abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:32:11 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99809193


Met:

Tot:


En natuurlijk:




Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:

P544 - Kattenrug
geen bekend ***

Amazon 131
TheSilencer
Hyman - '67 import

P1800

geen bekend ***

144
geen bekend ***

240
ed_reeb
snoertje - DL estate - 1990

242
gias

244
DeBastaard
r8ality
Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)

340
PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89
Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86

345
mirelia

360
Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987
-Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)

440
addie
Broodjepoep
Dandelion
Flex82
Pascal86
snoertje
StefanCJ
swilden
Mattt
PeuRac - 1.7 Turbo - 1991
Man_Made_God - 1.8 - 1995
MisterManiac - 1995

460
SuN-CRuSHeR
godigita - 1.8i

480
Garagefluit
Picht
Greetz

740

MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986
Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988
CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak
Bart-Willem - turbo intercooler - 1986

850
KonnieKipke
TradeMarkie - T5
- OreO
- R -
RPowa
Delnooz - 2.5 GLE 1993
SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994
Pas259
..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40)
Bart-Willem (estate)
MisterManiac (1996) 2.5 10V

940
DucatiOwner (Estate - 1994)
JJH (Estate - 1991)
AGiath (Polar 2.3 IC - 1995)

960
Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0)

S90
geen bekend ***

C30

Abonides - D5 -
DJ_WB
thumper
Mr.Adams
SinofEnvy (2010)

S40

Broertie
dscx
Game_Error
Goochie
mithrandirrr
UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996
kratjuh - 2.0D Momentum
Zeemon - 1998
Hyman - Phase II 2001
IrishBastard - 2.0 - 1997

V40
ArcticBlizzard
fathank
Windsurfbart
sj44k - 1.9D
suikertaartje - 1.8 Europa - 1999

V50
CasB (zijn pappa)
Posdnous - Edition II
Hoppla - 2.0D Momentum
wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004
Sunnythesun - 2.0D - 2005
TheSilencer - D5

S60

renetje19
Repeat - D5 -
Sbv6
dnzl - 2.4

S70
- T5 -
Future_Echo
Arclight-S

V70
Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic)

XC70
GI - benzine 2007

S80
Salvad0R - 2.4 D5
PeuRac - 2.4i Automaat (170pk)
Ultivor - T6 - 2005
Dennis121 - 2.4

XC90

- D5 -
ArcticBlizzard

Ex-Volvo rijders:
bluebit (Toyota Prius )

Deze op is hier hier te vinden
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_99809356
Geen P1800 in de OP, schande.
pi_99809406
Ja, sowieso te weinig klassiekers ;(.
pi_99810435
Mijn Amazon staat er ook niet in..
Nee.
pi_99810476
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:05 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn Amazon staat er ook niet in..
Jouw ama is een echte volvo dat past niet bij de huidige generatie fords he :{w
pi_99810500
Fout in OP, heb al lang geen S40 meer, maar een S60..... :D
pi_99810981
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
pi_99812490
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen ;)
pi_99819017
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. :P En de mijne heeft al 284.000 gelopen. :+
pi_99820794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. :P En de mijne heeft al 284.000 gelopen. :+
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:45:45 #11
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_99822314
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen ;)
:). De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.

Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:47:45 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99822396
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:41 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_99823511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
Vergeet zwart niet :')
disclaimer
pi_99823997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie? :P
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak :P .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.

Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht :P .
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004.

Zelf heb ik als eerste auto een S40 2.0 gereden (8 jaar lang) en nu sinds 2 weken een V40 2.0t uit 2003.

Zit behoorlijk in het bloed dus!
pi_99846653
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef cosmick het volgende:

[..]

:). De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.

Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker. :P

Over hoe ik aan m'n Volvo-ziekte kom? Geen idee eigenlijk. M'n ouders hebben altijd Opel gereden (omdat m'n oom werkte bij de Opel-dealer) en daarna Rover. M'n moeder heeft vroeger wel een Daf 66 gehad (later werd dat de Volvo 66). :P Maar bij ons stond 2 deuren verderop een prachtige zilveren 244, reden ze bij m'n beste vriend thuis ook Volvo (zowel privé als zakelijk een 245 Van) en hadden klasgenoten en kennissen ook wel 240's etc. :P

Persoonlijk heb ik niets anders dan Volvo gekocht. :P Wel in heel veel andere merken gereden maar gelukkig niet van mezelf. :+ En ik denk dat ik in totaal wel in een paar honderd Volvo's gereden heb. :X Zal bij R8v2 niet veel anders zijn. :+
pi_99849689
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja :P.

Overigens wel iets leuks uitgevonden. Mijn 940 LPT is mechanisch hetzelfde als een HPT. Dus ik hoef alleen maar de wastegate af te stellen, de ECU-map van de HPT erin te laten zetten en we hebben 170PK :9. Laat ik nu net iemand kennen die bij de Beemd werkt :+. En uiteraard even een turbodrukmetertje kopen. En een vreselijk foute BOV natuurlijk :P.

Mag ik trouwens ook nog in de OP met mijn LPT-brick? 940 '96 Estate :).
pi_99849757
Ik wil ook in de OP met m'n 850 T5. :P
pi_99857511
Correctie, na wat inleeswerk gaan we er maar eens even een manual boost controller inbouwen :Y).
pi_99874116
Mijn zus heeft gisteren een v50 2.4 gekocht. Ik heb hem even op z'n staart mogen trappen op boerenweggetjes bij staphorst en dat ging niet slecht.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_99880883
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja :P.
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit. :P Wekelijks een auto naar de RDW (soms wel eens een stuk of 3), dan nog proefritten/ritten naar keuringsstation/etc/etc erbij en voila. :P En ik heb zelf veel Volvo's gehad natuurlijk. :+
pi_99926179
Boostcontroller en meter besteld *O*.
pi_99928422
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef r8v2 het volgende:
Boostcontroller en meter besteld *O*.
Veel plezier! Is echt heel erg leuk op de LPT's.
Nee.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:30:25 #23
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99929425
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef r8v2 het volgende:
Boostcontroller en meter besteld *O*.
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99934403
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel :P.
pi_99934828
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
  maandag 25 juli 2011 @ 22:24:43 #26
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99939393
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo fout :P
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:40 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel
Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de auto ;)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99939765
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes :P.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:48:00 #28
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99940627
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef r8v2 het volgende:
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes :P.
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_99940794
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik :P.

Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com :P.
pi_99940830
Fotografie: geil
Auto: geil
Zweden: geil

  maandag 25 juli 2011 @ 22:59:54 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99941220
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik :P.

Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com :P.
Dank :) Zal hier morgen wel eens een kijkje nemen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:42:11 #32
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_99952903
Goed. M'n V70 rijdt weer heeeeerlijk en was 't ritje vanaf de garage weer lekker storingsvrij (hoe ik ook reed, hoe stevig ik het gaspedaal ook intrapte, de melding "Verminder uw snelheid of schakel op" kreeg ik niet meer op m'n scherm.

Wat hebben ze gedaan? Alle 5 de bougies vervangen.

Dus morgen voor de zekerheid maar ff blazen op de snelweg.
pi_100014932
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.



Any ideas?
pi_100015045
De plafondvoering is achter aan de zijkanten sowieso niet weggewerkt maar zakte naar mijn weten nooit zover naar beneden dat het zichtbaar werd van buiten. Voorin is het wel weggewerkt achter rubberen strips/deurvoering.
pi_100081185
Turbodrukmeter even tijdelijk ingebouwd *O*. Ding tikt full load net geen 0.2bar aan. Even wachten dus op de MBC en omhoog met die druk :7.
pi_100106842
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_100119090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.

[ afbeelding ]

Any ideas?
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:17:02 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_100119819
Onze buren hebben een S90 :) .
Wat dat betreft wel een mooi rijtje met een V70, V40 en S90 naast elkaar.
En dan wonen we niet eens in een yuppenbuurt :P .

Vind het overigens geen hele mooie auto. 940 is veel karakteristieker als Volvo.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:26:40 #39
261627 sciter
The world is my playground.
pi_100120014
Mijn ouders hadden een Amazon combi maar die was te verrot om te maken. Die hebben ze 10 jaar geleden weggedaan.

Nu hebben we weer een Volvo V70 D5 uit 2005 en we wilden als tweede auto een 164 of een Amazon Combi nemen.

Iemand een voorkeur?
pi_100120604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Le-zen:
quote:
For the Italian and Portuguese markets, the 960 was available with the 16v 2-litre turbo (190/200 PS, 140/147 kW) from September 1990 until September 1993 along with the inline sixes. Certain markets also received the 2.3 litre turbo 'Redblock' four, with 165 PS (121 kW)
pi_100122235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.

http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90

soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben :)
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen.
6 in lijn en RWD hebben alle 960's.

Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
Nee.
pi_100123605
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is })
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:49:27 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100125257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,

Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.

Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.

Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.

[ afbeelding ]

Any ideas?
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape.
De hemel zal wel wat klemmetjes oid kapot hebben. Even naar de dealer die kunnen dat wss zo oplossen voor je. Als je ook nog een redelijk nieuwe hebt zouden ze het wss met gesloten portemonnee doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_100127183
Thanks Barcaconia, ik ga maandag even buurten bij de dealer hier.
pi_100151252
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht.
  zondag 31 juli 2011 @ 11:39:33 #46
202014 JJH
Knetter. O+
pi_100151680
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:58 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Le-zen:

[..]

En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud. :)
pi_100157496
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 11:39 schreef JJH het volgende:

[..]

En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud. :)
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's.
Nee.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:10:52 #48
347415 r8v2
Relbie.
pi_100166839
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 :').
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:41 #49
202014 JJH
Knetter. O+
pi_100166896
quote:
6s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 :').
Een 940 zit net onder de 1,5 ton. :Y

Ik weet niet precies hoe het systeem daar verder in elkaar steekt. :@
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:02:58 #50
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100178251
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak. _O_
Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:45:49 #51
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100188156
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:02 schreef tomaat52 het volgende:
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak. _O_
Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70. :D
En dat ga je hoe betalen?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:49:57 #52
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100188272
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:45 schreef Hyman het volgende:

[..]

En dat ga je hoe betalen?
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:54:40 #53
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100188443
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
Ja, maar dan
Dan komt de wegenbelasting, en de verzekering voor jouw leeftijd.
verzekering zal wel rond de 60¤-80¤ per maand zijn voor die leeftijd
+ 190¤ per maand wegenbelasting

en dan nog de benzine _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:55:29 #54
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100188470
En hoe wil je op je 18e al een fatsoenlijke baan hebben? Als je tot rond je 20e op school zit minimaal
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_100189622
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ja, maar dan
Dan komt de wegenbelasting, en de verzekering voor jouw leeftijd.
verzekering zal wel rond de 60¤-80¤ per maand zijn voor die leeftijd
+ 190¤ per maand wegenbelasting

en dan nog de benzine _O-
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was. :P
pi_100191841
Nou, een V70 D5 automaat zit al op 137 euro per maand :X.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:56:30 #57
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100192435
Ja, maar ik verwacht niet dat een nieuwe bestuurder direct een diesel gaat rijden :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:10:26 #58
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100192861
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, maar ik verwacht niet dat een nieuwe bestuurder direct een diesel gaat rijden :P
Het is steeds sneller rendabel :) Al is het met een D5 automaat niet echt zuinig, zeg maar. 1:12 fabrieksopgave (2000 model) is niet iets om over naar huis te schrijven voor een diesel ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100194642
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.
Verzekering kost mij (24 jaar, 5 jaar schadevrij) 38 euro in de maand en de wegenbelasting is 59 euro in de maand.
Daarboven komt dan nog de benzine, gemiddeld 1:10 en onderdelen en onderhoud is relatief duur (dit jaar nieuwe uitlaat voor ¤350 en een nieuwe aandrijfas voor ¤530), dat is iets wat je je heel goed moet realiseren voordat je er aan begint.
Voor gemiddeld gebruik moet je zeker 300 euro per maand rekenen, maar dat maakt alles weer goed als je heerlijk relaxt over de Autobahn naar je vakantiebestemming snelt.
pi_100207581
quote:
4s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:38 schreef r8v2 het volgende:
Nou, een V70 D5 automaat zit al op 137 euro per maand :X.
Da's nog altijd minder dan een S70 op benzine die 190 per maand zou kosten. :+ :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:12:08 #61
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100208209
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was. :P
Ehhh kwartaal
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:30:02 #62
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100209082
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:04 schreef Ventus het volgende:

[..]

Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.
Verzekering kost mij (24 jaar, 5 jaar schadevrij) 38 euro in de maand en de wegenbelasting is 59 euro in de maand.
Daarboven komt dan nog de benzine, gemiddeld 1:10 en onderdelen en onderhoud is relatief duur (dit jaar nieuwe uitlaat voor ¤350 en een nieuwe aandrijfas voor ¤530), dat is iets wat je je heel goed moet realiseren voordat je er aan begint.
Voor gemiddeld gebruik moet je zeker 300 euro per maand rekenen, maar dat maakt alles weer goed als je heerlijk relaxt over de Autobahn naar je vakantiebestemming snelt.
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?

Autokosten zijn altijd goed uit te drukken in kosten per km, maar dat moet je dan wel bijhouden :+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100213370
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:12 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ehhh kwartaal
Uylschkuycken! Frikandel! Bal gehakt! Zak patat! :( :P

Goh! :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:57:43 #64
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100213564
Amai zeg, duur bakkie. :{ Moet ik maar een beter baan gaan vinden. :+
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:38:19 #65
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100227096
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Uylschkuycken! Frikandel! Bal gehakt! Zak patat! :( :P

Goh! :P
Drommels drommels en nog eens drommels!

Kan je beter af met een amazon _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:35:28 #66
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100241047
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken

Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.

http://lockerz.com/s/125967194

helemaal gesmolten en kapot :'). Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:42:34 #67
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100241238
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken

Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.

http://lockerz.com/s/125967194

helemaal gesmolten en kapot :'). Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Ik zou sowieso schrikken als er iets als een malle begint te roken, en al helemaal als het in zo'n ouwe Volvo zou zijn. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:50:14 #68
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_100241422
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken

Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.

http://lockerz.com/s/125967194

helemaal gesmolten en kapot :'). Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:51:43 #69
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_100241453
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef tomaat52 het volgende:
Amai zeg, duur bakkie. :{ Moet ik maar een beter baan gaan vinden. :+
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 banden :')

Aanschafprijs is een van de dingen die niets zegt, de kosten om hem te rijden zijn het 'probleem'
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_100241759
Na twee weken Zweden kan ik geen v70 meer zien. Dat lijkt wel de meest modale auto daar. Wat wel erg de moeite waard was, was een prachtige rode 544 met een antieke caravan er achter. De mooiste auto die ik heb gezien was een 444 in mint condition. En ik had me voorgenomen om geen fotos van autos te maken dus helaas bosbessenkaas :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:58:14 #71
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_100243502
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:50 schreef cosmick het volgende:

[..]

Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!
Ja, waarschijnlijk veel te dikke zekeringen. Kabel is helemaal crunchy nu :')
Scheelt dat ze ook geen boordcomputer hebben, anders was die nu gefrituurd _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_100305260
De zwarte dikke smurrie die pretendeerde olie te zijn heb ik gister maar even vervangen door iets wat er wel op lijkt. En samen met een nieuw luchtfilter is dat echt een fucking verschil. Nu is de banden/windgeruis de overheersende factor :P.
pi_100321320
M'n V70 doet het weer! 8-) Gisteren wilde het ding niet meer starten (startmotor ging wel rond). Ineens schoot me net te binnen dat ik er voor de zekerheid een paar liter benzine bij moet gooien (just in case) en dat bleek een goede gedachte: het ding sloeg meteen aan. :X

Oftewel: een of andere grapjas heeft m'n benzinetank leeg geplunderd! :(
pi_100321902
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 banden :')

Aanschafprijs is een van de dingen die niets zegt, de kosten om hem te rijden zijn het 'probleem'
Dat is niet voor niets altijd het lastige punt bij grote auto's ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100323512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:13 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 doet het weer! 8-) Gisteren wilde het ding niet meer starten (startmotor ging wel rond). Ineens schoot me net te binnen dat ik er voor de zekerheid een paar liter benzine bij moet gooien (just in case) en dat bleek een goede gedachte: het ding sloeg meteen aan. :X

Oftewel: een of andere grapjas heeft m'n benzinetank leeg geplunderd! :(
Zit daar geen slot op? Of ben je zelf de grapjas :P.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:32:12 #76
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_100326237
Je kan toch prima starten op wat er over blijft in de leiding???
pi_100328181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:32 schreef TeleluvR het volgende:
Je kan toch prima starten op wat er over blijft in de leiding???
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeem
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_100330494
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:14 schreef powerflux het volgende:

[..]

ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeem
En das meestal in of bij de tank. En als die lucht aanzuigt komt er geen benzine door je injectoren ;).
pi_100335939
Helaas geen slot, normaal gesproken gaat dat via de CV die een pinnetje door het tank-klepje heen jast (net zoals bij de 850) maar die is om vage redenen weg. :/

Als er geen druppel meer in de tank zit slaat 'ie niet aan. Bij de eerste startpoging gisteren sloeg 'ie een halve seconde aan en was het meteen einde oefening. Dus wie weet was dat het laatste restje brandstof en kwam er daarna alleen maar lucht. :X

Nu uitzoeken of er ook afsluitbare tankdoppen voor de V70 zijn, want die zullen ongetwijfeld anders zijn dan die van de 240 t/m 940&850. :X Anders van de week maar eens proberen met de tankdop van mijn broer z'n 850. :+
pi_100344712
Grappig, mijn wijk staat te boek als meer pauperig maar juist door de sociale controle gaan ze daar echt niet op hun gemak een auto leeg staan te zuigen :P.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:14:03 #81
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100345323
Op vakantie bleek dat het derde remlicht het niet meer deed, dus net maar even gekeken of er lampjes doorgebrand waren ofzo, bleek natuurlijk niet het geval. Gelukkig krijgt de module wel spanning, dus dan zo maar even naar Auto Rima om een andere remlichtmodule te halen ^O^
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:33:20 #82
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100347599
Great, kom je daar, zijn ze tot vandaag op vakantie :')
pi_100348842
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef r8v2 het volgende:
Grappig, mijn wijk staat te boek als meer pauperig maar juist door de sociale controle gaan ze daar echt niet op hun gemak een auto leeg staan te zuigen :P.
Hier is de sociale controle ook groot, maar 's nachts liggen al die bejaarden in een diepe coma-slaap. :+
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:20:03 #84
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100674003
Gister een dakstrip (de oude was de coating aan het loslaten) een derde remlicht (want de ander was kapot) en een leren stuur met houtinleg gekocht voor 50 euro bij de Rima _O-

Vriend van een schoon-neef van me werkt er, en hij vroeg 'was jij niet familie van die en die'. Dus ik bevestigd, ging hij allemaal goedkope shit regelen :D

Stuur is heel licht beschadigd in het hout-inleg gedeelte, maar met een beetje vernis+poetswerk moet dat onzichtbaar herstelbaar zijn :D Ook even schoenpoets gehaald om de leren interieurdelen bij te werken ^O^
pi_100680665
Doe je goed, IB :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:11:27 #86
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100680808
Net het stuur + leren delen in de schoenpoets gezet. Was wel nét te licht, eigenlijk, maar met goed uitpoetsen zijn de kreukjes in het leer in ieder geval mooier dan voorheen. Het stuur werd er wel behoorlijk wat netter van.

Daar ook het plekje even donker gemaakt, en aangestipt met blanke vernis. Nou wachten tot hij uitgehard is zodat ik hem kan schuren/polijsten ^O^ Dan kan het stuur er in *O*
pi_100701479
Boost controller en meter ingebouwd. Ook maar meteen een zwik interieurlampjes vervangen. Ding doet nu 0.7 bar *O*.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:36:27 #88
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100706394
Stuur al geprobeerd uit te poetsen, had ik natuurlijk beter even mee kunnen wachten :P Resultaat is nog niet slecht, maar er moet eigenlijk nog een klein vernislaagje bij, en een week wachten voor ik poets zodat die goed is uitgehard :P Nu in ieder geval het stuur maar vast monteren, bijwerken gaat zelfs makkelijker als hij vast zit (omdat hij dan gefixeerd is, nu zit je de hele tijd te kloten). :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:21:00 #89
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100709326
Stuur zit er in, was een kleine moeite. Staat erg netjes, en alles met airbag enzo ging goed ^O^
pi_100709640
Daar zeg je wat: het stuur van m'n V70 is aardig versleten. :X Is geen leren stuur, dus vandaar dat het behoorlijk versleten is. :/ Alleen heb ik schrik om de (gloednieuwe) airbag los te halen. :X Maar eerst een goed stuur zien te vinden. :+ Het irritante is namelijk dat je vooral de zwarte en beige stuurwielen tegen komt maar het grijs dat in de mijne zit kom je nauwelijks tegen. :/ En als je grijs leer wil dan is het meteen weer dat zwarte. :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:40:58 #91
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100709960
Dat is wel balen dan, dan weet je ook dat je er voor zult moeten betalen :'(

Die airbags zijn vrij simpel, gewoon opzoeken wat de juiste volgorde is met accu en contactstanden enzo :)
pi_100717298
Afgelopen donderdag mijn V40 3 cm laten verlagen, gechiptuned en bij Autrans de versnellingsbak (automaat) laten flushen. Goddamn wat rijdt ze zalig!!

Alleen bij drempeltjes houd ik af en toe mijn hart vast. Tempo moet daar nog iets naar beneden:



  zondag 14 augustus 2011 @ 22:06:47 #93
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100733440
Ziet er erg netjes uit :D

Heb je nou een benzine of diesel, en wat is de gain bij het chippen?

Ben wel erg tevreden met mijn stuur. Klinkt vast heel stom, maar het voelt alsof je in een totaal andere auto rijdt. Het grootste contactpunt is natuurlijk ook veranderd, en het leer houdt gewoon veel fijner vast O+ Verder is de uitstraling ook fiks verbeterd. Heb het gevoel alsof de auto een stuk luxer geworden is, dus het was de investering meer dan waard :D

Moet de dakstrip nog wel een keer goed vastkitten, omdat niet alle punten even goed in de (oude) raamlijm vielen. Hij wijkt nu op een paar puntjes :(
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:43:28 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100740016
Er staat me iets van bij dat ie een 2.0T (benzine dus) had... 160pk in de basis moet veilig naar zo'n 190-200pk te halen zijn. Een non-turbo auto is niet rendabel om te chippen, dus pech voor jou IB ;).

Waar ben je geweest voor het chippen, mr? En heb je ook zo'n mooie dyno-uitdraai gekregen? :9
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:30:48 #95
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100748967
Nee, atmosferisch chippen gaat niet opschieten ;( Dan maar een keer een turbo of een turbodiesel kopen :P
pi_100749273
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?

Autokosten zijn altijd goed uit te drukken in kosten per km, maar dat moet je dan wel bijhouden :+
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:01:23 #97
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100749357
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hè :')
pi_100749390
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:01 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hè :')
Ik vond zijn bedrag niet zoveel relatief bedoelde ik.
pi_100751098
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Er staat me iets van bij dat ie een 2.0T (benzine dus) had... 160pk in de basis moet veilig naar zo'n 190-200pk te halen zijn. Een non-turbo auto is niet rendabel om te chippen, dus pech voor jou IB ;).

Waar ben je geweest voor het chippen, mr? En heb je ook zo'n mooie dyno-uitdraai gekregen? :9
Heb nog geen dyno test gedaan :). Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:44:29 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100751429
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Da's niet veel inderdaad, maar je schadevrije jaren helpen daar goed bij mee. Ik betaal drie keer zoveel :o Het BMW-imago zal daarbij vast niet meehelpen. En heb maar een paar schadevrije jaren, dat helpt ook niet. Ze zouden gewoon schadevrije km's moeten tellen, dan had ik wel meer korting gehad :P

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Heb nog geen dyno test gedaan :). Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Rica staat bekend om z'n Volvo-tuning, dus dat zal wel goed zitten dan. Wel lekkere cijfers hoor!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:47:14 #101
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100751492
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Heb nog geen dyno test gedaan :). Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Damn :~
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:49:58 #102
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100751571
Jij hebt tegen de 140pk toch, IB? Lijkt me ook niets om over te klagen!

Net nog even zitten kijken, maar een Saab 9-3 is ook wel een schitterende auto hoor. Ik blijf ze mooi vinden. Helaas zou voor de aanschaf van een goed exemplaar en nog behoorlijk wat spaargeld bij moeten incl inruil van huidige auto, dat doen we dus maar niet :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:36:49 #103
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100755005
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:49 schreef Mikkie het volgende:
Jij hebt tegen de 140pk toch, IB? Lijkt me ook niets om over te klagen!

Net nog even zitten kijken, maar een Saab 9-3 is ook wel een schitterende auto hoor. Ik blijf ze mooi vinden. Helaas zou voor de aanschaf van een goed exemplaar en nog behoorlijk wat spaargeld bij moeten incl inruil van huidige auto, dat doen we dus maar niet :P
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is wel :~

Saab is best leuk, maar toch weet ik niet of ik er snel een zou kopen. Vind vooral de motoren nogal achterhaald, ze zijn gruwelijk onzuinig voor het vermogen dat je terug krijgt.
pi_100755097
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:36 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is wel :~

Saab is best leuk, maar toch weet ik niet of ik er snel een zou kopen. Vind vooral de motoren nogal achterhaald, ze zijn gruwelijk onzuinig voor het vermogen dat je terug krijgt.
Want dat is een belangrijk argument voor iemand die in een Volvo-liefhebber-topic post :').
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:42:28 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100755203
Inderdaad...onzuinigheid een issue als je een 2.0 benzine rijdt :'). Ik vind het nog wel meevallen. Die 150pk diesel heeft een fabrieksopgave van 1:18,2 (gecombineerd). Dat heb ik met mijn tweeliter diesel nog nooit gehaald ;(.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:59:03 #106
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100755870
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:42 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad...onzuinigheid een issue als je een 2.0 benzine rijdt :'). Ik vind het nog wel meevallen. Die 150pk diesel heeft een fabrieksopgave van 1:18,2 (gecombineerd). Dat heb ik met mijn tweeliter diesel nog nooit gehaald ;(.
Maar mijn auto is van '96. Daar ligt mij het knelpunt, aangezien ik de indruk heb dat de benzinemotoren van Saab amper vernieuwd zijn.

Zelfde punt geldt voor Volvo trouwens ook, afgezien van de echt nieuwere blokken (dus hooguit twee jaar oud ofzo).
pi_100756699
Mijn 940 loopt 1 op 6 op LPG en kost 100 euro per maand wegenbelasting. Boeiend. Ik wil dat ding rijden 8-).
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:05:56 #108
202014 JJH
Knetter. O+
pi_100760673
Ik heb een gaatje in de uitlaat, hij klinkt nu best dik, zeker in de parkeergarage. :D
pi_100760997
Jeej. Vrijdag naar Zweden, *O*. 245 ophalen :P.
pi_100775386
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:13 schreef r8v2 het volgende:
Jeej. Vrijdag naar Zweden, *O*. 245 ophalen :P.
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:29:57 #111
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_100778645
Volvo 240'R' van van Kronenburg motorsport staat toevallig op marktplaats. Dat is toch wel een van de snelste en meest speciale Volvo's in Nederland.

420 Pk's en 600Nm aan koppel. Best aardig voor een 240 :+

http://link.marktplaats.nl/473731136
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_100778822
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef x3ro het volgende:
Volvo 240'R' van van Kronenburg motorsport staat toevallig op marktplaats. Dat is toch wel een van de snelste en meest speciale Volvo's in Nederland.

420 Pk's en 600Nm aan koppel. Best aardig voor een 240 :+

http://link.marktplaats.nl/473731136
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:36:55 #113
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_100779061
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.
Een ietsie aangepaste originele voorbumper erop, andere velgen (S60R bijv.) en hij ziet er al een stuk beter uit :) Vooral het motorische deel hiervan is geweldig gezien die jongens bij van Kronenburg echt helden zijn met die standalone KMS ECU's _O_ Hun hebben ook buggies in omloop met het het V10TT blok uit de nieuwe RS6 en nog meer van dat soort fratsen.

Hun lichtelijk getunede V70R icm een KMS waarvan ze de 2step launchcontrol tonen:


[ Bericht 18% gewijzigd door x3ro op 15-08-2011 21:42:33 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_100779408
Er staat geeserveerd bij. Wat zou de prijs zijn? 12 k of zit ik dan erg verkeerd. *O*
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:47:28 #115
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_100779677
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:30 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, atmosferisch chippen gaat niet opschieten ;( Dan maar een keer een turbo of een turbodiesel kopen :P
Fout, althans deels. Chippen van een N/A blok heeft wel degelijk nut. Koppelkromme is veel vloeiender te krijgen en de gasresponse is veel beter te krijgen. Feit is dan wel dat je niet naar iets als ziptuning moet gaan, maar je ECU custom moet laten remappen. Vermogen en koppel gains als bij een turbo zul je echter nooit zien.

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er staat geeserveerd bij. Wat zou de prijs zijn? 12 k of zit ik dan erg verkeerd. *O*
14.5 getaxeerd, dus met je 12k zul je er niet ver vanaf zitten. Ga vervolgens maar eens kijken wat het kopen, inbouwen en mappen van een KMS kost of het aanpassen van de cilinderbussen(icm drijfstangen en boring etc) en dan is 12.000 een 'koopje'.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_101080403
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:33 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?
Schijnbaar wel :P. Overigens was mijn pa met vakantie daar en liep er goedkoop tegenaan ;).

Als je trouwens echt een keer wat wil zien wat je nog nooit gezien hebt: http://www.vallakratraffen.com/

Een paar duizend verbouwde Volvo's, dragraces, vliegshows, mooie Zweedse vrouwen (ook met verbouwde Volvo's die ons snot voor ons ogen rijden) en veel styling- en tuningsonderdelen...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:03:29 #117
202014 JJH
Knetter. O+
pi_101083004
Mijn auto vind me stom ofzo, vlak voor het weekend is de radio er mee gekapt. Geen teken van leven meer. En toen ik vanmorgen terugkachelde naar huis ( +/- 180 km) begon te temperatuur op te lopen, tot tegen het rood aan om vervolgens weer netjes terug te zakken. :')
pi_101086345
Deze


en

deze:



heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen :9.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:29:40 #119
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_101091142
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]

en

deze:

[ afbeelding ]

heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen :9.
Die station is gewoon *fapfapfap* :9
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:47:39 #120
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_101097137
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]

en

deze:

[ afbeelding ]

heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen :9.
Die 1e is mijn achtergrond op werk :P
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:05:40 #121
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_101107909
vandaag 2 lange dunne verstralers gekocht bij de autozaak hier. Die gaan sjoerd en ik er v/d week hopelijk in mn S40 zetten :P onder de kentekenplaat.

Alleen nog een klem voor dat ie onder het kentekenplaat gemonteerd kan worden.

En ik heb net ook 2 sleutels gekocht bij Scandcar, voor de amazon, kost 34¤ incl. verzendkosten en BTW. teringduur :') Gelukkig betaalde mn pa *O*
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_101113532
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef Hyman het volgende:
vandaag 2 lange dunne verstralers gekocht bij de autozaak hier. Die gaan sjoerd en ik er v/d week hopelijk in mn S40 zetten :P onder de kentekenplaat.

Alleen nog een klem voor dat ie onder het kentekenplaat gemonteerd kan worden.

En ik heb net ook 2 sleutels gekocht bij Scandcar, voor de amazon, kost 34¤ incl. verzendkosten en BTW. teringduur :') Gelukkig betaalde mn pa *O*
Scandcar is sowieso duur. Bij gewilde onderdelen :').

Maar ik ben natuurlijk een beetje verpest :P.
pi_101114779
Word nog duur Hyman om die Amazon perfect te krijgen :D
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101144674
Haha vet. Klassieke Volvo's @ Discovery :D.
pi_101173479
Die sleutels voor bepaalde types en bouwjaren zijn inderdaad duur: sowieso zijn 2 types alleen via Volvo Zweden (dat oude voorraad-gebeuren) te krijgen en niet eens via de sleutelhandel na te maken (die hebben dat type sleutel niet). :X Worden speciaal gemaakt en dus prijzig. :/ Het contactslot zelf (zeker het oude type) is ook al prijzig. Daarom zie je bij heel veel Amazons er ook een startknop in zitten. :P
pi_101173742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Die sleutels voor bepaalde types en bouwjaren zijn inderdaad duur: sowieso zijn 2 types alleen via Volvo Zweden (dat oude voorraad-gebeuren) te krijgen en niet eens via de sleutelhandel na te maken (die hebben dat type sleutel niet). :X Worden speciaal gemaakt en dus prijzig. :/ Het contactslot zelf (zeker het oude type) is ook al prijzig. Daarom zie je bij heel veel Amazons er ook een startknop in zitten. :P
Bij Katterug en Duett ook vaak :P.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:38:12 #127
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_101175111
fffuuu :') kom ik daar aan bij de sleutelmaker, zegt ie dat ie die contactsleutels zelf ook nog wel had, terwijl ie de vorige keer zei dat ie ze niet had.
wss een foutje.

Maandag moet ik er weer heen, omdat er dan wel iemand is die me kan helpen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_101257425
quote:
4s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:58 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Bij Katterug en Duett ook vaak :P.
Zjuust, zijn ook vaak dezelfde sleutels als het eerste type Amazon. :P

@ Hyman: dat probleem had ik ook ooit met een 740: wilde een sleutel bijmaken "ja die hebben we zo liggen!" Toch niet, en moest maar een paar dagen later terugkomen want dan was de juiste persoon er bladiebla en zouden ze de juiste wel hebben. Die maandag teruggegaan en konden ze 'm toch niet namaken. :') Uiteindelijk ging dat bij de sleutelboer tegenover de BCC in Ehv-centrum wel gewoon, en nog veel goedkoper ook. :P
pi_101260534
verstralers voor de S40 zijn nu helemaal gemonteerd :7, geschakeld met groot licht.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101260565
Sjoerd heeft ook nog geholpen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101260799
Ben aan 't zoeken naar een V70 2.4 170pk automaat voor ~ 5/6.000 euro (omgeving Eindhoven). Vandaag wezen kijken naar twee, maar kon de een niet proberen (kapotte accu..) en de ander was een V70 XC. Daarvan vond ik het dashboard niet mooi. Dus ik zoek verder :+.
pi_101263008
Welke aap zet nou een auto te koop terwijl 'ie weet dat de accu verrot is? :? En wat was er niet mooi aan het dashboard? :P
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:32:37 #133
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101283457
Nog voorkeur voor kleur/opties/uitrusting?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101284119
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:32 schreef Mikkie het volgende:
Nog voorkeur voor kleur/opties/uitrusting?
Belangrijkste is natuurlijk dat ie motorisch in orde is en dat niet de automaat al na een paar maanden in revisie moet :+. Kleur maakt me niet zoveel uit. Wat opties betreft: ligt aan totaalplaatje/prijs. Cruise control, climate control en elektrische ramen must. Leren bekleding, stoelverwarming, navigatie etc. is mooi meegenomen als 't erop zit.
pi_101328693
Er staan er overigens zat op Marktplaats in de regio. Verwacht alleen geen 170pk versie met weinig kilometers...

[ Bericht 80% gewijzigd door r8v2 op 29-08-2011 14:11:12 ]
pi_101330297
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. :P Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie. :+
pi_101330344
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. :P Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie. :+
:D.
Kan me voorstellen dat die 30pk net dat beetje extra is :).
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:31:05 #138
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101330347
Is de 140pk niet gewoon een softwarematig gedowngrade 170pk-versie (zoals dat bij de V50 2.4 ook is)? Dan zou ik voor de 140pk gaan en bij RICA de software laten aanpassen tot 170pk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101331122
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. :P Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie. :+
Zijn die benzineversies tegenwoordig ook standaard voorzien van een turbo? Anders kun je hetzelfde trucje uithalen wat ik heb gedaan, MBC ertussen :P.
pi_101331155
Jep, bij de 850 en S70 waren het nog 10-kleppers vs 20 kleppers (daardoor 140 vs 170pk) maar de 140pk-versie in de S60/V70N hebben al 20 kleppen. Is puur softwarematig. :P

Maar of je nou 600-700 Euro uit moet geven voor 30pk bij een auto met 2,5 ton of meer is maar de vraag. Al moet ik zeggen dat ik heel soms de 30pk mis (heb een paar 850's met 170pk gehad en een T5R die dik gechipt was O-) ).

Helaas geen turbo, dat was wel leuk bij de laatste 940's: dat waren eigenlijk nagenoeg allemaal LPT's. :P
pi_101331201
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, bij de 850 en S70 waren het nog 10-kleppers vs 20 kleppers (daardoor 140 vs 170pk) maar de 140pk-versie in de S60/V70N hebben al 20 kleppen. Is puur softwarematig. :P

Maar of je nou 600-700 Euro uit moet geven voor 30pk bij een auto met 2,5 ton of meer is maar de vraag. Al moet ik zeggen dat ik heel soms de 30pk mis (heb een paar 850's met 170pk gehad en een T5R die dik gechipt was O-) ).

Helaas geen turbo, dat was wel leuk bij de laatste 940's: dat waren eigenlijk nagenoeg allemaal LPT's. :P
LPT's roeleren :P.
pi_101337090
Na een 240 Turbo, een T-5R en een 940 met LPT zeg ik: doe mij maar atmosferisch. :+
pi_101338577
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:31 schreef Mikkie het volgende:
Is de 140pk niet gewoon een softwarematig gedowngrade 170pk-versie (zoals dat bij de V50 2.4 ook is)? Dan zou ik voor de 140pk gaan en bij RICA de software laten aanpassen tot 170pk.
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.

Helaas zul je een 140 pk nooit als een echte 170 pk kunnen laten presteren omdat de bakverhoudingen anders zijn. :)
pi_101339791
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Na een 240 Turbo, een T-5R en een 940 met LPT zeg ik: doe mij maar atmosferisch. :+
Turbon00b :P.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:59:26 #145
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101339890
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:22 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.

Helaas zul je een 140 pk nooit als een echte 170 pk kunnen laten presteren omdat de bakverhoudingen anders zijn. :)
Ah kijk, dat wist ik dan weer niet :). Dan nog, misschien iets minder presteren... een vrachtje meer pk's als de motor het makkelijk aan kan, dat zou ik niet afslaan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101489924
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben aan 't zoeken naar een V70 2.4 170pk automaat voor ~ 5/6.000 euro (omgeving Eindhoven). Vandaag wezen kijken naar twee, maar kon de een niet proberen (kapotte accu..) en de ander was een V70 XC. Daarvan vond ik het dashboard niet mooi. Dus ik zoek verder :+.
http://autobedrijfpeters.(...)-overzicht/&pagina=1

Dit autobedrijf heeft een heleboel Volvo's staan.. En vlakbij Eindhoven.
Nee.
pi_101707648
Wat is 't stil hier? :+
pi_101707701
Te weinig Volvo-liefhebbers ;(. Gelukkig over niet al te lange tijd VKB, daar zijn er zat :P.
pi_101710216
Oja dat is ook alweer binnenkort. :P Voor 't eerst er heen als niet-standhouder (als ik ga, maar denk het wel). Of ik moet een stand fixen voor m'n website maar dat lijkt me nogal overdreven. :+
pi_101710376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Oja dat is ook alweer binnenkort. :P Voor 't eerst er heen als niet-standhouder (als ik ga, maar denk het wel). Of ik moet een stand fixen voor m'n website maar dat lijkt me nogal overdreven. :+
Na vorig geen stand hebben mijn pa en ik er weer eentje + 2 auto's. Welke website heb je en wat doe je dan :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')