abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99955584
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 26

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_99955622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn geval dat 3 weken niet poepte bij volledige bv kampt nog steeds met enorme problemen.
Alles langer dan 2 weken niet poepen bij volledig bv KAN normaal zijn maar is ook een bezoekje huisarts waard. imho.

En mn nr 2 heeft nu ook een goeie week niet meer gepoept en ze heeft er behoorlijk last van :X als ze over 2 dagen nog niet gepoept heeft ga k met haar naar de huisarts. Die staat sowieso op scherp bij jongste vanwege de situatie bij oudste.

Orea :o nu al? :o jemig wat gaat t toch snel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef danic het volgende:
We hebben speentje 3 heel even een keer geprobeerd, maar dat werd em nog niet hoor. Dus gelijk weer in de kast gelegd. Omdat ze er zo lang over doet, was mijn theorie dat het misschien te moeizaam ging voor d'r. Maar speentje 3 gaat nog veel te snel.

Gelukkig heeft het nog geen negatieve lading Fannetje, lijkt me heel moeilijk als dat het wel zou worden. Het lastige vind ik dus dat het drinkmoment op een dag tussendoor moet gebeuren en nu moeten wij ons schema erop aanpassen.
Als voorbeeld: we hebben nu een goed ritme, maar toevallig staat morgen de afspraak bij het cb precies op haar flestijd. Dus ik geprobeerd om die afspraak te verzetten. Ging niet en toen kreeg ik de vraag waarom ik dan het flesje niet gewoon door even gaf.
Nou het is dus niet éven. En om daar nou anderhalf uur te gaan zitten (uur drinken en half uur wachten met rijden ivm spugen), daar heb ik dus ook geen zin in. Hoop dat we een beetje uitkomen morgen.
Maar zo plan ik dus ook een uitje naar de stad. Wil voor haar fles terug zijn, want ik ga dus niet anderhalf uur op een bankje zitten.

Het is niet altijd zo lang hoor, soms zijn we met een half uurtje wel klaar (drinken dan, daarna nog even boeren enzo). Maar ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Kaatjejannie, ze heeft de vorige keer er geen last van gehad. Volgens mij sliep ze iets meer, maar daar bleef het ook bij. Gelukkig!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik zou na twee weken ook een bezoekje aan de huisarts brengen denk ik. Ik vind dit al zielig, hij wordt gewoon 2,5 uur na een voeding huilend wakker met krampjes... Dan laat hij een serie scheten, en is het weer een tijdje goed..
pi_99956072
Ja herkenbaar LT :Y

Nouja weet je, zeker als het je eerste kindje is dan weet je het soms gewoon allemaal niet, en als dan iedereen van cb-arts tot wvk tot heel fok (no offence naar wie dan ook ;) :P) tegen je zegt dat het volledig normaal is dat je kind ruim 2 weken niet poept dan denk je ook van nouja het zal wel normaal zijn dan, ik bagatelliseerde mijn eigen zorgen in elk geval wel omdat iedereen om me heen zei dat het normaal was. Maar de huisarts schrok ervan en vond ruim een week al "niet wenselijk" 2 weken vond ie "zorgelijk" en 3 weken was 'direct ingrijpen' dat ik borstvoeding gaf deed daar niets aan af.
:)
pi_99956129
De huisarts was er gisteren nog niet zo van onder de indruk iig, maar de laatste poepluier was ook vrijdag nog..

Morgen naar het cb, ook voor zijn eerste prikjes, en dan vraag ik het daar ook nog wel even na.. Op dit moment heb ik nog zoiets van het kan erbij horen, gaat het echt te lang duren dan ga ik mij ook wel zorgen maken..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:29:05 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99956230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
De huisarts was er gisteren nog niet zo van onder de indruk iig, maar de laatste poepluier was ook vrijdag nog..

Morgen naar het cb, ook voor zijn eerste prikjes, en dan vraag ik het daar ook nog wel even na.. Op dit moment heb ik nog zoiets van het kan erbij horen, gaat het echt te lang duren dan ga ik mij ook wel zorgen maken..
Dat zou ik ook doen hoor, het ligt er ook wel erg aan hoe je kind eronder is, en krampen en last ervan dat vind ik geen goed teken.

Mijn mupke poept nog iedere dag, ook wel vaker dan 1 keer. Wel is de hoeveelheid wat aan het minderen.
pi_99956247
Ja Mignonne, nu al... ik weet niet waar het jaar is gebleven, maar 't is me veel te snel gegaan!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:30:58 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99956279
Hallo!

Ook al horen we hier nu nog maar 1 dag, toch even melden. We zijn gisteravond teruggekomen van vakantie. Een heerlijke tijd gehad! De Romeinen vonden het maar koud met 28 graden, wij vonden het heerlijk! Beter dan de 36 waar het mee begon, dat vond Nathan niet zo tof.

Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden en in het betreffende topic zetten.
pi_99956391
Sofietje heeft 1 keer 2 weken niet gepoept. Daar had ze enorme last van (ze krijgt kv). Nu zit er regelmatig nog een dag of 3/4 tussen. Zelfs met de forlax.

Ik doe nog even mijn meisje spammen hoor....
Zo lag ze te slapen (hoofd op het voeteneind)

en zo werd ze wakker

*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:38:31 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99956516
Orea... Op mijn 10e trouwdag is jouw meisje geboren O+
Nog maar ietsje meer dan 2 weken en het eerste jaar is hier ook al om :o ;(

Tobias poepte op de bv op een gegeven moment 1 keer in de 10-14 dagen. Hij had nergens last van, het cb vond het toch niet helemaal fijn, opletten was het advies. Bij Tobias werd het vanzelf weer vaker. Ylana poept bijna elke dag en meestal meerdere keren per dag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99956651
we hebben weer nieuwe druppeltjes in huis van VSM
Helpt perfect voor zachte ontlasting als je voeding gebruikt die werkt tegen krampjes en reflux, maar wel ontstopping als gevolg heeft. (als voeding gebruiken we Enfamil overigens)

Medicijnkastje begint wel aardig vol te raken...dit is al flesje nummer 5.

[ Bericht 4% gewijzigd door cleany op 26-07-2011 13:28:00 ]
pi_99956800
Zo.... Hier kom ik mij ook even melden :)

Mag ik ook in het lijstje? C A S, zoon van Cyntiaa - 20 juli 2011

20 juli is mijn prachtige zoon geboren en hij heet C A S. Een heftige tijd, best wat flinke weeën mogen wegpuffen maar mijn ontsluiting bleef steken op 4 cm. Uiteindelijk voor pijnbestrijding naar het zkh in Zwolle gegaan, daar aan de ctg en zijn hartslag bleef stijgen en dippen. Spoedkeizersnede waarvoor ik onder narcose moest, door een rugoperatie kan ik geen ruggenprik. Hierdoor heeft c a s een moeilijke start gehad, apgar van 3. En 5 minuten later had hij een score van 9 dus was alles weer prima... Sinds vrijdag weer lekker thuis :) Intens genieten van dit mooie ventje! Zou niet meer zonder kunnen en de pijn van de weeën en hechtingen ben ik weer vergeten ;) Klinkt cliché maar het is echt zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyntiaa op 26-07-2011 12:59:39 ]
pi_99956913
Welkom Cyntiaa. Fijn dat het nu goed gaat met jullie!!
*poef* nu is het weg
pi_99956923
Oh en qua poepen, Leia poepte ook maar 1 keer in de 2 a 3 weken op de bv. Ze had er na 2 weken meestal wel last van, krampjes, stinkende scheetjes.. Zolang ze er geen last van hebben kan het echt geen kwaad, als ze er wel last van hebben kun je wat dingetjes proberen...

Beeb met rug tegen jouw buik, je handen in zijn/haar knie-holtes en naar je toe halen (soort hefboom effect) wil nog wel eens werken. Masseren met de klok mee met wat olie. En als je bv geeft, kun je tomatensap drinken, volgens mijn LK werkt dat wat licht laxerend door.

Uiteindelijk gaat het weer beter, maar vervelend is het wel. Hier heeft een osteopaat ook echt heel erg veel geholpen om de ontlasting weer wat regelmatiger te maken.

Inmiddels meerdere keren per dag :') soms zou ik willen dat ze even een dagje geen luier produceerde :P
pi_99958395
welkom Cyntiaa! wat een leukerd!
pi_99958702
Sofie O+

Cyntiaa, welkom hier. Je zoon is een plaatje. Wel een heftige start zo te lezen, maar nu is alles gelukkig goed! :)

En Leia overmorgen alweer één! Zijn haar tandjes inmiddels door?

Anne heeft gelukkig nooit moeite gehad met poepen, die produceert gemiddeld 3 poepluiers per dag sinds ze bijvoeding krijgt :')
pi_99958759
Cynthia, wat is C.A.S. een mooierd O+ klinkt heftig, je bevalling.. welkom!

Ja Fan, 1 is nu een groot deel door (ziet er zo vaag uit :D) en de 2e is net een randje door (je voelt hem wel en als je goed kijkt zie je hem ook...). Dus hoera, we gaan met 1,5 tand haar eerste verjaardag in :D
pi_99958842
Dat moet Anne nog maar zien te halen, we zitten hier al twee maanden op één tandje en de tweede is nog helemaal niet in zicht :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:41:48 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99958922
Cyntiaa, welkom en gefeliciteerd!

Over poepluiers bij borstvoeding, mijn kraam zei: sommigen hebben er zeven op een dag, anderen een per zeven dagen.

Nou heb ik nooit 7 dagen op een poepluier hoeven wachten, maar op basis van die uitspraak zou ik het na een week idd een beetje lang vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99959445
Cyntiaaa, welkom! En wat een mooi mannetje!

Bartje had eerst elke luier een poepluier, toen werd het minder, maar nog wel in elke luier een poepvlekje en zo af en toe een flinke, en vrijdag hadden we een overloopluier, en daarna nog een poepluier, en sindsdien is het stil..

Ik zal eens kijken of ik tomatensap kan vinden. Hij lijkt wel wat te reageren op wat ik eet, gisteren prei gehad, en gisteravond laat had hij meer last dan normaal.
Maar we hadden ook terugkomavond van de zwangerschapscursus, dus misschien was dat ook wel gewoon te druk voor hem. Als hij 's avonds wat meer drukte meekrijgt, dan slaapt hij minder lijkt het..
pi_99959447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef Orea het volgende:
Oh en qua poepen, Leia poepte ook maar 1 keer in de 2 a 3 weken op de bv. Ze had er na 2 weken meestal wel last van, krampjes, stinkende scheetjes.. Zolang ze er geen last van hebben kan het echt geen kwaad, als ze er wel last van hebben kun je wat dingetjes proberen...

Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.

niet naar jou persoonlijk gericht hoor ;) maar als tegengeluid voor alle 'och zolang ze er geen last van hebben is t wel goed' geluiden die je overal krijgt. Soms is het gewoon niet goed namelijk, ook als ze er zelf ogenschijnlijk in eerste instantie geen last van hebben.
pi_99959666
Snap ik, maar jouw geval is wel weer echt een uitzondering ;) dus de kans dat het wel gewoon goed zit is erg groot, en verder is het goed luisteren naar je gevoel (wat jij dus ook hebt gedaan door verder e.e.a. te laten onderzoeken) overigens is het mijn LK die het zei ;)
pi_99959958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:59 schreef Orea het volgende:
Snap ik, maar jouw geval is wel weer echt een uitzondering ;) dus de kans dat het wel gewoon goed zit is erg groot, en verder is het goed luisteren naar je gevoel (wat jij dus ook hebt gedaan door verder e.e.a. te laten onderzoeken) overigens is het mijn LK die het zei ;)
Ja weet ik, maar bij mij was het ook een LK die het zei dat het allemaal heel normaal was.
En ik weet ook heel goed dat wij een uitzondering zijn, daarom geef ik in principe ook nooit advies bij poep-gerelateerde dingen, over het algemeen valt het wel mee namelijk. Maar ik vind het wel de vermelding waard dat 2 weken niet poepen gewoon wel altijd een beoordeling van de huisarts waard is. En dat zei mijn huisarts dan weer.

Het is gewoon lastig zulke dingen want 99 van de 100 keer is het loos alarm en is er niets aan de hand. Maar er mag best een tegengeluidje zijn van die ene keer dat er wel wat aan de hand was, wie weet is iemand anders er dan toch mee geholpen als zijn/haar voelsprieten het al niet vertrouwen zeg maar.
pi_99960455
Tuurlijk, voor mij hoef je je mond niet te houden hoor! Juist goed.. een ieder zal zijn eigen ervaring posten als iemand met een vraag komt... zo kan diegene zijn/haar eigen keus maken uit die ervaringen ;)
pi_99961483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.
En andersom ook: ze kunnen er ook wél flink last van hebben terwijl dat bij de normale darmontwikkeling hoort. Wat je zegt: duurt het naar je gevoel te lang, ga dan niet zelf rommelen maar bezoek de huisarts even!

Cyntiaa, wat een prachtig kereltje is C as. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99962308
cyntiaa welkom met cas
pi_99971552
Orea, al bijna 1 jaar. Wat gaat het snel he!
Fannetje: Mijn I wiebelt ook op haar knietjes haha, maar vooruitgaan...ho maar :')

I.sabelle heeft 2 tandjes onderin. Ze zijn tegelijk gekomen en ze groeien ook tegelijk en het staat zooo leuk. Ontzettend eigenwijs, wat uiteraard helemaal bij haar past.

Wat kopen jullie voor de 1e verjaardag? We zitten een beetje te kijken naar een loopauto? Zo'n zit of wandelkar.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:39:47 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_99971721
Willem krijgt een zandbak... Die moeten we nog wel effe gaan kopen trouwens... Wil zo'n makkelijke houten waar je de deksel zo van in kunt klappen dat het net bankjes zijn...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:51:05 #28
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99972225
Ik heb niet het gevoel gehad dat de Kindicoil heeft geholpen. Ik geef het ook niet meer. Hij poept ongeveer 1 keer per 4 a 5 dagen. En soms n beetje last, maar niet extreem en ja wat stinkende scheetjes. Maar that's it momenteel.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99974462
wij gaven oudste een driewieler van Radio Flyer, daar kon ze toen niet bijzonder veel mee :P maar dat gaf wat ons betrof niet zo. Van mijn ouders kreeg ze een opbergbankje voor in haar kamertje en van mn schoonouders kreeg ze de boerderij van de little people.
Van visite hebben we toen poppetjes en klein spul van Little People gevraagd.
dit jaar krijgt ze van ons het onderstuk van het Ikea keukentje O+ en van visite vragen we spulletjes van Ikea voor in dat keukentje, ze hebben zulke toffe dingen O+ van de grootouders krijgt ze gezamenlijk peuterdanslessen en van mijn opa en oma een balletpakje <3

Jongste krijgt waarschijnlijk een loopfiets voor haar eerste verjaardag. We hebben gelukkig nog wel even tot die tijd :+ maar t kado is redelijk obvious, die dingen zijn gewoon een groot succes in de leeftijd tussen 1 en 2 :)
Ik zou er geloof ik wel op letten dat het ding een beetje vriendelijk voor je meubilair is als ie snoeihard tegen de kast gerost wordt keer op keer ;)

En mijn mini heeft vandaag voor t eerst een rijstwafel op O+ t ging er goed in!
pi_99974802
Over poep gesproken. Hier weer een paar poepluiers na een aantal kunstvoedingen. Wat stinkt dat toch zeg!
bvpoep vind ik dan toch stukken minder smerig. Misschien ook omdat dat hier meer in de luier trekt agz het veel dunner is.
Verder geen poepproblemen bij ons. Gelukkig maar, het klinkt heel naar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99974882
wacht maar tot ze flink vast voedsel eet ;(
pi_99975096
Welkom Cynthia met Cas!! Wat is ie leuk O+

KJ wat word Sofie lief wakker O+

Pessie welkom terug van vakantie, voor 1 dag ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99975099
@ mignonne,wat goe d van haar zeg.

Sinds 1,5wm begonnen met hapjes e.d.
Nou hij kijkt erbij en kokhalzen,spugen etc.
Vanavond één gewoon stukje banaan gegeven,hij wil t wel in zn mond stoppen en heeft één paar ongepureerde stukjes gehad,hij maakt ook wel de kouwbeweging dus zal vast goed komen maar bij tijn ging t er gelijk erg goed in ;--

Miss moeten we t al a rapley achtig proberen......
pi_99975196
@ flugel,wij hebben die houten voor één plastice zandbak ingeruild.
Die houten was niet zo stabiel en van goede kwaliteit en de plastice vinden wij beter af te sluiten,weet niet hoe t bij jullie zit qua katten e.d
pi_99975244

:D

oh ja lastig Het Is Mij. Ik merk dat ik nu zelf zenuwachtiger ben met die rijstwafel dan destijds bij oudste, geen idee waarom :') Kun je niet gewoon half rapley doen dan ofzo? Ik bedoel, je hoeft niet gelijk over op volledig Rapley toch? Dingen die zich makkelijk lenen voor Rapley doe je in stukken en de rest pureren of prakken?
pi_99975367
Over poep gesproken, wij zijn weer gestopt met de nutriton! Ze kreeg me toch een vastere ontlasting ervan en liep helemaal paars aan van het persen als ze aan het poepen was... En mijn gevoel blijft dat het geen verborgen reflux is! Dus ik denk dat we de HA maar eens gaan raadplegen en we denken er toch sterk over om het advies van hier, een osteopaat op te gaan volgen in het kader van baat het niet dan schaadt het niet! En als het wat kost dan is dat zo, maar elke keer een krijsend kind zonder aanwijsbare rede vinden we ook wat! Verder gaat het wel goed hoor met Sarah, gister dus weer zo een vreselijke krijsbui gehad en het gekke is dat het dus ook na een uur van het ene op het andere moment over is en dan valt ze gewoon in een diepe slaap!
pi_99975388
Die voetjes O+
Ik moet ook rijstwafels!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99975565
Muppet hier krijgt een wishbone bike! :D we moeten haar er echt opzetten en dan staat ze er een beetje op te staan :') maar ze vind het wel leuk.. gaat ze straks zeker wel plezier van hebben!

De zandbak heeft ze laatst al gekregen en is een regelrechte hit :D (inderdaad de houten, met opklapbare bankjes Fluug!)
pi_99975634
t wordt wel een vieze plakzooi met die dingen :r
en ik bedacht me te laat dat ik haar helemaal niet een slab om had gedaan. Die had ik speciaal gekocht voor haar eerste hapjes enzo, zodat ze ook haar eigenste mooie nieuwe slab zou hebben (emo-symbolisch jeweets :') ), vergeet ik t ding gewoon om te doen. :')_! DOH!

Oh MP wat naar dat ze zo'n last had met poepen toch :{
Misschien wordt een osteo wel vergoed door je verzekering, wie weet, even je polis nakijken. Bij mij (delta Lloyd) wordt een osteo als alternatief genezer gezien en dat valt buiten mijn dekking, maar misschien krijg jij wel wat vergoed, het loont sowieso om de factuur in te sturen. Als ze niet vergoeden hoor je het snel genoeg :P
pi_99975748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:59 schreef mignonne het volgende:
t wordt wel een vieze plakzooi met die dingen :r
en ik bedacht me te laat dat ik haar helemaal niet een slab om had gedaan. Die had ik speciaal gekocht voor haar eerste hapjes enzo, zodat ze ook haar eigenste mooie nieuwe slab zou hebben (emo-symbolisch jeweets :') ), vergeet ik t ding gewoon om te doen. :')_! DOH!

Oh MP wat naar dat ze zo'n last had met poepen toch :{
Misschien wordt een osteo wel vergoed door je verzekering, wie weet, even je polis nakijken. Bij mij (delta Lloyd) wordt een osteo als alternatief genezer gezien en dat valt buiten mijn dekking, maar misschien krijg jij wel wat vergoed, het loont sowieso om de factuur in te sturen. Als ze niet vergoeden hoor je het snel genoeg :P
Unive hier en we hebben al gebeld, krijgen tot 200 euro vergoed dus das mooi meegenomen.. Nu nog een goeie osteo vinden en aangezien ik het helemaal niet kende is dat wel even lastig...

Vet stoer trouwens je mini met rijstewafel!! ik heb mijn mini dat ook in de handen gegeven maar die breekt het en gooit het op de grond ;)
pi_99975892
oh dat is fijn! dat scheelt inderdaad. Ik kreeg helemaal niets vergoed en omdat ik met mn stomme kop scheel gekeken had wist ik dat niet :') dat was even slikken zeg maar :X :P

Het gaat er een stuk ongecoordineerder aan toe dan het er op de foto's uitziet hier hoor :P maar ze was erg vastberaden om het ding op te eten en ze vond het lekker denk ik :D
pi_99976851
Cyntia, welkom met je prachtige zoon! Mooie naam ook!

Leia, Nathan en Willem alweer bijna 1 jaar, wat gaat dat snel!

Mignonne, wat is je jongste al groot, en wat smikkelt ze lekker van die rijstwafel!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_99977040
Ik ben gisteren met mijn mupke naar het cb geweest. Net geen 10 kilo en 74 cm. Prima op der eigen lijntje dus, net boven het gemiddelde!

En vandaag zei mijn kleine meisje gewoon "mama" :o *) *; *O* O+ zomaar 3 keer achter elkaar! Voor de rest doet ze nog niet veel :')
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:27:09 #44
100412 mefke79
komt goed!
pi_99977174
ik geloof dat wij 1 van de uitzonderingen zijn met nutritron. We gebruiken het nu anderhalve week en het lijkt erop dat poepen geen probleem is. Sterker nog, het is minder hard dan toen we nog geen nutritrion gaven. Het zijn wel enorme luiers zo eens in de twee dagen, maar so be it. Wat ik wel opvallend vind zijn de vele plasluiers, van die echt zware dingen en dan een keer of 5 op een dag. Waar haalt ie het vandaan?
Mignonne, je kleine wordt groot!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99977486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:27 schreef mefke79 het volgende:
ik geloof dat wij 1 van de uitzonderingen zijn met nutritron. We gebruiken het nu anderhalve week en het lijkt erop dat poepen geen probleem is. Sterker nog, het is minder hard dan toen we nog geen nutritrion gaven. Het zijn wel enorme luiers zo eens in de twee dagen, maar so be it. Wat ik wel opvallend vind zijn de vele plasluiers, van die echt zware dingen en dan een keer of 5 op een dag. Waar haalt ie het vandaan?
Mignonne, je kleine wordt groot!
Bij Jaël hebben wij ook nooit problemen gehad met de nutriton... En nu dacht ik bij Sarah ook dat het niet zo was en na 3 dagen opeens wel! Wel balen hoor!
Maar voor jullie alleen maar fijn toch dat het gewoon werkt mefke :)
pi_99977503
Barbabientje: :D Wat lief!!
Mignonne: Wat een mooi meisje heb je toch! En dat gesmeer met de rijstwafel herken ik, alles wordt erin gepropt, maar het komt er lekker nat en plakkerig net zo hard weer uit :')

Het is idd een goed idee om er ook even op te letten dat het een beeetje te combineren is met het behoud van onze (nieuwe :o ) meubels.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:48:56 #47
100412 mefke79
komt goed!
pi_99978379
Ik ben ook gewoon niets gewend, Driekus was een probleemloos ventje dat altijd zijn flessen leegdronk, nooit spuugde, prima poepte etc. Dat ik nu moet opletten dat de fles niet te snel gaat en dat ik constant spuugdoekjes in de buurt moet hebben, is wennen. Ik heb zelfs doekjes extra gekocht, ik had er bijna geen.
Maar....tis wel een enorm lief ventje. Hij lacht ook zo lekker.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99978678
@MP kijk even specifiek naar een osteopaat die gespecialiseerd is in kinderen. Nu is Sarah al een stuk ouder dan Ean toen ze ging maar ze zijn toch fragieler dan een volwassene. Hopelijk helpt het haar.

Hier ook altijd heel veel volle plas luiers we geven nu 's nachts een maatje 2 luiers al zijn die nog wel vrij groot.
pi_99979957
Fijn dat het vergoed word MamaPurk, ik hoop dat hij weet wat er nou aan de hand is en dat ie het snel kan verhelpen.
E. wat ben jij schattig met die rijstewafel O+
bientje die mama zegt O+

Mex heeft een beetje slaapproblemen, of nouja, ik heb er problemen mee. Hij word bijna elke nacht wakker en gaat dan fijn spelen.
Mensen om me heen zeggen dat ik hem lekker moet laten spelen in z'n bedje, maar dat is makkelijk gezegd. Hij gaat staan en dan stoot ie z'n koppetje wel een paar keer, of z'n speen is weg, of hij ligt helemaal klem.
En hij wil ook niet alleen zijn als ie weer moe word.
Honger is het niet, want ik heb een paar keer een flesje geprobeerd, maar hij neemt 2 slokken en gaat verder spelen.

Tussen ons in helpt ook niet, wil die alleen maar meer spelen en als hij in slaap valt en ik wil hem in zijn eigen bedje leggen word ie weer wakker en beginnen we weer van voor af aan.

Dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag, want ik ben zo moe!
Overdag slaapt hij ook niet veel trouwens, dus het is geen omgekeerd ritme ofzo, en als hij van 1 tot 3 wakker is geweest word ie ook weer gewoon om 6 uur/ha;f 7 wakker.
pi_99981033
Pfff troeta wat heftig en wat lastig! Ik heb alleen deze :* voor je!
Ik heb twee doorslapers tot op heden en zou je zo geen tips kunnen geven..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:38:39 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99981276
Je zou kunnen proberen een CD'tje voor hem te draaien, wellicht dat hij dan wel weer gaat slapen.

Hoewel het bij Soneal vanmorgen na een eerste (te vroege) voeding niet meer deed dan hem stilhouden, want toen de CD anderhalf uur later afgelopen was begon hij gelijk weer herrie te maken :')

Maar we hebben dus zo'n draagbare radio/CD-speler op de kast op z'n kamer staan en hij gaat met een muziekje slapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99981748
Bedankt MP!

Dat is wel een goed idee Leandra, ik betrap hem wel eens op 'zingen' als woezel en pip opstaat ofzo.
Wat voor cd draai jij?
pi_99981888
Ow ja bij Jaël draaien wij ook muziek das alleen om in te slapen gewoon 's avonds, wij hebben een cd met klassiekachtige slaapliedjes voor kinderen! En de enkele keer dat ze 's nachts wakker word vraagt ze vaak ook om haar ziekje O+
Das echt een goeie tip volgens mij en zeker het proberen waard denk ik Troeta :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:55:07 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99982213
Er zit een Carpenters CD in op dit moment :@

Maar het kan ook een willekeurige andere zijn, kinderliedjes, of een van de verzamel CD's die we hebben samengesteld van muziek die N en ik allebei leuk vinden, of degene met de klassieke muziek.
Maar toen ik zwanger was had ik weer een zo'n eens in de tig jaar Carpenters zwakte, dus ik had die CD in de auto regelmatig opstaan, en hij lijkt er erg rustig van te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99982356
Klinkt zeker goed! Weet je toevallig hoe die heet?

Ik heb wel het idee dat ie vannacht doorslaapt, om de zoveel nachten is die gewoon doodop.
Ik heb van de week ook zijn bedje anders neergezet, want ik dacht dat het misschien te onrustig was zo vlak bij de deur en ik heb hem een uurtje laten spelen in zijn kamertje.
We wonen hier natuurlijk nog niet zolang, dus leek me goed om z'n kamertje goed te leren kennen.
En vandaag heb ik alle knuffels uit het zicht gezet.

ooh dan ga ik John Mayer proberen Leandra! Grappig dat Soneal op the Carpenters slaapt.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:01:25 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99982576
Nou ja, welbeschouwd had het een stuk erger kunnen zijn, bijvoorbeeld dat ik zwanger in de auto graag Jan Smit of Nick en Simon zou hebben geluisterd :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99983081
oops, ik had een Marco Borsatozwakte toen ik zwanger was......

Ik ga slapen voor meneer wakker word. Bedankt alvast!
  woensdag 27 juli 2011 @ 08:41:40 #58
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99992585
Mijn kind wordt rustig van Chaka Khan :')

Larissa is snotverkouden, ik heb haar maandag opgehaald van het kdv, ze spuugde melk met groene klonten (snot), ze wilde haar flesje ook niet. Gelukkig kan ze nog wel drinken (iig aan mijn borst) en is het niet helemaal dicht in haar neusje.

Geef haar neusspray en laat door mijn lief Luuf halen. Er staat ook een halve ui naast haar bedje. Ben ik nog iets vergeten qua tips?

Ze slaapt wel heel veel, maar gelukkig is ze er niet echt verdrietig van.

Haar normale bed staat nu in de andere kamer trouwens, i.p.v. het campingbedje. Er kwam nog steeds vocht uit de muur en we willen haar niet te lang in het campingbedje laten slapen. Donderdag komt de verzekering langs, ik ga vragen om de buitenkant van het complex te laten bekijken+een bouwdroger op hun kosten.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99992685
wat lief Mignonne...
muziek...mm...wij hebben thuis nooit muziek aan eigenlijk. Ik zou dus niet weten hoe ie er op reageert.
Gisteren was een erg goede dag. Hij was de hele dag rustig en toen ik om 0:00 na 3 uur z'n fles wilde geven, nam ie 1 slok en ging ie weer slapen tot 6:30...toen de fles gegeven en daarna samen met mij onder de douche. Daarna aangekleed (wat meestal voor huilbuien zorgt) en lekker beneden met mama en papa gezeten. Alleen maar tevreden geluidjes gehoord :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:09:29 #60
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99992943
Oh ja troeta, bij Larissa helpt het ook als je klassieke muziek draait, liefs met 1 of meerdere baritons (zware, lage mannenstemmen :P)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99993411
Goeiemorgen!

Wij gaan zo richting consultatiebureau, op voor de eerste prikjes.... Ik zie er wel een beetje tegenop moet ik zeggen....
pi_99993741
Sterkte LT, aan mij heb je niet zoveel qua steunbetuiging, want ik hield het niet droog de vorige keer. Vond het zó zielig! En Eva mag zo voor de tweede ronde. Maar ja, voor de goede zaak zullen we maar zeggen.

Muziek, tja ik draaide tijdens mijn zwangerschap alleen maar 30 seconds to mars in de auto. Heerlijk meeblèren, maar of het nou zo geschikt is voor de kleine.....
Ach, d'r muziekje bij d'r mobiel is favoriet (of de beestjes, maar het is altijd een combi) en dat is een combinatie van natuurgeluiden en mozart/bach.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:26:49 #63
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99994596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:53 schreef danic het volgende:
Sterkte LT, aan mij heb je niet zoveel qua steunbetuiging, want ik hield het niet droog de vorige keer. Vond het zó zielig! En Eva mag zo voor de tweede ronde. Maar ja, voor de goede zaak zullen we maar zeggen.

Muziek, tja ik draaide tijdens mijn zwangerschap alleen maar 30 seconds to mars in de auto. Heerlijk meeblèren, maar of het nou zo geschikt is voor de kleine.....
Ach, d'r muziekje bij d'r mobiel is favoriet (of de beestjes, maar het is altijd een combi) en dat is een combinatie van natuurgeluiden en mozart/bach.
30 seconds to mars O+
grote kans dat ze daar nu rustig van wordt danic, ik zou het een keertje proberen ;) Lijkt mij lachen :)
pi_99995739
Gefeliciteerd Pessie met de verjaardag van Nathan *O*
Ben benieuwd naar je ervaring in Italië. Ik zit me nu al druk te maken met wat ik allemaal mee moet naar Frankrijk volgende week :')
pi_99995915
Pessie, gefeliciteerd met Nathan!
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:17:14 #66
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99996088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!

Wij gaan zo richting consultatiebureau, op voor de eerste prikjes.... Ik zie er wel een beetje tegenop moet ik zeggen....
Ik krijg een knoop in mijn maag als ik zoiets lees....hoe ging het??

Ik moet 24 Aug pas voor de eerste prikken, maar ik vind het vreselijk. Zo'n lief onschuldig, schattig meisje en dan zo'n naald in t beentje... ;(
Ik de nuchtere miep die nooit gedacht had zo'n 'kom niet aan mijn kind' moeder te worden.
Maar ik ben het wel, een leeuwin 1e klasse. :@
pi_99996234
Ik heb de eerste (en tweede ;)) keer ook enorm zitten brullen bij die prikjes.
De derde keer niet! *)

En volgende week moet ze voor de vierde keer en ga ik ook niet huilen! *)
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:21:49 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99996254
Ik moet overigens zo op pad met de dame, op nacontrole bij de Gyn. Ik vind het wel leuk om even langs te gaan, vond het een aardige man en hij was heel kordaat, ook vind ik het fijn een afrondend gesprek te hebben, al is het jammer dat het niet bij de VK pratijk is.

Dat is ook het enige waar ik moeite mee heb nu na de KS. Het feit dat ik nu 'medisch' ben en de volgende keer de laatste weken naar de Gyn moet en in het ziekenhuis moet bevallen. Vooral de laatste weken vond ik dat gekeuvel bij de VK een fijn uitje. :)
Dat me dat nu is 'afgenomen' en ook de mogelijkheid om thuis te bevallen, daar moet ik nog even mijn weg in zien te vinden. Maar goed, een tweede is voorlopig nog lang niet aan de orde.
pi_99996321
Ik had alleen de laatste keer (bij 4mnd) de tranen in mijn ogen. Sofie leek toen door te hebben wat er gebeurde. Ze keek me helemaal zielig aan:"Wat gebeurt er nou mamma?"

Ik gok dat ik dus in oktober (dan moet ze weer) ook wel de tranen in mijn ogen heb.
*poef* nu is het weg
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:32:04 #70
259886 pessie
pi_99996671
Vannacht om 0.28 was het dan zover: Onze baby is een dreumes geworden. Eigenlijk was hij al een hele tijd een dreumes, hij heeft zoveel geleerd en is zoveel gegroeid afgelopen jaar! Ik vond het erg fijn dit topic te volgen en vragen hebben kunnen stellen, maar nu neem ik afscheid en ga ik met Nathan naar de dreumessen! Ik heb een foto overzicht gemaakt, de laatste foto's zijn van de vakantie, ik moet van vandaag nog een mooie foto maken maar Nathan ligt nog lekker te slapen.
Ik heb ze even onder een spoiler geplaatst, het zijn er nogal wat geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag iedereen! We hopen jullie allemaal ter zijner tijd in het volgende topic te mogen verwelkomen!
pi_99996954
Gefeliciteerd met Nathan Pessie. Wat is het al een knul zeg! Tot over 3 maandjes!!!

Sofie was vandaag om 9.30 wakker, fles gedronken, fruit gegeten. Om 10.30 begon ze weer enorm te gapen en in haar ogen te wrijven. Dus maar weer in bed. Nu ligt ze al een uur in bed te keten. Het klinkt allemaal heel gezellig, dus ik laat haar lekker liggen.
*poef* nu is het weg
pi_99996968
Pessy, gefeliciteerd met Nathan.

Ik had tijdens de zwangerschap vaak Rammstein en Apocalyptica aan in de auto... Niet helemaal geschikt misschien..

Voor de statistiekjes, Bartje was 4660 gram en 55,5 cm. De prikjes waren brullen voor hem, vooral de tweede, maar daarna was hij gelukkig zo weer stil. Ik heb maar niet naar de naalden gekeken, en dan vond ik het gelukkig wel te doen. Verder waren ze erg tevreden over het contact tussen hem en mij, dus dat was ook wel mooi.
Ik heb op het bureau moeten voeden, en dat vonden ze ook alleen maar goede promotie voor borstvoeding.. :P
pi_99997538
Gefeliciteerd Pessie en Nathan *O*
Met wat voor een drager dragen jullie op de foto Pessie?

Ik zal wel ontaard zijn maar ik heb dus niet gehuild bij de eerste twee keren prikjes van Puck. Het was zielig en sneu ;( maar ik ging er niet zelf van huilen. De derde keer was ik er niet bij.

Ik ben bij het andere kdv gaan kijken. Veel grotere ruimtes! Veel beter gevoel en ze mogen inbakeren.
Alleen hadden we nu de maandag en woensdag en bieden zij de woensdag en vrijdag maar Mr.DML is 1x in de twee weken op vrijdag vrij.
Ook weet ik niet wat nou handiger is bij een nieuwe baan zoeken. De maandag en woensdag of de woensdag en vrijdag als dagen hebben dat je in ieder geval wilt/moet werken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:57:07 #74
259886 pessie
pi_99997709
Dat is de Beco van Freecell. Ik heb zelf een Jade maat 6 (beetje erg heet in Rome) en een Mei-Tai (wat erg zwaar draagt vind ik). Beco was heerlijk! Die foto was trouwens bovenin de koepel van de Sint Pieter (heb ook foto's waarop Nathan op de rug de smalle trap op gedragen wordt O+ ).
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:31 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99999009
Pessie, gefeliciteerd met de verjaardag van Nathan *O*

Ik ben ook niet van het huilen bij de prikjes, maar dat is vooral omdat ik het in het kader van de wisselwerking van belang vind dat ik hem zo rustig mogelijk houd, en dat gaat m niet worden als mijn drama net zo erg is als het zijne.
Ik kijk trouwens niet, want ik ben een watje als het op naalden aankomt, maar ik hou hem wel in m'n armen terwijl ik "put your head on my shoulder" zing, vals uiteraard maar de wvk vond dat geen probleem :')

Soneal kwam vanmorgen even bij me in de (open) keuken kijken, hij is in een paar dagen overgegaan van verplaatsen omdat het kan naar doelmatig verplaatsen, leuk om te merken dat dat bewust van A naar B gaan ineens zo snel gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')