Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo.En de mijne heeft al 284.000 gelopen.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen
Vergeet zwart nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?![]()
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak.
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht.
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?![]()
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak.
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht.
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef cosmick het volgende:
[..]. De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.
Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja.
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.quote:
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power welquote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel isquote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo foutquote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de autoquote:Op maandag 25 juli 2011 20:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef r8v2 het volgende:
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes.
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ikquote:Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Dankquote:Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik.
Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com.
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Le-zen:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
quote:For the Italian and Portuguese markets, the 960 was available with the 16v 2-litre turbo (190/200 PS, 140/147 kW) from September 1990 until September 1993 along with the inline sixes. Certain markets also received the 2.3 litre turbo 'Redblock' four, with 165 PS (121 kW)
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.quote:
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:39 schreef JJH het volgende:
[..]
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.
Een 940 zit net onder de 1,5 ton.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440.
En dat ga je hoe betalen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:02 schreef tomaat52 het volgende:
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak.![]()
Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70.
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.quote:
Ja, maar danquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, maar dan
Dan komt de wegenbelasting, en de verzekering voor jouw leeftijd.
verzekering zal wel rond de 60¤-80¤ per maand zijn voor die leeftijd
+ 190¤ per maand wegenbelasting
en dan nog de benzine
Het is steeds sneller rendabelquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, maar ik verwacht niet dat een nieuwe bestuurder direct een diesel gaat rijden
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
Da's nog altijd minder dan een S70 op benzine die 190 per maand zou kosten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:38 schreef r8v2 het volgende:
Nou, een V70 D5 automaat zit al op 137 euro per maand.
Ehhh kwartaalquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was.
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:04 schreef Ventus het volgende:
[..]
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.
Verzekering kost mij (24 jaar, 5 jaar schadevrij) 38 euro in de maand en de wegenbelasting is 59 euro in de maand.
Daarboven komt dan nog de benzine, gemiddeld 1:10 en onderdelen en onderhoud is relatief duur (dit jaar nieuwe uitlaat voor ¤350 en een nieuwe aandrijfas voor ¤530), dat is iets wat je je heel goed moet realiseren voordat je er aan begint.
Voor gemiddeld gebruik moet je zeker 300 euro per maand rekenen, maar dat maakt alles weer goed als je heerlijk relaxt over de Autobahn naar je vakantiebestemming snelt.
Drommels drommels en nog eens drommels!quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Uylschkuycken! Frikandel! Bal gehakt! Zak patat!![]()
Goh!![]()
Ik zou sowieso schrikken als er iets als een malle begint te roken, en al helemaal als het in zo'n ouwe Volvo zou zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken
Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.
http://lockerz.com/s/125967194
helemaal gesmolten en kapot. Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken
Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.
http://lockerz.com/s/125967194
helemaal gesmolten en kapot. Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 bandenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef tomaat52 het volgende:
Amai zeg, duur bakkie.Moet ik maar een beter baan gaan vinden.
Ja, waarschijnlijk veel te dikke zekeringen. Kabel is helemaal crunchy nuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:50 schreef cosmick het volgende:
[..]
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!
Dat is niet voor niets altijd het lastige punt bij grote auto'squote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 banden
Aanschafprijs is een van de dingen die niets zegt, de kosten om hem te rijden zijn het 'probleem'
Zit daar geen slot op? Of ben je zelf de grapjasquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:13 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 doet het weer!Gisteren wilde het ding niet meer starten (startmotor ging wel rond). Ineens schoot me net te binnen dat ik er voor de zekerheid een paar liter benzine bij moet gooien (just in case) en dat bleek een goede gedachte: het ding sloeg meteen aan.
Oftewel: een of andere grapjas heeft m'n benzinetank leeg geplunderd!
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeemquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:32 schreef TeleluvR het volgende:
Je kan toch prima starten op wat er over blijft in de leiding???
En das meestal in of bij de tank. En als die lucht aanzuigt komt er geen benzine door je injectorenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:14 schreef powerflux het volgende:
[..]
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeem
Hier is de sociale controle ook groot, maar 's nachts liggen al die bejaarden in een diepe coma-slaap.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef r8v2 het volgende:
Grappig, mijn wijk staat te boek als meer pauperig maar juist door de sociale controle gaan ze daar echt niet op hun gemak een auto leeg staan te zuigen.
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?
Autokosten zijn altijd goed uit te drukken in kosten per km, maar dat moet je dan wel bijhouden
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hèquote:Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Ik vond zijn bedrag niet zoveel relatief bedoelde ik.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:01 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hè
Heb nog geen dyno test gedaanquote:Op zondag 14 augustus 2011 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Er staat me iets van bij dat ie een 2.0T (benzine dus) had... 160pk in de basis moet veilig naar zo'n 190-200pk te halen zijn. Een non-turbo auto is niet rendabel om te chippen, dus pech voor jou IB.
Waar ben je geweest voor het chippen, mr? En heb je ook zo'n mooie dyno-uitdraai gekregen?
Da's niet veel inderdaad, maar je schadevrije jaren helpen daar goed bij mee. Ik betaal drie keer zoveelquote:Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Rica staat bekend om z'n Volvo-tuning, dus dat zal wel goed zitten dan. Wel lekkere cijfers hoor!quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb nog geen dyno test gedaan. Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Damnquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb nog geen dyno test gedaan. Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is welquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:49 schreef Mikkie het volgende:
Jij hebt tegen de 140pk toch, IB? Lijkt me ook niets om over te klagen!
Net nog even zitten kijken, maar een Saab 9-3 is ook wel een schitterende auto hoor. Ik blijf ze mooi vinden. Helaas zou voor de aanschaf van een goed exemplaar en nog behoorlijk wat spaargeld bij moeten incl inruil van huidige auto, dat doen we dus maar niet
Want dat is een belangrijk argument voor iemand die in een Volvo-liefhebber-topic postquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is wel
Saab is best leuk, maar toch weet ik niet of ik er snel een zou kopen. Vind vooral de motoren nogal achterhaald, ze zijn gruwelijk onzuinig voor het vermogen dat je terug krijgt.
Maar mijn auto is van '96. Daar ligt mij het knelpunt, aangezien ik de indruk heb dat de benzinemotoren van Saab amper vernieuwd zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:42 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad...onzuinigheid een issue als je een 2.0 benzine rijdt. Ik vind het nog wel meevallen. Die 150pk diesel heeft een fabrieksopgave van 1:18,2 (gecombineerd). Dat heb ik met mijn tweeliter diesel nog nooit gehaald
.
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:13 schreef r8v2 het volgende:
Jeej. Vrijdag naar Zweden,. 245 ophalen
.
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef x3ro het volgende:
Volvo 240'R' van van Kronenburg motorsport staat toevallig op marktplaats. Dat is toch wel een van de snelste en meest speciale Volvo's in Nederland.
420 Pk's en 600Nm aan koppel. Best aardig voor een 240
http://link.marktplaats.nl/473731136
Een ietsie aangepaste originele voorbumper erop, andere velgen (S60R bijv.) en hij ziet er al een stuk beter uitquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.
Fout, althans deels. Chippen van een N/A blok heeft wel degelijk nut. Koppelkromme is veel vloeiender te krijgen en de gasresponse is veel beter te krijgen. Feit is dan wel dat je niet naar iets als ziptuning moet gaan, maar je ECU custom moet laten remappen. Vermogen en koppel gains als bij een turbo zul je echter nooit zien.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:30 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, atmosferisch chippen gaat niet opschietenDan maar een keer een turbo of een turbodiesel kopen
14.5 getaxeerd, dus met je 12k zul je er niet ver vanaf zitten. Ga vervolgens maar eens kijken wat het kopen, inbouwen en mappen van een KMS kost of het aanpassen van de cilinderbussen(icm drijfstangen en boring etc) en dan is 12.000 een 'koopje'.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er staat geeserveerd bij. Wat zou de prijs zijn? 12 k of zit ik dan erg verkeerd.
Schijnbaar welquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?
Die station is gewoon *fapfapfap*quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
en
deze:
[ afbeelding ]
heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen.
Die 1e is mijn achtergrond op werkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
en
deze:
[ afbeelding ]
heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen.
Scandcar is sowieso duur. Bij gewilde onderdelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef Hyman het volgende:
vandaag 2 lange dunne verstralers gekocht bij de autozaak hier. Die gaan sjoerd en ik er v/d week hopelijk in mn S40 zettenonder de kentekenplaat.
Alleen nog een klem voor dat ie onder het kentekenplaat gemonteerd kan worden.
En ik heb net ook 2 sleutels gekocht bij Scandcar, voor de amazon, kost 34¤ incl. verzendkosten en BTW. teringduurGelukkig betaalde mn pa
Bij Katterug en Duett ook vaakquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Die sleutels voor bepaalde types en bouwjaren zijn inderdaad duur: sowieso zijn 2 types alleen via Volvo Zweden (dat oude voorraad-gebeuren) te krijgen en niet eens via de sleutelhandel na te maken (die hebben dat type sleutel niet).Worden speciaal gemaakt en dus prijzig. :/ Het contactslot zelf (zeker het oude type) is ook al prijzig. Daarom zie je bij heel veel Amazons er ook een startknop in zitten.
Zjuust, zijn ook vaak dezelfde sleutels als het eerste type Amazon.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Belangrijkste is natuurlijk dat ie motorisch in orde is en dat niet de automaat al na een paar maanden in revisie moetquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:32 schreef Mikkie het volgende:
Nog voorkeur voor kleur/opties/uitrusting?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers.Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie.
Zijn die benzineversies tegenwoordig ook standaard voorzien van een turbo? Anders kun je hetzelfde trucje uithalen wat ik heb gedaan, MBC ertussenquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers.Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie.
LPT's roelerenquote:Op maandag 29 augustus 2011 14:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, bij de 850 en S70 waren het nog 10-kleppers vs 20 kleppers (daardoor 140 vs 170pk) maar de 140pk-versie in de S60/V70N hebben al 20 kleppen. Is puur softwarematig.
Maar of je nou 600-700 Euro uit moet geven voor 30pk bij een auto met 2,5 ton of meer is maar de vraag. Al moet ik zeggen dat ik heel soms de 30pk mis (heb een paar 850's met 170pk gehad en een T5R die dik gechipt was).
Helaas geen turbo, dat was wel leuk bij de laatste 940's: dat waren eigenlijk nagenoeg allemaal LPT's.
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:31 schreef Mikkie het volgende:
Is de 140pk niet gewoon een softwarematig gedowngrade 170pk-versie (zoals dat bij de V50 2.4 ook is)? Dan zou ik voor de 140pk gaan en bij RICA de software laten aanpassen tot 170pk.
Turbon00bquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Na een 240 Turbo, een T-5R en een 940 met LPT zeg ik: doe mij maar atmosferisch.
Ah kijk, dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:22 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.
Helaas zul je een 140 pk nooit als een echte 170 pk kunnen laten presteren omdat de bakverhoudingen anders zijn.
http://autobedrijfpeters.(...)-overzicht/&pagina=1quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben aan 't zoeken naar een V70 2.4 170pk automaat voor ~ 5/6.000 euro (omgeving Eindhoven). Vandaag wezen kijken naar twee, maar kon de een niet proberen (kapotte accu..) en de ander was een V70 XC. Daarvan vond ik het dashboard niet mooi. Dus ik zoek verder.
Na vorig geen stand hebben mijn pa en ik er weer eentje + 2 auto's. Welke website heb je en wat doe je danquote:Op donderdag 8 september 2011 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Oja dat is ook alweer binnenkort.Voor 't eerst er heen als niet-standhouder (als ik ga, maar denk het wel). Of ik moet een stand fixen voor m'n website maar dat lijkt me nogal overdreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |