Ik krijg die link niet geopend?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef SoraAoi het volgende:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/homeo.html
Ook een interessant artikel.
De reacties eronder zijn ook interessant
Maar de bronvermelding is dit wel:quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik krijg die link niet geopend?
Overigens is de insteek van sites als quackwatch e.d. niet erg objectief he. Maar dat even terzijde.
perfect crimequote:If homeopathy were real, then it could be applied in reverse. I could create poisons with which to kill people simply by repeatedly diluting real medicines in water, then giving said dilution to my victim. And the best part: it would be completely untraceable! Brilliant!
hahaha dat is geweldigquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef SoraAoi het volgende:
http://unreasonablefaith.(...)explains-homeopathy/
Deze dan
met de volgende quote:
[..]
perfect crime
Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Na het lezen van de artikelen die hier voorbij zijn gekomen en die ik zelf heb opgezocht heb ik voor mezelf het idee dat je ipv naar een homeopatisch arts net zo goed naar een psycholoog kunt gaan, en dit artikel sterkt me alleen maar in mijn mening:
http://www.skepsis.nl/blo(...)hie-er-zit-niets-in/
Waar baseer je dat op dat dit het geval is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.
Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicumquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicumHoe weet je dit?
inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%
Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
En distilleren? Dan haal je er wel eea uit, maar zeker niet alles. Wisten jullie dat rum gemaakt wordt van de melasse van suikerriet, dat vergist wordt en gedistilleerd wordt, en dat rum nog steeds vitamine c uit het suikerriet bevat, zodanig dat het voldoende was om zeelui van de engelse marine die iedere dag een pul rum kregen te beschermen tegen scheurbuik? (ooit een keer met verbazing gelezen in een boek over de geschiedenis van de britse marine)
Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.
Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htmquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar wasquote:Ultra-pure water contains by definition only H20, and H+ and OH- ions in equilibrium.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htm
[..]
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was
Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dat dit het geval is?
Daar staat daar niets over inquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |