abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 september 2011 @ 22:00:04 #201
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_102278359
Wat Mikkie zegt. Auteursrecht in Nederland geldt sowieso op alles wat 'gepubliceerd of opgeslagen is' voor zover ik weet. Daarbij is het gewoon 'plagiaat' als ze iets overnemen zonder bronvermelding...

Matige kutactie :r
pi_102283007
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, ik denk dat ik de uitgever maar aan zijn vestje moet gaan trekken. :/
Ik ken de hoofdredacteur wel :').

Om welke artikelen gaat het?
pi_102296225
Ik ken hem ook, vandaar dat ik eerlijk gezegd niet sta te kijken van deze actie. :') Hij zal natuurlijk wel beweren dat hij "dezelfde bronnen gebruikt zal hebben als Volvotips." :')

Gaat om de artikelen van de P1800 (wijzigingen per modeljaar, zie http://www.volvotips.com/index.php/p1800/history-1800/) en het Galaxy/850-verhaal (zie http://www.volvotips.com/index.php/850-2/history-volvo-850/). De opbouw en structuur komen overeen, sommige zinnen zijn letterlijk vertaald en een hoop is hetzelfde maar dan met wat extra kwats erin (wel in eigen woorden). :{
pi_102298597
Met alle respect voor jou, maar Paulus kent heel veel mensen in het Volvo-wereldje, met name ook bij Volvo NL. Hij heeft heel veel informatie en kan die mocht het nodig zijn nog aanvullen dankzij zijn netwerk. Ik zou het stug vinden als ie jouw website als basis gebruikt heeft. Een paar dingen herken ik wel maar het artikel is ongeveer even lang als jouw stukje. Dus als je dan alles wilt behandelen ontkom je niet aan dezelfde bruggetjes. Daarbij zie ik dingen in jouw stukje staan die ik mij niet herinner in het artikel (toevallig gelezen begin van de week :D) en vice versa.
pi_102299766
even een vraagje: die VKB lijkt me tof, maar hoe moet ik het zien? fabrikanten en dealers die showen of meer een soort 2e hands markt met ook particuliere stands en samenzijn?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_102299953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:14 schreef powerflux het volgende:
even een vraagje: die VKB lijkt me tof, maar hoe moet ik het zien? fabrikanten en dealers die showen of meer een soort 2e hands markt met ook particuliere stands en samenzijn?
- (Grote) clubstands
- Veel particulieren met een kraam vol met tweedehands zooi (Dit is 70% van de kramen ongeveer)
- Kofferbakverkoop met eveneens tweedehands zooi
- Bedrijven met nieuwe onderdelen
- Bedrijven met tweedehands zut
- Stands met algemene zut zoals gereedschap, poetsmiddelen en olieën etc.
- Zowel binnen als buiten auto's te koop
pi_102300031
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:20 schreef r8v2 het volgende:

[..]

- (Grote) clubstands
- Veel particulieren met een kraam vol met tweedehands zooi (Dit is 70% van de kramen ongeveer)
- Kofferbakverkoop met eveneens tweedehands zooi
- Bedrijven met nieuwe onderdelen
- Bedrijven met tweedehands zut
- Stands met algemene zut zoals gereedschap, poetsmiddelen en olieën etc.
- Zowel binnen als buiten auto's te koop
helemaal waar ik op hoopte, en natuurlijk volvo's kiek'n buiten :D
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_102300460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:22 schreef powerflux het volgende:

[..]

helemaal waar ik op hoopte, en natuurlijk volvo's kiek'n buiten :D
Ik heb daar echt een paar keer rondgelopen met het idee van, hoezo zijn die oude Volvo's zo zeldzaam :').
pi_102300466
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:37 schreef r8v2 het volgende:
Met alle respect voor jou, maar Paulus kent heel veel mensen in het Volvo-wereldje, met name ook bij Volvo NL. Hij heeft heel veel informatie en kan die mocht het nodig zijn nog aanvullen dankzij zijn netwerk. Ik zou het stug vinden als ie jouw website als basis gebruikt heeft. Een paar dingen herken ik wel maar het artikel is ongeveer even lang als jouw stukje. Dus als je dan alles wilt behandelen ontkom je niet aan dezelfde bruggetjes. Daarbij zie ik dingen in jouw stukje staan die ik mij niet herinner in het artikel (toevallig gelezen begin van de week :D) en vice versa.
Vergeet niet dat we het hebben over een persoon die al enkele rechtszaken tegen zich gehad heeft wegens oplichting. Om over het aantal faillissementen (met opzet) maar niet te beginnen. :X Voor zover ik weet valt het wel mee met zijn kennis en informatie (o.a. Sjef wordt vaak geraadpleegd, o.a. voor het V44-boek van 2 jaar geleden) en tel daarbij op dat meneer op reis was de afgelopen weken naar de VROM en ondertussen deze 2 artikelen geschreven zou hebben.... Nee dat gaat er niet helemaal in bij mij. ;)
pi_102300994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:36 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we het hebben over een persoon die al enkele rechtszaken tegen zich gehad heeft wegens oplichting. Om over het aantal faillissementen (met opzet) maar niet te beginnen. :X Voor zover ik weet valt het wel mee met zijn kennis en informatie (o.a. Sjef wordt vaak geraadpleegd, o.a. voor het V44-boek van 2 jaar geleden) en tel daarbij op dat meneer op reis was de afgelopen weken naar de VROM en ondertussen deze 2 artikelen geschreven zou hebben.... Nee dat gaat er niet helemaal in bij mij. ;)
Het is inderdaad wel een geslepen kerel en betalen is ook heul moeilijk schijnbaar :'). Maar een slecht persoon is het niet. Anders zou mijn pa er geen vriendjes mee zijn :P.

En weken naar de VROM? Nee joh, das eigenlijk maar 1 dag. Dus dat ie ff op en neer geblazen is en daarna wat geschreven heeft lijkt me best aannemelijk.

Maar ik zal voor de gein eens vragen waar ie al die info vandaag heeft, dan doe ik net alsof ik dom ben :P.
pi_102301166
Doe dat eens, ik ben benieuwd. :P Heb 't ook op het Volvo-forum neergezet in een topic over dat tijdschrift dus Ben (eigenaar van een aantal forums) is vast op de hoogte en wie weet heeft die Paul al ingelicht. :P Qua persoon is Paul wel aardig, maar je moet er echt never nooit zaken mee doen. :X Ik kan er uren over vertellen maar laat ik dat maar niet doen. :+

Hebben jullie al verlanglijstjes voor de VKB? :+ Ik zou wel een spoiler voor m'n V70 willen, en misschien ook wel een leren stuur (er zit nu gewoon een kunststof stuur in maar die slijten als de pest). De 740 van m'n vriendin heeft slechts 1 optie niet (wel het zeldzame pennenbakje, digitale binnen- en buitentemperatuurmeter van de 740, snowcap etc etc) en dat is het muntenbakje. :P Maar dat zal te duur zijn en eigenlijk ook overbodig. :+
pi_102301550
Heb je ff?

244:

- 2x Grote koplampunits (liefst H1, want origineel)
- 2x Achterlichtunits + glaasjes
- Alle rubbers ophanging voor
- Wiellagers voor + achter
- Carburateur
- Rembekrachtiger
- Sneeuwbakken voor je voeten

945:

- V90 bumper achter
- Leuke voorbumper (of ook V90, maar dan moet ie pas gemaakt worden)
- Alle rubbers ophanging voor
- Koplampunit L
- Turbo embleem
- Dakspoiler
- Clipjes om het vloerbedekkingpaneeltje (whehe) vast te kunnen maken aan het deurpaneel RA
- Vloermattenset
- Sneeuwbakken

En dan vergeet ik nog een hoop. En ik ga uiteraard niet alles kopen want daar heb ik echt het geld niet voor. Wat ik zeker wel mee ga nemen is de koplampunit, turbo embleem, clipjes en een vloermattenset.
pi_102318760
Die mattensetjes zijn knap duur op de beurs helaas. ;( Vroegen ze afgelopen jaren 60-75 Euro per setje voor, 1 week later stond die shit voor 3 tientjes online op Marktplaats. :P

Die grote bumpers etc moet je niet kopen @ beurs maar wachten totdat alle stands afgebroken zijn. Vorig jaar heeft iemand dus een V90 bumperset laten liggen want die wilde hij niet meer meenemen. :+ Niemand heeft 't meegenomen dus het is uiteindelijk in de kliko beland. :X Wie weet heb je dit jaar wel geluk (ik had toen een stel overgebleven dakdragers gekregen). :P
pi_102335759
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Doe dat eens, ik ben benieuwd. :P Heb 't ook op het Volvo-forum neergezet in een topic over dat tijdschrift dus Ben (eigenaar van een aantal forums) is vast op de hoogte en wie weet heeft die Paul al ingelicht. :P Qua persoon is Paul wel aardig, maar je moet er echt never nooit zaken mee doen. :X Ik kan er uren over vertellen maar laat ik dat maar niet doen. :+

Hebben jullie al verlanglijstjes voor de VKB? :+ Ik zou wel een spoiler voor m'n V70 willen, en misschien ook wel een leren stuur (er zit nu gewoon een kunststof stuur in maar die slijten als de pest). De 740 van m'n vriendin heeft slechts 1 optie niet (wel het zeldzame pennenbakje, digitale binnen- en buitentemperatuurmeter van de 740, snowcap etc etc) en dat is het muntenbakje. :P Maar dat zal te duur zijn en eigenlijk ook overbodig. :+
Heb laatst het klepje van mijn muntenbakje afgebroken. ;(
Nee.
pi_102533542
Pruller!

En de V70 is weer APK-goedgekeurd! 8-) Alleen moet ik wel nieuwe banden fixen want door een noodstop (vrachtwagen die gewoon domweg door rood reed, niet eens in de buurt van oranje) heb ik een lelijke remplek op een band. :X Het ergste is nog: dat is een vrij nieuwe band. :/ Duur geintje dus. :(



pi_102533739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Pruller!

En de V70 is weer APK-goedgekeurd! 8-) Alleen moet ik wel nieuwe banden fixen want door een noodstop (vrachtwagen die gewoon domweg door rood reed, niet eens in de buurt van oranje) heb ik een lelijke remplek op een band. :X Het ergste is nog: dat is een vrij nieuwe band. :/ Duur geintje dus. :(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hey, bruggetje bij Son! ;) Ik fiets daar wel es naar m'n werk :).
Ow, en gave bak natuurlijk :+
pi_102533915
Ding moet omlaag :P.

Ik heb trouwens nog onze hoofdredacteur gesproken (was toevallig bij mijn pa een dag later :D). Maar hij heeft dus het verhaal van de chief designer van de 850 zelf. Die ook vast wel wat kon vertellen over de P1800 ;).

Ik heb het artikel ook nog ff een keer gelezen en sommige stukken zijn wel wezenlijk anders. Dus zijn dubieusheid ten spijt geloof ik echt wel dat hij heul jouw website niet kent :P.
pi_102535329
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hey, bruggetje bij Son! ;) Ik fiets daar wel es naar m'n werk :).
Ow, en gave bak natuurlijk :+
Idd! :D leuke locatie voor foto's!! Dan kennen jullie deze misschien ook wel?



pi_102535363
De chief-designer zit al een jaar of 10 in een bejaardentehuis omdat die zwaar Parkinson en Alzheimer heeft. Als Wilsgaard nog leeft tenminste. :+ Wilsgaard heeft alleen de 1800ES ontworpen, en Petterson (die wel een ontmoeting heeft gehad met PvV) heeft de P1800 ontworpen maar heeft geen enkele zeggenschap of betrokkenheid gehad bij alle modelwijzigingen. Sterker nog: na het ontwerpen van de P1800 is Petterson weggegaan bij dat ontwerphuis en heeft 'ie al die jaren nooit contact gehad met Volvo, laat staan een auto ontworpen (Petterson was immers een boten-ontwerper en is daarin verder gegaan).

Dus het verhaal van de hoofdredacteur klopt niet helemaal zeg maar. :+
pi_102535406
@ 2 posts hierboven: ik heb veel foto's van m'n auto's genomen daar, doe ik al een aantal jaren daar. :P Waar is die V40 gefotografeerd? Zegt me zo niets namelijk. :+
pi_102535518
Dat is dat veldje op de hoek bij die villawijk in de gentiaan, bij het paadje bij de fietsers/voetgangersbrug over de A50 :)
pi_102536362
BW, vooralsnog heb ik geen enkele reden om te geloven dat ie in mijn gezicht staat te liegen. Overigens noemde hij een andere naam dan jij nu doet, maar die ben ik natuurlijk vergeten :+.

Ik las net overigens een artikel in het clubblad van het 240-register. In 2009 heeft een Amerikaans instituut nog een veiligheidstest gedaan waarbij de 240 hoger scoorde dan deze E-klasse:



Eat that, german bitches :P.
pi_102536473
Dan heeft 'ie Malmgren genoemd (de tweeling), maar die werkten er niet in tijden van de P1800. En dat 'ie in het gezicht staat te liegen zal ik me maar niet over uitlaten maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat meneer daar absoluut niet vies van is. :+ Ik kan nog tig voorbeelden geven (met zeer betrouwbare bronnen en bewijzen) maar dat lijkt me niet handig om dat openbaar te doen. Alhoewel veel zooi ook openbaar te vinden is. :P

Over de veiligheid van de 240 gesproken: een paar jaar terug (kan ook best 2009 zijn) had de bond van Zweedse verzekeraars een groot onderzoek gepubliceerd met daarin alle schadegevallen over de afgelopen jaren. Wat bleek: de 240 was nog altijd veiliger dan de "gemiddelde auto" (alle schades en ongevallen werden daarin meegenomen: van fietsertje de sloot in rijden tot aan complete gezinnen die levend gegrilld werden in de auto). Oftewel: die dingen zijn nog steeds rock-solid. :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 00:47:18 #224
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102537155
Voor de bestuurder of diegene op straat? :P
Zijn die V40 foto's in Waalre genomen?
En waarom lopen er zoveel regio genoten rond hiero? :') .

We hebben hier trouwens nu een lekker yuppen rijtje. En dat in een zgn. volkswijk :P .
V70, V40, V70 :P .
pi_102537212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan heeft 'ie Malmgren genoemd (de tweeling), maar die werkten er niet in tijden van de P1800. En dat 'ie in het gezicht staat te liegen zal ik me maar niet over uitlaten maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat meneer daar absoluut niet vies van is. :+ Ik kan nog tig voorbeelden geven (met zeer betrouwbare bronnen en bewijzen) maar dat lijkt me niet handig om dat openbaar te doen. Alhoewel veel zooi ook openbaar te vinden is. :P

Over de veiligheid van de 240 gesproken: een paar jaar terug (kan ook best 2009 zijn) had de bond van Zweedse verzekeraars een groot onderzoek gepubliceerd met daarin alle schadegevallen over de afgelopen jaren. Wat bleek: de 240 was nog altijd veiliger dan de "gemiddelde auto" (alle schades en ongevallen werden daarin meegenomen: van fietsertje de sloot in rijden tot aan complete gezinnen die levend gegrilld werden in de auto). Oftewel: die dingen zijn nog steeds rock-solid. :P
Kan ook liggen aan het soort mensen dat nu nog zo'n auto rijdt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')