Vrachtwagenrijbewijs niet nodig .. Geld voor benzine wel ja .. Maar zoiets gebruik je ook niet als woon/werk verkeer natuurlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:42 schreef r8v2 het volgende:
Tenzij vrachtwagenrijbewijs en teveel geld over voor benzine, denk ik het niet .
De 4x4 is al groot genoegquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:03 schreef r8v2 het volgende:
Voor de 4x4 niet nee, de 6x6 wordt al een ander verhaal .
Je mag volgens mij blij zijn met 1 op 4, of valt dat ook nog wel 'mee'?quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ken wel iemand die zo'n ding heeft. B30 power! Het rijdt alleen verre van zuinig zeg maar.
Bij mijn pa ook wel bekend als "bomenlul" .quote:
Ah, mr. Bjorck. Z'n 242 met 500pk (en wel een Volvo blok) was veel leuker.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:09 schreef x3ro het volgende:
Japan meets Sweden?
[..]
Je mag volgens mij blij zijn met 1 op 4, of valt dat ook nog wel 'mee'?
Lol, het grappige is: hij komt uit 1 dorp verderop waar ik altijd gewoond heb. Nu heeft 'ie geen Brabants accent meer maar is het beetje een markant figuur geworden zeg maar. Zeg maar: karikatuur van zichzelf. En sommige dingen zijn minder "uniek" dan hij doet vermoeden (zoals de Duett-ambulance: die dingen zijn op extreem grote schaal geproduceerd, het was de Opel Kadett onder de ambulances).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Bij mijn pa ook wel bekend als "bomenlul" .
Ja daag, die zijn er echt niet zoveel als Duettjes zelf. Zelfs in Zweden kom je ze niet tegen..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:58 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Lol, het grappige is: hij komt uit 1 dorp verderop waar ik altijd gewoond heb. Nu heeft 'ie geen Brabants accent meer maar is het beetje een markant figuur geworden zeg maar. Zeg maar: karikatuur van zichzelf. En sommige dingen zijn minder "uniek" dan hij doet vermoeden (zoals de Duett-ambulance: die dingen zijn op extreem grote schaal geproduceerd, het was de Opel Kadett onder de ambulances).
Met zo'n C303 mag je blij zijn als je 1 op 3 rijdt. Met een 123-ignition wordt 'ie wel iets zuiniger.
Net zoals je Kadettjes niet/nauwelijks meer ziet zul je die ambulances ook niet veel meer zien. Vooral gesloopt dus (net zoals de Kadettjes). Meneer van de Swedish Collection doet net alsof zo'n ambulance uniek is, maar dat is het niet: die carrosseriebouwer (Grip) maakte verrekte veel van die dingen. In verhouding veel meer dan Nilsson.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ja daag, die zijn er echt niet zoveel als Duettjes zelf. Zelfs in Zweden kom je ze niet tegen..
Waarvan hij claimt dat hij ze allemaal heeft maar dat er gewoon eentje van rondrijdt in Brabant (heb dat ding zelfs paar keer gezien en in gezeten ). Dat ding duikt trouwens regelmatig op Marktplaats op en is verdriedubbeld in prijs.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:23 schreef daNpy het volgende:
Maar hij heeft wel 6 verlengde 760 van oude DDR ministers
Nee, een origineel donkerblauwe. Onze hoofdredacteur heeft hem een keer ge-interviewd .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Die witte? Of welke bedoel je?
"Speciale 100 liter benzinetanks" (staat op de Swedish Collection-site) my ass: die zijn iets meer dan 80 liter en veel 760's hebben die (mijn 740 Turbo had dat ook trouwens), niet speciaals aan dus.
Die heb ik ook . Maar die was 11 euro .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb ook een 244 DLS:
[ afbeelding ]
Was maar 10 Euro!
D'r rijdt ook een witte rond toch? Of is dat geen Brabander? Ik zoek pic!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, een origineel donkerblauwe. Onze hoofdredacteur heeft hem een keer ge-interviewd .
Een witte ja? Die zijn wel heel speciaal, want die heeft Honecker nooit besteld. Tenzij ie natuurlijk overgespoten is .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:49 schreef Bart-Willem het volgende:
[ http://img822.imageshack.us/img822/7967/imag0412f.jpg (copy/paste deze link) ]
Met origineel NL-kenteken zelfs.
Wat blijven dat toch ontzettend mooie wagens Tegen de tijd dat ik het geld heb wordt de S40 ook eens ingeruild voor zo'n beestje. Liefst wel T5 of D5 danquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:58 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, vandaag voor m'n broer op pad geweest voor een vervanger van zijn 850 T5. En we zijn geslaagd bij de Volvo-dealer.
[ afbeelding ]
Ding moet nog een afleverbeurt krijgen, wat dingetjes worden gefixt en er moet een nieuwe APK op. Zal medio volgende week wel klaar zijn. M'n broer is er blij mee. Mag ook wel, het ding is net een nieuwe! Zit alleen geen radio in en heeft er nooit in gezeten omdat de vorige eigenaar dat niet mocht van zijn geloofsovertuiging. Best een nadeel, maar het voordeel is wel dat de auto beter onderhouden en verzorgd is dan Kindeke Jezus.
@ r8v2: heeft je pa toevallig een nieuwe Amazon ofzo? Hier stond echt een supertoffe geelbeige Amazon in de straat: in erg goede staat en met Wolfrace-velgen.
Neen, 140pk dus dat zal wel wennen worden voor hem. Het ding heeft overigens "maar" 191k gelopen, niet verkeerd dus. En altijd bij die dealer in onderhoud geweest, zit ook geen krasje of deukje of iets op!quote:
Dat krijg je met die refo's hè .quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:13 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Neen, 140pk dus dat zal wel wennen worden voor hem. Het ding heeft overigens "maar" 191k gelopen, niet verkeerd dus. En altijd bij die dealer in onderhoud geweest, zit ook geen krasje of deukje of iets op!
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:39 schreef r8v2 het volgende:
Af en toe heeft Volvo van die rare uitspattingen. Iedereen kent wel die kleine 1,2 watt steeklampjes die bijvoorbeeld in je tellerbak of in de verlichting van knopjes zitten. Nu zitten die dingen ook als verlichting van symbooltjes boven de knoppen van een 940. Maar, daar zijn de draadjes van die steeklampjes door het plastic van de fitting heengestoken en aan de connectors vastgesoldeerd. Als het lampje stuk is kun je er dus niets mee . Nu heb ik er even als alternatief even wat ledverlichting ingebeund maar god hoe ga ik dit oplossen. Want tweedehands is het ook 15 jaar oud en nieuw is het er volgens mij niet meer of je betaalt 10 euro per lampje/fitting .
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
Maar die 140pk is makkelijk naar 170pk te krijgen toch? Da's alvast wat beter
De volgende keer ga ik daar ook wel weer bij de dealer kijken ja . Aan de andere kant, het wat wittere LED-kleurtje bevalt ook wel maar dan moet ik zelf houdertjes gaan fabriceren en das ook een uitdaging .quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.
Dit lijkt me héél sterk. Chippen heeft eigenlijk altijd nut, bakverhouding doet er totaal niet toe. Feit is dat hij sneller door de toeren heen trekt en dus beter/sneller/soepeler accelereert. Wat zouden volgens jou de bakverhoudingen van doen hebben met of chippen effect heeft of niet?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.
[..]
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.
Oftewel: de verhalen spreken zich elkaar nogal tegen. Zit er hier geen tjoenert die het precies weet hoe het zit?
Waarom zou dit geen nut hebben? Meer vermogen is altijd sneller accelereren en soepeler rijden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.
Oftewel: de verhalen spreken zich elkaar nogal tegen. Zit er hier geen tjoenert die het precies weet hoe het zit?
Verliezen in de aandrijflijn zijn procentueel en gelden altijd, niet alleen bij tuning.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Welbekende tuners zeggen dat, iets met vermogensverlies in de aandrijflijn waardoor het effect nauwelijks merkbaar is. Vraag me het fijne er niet van, ik weet 't ook niet precies. Maar het klinkt wel aannemelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |