Hebben mensen er baat bij, of wordt ze wijs gemaakt dat ze er baat bij hebben?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:04 schreef Bastard het volgende:
Maar ja.. hoe dubieus het ook gemaakt word...als mensen er baat bij hebben, en in jou ogen houden ze zichzelf dan voor de gek, als mensen er gebaat bij zijn, dan is er toch geen probleem.
Dat is natuurlijk onzin, het gaat er om of het waar is.quote:Ik durf te wedden dat de meeste mensen, misschien wel allemaal, die er sceptisch tegenover staan, het zelf nog niet eens geprobeerd hebben.
Ervaar het eerst voor je je conclusie al trekt.
In theorie niet maar de praktijk, jij bent een zeer theoretisch mens maar zie het een beetje als sex... nu fantaseer je er over met een warme appeltaart misschien maar straks ga je zelf het hemelse ervaren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, het gaat er om of het waar is.
Heb een ninja edit gemaakt, waar ik dit aanvuldequote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
In theorie niet maar de praktijk, jij bent een zeer theoretisch mens maar zie het een beetje als sex... nu fantaseer je er over met een warme appeltaart misschien maar straks ga je zelf het hemelse ervaren.
Oh je doet nog een ninja edit zie ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
En of het nu objectief werkt of niet is wat we hier bespreken en hoe je dat hard kan maken
Heb eerder in het topic uitgelegd wat de waarde is van objectief wetenschappelijk onderzoek is, en waar het gebrek aan zelfreinigend vermogen ligt van esotherie. Het zou je sieren als je dat eens leest en inhoudelijk op reageert ipv je onterechte op de persoon spielerei van mij te beschuldigen dat ik niet out of the box kan denken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh je doet nog een ninja edit zie ik.
Nou het lijkt me dan verder een zinloze discussie van je of van wie dan ook, de wetenschap toont aan dat het niet werkt, of kan niet aantonen dat het wel zou werken, dus wees niet in de veronderstelling dat je hier dan wat bij kan leren zonder open te staan voor out of the box thinking..
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle serieuze onderzoeken en metaonderzoeken die ik gezien heb laten zien dat er geen enkele werkzaamheid is van homeopatie anders dan placebo effect.
Er wordt hier beweert dan vervolgens beweert dat je het niet kan testen (waar we van hebben aangetoond dat dit niet klopt) zonder dat er een goede onderbouwing van komt waarom dat niet kan.
Jij komt aan met een "onderzoek" wat niet echt wat met homeopatie te maken heeft (preventie) en wat geheel ondeugdelijk is uitgevoerd.
De enige conclusie die ik kan trekken is dat er geen enkel objectief bewijs is dat homeopatie werkt. De enige onderzoeken die wat zouden opgeleverd hebben blijken achteraf gewoon niet te deugen of fout te zijn, wat veel zegt over hoe mensen die willen dat iets waar is, een onderzoek beïnvloeden, de reden waarom je nu juist dubbelblind wilt testen.
Waar baseren homeopaten dus hun voorschrijf regieme op? Er is geen duidelijk bewijs of aanwijzing dat de oneindige verdunning van Arseen een bepaalde nuttig effect heeft. Het wordt wel beweerd dat dit er is, maar waar is dat op gebaseerd dat dit het geval is?
Je kan bij de supermarkt ook Acetylcysteine kopen, daarvan trok men uit onderzoek uit de jaren 80 de conclusie dat het vastzittend slijm zou oplossen, maar inmiddels is duidelijk dat dit onderzoek niet aan de huidige maatstaven voldoet en wordt het middel als niet werkzaam gezien om slijm op te lossen. Acetylcysteine wordt echter wel met zeer veel succes ingezet tegen een overdosis paracetamol.
Acetylcysteine is trouwens geen homeopatisch middel, het is een illustratie voor het zelfreinigende effect van goed onderzoek.
Amoxicil is een breedspectrumantibioticum , een penicilline afgeleide, die verschrikkelijk veel mensen heeft genezen van zaken als longontsteking, ziekte van Lyme en hersenvliesontsteking om maar wat te noemen, zaken waar mensen vroeger gewoon dood aan gingen. Dit middel is er gekomen door gedegen onderzoek, oplettende wetenschappers en verder onderzoek. Er bleek resistentie tegen te komen bij bacteriën. Verder onderzoek wees uit dat de resistente bacteriën een bepaald enzym afscheiden wat de werking van het medicijn blokkeert, door echter iets toe te voegen wat het enzym weer buiten werking zet kan het verder worden ingezet.
Dit is de reden waarom je gedegen onderzoek doet. Om je eerdere bevindingen en meningen te controleren, fouten te corrigeren en je kennis te vergroten. Objectieve, zekere kennis, die mensenlevens redt.
Dit mis ik geheel in de homeopatie en veel andere alternatieve "geneeskunde" een zelfreinigende controlerende methode die tot zekere kennis van dat geen waar men mee bezig is leidt. Nee, men komt met vage verhalen, oude boeken, het werkt toch en onderbouwt niets, controleert niet en heeft zelfs de wil niet tot objectieve controleerbare en zekere kennis van zaken.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou het lijkt me dan verder een zinloze discussie van je of van wie dan ook, de wetenschap toont aan dat het niet werkt, of kan niet aantonen dat het wel zou werken, dus wees niet in de veronderstelling dat je hier dan wat bij kan leren zonder open te staan voor out of the box thinking..
Hoe weten de altoblievies nou eigenlijk of het werkt? Ik bedoel, je kan het niet meten dus misschien is het wel een spontane genezing en heeft het geen reet te maken met homeopathie maar valt het tijdstip van genezing gewoon vlak na de behandeling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik ook, maar die post is verwijderdquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Re het volgende:
Tot concentraties tot 10-12 - -13 kan iets trouwens best effectief zijn.
Een veel gebruikt argument is dat het water het molecuul herinnerd, maar dat terzijde
10 -12 is 1 druppel op 25 Olympische zwembaden, vertel, hoe is een concentratie dan nog werkzaam, geef eens voorbeelden daarvan waarbij dit soort oplossingen werkzaam zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Re het volgende:
Waarom herinnerd het water zich dan niets van zijn miljarden jaren oude leeftijd?quote:Een veel gebruikt argument is dat het water het molecuul herinnerd, maar dat terzijde
De standaard aanbevolen verdunning is 10-60.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Re het volgende:
Dat is een claim. Geen argumentquote:Een veel gebruikt argument is dat het water het molecuul herinnerd, maar dat terzijde
Je mag in het in een topic over de werkzaamheid van homeopathie het natuurlijk niet hebben over verdunningen en waarom die wel of niet werkzaam zouden zijn. Stel je voor! Dat is compleet off-topic en note-waardigquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik ook, maar die post is verwijderd
Misschien heeft de betreffende mod aandelen in een bedrijf dat homeopathische middelen verkoopt ?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je mag in het in een topic over de werkzaamheid van homeopathie het natuurlijk niet hebben over verdunningen en waarom die wel of niet werkzaam zouden zijn. Stel je voor! Dat is compleet off-topic en note-waardig
Bij deze: ik ben in mijn jeugd eens naar een klassiek homeopaat geweest, hielp geen zak, zoals verwacht.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:04 schreef Bastard het volgende:
Ik durf te wedden dat de meeste mensen, misschien wel allemaal, die er sceptisch tegenover staan, het zelf nog niet eens geprobeerd hebben.
Ja precies, dat zeg ik toch.. je kan je heel goed afzetten tegen homeopathie, en misschien wil je het eigenlijk nog wel breder trekken ook, de noemer "esotherische behandelingen".quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier Bastard
Reageer hier maar inhoudelijk op, dan praten we verder
[..]
Altoblievies, geeft al een beetje weg hoe je over alternatieve denkwijzen denkt, en ik zou zeggen hou je vooral vast aan je eigen denkwijze. Ik meen het, doe wat je denkt dat juist is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Hoe weten de altoblievies nou eigenlijk of het werkt? Ik bedoel, je kan het niet meten dus misschien is het wel een spontane genezing en heeft het geen reet te maken met homeopathie maar valt het tijdstip van genezing gewoon vlak na de behandeling.
De meeste sceptici hier geloven best dat je je na het innemen van een homeopathisch middel beter zal voelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:04 schreef Bastard het volgende:
Maar ja.. hoe dubieus het ook gemaakt word...als mensen er baat bij hebben, en in jou ogen houden ze zichzelf dan voor de gek, als mensen er gebaat bij zijn, dan is er toch geen probleem.
Ik durf te wedden dat de meeste mensen, misschien wel allemaal, die er sceptisch tegenover staan, het zelf nog niet eens geprobeerd hebben.
Ervaar het eerst voor je je conclusie al trekt.
Je wenst er dus niet inhoudelijk op in te gaan maar er omheen te praten en op de persoon te spelen. Waarom?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, dat zeg ik toch.. je kan je heel goed afzetten tegen homeopathie, en misschien wil je het eigenlijk nog wel breder trekken ook, de noemer "esotherische behandelingen".
Met je vuist nu op tafel slaan en te zeggen "het werkt allemaal niet en bewijs anders mijn ongelijk" maar zoals ik al zei lieverd, dat is een zinloze discussie want er bestaat geen bewijs dat het werkt, niet wetenschappelijk onderbouwd in ieder geval en dat is wat je zoekt toch?
Neuh, dit soort 'moderatie' is schering en inslag in TRU. Kritische geluiden/discussies mogen niet teveel de overhand krijgen want dan voelen de blievies zich niet meer op hun gemak in hun eigen subforum.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Misschien heeft de betreffende mod aandelen in een bedrijf dat homeopathische middelen verkoopt ?
Vreemde actie idd. Uitleggen wat homeopathie volgens homeopaten is in een topic over homeopathie lijkt me vrij zinnig.
Al gedaan. Mocht ik ooit nog eens iets krijgen wat levensbedreigend is zal ik vast nog wel een keer proberen. Nou ja, geen homeopathie of reiki maar een dieet oid wil ik dan best nog wel proberen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Altoblievies, geeft al een beetje weg hoe je over alternatieve denkwijzen denkt, en ik zou zeggen hou je vooral vast aan je eigen denkwijze. Ik meen het, doe wat je denkt dat juist is.
Als er eens een moment zal komen dat je het toch eens wil uitproberen, een homeopathische behandeling, of een reiki behandeling voor mijn part, en je hebt succes dan is het winst. Helpt het niet nou dan ben je ook een stap verder want je eigen denkbeeld word versterkt, wat altijd lekker is nietwaar?
Ik ga er volgens mij weldegelijk op in, maar ga niet eens mijn best doen met zoeken naar wetenschappelijk onderbouwde verklaringen die je een ander inzicht kunnen geven, het is simpelweg zoeken naar documenten die niet bestaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wenst er dus niet inhoudelijk op in te gaan maar er omheen te praten en op de persoon te spelen. Waarom?
En dan ben ik diegene die niet buiten de doos kan denken?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Altoblievies, geeft al een beetje weg hoe je over alternatieve denkwijzen denkt, en ik zou zeggen hou je vooral vast aan je eigen denkwijze. Ik meen het, doe wat je denkt dat juist is.
Als er eens een moment zal komen dat je het toch eens wil uitproberen, een homeopathische behandeling, of een reiki behandeling voor mijn part, en je hebt succes dan is het winst. Helpt het niet nou dan ben je ook een stap verder want je eigen denkbeeld word versterkt, wat altijd lekker is nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |