Met 14 maanden is de BMR. Die is ook nog eens veel naarder qua spul dat er in gaatquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd met Nathan, pessie!
Mwah, zo ontaard is dat niet, DML. Ik kan zelf niet echt verdrietig worden van de prikjes. Het moet even en het leed is gauw geleden. Alleen die bij 10 maanden (of was het 14 maanden?) was érg naar. Ivan was zich er toen net iets te bewust van.
Hou op hou op, het is bijna niet bij te houden hier...quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef Leandra het volgende:
Schaetzli, welkom!
Het gaat hard hè Fluugs... ik probeer gewoon extra hard te genieten omdat ik weet dat het de laatste is
We reden maandag nog door Zwitserland waar manlief verzuchtte dat hij er wel graag zou willen wonen...quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopenen waar het heerlijk wonen is
Vergeet de stugheid van de Zwitsers nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:31 schreef Schaetzli het volgende:
Yep! Zwitserland idd. Het land van de Alpen, schone natuur, waar ze in veel dingen 10 tot 15 jaar achterlopenen waar het heerlijk wonen is
Volgens mij is het druk bij het CB en zijn we daarom wat later. Want ze kreeg laatst tegelijk met een even oud kindje de 1e prikken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:25 schreef danic het volgende:
Ja, hoe wordt dat gedaan f_r? Houden ze de leeftijd aan die ze had moeten hebben als ze op tijd was geboren i.p.v. te vroeg?
Fijn dat het een goed gesprek was, maar ik zou zeker niet op die vermeende 2% vertrouwen, vooral niet als je vrij makkelijk zwanger wordt, want de borstvoeding is absoluut geen garantie dat er geen eisprong is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:17 schreef Juud79 het volgende:
@Danic, wat een suf advies om na een half uur te stoppen zodat ze het leert...tis een kleine baby, die kan je nog niets leren.
Goed hoor, dat je doet wat je zelf het beste lijkt, ik hoop dat het helpt.![]()
Hier weer terug van controle bij de Gyn, alles even doorgesproken van de dag van de geboorte van Lientje en dus de keizersnede, of ik alles had begrepen en er nog onduidelijkheden waren.
Hij vertelde dat een sterrenkijker, door de verkeerde ligging een hoofdomtrek heeft van een kind van 500 gram zwaarder. En dat past dus niet door mijn bekken heen, een leer voor de volgende keer.... Was mijn bekken iets ruimer geweest, dan was het wellicht gelukt met een vacuumpomp, maar dat was nu helemaal geen optie, had niet gepast.
En als ik een volgende keer in verwachting ben, dan mag ik vanaf week 36 om en om naar de VK en naar de Gyn. Hij wil me wel zo nu en dan zien omdat hij dan eindverantwoordelijk is, maar het keuvelen mag ik dan gewoon bij mijn VK blijven doen tot aan de bevalling.
En nog tips over voorbehoedsmiddelen (u kent t wel). Ik wist overigens niet dat ik nu maar 2% kans heb op een zwangerschap. Niet dat ik van plan ben om dat risico te lopen, aangezien ik heul snel zwanger was.![]()
En hij vond het geweldig om te zien dat mijn meisje zo'n Hollands Welvaren was op mijn borstvoeding en dat dat allemaal gelukt was.
Zit daar een werkzaam bestanddeel in?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:29 schreef Juud79 het volgende:
Ow en over zetpillen, ik heb homeopatische zetpillen, die mag je vanaf dag 1 geven. Dat leek mij handig ivm prikjes, dus die heb ik gekocht, wel wat prijziger dan normale, maar dat vind ik bijzaak. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de mevr van de drogist wees me erop dat ze er waren en zei dat ze er goede reacties op had gekregen.
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.quote:
Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Toevallig heb ik vandaag juist bij de apotheek gevraagd wanneer ze de vloeibare paracetamol mogen. Die mogen ze vanaf 5,5 kilo werd me verteld. Ik denk dat wij daar heel snel naar overstappen, zetpillen zijn bij Driekus nooit een succes geweest, ze werkten veel minder goed dan vloeibaar en met een kindje dat nogal ziek wordt van een beetje koorts, is dat niet heel handig.
Badje helpt tot ze er weer uit moet en dan begint het riedeltje weer van voor af aan... het is echt zo lastig om bij haar zo een krijsbui te doorbreken..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe de KS is gegaan. Ik weet dat ze bij een geplande voorzichtiger en netter te werk gaan dan bij een Spoed KS. En ook je herstel zal van invloed zijn op de termijn gok ik zo.
Wat enorm vervelend trouwens, dat gedoe met Sarah, helpt het ook niet als je haar in badje doet bij zo'n bui of met haar gaat douchen? Of masseren om haar tot rust te krijgen, wellicht iets om te proberen dan weet je of het onrust is of toch echt wat anders. Het lijkt me enorm frustrerend voor jezelf, dat je niet weet wat er is.
Ik doe dat met Lientje als ze nu een bui heeft dat ze miept/huilt en moe is en niet de slaap kan vatten, ze is dan heel bozig/gefrustreerd, dan ga ik even met haar douchen, dan de borst et voila...in diepe slaap.
Heel Viburcol bevat vijf natuurlijke bestanddelen (Kamille, Wolfskers, Grote weegbree, Wildemanskruid, Oesterschelpkalk) die werken bij koorts. Viburcol heeft daardoor een rustgevende invloed.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind 'homeopathisch' maar een verwarrend begrip. Als er geen werkzaam bestanddeel in zit is het logisch dat het een veilig middel is. Er zit immers niets in wat ook echt iets doet. Maarja, waarom zou je het dan gebruiken?
Elk medicijn dat een werking heeft kan ook bijwerkingen hebben en is in die zin niet 'veilig'.
En met een beetje pech maakt je kindje geen antistoffen aan na de BMR en neemt ze 2 maanden later de rode hond mee als souvenier.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee die BMR is gewoon een hele gemene. Naarder dan welke andere prik ze krijgen dan ook. Op hun 9e mogen ze nog een keer geloof ik
Ja, en alles gaat in haar mond......quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP![]()
De foto's van jouw jongste mignonne met een rijstwafel zijn ook helemaalEn ze lijkt er toch ook iets minder zooi van te maken dan Puck
![]()
KJ, Sofie vindt elk pluisje dat jij hebt overgeslagen?![]()
Als Puck op zijn papa lijkt maak ik me niet zo druk om zijn player status later trouwens. Als hij zijn neef achterna gaat daarentegen
Hebben we geprobeerd te ontdekken. Meestal zijn de buien 's avonds. Maar dus niet persee elke avond. Soms komen ze ook in de middag voor.. Het is wel vaak als ze moe is, maar dan geeft ze zich dus niet over aan de slaap dan lijkt het wel of ze zichzelf wakker houdt door te krijsen (doet denken aan frustratie).. Maar het komt ook voor als ze juist net geslapen heeft en dan klinkt het ook net even anders en dan doet het meer denken aan pijn.. Het is gewoon heel lastig!quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef mefke79 het volgende:
gefeliciteerd!
Mp, zit er een regelmaat in de buien? Kan je misschien daar iets uit afleiden.
Ons manneke heeft vannacht vrij lang geslapen en toen ie eenmaal kwam leek ie niet echt honger te hebben en ging er maar 80 cc in. Ik kan me heugen dat driekus zo begon met doorslapen, zou fijn zijn.
Straks naar weeguur, ben benieuwd. En straks ook overleggen over eerder beginnen, ik heb ouderschapsverlof gepland, maar verveel me en op het werk zitten ze omhoog, dus ik wil kijken of ik wat eerder al aan de slag kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |