abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99999557
Leandra, ik kreeg ook de tip om zijn handjes vast te houden, om hem zo te laten merken dat ik er was.. Toen ik hem weer tegen mij aan kon houden was het huilen ook zo weer over gelukkig..

Hij ligt nu lekker te slapen gelukkig. Ik heb kinderparacetamol gehaald, 60 mg, maar de verpakking zegt dat het pas vanaf 3 maanden is, terwijl het consultatiebureau zei dat ik het al wel mocht geven(mocht hij echt koorts krijgen/beroerd zijn). Maar mag het dan een hele zijn? Of een halve? Want ik ben natuurlijjk net weer vergeten wat ze daarover zeiden...
pi_99999828
Gefeliciteerd met Nathan, pessie! *O*

Mwah, zo ontaard is dat niet, DML. Ik kan zelf niet echt verdrietig worden van de prikjes. Het moet even en het leed is gauw geleden. Alleen die bij 10 maanden (of was het 14 maanden?) was érg naar. Ivan was zich er toen net iets te bewust van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100001065
Gefeliciteerd met Nathan pessie!
pi_100001167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd met Nathan, pessie! *O*

Mwah, zo ontaard is dat niet, DML. Ik kan zelf niet echt verdrietig worden van de prikjes. Het moet even en het leed is gauw geleden. Alleen die bij 10 maanden (of was het 14 maanden?) was érg naar. Ivan was zich er toen net iets te bewust van.
Met 14 maanden is de BMR. Die is ook nog eens veel naarder qua spul dat er in gaat :(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:41:47 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100002981
Pessie, gefeliciteerd! Wat een lekker koppie toch :)

Ik heb ook niet gehuild. Vond het wel vreselijk zielig... Sam huilde vandaag echt heel hard. Ik kan me niet herinneren dat Joep zo gilde. Nu huilt Sam sowieso wat scheller en harder dan Joep deed. Ze ligt iig sindsdien (10.45 uur) al onder zeil, ga zo even kijken of ze wat wil eten.

Laive, ik heb 120 mg pcm, maar snij ze doormidden, dus zit ik op 60 mg. Mocht het nodig zijn, dan krijgt ze die en Sam weegt veel minder dan jouw vent. Pcm gaat ook per gewicht, dus je zit wel goed hoor. Gewoon geven als het nodig is.
Niet mieten! Door gieten!
pi_100003379
Laiveneertiekje, 60 mg mag je gewoon geven! Bij onze drogist hadden ze die toen niet en toen heb ik er ook een van 120 mg doormidden gesneden. Anne woog met 2 maanden net 5 kg.
pi_100003446
Pessie gefeliciteerd met je dreumes!!! *O* Dat t alweer een jaar gleden is dat jij bent bevallen joh!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100004103
Pessie gefeliciteerd met nathan!

En L'tiekje, volgens mij is t paracetamol vanaf de 3maanden omdat je dan met koorts de arts moet raadplegen (was toch 3maanden?) Dus zodat mensen t niet zo maar gaan gebruiken. Hier werd t ook geadviseerd na de prikken. En dan vooral als ie echt pijn leek te hebben. Bij verhoging adviseerde ze minder lagen.
Floris heeft tijdens de 48uur na zn geboorte ook de 60mg paracetamol gehad. Op dokters voorschrift.

Oh en huilen bij de prikken heb k ook niet gedaan. Floris de laatste keren ook niet echt. Met 11maanden vond ie t volgens mij vervelender dat k m vast moest houden.
pi_100006251
Hoogste tijd dat ik me hier ook eens kom melden. Heb inmiddels al ruim 5 maanden mee lopen lurken, tijd om iets voor de community terug te doen :)

Allereerst, iedereen heel erg bedankt! Er is in het Oud forum zo’n schat aan informatie te vinden, daar kan geen boek/consultatiebureau of andere deskundige tegen op. Mede ook omdat ik niet meer in NL woon, is dit erg waardevol voor mij. Ik heb hier geen familie of vrienden met kinderen in de buurt, en hoewel ik de taal prima beheers, vragen met betrekking tot baby en opvoeding hebben toch weer een hele nieuwe vocabulaire nodig :)

Ik ben begin februari in het ziekenhuis bevallen van een gezonde mooie zoon die ik hier Jonkje noem. Eigenlijk gaat alles volgens het boekje, we zijn nog weinig echte problemen tegengekomen. Ons mannetje is tevreden, de borstvoeding kwam goed op gang en verloopt nog steeds goed, en hij groeit en ontwikkelt zich goed. Wat ik er leuk vind is dat je nu al een beetje een persoonlijkheid begint te zien. Jonkje is een serieuze baby is. Hij kan wel lachen, maar over algemeen is ie erg bezig met observeren en de boel onder controle hebben :)
Inmiddels ben ik weer ruim een maand aan het werk en is Jonkje 3 dagen per week op het kinderdagverblijf bij mij op het werk. Dat is echt enorm luxe, de groep bestaat uit max 6 kindjes (allemaal jonger dan een jaar) en heeft 3 begeleiders. Bovendien hoef ik niet te kolven maar word ik gebeld als ie honger heeft en geef dan daar voeding. Het weer aan het werk zijn bevalt me dan ook prima, en des te meer geniet ik van de vrije dagen met mijn mannetje.

Wat betreft prikjes: inmiddels 2 keer geweest, en ik hou er ook niet echt van maar tranen heb ik niet hoeven laten. Ik kijk liever niet naar de naald, maar probeer me ook niet te veel in te leven in hoe zielig het eigenlijk voor hem is.

Overdag staat hier meestal de radio aan, zo weet ik tenminste wat er in NL gebeurt en hoort t jonkje NL praten. Muziek om bij in slaap te vallen heb ik nog niet gevonden. Toen hij net geboren was kon ie The Beatles wel waarderen, maar in slaap vallen gebeurt alleen bij mama of in beweging.

Jonkje wordt wakker, duty calls!
pi_100006480
Welkom Schaetzli!

Waar woon je precies?

Wat een heerlijke regeling voor Jonkje op je werk en wat luxe max 6 kindjes op 3 leidsters.
The way you rock'n'roll
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:19:30 #86
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100006666
Van harte met Nathan Pessie *O*

En Schaetzli, welkom!! Zwitserland gok ik? :P

Hier nog ruim een week voor Willem alweer een jaar oud is, vrij shocking allemaal, gisteren was hij nog een baby...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:24:56 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100006882
Schaetzli, welkom!

Het gaat hard hè Fluugs... ik probeer gewoon extra hard te genieten omdat ik weet dat het de laatste is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:29:10 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100007098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef Leandra het volgende:
Schaetzli, welkom!

Het gaat hard hè Fluugs... ik probeer gewoon extra hard te genieten omdat ik weet dat het de laatste is ;)
Hou op hou op, het is bijna niet bij te houden hier...

Gelukkig blijft het hier waarschijnlijk niet bij eentje en mag ik mezelf nog wel een keer verwonderen over hoe snel alles gaat... O-)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100007193
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopen :P en waar het heerlijk wonen is ^O^
pi_100007855
:W Kom hier ook maar weer eens voorbij de tijd vliegt echt voorbij!

Pessie van harte met Nathan zijn 1e verjaardag!

Welkom Schaetzli fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en dat het allemaal goed loopt met jullie kleine man.

Fannetje ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat!
pi_100008265
Nathan en Pessie gefeliciteerd!!

Schaetzli welkom met Jonkie!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100010394
Pessie gefeliciteerd met jullie grote knul!

Schaetzli, welkom!

Wij zijn ook weer terug van het cb. Eva woog 5360 gram bij 59 cm. Gaat goed, maar haar gewicht gaat niet meer zo hard als in het begin. Daarom gelijk het drinken aangekaart.
Ik kreeg 2 mogelijkheden: of na een half uur gewoon stoppen met de fles, dan leert ze vanzelf dat ze niet langer de tijd krijgt om te drinken (sta ik niet echt achter) of terug naar 6 flessen ipv 5. Dat vind ik prima, dus vanaf morgen weer lekker 6 flessen en even een nieuw schema zien te creëren.
Na veel prikjesverdriet lag ze eindelijk rond 15.00 te slapen. Ze was echt aan het vechten tegen de slaap en eigenlijk had ze rond 16.00 weer een fles gemoeten, maar het is nu toch al een zootje ongeregeld vandaag, dus heb d'r maar even laten liggen. 17.00 wordt het nu.
pi_100010629
Je moet doen waar jij je goed bij voelt Danic dat is het belangrijkste. Fijn dat ze nu in ieder geval ligt te slapen hopen dat ze straks weer blij is als ze wakker wordt ;)
pi_100011064
Danic, groot gelijk hoor.

Bartje ligt hier de hele middag al zo ongeveer te slapen. Hij is door mijn bezoekje aan de gynaecoloog heengeslapen, en bij thuiskomst heeft hij gedronken, en is na een tijdje weer in slaap gevallen.. Wat een rust ineens... Hij voelt gelukkig niet heel warm aan, dus hopelijk valt zijn reactie op de prikjes wat mee.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:12:03 #95
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100011132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopen :P en waar het heerlijk wonen is ^O^
We reden maandag nog door Zwitserland waar manlief verzuchtte dat hij er wel graag zou willen wonen...
Wat heerlijk zeg, kinderopvang op die manier!
pi_100011175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Vergeet de stugheid van de Zwitsers niet :P
The way you rock'n'roll
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:17:02 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100011317
@Danic, wat een suf advies om na een half uur te stoppen zodat ze het leert... 8)7 tis een kleine baby, die kan je nog niets leren.
Goed hoor, dat je doet wat je zelf het beste lijkt, ik hoop dat het helpt. ;)

Hier weer terug van controle bij de Gyn, alles even doorgesproken van de dag van de geboorte van Lientje en dus de keizersnede, of ik alles had begrepen en er nog onduidelijkheden waren.
Hij vertelde dat een sterrenkijker, door de verkeerde ligging een hoofdomtrek heeft van een kind van 500 gram zwaarder. En dat past dus niet door mijn bekken heen, een leer voor de volgende keer.... Was mijn bekken iets ruimer geweest, dan was het wellicht gelukt met een vacuumpomp, maar dat was nu helemaal geen optie, had niet gepast.

En als ik een volgende keer in verwachting ben, dan mag ik vanaf week 36 om en om naar de VK en naar de Gyn. Hij wil me wel zo nu en dan zien omdat hij dan eindverantwoordelijk is, maar het keuvelen mag ik dan gewoon bij mijn VK blijven doen tot aan de bevalling.

En nog tips over voorbehoedsmiddelen (u kent t wel). Ik wist overigens niet dat ik nu maar 2% kans heb op een zwangerschap. Niet dat ik van plan ben om dat risico te lopen, aangezien ik heul snel zwanger was. :D

En hij vond het geweldig om te zien dat mijn meisje zo'n Hollands Welvaren was op mijn borstvoeding en dat dat allemaal gelukt was.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:29:37 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100011738
Ow en over zetpillen, ik heb homeopatische zetpillen, die mag je vanaf dag 1 geven. Dat leek mij handig ivm prikjes, dus die heb ik gekocht, wel wat prijziger dan normale, maar dat vind ik bijzaak. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mevr van de drogist wees me erop dat ze er waren en zei dat ze er goede reacties op had gekregen.

pi_100013023
Oja, de stugheid van de Zwitsers, hoe kon ik die vergeten ;) Alhoewel ze hier in de regio na het EK van 3 jaar geleden echt gek zijn op NLers.
Maar goed, dat is allemaal off-topic... Ze zijn in ieder geval dol op mijn jonkje :)
pi_100014673
Ook nog welkom Schaetzli!

Bartje heeft koorts, 38,4 graden. Ik heb dus toch maar even een paracetamol gegeven.. Omdat het nu ws. door de inenting komt hoef je hier toch geen huisarts voor te bellen? Hij is verder nog best blij zo te zien..
pi_100017079
Nee hoor LT, ik zou het even aankijken. Als het goed is is het morgen weer over. Als het van de inentingen is heeft hij er niet zo lang last van.
Ik heb Eva ook net een zetpilletje gegeven, was nog niet zo erg 37,8, maar toch. Ze is duidelijk uit haar hum. Eva is dus in tegenstelling tot Bartje niet zo blij....
pi_100017714
Zo even snel gekeken wat ik heb gemist de afgelopen dagen. Nadat we zaterdag de muur hadden geverfd waarbij het modem even weg moest, bleek deze te zijn overleden. De monteur kon pas vandaag komen, dus waren we even uit de ether. Op mijn mobiel kan ik namelijk alleen lezen, maar zodra ik inlog op fok, weigert hij iets te laden. Dat vind ik zwaar irritant, dus doe ik maar helemaal niet kijken.

Wat me zo even opviel.

Nathan en Pessie, Leia en Orea van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag. Wat een mijlpaal. Maar het is niet zo onverwacht (tenminste dat vind ik), mijn kleine man is eigenlijk ook al een grote man en allang geen baby meer.
Veel plezier bij de dreumessen, tot over 3 weken!

Welkom voor Schaetzli en Cyntiaa!

Verder zag ik even snel super mooie ogen voorbij komen van de jongste van Mignonne, echt die kan je toch niets verbieden straks.

En een heel leuk filmpje van Sofie O+

En helaas ook nog wat prikjes, hopelijk hebben de kleintjes er geen last van.

Vanaf nu, ga ik weer braaf meelezen.
pi_100018172
Schaetzli welkom
Pessie gefeliciteerd met nathan
L'tiekje en Danic zielige kindjes door de prikje
ean hoeft pas over een paar wk pas voor haar 2e keer inentingen terwijl ze even oud is al eva van danic
pi_100018289
Ja, hoe wordt dat gedaan f_r? Houden ze de leeftijd aan die ze had moeten hebben als ze op tijd was geboren i.p.v. te vroeg?
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:41:28 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100018869
Mignonne, al 3 keer vergeten ongeveer. :@

Wat een enorm snoepig meidje heb jij! O+
pi_100019201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:25 schreef danic het volgende:
Ja, hoe wordt dat gedaan f_r? Houden ze de leeftijd aan die ze had moeten hebben als ze op tijd was geboren i.p.v. te vroeg?
Volgens mij is het druk bij het CB en zijn we daarom wat later. Want ze kreeg laatst tegelijk met een even oud kindje de 1e prikken.
Ze gaan uit van haar geboortedatum qua inentingen volgens mij maar corrigeren wel wat ze moet kunnen op die termijn.
pi_100019271
Oh oké. Ik dacht dat ze misschien wat langer zouden wachten gezien haar geboortegewicht en dergelijke, maar dat maakt dus niet uit. Eigenlijk maar wel zo fijn ook. Het is vervelend dat ze te vroeg geboren is, maar dat moet haar niet de hele tijd achtervolgen vind ik.
pi_100019325
Ik ben er zelf ook niet mee bezig. We hebben ook geen vergelijkingsmateriaal aan wat ze wanneer kunnen/doen wat ze is onze 1e. En haar neefje is rond haar uitgerekende datum geboren en ik verwacht dat ze wel ongeveer gelijk gaan lopen. Ean zou wat lichter blijven maar ze is natuurlijk ook een meisje
pi_100019505
Ja daarom. Is toch ook een hele goeie houding. Ik denk ook niet dat je er teveel mee bezig moet zijn. Ze doet het ontzettend goed, klaar! (toch?)
pi_100019621
daarover zeker. Ik merk wel dat ik de hele zwangerschap en bevalling nog een echt plaatsje moet geven.
pi_100020623
:* voor de kindjes die prikjes hebben gehad!

Sarah heeft er net weer een gehad! Een megakrijsbui... Sinds we gestopt zijn met de nutriton lijkt het wel of ze meer voeding terug geeft, echt raar. Verder is ze heel verkouden, dus het beeld over hoe ze zich voelt en waardoor het komt vind ik erg lastig helder te krijgen nu.
Over de osteopaat twijfelen we nu toch weer... Denk dat we er toch eerst maar een bezoekje aan de HA aan gaan wagen.
pi_100020704
arme sarah toch konden ze maar praten he
pi_100020786
Oh Sarah toch, hopelijk voel je, je snel weer fijn.
pi_100020977
Ja kon ze inderdaad maar praten ze kijkt zo wijs en lijkt zoveel te snappen maar kan niet duidelijk maken waar ze last van heeft en ik voel me daar zo machteloos door!! (ben zelf ook verkouden en daardoor niet lekker in mijn vel, dat werkt ook niet mee)
Het inbakeren werkt trouwens ook niet altijd!
Het is elke keer weer een zoektocht, de ene keer wil ze ergens op sabbelen om in slaap te vallen, de andere keer wil ze ingebakerd, weer een andere keer wil ze op haar buik, dan wil ze gewiegd worden en er is geen vast patroon te bekennen... (ik mag niet vergelijken maar bij jaël ging het veel makkelijekr allemaal, veel meer vanzelf ofzo...)
pi_100021130
Ach MP toch hopelijk knap jezelf ook snel op. Sarah heeft ergens last van lijkt het. Ze was eerder toch ook heel makkelijk? In ieder geval dat begreep ik uit je eerdere berichten.
pi_100021419
Nou ze heeft makkelijke dagen en lastige dagen! En vandaag ging het eigenlijk de hele dag goed en was ze gezellig enzo, maar dan krijgt ze dus voor het slapen gaan zo een megakrijsbui, ontroostbaar, echt afzetten tegen ons en dan lijkt en voelt het alsof het heel zwaar en lastig is en dat is niet echt zo... maar die krijsbuien heeft ze al wel vanaf het begin! in de eerste maand zelfs zo erg dat ze stopte met ademen zo hard krijste ze!
Maar de ontlasting loopt nu weer goed dus ik ga morgen beginnen met 1 schepje nutriton in de fles, hopelijk helpt dat voldoende en raakt ze er niet van verstopt! Zo wel, dan ga ik de HA bellen voor een afspraak.
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:44:50 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100021577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:17 schreef Juud79 het volgende:
@Danic, wat een suf advies om na een half uur te stoppen zodat ze het leert... 8)7 tis een kleine baby, die kan je nog niets leren.
Goed hoor, dat je doet wat je zelf het beste lijkt, ik hoop dat het helpt. ;)

Hier weer terug van controle bij de Gyn, alles even doorgesproken van de dag van de geboorte van Lientje en dus de keizersnede, of ik alles had begrepen en er nog onduidelijkheden waren.
Hij vertelde dat een sterrenkijker, door de verkeerde ligging een hoofdomtrek heeft van een kind van 500 gram zwaarder. En dat past dus niet door mijn bekken heen, een leer voor de volgende keer.... Was mijn bekken iets ruimer geweest, dan was het wellicht gelukt met een vacuumpomp, maar dat was nu helemaal geen optie, had niet gepast.

En als ik een volgende keer in verwachting ben, dan mag ik vanaf week 36 om en om naar de VK en naar de Gyn. Hij wil me wel zo nu en dan zien omdat hij dan eindverantwoordelijk is, maar het keuvelen mag ik dan gewoon bij mijn VK blijven doen tot aan de bevalling.

En nog tips over voorbehoedsmiddelen (u kent t wel). Ik wist overigens niet dat ik nu maar 2% kans heb op een zwangerschap. Niet dat ik van plan ben om dat risico te lopen, aangezien ik heul snel zwanger was. :D

En hij vond het geweldig om te zien dat mijn meisje zo'n Hollands Welvaren was op mijn borstvoeding en dat dat allemaal gelukt was.
Fijn dat het een goed gesprek was, maar ik zou zeker niet op die vermeende 2% vertrouwen, vooral niet als je vrij makkelijk zwanger wordt, want de borstvoeding is absoluut geen garantie dat er geen eisprong is.

Edit: opvallend dat er zo verschillend geadviseerd wordt trouwens, want mij hebben ze er zowel bij de nacontrole met 6 weken als bij het plaatsen van het (koper)spiraaltje met 3 maanden op gewezen dat we pas echt "safe" waren als de controle van het spiraaltje geweest was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 27-07-2011 21:50:18 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100022109
Juud even heel nieuwsgierig hoor, maar hebben ze ook gezegd hoe lang je nu niet zwanger mag worden?? Hoeveel tijd er dus zeg maar tussen meot zitten ivm KS??
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:07:03 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100022708
Het is ook niet dat ie zei dat ik het erop kan wagen hoor, gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Ik denk dat ik over een tijdje maar een Mirena laat plaatsen, dat moet overigens daar ipv bij de huisarts, ivm de KS.

Nee, hij heeft niet gezegd hoeveel tijd ertussen moet zitten MP, heb ik ook niet naar gevraagd, want dat is voorlopig niet aan de orde.
pi_100023129
Okeej was gewoon nieuwsgierig, bij mij hebben ze het na jaël ook niet gezegd, maar ik hoorde in mijn omgeving veel verschillende berichten. De eerste 6 maanden niet of het eerste jaar niet... En nu na Sarah hebben ze met nadruk gezegd het eerste jaar niet zwanger te worden ;) Maar komt misschien wel doordat het een tweede KS was!
pi_100023367
Welkom, Schaetzli! Leuk dat je mee komt posten.

Wat een zoete foto's van je jongste, migonne! O+

Arme Sarah. ;( Het klinkt inderdaad verstandig om eens met de huisarts van gedachten te wisselen, MP.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:29 schreef Juud79 het volgende:
Ow en over zetpillen, ik heb homeopatische zetpillen, die mag je vanaf dag 1 geven. Dat leek mij handig ivm prikjes, dus die heb ik gekocht, wel wat prijziger dan normale, maar dat vind ik bijzaak. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mevr van de drogist wees me erop dat ze er waren en zei dat ze er goede reacties op had gekregen.

[ afbeelding ]
Zit daar een werkzaam bestanddeel in?
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:23:38 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_100023575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

Zit daar een werkzaam bestanddeel in?
Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:23:42 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100023578
Volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe de KS is gegaan. Ik weet dat ze bij een geplande voorzichtiger en netter te werk gaan dan bij een Spoed KS. En ook je herstel zal van invloed zijn op de termijn gok ik zo.

Wat enorm vervelend trouwens, dat gedoe met Sarah, helpt het ook niet als je haar in badje doet bij zo'n bui of met haar gaat douchen? Of masseren om haar tot rust te krijgen, wellicht iets om te proberen dan weet je of het onrust is of toch echt wat anders. Het lijkt me enorm frustrerend voor jezelf, dat je niet weet wat er is.

Ik doe dat met Lientje als ze nu een bui heeft dat ze miept/huilt en moe is en niet de slaap kan vatten, ze is dan heel bozig/gefrustreerd, dan ga ik even met haar douchen, dan de borst et voila...in diepe slaap.
pi_100023670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.
Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken? :+

Elk medicijn dat een werking heeft kan ook bijwerkingen hebben en is in die zin niet 'veilig'.
pi_100023797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe de KS is gegaan. Ik weet dat ze bij een geplande voorzichtiger en netter te werk gaan dan bij een Spoed KS. En ook je herstel zal van invloed zijn op de termijn gok ik zo.

Wat enorm vervelend trouwens, dat gedoe met Sarah, helpt het ook niet als je haar in badje doet bij zo'n bui of met haar gaat douchen? Of masseren om haar tot rust te krijgen, wellicht iets om te proberen dan weet je of het onrust is of toch echt wat anders. Het lijkt me enorm frustrerend voor jezelf, dat je niet weet wat er is.

Ik doe dat met Lientje als ze nu een bui heeft dat ze miept/huilt en moe is en niet de slaap kan vatten, ze is dan heel bozig/gefrustreerd, dan ga ik even met haar douchen, dan de borst et voila...in diepe slaap.
Badje helpt tot ze er weer uit moet en dan begint het riedeltje weer van voor af aan... het is echt zo lastig om bij haar zo een krijsbui te doorbreken.. ;(

En wat die KS betreft dat zou kunnen... Jaël was geplant en Sarah was spoed (nou ja ik zag het wel een beetje aankomen dus ik denk de gyn ook ;)) Misschien is dat idd het verschil, maar ik vermoed dat een tweede KS ook invloed heeft, ik heb binnen 20 maanden 2x een KS gehad!
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:33:46 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100024116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken? :+

Elk medicijn dat een werking heeft kan ook bijwerkingen hebben en is in die zin niet 'veilig'.
Heel Viburcol bevat vijf natuurlijke bestanddelen (Kamille, Wolfskers, Grote weegbree, Wildemanskruid, Oesterschelpkalk) die werken bij koorts. Viburcol heeft daardoor een rustgevende invloed.

Ik vind het voornamelijk belangrijk om zo min mogelijk medicijnen in mijn kind te stoppen, zeker zo lang het met natuurlijke middelen ook lukt.
Als we een paar maanden verder zijn of dit blijkt niet afdoende te helpen, dan vind ik het weer een ander verhaal, dan wil ik ook de gewone pijnstillers wel in huis halen.
pi_100025440
Maar dat een middel 'natuurlijk' is wil niet zeggen het ook veiliger is.

Maar goed, ik weet niks over hamille en de overige bestanddelen. Het is alleen zo dat de scepticus in mij wakker wordt als er geclaimd wordt dat een middel een onschuldige werking heeft. Dat is een contradictie.
pi_100025445
Welkom Schaetzli!

En pessie gefeliciteerd met Nathan!! Mooi overzicht van je vrolijke knul!

MamaPurk, zou het misschien iets van overprikkeld kunnen zijn?? Of denk je echt dat ze pijn heeft ergens?
Mex kon al snel laten merken dat hij buikpijn heeft, als ik rondjes over z'n buikje wrijf en ik stop ermee houdt hij m'n vinger vast en probeert dan rondjes te wrijven met mijn hand. (hoop dat ik dit duidelijk uitleg)
En als het maagzuur is zou je idd bij de huisarts een receptje kunnen krijgen en dan kijken of dat werkt. Zielig hoor als ze zo overstuur is.

Ik heb trouwens helemaal geen problemen met medicijnen en inentingen, wat moet dat moet en als hij pijn heeft krijgt ie fijn een zetpil.
Maar de prik met 11 en 14 maanden lijken me wel wat moeilijker omdat ie het nou wat bewuster mee gaat maken.
Vannacht werd hij trouwens om 1 uur wakker en toen heeft m'n vriend hem tussen ons in gelegd, om 3 uur werd ik even wakker en heb ik hem teruggelegd in z'n eigen bed en toen werd ie kwart over 6 weer wakker.
Vandaag 2 slaapjes gehad en om half 9 lag die weer in bed, dus ben benieuwd.
Zoals vannacht vind ik niet erg als die meteen weer verder slaapt en als hij niet alleen wil slapen gaat ie lekker bij ons, maar ik hoop echt dat het spelen s'nachts niet meer voorkomt.
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:00:49 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_100025559
Ik sluit me aan bij Troeta, ik geef vrij makkelijk paracetamol en ook andere medicijnen. Trouwens, de prikken zelf worden niet erger vond ik, maar de reactie op die 14 maanden prik was hier vrij heftig.
pi_100025841
Bij de controle met 14 maanden werd Ivan al hysterisch als de arts of wijkverpleegkundige (ik weet niet meer wie we hadden) haar hand voor zijn oog wilde houden. En dan mag je ook nog fijn je kind in bedwang houden om een paar gemene spuiten toe te laten dienen. Dat vond ik heel naar. Na afloop kon ik hem zelfs niet met een banaan kalmeren. :+
pi_100026007
En dat zegt wat voor Ivan :P
Nee die BMR is gewoon een hele gemene. Naarder dan welke andere prik ze krijgen dan ook. Op hun 9e mogen ze nog een keer geloof ik ;(

Ik geloof trouwens dat Puck Ivan achterna gaat. Alles gaat er in en met behoorlijke hoeveelheden! Papa wilde graag het potje worteltjes dat uit een babydoos kwam geven. Hij zat met de camera klaar om de vieze gezichten te filmen maar meneer vertrok geen spier en nomde het zo naar binnen. Op het kdv hebben ze hem peer gegeven en die hele gepureerde peer ging op. Rijstwafel gaat na 3x oefenen nu ook vakkundig naar binnen i.p.v. dat de stukjes overal liggen.
En OMG wat een drab wordt dat als er wat speeksel bij is geweest ;(
The way you rock'n'roll
pi_100026478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Nee die BMR is gewoon een hele gemene. Naarder dan welke andere prik ze krijgen dan ook. Op hun 9e mogen ze nog een keer geloof ik ;(

En met een beetje pech maakt je kindje geen antistoffen aan na de BMR en neemt ze 2 maanden later de rode hond mee als souvenier. :X
pi_100026541
Oh, is dat een test die hand voor het oog? Lijkt me idd pittig om je kind zo vast te houden, bij 2 maanden liggen ze zo lekker stil:P

Ik vind rijstewafeltjes helemaal niet zo'n troep geven, geef het liever dan koekjes of liga of brood.
Kennen jullie die koekjes van de Kruidvat? Vind ik zo'n handig formaat en ze zijn best gezond en die troep valt ook wel mee.

Oh echt spewey? Das niet leuk nee..
pi_100026612
Ga jij mij vertellen dat Mex er niet zo'n zooi van maakt als dit met een rijstwafel Troeta? Dan heb je een keurig kind :D De rest wat je opnoemt heeft Puck nog niet gehad dus daar heb ik nog geen idee van.

The way you rock'n'roll
pi_100026704
Sofie eet de rijstewafel ook heel netjes. Alsof ze het zonde vindt als ze wat morst.
*poef* nu is het weg
pi_100026837
Daar is Puck's motoriek nog niet goed genoeg voor ben ik bang KJ :D
The way you rock'n'roll
pi_100026939
Sofie dr pincetgreep is best heel goed. Dan denk ik netjes alles gezogen te hebben, en dan nog vindt ze wat en pakt ze het ook.

Vergeet ik helemaal te reageren op Puck, wat een mooie ogen heeft ie zeg. Dat wordt wat later. Daar gaan een boel meisjes in verzuipen
*poef* nu is het weg
pi_100027173
@Troeta, ja soms is het ook overprikkeling daar is ze echt mega gevoelig voor hebben we al ontdekt! Maar soms is het ook echt pijn lijkt het (mijn overtuiging). Verder gebeurt het vaak als ze heel moe is, dan zie je haar instorten en als je haar dan neerlegt om te gaan slapen dat begint het krijsen als ze dan op de arm na meestal minimaal een half uur gekalmeerd is en je wilt haar neerleggen en je bent zeg maar net te snel ze slaapt dus nog niet diep genoeg dan begint ze weer.. Maar er is dus zeker wel sprake van overprikkeling maar er is volgens mij meer dan alleen dat..

Vandaag sprak ik mijn buurvrouw even, zegt ze opeens die kleine kan wel krijsen he, ik schaamde me rot...
pi_100027358
MP :*

De foto's van jouw jongste mignonne met een rijstwafel zijn ook helemaal O+ En ze lijkt er toch ook iets minder zooi van te maken dan Puck :D

KJ, Sofie vindt elk pluisje dat jij hebt overgeslagen? :+

Als Puck op zijn papa lijkt maak ik me niet zo druk om zijn player status later trouwens. Als hij zijn neef achterna gaat daarentegen :X
The way you rock'n'roll
pi_100029984
haha geweldig dizzy
Maar die stukjes worden hard he en dan gaan ze er zo vanaf :9

Ik zie Mex ook wel eens kruimels van de grond in z'n mond stoppen, dus ik ga wat vaker stofzuigen,haha
pi_100030054
Wat moeilijk MamaPurk! Hoop echt dat je ontdekt wat het nou is..
pi_100035263
Ik heb geen baby meer :'(

Maar een heuse dreumes!! :o
We demonstreren even handjes in de lucht bij HOERA!
Mijn jarige jetje O+

Een echte fotospam volgt nog wel ergens vandaag of morgen ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:00:58 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100035294
Leia O+

Gefeliciteerd Orea :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:08:26 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_100035356
gefeliciteerd!

Mp, zit er een regelmaat in de buien? Kan je misschien daar iets uit afleiden.

Ons manneke heeft vannacht vrij lang geslapen en toen ie eenmaal kwam leek ie niet echt honger te hebben en ging er maar 80 cc in. Ik kan me heugen dat driekus zo begon met doorslapen, zou fijn zijn.
Straks naar weeguur, ben benieuwd. En straks ook overleggen over eerder beginnen, ik heb ouderschapsverlof gepland, maar verveel me en op het werk zitten ze omhoog, dus ik wil kijken of ik wat eerder al aan de slag kan.
pi_100035491
Jaaaa Leia, mooie dreumes! Orea je heb geen baby meer!
Gefeliciteerd! *O* :*
pi_100035503
Leia gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie dame!

Leyla gaat in dr handjes klappen als ik "klap een in je handjes" zing.. Het is zo leuk om ze ouder te zien worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100035555
Gefeliciteerd lieve grote Leia!! O+ Lieve Orea al weer een heel jaar mama van je mooie meisje!! O+ Hele fijne dag vandaag samen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100035556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP :*

De foto's van jouw jongste mignonne met een rijstwafel zijn ook helemaal O+ En ze lijkt er toch ook iets minder zooi van te maken dan Puck :D

KJ, Sofie vindt elk pluisje dat jij hebt overgeslagen? :+

Als Puck op zijn papa lijkt maak ik me niet zo druk om zijn player status later trouwens. Als hij zijn neef achterna gaat daarentegen :X
Ja, en alles gaat in haar mond......

Gefeliciteerd met je dreumes Orea!! :*
*poef* nu is het weg
pi_100035569
Leuk he Tico? Ik hoef alleen maar klappen te zeggen en ze gaat in haar handjes klappen... Ik zing zag 2 beren en na hihihi, doet zij: hah hah hah! O+ en zodra ze ook maar iets hoort wat op muziek lijkt, gaat ze heel heftig bewegen/dansen! Bij een plaat met veel bass gaat ze zelfs kontwiebelen :D O+

Ze begrijpt al zoveel, daar verbaas ik me over....
pi_100035678
*O* *O* Leia gefeliciteerd *O* *O*
(dat kontwiebelen bij muziek dat deed Jaël ook heel erg rond die leeftijd en ook al bijna op de maat van de muziek, zo bijzonder inderdaad :))
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef mefke79 het volgende:
gefeliciteerd!

Mp, zit er een regelmaat in de buien? Kan je misschien daar iets uit afleiden.

Ons manneke heeft vannacht vrij lang geslapen en toen ie eenmaal kwam leek ie niet echt honger te hebben en ging er maar 80 cc in. Ik kan me heugen dat driekus zo begon met doorslapen, zou fijn zijn.
Straks naar weeguur, ben benieuwd. En straks ook overleggen over eerder beginnen, ik heb ouderschapsverlof gepland, maar verveel me en op het werk zitten ze omhoog, dus ik wil kijken of ik wat eerder al aan de slag kan.
Hebben we geprobeerd te ontdekken. Meestal zijn de buien 's avonds. Maar dus niet persee elke avond. Soms komen ze ook in de middag voor.. Het is wel vaak als ze moe is, maar dan geeft ze zich dus niet over aan de slaap dan lijkt het wel of ze zichzelf wakker houdt door te krijsen (doet denken aan frustratie).. Maar het komt ook voor als ze juist net geslapen heeft en dan klinkt het ook net even anders en dan doet het meer denken aan pijn.. Het is gewoon heel lastig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')