Nou, ik reageerde meer op de algehele discussie. Het is veel geld, maar opvang kost ook veel geld. Helaas is de overheid geen suikeroom maar komt zij aan geld door met de pet bij de belastingbetaler langs te gaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Claudia, ik gok dat je op mij reageert wegens je woordkeus, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het veel geld is (om opeens minder te besteden te hebben).
wie zei hier dat zij/hij het volle pond moet betalen dan?quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik persoonlijk vind dat er genoeg andere zaken zijn waarop bezuinigd kan worden om de overheid inderdaad flink wat bij te laten dragen aan de kinderopvang. Dit om de arbeidsparticipatie van vrouwen in stand te houden.
Jullie verdienen allemaal meer dan wij want wij betalen niet zoveel als de bedragen die genoemd worden hier maar als wij het hele bedrag zelf op zouden moeten hoesten loont het voor mij persoonlijk niet ontzettend meer om te gaan werken en dat geldt voor veel vrouwen. Aangezien met de vergrijzing de beroepsbevolking al veel te klein is om alle kosten op te hoesten vind ik het geen slimme zet van de overheid maar dat is hoe ik er over denk. En ook nog eens compleet off topic![]()
je hebt geen partner, zodat jij 4 dagen doet en hij 4 dagen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia zegt dat ze het raar vindt dat de samenleving zonder kinderen meebetaalt aan kinderen. Ik reageer dus dat als je alles zelf zou moeten betalen het slechts is voor de arbeidsparticipatie van de vrouw.
Overigens, het minimumloon voor drie dagen werken ligt wel degelijk lager dan het bedrag dat je moet betalen voor 3 dagen per week aan opvang. Ik zit daar met drie dagen in de week heus wel boven ja maar om nou te zeggen dat ik er dan nog veel van over zou houden nee en daarvoor moet ik wel mijn kind drie dagen ergens anders achter laten met veel geregel. Ik zou het dan niet meer waard vinden en dat geldt voor wel meer vrouwen.
Het is door verschillende politieke partijen wel uitgezocht dat het aantal werkende vrouwen weer afneemt als de kosten voor de opvang stijgen en ik persoonlijk vind dat een slechte zaak.
+ 1quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:43 schreef Vanyel het volgende:
Wat ik trouwens raar vind, is dat toeslag totnogtoe alleen gekoppeld is aan inkomen en niet aan arbeidsduur. Dan word je dus ruim gesubsidieerd voor minder werken, maar je kind toch naar de opvang doen.
Of de precieze regel heel handig is, weet ik niet, maar ik vind het plan om een koppeling te maken tussen werkuren en gesubsidieerde opvanguren daarom helemaal zo slecht nog niet.
Nouja dat soort dus inderdaad. De buren van mijn ouders zijn ook van dat slag. En mijn buuf werkt op een kdv en die kon ook een paar van die gevallen binnen haar groep benoemen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef danic het volgende:
Mignonne!
Maar ik begrijp precies wat voor soort mensen je bedoeld.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt. Daar was de opvang van 07.30 tot 17.30 met de mogelijkheid om vervroegde en/of verlengde opvang erbij te nemen. Dan kan je kindje al om 07.00 komen en tot 18.00 blijven.
Wij hadden een jongetje op de groep die vervroegde én verlengde opvang had. Moeder werkte 4 dagen en bracht hem dus ook standaard 5 dagen. Want (quote van haar vriend) 'ze had hem ook al het hele weekend'.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(hoeveel emoticoons kan ik ervoor gebruiken?)
Echt hè, zulke mensen..... het arme jongetje ging op een gegeven moment de grenzen bij míj opzoeken i.p.v. bij zijn moeder. Ik kan nog wel even doorgaan over d'r maar dat zal ik maar laten....
Er wordt trouwens gekeken naar het aantal uren/dagen aan studielast bij die regeling. Dus dat lijkt me prima vooralsnog. Ik geloof dat er voor mijn studie een fulltime belasting staat maar de meisjes zullen nooit fulltime naar een opvang gaan, hooguit 3 dagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in je post mignonne. Ik hoop van harte dat ze volgend jaar trouwens goed rekening houden met studenten zoals jij want je maakt 0 werkende uren en daar 140% van als maximum aantal uren waar je toeslag over krijgt blijft natuurlijk 0![]()
Ik vind het sowieso een moedige stap die opleiding van je en die hakt denk ik ook wel flink in je maandbudget![]()
Maak eens een filmpje als je jongste zit te wiebelen![]()
Is het nog gelukt met het kdv? Pm je even? Ikke nieuwsgierig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |