abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99698826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:33 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik noem Silvia maar één keer.

Maar is goed, zal je wel even van wat leesvoer voorzien.

http://www.kwakzalverij.n(...)dam_een_groot_succes
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?t=93

Hier nog een dooie dood homeopathie:

http://www.kwakzalverij.nl/1167/Dood_door_homeopathie_3_
http://skepp.be/nieuws/doden-japan-door-homeopathie

Denk nou niet dat Silvia de enige is ofzo.
Wat ik altijd zo vaag vind he, bronnen van alternatieven zelf zijn onbetrouwbaar, daar mag je niet mee komen, maar skepsis mag wel, met hele lappen tekst waar misschien 1 feitje in staat en verder vooral mening en aandikkerij is?

Komop zeg...dat is net zo min objectief als jomanda dat is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:37:06 #52
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698832
Speciaal voor hans van baalen:

"Study cast doubt on medical value of prayer", The Washington Post, 15 juli 2005: Praying for sick strangers doesn't improve their prospects of recovering.

Maar heb begon al ergens in 18zoveel met de neef van Charles Darwin die het eerste wetenschappelijk onderzoek naar bidden heeft ingesteld.
Waarbij bidden ookal totaal geen effect had.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:38:53 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99698896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik antwoorde enkel op mensen die zelf die andere dingen aanhaalde...

Silvia wordt gewoon als stokpaardje door anti alternatief gebruikt, waarbij compleet voorbij wordt gegaan aan de vele genezers die ze langs is geweest die gewoon heel eerlijk zijn geweest, waar ze keihard bij weggerent is omdat ze niet wilde horen dat ze een reguliere behandeling nodig had met evt een ondersteuning in alternatief om de effecten van de reguliere behandeling wat draagbaarder te maken.

Waar stelt homeopathie dan dat ze kanker kunnen genezen?
Hier gaat het over homeopatie, en je hebt zelf in de afgelopen topics nogal als stoorzender gefunctioneerd door telkens er wat anders bij te halen. Je kan nu wel protesteren maar je doet zelf niet anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:38:55 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99698897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik altijd zo vaag vind he, bronnen van alternatieven zelf zijn onbetrouwbaar, daar mag je niet mee komen, maar skepsis mag wel, met hele lappen tekst waar misschien 1 feitje in staat en verder vooral mening en aandikkerij is?

Komop zeg...dat is net zo min objectief als jomanda dat is.
Een dode is geen subjectief gegeven hoor.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:39:37 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

Meer dan één ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:44:14 #56
45206 Pietverdriet
pi_99699050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dus als Bastards baby een keertje positief reageert op een homeopatisch middel, is dat zie je wel het werkt, je moet het gebruiken om het te weten, lekker puh, fuck je onderzoeken ik weet het beter, maar als er iemand dood aan gaat door een behandeling dan is het geen subjectief gegeven?

Kijk juist om dit soort manieren van de werkelijkheid waarnemen moet je dubbelblind testen. Dan kom je te weten wat er écht aan de hand is.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:46:48 #57
45206 Pietverdriet
pi_99699132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Speciaal voor hans van baalen:

"Study cast doubt on medical value of prayer", The Washington Post, 15 juli 2005: Praying for sick strangers doesn't improve their prospects of recovering.

Maar heb begon al ergens in 18zoveel met de neef van Charles Darwin die het eerste wetenschappelijk onderzoek naar bidden heeft ingesteld.
Waarbij bidden ookal totaal geen effect had.
Sterker nog, als je het niet dubbelblind doet heeft het een negatief effect op patienten omdat ze zich opvreten dat het zo erg met ze is dat er hele groepen mensen voor ze bidden.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:46:58 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99699139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus als Bastards baby een keertje positief reageert op een homeopatisch middel, is dat zie je wel het werkt, je moet het gebruiken om het te weten, lekker puh, fuck je onderzoeken ik weet het beter, maar als er iemand dood aan gaat door een behandeling dan is het geen subjectief gegeven?

Kijk juist om dit soort manieren van de werkelijkheid waarnemen moet je dubbelblind testen. Dan kom je te weten wat er écht aan de hand is.
Mensen zijn altijd geneigd (ook met bidden) om de keren dat iets uitkomt of lijkt te helpen enorm uit te vergroten en de keren dat er helemaal niets gebeurd zo snel mogelijk te vergeten.
Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:50:39 #59
45206 Pietverdriet
pi_99699257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef mousy31 het volgende:
Mijn moeder maakt van haar eigen kruiden hoestdrankjes en ze werken uitstekend het heet thijmstroop. Ook als je bijv last van je keel hebt en je gaat dan op een blaadje salie kouwen dan worden je klachten echt wel verlicht.
Ze zouden veel meer met kruiden moeten doen, er zijn zoveel toepassingen voor. En bevatten geen chemische shit.
Mn man laatst was geprikt door een mug ik heb citroenmelisse in de tuin , je neemt daar een paar blaadjes van, kneust ze en dan op de bult doen, jeuk weg.
Oh en aanvullend hierop, er is een zeer goed middel tegen malaria dat uit planten wordt gewonnen, Artemisinin helaas is men nog steeds niet in staat dit synthetisch te fabriceren. De plant is zeer onbetrouwbaar in het produceren van de werkzame stof, soms doet ie het, soms niet, soms wat meer, soms wat minder. Wat het middel duur en niet voldoende beschikbaar maakt. Dit is een serieus probleem omdat Malaria nog steeds de meest dodelijk ziekte is.
Klinkt zo lekker, niet, plantjes ipv chemie, maar in de praktijk is het toch wat anders en lastiger.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:50:47 #60
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_99699265
Geef het maar op Piet. no use.

Kwakzalvers, gebedsgenezers, oplichters en sekteleden zijn er altijd geweest, en zullen er altijd blijven. zie het maar als een bijverschijnsel van de welvaart die door ECHTE wetenschap tot stand is gekomen.

Mensen die WILLEN geloven, doen dat toch wel, hoeveel bewijs je ook aandraagt.

De wereld wordt al 3000 jaar beter door wetenschap, dwars tegen de onwetendheid en gemakzucht van "gelovers" in.

[ Bericht 13% gewijzigd door Summers op 20-07-2011 11:57:45 (normaal reageren) ]
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:52:53 #61
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99699322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, als je het niet dubbelblind doet heeft het een negatief effect op patienten omdat ze zich opvreten dat het zo erg met ze is dat er hele groepen mensen voor ze bidden.
De neef van charles darwin begon met koren velden. Voor één veld liet hij mensen bidden en het andere veld niet. En wat bleek ...

Je kunt het zelf wel invullen denk ik als je een beetje nuchter bent ;)

http://books.google.nl/bo(...)sin%20prayer&f=false

Ook koningen hield hij in de gaten. In Engeland was het gebruik (zoals nu nog in veel protestantse gemeente) om te bidden voor de koning(in). Had de koning(in) een beter leven? Leefde hij/zij langer zonder lichamelijke problemen? Niet bepaald. En toch waren honderduizenden aan het bidden voor de koning(in).
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:55:02 #62
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99699385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een dode an sich is geen subjectief gegeven. Als iemand dood is, is ie dood. Daar is weinig subjectief aan (hoewel, wat je vroeger dood noemde, is nu levend. Klinisch dood, hersendood e.d.)
Wat wel subjectief is hetgeen jij inderdaad zegt. Niemand gaat overigens direct dood door een homeopathische behandeling aangezien homeopathie niets doet. Het is water, niets meer niets minder. Homeopathie veroorzaakt echter wel ernstige nalatigheid bij de mensen waar Daniel heen linkte en is dus indirect verantwoordelijk voor de dood van die arme kinderen.

Verder met je eens.
pi_99699442
Wat ik niet zo goed snap is het volgende;

Stel:

Medicijnen werken omdat het onderzocht is en de helende werking van medicatie feitelijk tot in de diepste details onderzocht zijn. Met dank aan de wetenschap.

Homeopathie werkt omdat het een placebo-effect teweeg brengt. (want medicatie zonder helende stoffen...tsja wat is daar het nut nou van).

Waarom gebruiken alternatieve genezers of homeopaten dan niet gewone bewezen medicatie terwijl ze hun fantasie-presentatie / toneelstukje opvoeren. Dat is dan toch dubbel zo effectief :P

En de klanten geloven dat er magie plaats gaat vinden (positieve mindset) en de bewezen medicatie doet zijn werk. gg .
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:58:46 #64
45206 Pietverdriet
pi_99699495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Een dode an sich is geen subjectief gegeven.
Klopt, en een baby die niet meer huilt ook niet.
quote:
Als iemand dood is, is ie dood. Daar is weinig subjectief aan (hoewel, wat je vroeger dood noemde, is nu levend. Klinisch dood, hersendood e.d.)
Wat wel subjectief is hetgeen jij inderdaad zegt. Niemand gaat overigens direct dood door een homeopathische behandeling aangezien homeopathie niets doet. Het is water, niets meer niets minder. Homeopathie veroorzaakt echter wel ernstige nalatigheid bij de mensen waar Daniel heen linkte en is dus indirect verantwoordelijk voor de dood van die arme kinderen.

Verder met je eens. Hierom moet je dus dubbelblind testen.
Juist, en steeds jezelf controleren en verbeteren, het niet werkende weg doen, ook al dacht je eerst dat het wel werkte. Objectief kijken naar de resultaten en niet je zelf voor de gek houden.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:58:50 #65
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99699496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef SoraAoi het volgende:

Stel:

Medicijnen werken omdat het onderzocht is en de helende werking van medicatie feitelijk tot in de diepste details onderzocht zijn. Met dank aan de wetenschap.

Homeopathie werkt omdat het een placebo-effect teweeg brengt. (want medicatie zonder helende stoffen...tsja wat is daar het nut nou van).

Waarom gebruiken alternatieve genezers of homeopaten dan niet gewone bewezen medicatie terwijl ze hun fantasie-presentatie / toneelstukje opvoeren. Dat is dan toch dubbel zo effectief :P

En de klanten geloven dat er magie plaats gaat vinden (positieve mindset) en de bewezen medicatie doet zijn werk. gg.
waarschijnlijk omdat je met homeopathie meer verdiend (water als wijn verkopen) en/of je om geneesmiddelen voor te schrijven, gestudeerd moet hebben? Verder kan het ook zijn dat de homeopaat in kwestie zijn eigen leugens geloofd.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:59:56 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99699537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, en een baby die niet meer huilt ook niet.
Blijft over de vraag: waarom huilt een baby in kwestie niet meer? Als je zegt homeopathie, is dat erg subjectief.

quote:
Juist, en steeds jezelf controleren en verbeteren, het niet werkende weg doen, ook al dacht je eerst dat het wel werkte. Objectief kijken naar de resultaten en niet je zelf voor de gek houden.
Klopt.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:00:50 #67
45206 Pietverdriet
pi_99699564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef SoraAoi het volgende:

Stel:

En de klanten geloven dat er magie plaats gaat vinden (positieve mindset) en de bewezen medicatie doet zijn werk. gg .
Omdat veel van het pendelgezwendel zelf heilig gelooft in de magie van de homeopatie, en geen arts zijn. Ze hebben een mislukte kunstenaars of vioolbouw carriere achter de rug en doen een cursus homeopatie en gaan daarmee aan de slag hun geld te verdienen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:03:08 #68
45206 Pietverdriet
pi_99699618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:50 schreef punchdrunk het volgende:

Kwakzalvers, gebedsgenezers, oplichters en sekteleden zijn er altijd geweest, en zullen er altijd blijven. zie het maar als een bijverschijnsel van de welvaart die door ECHTE wetenschap tot stand is gekomen.

De wereld wordt al 3000 jaar beter door wetenschap, dwars tegen de onwetendheid en gemakzucht van "gelovers" in.
Wie zwijgt stemt toe..
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:09:28 #69
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99699798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:50 schreef punchdrunk het volgende:

Weet je wat het is , voor andere mensen ben jij net zozeer een believer alleen met een ander uitgangspunt .
Verwacht niet dat je iemand overtuigt omdat jij heel erg de waarheid ziet in wat jij gelooft .
Iedereen geeft gewoon zijn mening op een forum en niemand weet DE waarheid ,
maak er niet meer van dan het is , het gaat hier over homeopathie .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:17:49 #70
45206 Pietverdriet
pi_99700074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Weet je wat het is , voor andere mensen ben jij net zozeer een believer alleen met een ander uitgangspunt .
Denk jij dat zelf of is dat een observatie? Want deze is incorrect, het gaat hier al 3 topics over hoe je tot het zeker weten komt, zekere kennis over hoe het zit en het verschil tussen overtuigingen en objectieve waarheid en hoe je daar achter komt. Over het verschil tussen de gestructureerde aanpak om tot zekere kennis te komen en het gewoon maar vinden dat iets zo is.
Merk dat vooral de modjes erg slecht lezen, trouwens.
quote:
Verwacht niet dat je iemand overtuigt omdat jij heel erg de waarheid ziet in wat jij gelooft .
Ben je van mening dat iedereen zijn eigen waarheid heeft en dat die allemaal evenveel waard zijn? Dat er geen verschil zit tussen objectieve controleerbare en verifieerbare waarheid en gewoon een mening omdat iemand iets vind?

Als jullie dit soort discussies niet in TRU willen trouwens, prima, maar zet dan ook in de huisregels dat het niet okay is om topics te openen of er in te posten waarin je beweert dat iets wetenschappelijk is, of wetenschappelijk bewezen is, dat wetenschappers vinden, etc.

PS: Het gaat hier over homeopatie, ja, een enorme industrie die onzin met een verlengsnoer verkoopt, waar veel verdient wordt met kwakzalverij en waar regeringen de wetgevinging mbt geneesmiddelen veranderen en aanpassen om eenden met gouden eieren niet te slachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 20-07-2011 12:23:41 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:19:48 #71
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99700127
quote:

[..]

Ja maar dat is dus niet waar.
Zoals atheïsme geen geloof is.
Dat is precies hetzelfde.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:28:11 #72
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99700348
quote:

[..]

Niet elke "waarheid" is hetzelfde of evenveel waard.

@Pietverdriet

Er is wel zoiets als dit : Attentie: Netiquette van TRU

Maar goed, dan mag je eigenlijk ook niet claimen dat wetenschappers de waarheid in bepaalde zaken zien (terwijl dit geenszins het geval is), dat is namelijk het uitlokken van reacties. Maar goed, dit gaat offtopic, zo krijg ik geen kwartje ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 20-07-2011 12:40:34 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:00:20 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99701319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk jij dat zelf of is dat een observatie? Want deze is incorrect, het gaat hier al 3 topics over hoe je tot het zeker weten komt, zekere kennis over hoe het zit en het verschil tussen overtuigingen en objectieve waarheid en hoe je daar achter komt. Over het verschil tussen de gestructureerde aanpak om tot zekere kennis te komen en het gewoon maar vinden dat iets zo is.
Merk dat vooral de modjes erg slecht lezen, trouwens.
Daar zou het al 3 topics over moeten gaan maar het vervalt steeds in vooroordelen ,
argumenten op de persoon , de tegenstander affikken , generalisaties en argumenten niet op de inhoud winnen maar de tegenstander in een slecht licht plaatsen om je standpunt meer kracht te geven .
Dat hoort allemaal niet thuis in een discussie en dat vergalt het topic en leid de aandacht af van het onderwerp .
quote:
[..]

Ben je van mening dat iedereen zijn eigen waarheid heeft en dat die allemaal evenveel waard zijn? Dat er geen verschil zit tussen objectieve controleerbare en verifieerbare waarheid en gewoon een mening omdat iemand iets vind?
Ja , iedereen heeft zijn eigen waarheid en die zijn allemaal evenveel waard op een forum .
Tuurlijk zit er verschil tussen objectieve controleerbare en verifieerbare waarheid en gewoon een mening , vandaar dat het zo opvalt dat alle conclusies die getrokken worden over de tegenstander
, dat absoluut niet zijn en je zelf de andere kant opgaat waar je topic voor is bedoeld .
quote:
Als jullie dit soort discussies niet in TRU willen trouwens, prima, maar zet dan ook in de huisregels dat het niet okay is om topics te openen of er in te posten waarin je beweert dat iets wetenschappelijk is, of wetenschappelijk bewezen is, dat wetenschappers vinden, etc.
In de huisregels staat dat je respect voor je tegenstander in acht houd , jij laat zelf je topic verzanden in believer bashen ipv je doel , objectief tot de waarheid komen , het maakt echt niet uit welk uitgangspunt je daarbij hebt , dat zou niet uit moeten maken in een volwassen discussie .
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:02:07 #74
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99701370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
<snip>
<snip>
I second that ^O^
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:03:01 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99701399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

Niet elke "waarheid" is hetzelfde of evenveel waard.

Van elke waarheid kan je iets leren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')