quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn geval dat 3 weken niet poepte bij volledige bv kampt nog steeds met enorme problemen.
Alles langer dan 2 weken niet poepen bij volledig bv KAN normaal zijn maar is ook een bezoekje huisarts waard. imho.
En mn nr 2 heeft nu ook een goeie week niet meer gepoept en ze heeft er behoorlijk last vanals ze over 2 dagen nog niet gepoept heeft ga k met haar naar de huisarts. Die staat sowieso op scherp bij jongste vanwege de situatie bij oudste.
Oreanu al?
jemig wat gaat t toch snel.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef danic het volgende:
We hebben speentje 3 heel even een keer geprobeerd, maar dat werd em nog niet hoor. Dus gelijk weer in de kast gelegd. Omdat ze er zo lang over doet, was mijn theorie dat het misschien te moeizaam ging voor d'r. Maar speentje 3 gaat nog veel te snel.
Gelukkig heeft het nog geen negatieve lading Fannetje, lijkt me heel moeilijk als dat het wel zou worden. Het lastige vind ik dus dat het drinkmoment op een dag tussendoor moet gebeuren en nu moeten wij ons schema erop aanpassen.
Als voorbeeld: we hebben nu een goed ritme, maar toevallig staat morgen de afspraak bij het cb precies op haar flestijd. Dus ik geprobeerd om die afspraak te verzetten. Ging niet en toen kreeg ik de vraag waarom ik dan het flesje niet gewoon door even gaf.
Nou het is dus niet éven. En om daar nou anderhalf uur te gaan zitten (uur drinken en half uur wachten met rijden ivm spugen), daar heb ik dus ook geen zin in. Hoop dat we een beetje uitkomen morgen.
Maar zo plan ik dus ook een uitje naar de stad. Wil voor haar fles terug zijn, want ik ga dus niet anderhalf uur op een bankje zitten.
Het is niet altijd zo lang hoor, soms zijn we met een half uurtje wel klaar (drinken dan, daarna nog even boeren enzo). Maar ben benieuwd wat ze morgen zeggen.
Kaatjejannie, ze heeft de vorige keer er geen last van gehad. Volgens mij sliep ze iets meer, maar daar bleef het ook bij. Gelukkig!
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik zou na twee weken ook een bezoekje aan de huisarts brengen denk ik. Ik vind dit al zielig, hij wordt gewoon 2,5 uur na een voeding huilend wakker met krampjes... Dan laat hij een serie scheten, en is het weer een tijdje goed..
Dat zou ik ook doen hoor, het ligt er ook wel erg aan hoe je kind eronder is, en krampen en last ervan dat vind ik geen goed teken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
De huisarts was er gisteren nog niet zo van onder de indruk iig, maar de laatste poepluier was ook vrijdag nog..
Morgen naar het cb, ook voor zijn eerste prikjes, en dan vraag ik het daar ook nog wel even na.. Op dit moment heb ik nog zoiets van het kan erbij horen, gaat het echt te lang duren dan ga ik mij ook wel zorgen maken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cyntiaa op 26-07-2011 12:59:39 ]
Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef Orea het volgende:
Oh en qua poepen, Leia poepte ook maar 1 keer in de 2 a 3 weken op de bv. Ze had er na 2 weken meestal wel last van, krampjes, stinkende scheetjes.. Zolang ze er geen last van hebben kan het echt geen kwaad, als ze er wel last van hebben kun je wat dingetjes proberen...
Ja weet ik, maar bij mij was het ook een LK die het zei dat het allemaal heel normaal was.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:59 schreef Orea het volgende:
Snap ik, maar jouw geval is wel weer echt een uitzonderingdus de kans dat het wel gewoon goed zit is erg groot, en verder is het goed luisteren naar je gevoel (wat jij dus ook hebt gedaan door verder e.e.a. te laten onderzoeken) overigens is het mijn LK die het zei
En andersom ook: ze kunnen er ook wél flink last van hebben terwijl dat bij de normale darmontwikkeling hoort. Wat je zegt: duurt het naar je gevoel te lang, ga dan niet zelf rommelen maar bezoek de huisarts even!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.
Unive hier en we hebben al gebeld, krijgen tot 200 euro vergoed dus das mooi meegenomen.. Nu nog een goeie osteo vinden en aangezien ik het helemaal niet kende is dat wel even lastig...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:59 schreef mignonne het volgende:
t wordt wel een vieze plakzooi met die dingen![]()
en ik bedacht me te laat dat ik haar helemaal niet een slab om had gedaan. Die had ik speciaal gekocht voor haar eerste hapjes enzo, zodat ze ook haar eigenste mooie nieuwe slab zou hebben (emo-symbolisch jeweets), vergeet ik t ding gewoon om te doen.
_! DOH!
Oh MP wat naar dat ze zo'n last had met poepen toch![]()
Misschien wordt een osteo wel vergoed door je verzekering, wie weet, even je polis nakijken. Bij mij (delta Lloyd) wordt een osteo als alternatief genezer gezien en dat valt buiten mijn dekking, maar misschien krijg jij wel wat vergoed, het loont sowieso om de factuur in te sturen. Als ze niet vergoeden hoor je het snel genoeg
Bij Jaël hebben wij ook nooit problemen gehad met de nutriton... En nu dacht ik bij Sarah ook dat het niet zo was en na 3 dagen opeens wel! Wel balen hoor!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:27 schreef mefke79 het volgende:
ik geloof dat wij 1 van de uitzonderingen zijn met nutritron. We gebruiken het nu anderhalve week en het lijkt erop dat poepen geen probleem is. Sterker nog, het is minder hard dan toen we nog geen nutritrion gaven. Het zijn wel enorme luiers zo eens in de twee dagen, maar so be it. Wat ik wel opvallend vind zijn de vele plasluiers, van die echt zware dingen en dan een keer of 5 op een dag. Waar haalt ie het vandaan?
Mignonne, je kleine wordt groot!
30 seconds to marsquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:53 schreef danic het volgende:
Sterkte LT, aan mij heb je niet zoveel qua steunbetuiging, want ik hield het niet droog de vorige keer. Vond het zó zielig! En Eva mag zo voor de tweede ronde. Maar ja, voor de goede zaak zullen we maar zeggen.
Muziek, tja ik draaide tijdens mijn zwangerschap alleen maar 30 seconds to mars in de auto. Heerlijk meeblèren, maar of het nou zo geschikt is voor de kleine.....
Ach, d'r muziekje bij d'r mobiel is favoriet (of de beestjes, maar het is altijd een combi) en dat is een combinatie van natuurgeluiden en mozart/bach.
Ik krijg een knoop in mijn maag als ik zoiets lees....hoe ging het??quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!
Wij gaan zo richting consultatiebureau, op voor de eerste prikjes.... Ik zie er wel een beetje tegenop moet ik zeggen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag iedereen! We hopen jullie allemaal ter zijner tijd in het volgende topic te mogen verwelkomen!
Met 14 maanden is de BMR. Die is ook nog eens veel naarder qua spul dat er in gaatquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd met Nathan, pessie!
Mwah, zo ontaard is dat niet, DML. Ik kan zelf niet echt verdrietig worden van de prikjes. Het moet even en het leed is gauw geleden. Alleen die bij 10 maanden (of was het 14 maanden?) was érg naar. Ivan was zich er toen net iets te bewust van.
Hou op hou op, het is bijna niet bij te houden hier...quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef Leandra het volgende:
Schaetzli, welkom!
Het gaat hard hè Fluugs... ik probeer gewoon extra hard te genieten omdat ik weet dat het de laatste is
We reden maandag nog door Zwitserland waar manlief verzuchtte dat hij er wel graag zou willen wonen...quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopenen waar het heerlijk wonen is
Vergeet de stugheid van de Zwitsers nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopenen waar het heerlijk wonen is
Volgens mij is het druk bij het CB en zijn we daarom wat later. Want ze kreeg laatst tegelijk met een even oud kindje de 1e prikken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:25 schreef danic het volgende:
Ja, hoe wordt dat gedaan f_r? Houden ze de leeftijd aan die ze had moeten hebben als ze op tijd was geboren i.p.v. te vroeg?
Fijn dat het een goed gesprek was, maar ik zou zeker niet op die vermeende 2% vertrouwen, vooral niet als je vrij makkelijk zwanger wordt, want de borstvoeding is absoluut geen garantie dat er geen eisprong is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:17 schreef Juud79 het volgende:
@Danic, wat een suf advies om na een half uur te stoppen zodat ze het leert...tis een kleine baby, die kan je nog niets leren.
Goed hoor, dat je doet wat je zelf het beste lijkt, ik hoop dat het helpt.![]()
Hier weer terug van controle bij de Gyn, alles even doorgesproken van de dag van de geboorte van Lientje en dus de keizersnede, of ik alles had begrepen en er nog onduidelijkheden waren.
Hij vertelde dat een sterrenkijker, door de verkeerde ligging een hoofdomtrek heeft van een kind van 500 gram zwaarder. En dat past dus niet door mijn bekken heen, een leer voor de volgende keer.... Was mijn bekken iets ruimer geweest, dan was het wellicht gelukt met een vacuumpomp, maar dat was nu helemaal geen optie, had niet gepast.
En als ik een volgende keer in verwachting ben, dan mag ik vanaf week 36 om en om naar de VK en naar de Gyn. Hij wil me wel zo nu en dan zien omdat hij dan eindverantwoordelijk is, maar het keuvelen mag ik dan gewoon bij mijn VK blijven doen tot aan de bevalling.
En nog tips over voorbehoedsmiddelen (u kent t wel). Ik wist overigens niet dat ik nu maar 2% kans heb op een zwangerschap. Niet dat ik van plan ben om dat risico te lopen, aangezien ik heul snel zwanger was.![]()
En hij vond het geweldig om te zien dat mijn meisje zo'n Hollands Welvaren was op mijn borstvoeding en dat dat allemaal gelukt was.
Zit daar een werkzaam bestanddeel in?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:29 schreef Juud79 het volgende:
Ow en over zetpillen, ik heb homeopatische zetpillen, die mag je vanaf dag 1 geven. Dat leek mij handig ivm prikjes, dus die heb ik gekocht, wel wat prijziger dan normale, maar dat vind ik bijzaak. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mevr van de drogist wees me erop dat ze er waren en zei dat ze er goede reacties op had gekregen.
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.quote:
Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.
Badje helpt tot ze er weer uit moet en dan begint het riedeltje weer van voor af aan... het is echt zo lastig om bij haar zo een krijsbui te doorbreken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe de KS is gegaan. Ik weet dat ze bij een geplande voorzichtiger en netter te werk gaan dan bij een Spoed KS. En ook je herstel zal van invloed zijn op de termijn gok ik zo.
Wat enorm vervelend trouwens, dat gedoe met Sarah, helpt het ook niet als je haar in badje doet bij zo'n bui of met haar gaat douchen? Of masseren om haar tot rust te krijgen, wellicht iets om te proberen dan weet je of het onrust is of toch echt wat anders. Het lijkt me enorm frustrerend voor jezelf, dat je niet weet wat er is.
Ik doe dat met Lientje als ze nu een bui heeft dat ze miept/huilt en moe is en niet de slaap kan vatten, ze is dan heel bozig/gefrustreerd, dan ga ik even met haar douchen, dan de borst et voila...in diepe slaap.
Heel Viburcol bevat vijf natuurlijke bestanddelen (Kamille, Wolfskers, Grote weegbree, Wildemanskruid, Oesterschelpkalk) die werken bij koorts. Viburcol heeft daardoor een rustgevende invloed.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken?
Elk medicijn dat een werking heeft kan ook bijwerkingen hebben en is in die zin niet 'veilig'.
En met een beetje pech maakt je kindje geen antistoffen aan na de BMR en neemt ze 2 maanden later de rode hond mee als souvenier.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee die BMR is gewoon een hele gemene. Naarder dan welke andere prik ze krijgen dan ook. Op hun 9e mogen ze nog een keer geloof ik
Ja, en alles gaat in haar mond......quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP![]()
De foto's van jouw jongste mignonne met een rijstwafel zijn ook helemaalEn ze lijkt er toch ook iets minder zooi van te maken dan Puck
![]()
KJ, Sofie vindt elk pluisje dat jij hebt overgeslagen?![]()
Als Puck op zijn papa lijkt maak ik me niet zo druk om zijn player status later trouwens. Als hij zijn neef achterna gaat daarentegen
Hebben we geprobeerd te ontdekken. Meestal zijn de buien 's avonds. Maar dus niet persee elke avond. Soms komen ze ook in de middag voor.. Het is wel vaak als ze moe is, maar dan geeft ze zich dus niet over aan de slaap dan lijkt het wel of ze zichzelf wakker houdt door te krijsen (doet denken aan frustratie).. Maar het komt ook voor als ze juist net geslapen heeft en dan klinkt het ook net even anders en dan doet het meer denken aan pijn.. Het is gewoon heel lastig!quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef mefke79 het volgende:
gefeliciteerd!
Mp, zit er een regelmaat in de buien? Kan je misschien daar iets uit afleiden.
Ons manneke heeft vannacht vrij lang geslapen en toen ie eenmaal kwam leek ie niet echt honger te hebben en ging er maar 80 cc in. Ik kan me heugen dat driekus zo begon met doorslapen, zou fijn zijn.
Straks naar weeguur, ben benieuwd. En straks ook overleggen over eerder beginnen, ik heb ouderschapsverlof gepland, maar verveel me en op het werk zitten ze omhoog, dus ik wil kijken of ik wat eerder al aan de slag kan.
Ja en ik wilde jou ook nog even feliciteren met je grote zoon! Van harte met Nathan! (al ben ik een dagje te laatquote:Op donderdag 28 juli 2011 10:07 schreef pessie het volgende:
Ik kwam Orea even feliciteren!
Leia van harte met je allereerste verjaardag!
wij hebben hele dikke boeken onder d epoten van het ledikantje, maar vannacht had het niet veel nut, toen ik vanmorgen bij Sarah kwam had ze zich van haar rug naar haar buik gedraaid, terwij lze een slaapzak aan had en daarna heeft ze zich met haar hoofd naar het voeteneind verplaatst... en beide kanten ophogen gaat hem niet wordenquote:Op donderdag 28 juli 2011 10:12 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben Tienus zijn matrasje schuin liggen ivm de reflux, maar nu zakt ie steeds scheef en vinden we em dus onder in de wieg en dan ook nog min of meer diagonaal. Hoe doen jullie dat? Of blijven die van jullie wel lekker liggen? Ik leg em al helemaal onderaan de wieg en ook een slaapzak zet geen zoden aan de dijk. Hij vind het niet fijn, wordt er uiteindelijk wakker van en moet dan flink huilen. (zou ik ook doen als ik met mijn snoet in de zijkant van mijn bed lag, hij heeft een leander hangwieg, dus hij ligt dan in het katoen, kan verder weinig kwaad, maar prettig is anders)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag lieve ouders en kindjes van het baby topic! Bedankt voor het leuke jaar...![]()
Dat klinkt heel erg leuk!quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:52 schreef As1981 het volgende:
Als hij 1,5 jaar is ga ik op ouder en kind gym hier in het dorp. Lijkt me echt heerlijk voor hem. Hij vind het heerlijk om te klimmen en te klauteren.
Hier valt het wel mee met dat verschil, en toch vond ik het op een bepaald moment wel lastig worden. Als je kind 2 dagen in de week naar je (schoon)ouders gaat dan krijgen ze nu eenmaal een rol als opvoeder.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben ook zeker niet tegen hoor. Alleen in onze situatie is het maar beter denk ik. Er zou teveel verschil in opvoedstijlen zitten wat alleen maar verwarrend werkt denk ik.
is dat voor 3 dagen? ik mocht willen dat wij zo goedkoop uit waren. volgens mij zijn we 650 euro kwijt voor 3 dagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:03 schreef Ticootje het volgende:
kinderopvang... Breek me de bek niet open.. 550 euro per maand.. Het gaat echt nergens over.
Nou, ik reageerde meer op de algehele discussie. Het is veel geld, maar opvang kost ook veel geld. Helaas is de overheid geen suikeroom maar komt zij aan geld door met de pet bij de belastingbetaler langs te gaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Claudia, ik gok dat je op mij reageert wegens je woordkeus, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het veel geld is (om opeens minder te besteden te hebben).
wie zei hier dat zij/hij het volle pond moet betalen dan?quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik persoonlijk vind dat er genoeg andere zaken zijn waarop bezuinigd kan worden om de overheid inderdaad flink wat bij te laten dragen aan de kinderopvang. Dit om de arbeidsparticipatie van vrouwen in stand te houden.
Jullie verdienen allemaal meer dan wij want wij betalen niet zoveel als de bedragen die genoemd worden hier maar als wij het hele bedrag zelf op zouden moeten hoesten loont het voor mij persoonlijk niet ontzettend meer om te gaan werken en dat geldt voor veel vrouwen. Aangezien met de vergrijzing de beroepsbevolking al veel te klein is om alle kosten op te hoesten vind ik het geen slimme zet van de overheid maar dat is hoe ik er over denk. En ook nog eens compleet off topic![]()
je hebt geen partner, zodat jij 4 dagen doet en hij 4 dagen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia zegt dat ze het raar vindt dat de samenleving zonder kinderen meebetaalt aan kinderen. Ik reageer dus dat als je alles zelf zou moeten betalen het slechts is voor de arbeidsparticipatie van de vrouw.
Overigens, het minimumloon voor drie dagen werken ligt wel degelijk lager dan het bedrag dat je moet betalen voor 3 dagen per week aan opvang. Ik zit daar met drie dagen in de week heus wel boven ja maar om nou te zeggen dat ik er dan nog veel van over zou houden nee en daarvoor moet ik wel mijn kind drie dagen ergens anders achter laten met veel geregel. Ik zou het dan niet meer waard vinden en dat geldt voor wel meer vrouwen.
Het is door verschillende politieke partijen wel uitgezocht dat het aantal werkende vrouwen weer afneemt als de kosten voor de opvang stijgen en ik persoonlijk vind dat een slechte zaak.
+ 1quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:43 schreef Vanyel het volgende:
Wat ik trouwens raar vind, is dat toeslag totnogtoe alleen gekoppeld is aan inkomen en niet aan arbeidsduur. Dan word je dus ruim gesubsidieerd voor minder werken, maar je kind toch naar de opvang doen.
Of de precieze regel heel handig is, weet ik niet, maar ik vind het plan om een koppeling te maken tussen werkuren en gesubsidieerde opvanguren daarom helemaal zo slecht nog niet.
Nouja dat soort dus inderdaad. De buren van mijn ouders zijn ook van dat slag. En mijn buuf werkt op een kdv en die kon ook een paar van die gevallen binnen haar groep benoemen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef danic het volgende:
Mignonne!
Maar ik begrijp precies wat voor soort mensen je bedoeld.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt. Daar was de opvang van 07.30 tot 17.30 met de mogelijkheid om vervroegde en/of verlengde opvang erbij te nemen. Dan kan je kindje al om 07.00 komen en tot 18.00 blijven.
Wij hadden een jongetje op de groep die vervroegde én verlengde opvang had. Moeder werkte 4 dagen en bracht hem dus ook standaard 5 dagen. Want (quote van haar vriend) 'ze had hem ook al het hele weekend'.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(hoeveel emoticoons kan ik ervoor gebruiken?)
Echt hè, zulke mensen..... het arme jongetje ging op een gegeven moment de grenzen bij míj opzoeken i.p.v. bij zijn moeder. Ik kan nog wel even doorgaan over d'r maar dat zal ik maar laten....
Er wordt trouwens gekeken naar het aantal uren/dagen aan studielast bij die regeling. Dus dat lijkt me prima vooralsnog. Ik geloof dat er voor mijn studie een fulltime belasting staat maar de meisjes zullen nooit fulltime naar een opvang gaan, hooguit 3 dagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in je post mignonne. Ik hoop van harte dat ze volgend jaar trouwens goed rekening houden met studenten zoals jij want je maakt 0 werkende uren en daar 140% van als maximum aantal uren waar je toeslag over krijgt blijft natuurlijk 0![]()
Ik vind het sowieso een moedige stap die opleiding van je en die hakt denk ik ook wel flink in je maandbudget![]()
Maak eens een filmpje als je jongste zit te wiebelen![]()
Is het nog gelukt met het kdv? Pm je even? Ikke nieuwsgierig![]()
Is het dan niet stiekem een gevalletje van iets dat heel af en toe eens voorkomt, de politiek gaat roepen dat het heel vaak gebeurd en men daarom in moet grijpen en dat vervolgens iedereen overneemt dat het heel vaak gebeurd? Ik heb dat idee namelijk helemaal niet. Volgens mij zijn het uitzonderingsgevallen. Ik ken zat dames, waaronder ikzelf, die af en toe wel eens een snipperdag nemen om op een KDV dag naar de sauna te gaan ofzo, maar stelselmatig dit gedrag ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:11 schreef danic het volgende:
Ik ken ze gelukkig ook niet uit persoonlijke kring hoor flugeltje.
Ik ken er 2 in persoonlijke kring, en dan nog de buren van mn ouders, die ik zelf verder niet ken, maar mn moeder kent ze uiteraard wel. Dat vind ik al behoorlijk fors in mijn eigen persoonlijke kring.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is het dan niet stiekem een gevalletje van iets dat heel af en toe eens voorkomt, de politiek gaat roepen dat het heel vaak gebeurd en men daarom in moet grijpen en dat vervolgens iedereen overneemt dat het heel vaak gebeurd? Ik heb dat idee namelijk helemaal niet. Volgens mij zijn het uitzonderingsgevallen. Ik ken zat dames, waaronder ikzelf, die af en toe wel eens een snipperdag nemen om op een KDV dag naar de sauna te gaan ofzo, maar stelselmatig dit gedrag ben ik nog niet tegengekomen.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ken er 2 in persoonlijke kring, en dan nog de buren van mn ouders, die ik zelf verder niet ken, maar mn moeder kent ze uiteraard wel. Dat vind ik al behoorlijk fors in mijn eigen persoonlijke kring.
Van mijn buuf-de-kdv-medewerkster begrijp ik toch echt dat het binnen haar eigen groep behoorlijk regelmatig voorkomt, en dan regelmatig als in, dat ze ieder jaar wel een aantal kindjes heeft bij wie dat zo gebeurt. Ook dat vind ik een behoorlijke hoeveelheid eigenlijk.
Dus toch wel meerdere gevallen, het komt op mij zo zinloos en nutteloos over. Maar goed, ik doe het dan ook nietquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:18 schreef danic het volgende:
Tja, ik helaas toch wel meerdere keren in mijn werk toen.
Zo eens een keertje zie ik geen kwaad in hoor....quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:39 schreef MamaPurk het volgende:
Mignonne, ik ben het helemaal eens met wat jij zegt over opvang! En ik ben retenieuwsgierig naar een filmpje van je jongste!! En die foto van je jonkie![]()
Anne met een staartje![]()
Hier passen mijn ouders en zusjes op! Omdat wij ongeveer 3 dagen in de week (soms 4 soms 2) opvang nodig hebben van een uurtje of 3 tot een uurtje of 8! Dit heb je niet bij een KDV en we hebben wel gastouder geprobeert maar dat liep niet! (die gastouder heeft trouwens ook wel eens tegen mij gezegd anders breng je haar toch gewoon een ochtendje als je een keer de stad in wilt of je huis schoon wilt maken... ja daahaag, ik koos toch voor een kindjemaar goed Jaël is daar 2 maanden geweest en heeft alle keren krijsend daar doorgebracht
)
dat dus, maar zou t niet structureel doenquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zo eens een keertje zie ik geen kwaad in hoor....
Er staat toch niks geksquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:55 schreef Rixtje het volgende:
Son lees ik het nou zo verkeerd? Ga jij winkel schoonmaken in ruil voor het shoppen
Maar daar heeft een ander verder geen last vanquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:50 schreef mefke79 het volgende:
En ja, ik heb voor mijn kindjes gekozen, maar dat betekent ook dat ik af en toe voor mijn relatie of voor mijn eigen welzijn kies en dus iets ga doen zonder de kids. Zo staan er voor de komende weken al de nodige oppasavondjes gepland ivm vrijgezellefeest en een bruiloft. Dan blijven de kinderen dus bij oma en opa slapen want zij vinden dat handiger dan hier blijven. Ik kan daar prima mee leven, maar kan me ook wel voorstellen dat anderen dat wel heel erg vinden.
Ik had dat met Jaël extreem welquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:06 schreef mefke79 het volgende:
O, ik doelde niet op de kosten, maar ik weet dat er ook best heel wat mensen zijn die hun kinderen het liefste de hele dag bij zich hebben, zeven dagen per week. En zo ben ik dus niet. Ik ben echt blij als ze soms even niet bij me zijn. Dat is trouwens ook voor hen beter, hebben ze een vrolijkere mama.
We hebben ook echt wel eens het idee dat we 'm zo kunnen overdoen aan iemand anders, doet 'm helemaal niksquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:17 schreef mefke79 het volgende:
Flugel, Driekus is pas met anderhalf jaar gaan knuffelen en kroelen. Toen pas kregen we ook echt kusjes, eerder niet. Dus houd hoop!
Dat zijn twee verschillende argumenten:quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:04 schreef Leandra het volgende:
Oppas die je zelf betaalt om je behoefte aan me-time te kunnen bevredigen zul je me niet over horen, maar als die oppas dan het kdv is waarvan de kosten door de overheid gesubsidieerd worden, dan is er toch wat mis.
Je me-time neem je maar zoals je het hebben wilt, maar daar hoeft de samenleving niet aan mee te betalen.
Merk je aan subtielere dingen wel dat hij aan jullie gehecht is? Zoekt hij bijvoorbeeld een van jullie op als hij verdrietig is? Huilt hij wel eens bij het afscheid nemen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
We hebben ook echt wel eens het idee dat we 'm zo kunnen overdoen aan iemand anders, doet 'm helemaal niksIk hoop dat jullie gelijk hebben en het nog gaat komen...
Je doet alsof zulke kinderdagverblijven een uitzondering zijn! Dat lijkt me nogal overdreven, hoor.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:42 schreef Troeta het volgende:
Ik weet heus wel dat er ook goede KDV's zijn en lieve leidsters en dat je wil werken als je gestudeerd hebt, maar dat moet je maar net treffen dan.
Klinkt heel normaal dus! Overigens was ik als baby juist dol op alle mannen met baard. (Mijn vader had een baard.)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:13 schreef Fannetje het volgende:
Anne is ook geen knuffelkont en die vindt het eigenlijk ook wel bij iedereen prima, behalve mannen met een baardMaar als ze bij een onbekende zit, kijkt ze wel de hele tijd of wij er nog zijn, dus het lijkt me dat ze toch wel enigszins aan ons gehecht is
Hij komt inderdaad wel als hij verdriet heeft of heel moe is, dan kruipt hij ook wel bij me... (hij vind het overigens ook prima als iemand anders 'm troost) Maar huilen bij het afscheid nemen? Integendeel, hij gaat gewoon zitten zwaaien dan en als ik de gangdeur bij mama open laat om nog even te zwaaien duwt ie 'm dichtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Merk je aan subtielere dingen wel dat hij aan jullie gehecht is? Zoekt hij bijvoorbeeld een van jullie op als hij verdrietig is? Huilt hij wel eens bij het afscheid nemen?
Ik weet nog wel dat Sorbootje zich er indertijd een beetje zorgen over maakte bij Isabeau, al klinkt 'zorgen maken' weer zo dramatisch. Ik weet nog wel dat Sorbootje er toen op ging letten en op subtielere manieren zag dat Isabeau erg gehecht was aan haar moeder. Ik zal er eens even naar vragen hoe zich dat ontwikkeld heeft.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:18 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij komt inderdaad wel als hij verdriet heeft of heel moe is, dan kruipt hij ook wel bij me... (hij vind het overigens ook prima als iemand anders 'm troost) Maar huilen bij het afscheid nemen? Integendeel, hij gaat gewoon zitten zwaaien dan en als ik de gangdeur bij mama open laat om nog even te zwaaien duwt ie 'm dicht
Zou heel goed kunnen. Ik vond haar wat dat betreft eigenlijk al meteen heel anders dan Ivan. Ze lijkt meer op haar gemak als ze 'alleen' is, en ze lacht naar iedereen. Alleen als ik haar ophaal van het kinderdagverblijf dan wil ze thuis echt even met mij knuffelen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:30 schreef wickie het volgende:
Flugel, die kroeltijd kan nog komen. Bij Mette onstaat nu pas een vorm van genegenheid naar ons. Ze is altijd vrij afstandelijk geweest en heeft ook nooit verlatingsangst gehad.
Ik koester het momenteel heel erg als ze uit eigen beweging bij ons komt zitten of als ik haar mag knuffelen.
Ze heeft rond de anderhalf jaar ook een maand gekwakkeld met slapen en het stukje verlaten daarbij, maar alleen thuis, bij ons. En voor de rest zagen we dat gedrag nergens terug, alleen bij het slapen.
Claudia, misschien komt de verlatingsangst fase bij Lena wel nooit, of in hele lichte mate.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef wickie het volgende:
KJ, het gedrag van Sofie is heel herkenbaar. Als je iets verkeerds doet in het beging bij Mette, komt het daarna ook niet meer goed
Claudia, dat is ook wat ik bedoel, ik zou het moeilijk/jammer vinden dat hij tijd nodig heeft zichzelf te kunnen zijn, te ontdooien. Omdat je aan hem ziet dat hij best graag zou willen. Het lijkt me enorm prettig dat hij zo lekker naast je zitten rustig een boekje zit te lezen. R. was stiekem best een beetje jaloersen wenstte een beetj 'Ivan' in Mette.
Het grappige is ook dat wij beiden echte huismussen zijn, vooral ik en erg op onze rust gesteld zijn en dat Mette dat op een hele andere manier wel heeft maar ook totaal anders daarin is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom hier aventura!! Doe je nog ergens een foto'tje spammen?*poef* nu is het weg
Ik vind het aan Mette zo mooi om te zien dat ze bijvoorbeeld echt haar plekjes in jullie huis opzoekt. Dat heeft Ivan nooit gehad en dat heeft hij eigenlijk nog steeds niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef wickie het volgende:
Het grappige is ook dat wij beiden echte huismussen zijn, vooral ik en erg op onze rust gesteld zijn en dat Mette dat op een hele andere manier wel heeft maar ook totaal anders daarin is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nou sneak ik hier weer even weg hoor, tot over ongeveer 6 weken
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:10 schreef wickie het volgende:
Aventura, wat fijn om over je ventje te lezen!
Ik las het ook in het BV topic. Wij kregen destijds van de LK de tip, tijdens het voeden af en toe los te koppelen en proberen te laten boeren.
Jammergenoeg werkte het voor Mette niet want dan duurde een voeding te lang, raakte ze gefrustreerd en viel ze in slaap. Maar dat was een totaal andere situatie, ze was zeer licht en hard daardoor vrij weinig krachten goed te drinken uit de borst. Een weekje volledig afkolven heeft ons toen wonderen gedaan, zij kon rustig drinken zonder ook al haar energie eraan te verspillen en ik kon bijkomen van de 2 uur durende voedingen die een groot gevecht waren.
En over de vacuumverlossing, mocht hij wel last hebben of krijgen, gewoon een keer naar een osteophaat gaan. of zoals wij hebben gedaan een kinderfysiotherapeute met een manueel therapeute specialisatie (tante van mijn lief). Die heeft 3x behandeld in 3 maanden tijd en zag haar na elke behandeling opknappen.
Ik kom je binnenkort volgen hierheen![]()
Claudia, ze is echt zoals ik daarin. Eigen hoekjes en plekjes hebben en toe-eigenen.
KJ:We plannen de bezoekjes aan haar ook het liefst als ik er niet bij ben. Ik kon het toen Sofie net geboren was al niet hebben als zij Sofie vast had. Heb menigmaal in de keuken erom staan huilen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nou sneak ik hier weer even weg hoor, tot over ongeveer 6 weken
Nu gaat N erheen als ik werk.*poef* nu is het weg
5 mL moest ik geven, en voor hem hoop ik dat hij zo snel mogelijk kan poepen, hij heeft er nu zoveel last van...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij Sofie merkten we met de lactulose volgens mij de volgende dag wat. Hoeveel geef je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |