abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:32:11 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99809193


Met:

Tot:


En natuurlijk:




Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:

P544 - Kattenrug
geen bekend ***

Amazon 131
TheSilencer
Hyman - '67 import

P1800

geen bekend ***

144
geen bekend ***

240
ed_reeb
snoertje - DL estate - 1990

242
gias

244
DeBastaard
r8ality
Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)

340
PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89
Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86

345
mirelia

360
Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987
-Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)

440
addie
Broodjepoep
Dandelion
Flex82
Pascal86
snoertje
StefanCJ
swilden
Mattt
PeuRac - 1.7 Turbo - 1991
Man_Made_God - 1.8 - 1995
MisterManiac - 1995

460
SuN-CRuSHeR
godigita - 1.8i

480
Garagefluit
Picht
Greetz

740

MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986
Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988
CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak
Bart-Willem - turbo intercooler - 1986

850
KonnieKipke
TradeMarkie - T5
- OreO
- R -
RPowa
Delnooz - 2.5 GLE 1993
SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994
Pas259
..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40)
Bart-Willem (estate)
MisterManiac (1996) 2.5 10V

940
DucatiOwner (Estate - 1994)
JJH (Estate - 1991)
AGiath (Polar 2.3 IC - 1995)

960
Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0)

S90
geen bekend ***

C30

Abonides - D5 -
DJ_WB
thumper
Mr.Adams
SinofEnvy (2010)

S40

Broertie
dscx
Game_Error
Goochie
mithrandirrr
UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996
kratjuh - 2.0D Momentum
Zeemon - 1998
Hyman - Phase II 2001
IrishBastard - 2.0 - 1997

V40
ArcticBlizzard
fathank
Windsurfbart
sj44k - 1.9D
suikertaartje - 1.8 Europa - 1999

V50
CasB (zijn pappa)
Posdnous - Edition II
Hoppla - 2.0D Momentum
wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004
Sunnythesun - 2.0D - 2005
TheSilencer - D5

S60

renetje19
Repeat - D5 -
Sbv6
dnzl - 2.4

S70
- T5 -
Future_Echo
Arclight-S

V70
Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic)

XC70
GI - benzine 2007

S80
Salvad0R - 2.4 D5
PeuRac - 2.4i Automaat (170pk)
Ultivor - T6 - 2005
Dennis121 - 2.4

XC90

- D5 -
ArcticBlizzard

Ex-Volvo rijders:
bluebit (Toyota Prius )

Deze op is hier hier te vinden
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_99809356
Geen P1800 in de OP, schande.
pi_99809406
Ja, sowieso te weinig klassiekers ;(.
pi_99810435
Mijn Amazon staat er ook niet in..
Nee.
pi_99810476
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:05 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn Amazon staat er ook niet in..
Jouw ama is een echte volvo dat past niet bij de huidige generatie fords he :{w
pi_99810500
Fout in OP, heb al lang geen S40 meer, maar een S60..... :D
pi_99810981
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
pi_99812490
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen ;)
pi_99819017
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. :P En de mijne heeft al 284.000 gelopen. :+
pi_99820794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. :P En de mijne heeft al 284.000 gelopen. :+
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:45:45 #11
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_99822314
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen ;)
:). De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.

Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:47:45 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99822396
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:41 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_99823511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
Vergeet zwart niet :')
disclaimer
pi_99823997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004.

Zelf heb ik als eerste auto een S40 2.0 gereden (8 jaar lang) en nu sinds 2 weken een V40 2.0t uit 2003.

Zit behoorlijk in het bloed dus!
pi_99846653
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef cosmick het volgende:

[..]

:). De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.

Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker. :P

Over hoe ik aan m'n Volvo-ziekte kom? Geen idee eigenlijk. M'n ouders hebben altijd Opel gereden (omdat m'n oom werkte bij de Opel-dealer) en daarna Rover. M'n moeder heeft vroeger wel een Daf 66 gehad (later werd dat de Volvo 66). :P Maar bij ons stond 2 deuren verderop een prachtige zilveren 244, reden ze bij m'n beste vriend thuis ook Volvo (zowel privé als zakelijk een 245 Van) en hadden klasgenoten en kennissen ook wel 240's etc. :P

Persoonlijk heb ik niets anders dan Volvo gekocht. :P Wel in heel veel andere merken gereden maar gelukkig niet van mezelf. :+ En ik denk dat ik in totaal wel in een paar honderd Volvo's gereden heb. :X Zal bij R8v2 niet veel anders zijn. :+
pi_99849689
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja :P.

Overigens wel iets leuks uitgevonden. Mijn 940 LPT is mechanisch hetzelfde als een HPT. Dus ik hoef alleen maar de wastegate af te stellen, de ECU-map van de HPT erin te laten zetten en we hebben 170PK :9. Laat ik nu net iemand kennen die bij de Beemd werkt :+. En uiteraard even een turbodrukmetertje kopen. En een vreselijk foute BOV natuurlijk :P.

Mag ik trouwens ook nog in de OP met mijn LPT-brick? 940 '96 Estate :).
pi_99849757
Ik wil ook in de OP met m'n 850 T5. :P
pi_99857511
Correctie, na wat inleeswerk gaan we er maar eens even een manual boost controller inbouwen :Y).
pi_99874116
Mijn zus heeft gisteren een v50 2.4 gekocht. Ik heb hem even op z'n staart mogen trappen op boerenweggetjes bij staphorst en dat ging niet slecht.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_99880883
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja :P.
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit. :P Wekelijks een auto naar de RDW (soms wel eens een stuk of 3), dan nog proefritten/ritten naar keuringsstation/etc/etc erbij en voila. :P En ik heb zelf veel Volvo's gehad natuurlijk. :+
pi_99926179
Boostcontroller en meter besteld *O*.
pi_99928422
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef r8v2 het volgende:
Boostcontroller en meter besteld *O*.
Veel plezier! Is echt heel erg leuk op de LPT's.
Nee.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:30:25 #23
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99929425
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef r8v2 het volgende:
Boostcontroller en meter besteld *O*.
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99934403
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel :P.
pi_99934828
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
  maandag 25 juli 2011 @ 22:24:43 #26
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99939393
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo fout :P
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:40 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel
Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de auto ;)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99939765
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes :P.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:48:00 #28
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99940627
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef r8v2 het volgende:
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes :P.
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99940794
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik :P.

Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com :P.
pi_99940830
Fotografie: geil
Auto: geil
Zweden: geil

  maandag 25 juli 2011 @ 22:59:54 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99941220
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik :P.

Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com :P.
Dank :) Zal hier morgen wel eens een kijkje nemen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:42:11 #32
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_99952903
Goed. M'n V70 rijdt weer heeeeerlijk en was 't ritje vanaf de garage weer lekker storingsvrij (hoe ik ook reed, hoe stevig ik het gaspedaal ook intrapte, de melding "Verminder uw snelheid of schakel op" kreeg ik niet meer op m'n scherm.

Wat hebben ze gedaan? Alle 5 de bougies vervangen.

Dus morgen voor de zekerheid maar ff blazen op de snelweg.
pi_100014932
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.



Any ideas?
pi_100015045
De plafondvoering is achter aan de zijkanten sowieso niet weggewerkt maar zakte naar mijn weten nooit zover naar beneden dat het zichtbaar werd van buiten. Voorin is het wel weggewerkt achter rubberen strips/deurvoering.
pi_100081185
Turbodrukmeter even tijdelijk ingebouwd *O*. Ding tikt full load net geen 0.2bar aan. Even wachten dus op de MBC en omhoog met die druk :7.
pi_100106842
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_100119090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.

[ afbeelding ]

Any ideas?
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:17:02 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_100119819
Onze buren hebben een S90 :) .
Wat dat betreft wel een mooi rijtje met een V70, V40 en S90 naast elkaar.
En dan wonen we niet eens in een yuppenbuurt :P .

Vind het overigens geen hele mooie auto. 940 is veel karakteristieker als Volvo.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:26:40 #39
261627 sciter
The world is my playground.
pi_100120014
Mijn ouders hadden een Amazon combi maar die was te verrot om te maken. Die hebben ze 10 jaar geleden weggedaan.

Nu hebben we weer een Volvo V70 D5 uit 2005 en we wilden als tweede auto een 164 of een Amazon Combi nemen.

Iemand een voorkeur?
pi_100120604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Le-zen:
quote:
For the Italian and Portuguese markets, the 960 was available with the 16v 2-litre turbo (190/200 PS, 140/147 kW) from September 1990 until September 1993 along with the inline sixes. Certain markets also received the 2.3 litre turbo 'Redblock' four, with 165 PS (121 kW)
pi_100122235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen.
6 in lijn en RWD hebben alle 960's.

Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
Nee.
pi_100123605
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:49:27 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100125257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.

[ afbeelding ]

Any ideas?
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape.
De hemel zal wel wat klemmetjes oid kapot hebben. Even naar de dealer die kunnen dat wss zo oplossen voor je. Als je ook nog een redelijk nieuwe hebt zouden ze het wss met gesloten portemonnee doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_100127183
Thanks Barcaconia, ik ga maandag even buurten bij de dealer hier.
pi_100151252
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht.
  zondag 31 juli 2011 @ 11:39:33 #46
202014 JJH
Knetter. O+
pi_100151680
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:58 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Le-zen:

[..]

En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud. :)
pi_100157496
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 11:39 schreef JJH het volgende:

[..]

En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud. :)
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's.
Nee.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:10:52 #48
347415 r8v2
Relbie.
pi_100166839
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 :').
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:41 #49
202014 JJH
Knetter. O+
pi_100166896
quote:
6s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 :').
Een 940 zit net onder de 1,5 ton. :Y

Ik weet niet precies hoe het systeem daar verder in elkaar steekt. :@
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:02:58 #50
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100178251
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak. _O_
Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')