SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets meer jazzy, traditionelere downtempo hip hop beats worden ook gemaakt in Rusland, al vele jaren, door DJ Vadim (hoewel hij tegenwoordig niet meer in Rusland woont geloof ik):quote:Op zondag 24 juli 2011 01:52 schreef krioro het volgende:
De Russen doen het ook best goed in de (experimentele) beat scene. Heel wat anders dan wat er hier tot nu toe gepost is volgens mij, maar goed, wie weet zijn er meer liefhebbers. Ik vind het zelf erg tof in ieder geval.
Last one......quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:37 schreef Yiozhik het volgende:
Виктор Цой - Спокойная Ночь (Quiet Night)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 26-07-2011 22:53:59 ]
Weet iemand qua stijl en smaak wat hier het beste bij hoort ? Ik heb ook nog wat andere youtube video's hier onder gezet. Wat vind je er van? (Bagger / Mooi of iets er tussen in?)quote:Acceleration,
Flight,
Jump,
Calculation of a fall.
I knew about everything beforehand.
I believed I was going across
What for?
It's a real illusion
To find in order to lose,
To fall in order to stand up,
To ignite by cooling down.
To find myself in oneself
And not fear the edge.
To be reborn by perishing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
Ik ben blij dat je dit topic hebt gevonden danquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:07 schreef Novacek het volgende:
Geweldig.. Een topic reeks waar ik het bestaan niet van af wist.iig..Ik luister momenteel naar Origa, Date of rebirth.
[..]
Weet iemand qua stijl en smaak wat hier het beste bij hoort ? Ik heb ook nog wat andere youtube video's hier onder gezet. Wat vind je er van? (Bagger / Mooi of iets er tussen in?)
Origa:
meer....
Taty:
NTL:
Vintash:
Ruki Vverh:
Maksim:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zitten zeker nog een paar mooie tussen, de eerste is juist niet echt mijn smaak![]()
een beetje een pokkeherrie![]()
maar dat geeft niks natuurlijk![]()
eh, dus eigenlijk kan ik op je vraag geen antwoord geven, ik weet niet of er nog meer mensen
hier zijn die posten die dat wel weten, maar anders zou je dat het beste aan Yiozhik kunnen
vragen, het ''probleem'' is dat hij geen Nederlands spreekt, maar wel Engels (en ook Russisch)
dus je zou hem een DM kunnen sturen, dan ziet hij je vraag meteen je kan het hem ook hier
vragen maar dan zal je dat in het Engels moeten doen, ik hoop niet dat andere mensen zich
daar aan storenPM zou ik niet doen, want dat heb ik hem nooit uitgelegd, hij woont niet
in Nederland en ik heb geen idee wanneer hij weer ''on line'' is dus misschien is
DM wel een idee, hij schrikt zich waarschijnlijk een hoedje, maar dat geeft niet![]()
nu maar weer een muziekje ...
quote:
so,so-(так себе -tak sibie)quote:
Wat niet iedere Russische muziekfan hier weet, is dat de klassieke muziek uit Rusland onvoorstelbaar mooi is, en de moderne liedjes daarmee vergeleken een dramatisch diepte punt zijn. Luister eens naar Rachmaninov.quote:Op maandag 19 september 2011 19:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Iedere Russische muziekfan weet natuurlijk dat het lied in de OP een cover is van het nummer waarmee Alla Pugacheva in 1978 het Intervisionfestival won (toenertijds het Eurovisie Songfestival voor Oost-Europa)
Maar dat is ook gewoon een heel ander soort muziek. Ik kan het niet heel erg waarderen, ik vind het wel grappig die klassieke muziek.quote:Op maandag 19 september 2011 19:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat niet iedere Russische muziekfan hier weet, is dat de klassieke muziek uit rusland onvoorstelbaar mooi is en de moderne liedjes daarmee vergeleken een dramatisch diepte punt zijn. Luister eens naar Rachmaninov.
Dat mag hoor. Toch nog n zo'n grappig nummer.quote:Op maandag 19 september 2011 19:57 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Maar dat is ook gewoon een heel ander soort muziek. Ik kan het niet heel erg waarderen, ik vind het wel grappig die klassieke muziek.
he is really good with his fingersquote:Op woensdag 2 november 2011 17:50 schreef Yiozhik het volgende:
Nikolai Lugansky once needed to type up his 20,000 word dissertation in 15 minutes. He spent 14 minutes of that time making a bacon sandwich and still made the deadline. FACT !
Bij Russische muziek denk ik als eerst aan Rachmaninov en Tchaikovsky.quote:Op maandag 19 september 2011 19:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat niet iedere Russische muziekfan hier weet, is dat de klassieke muziek uit Rusland onvoorstelbaar mooi is, en de moderne liedjes daarmee vergeleken een dramatisch diepte punt zijn. Luister eens naar Rachmaninov.
deze zie ik nu pasquote:Op maandag 19 september 2011 19:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Iedere Russische muziekfan weet natuurlijk dat het lied in de OP een cover is van het nummer waarmee Alla Pugacheva in 1978 het Intervisionfestival won (toenertijds het Eurovisie Songfestival voor Oost-Europa)
quote:Op zaterdag 19 november 2011 03:37 schreef JDerksen het volgende:
Weet iemand de naam van dat ene soort viool deuntje wat vaak word afgespeeld bij iets wat met Rusland te maken heeft
Nee dat is hem nietquote:
quote:Op zaterdag 19 november 2011 03:37 schreef JDerksen het volgende:
Weet iemand de naam van dat ene soort viool deuntje wat vaak word afgespeeld bij iets wat met Rusland te maken heeft
quote:
Nee meestal op TV komt dat deuntje als er iets over Rusland gaat , bijvoorbeeld bij Ross Kemp on gangs , toen hij in Rusland was kwam dat deuntje ook weer.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]Nee dat is het deuntje wat MIJ altijd aan rusland doet denken
![]()
Maar je vraag is ook zoooooooooooooooooooo vaag, ik zou niet weten welk deuntje
JOU aan Rusland doet denken, violisten genoeg, dat wel![]()
Iwan Rebroff kan ik zeker ook waarderen. Heb er nog een LP van liggen hier.quote:
deze?quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:32 schreef JDerksen het volgende:
[..]
Nee meestal op TV komt dat deuntje als er iets over Rusland gaat , bijvoorbeeld bij Ross Kemp on gangs , toen hij in Rusland was kwam dat deuntje ook weer.
quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:38 schreef Gewas het volgende:
[..]
Iwan Rebroff kan ik zeker ook waarderen. Heb er nog een LP van liggen hier.
Wel in het Duits gezongen, maar het klinkt lekker Russisch.
Heb hier ook nog twee LP's liggen met Russische volksmuziek, gespeeld door een typisch Russisch instrument. Ik heb ooit de vertaling gevonden (hele LP is in het Russisch) maar ik ben het alweer vergeten...
Nee :/ volgens mij is het wel een bekendequote:
Ik geef het op !quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:02 schreef JDerksen het volgende:
[..]
Nee :/ volgens mij is het wel een bekende
Geeft niet hoor, ff on-topic dat liedje van Katyusha is echt wel leukquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik geef het op !![]()
Misschien dat iemand anders het weet maar ik weet het niet, dit was een gokje
quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:54 schreef JDerksen het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, ff on-topic dat liedje van Katyusha is echt wel leuk
quote:Op maandag 21 november 2011 17:38 schreef StarmanFR het volgende:
Russische pop zangeres
erg cool vind ik het !
Die Korobushka lijkt er ontzettend veel opquote:Op zondag 20 november 2011 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@Jderksen: Dat kunnen er zoveel zijn. Zal ook een gokje wagen:
Of zoals de meeste hem kennen
Of deze:
Wauw... Je hebt ze gevonden. Dit is inderdaad de band die ik bedoelde.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:48 schreef rosstek het volgende:
Ik ken ze niet, maar dit heb ik gevonden;
Союз – Красный Свет (Soyuz - Red Light)
http://www.discogs.com/%D(...)D1%82/release/656522
quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:48 schreef SherlockHolmes het volgende:
FANNvanhetlaatsteuur, als je wat van mij wilt horen heb je hier de kick die je wilt hebben
Tschaykovskiy Piano Concerto 1
Maar niet dat genrequote:
Klassieke muziekquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja maar ik vond de jouwese ook niet zo mooi![]()
Wat vindt je van Vitas?![]()
Okido ! en breng morgen nog een leuk ploatje mee !quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:38 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Klassieke muziek
Ik heb mega sloom internet hier in RU, met een dongle, dus ik ga hem morgenavond in NL pas luisteren.
Gruppa Krovi !quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Okido ! en breng morgen nog een leuk ploatje mee !
Dat is een nummer van Kinoquote:
En terechtquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:53 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Heerlijk nummer en heel erg populair in Rusland en Oekraine.
[NACHTBAGGER]quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik moest even zoeken, maar ik heb hem !
Nu kan ik rustig slapen
Ik zou de vraag gewoon stellen als ik jou wasquote:Op zaterdag 8 september 2012 19:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Mag ik hier een vraag stellen over wat de titel is van een vermoedelijk Russisch nummer? Hier zitten kenners...
Bij "help ik zoek" kennen ze m niet.
Dat is leuk om te horen !quote:Op zondag 9 september 2012 16:47 schreef Gewas het volgende:
Oh, en weer Russische muziek aan het luisteren vanwege een topic van FANNvanhetlaatste uur.
Bedankt!. 't ging mij om dit stukje (vanaf 5:04). Ik hoor ergens ook een stuk Engels, maar ik weet het niet. Kan ook Oekrans zijn. Dit is een video van de berg Demerdzhi.quote:Op zondag 9 september 2012 18:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zou de vraag gewoon stellen als ik jou was![]()
Als iemand het antwoord heeft zal hij je dat heus wel willen vertellen, dus ik zou zeggen...
Vraag maar !
Op 7 min. ongeveer hoor je duidelijk Engels, maar in welke taal er wordt gezongen vanafquote:Op zondag 9 september 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bedankt!. 't ging mij om dit stukje (vanaf 5:04). Ik hoor ergens ook een stuk Engels, maar ik weet het niet. Kan ook Oekrans zijn. Dit is een video van de berg Demerdzhi.
gewoon even de rest van de reacties afwachten, misschien zit er iemand bij die het wel weet !quote:Op zondag 9 september 2012 20:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien is het wel gewoon 'Keltisch'. Geen idee.
Ik heb antwoord gekregen op mijn mail van de Rusland expert...quote:Op zondag 9 september 2012 20:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien is het wel gewoon 'Keltisch'. Geen idee.
Dus het wachten is op iemand die het wel weet maar we weten nu in ieder geval wat het niet isquote:It'sno russian or slavic language for sure
and it's also no celtic
Eindelijk nog een Vitas Fan !quote:Op maandag 10 september 2012 19:25 schreef Megablast het volgende:
VitasDat wat ie at 4:45 doet is zo cool
![]()
Gaytana is Oekrains, zou niet weten of dit Russisch of Oekrains is![]()
God, deze vind ik mooi !quote:
Mooi !quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:13 schreef Gewas het volgende:
Ik krijg trouwens constant video's doorgestuurd van deze man:
Zingt vrijwel altijd in het Russisch, vaak klassieke stukken. Hij heeft een erg prettige stem.
Nu begin ik ook te twijfelen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mooi !![]()
maar hier zing hij toch geen Russisch?
Volgens mij is het Italiaansquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:18 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nu begin ik ook te twijfelen.![]()
Hij is in ieder geval wel Russisch.Andere video's die hij op Youtube heeft staan zijn ook aanraders!
Interessant. Heel erg bedankt voor je moeite met het mailen enzo! Tof!quote:Op maandag 10 september 2012 19:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb antwoord gekregen op mijn mail van de Rusland expert...
[..]
Dus het wachten is op iemand die het wel weet maar we weten nu in ieder geval wat het niet is
edit:
this is celtic music
and this one too
Graag gedaan !quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Interessant. Bedankt voor je moeite! Tof!
Gn idee!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zijn de nummers die je post ook hitlijst material in Rusland?
Ik vond met googel de Russische top 20, deze staat op 11quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zijn de nummers die je post ook hitlijst material in Rusland?
Ik hou van zijn gezicht hij doet me denken aan Elvis Presley, geen idee waarom.quote:Op zondag 16 augustus 2015 02:04 schreef FANN het volgende:
Smile! If the rain outside the window won't stop...
Smile! If you failed to do something...
Smile! If happiness hid behind the clouds...
Smile! Even if your soul got slightly scratched...
Smile! And you'll see how everything changes...
Smile! The rain will stop and the ground will dress up in snow...
Smile! And your sorrow will pass by...
Smile! And then your soul will begin to live...
Prekrasna betekent geweldig en mooi is krasivaquote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:02 schreef Megablast het volgende:
[..]
oh wow lekker! Krasna betekent mooi toch?
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:00 schreef Megablast het volgende:
Ik hou van zijn gezicht hij doet me denken aan Elvis Presley, geen idee waarom.
Oja tuurlijk krasiva!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Prekrasna betekent geweldig en mooi is krasiva![]()
Je hebt wel goeie smaak, alle plaatjes die ik ook mooi vind![]()
en deze![]()
Murat
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:16 schreef Megablast het volgende:
[..]
Oja tuurlijk krasiva!![]()
Leuk nummer, een goeie groove
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:16 schreef Megablast het volgende:
[..]
Oja tuurlijk krasiva!![]()
Leuk nummer, een goeie groove
die heb ik gisteren ook gezien. Heel knap geschreven!quote:
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:40 schreef Megablast het volgende:
[..]
die heb ik gisteren ook gezien. Heel knap geschreven!
Grappig clipje ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:48 schreef StarmanFR het volgende:
Meerdere keren gehoord in clubs in Kemer, Turkije waar heel veel Russen zijn![]()
Moet zeggen, wel echt goed.
Zeker!quote:
Ze is in Rusland erg bekend: https://en.wikipedia.org/wiki/Nyushaquote:
quote:
Vitasquote:Op zaterdag 5 september 2015 00:35 schreef chufi het volgende:
Ik ke alleen Ivan Rebrov, aar die zingt weer voornamelijk Duits
Lol wtf videoclipquote:
omdat zijn ook Engelstalige versies van hun muziek uitbrachten. hierbij de Russische versie van 2 nummers.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:38 schreef glasshole het volgende:
Zeg je Russische muziek, dan denk je snel aan Tatu
Maar waarom eigenlijk...
Neh... er zijn er wel meer ''te doen''quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:58 schreef Voszje het volgende:
Oeh, leuk topic. Echter, Serebro? Meh. Alleen "Malo tebya" is te doen.
Clipje is juist leuker de muziek is maar matigquote:
Die tweede vind ik nog wel leuk, maar Serebro vind ik in het algemeen gewoon niet zo...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Neh... er zijn er wel meer ''te doen''![]()
en deze is hl mooi![]()
Daar wordt je niet vrolijk van....quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Echt kippenvel, vooral als je de tekst leest:
Под ракитою зелёной
Казак раненый лежал
еее ой да под зелёной
Казак раненый лежал
Прилетела птица-ворон
Начал каркать над кустом
Ай над ним вился чёрный ворон
Чуя лакомый кусок.
Ты не каркай чёрный ворон
Над моею головой
еее ой да чёрный ворон.
Я казак ещё живой!
Ты слетай-ка чёрный ворон,
К отцу, к матери домой
И передай платок кровавый
Моей жиньке молодой.
Ты скажи-ка, чёрный ворон
Что женился на другой,
Что нашёл себе невесту
В чистом поле за рекой!
Была свадьба тиха, смирна,
Под ракитовым кустом
еее ой да тиха, смирна...ааа
Под ракитовым кустом.
Была сваха-сабля востра,
Штык булатный был дружком.
еее ой да сабля востра
Штык булатный был дружком.
Поженила пуля быстро,
Обвенчала мать-замля.
еее ой да пуля быстро
Обвенчала мать-замля!
In het Engels:
Under a green willow
A wounded cossack lay
Oh, under a green one
A wounded cossack lay
A raven flew to him
On the bush he cawed
Oh, a black raven flew over him
Sensing a tasty morsel.
Don't caw black raven
Over my head
Oh, you black raven.
I am still alive!
Fly please, black raven,
Home to my father and mother
And give my bloody cloth
To my young wife.
Tell her, black raven
That I've married another,
That I found a bride
In a wide field beyond the river!
The wedding was peaceful,
Under a willow bush,
Oh, peaceful, quiet,
Under a willow bush.
My sharp sabre was the matchmaker,
My bayonet was the best man.
Oh, my sharp sabre,
My bayonet was the best man.
The bullet married us quickly,
Mother earth married us.
Oh, the bullet quickly,
Mother earth married us!
Russische en Duitse soldatenmuziek verschilt hiermee van die van bv de Engelse.
Engelse soldatenmuziek spreekt van "We'll meet again". Je gaat er dus van uit dat je het overleeft. Duitse muziek (Lili Marlene) en Russiche (bovenstaand) houdt rekening met sneuvelen.
Maar wat een poezie!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |