Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. En de mijne heeft al 284.000 gelopen.
. De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen
Vergeet zwart nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht .
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht .
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
. De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.
Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit. Wekelijks een auto naar de RDW (soms wel eens een stuk of 3), dan nog proefritten/ritten naar keuringsstation/etc/etc erbij en voila. En ik heb zelf veel Volvo's gehad natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja .
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.quote:
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel .quote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel isquote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo foutquote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de autoquote:Op maandag 25 juli 2011 20:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef r8v2 het volgende:
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes .
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik .quote:Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Dank Zal hier morgen wel eens een kijkje nemen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik .
Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com .
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Le-zen:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
quote:For the Italian and Portuguese markets, the 960 was available with the 16v 2-litre turbo (190/200 PS, 140/147 kW) from September 1990 until September 1993 along with the inline sixes. Certain markets also received the 2.3 litre turbo 'Redblock' four, with 165 PS (121 kW)
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.quote:
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:39 schreef JJH het volgende:
[..]
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.
Een 940 zit net onder de 1,5 ton.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |