abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:20:58 #151
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99706677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef SoraAoi het volgende:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/homeo.html

Ook een interessant artikel.

De reacties eronder zijn ook interessant :P
Ik krijg die link niet geopend?

Overigens is de insteek van sites als quackwatch e.d. niet erg objectief he. Maar dat even terzijde.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:21:34 #152
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99706698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik krijg die link niet geopend?

Overigens is de insteek van sites als quackwatch e.d. niet erg objectief he. Maar dat even terzijde.
Maar de bronvermelding is dit wel:

References

Kaufman M. Homeopathy in America. Baltimore, 1971, The Johns Hopkins University Press.
Hill C, Doyon F. Review of randomized trials of homeopathy. Review of Epidemiology 38:139-142, 1990.
Jacob J and others. Treatment of childhood diarrhea with homeopathic medicine: a randomized clinical trial in Nicaragua. Pediatrics 93:719-725, 1994.
Sampson W, London W. Analysis of homeopathic treatment of childhood diarrhea. Pediatrics 96:961-964, 1995.
Homoeopathic Medicine Research Group. Report. Commission of the European Communities, December 1996.
NCAHF Position Paper on Homeopathy. Loma Linda, Calif.: National Council Against Health Fraud, 1994.
Wise, J. Health authority stops buying homoeopathy. British Medical Journal 314:1574, 1997.
Dantas E. A systematic review of the quality of homeopathic pathogenetic trials published from 1945 to 1995. Homeopathy 96:4-16, 2007.
Hauck KG. Homeopathy and coronary artery disease. Homeopathy Today 17(8):3, 1997.
Michels DL. Regulatory letter to James M. Lyons, Dec 11, 1984.
Biotherapeutic Index. Baden-Baden, Germany: Biologische Heilmittel Heel GmbH, 1993.
Biotherapeutic Index, 5th revised English edition. Baden-Baden, Germany: Biologische Heilmittel GmbH, 2000.
Faline JJ. Regulatory letter to Josephine Perricone, June 11, 1987.
Barrett S. Letter to FDA Office of Freedom of Information, Feb 7, 1995.
Davis H. Letter to Stephen Barrett, M.D., April 24, 1995.
Pinco RG. Status of homeopathy in the United States: Important ominous developments. Memo to Willard Eldredge, president, American Association of Homeopathic Pharmacists, Jan 17, 1985.
Kessler DA. Panel discussion on herbal dietary supplements. Consumer Safety Symposium on Dietary Supplements and Herbs, New York City, March 3, 1998.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_99706729
http://unreasonablefaith.(...)explains-homeopathy/

Deze dan :)

met de volgende quote:

quote:
If homeopathy were real, then it could be applied in reverse. I could create poisons with which to kill people simply by repeatedly diluting real medicines in water, then giving said dilution to my victim. And the best part: it would be completely untraceable! Brilliant!
perfect crime :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:25:05 #154
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99706847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef SoraAoi het volgende:
http://unreasonablefaith.(...)explains-homeopathy/

Deze dan :)

met de volgende quote:

[..]

perfect crime :D
hahaha dat is geweldig :D. Tja , dan moet dat inderdaad ook werken, toch?. Waarom deden Hitler, Mao eigenlijk niet zoiets? Etnische zuiveringen zouden ook erg makkelijk worden enz. enz. Amerika.. i.p.v. Irak binnen te vallen, konden jullie betere dingen doen m.b.v. homeopathie!
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:27:44 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_99706968
Na het lezen van de artikelen die hier voorbij zijn gekomen en die ik zelf heb opgezocht heb ik voor mezelf het idee dat je ipv naar een homeopatisch arts net zo goed naar een psycholoog kunt gaan, en dit artikel sterkt me alleen maar in mijn mening:

http://www.skepsis.nl/blo(...)hie-er-zit-niets-in/
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:30:00 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99707061
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:31:33 #157
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99707125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Na het lezen van de artikelen die hier voorbij zijn gekomen en die ik zelf heb opgezocht heb ik voor mezelf het idee dat je ipv naar een homeopatisch arts net zo goed naar een psycholoog kunt gaan, en dit artikel sterkt me alleen maar in mijn mening:

http://www.skepsis.nl/blo(...)hie-er-zit-niets-in/
Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:32:48 #158
45206 Pietverdriet
pi_99707169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mja, maar hoe verklaar je dan dat water toch kennelijk bepaalde eigenschappen heeft zoals een geheugen, zelfs met enorme verdunde hoeveelheden van de werkzame stof erin? Kennelijk neemt het water die eigenschappen op een of andere manier over.
Waar baseer je dat op dat dit het geval is?
pi_99707180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicum :) Hoe weet je dit?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:33:57 #160
45206 Pietverdriet
pi_99707218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Leuke brainfart idd.. wat als je verkochte water ooit in aanraking geweest is met arsenicum :) Hoe weet je dit?
Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:35:34 #161
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99707295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Statistisch gezien is die kans, euh, bijna zeker 100%
inderdaad _O-
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:38:06 #162
45206 Pietverdriet
pi_99707421
En distilleren? Dan haal je er wel eea uit, maar zeker niet alles. Wisten jullie dat rum gemaakt wordt van de melasse van suikerriet, dat vergist wordt en gedistilleerd wordt, en dat rum nog steeds vitamine c uit het suikerriet bevat, zodanig dat het voldoende was om zeelui van de engelse marine die iedere dag een pul rum kregen te beschermen tegen scheurbuik? (ooit een keer met verbazing gelezen in een boek over de geschiedenis van de britse marine)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:40:45 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_99707546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

inderdaad _O-
Maar zover waren we gistermiddag ook al toch?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:43:05 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_99707678
Wij hadden hier een paar jaar geleden e-coli. Vraag me nu af of diezelfde bacterien die toen in het water zaten nog in het geheugen van het water zitten.
Damn, ingewikkelde materie hoor :o
pi_99707722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
En distilleren? Dan haal je er wel eea uit, maar zeker niet alles. Wisten jullie dat rum gemaakt wordt van de melasse van suikerriet, dat vergist wordt en gedistilleerd wordt, en dat rum nog steeds vitamine c uit het suikerriet bevat, zodanig dat het voldoende was om zeelui van de engelse marine die iedere dag een pul rum kregen te beschermen tegen scheurbuik? (ooit een keer met verbazing gelezen in een boek over de geschiedenis van de britse marine)
Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:47:32 #166
45206 Pietverdriet
pi_99707910
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Chipfabrikanten bijv gebruiken ultrapure water in hun processen. Puur omdat gedestilleerd niet zuiver genoeg is.
Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 15:51:02 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_99708077
De twee belangrijkste onderzoeken van Oscillococcinum zijn die van Ferley et al. (1989) en Papp et al. (1998). Dat van Ferley scoorde een 8,8 bij Kleijnen et al. en beide onderzoeken werden ook meegenomen wegens hun hoge kwaliteit in het reeds besproken onderzoek van Cucherat et al. Elders heb ik betoogd dat beide onderzoeken niet deugen.

In de serieuze wetenschap hoort een hypothese (bijvoorbeeld homeopathie is niet te onderscheiden van placebo) te beginnen met het formuleren van een duidelijke onderzoeksopzet, en een afspraak over waar men precies naar gaat kijken. Dan komt het vergaren van gegevens. De bias waarover Kleijnen en anderen geschreven hebben kan op veel manieren een weerslag hebben in de einduitkomst, en niet pas in het stadium dat men gaat proberen een artikel gepubliceerd te krijgen. Men kan bijvoorbeeld al halverwege het onderzoek de blindering verbreken. Heeft men dan al 'significantie' bereikt, dan is de verleiding groot om te gaan publiceren. Het resultaat is dan een positief onderzoek met een verdacht klein aantal patiënten. Blijken de resultaten tegen te vallen, dan stopt men het onderzoek, of bedenkt een andere reden waarom de resultaten niet tellen. Maar ook als men tot het eind toe doorgaat, kan men achteraf proberen op allerlei manieren naar de uitslag te kijken, en de gegevens zo te rangschikken dat het nog wat lijkt. De onderzoeken van oscillococcinum illustreren het duidelijkst hoe zo iets kan gaan. Er zijn trouwens nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld het selectief verwijderen van de patiënten uit de verumgroep (na verbreking van de codes?) doordat men extra kritisch kijkt of die patiënten wel aan alle voorwaarden voldoen. Al met al is zo'n conclusie als 'de effecten van homeopathie zijn niet geheel toe te schrijven aan het placebo-effect' wel aannemelijk, als men dit leest als 'het homeopathisch geloof veroorzaakt waarschijnlijk heel wat fouten in de onderzoekstechniek die allemaal één kant uit werken'.

Uit:
http://www.kwakzalverij.nl/833/De_roze_bril_van_de_homeopathie
pi_99708277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk stukje, zie alleen even niet hoe puur dat ultrapure water is.
Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htm

quote:
Ultra-pure water contains by definition only H20, and H+ and OH- ions in equilibrium.
Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:55:27 #169
45206 Pietverdriet
pi_99708283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen.
Maar toch, tromgeroffel, zou het de oneindig verdunde eend zijn die je griepgevoel zou verminderen.

Is er serieus iemand die dit met droge ogen gelooft?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:56:50 #170
45206 Pietverdriet
pi_99708344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Volgens http://www.lenntech.com/a(...)/ultrapure-water.htm

[..]

Is niet mijn vakgebied verder. Ik las het toevallig een tijdje terug in een magazin waarbij de journalist aan de persoon van dat (chip)bedrijf vroeg of het drinkbaar was :D
Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?
pi_99708415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tot welke tolerantie dan, wat is de meetgrens?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
;)

Geen zin om de certificeringsdocumenten te kopen voor $$ :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:14 #172
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99709711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op dat dit het geval is?
Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:29:58 #173
45206 Pietverdriet
pi_99709795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Betreffend artikel over het overnemen van DNA eigenschappen door water.
Daar staat daar niets over in
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:35:00 #174
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99710048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar staat daar niets over in
De DNA was detecteerbaar in het water en had zich dus geteleporteerd, of eigenlijk gedupliceerd. Een vreemd onlogisch detail is dat de DNA wel eerst verdund moest worden voordat het experiment werkte.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:35:30 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99710078
We zijn er allemaal over uit dat homeopathie helemaal niet kan werken toch? Niet volgens de talloze onderzoeken die gedaan zijn. :)
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')