abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:19 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99663696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat dit soort behandelingen bestaan, zie ook het onderzoek, homeopatisch middel wordt preventief voorgeschreven.
Als je wilt weten hoe en waarom ze dat deden/doen moet je niet bij mij zijn, maar bij een homeopaat .

Jij zegt dat homeopathie niet preventief wordt toegedient, dit onderzoek alleen al toont aan dat dat dus wel degelijk gebeurd, dat gebeurd wel vaker.
Het hoe en waarom daarachter ken ik niet, daarvoor moet je bij degene zijn die dit toepast.
Dus eigenlijk gooi je maar wat zaken in de discussie? Die vooral de zaak verwarren en waar je verder niet achter staat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:54:40 #202
37769 erodome
Zweefteef
pi_99663762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het volgende wilt zeggen.
Ik stelde voor de behandelmethode te testen in een dubbelblind onderzoek. Ja, dat klopt, en ik zie niet in wat daar onwetenschappelijk aan is. Je test immers niet de middelen, maar de methode. Daar is wetenschappelijk niets tegen.
Ik heb niet beweerd dat het al gedaan is, ik gebruik het slechts om aan te tonen dat je wel degelijk mogelijk is objectieve kennis te vergaren over een behandelmethode.
Wat wil je dat ik hier verder hard aan maak? Dat de onderzoeksmethode een wetenschappelijk correcte is?
Pardon, dat was grrrr, haalde jullie even door elkaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:55:41 #203
45206 Pietverdriet
pi_99663797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Pardon, dat was grrrr, haalde jullie even door elkaar.
Excuus aanvaard. Maar ben je het verder met me eens dat het een goede manier is om de zaak te onderzoeken?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:55:44 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_99663801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gooi je maar wat zaken in de discussie?
Nee, dat doe ik niet, jij beweert dat het helemaal niet om homeopathie gaat want preventief, maar alleen dit onderzoek al en ook andere voorgeschreven middelen door homeopaten laten zien dat er wel degelijk ook preventief behandeld wordt dmv homeopathie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:57:56 #205
45206 Pietverdriet
pi_99663894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet, jij beweert dat het helemaal niet om homeopathie gaat want preventief, maar alleen dit onderzoek al en ook andere voorgeschreven middelen door homeopaten laten zien dat er wel degelijk ook preventief behandeld wordt dmv homeopathie.
Alles voor een daalder denk ik dan, zo worden er ook zat kruidenextracten als Homeopatie verkocht, heeft er ook niets mee te maken
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:59:06 #206
37769 erodome
Zweefteef
pi_99663942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Excuus aanvaard. Maar ben je het verder met me eens dat het een goede manier is om de zaak te onderzoeken?
Ja, ik zou het heel ok vinden zelfs, maar dat neemt niet weg dat dat wetenschappelijk gezien gewoon niet geaccepteerd gaat worden.
Door de verschillende middelen, de verschillende diagnose's wordt het onbetrouwbaar, teveel factoren die dan mee gaan tellen.

Op deze manier zet je namelijk niet alleen in op bv hoofdpijn oplossen, je zet in op een algehele verbetering, van het hele mens, je zal dus ook dat gehele mens, van welbevinden tot aan fysieke conditie moeten beoordelen.

Dan zal je alles in het leven van die mensen moeten monitoren en gelijk moeten trekken, dus dezelfde voeding, dezelfde mate van beweging, zelfde slaapritme en ga zo nog maar even door.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:00:15 #207
45206 Pietverdriet
pi_99664001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, ik zou het heel ok vinden zelfs, maar dat neemt niet weg dat dat wetenschappelijk gezien gewoon niet geaccepteerd gaat worden.
Door de verschillende middelen, de verschillende diagnose's wordt het onbetrouwbaar, teveel factoren die dan mee gaan tellen.

Op deze manier zet je namelijk niet alleen in op bv hoofdpijn oplossen, je zet in op een algehele verbetering, van het hele mens, je zal dus ook dat gehele mens, van welbevinden tot aan fysieke conditie moeten beoordelen.

Dan zal je alles in het leven van die mensen moeten monitoren en gelijk moeten trekken, dus dezelfde voeding, dezelfde mate van beweging, zelfde slaapritme en ga zo nog maar even door.
Ben jij dan ook bereid de conclusies te aanvaarden?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:27 #208
37769 erodome
Zweefteef
pi_99664053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alles voor een daalder denk ik dan, zo worden er ook zat kruidenextracten als Homeopatie verkocht, heeft er ook niets mee te maken
Nu ga je dus beweren dat het fytotherapie was ipv homeopathie?
Ok....

Tja, wat moet ik hier nu mee piet? Hier kan men toch niets mee, je blijft maar je in allerlei bochten wringen, zelfs als het gewoon gaat om of homeopathie ook preventief wordt toegepast, gaat niet eens over of het werkt of niet.

Homeopathie wordt ook preventief toegepast, alleen dit onderzoek laat dat al zien, waarom, vraag het eens aan een homeopaat die preventieve middelen voorschrijft....
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:03:54 #209
37769 erodome
Zweefteef
pi_99664158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben jij dan ook bereid de conclusies te aanvaarden?
Ja, maar zoals gezegd en nogmaals, die testopzet heeft heeeeeeeeeeel veel haken en ogen, als niet alles gemonitord wordt gaat het alsnog nietszeggend zijn, dan zal bij een positieve uitslag de tegenstander zeggen ja maar alle andere factoren dan en bij een negatieve uitslag zal de voorstander dat zeggen.

Het is een mooi idee, maar bijna niet uit te voeren, niet op een manier die wordt erkend iig.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:05:12 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_99664222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

arsenicum ^O^
Je wenst altijd mensen dood met wie je het niet eens bent ofzo?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:06:34 #211
45206 Pietverdriet
pi_99664278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Nu ga je dus beweren dat het fytotherapie was ipv homeopathie?
Ok....
Nee, ik zeg dat er veel zaken als Homeopatie worden verkocht, die er weinig tot niets mee te maken hebben.
quote:
Tja, wat moet ik hier nu mee piet? Hier kan men toch niets mee, je blijft maar je in allerlei bochten wringen, zelfs als het gewoon gaat om of homeopathie ook preventief wordt toegepast, gaat niet eens over of het werkt of niet.
Wat is zeg dat je 2 zaken hebt, de homeopatie zoals bedacht door Samuel Hahnemann, en dat er veel zaken verkocht worden als homeopatie, die er weinig tot niets mee te maken hebben. Preventie heeft net zo veel met de homeopatie van Samuel Hahnemann te maken als fytotherapie
quote:
Homeopathie wordt ook preventief toegepast, alleen dit onderzoek laat dat al zien, waarom, vraag het eens aan een homeopaat die preventieve middelen voorschrijft....
Uit homeopaten krijg je net zo goed geen antwoorden als in dit topic.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:08:00 #212
45206 Pietverdriet
pi_99664346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, maar zoals gezegd en nogmaals, die testopzet heeft heeeeeeeeeeel veel haken en ogen, als niet alles gemonitord wordt gaat het alsnog nietszeggend zijn, dan zal bij een positieve uitslag de tegenstander zeggen ja maar alle andere factoren dan en bij een negatieve uitslag zal de voorstander dat zeggen.

Het is een mooi idee, maar bijna niet uit te voeren, niet op een manier die wordt erkend iig.
Maar je aanvaard dat het uitvoeren van dubbelblind onderzoek een hele goede methode is om tot zekere kennis te komen?
pi_99664398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Laat maar zien dan die onderzoeken die dan ook nog eens officieel goedgekeurd zijn...
Zodra er mensen normaal reageren op waarom zo'n onderzoek 'niet kan' wil ik misschien wel eens even gaan zoeken. :)

Zo blijf jij maar roepen dat zo'n onderzoek niet officieel dubbelblind zou zijn maar leg je nergens uit waarom het niet kan, je verwijst gewoon vaag naar 'wetenschapsland' en zegt dat zo'n onderzoek (dat perfect binnen de kaders valt van een dubbelblind onderzoek volgens de definities die ik kan vinden) niet geaccepteerd wordt.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het hele fenomeen homeopathie van onder tot boven is onderzocht en dat er nooit iets anders uit is gekomen dan dat het even effectief is als een placebo. Als jij daar aan twijfelt houdt niks je tegen om daar zélf naar te zoeken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:09:22 #214
37769 erodome
Zweefteef
pi_99664407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je aanvaard dat het uitvoeren van dubbelblind onderzoek een hele goede methode is om tot zekere kennis te komen?
Ligt eraan wat je test en of je jouw idee van dubbelblind nu bedoeld of degene die wordt toegepast in de praktijk... ;)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:09:58 #215
37769 erodome
Zweefteef
pi_99664433
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zodra er mensen normaal reageren op waarom zo'n onderzoek 'niet kan' wil ik misschien wel eens even gaan zoeken. :)

Zo blijf jij maar roepen dat zo'n onderzoek niet officieel dubbelblind zou zijn maar leg je nergens uit waarom het niet kan, je verwijst gewoon vaag naar 'wetenschapsland' en zegt dat zo'n onderzoek (dat perfect binnen de kaders valt van een dubbelblind onderzoek volgens de definities die ik kan vinden) niet geaccepteerd wordt.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het hele fenomeen homeopathie van onder tot boven is onderzocht en dat er nooit iets anders uit is gekomen dan dat het even effectief is als een placebo. Als jij daar aan twijfelt houdt niks je tegen om daar zélf naar te zoeken.
Man, ik heb er hele stukken aan besteed om het uit te leggen.... als jij dat niet wil lezen dan houdt het een beetje op.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:11:34 #216
45206 Pietverdriet
pi_99664513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je test en of je jouw idee van dubbelblind nu bedoeld of degene die wordt toegepast in de praktijk... ;)
Waarom ligt dat er aan wat je test?
En ik heb het gewoon over deze methode
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbelblind
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:12:26 #217
45206 Pietverdriet
pi_99664550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Man, ik heb er hele stukken aan besteed om het uit te leggen.... als jij dat niet wil lezen dan houdt het een beetje op.
Gek, dat is dan ook aan mij voorbij gegaan.
Vogeltjesdans heeft daar trouwens ook nooit op geantwoord.
pi_99664793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek, dat is dan ook aan mij voorbij gegaan.
Vogeltjesdans heeft daar trouwens ook nooit op geantwoord.
Die mag van mij daar ook best eens een duidelijk antwoord opgeven zonder allerlei zijwegen te bewandelen om de aandacht af te leiden idd...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 15:57:54 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_99666546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, dat is nog wel het allergrootste bewijs dat heel die homopathie kwatsch is. Dan zou water elke stof moeten onthouden waar het ooit mee in aanraking is gekomen, dat zal best veel zijn gedurende al die miljarden jaren vermoed ik....
Dat is dus ook hetgene wat ik me afvraag.
Vanwaar die eindeloze verdunning tot er geen molecuul meer in zit. Waarom?
En hoe bepaalt de homeopaat dan wélke stof het water 'onthouden' heeft?
Ja, ik begrijp dat het middel er eerst in heeft gezeten en dat er dan geschud en verdund wordt, maar dat geldt dan voor alle stoffen die er in hebben gezeten toch?
En waarom niet 1 molecuul laten zitten dan? Voor de duidelijkheid?
Vragen vragen vragen.
Misschien beter naar het wetenschapstopic gaan?
pi_99666882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

En hoe bepaalt de homeopaat dan wélke stof het water 'onthouden' heeft?

Als je het aan de homeopaat zelf vraagt zal hij wel zeggen dat hij een manier heeft om het water 'te resetten' :') .

Dat is het mooie van dit soort dingen. Het is allemaal niet bewijsbaar en niet te meten volgens de beoefenaars en aanhangers dus kan je van alles uit je duim zuigen als je het nodig hebt.

"Ja mevrouw, ik reset het geheugen van het water dmv positieve ionen! Die hebben een zuiverend effect op het water en daardoor is de werking beter dan die van andere homeopaten die vaak met water werken dat een vervuild geheugen heeft!". :7
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 16:23:43 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_99667597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je het aan de homeopaat zelf vraagt zal hij wel zeggen dat hij een manier heeft om het water 'te resetten' :') .

Dat is het mooie van dit soort dingen. Het is allemaal niet bewijsbaar en niet te meten volgens de beoefenaars en aanhangers dus kan je van alles uit je duim zuigen als je het nodig hebt.

"Ja mevrouw, ik reset het geheugen van het water dmv positieve ionen! Die hebben een zuiverend effect op het water en daardoor is de werking beter dan die van andere homeopaten die vaak met water werken dat een vervuild geheugen heeft!". :7
*in Hahnemann duikt, nu het naadje van de kous wil weten

Over de homeophatische middelen:
Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract (oplossing) van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong. In de klassieke homeopathie gaan we er van uit dat het toedienen van de oorspronkelijke vorm symptomen geeft die lijken op die van de ziekte. Klassieke homeopathie is gebaseerd op het gelijksoortigheidbeginsel, de overeenkomst van symptomen. De grondstof of oertinctuur wordt in een aantal stappen verdund en geschud, het zogenaamde "potentiëren". Het extreem verdunde eindproduct, het homeopathische geneesmiddel, laat de ziekte zonder bijwerkingen verdwijnen.

Voorbeeld:
Als iemand gestoken wordt door een wesp zal de klassiek homeopaat het middel ‘Apis’ geven, dat bestaat uit verdund bijengif. Het lichaam reageert op een andersoortige prikkel, die lijkt op de werkelijke prikkel. De Apis zet het lichaam aan om, op basis van herkenning, het ziekelijke proces (de dikke zwelling) om te keren.

Een homeopathisch middel bestaat altijd uit klein flesje water, met een druppeltje alcohol voor de houdbaarheid en een gepotentiëerd mineraal, plantaardig of dierlijk extract.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:15:49 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99669910
De manier van verdunnen maakt ook het verschil
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:25:37 #223
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_99670326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Verbaasd het je dat ik reiki geen wondermiddel vind dat alles op kan lossen en dus overal positief eruit zal komen?
Dat vind ik dan weer raar, ik neem reiki vrij serieus, dat betekend dat ik ook erken dat het zijn grensen heeft, niet alles op kan lossen en dus ook niet overal positief uitkomt.
Net zoals dat ik de reiki hype in het westen niet al te serieus neem, na een weekendje "master" zijn neem ik iig niet serieus, daar hoort een leven van studie en oefening overheen te gaan en dan nog werden maar enkele master(leraar).
Genezer zijn is voor mij niet iets wat je ernaast doet, of voor de lol doet, dat is iets wat je heel serieus moet nemen en je verder in moet groeien door te leren, niet alleen deze methode opzich, maar vooral heeeeeeeeeeeeeeel veel kennis over lichaam en geest.

Welke bron bedoel je nu, van die kalveren(zie vorige topic) of van dat ziekenhuis onderzoek?
Die laatste is geen onderzoek dat je in pubmed zal vinden, het is geen dubbelblind onderzoek of niets, het is gewoon waarneming, documentatie.
Zoals gezegd is dat al enkele jaren geleden voor me, als het goed is bestaat er in tru een topic over reiki en wetenschap, waar een heleboel instaat, waarschijnlijk dat ook.
De link naar het ziekenhuis-onderzoek. Ik ga niet jouw posthistorie doorspitten op zoek naar iets zonder te weten waar ik precies naar moet zoeken.
Ik ga ook geen zaken beweren of onderzoeken citeren en vervolgens zeggen: ga maar zelf op zoek naar mijn bronnen ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:41 schreef Re het volgende:

[..]

Wees niet bang, ik denk dat ik er iets meer verstand van heb dan jij, en ik geloof al helemaal niet in homeopathie
Zegt iemand die iets met foto's doet in het dagelijks leven, als ik me niet vergis?
Gelukkig zijn we het wel met elkaar eens over homeopathie :)

Niet direct tegen jou Re, maar blijf mij in het algemeen verbazen over veel mensen hier die doen alsof ze alles binnenste buiten weten alsof ze er zich al jaren in verdiept hebben op een serieus niveau dwz officiele studie/werk en niet vage internetsites in html 1.
Iedereen mag zijn mening hebben, prima, maar zodra men zijn mening voor waarheid wilt verkopen dan moet men toch echt met beter aankomen dan bijv. in dit topic.
Alwayz expect the unexpected
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:57:02 #224
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99671393
Offtopic geleuter verwijderd en genote.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:04:30 #225
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99671603
Maar ja.. hoe dubieus het ook gemaakt word...als mensen er baat bij hebben, en in jou ogen houden ze zichzelf dan voor de gek, als mensen er gebaat bij zijn, dan is er toch geen probleem.
Ik durf te wedden dat de meeste mensen, misschien wel allemaal, die er sceptisch tegenover staan, het zelf nog niet eens geprobeerd hebben.
Ervaar het eerst voor je je conclusie al trekt. ;)
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:10:33 #226
45206 Pietverdriet
pi_99671758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:04 schreef Bastard het volgende:
Maar ja.. hoe dubieus het ook gemaakt word...als mensen er baat bij hebben, en in jou ogen houden ze zichzelf dan voor de gek, als mensen er gebaat bij zijn, dan is er toch geen probleem.
Hebben mensen er baat bij, of wordt ze wijs gemaakt dat ze er baat bij hebben?
quote:
Ik durf te wedden dat de meeste mensen, misschien wel allemaal, die er sceptisch tegenover staan, het zelf nog niet eens geprobeerd hebben.
Dat is natuurlijk onzin, het gaat er om of het waar is.

Antibiotica werken tegen infecties, onafhankelijk wat jij (of wie dan ook) daarvan denken of geprobeerd hebben, dat is geen kwestie van opinie, maar een objectief feit.
Of homeopatie werkt of niet werkt, is ook geen kwestie van opinie, maar een feit. En of het nu objectief werkt of niet is wat we hier bespreken en hoe je dat hard kan maken
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:12:58 #227
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99671818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat is natuurlijk onzin, het gaat er om of het waar is.
In theorie niet maar de praktijk, jij bent een zeer theoretisch mens maar zie het een beetje als sex... nu fantaseer je er over met een warme appeltaart misschien maar straks ga je zelf het hemelse ervaren.
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:16:02 #228
45206 Pietverdriet
pi_99671904
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

In theorie niet maar de praktijk, jij bent een zeer theoretisch mens maar zie het een beetje als sex... nu fantaseer je er over met een warme appeltaart misschien maar straks ga je zelf het hemelse ervaren.
Heb een ninja edit gemaakt, waar ik dit aanvulde
Antibiotica werken tegen infecties, onafhankelijk wat jij (of wie dan ook) daarvan denken of geprobeerd hebben, dat is geen kwestie van opinie, maar een objectief feit. (even afgezien van immuniteit)
Of homeopatie werkt of niet werkt, is ook geen kwestie van opinie, maar een feit. En of het nu objectief werkt of niet is wat we hier bespreken en hoe je dat hard kan maken
Het heeft NIETS met fantasie te maken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:17:50 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99671962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

En of het nu objectief werkt of niet is wat we hier bespreken en hoe je dat hard kan maken
Oh je doet nog een ninja edit zie ik.

Nou het lijkt me dan verder een zinloze discussie van je of van wie dan ook, de wetenschap toont aan dat het niet werkt, of kan niet aantonen dat het wel zou werken, dus wees niet in de veronderstelling dat je hier dan wat bij kan leren zonder open te staan voor out of the box thinking..
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:18:24 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99671977
Ninja edit FTW :D
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:24:02 #231
45206 Pietverdriet
pi_99672179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou het lijkt me dan verder een zinloze discussie van je of van wie dan ook, de wetenschap toont aan dat het niet werkt, of kan niet aantonen dat het wel zou werken, dus wees niet in de veronderstelling dat je hier dan wat bij kan leren zonder open te staan voor out of the box thinking..
Heb eerder in het topic uitgelegd wat de waarde is van objectief wetenschappelijk onderzoek is, en waar het gebrek aan zelfreinigend vermogen ligt van esotherie. Het zou je sieren als je dat eens leest en inhoudelijk op reageert ipv je onterechte op de persoon spielerei van mij te beschuldigen dat ik niet out of the box kan denken.
Vraag me af of vogeltjesdans nu jouw ook terecht gaat wijzen dat je normaal de discussie moet voeren. Iets waar ik een vraagteken bij zet.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:26:15 #232
45206 Pietverdriet
pi_99672245
Hier Bastard
Reageer hier maar inhoudelijk op, dan praten we verder
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle serieuze onderzoeken en metaonderzoeken die ik gezien heb laten zien dat er geen enkele werkzaamheid is van homeopatie anders dan placebo effect.
Er wordt hier beweert dan vervolgens beweert dat je het niet kan testen (waar we van hebben aangetoond dat dit niet klopt) zonder dat er een goede onderbouwing van komt waarom dat niet kan.
Jij komt aan met een "onderzoek" wat niet echt wat met homeopatie te maken heeft (preventie) en wat geheel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De enige conclusie die ik kan trekken is dat er geen enkel objectief bewijs is dat homeopatie werkt. De enige onderzoeken die wat zouden opgeleverd hebben blijken achteraf gewoon niet te deugen of fout te zijn, wat veel zegt over hoe mensen die willen dat iets waar is, een onderzoek beïnvloeden, de reden waarom je nu juist dubbelblind wilt testen.

Waar baseren homeopaten dus hun voorschrijf regieme op? Er is geen duidelijk bewijs of aanwijzing dat de oneindige verdunning van Arseen een bepaalde nuttig effect heeft. Het wordt wel beweerd dat dit er is, maar waar is dat op gebaseerd dat dit het geval is?

Je kan bij de supermarkt ook Acetylcysteine kopen, daarvan trok men uit onderzoek uit de jaren 80 de conclusie dat het vastzittend slijm zou oplossen, maar inmiddels is duidelijk dat dit onderzoek niet aan de huidige maatstaven voldoet en wordt het middel als niet werkzaam gezien om slijm op te lossen. Acetylcysteine wordt echter wel met zeer veel succes ingezet tegen een overdosis paracetamol.
Acetylcysteine is trouwens geen homeopatisch middel, het is een illustratie voor het zelfreinigende effect van goed onderzoek.
Amoxicil is een breedspectrumantibioticum , een penicilline afgeleide, die verschrikkelijk veel mensen heeft genezen van zaken als longontsteking, ziekte van Lyme en hersenvliesontsteking om maar wat te noemen, zaken waar mensen vroeger gewoon dood aan gingen. Dit middel is er gekomen door gedegen onderzoek, oplettende wetenschappers en verder onderzoek. Er bleek resistentie tegen te komen bij bacteriën. Verder onderzoek wees uit dat de resistente bacteriën een bepaald enzym afscheiden wat de werking van het medicijn blokkeert, door echter iets toe te voegen wat het enzym weer buiten werking zet kan het verder worden ingezet.

Dit is de reden waarom je gedegen onderzoek doet. Om je eerdere bevindingen en meningen te controleren, fouten te corrigeren en je kennis te vergroten. Objectieve, zekere kennis, die mensenlevens redt.

Dit mis ik geheel in de homeopatie en veel andere alternatieve "geneeskunde" een zelfreinigende controlerende methode die tot zekere kennis van dat geen waar men mee bezig is leidt. Nee, men komt met vage verhalen, oude boeken, het werkt toch en onderbouwt niets, controleert niet en heeft zelfs de wil niet tot objectieve controleerbare en zekere kennis van zaken.

dinsdag 19 juli 2011 @ 18:29:18 #233
45206 Pietverdriet
pi_99672327
Ik wacht trouwens ook nog steeds op erodome haar reactie daarop.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:29:32 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99672332
Tot concentraties tot 10-12 - -13 kan iets trouwens best effectief zijn.

Een veel gebruikt argument is dat het water het molecuul herinnerd, maar dat terzijde
pi_99672345
quote:

[..]

quote:

[..]

Hoe weten de altoblievies nou eigenlijk of het werkt? Ik bedoel, je kan het niet meten dus misschien is het wel een spontane genezing en heeft het geen reet te maken met homeopathie maar valt het tijdstip van genezing gewoon vlak na de behandeling.
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 18:34:00 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_99672473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Re het volgende:

Een veel gebruikt argument is dat het water het molecuul herinnerd, maar dat terzijde
Ja, dat schreef ik ook, maar die post is verwijderd :?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:34:18 #237
45206 Pietverdriet
pi_99672486
quote:
10 -12 is 1 druppel op 25 Olympische zwembaden, vertel, hoe is een concentratie dan nog werkzaam, geef eens voorbeelden daarvan waarbij dit soort oplossingen werkzaam zijn?
quote:
Waarom herinnerd het water zich dan niets van zijn miljarden jaren oude leeftijd?
pi_99672618
quote:
De standaard aanbevolen verdunning is 10-60.

quote:
Dat is een claim. Geen argument ;)
pi_99672665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik ook, maar die post is verwijderd :?
Je mag in het in een topic over de werkzaamheid van homeopathie het natuurlijk niet hebben over verdunningen en waarom die wel of niet werkzaam zouden zijn. Stel je voor! Dat is compleet off-topic en note-waardig :+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:40:27 #240
45206 Pietverdriet
pi_99672711
Oh en dat verhaal over het op de individuele patient toeschrijven van een homeopatisch geneesmiddel.
Hoe komt het dan dat Oscillococcinum het meest voorgeschreven middel is tegen griep? (het is een oplossing van eendenlever en hart)

En Oscillococcinum is een oplossing van 10 -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum...

Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken?

De vlieger van het naar de individuele patient kijken en dat het daarom het middel niet dubbelblind te onderzoeken is gaat bij Oscillococcinum dus niet op. Je kan Oscillococcinum dus prima aan een dubbelblind medicijnen onderzoek onderwerpen, want het wordt generiek voorgeschreven bij griep. En laat nu juist in dit soort gedegen onderzoeken naar de werkzaamheid niets blijken van enige werkzaamheid..

Dus, of Oscillococcinum voorschrijven klopt niet volgens de homeopatische methode (maar waarom schrijven homeopaten het dan voor? ) of het voorschrijven ervan in wel volgens de methode maar gewoon onzin.

[ Bericht 21% gewijzigd door Pietverdriet op 19-07-2011 18:46:55 ]
pi_99672751
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je mag in het in een topic over de werkzaamheid van homeopathie het natuurlijk niet hebben over verdunningen en waarom die wel of niet werkzaam zouden zijn. Stel je voor! Dat is compleet off-topic en note-waardig :+
Misschien heeft de betreffende mod aandelen in een bedrijf dat homeopathische middelen verkoopt ?

Vreemde actie idd. Uitleggen wat homeopathie volgens homeopaten is in een topic over homeopathie lijkt me vrij zinnig.
pi_99672816
quote:
Bij deze: ik ben in mijn jeugd eens naar een klassiek homeopaat geweest, hielp geen zak, zoals verwacht.

Nou heb ik ook wel eens medische behandelingen gehad die niet of niet afdoende hielpen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:44:39 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99672854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier Bastard
Reageer hier maar inhoudelijk op, dan praten we verder

[..]

Ja precies, dat zeg ik toch.. je kan je heel goed afzetten tegen homeopathie, en misschien wil je het eigenlijk nog wel breder trekken ook, de noemer "esotherische behandelingen".
Met je vuist nu op tafel slaan en te zeggen "het werkt allemaal niet en bewijs anders mijn ongelijk" maar zoals ik al zei lieverd, dat is een zinloze discussie want er bestaat geen bewijs dat het werkt, niet wetenschappelijk onderbouwd in ieder geval en dat is wat je zoekt toch?
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:47:38 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99672951
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Hoe weten de altoblievies nou eigenlijk of het werkt? Ik bedoel, je kan het niet meten dus misschien is het wel een spontane genezing en heeft het geen reet te maken met homeopathie maar valt het tijdstip van genezing gewoon vlak na de behandeling.
Altoblievies, geeft al een beetje weg hoe je over alternatieve denkwijzen denkt, en ik zou zeggen hou je vooral vast aan je eigen denkwijze. Ik meen het, doe wat je denkt dat juist is.

Als er eens een moment zal komen dat je het toch eens wil uitproberen, een homeopathische behandeling, of een reiki behandeling voor mijn part, en je hebt succes dan is het winst. Helpt het niet nou dan ben je ook een stap verder want je eigen denkbeeld word versterkt, wat altijd lekker is nietwaar?
The truth was in here.
pi_99672955
quote:
De meeste sceptici hier geloven best dat je je na het innemen van een homeopathisch middel beter zal voelen.
Wat ze betwijfelen is of het uitmaakt of je werkelijk een homeopathisch middel krijgt of bijvoorbeeld een suikertabletje of een flesje water.

Anders gezegd: werkt homeopathie door het placebo effect or door de intrinsieke kwaliteit van homeopathie ?

Of ze het zelf gebruikt hebben of niet maakt dus sowieso niet uit - zelfs als het ze perfect geneesde is die vraag immers nog niet beantwoord.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:47:53 #246
45206 Pietverdriet
pi_99672967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja precies, dat zeg ik toch.. je kan je heel goed afzetten tegen homeopathie, en misschien wil je het eigenlijk nog wel breder trekken ook, de noemer "esotherische behandelingen".
Met je vuist nu op tafel slaan en te zeggen "het werkt allemaal niet en bewijs anders mijn ongelijk" maar zoals ik al zei lieverd, dat is een zinloze discussie want er bestaat geen bewijs dat het werkt, niet wetenschappelijk onderbouwd in ieder geval en dat is wat je zoekt toch?
Je wenst er dus niet inhoudelijk op in te gaan maar er omheen te praten en op de persoon te spelen. Waarom?
pi_99672976
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Misschien heeft de betreffende mod aandelen in een bedrijf dat homeopathische middelen verkoopt ?

Vreemde actie idd. Uitleggen wat homeopathie volgens homeopaten is in een topic over homeopathie lijkt me vrij zinnig.
Neuh, dit soort 'moderatie' is schering en inslag in TRU. Kritische geluiden/discussies mogen niet teveel de overhand krijgen want dan voelen de blievies zich niet meer op hun gemak in hun eigen subforum.
pi_99673088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

Altoblievies, geeft al een beetje weg hoe je over alternatieve denkwijzen denkt, en ik zou zeggen hou je vooral vast aan je eigen denkwijze. Ik meen het, doe wat je denkt dat juist is.

Als er eens een moment zal komen dat je het toch eens wil uitproberen, een homeopathische behandeling, of een reiki behandeling voor mijn part, en je hebt succes dan is het winst. Helpt het niet nou dan ben je ook een stap verder want je eigen denkbeeld word versterkt, wat altijd lekker is nietwaar?
Al gedaan. Mocht ik ooit nog eens iets krijgen wat levensbedreigend is zal ik vast nog wel een keer proberen. Nou ja, geen homeopathie of reiki maar een dieet oid wil ik dan best nog wel proberen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:51:38 #249
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99673096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wenst er dus niet inhoudelijk op in te gaan maar er omheen te praten en op de persoon te spelen. Waarom?
Ik ga er volgens mij weldegelijk op in, maar ga niet eens mijn best doen met zoeken naar wetenschappelijk onderbouwde verklaringen die je een ander inzicht kunnen geven, het is simpelweg zoeken naar documenten die niet bestaan.
Ik geef je zelfs gelijk, maar niet op de manier die je wil horen. :)
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:51:56 #250
45206 Pietverdriet
pi_99673108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dan ben ik diegene die niet buiten de doos kan denken? :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:54:04 #251
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99673181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Al gedaan. Mocht ik ooit nog eens iets krijgen wat levensbedreigend is zal ik vast nog wel een keer proberen. Nou ja, geen homeopathie of reiki maar een dieet oid wil ik dan best nog wel proberen.
Nou als je wanhopig word dan probeer je eens andere dingen, zo ging dat bij mij ook, en ik was werkelijk verbaasd over het resultaat. Maar je weet wat ze zeggen, succes behaald in het verleden geeft geen garantie op de toekomst.
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:54:18 #252
45206 Pietverdriet
pi_99673191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik ga er volgens mij weldegelijk op in, maar ga niet eens mijn best doen met zoeken naar wetenschappelijk onderbouwde verklaringen die je een ander inzicht kunnen geven, het is simpelweg zoeken naar documenten die niet bestaan.
Ik geef je zelfs gelijk, maar niet op de manier die je wil horen. :)
Nee, je mist het punt, het punt is dat het de homeopatie en veel andere "alternative" geneeswijzen geen zelfreinigend vermogen hebben omdat ze hun methoden niet onderzoeken en verbeteren op een objectieve en controleerbare manier.
Enige vorm van zelfkritiek ontbreekt. Dat zie je in dit hele topic.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:54:49 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99673210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan ben ik diegene die niet buiten de doos kan denken? :')
Wat begrijp je niet aan mijn post, moet ik iets voor je verduidelijken misschien :?
The truth was in here.
pi_99673301
Offtopic , normaal reageren a.u.b

[ Bericht 94% gewijzigd door Summers op 19-07-2011 18:59:32 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:00:30 #255
45206 Pietverdriet
pi_99673408
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan mijn post, moet ik iets voor je verduidelijken misschien :?
Ik begrijp je post maar al te goed, wellicht nog beter dan dat je hem zelf begrijpt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:01:35 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99673442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je mist het punt, het punt is dat het de homeopatie en veel andere "alternative" geneeswijzen geen zelfreinigend vermogen hebben omdat ze hun methoden niet onderzoeken en verbeteren op een objectieve en controleerbare manier.
Enige vorm van zelfkritiek ontbreekt. Dat zie je in dit hele topic.
Je vergeet toch niet dat de moderne geneeskunde begon bij het gebruik van kruiden en plantextracten he? :o
Jawel, de hekserij hebben we dus eigenlijk veel aan te danken, bepaalde planten die gebruikt konden worden ter verlichting van pijnen staan misschien aan de wieg van de medicijnen die jij kan innemen.
Is dat niet zelfreinigend?

Wat bedoel je verder met zelfreinigende esotherische behandelingen? Als we kijken naar Reiki behandelingen heb je te maken met initiaties die van persoon op persoon doorgegeven worden, daar zijn oude rituelen zeker bij noodzakelijk, als je die niet volgt krijg je geen zuivere energie, althans niet op het niveau waar het oorspronkelijk op bedoeld is.
Dit is inderdaad weer iets wat jou als theoretisch mens weinig zal zeggen waarschijnlijk.
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:02:37 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99673475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik begrijp je post maar al te goed, wellicht nog beter dan dat je hem zelf begrijpt.
Ah mooi, vooruitstrevend inzicht.
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:05:50 #258
45206 Pietverdriet
pi_99673575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je vergeet toch niet dat de moderne geneeskunde begon bij het gebruik van kruiden en plantextracten he? :o
En nog steeds baseert een 60% van de geneesmiddelen daarop, maar dat heeft niets hiermee te maken
quote:
Jawel, de hekserij hebben we dus eigenlijk veel aan te danken, bepaalde planten die gebruikt konden worden ter verlichting van pijnen staan misschien aan de wieg van de medicijnen die jij kan innemen.
Is dat niet zelfreinigend?
Ook dat heeft er niets mee te maken
quote:
Wat bedoel je verder met zelfreinigende esotherische behandelingen? Als we kijken naar Reiki behandelingen heb je te maken met initiaties die van persoon op persoon doorgegeven worden, daar zijn oude rituelen zeker bij noodzakelijk, als je die niet volgt krijg je geen zuivere energie, althans niet op het niveau waar het oorspronkelijk op bedoeld is.
En onderwerp je het niet op objectieve controle of het werkt of niet.
quote:
Dit is inderdaad weer iets wat jou als theoretisch mens weinig zal zeggen waarschijnlijk.
En weer speel je op de persoon
pi_99673595
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Offtopic , normaal reageren a.u.b
Tsktsk. Parallelen met andere (daadwerkelijk bestaande !) mystieke geneeswijzen trekken mag dus ook al niet ? Tenzij je een voorstander bent van homeopathie natuurlijk - dan mag je kruiden, holisme etc herhaaldelijk noemen in je posts ;)

Zoals u wenst.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:15:30 #260
45206 Pietverdriet
pi_99673925
Bastard, jij bent toch vegetarier?
Hoe sta je dan tegenover het gebruik van Oscillococcinum?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:16:37 #261
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99673977
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsktsk. Parallelen met andere (daadwerkelijk bestaande !) mystieke geneeswijzen trekken mag dus ook al niet ? Tenzij je een voorstander bent van homeopathie natuurlijk - dan mag je kruiden, holisme etc herhaaldelijk noemen in je posts ;)

Zoals u wenst.
Kul, een reply over het eten van een rauwe aardappel aan een touwtje is nauwelijks zinnig te noemen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:24:05 #262
45206 Pietverdriet
pi_99674274
Vogeltjesdans, je vertelde dat het gaat om de patient en het totaalbeeld daarvan, maar hoe valt dat dan te rijmen met het voorschrijven van Oscillococcinum? Oscillococcinum is een homeopatisch product dat generiek wordt voorgeschreven tegen griep en dat rijmt dus niet met het individueel behandelen van patienten maar wijst dus op het voorschrijven van middelen bij de kwaal (en niet bij de patient)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:30:54 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99674520
quote:
de verdunningsgraad is zodanig dat het geneesmiddel gegarandeerd onschadelijk is; in het bijzonder mag het geneesmiddel niet meer dan één deel per 10.000 van het stamproduct bevatten en niet meer dan één honderdste van de kleinste eventueel in de allopathische geneeskunde gebruikte dosis voor de actieve substanties waarvan de aanwezigheid in een allopathisch geneesmiddel met zich brengt dat een medisch voorschrift moet worden overgelegd
Dit zijn toch wel ongelooflijke verdunningen als je het mij vraagt. Het lijkt mij persoonlijk echt sterk als zo een middel dan nog geneeskrachtig werkt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:31:52 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99674548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

10 -12 is 1 druppel op 25 Olympische zwembaden, vertel, hoe is een concentratie dan nog werkzaam, geef eens voorbeelden daarvan waarbij dit soort oplossingen werkzaam zijn?

[..]

Waarom herinnerd het water zich dan niets van zijn miljarden jaren oude leeftijd?
http://www.google.nl/m/se(...)2&q=picomol+efficacy

Genoeg stofjes met een pEC50 van 12 hoor
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:32:12 #265
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99674560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Bastard, jij bent toch vegetarier?
Hoe sta je dan tegenover het gebruik van Oscillococcinum?
Ik zie dat je al een heel verkeerd beeld over mij hebt, nee ik ben zeker geen vegetarier ;)
Gebruik van Oscillococcinum, geen idee ik gebruik geen medicijnen als ik griep heb anders dan een paracetamol. Ben niet zo van de zalfjes en pilletjes bij iedere scheet die je laat eerlijk gezegd,
The truth was in here.
pi_99674623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kul, een reply over het eten van een rauwe aardappel aan een touwtje is nauwelijks zinnig te noemen.
Dit is Tru. Het geloof dat je ziekte kan overdragen naar een gewas dat je om je nek draagt is aanzienlijk ouder dan homeopathie en vrij breed gedragen onder bijv. Wiccans.

Dat JIJ de redenering onzin vindt, net zoals sommige mensen hier de redenering dat iets triljarden keren verdunnen een geneesmiddel versterkt onzinnig vinden, is jammer. Wel de bedoeling van de vergelijking natuurlijk, dat ontken ik niet, maaaarr...

... dat het verwijdert wordt terwijl de positieve vergelijkingen met andere alternatieve geneeswijzen mogen blijven staan laat alleen maar zien dat je een zielige hypocriet bent.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:36:13 #267
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99674713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Vogeltjesdans, je vertelde dat het gaat om de patient en het totaalbeeld daarvan, maar hoe valt dat dan te rijmen met het voorschrijven van Oscillococcinum? Oscillococcinum is een homeopatisch product dat generiek wordt voorgeschreven tegen griep en dat rijmt dus niet met het individueel behandelen van patienten maar wijst dus op het voorschrijven van middelen bij de kwaal (en niet bij de patient)
Wist je trouwens dat Viagra ook goed is voor andere zaken als erectieproblemen? Ik hoorde laatst tegen hoogtevrees (werkelijk ja :') ) ,spierziekten, voorkomen van prostaatkanker, goed voor de darmen. Zo kom je nog eens met bijstellen van ideeen he? ;)
The truth was in here.
pi_99674767
quote:
Moet ik eerst belijdenis doen voordat ik me uit mag laten over de Bijbel?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:38:09 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99674790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:37 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Moet ik eerst belijdenis doen voordat ik me uit mag laten over de Bijbel?
Enig bijbelkennis lijkt mij dan wel handig ja, anders is het zo in de lucht praten.
The truth was in here.
pi_99674814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Enig bijbelkennis lijkt mij dan wel handig ja.
Goeiemorgen, lees jij wel?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:39:56 #271
45206 Pietverdriet
pi_99674849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat Viagra ook goed is voor andere zaken als erectieproblemen? Ik hoorde laatst tegen hoogtevrees (werkelijk ja :') ) ,spierziekten, voorkomen van prostaatkanker, goed voor de darmen. Zo kom je nog eens met bijstellen van ideeen he? ;)
Viagra is geen homeopatie. En ik had al eerder gewezen op het positieve effect van wetenschappelijk onderzoek. Ik vroeg je zelfs op dat stukje te reageren, daar had ik het al over het niet werkende slijmoplosmiddel dat wel goed werkt bij paracetamol vergiftiging. Dat is nu juist het verschil tussen goed onderzoek en vasthouden aan een dogma, het zelfreinigende en verbeteren.
Het niet willen bijstellen is nu juist het zwakke punt van Homeopatie en veel alternative geneeswijzes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook af
pi_99674874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:38 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ok, misschien weet je niet wat belijdenis is, sorry.

Ik bedoel: moet je eerst christen zijn voordat je je uit mag laten over de Bijbel?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:44:32 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99675000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ok, misschien weet je niet wat belijdenis is, sorry.

Ik bedoel: moet je eerst christen zijn voordat je je uit mag laten over de Bijbel?
Oh sorry, ik ging er van uit dat als je christen bent of als je een belijdenis zou doen, dat je dan ook daadwerkelijk iets van de bijbel af zou kunnen weten.
Dan heb je namelijk wel een onderbouwde mening over de bijbel nietwaar? Zonder studie is je mening vrij leeg naar mijn idee.
The truth was in here.
pi_99675112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh sorry, ik ging er van uit dat als je christen bent of als je een belijdenis zou doen, dat je dan ook daadwerkelijk iets van de bijbel af zou kunnen weten.
Dan heb je namelijk wel een onderbouwde mening over de bijbel nietwaar? Zonder studie is je mening vrij leeg naar mijn idee.
Dat je alleen maar wat mag zeggen over homeopathie als je het gebruikt hebt is suf. Ik vertrouw liever op een gedegen onderzoek van deskundigen dan op mijn eigen ervaringen als leek.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:50:59 #275
45206 Pietverdriet
pi_99675205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat je alleen maar wat mag zeggen over homeopathie als je het gebruikt hebt is suf. Ik vertrouw liever op een gedegen onderzoek van deskundigen dan op mijn eigen ervaringen als leek.
Volgens mij impliceert de uitspraak van bastard ook precies dat, onbedoeld, maar juist dat, om over de werkzaamheid te kunnen hebben moet je naar de objectieve feiten kijken uit studie en onderzoek en niet op zomaar een mening.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:58:43 #276
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99675466
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij impliceert de uitspraak van bastard ook precies dat, onbedoeld, maar juist dat, om over de werkzaamheid te kunnen hebben moet je naar de objectieve feiten kijken uit studie en onderzoek en niet op zomaar een mening.
Juist, maar waarom bij stoppen bij onderzoek door het alleen over te nemen uit een boek?
Het enige wat ik zeg is; wil je een mening geven over de bijbel dan zorg je dat je er een letter van gelezen hebt, wil je een mening over de werking hebben over homeopathie, dan gebruik je het zelf eens. Want van een beetje water ga je niet dood nietwaar?
Dus nogmaals, het vragen om wetenschappelijk gedocumenteerd bewijs van de werking van homeopathische middelen is een eenzaam tijdverdrijf. Het bestaat niet, maar hoe strak wil je je mening aanhouden als je het zelf niet probeert?
The truth was in here.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:02:15 #277
45206 Pietverdriet
pi_99675596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Juist, maar waarom bij stoppen bij onderzoek door het alleen over te nemen uit een boek?
Het enige wat ik zeg is; wil je een mening geven over de bijbel dan zorg je dat je er een letter van gelezen hebt, wil je een mening over de werking hebben over homeopathie, dan gebruik je het zelf eens. Want van een beetje water ga je niet dood nietwaar?
Dus nogmaals, het vragen om wetenschappelijk gedocumenteerd bewijs van de werking van homeopathische middelen is een eenzaam tijdverdrijf. Het bestaat niet, maar hoe strak wil je je mening aanhouden als je het zelf niet probeert?
Er bestaan hele stapels onderzoek over de werking van homeopatie, namelijk dat het niet werkt.
pi_99675774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik kan het zelf gebruiken, in mijn eentje, om die ervaring op te doen. Dat kan. Maar wetenschappelijk gedocumenteerd bewijs is een complete collectie aan ervaringen. Van allemaal verschillende mensen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:16:21 #279
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99676148
Dat overmatig verdunnen e.d. is overigens, zelfs door believers (by lack of a better term, sue me), toch eigenlijk totaal niet serieus te nemen? Ik kan me voorstellen dat believers het daarna gooien op de individuele handelswijze die de homeopaat gebruikt en dat dat eventueel bijdraagt aan de genezing). Maar even specifiek over dat overmatige verdunnen.., Met enige basis logica kan zelfs de grootste naïeveling toch vaststellen dat zoiets eigenlijk vrij weinig doet en dat de kans dat er ook maar 1 molecuul aan geneeskrachtige stof in je flesje zit vrijwel nihil is (even onafhankelijk van wat je ervaring dan ook moge zijn, enkel de procedure an sich)?

Als dat erkent wordt, en daar wil ik eigenlijk heen, kan er toch gesteld worden dat als zoveel mensen er baat bij blijken te hebben, dit terwijl de kans dat er 1 molecuul van geneeskrachtige stof in het flesje zit nagenoeg nihil is, dat er toch geconstateerd kan worden dat de oorzaak van de genezing elders gezocht moet worden dan in het homeopathische middel?

[ Bericht 7% gewijzigd door Michielos op 19-07-2011 20:23:50 ]
pi_99676230
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef Michielos het volgende:
Dat overmatig verdunnen e.d. is overigens, zelfs door believers (by lack of a better term, sue me), toch eigenlijk totaal niet serieus te nemen? Ik kan me voorstellen dat believers het daarna gooien op de individuele handelswijze die de homeopaat gebruikt en dat dat eventueel bijdraagt aan de genezing). Maar even specifiek over dat overmatige verdunnen.., Met enige basis logica kan zelfs de grootste naïeveling toch vaststellen dat zoiets eigenlijk vrij weinig doet en dat de kans dat er ook maar 1 molecuul aan geneeskrachtige stof in je flesje zit vrijwel nihil is?
Iig zijn de prijzen voor een flesje water nog nooit zo hoog geweest.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:24:34 #281
45206 Pietverdriet
pi_99676474
Zoals ik al poste, bij de verdunning als die van Oscillococcinum is de verdunning zodanig dat als het hele universum Oscillococcinum zou zijn, de kans dat je 1 molecuul van de zogenaamd werkzame stof eendelever en eendenhart in dat universum aanwezig is verwaarloosbaar klein is. En dat wordt verkocht..
Frankrijk heeft zelfs voor de producent daarvan de wetgeving aangepast zodat het verkocht mag worden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:29:29 #282
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99676679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al poste, bij de verdunning als die van Oscillococcinum is de verdunning zodanig dat als het hele universum Oscillococcinum zou zijn, de kans dat je 1 molecuul van de zogenaamd werkzame stof eendelever en eendenhart in dat universum aanwezig is verwaarloosbaar klein is. En dat wordt verkocht..
Frankrijk heeft zelfs voor de producent daarvan de wetgeving aangepast zodat het verkocht mag worden.
My thoughts exactly. Als daarna blijkt dat veel mensen er baat bij hebben, veel meer dan de statistische kans dat er uberhaupt 1 molecuul van de zogenaamd werkzame stof aanwezig is (een beetje in de trant van de analogie die ik eerder trachtte te maken), kan toch met enige zekerheid gesteld worden dat Oscillococcinum niet de directe oorzaak van ook maar iets is? Even dubbelblind, randomisatie en whatever vergeten, gewoon pure simpele logica en boerenverstand.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:32:34 #283
45206 Pietverdriet
pi_99676817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef Michielos het volgende:

[..]

My thoughts exactly. Als daarna blijkt dat veel mensen er baat bij hebben, veel meer dan de statistische kans dat er uberhaupt 1 molecuul van de zogenaamd werkzame stof aanwezig is, kan toch met enige zekerheid gesteld worden dat Oscillococcinum niet de directe oorzaak van ook maar iets is? Even dubbelblind, randomisatie en whatever vergeten, gewoon pure simpele logica en boerenverstand.
Het is dan waarschijnlijker dat de suikerbasis van de tabletjes een heilzame werking hebben. Het geheugeneffect van het water voor het verdunnen is dat niet, want waarom zou het water precies die eendenlever en eendenhart hebben onthouden en niet al die andere stoffen waar het mee in aanraking is geweest.
pi_99676951
Piet
Ik heb een vraag in het mosselforum!!!! :(
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:37:13 #285
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99677035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is dan waarschijnlijker dat de suikerbasis van de tabletjes een heilzame werking hebben. Het geheugeneffect van het water voor het verdunnen is dat niet, want waarom zou het water precies die eendenlever en eendenhart hebben onthouden en niet al die andere stoffen waar het mee in aanraking is geweest.
Als we volgens hetzelfde boerenverstand en dezelfde basis logica gaan kijken, kun je die conclusie inderdaad beginnen te bekijken. Volgens dezelfde basislogica en hetzelfde boerenverstand kan water inderdaad niet het geneeskrachtige bestandsdeel zijn om de reden die jij hierboven al aangeeft. Als de suikerbasis dan de genezing veroorzaakt, dan kan op basis van wederom boerenverstand en basislogica de vraag gesteld worden waarom je er zoveel voor zou betalen.
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 20:42:40 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_99677227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

Als we volgens hetzelfde boerenverstand en dezelfde basis logica gaan kijken, kun je die conclusie inderdaad beginnen te bekijken. Volgens dezelfde basislogica en hetzelfde boerenverstand kan water inderdaad niet het geneeskrachtige bestandsdeel zijn om de reden die jij hierboven al aangeeft. Als de suikerbasis dan de genezing veroorzaakt, dan kan op basis van wederom boerenverstand en basislogica de vraag gesteld worden waarom je er zoveel voor zou betalen.
Dat is psychologisch gezien wel interessant. Misschien juist vanwege de hoge prijs dichten mensen deze watertjes hogere geneeskrachtige werkingen toe?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:47:11 #287
45206 Pietverdriet
pi_99677447
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Piet
Ik heb een vraag in het mosselforum!!!! :(
En?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:52:02 #288
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99677621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is psychologisch gezien wel interessant. Misschien juist vanwege de hoge prijs dichten mensen deze watertjes hogere geneeskrachtige werkingen toe?
Onder andere. Ik denk hierbij ook aan Leon Festingers experimenten en zijn cognitieve dissonantietheorie Mensen ervaren dissonantie, psychologische spanning wanneer de objectieve waarheid niet strookt met hetgeen zij geloven, denken en/of ervaren. Om deze dissonantie te verminderen en zodoende hun geloofssysteem in stand te houden, gaan zij op zoek naar andere oorzaken dan de meest logische. Waarom zou ik veel betaald hebben als het niet werkt? Waarom zou iemand als ik 2000 euro in dit bedrijf gestopt hebben als ze toch failliet gaan? In dezelfde zin hebben bijvoorbeeld sekteleden erg veel geinvesteerd in hun sekteleven (hun gezin opgegeven, hun spullen verkocht e.d.). Wanneer ze later te horen krijgen dat hun sekte een bende horsecrap is, zullen ze niet meteen erin meegaan. Er zijn gevallen bekend van sekteleden die een telescoop kochten om zo het einde van de zon te mogen aanschouwen (zoals hun valse profeet voorspeld had) en toen het niet gebeurde (duh) de telescoop terug brachten omdat deze kapot was (volgens hun). Een typisch staaltje cognitieve dissonantietheorie. Hoe meer mensen investeren in iets, des te lastiger lijkt het in de regel te zijn om hun tot bezinning te brengen.

Even buiten deze escapade, ik denk dat het placebo effect wel van meerdere factoren afhankelijk is inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Michielos op 19-07-2011 21:07:55 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:10:11 #289
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99678402
Trouwens dat een picomol hetzelfde is als 1 molecuul in 25 zwembaden is pertinente nonsense
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:12:51 #290
45206 Pietverdriet
pi_99678530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:10 schreef Re het volgende:
Trouwens dat een picomol hetzelfde is als 1 molecuul in 25 zwembaden is pertinente nonsense
Heb ik dat gezegd dan? Valt me op dat er hier verschrikkelijk slecht gelezen wordt door de modjes.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:31:52 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99679499
1 druppel dan, feit blijft dat ook dat nonsence id
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:51:16 #292
45206 Pietverdriet
pi_99680487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:31 schreef Re het volgende:
1 druppel dan, feit blijft dat ook dat nonsence id
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potenti%C3%ABren

8D 4C 10−8 Aanvaardbare concentratie arsenicum in het drinkwater van de Verenigde Staten[2].
12D 6C 10−12 Zelfde concentratie als één druppel in 25 Olympische zwembaden.
24D 12C 10−24 Er is 60 procent kans dat de verdunning één enkele molecule van de oorspronkelijke stof bevat als men begon met één mol van die stof.
60D 30C 10−60 Verdunning aanbevolen door Hahneman voor de meeste doeleinden; een dergelijke verdunning is een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20 biljoen keer de inhoud van alle oceanen [3][4][5].De kans dat er dus één molecule actieve stof zit in een flesje homeopathisch middel van dergelijke verdunning is dus verwaarloosbaar.
80D 40C 10−80 Dezelfde verdunning als ongeveer 1 molecule in het observeerbare heelal (het heelal bestaat uit zo’n 1080atomen [6]).
400D 200C 10−400 Verdunning van het veelgebruikte homeopathisch middel Oscillococcinum.

http://skepp.be/artikels/(...)opathie-geloof-weten

Maar als jij het beter weet hoor ik het graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 19-07-2011 22:10:18 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:26:21 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99682423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Potenti%C3%ABren

8D 4C 10−8 Aanvaardbare concentratie arsenicum in het drinkwater van de Verenigde Staten[2].
12D 6C 10−12 Zelfde concentratie als één druppel in 25 Olympische zwembaden.
24D 12C 10−24 Er is 60 procent kans dat de verdunning één enkele molecule van de oorspronkelijke stof bevat als men begon met één mol van die stof.
60D 30C 10−60 Verdunning aanbevolen door Hahneman voor de meeste doeleinden; een dergelijke verdunning is een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20 biljoen keer de inhoud van alle oceanen [3][4][5].De kans dat er dus één molecule actieve stof zit in een flesje homeopathisch middel van dergelijke verdunning is dus verwaarloosbaar.
80D 40C 10−80 Dezelfde verdunning als ongeveer 1 molecule in het observeerbare heelal (het heelal bestaat uit zo’n 1080atomen [6]).
400D 200C 10−400 Verdunning van het veelgebruikte homeopathisch middel Oscillococcinum.

http://skepp.be/artikels/(...)opathie-geloof-weten

Maar als jij het beter weet hoor ik het graag.
De verdunning is eigenlijk nog belachelijker dan ik dacht.. Zelfs de meest grote stijfkop zou bij het zien van zulke cijfers toch op zijn minst moeten erkennen dat het curieus is dat in elk flesje homeopathie werkzame bestanddelen moeten zitten aldus de verkopers van homeopathische middelen (althans er wordt beweerd dat homeopathische middelen tegen allerhande kwalen werken)? Wederom ervaringen even buiten de orde gelaten, enkel kijkende naar de procedure en de totstandkoming van homeopathische middelen, hierbij gebruik makend van logica, reason en boerenverstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 19-07-2011 22:35:09 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:31:01 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99682688
Nou oké je hebt gelijk qua druppel ik dacht dat er veel minder moleculen in een druppel ( wat geen wetenschappelijke eenheid is) zaten maar iig in een picomol zit dus nog genoeg in voor klinische effecten, dat was mijn punt daarboven zal het inderdaad snel minder worden
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:33:20 #295
45206 Pietverdriet
pi_99682831
De verdunningen worden alleen nog maar overtroffen door de stupiditeit in het geloven dat iets als Oscillococcinum hierbij werkzaam kan zijn.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:35:01 #296
45206 Pietverdriet
pi_99682918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:31 schreef Re het volgende:
Nou oké je hebt gelijk qua druppel ik dacht dat er veel minder moleculen in een druppel ( wat geen wetenschappelijke eenheid is) zaten maar iig in een picomol zit dus nog genoeg in voor klinische effecten, dat was mijn punt daarboven zal het inderdaad snel minder worden
Maar wat is nu je punt mbt homeopatie?
pi_99683132
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:39:06 #298
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99683155
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:43:32 #299
45206 Pietverdriet
pi_99683426
Erg goed gedaan, die bordjes aan de muur in dat ziekenhuis, geweldig!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:12:14 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99684928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wat is nu je punt mbt homeopatie?
Geen, al vind ik het principe wel interessant en op zich niet vreemd gedacht, alleen die belachelijke concentraties maken het een apart fenomeen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')