Hoogste tijd dat ik me hier ook eens kom melden. Heb inmiddels al ruim 5 maanden mee lopen lurken, tijd om iets voor de community terug te doen
Allereerst, iedereen heel erg bedankt! Er is in het Oud forum zo’n schat aan informatie te vinden, daar kan geen boek/consultatiebureau of andere deskundige tegen op. Mede ook omdat ik niet meer in NL woon, is dit erg waardevol voor mij. Ik heb hier geen familie of vrienden met kinderen in de buurt, en hoewel ik de taal prima beheers, vragen met betrekking tot baby en opvoeding hebben toch weer een hele nieuwe vocabulaire nodig
Ik ben begin februari in het ziekenhuis bevallen van een gezonde mooie zoon die ik hier Jonkje noem. Eigenlijk gaat alles volgens het boekje, we zijn nog weinig echte problemen tegengekomen. Ons mannetje is tevreden, de borstvoeding kwam goed op gang en verloopt nog steeds goed, en hij groeit en ontwikkelt zich goed. Wat ik er leuk vind is dat je nu al een beetje een persoonlijkheid begint te zien. Jonkje is een serieuze baby is. Hij kan wel lachen, maar over algemeen is ie erg bezig met observeren en de boel onder controle hebben
Inmiddels ben ik weer ruim een maand aan het werk en is Jonkje 3 dagen per week op het kinderdagverblijf bij mij op het werk. Dat is echt enorm luxe, de groep bestaat uit max 6 kindjes (allemaal jonger dan een jaar) en heeft 3 begeleiders. Bovendien hoef ik niet te kolven maar word ik gebeld als ie honger heeft en geef dan daar voeding. Het weer aan het werk zijn bevalt me dan ook prima, en des te meer geniet ik van de vrije dagen met mijn mannetje.
Wat betreft prikjes: inmiddels 2 keer geweest, en ik hou er ook niet echt van maar tranen heb ik niet hoeven laten. Ik kijk liever niet naar de naald, maar probeer me ook niet te veel in te leven in hoe zielig het eigenlijk voor hem is.
Overdag staat hier meestal de radio aan, zo weet ik tenminste wat er in NL gebeurt en hoort t jonkje NL praten. Muziek om bij in slaap te vallen heb ik nog niet gevonden. Toen hij net geboren was kon ie The Beatles wel waarderen, maar in slaap vallen gebeurt alleen bij mama of in beweging.
Jonkje wordt wakker, duty calls!