn kinderen, groeien ze veel te snel uit. Lekker tweede hands ofzo
Ik zou niet voor iets heel nieuws gaan hoor. Gewoon zo'n koekblikje dat bij voorkeur 1 op 15 rijdt ofzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef V1z0R het volgende:
Onderhoud en aankoop nieuwe(re) auto per 4jr erbij gerekend
Probeer het dan na de zomervakantie eerst eens een paar keer met je huidige auto (wat mijn Mr een flinke auto vondquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In de winter op een koud perron staan kleumen is ook geen pretje.
Ik twijfel er enorm over. Ben recentelijk regelmatig met de auto gegaan en dat was toch wel erg prettig. Plus dat het bij het werk ook gratis parkeren is en altijd plek. Maarja, zomervakantie, dus rustig op de weg. Ik weet niet of ik het ook nog zo leuk vind als het straks weer hartstikke druk is. Vind het wel echt een dilemma. Zou eens uit moeten rekenen wat ik met een zuinig autootje (zo'n overdekte rolschaats ofzo) per maand kwijt zou zijn ongeveer.
Kleine kanttekening: mijn schoonbroertje en vriendin kopen geen merkkleding voor hun kind, ik zie net dat het leek alsof zij dat doen (dat doen andere mensen die ik ken).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef Perruche het volgende:
[..]wow, verwend! Ik zou nooit merkkleding kopen voor mijn kinderen, groeien ze veel te snel uit. Lekker tweede hands ofzo
lol!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Probeer het dan na de zomervakantie eerst eens een paar keer met je huidige auto (wat mijn Mr een flinke auto vond).
Koekblikjes 1 op 15?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou niet voor iets heel nieuws gaan hoor. Gewoon zo'n koekblikje dat bij voorkeur 1 op 15 rijdt ofzo.
Je krijgt ook wel reiskostenvergoeding dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou niet voor iets heel nieuws gaan hoor. Gewoon zo'n koekblikje dat bij voorkeur 1 op 15 rijdt ofzo.
Eens. Muv kinderkamer danquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, dat. Hema en Zeeman zijn ook prima. Die wurmen zijn er toch binnen no-time weer uitgegroeid, of ze kotsen er wortels overheen ofzo. Zonde van het geld. Kinderkamer zou voor mij ook niet top of the bill hoeven te zijn. Kind merkt er toch geen bal van.
Ja hoor. Die wordt nu ook gebaseerd op kilometers. Krijg dus geen OV-vergoeding.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je krijgt ook wel reiskostenvergoeding dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ik heb het een tijdje genoteerd. Half jaartje ofzo. Maar we hebben echt belachelijke boodschappenkosten houden, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Alles noteren, bonnetjes sparen et cetera en je komt al een eind
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef V1z0R het volgende:
Meest geniale interieur dat ik ben tegengekomen vandaag!Vind je dat echt mooi?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb een man die niks om auto's geeftquote:
1 setje merkkleding ok maar niet alles.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: mijn schoonbroertje en vriendin kopen geen merkkleding voor hun kind, ik zie net dat het leek alsof zij dat doen (dat doen andere mensen die ik ken).
Ze kopen daarentegen wel weer zo ontzettend veel goedkopere kleding voor mijn neefje, dat het weinig verschil maakt![]()
Nee!quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb het een tijdje genoteerd. Half jaartje ofzo. Maar we hebben echt belachelijke boodschappenkosten houden, bijvoorbeeld.
Voorbeeld:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.350 euro hier 2p en we eten echt veel
.
Indien een maand meer dan 4 weken bevat dan 50 euro meer
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Ik welquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij geven er ook niet zoveel om. Het moet rijden en niet al te afzichtelijk zijn.
Volgens mijn Excel lijstje wel...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Waaaaaaaaaat?! Zó veel boodschappen, Coco?!.
Ja, en jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef V1z0R het volgende:
Iemand hier ervaring met op de bovenste verdieping wonen i.c.m. plat dak? Is dat vol te houden zomers?
Ervaring ja, vol te houden ja, grote ramen die open kunnen zijn wel prettig thoughquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef V1z0R het volgende:
Iemand hier ervaring met op de bovenste verdieping wonen i.c.m. plat dak? Is dat vol te houden zomers?
valt wel mee hoor! Sowieso is softwaretester een goed betaalde baan en Sigme heeft ook al aardig wat werkervaring.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:09 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind het vrij veel voor 'maar' 32 uur
Maar he, succeswe duimen
Mij lijkt het salaris wel leuk!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:24 schreef Perruche het volgende:
Lijkt me ook wel leuk eigenlijk, tester.
Wat zij zegt!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mij lijkt het salaris wel leuk!Helaas weet ik de ballen van software
De duimen draaien, sigme![]()
Gewoon een beetje mijn werk afkraken, niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mij lijkt het salaris wel leuk!Helaas weet ik de ballen van software
De duimen draaien, sigme![]()
netto of bruto? Wel fijn dat 2e gesprrk goed gingquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef sigme het volgende:
Nou, ik ben vandaag afgereisd voor het 2e gesprek; was gewoon nog een sollicitatiegesprek maar dan met de directeur en twee medewerkers. Ze zijn positief.
Ben benieuwd of ze nog hard gaan onderhandelen over salaris; ik heb 3500 voor 32u gevraagd.
That's the spirit! En when feeling down, denk aan Vikster en haar volhardingquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
Net weer een open sollicitatie verstuurd en ga nu bij verzorghuizen en dergelijken kijken of ze mensen in de keuken of in de huishouding etc. nodig hebben
Mooi, nu heb ik een indicatie van het uurtarief dat ik kan rekenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als iets met software niet werkt of het lukt niet om te installeren, dan schuif ik met een pruillip de laptop richting Duvel.
Oh ik ook. Niet naar Duvel dan, maar naar het lokale equivalent alhier.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als iets met software niet werkt of het lukt niet om te installeren, dan schuif ik met een pruillip de laptop richting Duvel.
Tortillas eten bij de NSquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:54 schreef Viking84 het volgende:
Jee ik heb een nieuw jasjeNu voor de balie.bij NS en zo tortillas eten!
quote:
Sorry maarquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
netto of bruto? Wel fijn dat 2e gesprrk goed ging
Nav het salaris zekerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:24 schreef Perruche het volgende:
Lijkt me ook wel leuk eigenlijk, tester.
Je kan je android phone wireless hotspot laten zijn. Daarmee kan je tablet dan verbinden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:26 schreef Viking84 het volgende:
En ik wil een tablet voor in de trein, maar ik wil er ook voordelig mee kunnen internetten, dus straks eens uitzoeken of dat kan.
Ja maar dat mag toch niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:31 schreef progje het volgende:
[..]
Je kan je android phone wireless hotspot laten zijn. Daarmee kan je tablet dan verbinden.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |