Hyman | vrijdag 22 juli 2011 @ 19:32 |
![]() Met: ![]() Tot: ![]() En natuurlijk: ![]() ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 MisterManiac - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie mithrandirrr UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 V50 CasB (zijn pappa) Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
Desunoto | vrijdag 22 juli 2011 @ 19:37 |
Geen P1800 in de OP, schande. | |
r8v2 | vrijdag 22 juli 2011 @ 19:38 |
Ja, sowieso te weinig klassiekers ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:05 |
Mijn Amazon staat er ook niet in.. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:06 |
Jouw ama is een echte volvo dat past niet bij de huidige generatie fords he ![]() | |
Broertie | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:07 |
Fout in OP, heb al lang geen S40 meer, maar een S60..... ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:19 |
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70? | |
UncleFunk | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:50 |
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 22 juli 2011 @ 22:47 |
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. ![]() ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 22 juli 2011 @ 23:14 |
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt. | |
cosmick | vrijdag 22 juli 2011 @ 23:45 |
![]() Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch). | |
bleiblei | vrijdag 22 juli 2011 @ 23:47 |
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen? Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? ![]() De mijne is iig. als volgende: Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo. De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak ![]() Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease). Deze ging weg en er kwamen: Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5. Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio. Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit. Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht ![]() | |
SQ | zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12 |
Vergeet zwart niet ![]() | |
mithrandirrr | zaterdag 23 juli 2011 @ 00:27 |
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004. Zelf heb ik als eerste auto een S40 2.0 gereden (8 jaar lang) en nu sinds 2 weken een V40 2.0t uit 2003. Zit behoorlijk in het bloed dus! | |
Bart-Willem | zaterdag 23 juli 2011 @ 18:48 |
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker. ![]() Over hoe ik aan m'n Volvo-ziekte kom? Geen idee eigenlijk. M'n ouders hebben altijd Opel gereden (omdat m'n oom werkte bij de Opel-dealer) en daarna Rover. M'n moeder heeft vroeger wel een Daf 66 gehad (later werd dat de Volvo 66). ![]() ![]() Persoonlijk heb ik niets anders dan Volvo gekocht. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | zaterdag 23 juli 2011 @ 19:57 |
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja ![]() Overigens wel iets leuks uitgevonden. Mijn 940 LPT is mechanisch hetzelfde als een HPT. Dus ik hoef alleen maar de wastegate af te stellen, de ECU-map van de HPT erin te laten zetten en we hebben 170PK ![]() ![]() ![]() Mag ik trouwens ook nog in de OP met mijn LPT-brick? 940 '96 Estate ![]() | |
CasB | zaterdag 23 juli 2011 @ 19:58 |
Ik wil ook in de OP met m'n 850 T5. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 23 juli 2011 @ 22:52 |
Correctie, na wat inleeswerk gaan we er maar eens even een manual boost controller inbouwen ![]() | |
ArcticBlizzard | zondag 24 juli 2011 @ 13:35 |
Mijn zus heeft gisteren een v50 2.4 gekocht. Ik heb hem even op z'n staart mogen trappen op boerenweggetjes bij staphorst en dat ging niet slecht. | |
Bart-Willem | zondag 24 juli 2011 @ 16:16 |
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 25 juli 2011 @ 16:42 |
Boostcontroller en meter besteld ![]() | |
Dimitri_ | maandag 25 juli 2011 @ 17:56 |
Veel plezier! Is echt heel erg leuk op de LPT's. | |
x3ro | maandag 25 juli 2011 @ 18:30 |
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut. | |
r8v2 | maandag 25 juli 2011 @ 20:40 |
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 25 juli 2011 @ 20:50 |
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is ![]() | |
x3ro | maandag 25 juli 2011 @ 22:24 |
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo fout ![]() Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de auto ![]() | |
r8v2 | maandag 25 juli 2011 @ 22:32 |
Blok: 350pk, 300 veilig Standaard turbo: tot 0.9-1 bar Ecu: Turbobrick-chipjes ![]() | |
x3ro | maandag 25 juli 2011 @ 22:48 |
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken? | |
r8v2 | maandag 25 juli 2011 @ 22:51 |
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik ![]() Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com ![]() | |
r8v2 | maandag 25 juli 2011 @ 22:52 |
Fotografie: geil Auto: geil Zweden: geil ![]() | |
x3ro | maandag 25 juli 2011 @ 22:59 |
Dank ![]() | |
cosmick | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:42 |
Goed. M'n V70 rijdt weer heeeeerlijk en was 't ritje vanaf de garage weer lekker storingsvrij (hoe ik ook reed, hoe stevig ik het gaspedaal ook intrapte, de melding "Verminder uw snelheid of schakel op" kreeg ik niet meer op m'n scherm. Wat hebben ze gedaan? Alle 5 de bougies vervangen. Dus morgen voor de zekerheid maar ff blazen op de snelweg. | |
DUK | woensdag 27 juli 2011 @ 19:02 |
Allen, Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum. Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb. Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken. ![]() Any ideas? | |
DUK | woensdag 27 juli 2011 @ 19:05 |
De plafondvoering is achter aan de zijkanten sowieso niet weggewerkt maar zakte naar mijn weten nooit zover naar beneden dat het zichtbaar werd van buiten. Voorin is het wel weggewerkt achter rubberen strips/deurvoering. | |
r8v2 | vrijdag 29 juli 2011 @ 11:18 |
Turbodrukmeter even tijdelijk ingebouwd ![]() ![]() | |
powerflux | vrijdag 29 juli 2011 @ 22:47 |
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA. http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90 soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 30 juli 2011 @ 10:34 |
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl. Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond. | |
bleiblei | zaterdag 30 juli 2011 @ 11:17 |
Onze buren hebben een S90 ![]() Wat dat betreft wel een mooi rijtje met een V70, V40 en S90 naast elkaar. En dan wonen we niet eens in een yuppenbuurt ![]() Vind het overigens geen hele mooie auto. 940 is veel karakteristieker als Volvo. | |
sciter | zaterdag 30 juli 2011 @ 11:26 |
Mijn ouders hadden een Amazon combi maar die was te verrot om te maken. Die hebben ze 10 jaar geleden weggedaan. Nu hebben we weer een Volvo V70 D5 uit 2005 en we wilden als tweede auto een 164 of een Amazon Combi nemen. Iemand een voorkeur? | |
r8v2 | zaterdag 30 juli 2011 @ 11:58 |
Le-zen:
| |
Dimitri_ | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:02 |
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen. 6 in lijn en RWD hebben alle 960's. Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden. | |
Lagrinta | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:51 |
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen. | |
Barcaconia | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:49 |
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape. De hemel zal wel wat klemmetjes oid kapot hebben. Even naar de dealer die kunnen dat wss zo oplossen voor je. Als je ook nog een redelijk nieuwe hebt zouden ze het wss met gesloten portemonnee doen. | |
DUK | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:58 |
Thanks Barcaconia, ik ga maandag even buurten bij de dealer hier. | |
UncleFunk | zondag 31 juli 2011 @ 11:11 |
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht. | |
JJH | zondag 31 juli 2011 @ 11:39 |
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud. ![]() | |
Dimitri_ | zondag 31 juli 2011 @ 15:12 |
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's. | |
r8v2 | zondag 31 juli 2011 @ 20:10 |
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 ![]() | |
JJH | zondag 31 juli 2011 @ 20:12 |
Een 940 zit net onder de 1,5 ton. ![]() Ik weet niet precies hoe het systeem daar verder in elkaar steekt. ![]() | |
tomaat52 | maandag 1 augustus 2011 @ 00:02 |
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak. ![]() Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70. ![]() | |
Hyman | maandag 1 augustus 2011 @ 11:45 |
En dat ga je hoe betalen? | |
tomaat52 | maandag 1 augustus 2011 @ 11:49 |
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan. | |
Hyman | maandag 1 augustus 2011 @ 11:54 |
Ja, maar dan Dan komt de wegenbelasting, en de verzekering voor jouw leeftijd. verzekering zal wel rond de 60¤-80¤ per maand zijn voor die leeftijd + 190¤ per maand wegenbelasting en dan nog de benzine ![]() | |
Hyman | maandag 1 augustus 2011 @ 11:55 |
En hoe wil je op je 18e al een fatsoenlijke baan hebben? Als je tot rond je 20e op school zit minimaal | |
Bart-Willem | maandag 1 augustus 2011 @ 12:28 |
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was. ![]() | |
r8v2 | maandag 1 augustus 2011 @ 13:38 |
Nou, een V70 D5 automaat zit al op 137 euro per maand ![]() | |
IrishBastard | maandag 1 augustus 2011 @ 13:56 |
Ja, maar ik verwacht niet dat een nieuwe bestuurder direct een diesel gaat rijden ![]() | |
Mikkie | maandag 1 augustus 2011 @ 14:10 |
Het is steeds sneller rendabel ![]() ![]() | |
Ventus | maandag 1 augustus 2011 @ 15:04 |
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden. Verzekering kost mij (24 jaar, 5 jaar schadevrij) 38 euro in de maand en de wegenbelasting is 59 euro in de maand. Daarboven komt dan nog de benzine, gemiddeld 1:10 en onderdelen en onderhoud is relatief duur (dit jaar nieuwe uitlaat voor ¤350 en een nieuwe aandrijfas voor ¤530), dat is iets wat je je heel goed moet realiseren voordat je er aan begint. Voor gemiddeld gebruik moet je zeker 300 euro per maand rekenen, maar dat maakt alles weer goed als je heerlijk relaxt over de Autobahn naar je vakantiebestemming snelt. | |
Bart-Willem | maandag 1 augustus 2011 @ 21:00 |
Da's nog altijd minder dan een S70 op benzine die 190 per maand zou kosten. ![]() ![]() | |
Hyman | maandag 1 augustus 2011 @ 21:12 |
Ehhh kwartaal | |
Mikkie | maandag 1 augustus 2011 @ 21:30 |
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar? Autokosten zijn altijd goed uit te drukken in kosten per km, maar dat moet je dan wel bijhouden ![]() | |
Bart-Willem | maandag 1 augustus 2011 @ 22:54 |
Uylschkuycken! Frikandel! Bal gehakt! Zak patat! ![]() ![]() Goh! ![]() | |
tomaat52 | maandag 1 augustus 2011 @ 22:57 |
Amai zeg, duur bakkie. ![]() ![]() | |
Hyman | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:38 |
Drommels drommels en nog eens drommels! Kan je beter af met een amazon ![]() | |
Hyman | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:35 |
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte. http://lockerz.com/s/125967194 helemaal gesmolten en kapot ![]() | |
tomaat52 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:42 |
Ik zou sowieso schrikken als er iets als een malle begint te roken, en al helemaal als het in zo'n ouwe Volvo zou zijn. ![]() | |
cosmick | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:50 |
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn! | |
x3ro | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:51 |
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 banden ![]() Aanschafprijs is een van de dingen die niets zegt, de kosten om hem te rijden zijn het 'probleem' | |
#ANONIEM | dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:02 |
Na twee weken Zweden kan ik geen v70 meer zien. Dat lijkt wel de meest modale auto daar. Wat wel erg de moeite waard was, was een prachtige rode 544 met een antieke caravan er achter. De mooiste auto die ik heb gezien was een 444 in mint condition. En ik had me voorgenomen om geen fotos van autos te maken dus helaas bosbessenkaas ![]() | |
Hyman | dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:58 |
Ja, waarschijnlijk veel te dikke zekeringen. Kabel is helemaal crunchy nu ![]() Scheelt dat ze ook geen boordcomputer hebben, anders was die nu gefrituurd ![]() | |
r8v2 | donderdag 4 augustus 2011 @ 09:54 |
De zwarte dikke smurrie die pretendeerde olie te zijn heb ik gister maar even vervangen door iets wat er wel op lijkt. En samen met een nieuw luchtfilter is dat echt een fucking verschil. Nu is de banden/windgeruis de overheersende factor ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:13 |
M'n V70 doet het weer! ![]() ![]() Oftewel: een of andere grapjas heeft m'n benzinetank leeg geplunderd! ![]() | |
Mikkie | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:36 |
Dat is niet voor niets altijd het lastige punt bij grote auto's ![]() | |
r8v2 | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:24 |
Zit daar geen slot op? Of ben je zelf de grapjas ![]() | |
TeleluvR | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:32 |
Je kan toch prima starten op wat er over blijft in de leiding??? | |
powerflux | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:14 |
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeem | |
r8v2 | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:59 |
En das meestal in of bij de tank. En als die lucht aanzuigt komt er geen benzine door je injectoren ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:37 |
Helaas geen slot, normaal gesproken gaat dat via de CV die een pinnetje door het tank-klepje heen jast (net zoals bij de 850) maar die is om vage redenen weg. :/ Als er geen druppel meer in de tank zit slaat 'ie niet aan. Bij de eerste startpoging gisteren sloeg 'ie een halve seconde aan en was het meteen einde oefening. Dus wie weet was dat het laatste restje brandstof en kwam er daarna alleen maar lucht. ![]() Nu uitzoeken of er ook afsluitbare tankdoppen voor de V70 zijn, want die zullen ongetwijfeld anders zijn dan die van de 240 t/m 940&850. ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:47 |
Grappig, mijn wijk staat te boek als meer pauperig maar juist door de sociale controle gaan ze daar echt niet op hun gemak een auto leeg staan te zuigen ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:14 |
Op vakantie bleek dat het derde remlicht het niet meer deed, dus net maar even gekeken of er lampjes doorgebrand waren ofzo, bleek natuurlijk niet het geval. Gelukkig krijgt de module wel spanning, dus dan zo maar even naar Auto Rima om een andere remlichtmodule te halen ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:33 |
Great, kom je daar, zijn ze tot vandaag op vakantie ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:14 |
Hier is de sociale controle ook groot, maar 's nachts liggen al die bejaarden in een diepe coma-slaap. ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:20 |
Gister een dakstrip (de oude was de coating aan het loslaten) een derde remlicht (want de ander was kapot) en een leren stuur met houtinleg gekocht voor 50 euro bij de Rima ![]() Vriend van een schoon-neef van me werkt er, en hij vroeg 'was jij niet familie van die en die'. Dus ik bevestigd, ging hij allemaal goedkope shit regelen ![]() Stuur is heel licht beschadigd in het hout-inleg gedeelte, maar met een beetje vernis+poetswerk moet dat onzichtbaar herstelbaar zijn ![]() ![]() | |
Mikkie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:06 |
Doe je goed, IB ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:11 |
Net het stuur + leren delen in de schoenpoets gezet. Was wel nét te licht, eigenlijk, maar met goed uitpoetsen zijn de kreukjes in het leer in ieder geval mooier dan voorheen. Het stuur werd er wel behoorlijk wat netter van. Daar ook het plekje even donker gemaakt, en aangestipt met blanke vernis. Nou wachten tot hij uitgehard is zodat ik hem kan schuren/polijsten ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 14 augustus 2011 @ 02:18 |
Boost controller en meter ingebouwd. Ook maar meteen een zwik interieurlampjes vervangen. Ding doet nu 0.7 bar ![]() | |
IrishBastard | zondag 14 augustus 2011 @ 11:36 |
Stuur al geprobeerd uit te poetsen, had ik natuurlijk beter even mee kunnen wachten ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 14 augustus 2011 @ 13:21 |
Stuur zit er in, was een kleine moeite. Staat erg netjes, en alles met airbag enzo ging goed ![]() | |
Bart-Willem | zondag 14 augustus 2011 @ 13:31 |
Daar zeg je wat: het stuur van m'n V70 is aardig versleten. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 14 augustus 2011 @ 13:40 |
Dat is wel balen dan, dan weet je ook dat je er voor zult moeten betalen ![]() Die airbags zijn vrij simpel, gewoon opzoeken wat de juiste volgorde is met accu en contactstanden enzo ![]() | |
mithrandirrr | zondag 14 augustus 2011 @ 16:18 |
Afgelopen donderdag mijn V40 3 cm laten verlagen, gechiptuned en bij Autrans de versnellingsbak (automaat) laten flushen. Goddamn wat rijdt ze zalig!! Alleen bij drempeltjes houd ik af en toe mijn hart vast. Tempo moet daar nog iets naar beneden: ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 14 augustus 2011 @ 22:06 |
Ziet er erg netjes uit ![]() Heb je nou een benzine of diesel, en wat is de gain bij het chippen? Ben wel erg tevreden met mijn stuur. Klinkt vast heel stom, maar het voelt alsof je in een totaal andere auto rijdt. Het grootste contactpunt is natuurlijk ook veranderd, en het leer houdt gewoon veel fijner vast ![]() ![]() Moet de dakstrip nog wel een keer goed vastkitten, omdat niet alle punten even goed in de (oude) raamlijm vielen. Hij wijkt nu op een paar puntjes ![]() | |
Mikkie | zondag 14 augustus 2011 @ 23:43 |
Er staat me iets van bij dat ie een 2.0T (benzine dus) had... 160pk in de basis moet veilig naar zo'n 190-200pk te halen zijn. Een non-turbo auto is niet rendabel om te chippen, dus pech voor jou IB ![]() Waar ben je geweest voor het chippen, mr? En heb je ook zo'n mooie dyno-uitdraai gekregen? ![]() | |
IrishBastard | maandag 15 augustus 2011 @ 08:30 |
Nee, atmosferisch chippen gaat niet opschieten ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 15 augustus 2011 @ 08:55 |
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen? | |
IrishBastard | maandag 15 augustus 2011 @ 09:01 |
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hè ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 15 augustus 2011 @ 09:03 |
Ik vond zijn bedrag niet zoveel relatief bedoelde ik. | |
mithrandirrr | maandag 15 augustus 2011 @ 10:29 |
Heb nog geen dyno test gedaan ![]() | |
Mikkie | maandag 15 augustus 2011 @ 10:44 |
Da's niet veel inderdaad, maar je schadevrije jaren helpen daar goed bij mee. Ik betaal drie keer zoveel ![]() ![]() Rica staat bekend om z'n Volvo-tuning, dus dat zal wel goed zitten dan. Wel lekkere cijfers hoor! | |
IrishBastard | maandag 15 augustus 2011 @ 10:47 |
Damn ![]() | |
Mikkie | maandag 15 augustus 2011 @ 10:49 |
Jij hebt tegen de 140pk toch, IB? Lijkt me ook niets om over te klagen! Net nog even zitten kijken, maar een Saab 9-3 is ook wel een schitterende auto hoor. Ik blijf ze mooi vinden. Helaas zou voor de aanschaf van een goed exemplaar en nog behoorlijk wat spaargeld bij moeten incl inruil van huidige auto, dat doen we dus maar niet ![]() | |
IrishBastard | maandag 15 augustus 2011 @ 12:36 |
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is wel ![]() Saab is best leuk, maar toch weet ik niet of ik er snel een zou kopen. Vind vooral de motoren nogal achterhaald, ze zijn gruwelijk onzuinig voor het vermogen dat je terug krijgt. | |
r8v2 | maandag 15 augustus 2011 @ 12:39 |
Want dat is een belangrijk argument voor iemand die in een Volvo-liefhebber-topic post ![]() | |
Mikkie | maandag 15 augustus 2011 @ 12:42 |
Inderdaad...onzuinigheid een issue als je een 2.0 benzine rijdt ![]() ![]() | |
IrishBastard | maandag 15 augustus 2011 @ 12:59 |
Maar mijn auto is van '96. Daar ligt mij het knelpunt, aangezien ik de indruk heb dat de benzinemotoren van Saab amper vernieuwd zijn. Zelfde punt geldt voor Volvo trouwens ook, afgezien van de echt nieuwere blokken (dus hooguit twee jaar oud ofzo). | |
r8v2 | maandag 15 augustus 2011 @ 13:22 |
Mijn 940 loopt 1 op 6 op LPG en kost 100 euro per maand wegenbelasting. Boeiend. Ik wil dat ding rijden ![]() | |
JJH | maandag 15 augustus 2011 @ 15:05 |
Ik heb een gaatje in de uitlaat, hij klinkt nu best dik, zeker in de parkeergarage. ![]() | |
r8v2 | maandag 15 augustus 2011 @ 15:13 |
Jeej. Vrijdag naar Zweden, ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 15 augustus 2011 @ 20:33 |
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan? | |
x3ro | maandag 15 augustus 2011 @ 21:29 |
Volvo 240'R' van van Kronenburg motorsport staat toevallig op marktplaats. Dat is toch wel een van de snelste en meest speciale Volvo's in Nederland. 420 Pk's en 600Nm aan koppel. Best aardig voor een 240 ![]() http://link.marktplaats.nl/473731136 | |
FkTwkGs2012 | maandag 15 augustus 2011 @ 21:33 |
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt. | |
x3ro | maandag 15 augustus 2011 @ 21:36 |
Een ietsie aangepaste originele voorbumper erop, andere velgen (S60R bijv.) en hij ziet er al een stuk beter uit ![]() ![]() Hun lichtelijk getunede V70R icm een KMS waarvan ze de 2step launchcontrol tonen: [ Bericht 18% gewijzigd door x3ro op 15-08-2011 21:42:33 ] | |
FkTwkGs2012 | maandag 15 augustus 2011 @ 21:42 |
Er staat geeserveerd bij. Wat zou de prijs zijn? 12 k of zit ik dan erg verkeerd. ![]() | |
x3ro | maandag 15 augustus 2011 @ 21:47 |
Fout, althans deels. Chippen van een N/A blok heeft wel degelijk nut. Koppelkromme is veel vloeiender te krijgen en de gasresponse is veel beter te krijgen. Feit is dan wel dat je niet naar iets als ziptuning moet gaan, maar je ECU custom moet laten remappen. Vermogen en koppel gains als bij een turbo zul je echter nooit zien. 14.5 getaxeerd, dus met je 12k zul je er niet ver vanaf zitten. Ga vervolgens maar eens kijken wat het kopen, inbouwen en mappen van een KMS kost of het aanpassen van de cilinderbussen(icm drijfstangen en boring etc) en dan is 12.000 een 'koopje'. | |
r8v2 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:52 |
Schijnbaar wel ![]() ![]() Als je trouwens echt een keer wat wil zien wat je nog nooit gezien hebt: http://www.vallakratraffen.com/ Een paar duizend verbouwde Volvo's, dragraces, vliegshows, mooie Zweedse vrouwen (ook met verbouwde Volvo's die ons snot voor ons ogen rijden) en veel styling- en tuningsonderdelen... | |
JJH | dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:03 |
Mijn auto vind me stom ofzo, vlak voor het weekend is de radio er mee gekapt. Geen teken van leven meer. En toen ik vanmorgen terugkachelde naar huis ( +/- 180 km) begon te temperatuur op te lopen, tot tegen het rood aan om vervolgens weer netjes terug te zakken. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:25 |
Deze![]() en deze: ![]() heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen ![]() | |
x3ro | dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:29 |
Die station is gewoon *fapfapfap* ![]() | |
Hyman | dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:47 |
Die 1e is mijn achtergrond op werk ![]() | |
Hyman | dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:05 |
vandaag 2 lange dunne verstralers gekocht bij de autozaak hier. Die gaan sjoerd en ik er v/d week hopelijk in mn S40 zetten ![]() Alleen nog een klem voor dat ie onder het kentekenplaat gemonteerd kan worden. En ik heb net ook 2 sleutels gekocht bij Scandcar, voor de amazon, kost 34¤ incl. verzendkosten en BTW. teringduur ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 24 augustus 2011 @ 00:56 |
Scandcar is sowieso duur. Bij gewilde onderdelen ![]() Maar ik ben natuurlijk een beetje verpest ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 24 augustus 2011 @ 01:34 |
Word nog duur Hyman om die Amazon perfect te krijgen ![]() | |
r8v2 | woensdag 24 augustus 2011 @ 21:42 |
Haha vet. Klassieke Volvo's @ Discovery ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 25 augustus 2011 @ 15:50 |
Die sleutels voor bepaalde types en bouwjaren zijn inderdaad duur: sowieso zijn 2 types alleen via Volvo Zweden (dat oude voorraad-gebeuren) te krijgen en niet eens via de sleutelhandel na te maken (die hebben dat type sleutel niet). ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 25 augustus 2011 @ 15:58 |
Bij Katterug en Duett ook vaak ![]() | |
Hyman | donderdag 25 augustus 2011 @ 16:38 |
fffuuu ![]() wss een foutje. Maandag moet ik er weer heen, omdat er dan wel iemand is die me kan helpen | |
Bart-Willem | zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:02 |
Zjuust, zijn ook vaak dezelfde sleutels als het eerste type Amazon. ![]() @ Hyman: dat probleem had ik ook ooit met een 740: wilde een sleutel bijmaken "ja die hebben we zo liggen!" Toch niet, en moest maar een paar dagen later terugkomen want dan was de juiste persoon er bladiebla en zouden ze de juiste wel hebben. Die maandag teruggegaan en konden ze 'm toch niet namaken. ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:27 |
verstralers voor de S40 zijn nu helemaal gemonteerd ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:28 |
Sjoerd heeft ook nog geholpen!
| |
Roel_Jewel | zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:35 |
Ben aan 't zoeken naar een V70 2.4 170pk automaat voor ~ 5/6.000 euro (omgeving Eindhoven). Vandaag wezen kijken naar twee, maar kon de een niet proberen (kapotte accu..) en de ander was een V70 XC. Daarvan vond ik het dashboard niet mooi. Dus ik zoek verder ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:33 |
Welke aap zet nou een auto te koop terwijl 'ie weet dat de accu verrot is? ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 28 augustus 2011 @ 12:32 |
Nog voorkeur voor kleur/opties/uitrusting? | |
Roel_Jewel | zondag 28 augustus 2011 @ 12:55 |
Belangrijkste is natuurlijk dat ie motorisch in orde is en dat niet de automaat al na een paar maanden in revisie moet ![]() | |
r8v2 | maandag 29 augustus 2011 @ 13:39 |
Er staan er overigens zat op Marktplaats in de regio. Verwacht alleen geen 170pk versie met weinig kilometers... [ Bericht 80% gewijzigd door r8v2 op 29-08-2011 14:11:12 ] | |
Bart-Willem | maandag 29 augustus 2011 @ 14:29 |
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 29 augustus 2011 @ 14:30 |
![]() Kan me voorstellen dat die 30pk net dat beetje extra is ![]() | |
Mikkie | maandag 29 augustus 2011 @ 14:31 |
Is de 140pk niet gewoon een softwarematig gedowngrade 170pk-versie (zoals dat bij de V50 2.4 ook is)? Dan zou ik voor de 140pk gaan en bij RICA de software laten aanpassen tot 170pk. | |
r8v2 | maandag 29 augustus 2011 @ 14:55 |
Zijn die benzineversies tegenwoordig ook standaard voorzien van een turbo? Anders kun je hetzelfde trucje uithalen wat ik heb gedaan, MBC ertussen ![]() | |
Bart-Willem | maandag 29 augustus 2011 @ 14:56 |
Jep, bij de 850 en S70 waren het nog 10-kleppers vs 20 kleppers (daardoor 140 vs 170pk) maar de 140pk-versie in de S60/V70N hebben al 20 kleppen. Is puur softwarematig. ![]() Maar of je nou 600-700 Euro uit moet geven voor 30pk bij een auto met 2,5 ton of meer is maar de vraag. Al moet ik zeggen dat ik heel soms de 30pk mis (heb een paar 850's met 170pk gehad en een T5R die dik gechipt was ![]() Helaas geen turbo, dat was wel leuk bij de laatste 940's: dat waren eigenlijk nagenoeg allemaal LPT's. ![]() | |
r8v2 | maandag 29 augustus 2011 @ 14:58 |
LPT's roeleren ![]() | |
Bart-Willem | maandag 29 augustus 2011 @ 17:36 |
Na een 240 Turbo, een T-5R en een 940 met LPT zeg ik: doe mij maar atmosferisch. ![]() | |
UncleFunk | maandag 29 augustus 2011 @ 18:22 |
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren. Helaas zul je een 140 pk nooit als een echte 170 pk kunnen laten presteren omdat de bakverhoudingen anders zijn. ![]() | |
r8v2 | maandag 29 augustus 2011 @ 18:56 |
Turbon00b ![]() | |
Mikkie | maandag 29 augustus 2011 @ 18:59 |
Ah kijk, dat wist ik dan weer niet ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 2 september 2011 @ 15:09 |
http://autobedrijfpeters.(...)-overzicht/&pagina=1 Dit autobedrijf heeft een heleboel Volvo's staan.. En vlakbij Eindhoven. | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 13:43 |
Wat is 't stil hier? ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 13:44 |
Te weinig Volvo-liefhebbers ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 15:02 |
Oja dat is ook alweer binnenkort. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 15:07 |
Na vorig geen stand hebben mijn pa en ik er weer eentje + 2 auto's. Welke website heb je en wat doe je dan ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 15:11 |
Ik ben al een tijdje bezig met www.volvotips.com maar het is teringveel werk. ![]() Is die hal @ Gorinchem nou groter of kleiner dan de Veemarkthallen? Vorig jaar was de bezetting nogal mager en was daarom de opzet wat ruimer. Maar 99% van de standhouders liep ook te klagen dat er geen zak verkocht werd (de stand tegenover ons had maar liefst 40 Euro omzet op de 1e dag ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 15:16 |
Vorig jaar: - Gezeik met prijzen stands + auto's - Wegafsluitingen A2 - Teringweer Aangezien mijn pa nu een stand heeft voor 30 euro lijkt me dat probleem getackeld, wegafsluitingen zijn er daar nu niet geloof ik en maar even hopen op mooi weer. Weet je wat het ook is? Vroeger kon je de mensen/bedrijven met nieuw spul op 1 hand tellen. Inmiddels zijn er dat veel meer en zelfs internationale bedrijven komen er staan. Tegenwoordig heeft iedereen teveel geld en mensen kopen veel nieuw. De tweedehands verkopers worden dus min of meer weggedrukt. Daarbij is het elk jaar veel van hetzelfde, lichtglaasjes word je mee doodgegooid maar probeer maar eens een fatsoenlijke deur/scherm te vinden ![]() Als ik ergens mee kan helpen voor je site moet je maar roepen he! ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 15:45 |
We moeten eigenlijk nog een soort van NL Turbobricks opzetten maar ik vrees dat er te weinig mensen in NL wonen met interesse ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 16:33 |
Vorig jaar werd je juist overspoeld met de dure Duitsers die alleen maar tweedehands troep bij zich hadden (het jaar daarvoor was 't al erg, maar afgelopen jaar helemaal). Voor een standkachel werd gerust 250 Euro gevraagd en aftandse Corona's waren 400 Euro per set, om over afgeragde deurpanelen vol met breuken maar niet te beginnen. ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 16:53 |
Corona's zijn echt graflelijk ![]() Ik heb gelukkig de luxe om af en toe onderdelen mee te kunnen nemen uit Zweden. Ik heb laatst daar gehaald: - Verdelerkap - Rotor - Bougiekabels (inclusief die van bobine naar verdelerkap) Alles voor een B230. Daar was ik minder dan 100 euro voor kwijt, origineel Volvo bij de Volvo-dealer zelf ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 17:27 |
Ik vind ze alleen leuk met de grote naafdop en in superstaat (en dan onder een oud type 244 of 262), maar ze zijn inderdaad overrated. Net zoals Virgo's trouwens (te klein voor het ontwerp). ![]() Ik vind 100 Euro eigenlijk heel erg duur voor die dingen. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 17:39 |
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 8 september 2011 @ 18:20 |
Zo, mijn keuze is uiteindelijk toch op een S80 gevallen. Vandaag opgehaald: S80 2.9. Tien jaar oud, 215k op de teller. Alles erop en eraan. Rijdt perfect.![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 20:32 |
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. ![]() ![]() Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 8 september 2011 @ 20:44 |
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak ![]() ![]() Nu nog een recentere set cd's voor de RTI vinden ![]() | |
IrishBastard | donderdag 8 september 2011 @ 20:45 |
![]() Mooie S80 man ![]() | |
Mikkie | donderdag 8 september 2011 @ 20:46 |
Mooie kleurcombo zeg! | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 21:14 |
De automaten zijn inderdaad niet geweldig (bij het vorige deel van deze topicreeks ook al besproken), hoogstwaarschijnlijk omdat Volvo zo stom is geweest om te zeggen dat de automaatbakolie nooit vervangen hoeft te worden (tenzij de auto als taxi gebruikt wordt of vooral in de bergen rijdt). De bak ligt ook onder andere merken en daar wordt wel voorgeschreven om de bakolie om de zoveel tijd/km's te vervangen en je raadt het al: veel minder problemen. ![]() Die van mijn V70 is 63.000km geleden vervangen, maar ik denk dat ik 't mooi iedere 65k ga vervangen. Is misschien wel 80-100 Euro aan olie (ook flushen dan, en er móet originele Volvo-olie in, standaard ATF = bak slopen) maar dat is altijd goedkoper dan een bak-revisie van 3k. ![]() | |
Mikkie | donderdag 8 september 2011 @ 21:34 |
Mja, 300 euro per 200k of ineens 3000 euro, ik zou het wel weten ![]() Wat is hier trouwens de mening over het flushen van de motor? Ik moet weer eens een oliebeurtje doen en twijfel of 'n flush toegevoegde (positieve) waarde biedt, of dat ik gewoon laat leeglopen en weer volgiet (incl nieuw oliefilter natuurlijk). | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 21:41 |
Bij Nordicar kom ik ook op 100 euro, en dan heb je geen origineel Volvo. En Nordicar is niet eens heel duur. | |
Bart-Willem | donderdag 8 september 2011 @ 22:13 |
88,05 @ Scandcar. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 september 2011 @ 22:27 |
Origineel Volvo? ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 9 september 2011 @ 01:17 |
De verdelerkap wel (vandaar zo duur), de rotor zal van Bosch zijn en de bougiekabels zijn vaak van Zweedse makelij (waar Volvo zelf ze wellicht ook vandaan heeft: te herkennen aan de vismeel die erin verwerkt is en dat is de reden dat de 740 van m'n vriendin ooit marter-schade had bij de vorige eigenaar ![]() | |
r8v2 | vrijdag 9 september 2011 @ 10:29 |
Nope. Die van Volvo komen uit Frankrijk (ja echt ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 9 september 2011 @ 11:33 |
Valeo-meuk dus? ![]() | |
r8v2 | vrijdag 9 september 2011 @ 11:35 |
Nee dat niet. ![]() Standaard 945 achterlichten komen ook uit frankrijk trouwens ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 9 september 2011 @ 19:29 |
Ja kan dus zijn dat Valeo dat spul aan Volvo levert. Koppelingen van de S40/V40 die OEM zijn blijken ook van Valeo te zijn. ![]() ![]() ![]() Je zou eens moeten weten welke merken OEM aan Volvo leverde, dat is veel cheaper shoppen dan. ![]() | |
r8v2 | vrijdag 9 september 2011 @ 19:46 |
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat Volvo betere kwaliteit heeft bedongen dan de standaard shizzle die ze leveren.. | |
Bart-Willem | vrijdag 9 september 2011 @ 21:52 |
Dat lijkt me vrij sterk, aangezien exact dezelfde Sachs-schokbrekers met exact hetzelfde nummer ook onder andere auto's zitten. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 9 september 2011 @ 22:13 |
Iets anders trouwens: de redenen waarom onze Volvo's zo veilig zijn! ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 21 september 2011 @ 13:06 |
Hops, omhoog met dit topic! ![]() Binnenkort is de Volvo Klassiekerbeurs al, maar ik heb begrepen dat een aantal grote standhouders niet zullen gaan (nou ja: voormalig grote standhouders dus). Hopelijk blijven de veels te dure Duitsers met hun afgedankte rommel wel weg en staan er meer auto's enzo! ![]() Wie gaan er nog meer? ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 september 2011 @ 13:25 |
*meld. Maar dat wist je al ![]() Ik weet in ieder geval dat Skandix wel komt. Die zijn ook niet heel duur trouwens, die maken nieuwe remklauwen voor de Amazon voor weinig ![]() En wat ik al eerder zei, omdat het een nieuwe locatie is komen er denk ik veel mensen op af die bijvoorbeeld de laatste jaren niet naar Utreg zijn geweest. | |
Bart-Willem | woensdag 21 september 2011 @ 19:06 |
Skandix is anders een van de duurste webshops wereldwijd. ![]() ![]() ![]() | |
Hyman | woensdag 21 september 2011 @ 21:56 |
holy shit, deuren voor bepaalde volvo modellen kosten 1200¤ per stuk bij skandix ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 21 september 2011 @ 23:20 |
Jep, dat zijn 240-deuren. Erg duur, de voorschermen voor een 240 zijn daar 325 Euro, bij Scandcar 129 Euro en bij Martens en Artaparts nog goedkoper. ![]() Maar Skandix heeft wel een geniale webshop! ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 september 2011 @ 23:28 |
Ja, die kom je normaal niet nieuw aan he ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 11:11 |
Ik ben benieuwd of ik een origineel Turbo-embleem voor mijn 940 kan scoren op de VKB. Ik heb niet het idee dat die krengen veel geleverd zijn in NL ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 12:25 |
Jawel, ik weet ergens in Zweden een bedrijf die die dingen gewoon genoeg op voorraad heeft staan, en da's goedkoper dan die 1250 Euro. ![]() ![]() Turbo's zijn er best veel geleverd. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 12:41 |
Dat plaatwerk ben ik laatst nog tegengekomen maar dat zit gefelst. Dat moet je dus wel kunnen ![]() LPT's wel ja, HPT's niet ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 13:39 |
Zonde dat ik die van mij weggedaan heb (zowel de 740 als dat logo). ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 14:03 |
Wie doet er dan ook een turbobrick weg ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 14:36 |
Ik, omdat ik toen een T5R kocht (achteraf gezien geen slimme zet ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 15:05 |
Ik heb er 1 van de latere serie ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 15:06 |
Oeh, goedkope sportdempers gevonden in Zweden ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 15:23 |
Ja dat is ook. 129 euro shipping costs, terwijl in Zweden zelf versturen 16 kost ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 15:52 |
Krijg je ze dan toegestuurd in een gouden doos ofzo? ![]() En zwaaien we niet meer? ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 16:07 |
In een gouden doos, op een roodfluwelen kussentje, gedragen door 4 maagden denk ik ja ![]() Whehe, dat kan ja. Zo'n grijze V70 valt ook niet op ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 16:14 |
Grmbl ![]() ![]() Ow wacht, BW, die ex-baas van jou woont toch ergens in Vimmerby ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 17:07 |
Ja, maar ik snap niet dat ze beweren dat naar het buitenland duur is vanuit Zweden. Die "busgots"-shit kost geen zak normaal gesproken. Iemand die nieuwe Volvodrive-magazine al gezien? Er staan letterlijk 2 complete rips van 2 artikelen van me in die ik @ Volvotips had neergezet. ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 22 september 2011 @ 17:09 |
Lol. Ook niet netjes om dat niet ff te vragen ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 17:19 |
Ik kan er niet om lachen eerlijk gezegd. ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 22 september 2011 @ 17:23 |
Je kunt schadevergoeding eisen als jouw post authentiek is en door jou geschreven. Auteursrecht enzo ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 17:29 |
Jep, ik denk dat ik de uitgever maar aan zijn vestje moet gaan trekken. :/ | |
Mikkie | donderdag 22 september 2011 @ 18:13 |
Dat zou ik doen ja. Je baseren op is één ding, maar letterlijk kopiëren is wel heel treurig. Daar verdienen ze dik geld mee. | |
Bart-Willem | donderdag 22 september 2011 @ 18:19 |
Ja niet alles gelukkig, maar wel best veel. Het is door Google Translate heen gehaald, wat opgeleukt et voila. ![]() | |
IrishBastard | donderdag 22 september 2011 @ 22:00 |
Wat Mikkie zegt. Auteursrecht in Nederland geldt sowieso op alles wat 'gepubliceerd of opgeslagen is' voor zover ik weet. Daarbij is het gewoon 'plagiaat' als ze iets overnemen zonder bronvermelding... Matige kutactie ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 september 2011 @ 23:17 |
Ik ken de hoofdredacteur wel ![]() Om welke artikelen gaat het? | |
Bart-Willem | vrijdag 23 september 2011 @ 13:18 |
Ik ken hem ook, vandaar dat ik eerlijk gezegd niet sta te kijken van deze actie. ![]() ![]() Gaat om de artikelen van de P1800 (wijzigingen per modeljaar, zie http://www.volvotips.com/index.php/p1800/history-1800/) en het Galaxy/850-verhaal (zie http://www.volvotips.com/index.php/850-2/history-volvo-850/). De opbouw en structuur komen overeen, sommige zinnen zijn letterlijk vertaald en een hoop is hetzelfde maar dan met wat extra kwats erin (wel in eigen woorden). ![]() | |
r8v2 | vrijdag 23 september 2011 @ 14:37 |
Met alle respect voor jou, maar Paulus kent heel veel mensen in het Volvo-wereldje, met name ook bij Volvo NL. Hij heeft heel veel informatie en kan die mocht het nodig zijn nog aanvullen dankzij zijn netwerk. Ik zou het stug vinden als ie jouw website als basis gebruikt heeft. Een paar dingen herken ik wel maar het artikel is ongeveer even lang als jouw stukje. Dus als je dan alles wilt behandelen ontkom je niet aan dezelfde bruggetjes. Daarbij zie ik dingen in jouw stukje staan die ik mij niet herinner in het artikel (toevallig gelezen begin van de week ![]() | |
powerflux | vrijdag 23 september 2011 @ 15:14 |
even een vraagje: die VKB lijkt me tof, maar hoe moet ik het zien? fabrikanten en dealers die showen of meer een soort 2e hands markt met ook particuliere stands en samenzijn? | |
r8v2 | vrijdag 23 september 2011 @ 15:20 |
- (Grote) clubstands - Veel particulieren met een kraam vol met tweedehands zooi (Dit is 70% van de kramen ongeveer) - Kofferbakverkoop met eveneens tweedehands zooi - Bedrijven met nieuwe onderdelen - Bedrijven met tweedehands zut - Stands met algemene zut zoals gereedschap, poetsmiddelen en olieën etc. - Zowel binnen als buiten auto's te koop | |
powerflux | vrijdag 23 september 2011 @ 15:22 |
helemaal waar ik op hoopte, en natuurlijk volvo's kiek'n buiten ![]() | |
r8v2 | vrijdag 23 september 2011 @ 15:36 |
Ik heb daar echt een paar keer rondgelopen met het idee van, hoezo zijn die oude Volvo's zo zeldzaam ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 23 september 2011 @ 15:36 |
Vergeet niet dat we het hebben over een persoon die al enkele rechtszaken tegen zich gehad heeft wegens oplichting. Om over het aantal faillissementen (met opzet) maar niet te beginnen. ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 23 september 2011 @ 15:54 |
Het is inderdaad wel een geslepen kerel en betalen is ook heul moeilijk schijnbaar ![]() ![]() En weken naar de VROM? Nee joh, das eigenlijk maar 1 dag. Dus dat ie ff op en neer geblazen is en daarna wat geschreven heeft lijkt me best aannemelijk. Maar ik zal voor de gein eens vragen waar ie al die info vandaag heeft, dan doe ik net alsof ik dom ben ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 23 september 2011 @ 16:00 |
Doe dat eens, ik ben benieuwd. ![]() ![]() ![]() ![]() Hebben jullie al verlanglijstjes voor de VKB? ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 23 september 2011 @ 16:12 |
Heb je ff? 244: - 2x Grote koplampunits (liefst H1, want origineel) - 2x Achterlichtunits + glaasjes - Alle rubbers ophanging voor - Wiellagers voor + achter - Carburateur - Rembekrachtiger - Sneeuwbakken voor je voeten 945: - V90 bumper achter - Leuke voorbumper (of ook V90, maar dan moet ie pas gemaakt worden) - Alle rubbers ophanging voor - Koplampunit L - Turbo embleem - Dakspoiler - Clipjes om het vloerbedekkingpaneeltje (whehe) vast te kunnen maken aan het deurpaneel RA - Vloermattenset - Sneeuwbakken En dan vergeet ik nog een hoop. En ik ga uiteraard niet alles kopen want daar heb ik echt het geld niet voor. Wat ik zeker wel mee ga nemen is de koplampunit, turbo embleem, clipjes en een vloermattenset. | |
Bart-Willem | vrijdag 23 september 2011 @ 23:13 |
Die mattensetjes zijn knap duur op de beurs helaas. ![]() ![]() Die grote bumpers etc moet je niet kopen @ beurs maar wachten totdat alle stands afgebroken zijn. Vorig jaar heeft iemand dus een V90 bumperset laten liggen want die wilde hij niet meer meenemen. ![]() ![]() ![]() | |
Dimitri_ | zaterdag 24 september 2011 @ 17:41 |
Heb laatst het klepje van mijn muntenbakje afgebroken. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 29 september 2011 @ 23:04 |
Pruller! En de V70 is weer APK-goedgekeurd! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 29 september 2011 @ 23:08 |
Hey, bruggetje bij Son! ![]() ![]() Ow, en gave bak natuurlijk ![]() | |
r8v2 | donderdag 29 september 2011 @ 23:11 |
Ding moet omlaag ![]() Ik heb trouwens nog onze hoofdredacteur gesproken (was toevallig bij mijn pa een dag later ![]() ![]() Ik heb het artikel ook nog ff een keer gelezen en sommige stukken zijn wel wezenlijk anders. Dus zijn dubieusheid ten spijt geloof ik echt wel dat hij heul jouw website niet kent ![]() | |
mithrandirrr | donderdag 29 september 2011 @ 23:44 |
Idd! ![]() ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 29 september 2011 @ 23:45 |
De chief-designer zit al een jaar of 10 in een bejaardentehuis omdat die zwaar Parkinson en Alzheimer heeft. Als Wilsgaard nog leeft tenminste. ![]() Dus het verhaal van de hoofdredacteur klopt niet helemaal zeg maar. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 29 september 2011 @ 23:46 |
@ 2 posts hierboven: ik heb veel foto's van m'n auto's genomen daar, doe ik al een aantal jaren daar. ![]() ![]() | |
mithrandirrr | donderdag 29 september 2011 @ 23:48 |
Dat is dat veldje op de hoek bij die villawijk in de gentiaan, bij het paadje bij de fietsers/voetgangersbrug over de A50 ![]() | |
r8v2 | vrijdag 30 september 2011 @ 00:13 |
BW, vooralsnog heb ik geen enkele reden om te geloven dat ie in mijn gezicht staat te liegen. Overigens noemde hij een andere naam dan jij nu doet, maar die ben ik natuurlijk vergeten ![]() Ik las net overigens een artikel in het clubblad van het 240-register. In 2009 heeft een Amerikaans instituut nog een veiligheidstest gedaan waarbij de 240 hoger scoorde dan deze E-klasse: ![]() Eat that, german bitches ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 30 september 2011 @ 00:17 |
Dan heeft 'ie Malmgren genoemd (de tweeling), maar die werkten er niet in tijden van de P1800. En dat 'ie in het gezicht staat te liegen zal ik me maar niet over uitlaten maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat meneer daar absoluut niet vies van is. ![]() ![]() Over de veiligheid van de 240 gesproken: een paar jaar terug (kan ook best 2009 zijn) had de bond van Zweedse verzekeraars een groot onderzoek gepubliceerd met daarin alle schadegevallen over de afgelopen jaren. Wat bleek: de 240 was nog altijd veiliger dan de "gemiddelde auto" (alle schades en ongevallen werden daarin meegenomen: van fietsertje de sloot in rijden tot aan complete gezinnen die levend gegrilld werden in de auto). Oftewel: die dingen zijn nog steeds rock-solid. ![]() | |
bleiblei | vrijdag 30 september 2011 @ 00:47 |
Voor de bestuurder of diegene op straat? ![]() Zijn die V40 foto's in Waalre genomen? En waarom lopen er zoveel regio genoten rond hiero? ![]() We hebben hier trouwens nu een lekker yuppen rijtje. En dat in een zgn. volkswijk ![]() V70, V40, V70 ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 30 september 2011 @ 00:49 |
Kan ook liggen aan het soort mensen dat nu nog zo'n auto rijdt. | |
Mikkie | vrijdag 30 september 2011 @ 00:57 |
Mja, ligt eraan. Welk bouwjaar hebben we het over? Een V40 kost geen drol meer (model is gewoon 14 jaar oud) en ook een fatsoenlijke V70 kost echt niet meer de hoofdprijs (al zijn ze nooit echt goedkoop, mede door het onderhoud). | |
bleiblei | vrijdag 30 september 2011 @ 01:02 |
V40 is dikste van het rijtje en van mij ![]() En ja, het zijn geen V70r's maar er zit geen leasebak tussen. Maar goed, moet nog een keer een leuke volvo shoot doen binnenkort. | |
Bart-Willem | vrijdag 30 september 2011 @ 01:07 |
Klopt, maar als een andere weggebruiker dwars door zo'n 240 probeert te rijden dan boeit het niet of Opa of Sjonnie in de auto zat. ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 30 september 2011 @ 09:29 |
*meld ![]() | |
bleiblei | vrijdag 30 september 2011 @ 09:57 |
Neem wel je 940 polar mee ![]() | |
r8v2 | vrijdag 30 september 2011 @ 10:33 |
Uiteraard. Het is alleen geen Polar ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 30 september 2011 @ 18:41 |
Je moet 2 van die wildlampen op die 940 zetten! ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 30 september 2011 @ 18:46 |
Ook de 740 deed nog prima mee, heb ik toen gelezen. Die test moet ik weer eens opzoeken! Volvo's die stuk zijn: http://s294.photobucket.com/albums/mm118/TeGNaM76/ | |
Bart-Willem | vrijdag 30 september 2011 @ 19:22 |
Zonde! ![]() ![]() Trouwens iets grappigs gisteren: er kwam hier een Volvo 66 in nieuwstaat aan rijden en parkeerde hier voor de flat. Toeval 1: de auto had ik eerder deze week op de snelweg gespot. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 30 september 2011 @ 19:43 |
Ik liep 2 jaar terug met de hond van m'n vriendin rond in Leiden en zag daar een Volvo 740 Estate met vrijwel hetzelfde kenteken als die van mij. 1e 2 letters waren gelijk, laatste 2 letters waren gelijk, alleen heb ik 69 en hij 66 in z'n kenteken. Echt grappig. Paar week geleden reed hij nog een heel stuk achter mij aan door Leiden ![]() Raak je aan de praat, blijkt zijn dochter op 5km van mij te wonen (in Fryslân). | |
Bart-Willem | vrijdag 30 september 2011 @ 20:14 |
Het kenteken van m'n V70 is zo goed als identiek als die van de XC70 van Guus Meeuwis. Alleen 1 cijfer is anders. ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 30 september 2011 @ 20:22 |
Ook grappig, hehe ![]() | |
r8v2 | vrijdag 30 september 2011 @ 21:57 |
Zo, pa aan de Vadis ![]() | |
r8v2 | vrijdag 30 september 2011 @ 21:57 |
Hoe weet je dat in godesnaam? ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:17 |
Omdat er in het Intovolvo-magazine ooit een interview is geweest met Guus Meeuwis en stond zijn auto er ook bij. Ze waren echter vergeten om zijn kenteken te blurren. ![]() | |
Agiath | zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:15 |
Oke, auto net opgehaald van de APK, ze hebben mijn claxon gemaakt. Alleen nu brand het SRS lampje opeens... Betekend dat dat de airbag helemaal niet meer werkt? Dan kan ik dus weer terug naar de garage... | |
TheFreshPrince | zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:34 |
Rij voorzichtig ![]() | |
powerflux | zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:34 |
de 340 is met op versleten banden na zonder gerommel weer door de APK ![]() ben trots op 't wagentje! | |
Agiath | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:44 |
Ik vind het nogal stroef, aangezien ik deze week niet echt tijd heb dat ding naar de garage te brengen en ik er vrijdagmiddag mee naar België moet... Of het moet zo te maken zijn, nouja ik bel maandagochtend wel even met de garage... zucht | |
Hyman | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:48 |
ik zo gisteren rijden in de Amazon, was de toeter stuk! Asjemenou! | |
Agiath | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:50 |
Heb de hele vakantie gereden zonder toeter, gewoon af en toe raampje open en schreeuwen! | |
PICHT | zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:50 |
Kutidioten, ze hebben m'n 480turbo embleem gejat ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:02 |
Ze zullen misschien de accu te vroeg aangesloten hebben, zodat hij een fout gegeven heeft toen ze de airbag weer aangesloten hadden. Als hij gewoon weer vast zit dan is het nu een kwestie van gewoon het systeem even uitlezen en de foutcode resetten ![]() | |
r8v2 | zondag 2 oktober 2011 @ 22:35 |
850 Estate + 320PK + semislicks + nurburgring + chauffeur met baankennis = nekpijn en anderhalf uur lang grijzen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 22:40 |
Heeft er iemand hier een C303? ![]() | |
r8v2 | zondag 2 oktober 2011 @ 22:42 |
Tenzij vrachtwagenrijbewijs en teveel geld over voor benzine, denk ik het niet ![]() | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 22:44 |
Vrachtwagenrijbewijs niet nodig ![]() ![]() Vind ze al een tijdje gruwelijk gaaf ![]() | |
r8v2 | zondag 2 oktober 2011 @ 23:03 |
Voor de 4x4 niet nee, de 6x6 wordt al een ander verhaal ![]() | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 23:04 |
De 4x4 is al groot genoeg ![]() | |
Bart-Willem | maandag 3 oktober 2011 @ 00:16 |
Ik ken wel iemand die zo'n ding heeft. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 3 oktober 2011 @ 09:56 |
Gelukkig kun je er wel makkelijk een paar LPG-tanks in kwijt ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 5 oktober 2011 @ 18:18 |
Hij heeft niet eens LPG, ik denk dat 'ie grootaandeelhouder bij de Shell is. ![]() Zo, m'n kentekenplaathouder is getweaked! 8) Ik ben geen fan van spammerige kentekenplaathouders maar wel als 't je eigen site is. ![]() ![]() En ja: de auto is extreem smerig: zandregen! ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2011 @ 18:20 |
Er staat een mooi artikel over een Volvo verzamelaar in de Autoweek van eind september (nr 22 uit mn hoofd). Heeft heel wat speciale single-built modellen ![]() | |
r8v2 | woensdag 5 oktober 2011 @ 18:43 |
Zeker zaadje Blokzijl ![]() | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2011 @ 18:58 |
Volgens mij wel ja. Niet goed? | |
x3ro | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:09 |
Japan meets Sweden? ![]() Je mag volgens mij blij zijn met 1 op 4, of valt dat ook nog wel 'mee'? | |
r8v2 | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:52 |
Bij mijn pa ook wel bekend als "bomenlul" ![]() | |
r8v2 | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:54 |
Ah, mr. Bjorck. Z'n 242 met 500pk (en wel een Volvo blok) was veel leuker. | |
Bart-Willem | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:58 |
Lol, het grappige is: hij komt uit 1 dorp verderop waar ik altijd gewoond heb. Nu heeft 'ie geen Brabants accent meer maar is het beetje een markant figuur geworden zeg maar. Zeg maar: karikatuur van zichzelf. ![]() Met zo'n C303 mag je blij zijn als je 1 op 3 rijdt. Met een 123-ignition wordt 'ie wel iets zuiniger. ![]() | |
r8v2 | woensdag 5 oktober 2011 @ 23:40 |
Ja daag, die zijn er echt niet zoveel als Duettjes zelf. Zelfs in Zweden kom je ze niet tegen.. Overigens heeft meneer Blokzijl geen 244 DLS, en ik wel ![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2011 @ 08:23 |
Maar hij heeft wel 6 verlengde 760 van oude DDR ministers ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:33 |
Net zoals je Kadettjes niet/nauwelijks meer ziet zul je die ambulances ook niet veel meer zien. ![]() ![]() Waarvan hij claimt dat hij ze allemaal heeft maar dat er gewoon eentje van rondrijdt in Brabant (heb dat ding zelfs paar keer gezien en in gezeten ![]() ![]() Edit: dit ding dus! ![]() Gaaf ding, zonde van de bagger-V6. ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:36 |
Er rijdt ook nog iemand in Brabant met een 264TE rond ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:36 |
Die witte? ![]() "Speciale 100 liter benzinetanks" (staat op de Swedish Collection-site) my ass: die zijn iets meer dan 80 liter en veel 760's hebben die (mijn 740 Turbo had dat ook trouwens), niet speciaals aan dus. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:43 |
Ik heb ook een 244 DLS:![]() Was maar 10 Euro! ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:45 |
Nee, een origineel donkerblauwe. Onze hoofdredacteur heeft hem een keer ge-interviewd ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:45 |
Die heb ik ook ![]() ![]() Beetje jammer dat ze eigenlijk wel hondslelijk zijn ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:48 |
D'r rijdt ook een witte rond toch? Of is dat geen Brabander? ![]() ![]() En mooi zijn die modelletjes niet, maar ach: het is 1 op 87 en de hoofdprijs niet. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:49 |
http://img822.imageshack.us/img822/7967/imag0412f.jpg (copy/paste deze link) Met origineel NL-kenteken zelfs. ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:52 |
Een witte ja? Die zijn wel heel speciaal, want die heeft Honecker nooit besteld. Tenzij ie natuurlijk overgespoten is ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:56 |
Oh ging het om een DDR 264? Zeg dat dan! ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:58 |
Er stond 264TE. Alleen Honecker had 264TE's ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:04 |
Nee, de meeste TE's gingen naar Honecker. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:07 |
Net een interessante link erover gevonden: http://www.volvobertone.com/264form.html en als je op "info" klikt krijg je dit: http://www.volvobertone.com/264info.html#42info Lijkt erop dat er meer 264TE's naar de ambassades gingen dan naar de DDR zelfs. ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:14 |
Ik ga nog echt een keer een trip door Oost-Duitsland maken en kijken wat er nog allemaal rondrijdt of wat ik mee kan nemen ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:17 |
Gezien de vele exports van ex-DDR-materiaal (inzake: het verleden ontkennen cq opruimen) zou het wel eens tegen kunnen vallen. ![]() En anders fix je gewoon een ex-ambassadebak van Zweden, dan heb je ook een échte 264 TE. ![]() Edit: folder van de 264 TE: http://www.volvoclub.org.uk/pdf/brochures/264TE-Brochure1979.pdf Zou best kunnen dat dat witte NL-ding ook een TE is (mits ex-ambassade en de meest luxe versie). ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Bart-Willem op 06-10-2011 10:25:15 ] | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:26 |
Net kenteken gecheckt @ RDW: die witte 264 uit Nederland is zelfs een originele 264 TE! ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:26 |
Ik wist wel dat niet alleen de DDR 264TE's had, maar die zijn wel het leukst natuurlijk, vanwege het beladen verleden ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:27 |
Laat ik het zo zeggen, voor mij zijn de 264TE's de DDR-varianten. De rest zijn "gewoon verlengde" 264's ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:39 |
Boeiend, het zijn dezelfde auto's. ![]() ![]() * Bart-Willem wil ooit nog een 262c maar dan met de inmiddels vaak uitgevoerde 4-cilinder swap. ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:41 |
Ik wil zo'n 264TE met een flink opgevoerde B234F ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:50 |
Dat zal leuk worden in bochten. ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 10:52 |
Driften ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:58 |
Zo, vandaag voor m'n broer op pad geweest voor een vervanger van zijn 850 T5. En we zijn geslaagd bij de Volvo-dealer. ![]() ![]() Ding moet nog een afleverbeurt krijgen, wat dingetjes worden gefixt en er moet een nieuwe APK op. Zal medio volgende week wel klaar zijn. M'n broer is er blij mee. ![]() ![]() ![]() ![]() @ r8v2: heeft je pa toevallig een nieuwe Amazon ofzo? Hier stond echt een supertoffe geelbeige Amazon in de straat: in erg goede staat en met Wolfrace-velgen. ![]() | |
CasB | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:10 |
Mooi ding. Is het ook een T5? | |
IrishBastard | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:53 |
Wat blijven dat toch ontzettend mooie wagens ![]() ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:13 |
Neen, 140pk dus dat zal wel wennen worden voor hem. ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 9 oktober 2011 @ 23:39 |
Af en toe heeft Volvo van die rare uitspattingen. Iedereen kent wel die kleine 1,2 watt steeklampjes die bijvoorbeeld in je tellerbak of in de verlichting van knopjes zitten. Nu zitten die dingen ook als verlichting van symbooltjes boven de knoppen van een 940. Maar, daar zijn de draadjes van die steeklampjes door het plastic van de fitting heengestoken en aan de connectors vastgesoldeerd. Als het lampje stuk is kun je er dus niets mee ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 9 oktober 2011 @ 23:52 |
Dat krijg je met die refo's hè ![]() Maar die 140pk is makkelijk naar 170pk te krijgen toch? Da's alvast wat beter ![]() | |
Bart-Willem | maandag 10 oktober 2011 @ 13:02 |
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur. ![]() Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen. Oftewel: de verhalen spreken zich elkaar nogal tegen. Zit er hier geen tjoenert die het precies weet hoe het zit? ![]() | |
r8v2 | maandag 10 oktober 2011 @ 13:31 |
De volgende keer ga ik daar ook wel weer bij de dealer kijken ja ![]() ![]() | |
x3ro | maandag 10 oktober 2011 @ 13:40 |
Dit lijkt me héél sterk. Chippen heeft eigenlijk altijd nut, bakverhouding doet er totaal niet toe. Feit is dat hij sneller door de toeren heen trekt en dus beter/sneller/soepeler accelereert. Wat zouden volgens jou de bakverhoudingen van doen hebben met of chippen effect heeft of niet? | |
PeeJay1980 | maandag 10 oktober 2011 @ 13:43 |
Waarom zou dit geen nut hebben? Meer vermogen is altijd sneller accelereren en soepeler rijden. | |
Bart-Willem | maandag 10 oktober 2011 @ 14:48 |
Welbekende tuners zeggen dat, iets met vermogensverlies in de aandrijflijn waardoor het effect nauwelijks merkbaar is. ![]() ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 10 oktober 2011 @ 14:50 |
Verliezen in de aandrijflijn zijn procentueel en gelden altijd, niet alleen bij tuning. En van 140pk naar 170pk voel je bijzonder goed. | |
Bart-Willem | maandag 10 oktober 2011 @ 16:18 |
Iemand op Fok had anders ooit een heel betoog gehouden waarom het niet werkt bij een S60/V70/S80 ivm de versnellingsbak. ![]() ![]() |