Er is al eerder uitgelegd waarom zelfondervinding geen goede manier is om tot objectieve kennis te komen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Objectieve kennis is mijn beste vriend, nog altijd zelf ondervinding. Wees nou eens niet zo krampachtig bezig met het zwaaien van artikelen die je gelijk onderstrepen. Niemand zegt dat je ongelijk hebt namelijk, dus waarom je het volhoudt begrijp ik niet helemaal.
Is ook wel een goed punt ja.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zullen we de discussie over homeopatie houden en er niet van alles bij slepen?
Goede vraag. En ik weet het antwoord niet. Misschien dat friek_ in WFL er een antwoord op heeft.quote:
Maar als meningen ipv waarheden niet zo belangrijk waren, waarom maken we ons er dan zo druk om?quote:En dat soort dingen gaan op voor thema's als was de oerknal een singulariteit of is er oerknal na oerknal naar oerknal.
Lol. Laat de alternatieve geneeskunde nou net bol staan van empirisch bewijs (van nulpuntsmeting naar resultaat), maar dat niet erkend of centraal gedocumenteerd worden omdat individuele resultaten niet als bewijs worden erkend.quote:Voor zaken in ons dagelijks leven kunnen we ons het beste beroepen op empirisch bewijs.
Degelijk onderzoek dus en daar faalt homeopathie.
Ik was er niet bij dus ik kan over het kind van Bastard geen uitsluitsel geven. Wel zegt hij dat zijn baby er drie keer achter elkaar positief op reageerde, iets waar de medische wetenschap niet in geslaagd was. Dan kan je lullen over homeopathie dit en homeopathie dat wat je wilt, maar dan heeft het homeopatisch middel geholpen en de medische wetenschap (met alle respect voor wat het is en wat het doet) niet.quote:Pardon? Op basis van welke gegevens trek jij de conclusie dat het homeopathisch middel werkt?
Heb je alle andere mogelijkheden wetenschappelijk uitgesloten?
Er is alleen een groot verschil tussen een objectieve, controleerbare en verifieerbare waarheid en een mening.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Van elke waarheid kan je iets leren .
Er zijn mensen die zelf ondervonden hebben dat Zeus hen geholpen heeft, dat Istar hen geholpen heeft dat jaweh hen geholpen dat braman hen geholpen heeft.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is al eerder uitgelegd waarom zelfondervinding geen goede manier is om tot objectieve kennis te komen.
Maar daar gaat het hier toch niet om? Daar heeft Lambiekje al een topic over geopend. Wat zeg ik, véle topics.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heb je ENIG idee hoe ontzettend veel geld er in de pharmaceutische industrie omgaat? Daar kan geen homeopaatje tegenop.
Je stelde dat met homeopathie meer te verdienen was dan met de reguliere wetenschap. En dat is dus pertinent niet zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is het punt niet van water als wijn verkopen en heeft derhalve niets met het topic van doen.
Zie hierboven over wat michielos en ik bedoeldenquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hier toch niet om? Daar heeft Lambiekje al een topic over geopend. Wat zeg ik, véle topics.
Hier gaat het over homeopathie en de bewijzen of het helpt of niet.
Over de eindeloze verdunning, wat ik overigens nog steeds niet begrijp.
Over de hoge prijzen die gevraagd worden voor water met 0 molecuul werkzame stoffen er in.
Over het placebo-effect, wat blijkbaar erg goed werkt.
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, Vogeltjesdans, maar je bent hard bezig dit topic op te blazen.
Nee, dan lees je niet goed. Ik stelde dat voor iemand die niet als arts gestudeerd heeft , de inkoop van medicijnen en die verder verkopen duurder is dan gewoon flesjes met water vullen (het is geeneens legaal) en die als duurder verkopen. Als homeopaat ben je nu eenmaal geen arts, en medicijnen inkopen zou erg duur uitvallen. Kun je net zo goed met de tuinslang allerhande flesjes vullen (waar homeopatie uiteindelijk toch op neer komt) en dat voor veel geld verkopen (wat uiteindelijk toch gebeurd).quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je stelde dat met homeopathie meer te verdienen was dan met de reguliere wetenschap. En dat is dus pertinent niet zo.
Je moet je wel aan je eigen nettiquet houden als Mod he.. Ik kreeg hier bijvoorbeeld een note voor van jou.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
En ook dat is een mening
Wat summers al zeiquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
En ook dat is een mening
Ik en een aantal andere mensen hier doen verschrikkelijk hun best hier inhoudelijk de discussie te voeren, en jij doet erg je best dat niet te doen. Jammer, heel jammer, vooral omdat je wilt dat TRU goed loopt. Ik zei al eerder, als je de discussie niet inhoudelijk wenst te voeren, laat het dan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Daar zou het al 3 topics over moeten gaan maar het vervalt steeds in vooroordelen ,
argumenten op de persoon , de tegenstander affikken , generalisaties en argumenten niet op de inhoud winnen maar de tegenstander in een slecht licht plaatsen om je standpunt meer kracht te geven .
Dat hoort allemaal niet thuis in een discussie en dat vergalt het topic en leid de aandacht af van het onderwerp .
Ik heb bij verschillende magnetiseurs en homeopaten de IT gedaan in het verleden en ze woonden geen van alle klein. Komt omdat ze een scheiding hadden tussen witte en zwarte klantjes.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je stelde dat met homeopathie meer te verdienen was dan met de reguliere wetenschap. En dat is dus pertinent niet zo.
Ja, die uitleg heb ik al eerder naast mij neergelegd inderdaad. Hou je bij de boeken en leer niks nieuws vind ik daarvan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is al eerder uitgelegd waarom zelfondervinding geen goede manier is om tot objectieve kennis te komen.
Sorry maar ik zie hier niemand trollen. Volgens mij is jouw definitie van trollen iedereen die het niet met je eens is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, die uitleg heb ik al eerder naast mij neergelegd inderdaad. Hou je bij de boeken en leer niks nieuws vind ik daarvan.
Wat is vlgs jou de discussiewaarde? Ik zie door de halve trolls eerlijk gezegd niet helder wat nu het punt is waar je over valt of waar ik je gelijk in zou kunnen geven.
Wilde ik net posten idd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie hier niemand trollen. Volgens mij is jouw definitie van trollen iedereen die het niet met je eens is.
Je wrijft me nu aan te trollen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, die uitleg heb ik al eerder naast mij neergelegd inderdaad. Hou je bij de boeken en leer niks nieuws vind ik daarvan.
Wat is vlgs jou de discussiewaarde? Ik zie door de halve trolls eerlijk gezegd niet helder wat nu het punt is waar je over valt of waar ik je gelijk in zou kunnen geven.
Nee, de denigrerende toon ontgaat je natuurlijk ook compleet, het zal wel komen omdat je het met hem eens bent.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie hier niemand trollen. Volgens mij is jouw definitie van trollen iedereen die het niet met je eens is.
Maar geef nou eens antwoord, was zijn vlgs jou nu de discussiepunten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wrijft me nu aan te trollen?
Sorry, maar jij gaat bij mij dan ff op de ignore.
Lees de TT.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar geef nou eens antwoord, was zijn vlgs jou nu de discussiepunten?
Ik vraag gewoon wat hij bedoelde. En gaf aan dat wat hij zei, ook gewoon maar een mening was. Net zoals alles wat ik zeg ook alleen maar per definitie een mening is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je moet je wel aan je eigen nettiquet houden als Mod he.. Ik kreeg hier bijvoorbeeld een note voor van jou.
Dat lijkt me goede uitgangsbasis voor de discussie.quote:
Het is offtopicquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon wat hij bedoelde. En gaf aan dat wat hij zei, ook gewoon maar een mening was. Net zoals alles wat ik zeg ook alleen maar per definitie een mening is.
Als ik om uitleg vraag is dat offtopic?quote:
(even aandacht vragen voor dit artikel, tussen het gekibbel door)quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant artikel.
Ontdekking door Nobelprijswinnaar Luc Montagnier:
http://webwereld.nl/nieuw(...)rtatie--van-dna.html
Een bloemlezing van denigratiequote:Op woensdag 20 juli 2011 14:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, de denigrerende toon ontgaat je natuurlijk ook compleet, het zal wel komen omdat je het met hem eens bent.
quote:Op maandag 18 juli 2011 10:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk maar ik zit hier nooit om "jullie" te overtuigen, dat is verspilde moeite.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
In theorie niet maar de praktijk, jij bent een zeer theoretisch mens maar zie het een beetje als sex... nu fantaseer je er over met een warme appeltaart misschien maar straks ga je zelf het hemelse ervaren.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh je doet nog een ninja edit zie ik.
Nou het lijkt me dan verder een zinloze discussie van je of van wie dan ook, de wetenschap toont aan dat het niet werkt, of kan niet aantonen dat het wel zou werken, dus wees niet in de veronderstelling dat je hier dan wat bij kan leren zonder open te staan voor out of the box thinking..
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
]
Dit is inderdaad weer iets wat jou als theoretisch mens weinig zal zeggen waarschijnlijk.
Ok dus alleen Lambiekje en Vogel mogen hun verklaring of mening geven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat lijkt me goede uitgangsbasis voor de discussie.
Maar het lijkt me dat daar al zat over gezegd is, ieder geval door mij
Ook vrij offtopic leek mee overigens.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hmm, leg Silvia Millecam even uit wat de juiste omstandigheden zijn.
Alles gebaseerd op auratheorie is mega bullshit. Dus homeopathie, acupunctuur, chiropractors, healers en magnetiseurs.
Zeg verdraai de woorden van een ander. Stapels met wetenschappelijke onderzoeken en feiten over homeopathie kunnen hier worden opgelepeld. Ik heb er een paar hier gepubliceerd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok dus alleen Lambiekje en Vogel mogen hun verklaring of mening geven.
Nee dan is dat duidelijk.
Nee je wil niet dat ik je een spiegel ga tonen, kom op vent, je hebt zelf wel zelfreflectie mag ik hopen. En wat je hier doet is eigenlijk spijkers zoeken op laag water, als ik daar op in zou moeten gaan met uitleggen dan zijn we nog wel even bezig ben ik bang... kunnen we verder over je onderwerp TS?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een bloemlezing van denigratie
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik denk niet dat je een post kan vinden van mij waarin ik aangeef dat die onderzoeken nonsens zijn. Dat is nou juist het mooie, ik geef iedereen gelijk en trek de homeopathie ook in twijfel maar niemand die dat wil lezen omdat ik er ook bij zeg dat mijn praktijkervaring anders is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zeg verdraai de woorden van een ander. Stapels met wetenschappelijke onderzoeken en feiten over homeopathie kunnen hier worden opgelepeld. Ik heb er een paar hier gepubliceerd.
Maar al dat soort dingen worden weggewoven als nonsens. Daar wordt verder toch niet op ingegaan. Dat bedoelde ik met mijn post te zeggen. Wat jij er nu weer van maakt, daar kan ik niet bij hoe je erbij komt.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ey! We gaan hier niet elkaar afzeiken heOngeacht wat een persoon wel of niet gezegd heeft, we gaan dat niet gebruiken om de lopende discussie om zeep te helpen
Graag verder ontopic dan krijgen jullie allemaal een kwartje van ome vogeltjesdans.
Laat dat kwartje maar zitten, ben geen klein kind.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ey! We gaan hier niet elkaar afzeiken heOngeacht wat een persoon wel of niet gezegd heeft, we gaan dat niet gebruiken om de lopende discussie om zeep te helpen
Graag verder ontopic dan krijgen jullie allemaal een kwartje van ome vogeltjesdans.
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat dat kwartje maar zitten, ben geen klein kind.
Heb liever dat het artikel gelezen wordt.
Heb het gelezen, interessant en wacht in spanning op de herhaalonderzoeken en een verklarende theorie. Maar wat heeft dit verder met homeopatie te maken? Omdat het water is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat dat kwartje maar zitten, ben geen klein kind.
Heb liever dat het artikel gelezen wordt.
Dat bedoel ik dus, dat is best bijzonder en ON TOPIC dacht ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.
Dat is inderdaad opmerkelijk en zou onderstrepen dat water inderdaad een soort eigenschap heeft die, mits in verdunde vorm, de eigenschappen van het toegevoegde middel overneemt.
Omdat het ook over verdunning gaat en ik raakvlakken zag met homeopathie en het-veronderstelde- geheugen van water.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb het gelezen, interessant en wacht in spanning op de herhaalonderzoeken en een verklarende theorie. Maar wat heeft dit verder met homeopatie te maken? Omdat het water is?
Sorry, had er overheen gelezen. Ik zal er voortaan op letten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, dat is best bijzonder en ON TOPIC dacht ik.
Maar nee, het gekibbel is veel belangrijker.
Dat verklaart waarom mensen delen van hun geheugen kwijt raken na een avondje doorzakken!quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:46 schreef SoraAoi het volgende:
Een lekker koud biertje met een geheugen![]()
De kans dat er in bier een werkzame molecuul zit is echt niet kleiner dan bij een homeopathisch middel. Eigenlijk kun je de cliënt dan toch gewoon alles voorschotelen? Bier heeft dan ook geheugen, wijn ook e.d. e.d. , De kans is sowieso ongeveer hetzelfde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom mensen delen van hun geheugen kwijt raken na een avondje doorzakken!
Het is in het bier gaan zitten!
Jaa die ken ik wel.. maar die is heel heimelijk in hoe hij het nou precies zou hebben gedaan en zn onderzoek rammelde uiteindelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een andere link met het geheugen van water zijn, hoewel niet op homeopathie gericht, de experimenten van Masaru Emoto. Waarbij kristallen zichtbaar werden in het water dat op een bepaalde manier van gedachtekracht voorzien werd. Ook dit zou aantonen dat water meer eigenschappen heeft die we tot nu toe kenden.
Ik krijg die link niet geopend?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef SoraAoi het volgende:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/homeo.html
Ook een interessant artikel.
De reacties eronder zijn ook interessant
Maar de bronvermelding is dit wel:quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik krijg die link niet geopend?
Overigens is de insteek van sites als quackwatch e.d. niet erg objectief he. Maar dat even terzijde.
perfect crimequote:If homeopathy were real, then it could be applied in reverse. I could create poisons with which to kill people simply by repeatedly diluting real medicines in water, then giving said dilution to my victim. And the best part: it would be completely untraceable! Brilliant!
hahaha dat is geweldigquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef SoraAoi het volgende:
http://unreasonablefaith.(...)explains-homeopathy/
Deze dan
met de volgende quote:
[..]
perfect crime
Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Na het lezen van de artikelen die hier voorbij zijn gekomen en die ik zelf heb opgezocht heb ik voor mezelf het idee dat je ipv naar een homeopatisch arts net zo goed naar een psycholoog kunt gaan, en dit artikel sterkt me alleen maar in mijn mening:
http://www.skepsis.nl/blo(...)hie-er-zit-niets-in/
Waar baseer je dat op dat dit het geval is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.
Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicumquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicumHoe weet je dit?
inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%
Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
En distilleren? Dan haal je er wel eea uit, maar zeker niet alles. Wisten jullie dat rum gemaakt wordt van de melasse van suikerriet, dat vergist wordt en gedistilleerd wordt, en dat rum nog steeds vitamine c uit het suikerriet bevat, zodanig dat het voldoende was om zeelui van de engelse marine die iedere dag een pul rum kregen te beschermen tegen scheurbuik? (ooit een keer met verbazing gelezen in een boek over de geschiedenis van de britse marine)
Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.
Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htmquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar wasquote:Ultra-pure water contains by definition only H20, and H+ and OH- ions in equilibrium.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htm
[..]
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was
Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dat dit het geval is?
Daar staat daar niets over inquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.quote:
We zijn erover uit dat homeopathie niet werkt, niet dat het helemaal niet kan werken of zou kunnen werken. Het werkt simpelweg niet, het doet niets (behalve een placebo effect teweegbrengen).quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:35 schreef Bastard het volgende:
We zijn er allemaal over uit dat homeopathie helemaal niet kan werken toch? Niet volgens de talloze onderzoeken die gedaan zijn.
Ja maar dat is te lang.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
In dat geval klopt de TT niet. Moet ik die veranderen in "de werking van homeopathie wetenschappelijk aangetoond"?
Van mij mag, was labmiekje zijn ttquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
In dat geval klopt de TT niet. Moet ik die veranderen in "de werking van homeopathie wetenschappelijk aangetoond"?
Dat is de webwereld ronduit slechte vertaling, heb een link gezet naar de originele paper, daar gaat het niet over teleporteren maar over een ongelofelijk nauwkeurige meetmethode.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.
Het was een quote uit het artikel van de link die Lavenderr postte. Hoezo is dat een vertaling en wat maakt dat uit? Eigenschappen van water die daar beschreven staan zijn ook eigenschappen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de webwereld ronduit slechte vertaling, heb een link gezet naar de originele paper, daar gaat het niet over teleporteren maar over een ongelofelijk nauwkeurige meetmethode.
Maar die eigenschappen die daar beschreven staan, zijn niet de daadwerkelijke eigenschappen die in het onderzoek staan. Die lijken erbij verzonnen te zijn om het wat mooier te maken dan het is. Pietverdriet zei het volgende:quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het was een quote uit het artikel van de link die Lavenderr postte. Hoezo is dat een vertaling en wat maakt dat uit? Eigenschappen van water die daar beschreven staan zijn ook eigenschappen.
quote:Hier de hele paper en niet de webwereld samenvating
http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1012/1012.5166v1.pdf
Samenvatting
Some bacterial and viral DNA sequences have been found to induce low frequency
electromagnetic waves in high aqueous dilutions. This phenomenon appears to be triggered by
the ambient electromagnetic background of very low frequency. We discuss this phenomenon
in the framework of quantum field theory. A scheme able to account for the observations is
proposed. The reported phenomenon could allow to develop highly sensitive detection systems
for chronic bacterial and viral infections.
Er wordt in dat artikel niets gezegd over teleportatie, in de conclusie heeft men het over de mogelijkheid van het detecteren van infecties. Ik zie ook niets van watergeheugen of iets dergelijks
Lijken ze verzonnen te zijn of zijn ze dat? Of verwijs je nu naar de andere zaken die verderop in het artikel worden genoemd, waarvan wordt gezegd dat dat inderdaad wilde speculatie is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Maar die eigenschappen die daar beschreven staan, zijn niet de daadwerkelijke eigenschappen die in het onderzoek staan. Die lijken erbij verzonnen te zijn om het wat mooier te maken dan het is.
Heb mijn bericht via bliksemsnel edit werk wat aangepastquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lijken ze verzonnen te zijn of zijn ze dat? Of verwijs je nu naar de andere zaken die verderop in het artikel worden genoemd, waarvan wordt gezegd dat dat inderdaad wilde speculatie is?
En dat is een artikel wat zich zegt te baseren op een wetenschappelijk onderzoek, met in dat artikel een link naar de publicatie van dat onderzoek. In de originele publicatie heeft men het over een ongelofelijk nauwkeurige meetmethode. Dat artikel wat lavender poste is dus geen goede weergave van wat er in het onderzoekspaper beschreven wordt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het was een quote uit het artikel van de link die Lavenderr postte. Hoezo is dat een vertaling en wat maakt dat uit? Eigenschappen van water die daar beschreven staan zijn ook eigenschappen.
Ik zie het, maarquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Heb mijn bericht via bliksemsnel edit werk wat aangepast
Heb het onderzoek zelf nog niet helemaal doorgelezen (daarom zei ik "lijkt"), zal ik na het sporten gaan doen en dan zeg ik mijn bevindingen in welke mate het erop lijkt, verzonnen is en /of uit zijn verband getrokken is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie het, maar
Dat gaan ze er toch niet bij verzinnen? Je detecteert DNA of je detecteert het niet.
Lees de onderzoekspaper anders ff door.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie het, maar
Dat gaan ze er toch niet bij verzinnen? Je detecteert DNA of je detecteert het niet.
nou ik denk dat je alleen maar kan zeggen dat homeopathie in zijn vele vormen met de huidige klinische studies niet effectiever is dan placeboquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
We zijn erover uit dat homeopathie niet werkt, niet dat het helemaal niet kan werken of zou kunnen werken. Het werkt simpelweg niet, het doet niets (behalve een placebo effect teweegbrengen).
Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef Re het volgende:
[..]
nou ik denk dat je alleen maar kan zeggen dat homeopathie in zijn vele vormen niet effectiever is dan placebo
het is getest tegen placebo dus kun je daaruit alleen maar concluderen dat het net zo effectief is als placebo, ik neem aan dat dat gewoon de nulhypothese was in die studies. De stelling "het werkt niet" is hier een subjectieve afgeleide vanquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar ligt het verschil.
De meeste medicatie komt oorspronkelijk van planten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh en aanvullend hierop, er is een zeer goed middel tegen malaria dat uit planten wordt gewonnen, Artemisinin helaas is men nog steeds niet in staat dit synthetisch te fabriceren. De plant is zeer onbetrouwbaar in het produceren van de werkzame stof, soms doet ie het, soms niet, soms wat meer, soms wat minder. Wat het middel duur en niet voldoende beschikbaar maakt. Dit is een serieus probleem omdat Malaria nog steeds de meest dodelijk ziekte is.
Klinkt zo lekker, niet, plantjes ipv chemie, maar in de praktijk is het toch wat anders en lastiger.
Alleen heeft dat niks met het principe van homeopathie te maken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:47 schreef mousy31 het volgende:
[..]
De meeste medicatie komt oorspronkelijk van planten.
Daar ben ik serieus te lui voor. Samenvatting in hapklare brokken graag, dat is ook leuk voor de andere users.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees de onderzoekspaper anders ff door.
Wel veel iig, een klein deel van dierlijke producten en een flink deel van schimmels. Er wordt trouwens veel door middel van gisten en bacteriën gemaakt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:47 schreef mousy31 het volgende:
[..]
De meeste medicatie komt oorspronkelijk van planten.
Je maakt een nullijn waarbij er geen aantoonbare werking is, deze nullijn is de placebowerking. Indien een product gelijk scoort met die nullijn werkt het niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
het is getest tegen placebo dus kun je daaruit alleen maar concluderen dat het net zo effectief is als placebo, ik neem aan dat dat gewoon de nulhypothese was in die studies. De stelling "het werkt niet" is hier een subjectieve afgeleide van
Die heb ik al gepostquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daar ben ik serieus te lui voor. Samenvatting in hapklare brokken graag, dat is ook leuk voor de andere users.
naar analogie zou jij dus zeggen dat als een medicijn niet verschilt qua bijwerkingen van placebo er geen bijwerkingen zijnquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Je maakt een nullijn waarbij er geen aantoonbare werking is, deze nullijn is de placebowerking. Indien een product gelijk scoort met die nullijn werkt het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |