Vorig jaar:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met www.volvotips.com maar het is teringveel werk. Het is de bedoeling dat op die site echt álle info komt van alle oudere modellen (dus t/m de 850).
Is die hal @ Gorinchem nou groter of kleiner dan de Veemarkthallen? Vorig jaar was de bezetting nogal mager en was daarom de opzet wat ruimer. Maar 99% van de standhouders liep ook te klagen dat er geen zak verkocht werd (de stand tegenover ons had maar liefst 40 Euro omzet op de 1e dag ).
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he .quote:Op donderdag 8 september 2011 17:27 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vind ze alleen leuk met de grote naafdop en in superstaat (en dan onder een oud type 244 of 262), maar ze zijn inderdaad overrated. Net zoals Virgo's trouwens (te klein voor het ontwerp).
Ik vind 100 Euro eigenlijk heel erg duur voor die dingen. De originele Bosch-rotor en verdelerkap kocht ik voor 15 Euro samen en de bougiekabels waren 30 Euro oid voor originele (okee, imitatie was 17 Euro, maar toch). Wel ex BTW maar het gaat om 't idee. Denk dat in NL sowieso die dingen ruim onder de 100 Euro te krijgen zijn.
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he .
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak . Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit . Alles erop en eraan.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. Maar waarom geen automaat?
De automaten zijn inderdaad niet geweldig (bij het vorige deel van deze topicreeks ook al besproken), hoogstwaarschijnlijk omdat Volvo zo stom is geweest om te zeggen dat de automaatbakolie nooit vervangen hoeft te worden (tenzij de auto als taxi gebruikt wordt of vooral in de bergen rijdt). De bak ligt ook onder andere merken en daar wordt wel voorgeschreven om de bakolie om de zoveel tijd/km's te vervangen en je raadt het al: veel minder problemen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak . Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit . Alles erop en eraan.
Nu nog een recentere set cd's voor de RTI vinden .
Bij Nordicar kom ik ook op 100 euro, en dan heb je geen origineel Volvo. En Nordicar is niet eens heel duur.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd.
Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. Maar waarom geen automaat?
Origineel Volvo? .quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef Bart-Willem het volgende:
88,05 @ Scandcar. En daar gaat nog clubkorting van af.
Nope. Die van Volvo komen uit Frankrijk (ja echt ).quote:Op vrijdag 9 september 2011 01:17 schreef Bart-Willem het volgende:
De verdelerkap wel (vandaar zo duur), de rotor zal van Bosch zijn en de bougiekabels zijn vaak van Zweedse makelij (waar Volvo zelf ze wellicht ook vandaan heeft: te herkennen aan de vismeel die erin verwerkt is en dat is de reden dat de 740 van m'n vriendin ooit marter-schade had bij de vorige eigenaar ).
Nee dat niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |