abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100049616
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Claudia, ik gok dat je op mij reageert wegens je woordkeus, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het veel geld is (om opeens minder te besteden te hebben).
Nou, ik reageerde meer op de algehele discussie. Het is veel geld, maar opvang kost ook veel geld. Helaas is de overheid geen suikeroom maar komt zij aan geld door met de pet bij de belastingbetaler langs te gaan. }:|

Maar goed, heel relevant is dat ook niet. Het blijft gewoon veel geld en ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om het allemaal maar op te hoesten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100049770
Ik persoonlijk vind dat er genoeg andere zaken zijn waarop bezuinigd kan worden om de overheid inderdaad flink wat bij te laten dragen aan de kinderopvang. Dit om de arbeidsparticipatie van vrouwen in stand te houden.

Jullie verdienen allemaal meer dan wij want wij betalen niet zoveel als de bedragen die genoemd worden hier maar als wij het hele bedrag zelf op zouden moeten hoesten loont het voor mij persoonlijk niet ontzettend meer om te gaan werken en dat geldt voor veel vrouwen. Aangezien met de vergrijzing de beroepsbevolking al veel te klein is om alle kosten op te hoesten vind ik het geen slimme zet van de overheid maar dat is hoe ik er over denk. En ook nog eens compleet off topic :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100050595
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik persoonlijk vind dat er genoeg andere zaken zijn waarop bezuinigd kan worden om de overheid inderdaad flink wat bij te laten dragen aan de kinderopvang. Dit om de arbeidsparticipatie van vrouwen in stand te houden.

Jullie verdienen allemaal meer dan wij want wij betalen niet zoveel als de bedragen die genoemd worden hier maar als wij het hele bedrag zelf op zouden moeten hoesten loont het voor mij persoonlijk niet ontzettend meer om te gaan werken en dat geldt voor veel vrouwen. Aangezien met de vergrijzing de beroepsbevolking al veel te klein is om alle kosten op te hoesten vind ik het geen slimme zet van de overheid maar dat is hoe ik er over denk. En ook nog eens compleet off topic :@
wie zei hier dat zij/hij het volle pond moet betalen dan?
Ik verdien niet verkeerd, maar ben zeer zeker geen grootverdiener, maar daar heb ik wellicht zelf voor gekozen. Nou...als men wel het volle pond zou moeten betalen bespaar je nog niet eens een minimumsalaris, dus ja...maar ja als je zo weinig verdiend, krijg je momenteel meer vergoed.

Ik erger me meer aan mensen die meer kinderen hebben, terwijl ze het niet kunnen betalen.
pi_100051271
Claudia zegt dat ze het raar vindt dat de samenleving zonder kinderen meebetaalt aan kinderen. Ik reageer dus dat als je alles zelf zou moeten betalen het slecht is voor de arbeidsparticipatie van de vrouw.

Overigens, het minimumloon voor drie dagen werken ligt wel degelijk lager dan het bedrag dat je moet betalen voor 3 dagen per week aan opvang. Ik zit daar met drie dagen in de week heus wel boven ja maar om nou te zeggen dat ik er dan nog veel van over zou houden nee en daarvoor moet ik wel mijn kind drie dagen ergens anders achter laten met veel geregel. Ik zou het dan niet meer waard vinden en dat geldt voor wel meer vrouwen.

Het is door verschillende politieke partijen wel uitgezocht dat het aantal werkende vrouwen weer afneemt als de kosten voor de opvang stijgen en ik persoonlijk vind dat een slechte zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 28-07-2011 16:17:58 ]
The way you rock'n'roll
pi_100051539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia zegt dat ze het raar vindt dat de samenleving zonder kinderen meebetaalt aan kinderen. Ik reageer dus dat als je alles zelf zou moeten betalen het slechts is voor de arbeidsparticipatie van de vrouw.

Overigens, het minimumloon voor drie dagen werken ligt wel degelijk lager dan het bedrag dat je moet betalen voor 3 dagen per week aan opvang. Ik zit daar met drie dagen in de week heus wel boven ja maar om nou te zeggen dat ik er dan nog veel van over zou houden nee en daarvoor moet ik wel mijn kind drie dagen ergens anders achter laten met veel geregel. Ik zou het dan niet meer waard vinden en dat geldt voor wel meer vrouwen.

Het is door verschillende politieke partijen wel uitgezocht dat het aantal werkende vrouwen weer afneemt als de kosten voor de opvang stijgen en ik persoonlijk vind dat een slechte zaak.
je hebt geen partner, zodat jij 4 dagen doet en hij 4 dagen?

"Claudia zegt dat ze het raar vindt dat de samenleving zonder kinderen meebetaalt aan kinderen. Ik reageer dus dat als je alles zelf zou moeten betalen het slechts is voor de arbeidsparticipatie van de vrouw." Hiermee hebben jullie allebei een punt. Het gene dat "bewust kinderlozen" echter negeren is dat deze kinderen voor hun AOW betalen en ook voor ziektekosten, welke vooral op later leeftijd (gedeeltelijk) opgehoest dient te worden door de maatschappij.

Mijn vrouw stopt hoe dan ook niet met werken...of de kosten nu toenemen of niet. Ze heeft ook het hoogste salaris van ons allebei, dus dat zou heel vreemd zijn.

In de kraamtijd had ik 2 weken vrij en ik kwam in het dorp. Er liepen 3 of 4 oude mannetjes rond, voor de rest veel vrouwen van de oudere generatie, maar ook best veel 30'ers of 40'ers. Waaronder veel allochtone vrouwen, maar verhoudingsgewijs viel het eigenlijk nog mee.

*cleany stopt met gezeur*
pi_100051805
Het is onze bewuste keuze dat ik 3 dagen werk en hij 5. Ik hoef ook niet zo nodig 4 dagen te werken zo leuk vind ik mijn werk niet. Hij wel en hij verdient meer dus keus snel gemaakt.
Als Puck ouder is en/of ik switch naar een leukere baan zou dit wellicht weer anders kunnen komen te liggen.

Ik ben het compleet eens met je argument dat deze kinderen de voorzieningen van de bewust kinderlozen betalen :Y
The way you rock'n'roll
pi_100051816
:D
cleany, sommige mensen regelen het anders. Je hoeft niet partnerloos te zijn om een andere keus te maken dan 4 om 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-07-2011 18:44:12 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:27:33 #208
100412 mefke79
komt goed!
pi_100051862
Ik betaal ongeveer 550 voor twee kids en dat is dan met de toeslag eraf (zonder toeslag is het dik 1800 euro per maand). En 1800 euro per maand komt toch aardig in de buurt van mijn netto inkomen voor vier dagen terwijl de kinderen maar 3 dagen naar het kdv gaan omdat mijn man ook nog een dagje doet.
Ik snap best dat er bezuinigd moet worden, maar probeer nou niet en te bezuinigen op de kinderopvang en tegelijk te veronderstellen dat de arbeidsparticipatie groter wordt, want zo werkt het nou eenmaal niet.
En mijn persoonlijke strijdplan is nog steeds dat ik graag betaal aan het kdv, maar dan wel voor de uren dat mijn kinderen er zijn. En dus niet met vakanties, feestdagen of uren dat ze er uberhaupt niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100054865
Zo, dus je krijgt 1250 euro aan kinderopvangtoeslag???
Dat verdien ik niet eens als ik fulltime werk.

Eigenlijk zou ik best wat mogen krijgen van de belasting, ik heb geen kinderopvangtoeslag, dus ik bespaar de belastingbetaler een hoop geld :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:45:10 #210
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100055178
Wij betalen voor 2 kinderen 3 dagen 250 euro per maand :@ netto natuurlijk. Anders ook ruim 1800 euro. En dat is veel meer dan wat ik verdien met 4 dagen werken per week. Wij verdienen nu eenmaal samen niet zo gek veel, genoeg om van te leven daar niet van.
pi_100057061
Wat ik trouwens raar vind, is dat toeslag totnogtoe alleen gekoppeld is aan inkomen en niet aan arbeidsduur. Dan word je dus ruim gesubsidieerd voor minder werken, maar je kind toch naar de opvang doen.
Of de precieze regel heel handig is, weet ik niet, maar ik vind het plan om een koppeling te maken tussen werkuren en gesubsidieerde opvanguren daarom helemaal zo slecht nog niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100058154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:43 schreef Vanyel het volgende:
Wat ik trouwens raar vind, is dat toeslag totnogtoe alleen gekoppeld is aan inkomen en niet aan arbeidsduur. Dan word je dus ruim gesubsidieerd voor minder werken, maar je kind toch naar de opvang doen.
Of de precieze regel heel handig is, weet ik niet, maar ik vind het plan om een koppeling te maken tussen werkuren en gesubsidieerde opvanguren daarom helemaal zo slecht nog niet.
+ 1

Ik krijg behoorlijke jeuk als ik lees dat er vrouwen zijn die hun kind naar de opvang brengen zodat ze 1 dag per week helemaal "me-time" hebben.
Ja dat is heel plezierig voor jou, maar doordat jij met je gat op een terras in de stad of in een sauna of thuis op de bank hangt maar je kind wel naar t kdv brengt, kan ik mijn kind nergens kwijt op een opvang om te gaan werken. -O-

Even grof doorgetrokken :') maar de gevallen zijn er, en ze zijn er genoeg. De meesten vinden dan dat ze daar nog recht op hebben ook, omdat ze het nodig hebben om een leuke mama te zijn. Dat lijkt me helemaal prima dat je daarvoor waakt dat je een leuke mama kunt blijven, maar het moet niet ten koste van een gesubsidieerde dag voor een ander kindje gaan.

en een disclaimer erbij ;) omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die er aanstoot aan nemen zonder dat ik dat zo bedoelt heb... ik bedoel niet die ene keer dat je per toeval vrij bent en dat je dan je kindje toch naar de opvang brengt. Ik bedoel ook niet je zw.verlof en je kindje dan toch brengen. Dat lijkt me alleen maar logisch. Ik bedoel echt mensen die structureel 3 dagen per week werken en 4 dagen hun kind naar een kdv brengen onder het mom van me-time. Daar mag imho een behoorlijke rem op, of de voorgestelde methode van de overheid een goeie is, is weer wat anders...

@Sugarsnap :D daar hoef je toch niet :@ voor te doen? Die 250 is voor jullie waarschijnlijk net zo vervelend en net zo lastig op te brengen als het bedrag voor een ander die het dubbele moet betalen. Het gaat niet voor niets naar rato (min of meer).
Wij gaan strakjes ergens tussen de 120 en de 150 per maand betalen voor 2 kindjes 2 dagen p/w. Er zijn mensen die dan heel schamper reageren en het weghonen van jeetje, dat zijn bedragen waar ik van droom. Maar als je je dan realiseert dat ik geen inkomen heb (student) en we dus leven van een netto inkomen van +/- 1500 per maand, dan is dat ook een forse aanslag op ons maandbudget.
:)
pi_100058205
oh wat een lap tekst. Stom :')

nouja. Ik wou even zeggen dat ik mijn kind zo leuk vind O+ ze brabbelt zo leuk en als ze kruippogingen doet wiebelt ze zo leuk <3 en ze is zo verzot op haar zus en vice versa, zo lief, die twee koppies bij elkaar O+

/bralblaatbral
pi_100058570
Ik kan me helemaal vinden in je post mignonne. Ik hoop van harte dat ze volgend jaar trouwens goed rekening houden met studenten zoals jij want je maakt 0 werkende uren en daar 140% van als maximum aantal uren waar je toeslag over krijgt blijft natuurlijk 0 :')

Ik vind het sowieso een moedige stap die opleiding van je en die hakt denk ik ook wel flink in je maandbudget :{

Maak eens een filmpje als je jongste zit te wiebelen O+

Is het nog gelukt met het kdv? Pm je even? Ikke nieuwsgierig :@
The way you rock'n'roll
pi_100058659
_O- Mignonne!

Maar ik begrijp precies wat voor soort mensen je bedoeld.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt. Daar was de opvang van 07.30 tot 17.30 met de mogelijkheid om vervroegde en/of verlengde opvang erbij te nemen. Dan kan je kindje al om 07.00 komen en tot 18.00 blijven.
Wij hadden een jongetje op de groep die vervroegde én verlengde opvang had. Moeder werkte 4 dagen en bracht hem dus ook standaard 5 dagen. Want (quote van haar vriend) 'ze had hem ook al het hele weekend'. :X }:| -O- |:( 8)7 :|W (hoeveel emoticoons kan ik ervoor gebruiken?)
Echt hè, zulke mensen..... het arme jongetje ging op een gegeven moment de grenzen bij míj opzoeken i.p.v. bij zijn moeder. Ik kan nog wel even doorgaan over d'r maar dat zal ik maar laten.... :@
pi_100058824
ja ik zal binnenkort ns een filmpje maken dr van, het ziet er zo grappig uit :D ze kan alleen echt niet meer in de box zo want soms spurt ze zich ineens als een klein rakketje vanuit die wiebelstand zo hoppeta tegen de rand van de box aan :X :')

En ja het is gelukt!!!! *O* ik ben echt zo blij :D we gaan binnenkort kijken daar maar de dagen zijn afgeblokt. Eerst 2 dagen voor oudste en 1 dag voor jongste, mn vader gaat dan de andere dag op jongste passen. Afgewisseld met mn moeder eens in de 6 weken ( :') kuch) en op termijn als er plaats is dan ook jongste 2 dagen. In een verticale groep.
Ik pm je er later ff over, ik zit eigenlijk ali illegali te fokken :@

En die studie zelf hakt er ook flink in qua budget, studieboeken, collegegeld, vervoer, de hele rambam. Dat wordt de komende 4 jaar heel creatief rondkomen en vakanties zitten er voorlopig niet in ;) en das gelijk ook de hoofdmoot waarom we het toch NU doen, tzt zal oudste 6 zijn als ik klaar ben, en dan wil ik haar gewoon WEL mee op vakantie kunnen nemen, of naar de dierentuin of nieuwe schoenen kopen gewoon omdat zij roze schoenen wil, of taartjes eten in de stad ofzoiets zulke dingen.
pi_100058956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef danic het volgende: _O- Mignonne!

Maar ik begrijp precies wat voor soort mensen je bedoeld.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt. Daar was de opvang van 07.30 tot 17.30 met de mogelijkheid om vervroegde en/of verlengde opvang erbij te nemen. Dan kan je kindje al om 07.00 komen en tot 18.00 blijven.
Wij hadden een jongetje op de groep die vervroegde én verlengde opvang had. Moeder werkte 4 dagen en bracht hem dus ook standaard 5 dagen. Want (quote van haar vriend) 'ze had hem ook al het hele weekend'. :X }:| -O- |:( 8)7 :|W (hoeveel emoticoons kan ik ervoor gebruiken?)
Echt hè, zulke mensen..... het arme jongetje ging op een gegeven moment de grenzen bij míj opzoeken i.p.v. bij zijn moeder. Ik kan nog wel even doorgaan over d'r maar dat zal ik maar laten.... :@
Nouja dat soort dus inderdaad. De buren van mijn ouders zijn ook van dat slag. En mijn buuf werkt op een kdv en die kon ook een paar van die gevallen binnen haar groep benoemen.
Ik kan me er niets bij voorstellen sowieso :{ maar afgezien daarvan ontneemt het ook gewoon mensen die zo'n plaats erg hard nodig hebben ivm werk een plekje op een kdv.
pi_100058999
Ja inderdaad! Ze zouden daar op het kdv een beleid van moeten maken: 3 dagen werken, is 3 dagen opvang. Een vierde dag is dan niet mogelijk. Zo iets.
Of ben ik nou te kort door de bocht?
pi_100059108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in je post mignonne. Ik hoop van harte dat ze volgend jaar trouwens goed rekening houden met studenten zoals jij want je maakt 0 werkende uren en daar 140% van als maximum aantal uren waar je toeslag over krijgt blijft natuurlijk 0 :')

Ik vind het sowieso een moedige stap die opleiding van je en die hakt denk ik ook wel flink in je maandbudget :{

Maak eens een filmpje als je jongste zit te wiebelen O+

Is het nog gelukt met het kdv? Pm je even? Ikke nieuwsgierig :@
Er wordt trouwens gekeken naar het aantal uren/dagen aan studielast bij die regeling. Dus dat lijkt me prima vooralsnog. Ik geloof dat er voor mijn studie een fulltime belasting staat maar de meisjes zullen nooit fulltime naar een opvang gaan, hooguit 3 dagen.

Danic nee hoor, lijkt me helemaal niet kort door de bocht.
En wat Mefke zegt is ook heel erg waar, je moet kunnen betalen voor de uren die je afneemt. Door mijn studie en het werk in het onderwijs van lief hebben wij 12 weken verspreid over het jaar "vrij". In die weken breng ik mijn kindjes niet naar een kdv, maar je betaald er wel voor, dat zijn wel 3 hele maanden :o
pi_100059387
Ik kan me daar nou helemaal niets bij voorstellen, dat je je kind naar het KDV brengt om een dagje voor jezelf te hebben. Waarom wil je dan kinderen? Alleen voor in 't weekend?

Wij hoeven nog geen gebruik te maken van het KDV. Afgelopen half jaar ging Anne één dag naar beide opa's en oma's, was mijn man één dag thuis en ik twee. Volgend jaar neem ik een dag ouderschapsverlof op en gaat Anne de andere twee dagen naar haar opa's en oma's. Maar het jaar daarna wil ik haar wel één dag naar het KDV laten gaan en misschien wel twee, ligt een beetje aan de omstandigheden.

Kijk dan, mijn kind kan een staartje! :D O+
pi_100059432
Oh Anne O+
pi_100059601
[offtopic]

Over die afname van kinderopvang zonder dat je werkt : mijn achterbuurvrouw mankeert iets. Nouja, zij vindt van wel en ze zit dus nu in de ziektewet. Haar zoon zit echter volledig op de BSO en ik zie haar geregeld racen om hem om 18:15 daar nog weg te halen. En dan op Hyves alle berichtjes over de leuke uitjes, dagjes Amsterdam, etc. En die arme jongen maar op de BSO. En buiten dat : de BSO zit hier zó vol dat buurtkinderen 3 wijken verderop moeten...... Er mag wel wat meer toezicht op komen

[/offtopic]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:57:13 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100059754
Anne, wat een lekker ding ben je toch! Ik kan niet wacht tot Eline d'r haartjes lang genoeg zijn om een clipje in te doen. Maar daar moet ik volgens mij toch nog wel een poosje op wachten

Mignonne, je hebt gelijk. Die ¤250 euro is meteen mijn weeksalaris (ben uitzendkracht, dus krijg per week uitbetaald). Ik ben het met je eens dat er naar afname betaald zou moeten worden. J. is vaak om 14.30 al thuis en haalt dan de kinderen op, maar we moeten wel betalen tot 18.30. Dat zou al zo'n 12 uur per week schelen. En dan helemaal in vakanties en periodes (feestdagen) dat het kdv dicht is.
En ik vind het trouwens super dat je het aandurft om fulltime een studie te gaan doen! Ik doe nu een thuisstudie omdat we het financieel niet halen om fulltime te studeren en op 1 salaris rond te komen (wat dan hetzelfde zal zijn als bij jullie)
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:02:46 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100059937
Ben ik nu echt de enige die niemand kent die kind naar de opvang doet op dagen dat er niet gewerkt wordt? Voor mij is het dan ook compleet nieuw...

[ Bericht 5% gewijzigd door flugeltje op 28-07-2011 20:08:23 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100060298
Ik ken ze gelukkig ook niet uit persoonlijke kring hoor flugeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')