abonnement Unibet Coolblue
pi_101710487
Ik ben al een tijdje bezig met www.volvotips.com maar het is teringveel werk. :+ Het is de bedoeling dat op die site echt álle info komt van alle oudere modellen (dus t/m de 850).

Is die hal @ Gorinchem nou groter of kleiner dan de Veemarkthallen? Vorig jaar was de bezetting nogal mager en was daarom de opzet wat ruimer. Maar 99% van de standhouders liep ook te klagen dat er geen zak verkocht werd (de stand tegenover ons had maar liefst 40 Euro omzet op de 1e dag :') ).
pi_101710629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met www.volvotips.com maar het is teringveel werk. :+ Het is de bedoeling dat op die site echt álle info komt van alle oudere modellen (dus t/m de 850).

Is die hal @ Gorinchem nou groter of kleiner dan de Veemarkthallen? Vorig jaar was de bezetting nogal mager en was daarom de opzet wat ruimer. Maar 99% van de standhouders liep ook te klagen dat er geen zak verkocht werd (de stand tegenover ons had maar liefst 40 Euro omzet op de 1e dag :') ).
Vorig jaar:

- Gezeik met prijzen stands + auto's
- Wegafsluitingen A2
- Teringweer

Aangezien mijn pa nu een stand heeft voor 30 euro lijkt me dat probleem getackeld, wegafsluitingen zijn er daar nu niet geloof ik en maar even hopen op mooi weer.

Weet je wat het ook is? Vroeger kon je de mensen/bedrijven met nieuw spul op 1 hand tellen. Inmiddels zijn er dat veel meer en zelfs internationale bedrijven komen er staan. Tegenwoordig heeft iedereen teveel geld en mensen kopen veel nieuw. De tweedehands verkopers worden dus min of meer weggedrukt. Daarbij is het elk jaar veel van hetzelfde, lichtglaasjes word je mee doodgegooid maar probeer maar eens een fatsoenlijke deur/scherm te vinden :').

Als ik ergens mee kan helpen voor je site moet je maar roepen he! :).
pi_101711692
We moeten eigenlijk nog een soort van NL Turbobricks opzetten maar ik vrees dat er te weinig mensen in NL wonen met interesse :').
pi_101713462
Vorig jaar werd je juist overspoeld met de dure Duitsers die alleen maar tweedehands troep bij zich hadden (het jaar daarvoor was 't al erg, maar afgelopen jaar helemaal). Voor een standkachel werd gerust 250 Euro gevraagd en aftandse Corona's waren 400 Euro per set, om over afgeragde deurpanelen vol met breuken maar niet te beginnen. :')
pi_101714236
Corona's zijn echt graflelijk :').

Ik heb gelukkig de luxe om af en toe onderdelen mee te kunnen nemen uit Zweden. Ik heb laatst daar gehaald:

- Verdelerkap
- Rotor
- Bougiekabels (inclusief die van bobine naar verdelerkap)

Alles voor een B230. Daar was ik minder dan 100 euro voor kwijt, origineel Volvo bij de Volvo-dealer zelf _O-.
pi_101715414
Ik vind ze alleen leuk met de grote naafdop en in superstaat (en dan onder een oud type 244 of 262), maar ze zijn inderdaad overrated. Net zoals Virgo's trouwens (te klein voor het ontwerp). :P

Ik vind 100 Euro eigenlijk heel erg duur voor die dingen. :P De originele Bosch-rotor en verdelerkap kocht ik voor 15 Euro samen en de bougiekabels waren 30 Euro oid voor originele (okee, imitatie was 17 Euro, maar toch). Wel ex BTW maar het gaat om 't idee. :+ Denk dat in NL sowieso die dingen ruim onder de 100 Euro te krijgen zijn. :P
pi_101715737
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:27 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vind ze alleen leuk met de grote naafdop en in superstaat (en dan onder een oud type 244 of 262), maar ze zijn inderdaad overrated. Net zoals Virgo's trouwens (te klein voor het ontwerp). :P

Ik vind 100 Euro eigenlijk heel erg duur voor die dingen. :P De originele Bosch-rotor en verdelerkap kocht ik voor 15 Euro samen en de bougiekabels waren 30 Euro oid voor originele (okee, imitatie was 17 Euro, maar toch). Wel ex BTW maar het gaat om 't idee. :+ Denk dat in NL sowieso die dingen ruim onder de 100 Euro te krijgen zijn. :P
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he :P.
pi_101716936
Zo, mijn keuze is uiteindelijk toch op een S80 gevallen. Vandaag opgehaald: S80 2.9. Tien jaar oud, 215k op de teller. Alles erop en eraan. Rijdt perfect.



pi_101722618
quote:
4s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:39 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he :P.
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. :+ Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd. :P

Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. :) Maar waarom geen automaat? :+
pi_101723185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. :) Maar waarom geen automaat? :+
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak :). Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit :). Alles erop en eraan.

Nu nog een recentere set cd's voor de RTI vinden :+.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:45:42 #161
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_101723251
:~

Mooie S80 man _O_
pi_101723308
Mooie kleurcombo zeg!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101725347
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak :). Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit :). Alles erop en eraan.

Nu nog een recentere set cd's voor de RTI vinden :+.
De automaten zijn inderdaad niet geweldig (bij het vorige deel van deze topicreeks ook al besproken), hoogstwaarschijnlijk omdat Volvo zo stom is geweest om te zeggen dat de automaatbakolie nooit vervangen hoeft te worden (tenzij de auto als taxi gebruikt wordt of vooral in de bergen rijdt). De bak ligt ook onder andere merken en daar wordt wel voorgeschreven om de bakolie om de zoveel tijd/km's te vervangen en je raadt het al: veel minder problemen. :X

Die van mijn V70 is 63.000km geleden vervangen, maar ik denk dat ik 't mooi iedere 65k ga vervangen. Is misschien wel 80-100 Euro aan olie (ook flushen dan, en er móet originele Volvo-olie in, standaard ATF = bak slopen) maar dat is altijd goedkoper dan een bak-revisie van 3k. :+
pi_101726888
Mja, 300 euro per 200k of ineens 3000 euro, ik zou het wel weten :P

Wat is hier trouwens de mening over het flushen van de motor? Ik moet weer eens een oliebeurtje doen en twijfel of 'n flush toegevoegde (positieve) waarde biedt, of dat ik gewoon laat leeglopen en weer volgiet (incl nieuw oliefilter natuurlijk).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101727366
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. :+ Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd. :P

Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. :) Maar waarom geen automaat? :+
Bij Nordicar kom ik ook op 100 euro, en dan heb je geen origineel Volvo. En Nordicar is niet eens heel duur.
pi_101730010
88,05 @ Scandcar. :+ En daar gaat nog clubkorting van af. :P
pi_101731126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef Bart-Willem het volgende:
88,05 @ Scandcar. :+ En daar gaat nog clubkorting van af. :P
Origineel Volvo? ;).
pi_101738842
De verdelerkap wel (vandaar zo duur), de rotor zal van Bosch zijn en de bougiekabels zijn vaak van Zweedse makelij (waar Volvo zelf ze wellicht ook vandaan heeft: te herkennen aan de vismeel die erin verwerkt is en dat is de reden dat de 740 van m'n vriendin ooit marter-schade had bij de vorige eigenaar :X ).
pi_101742948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:17 schreef Bart-Willem het volgende:
De verdelerkap wel (vandaar zo duur), de rotor zal van Bosch zijn en de bougiekabels zijn vaak van Zweedse makelij (waar Volvo zelf ze wellicht ook vandaan heeft: te herkennen aan de vismeel die erin verwerkt is en dat is de reden dat de 740 van m'n vriendin ooit marter-schade had bij de vorige eigenaar :X ).
Nope. Die van Volvo komen uit Frankrijk (ja echt :')).
pi_101744738
Valeo-meuk dus? :X
pi_101744815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Valeo-meuk dus? :X
Nee dat niet.



Standaard 945 achterlichten komen ook uit frankrijk trouwens :D.
pi_101759318
Ja kan dus zijn dat Valeo dat spul aan Volvo levert. Koppelingen van de S40/V40 die OEM zijn blijken ook van Valeo te zijn. :P En de schokbrekers en koppeling van je 940 zijn gewoon van Sachs. :P Sterker nog: het Volvo-nummer is gewoon het samengevoegde Sachs-nummer in dat geval. :')

Je zou eens moeten weten welke merken OEM aan Volvo leverde, dat is veel cheaper shoppen dan. :P
pi_101760099
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat Volvo betere kwaliteit heeft bedongen dan de standaard shizzle die ze leveren..
pi_101765729
Dat lijkt me vrij sterk, aangezien exact dezelfde Sachs-schokbrekers met exact hetzelfde nummer ook onder andere auto's zitten. ;) Zo is de achterschokbreker van je 940 van Volvo de 106491 en het originele Sachs-nummer is 106-491. Mag je raden welke ik mee kreeg @ Volvo-dealer zelf toen ik daar ooit een berg spullen moest halen. Juist ja: een mooie doos met daarop: Sachs 106 491 (idem voor de koppelingsset en het druklager van SKF, maar SKF = oorspronkelijk Volvo). Je denkt toch niet dat een fabrikant voor een relatief kleine afnemer als autofabrikant een aparte productielijn op zet? Ze moeten het juist van de aftermarket hebben: betere marges en minder tussenlagen ertussen. :P
pi_101766740
Iets anders trouwens: de redenen waarom onze Volvo's zo veilig zijn! 8-)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')