abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:06:07 #26
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99697883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Neuh. Zonder matter is er namelijk geen mind. Je bewustzijn is een hallucinatie van je onderbewustzijn.
Die te controleren is door de persoon zelf, als hij die capaciteiten kan aanbreken, bewust of onbewust.

Nooit kippenvel of een koude rilling gehad, terwijl het niet koud was? Er zijn zelfs mensen geweest die serieuze verwondingen aan hun lichaam hebben aangebracht, alleen maar door het te denken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:08:12 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99697941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:01 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

:D

Ja maar je kent die poster toch uit de X-files. Moeder aller ellende:

[ afbeelding ]

Als je maar hard genoeg wil, dan geloof je alles. En als je er maar genoeg in investeert, dan is de cognitieve dissonantie zo groot dat je het niet meer los kunt laten.
Dat gaat ook voor jezelf op vrees ik.. "I want to believe those articles" daarmee wil ik niet zeggen dat het onderzoek wat gedaan is niet juist is, of het resultaat eruit wil ik ook niet bekritiseren, maar het van de daken willen schreeuwen dat dus iemand die wel een goed resultaat heeft met homeopathie zichzelf voor de gek houdt is onjuist en stigmatiserend.
The truth was in here.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:05 #28
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat gaat ook voor jezelf op vrees ik.. "I want to believe those articles" daarmee wil ik niet zeggen dat het onderzoek wat gedaan is niet juist is, of het resultaat eruit wil ik ook niet bekritiseren, maar het van de daken willen schreeuwen dat dus iemand die wel een goed resultaat heeft met homeopathie zichzelf voor de gek houdt is onjuist en stigmatiserend.
Huu ja zo ken ik er meer en nog even en atheïsme is ook een vorm van religie.

Dit wat jij hier schrijft is nu een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Onderzoeken genoeg, meer dan dat ik hier post. Maar graaf je vooral verder in, mijn leven is het niet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:13 #29
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_99698010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

I just did en vond bovenaan een belachelijk geschreven artikel maar goed hier een quote:

[..]

Ik kan eerlijk zeggen dat ik niet een ouder ben zoals in dat artikel beschreven word, natuurlijk wat bezorgd maar meer om mijn eigen nachtrust dan de darmkrampen bij de baby.
Ok, misschien was ik bij de eerste baby meer bezorgd en zat ik er nog wel eens snachts een uur mee in de armen tot het sliep, maar daarna ging het gewoon verder.
Dus vanaf de tweede al helemaal geen zorgen, niks anders geprobeerd als wat ze voorschrijven (inbakenen, warm kruikje etc) en toen dat allemaal wederom niet hielp, nou dan toch maar die druppels weer halen en verdomd het werkte weer!
Dus bij de 3e.. druppels er in en het werd daarna merkbaar minder, ik meer slaap, allemaal blij.

Nogmaals, geloof wat je wilt, scherm met artikelen en onderzoeken toch blijf ik er bij dat je het zelf gewoon eens kan proberen bij een kwaaltje. (geen levensbedreigend kwaaltje natuurlijk)
Ik bewonder je openheid op dit subforum overigens. Even buiten placebo en niet placebo, echt of niet echt om. Compliments! Je kent me nu al aardig lang en weet dat ik hierdoor echter niet in homeopathie ga geloven 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door Michielos op 20-07-2011 11:18:34 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:18 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99698237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:10 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Huu ja zo ken ik er meer en nog even en atheïsme is ook een vorm van religie.

Dit wat jij hier schrijft is nu een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Onderzoeken genoeg, meer dan dat ik hier post. Maar graaf je vooral verder in, mijn leven is het niet.
Ik vraag mij werkelijk af wie zich hier nou eigenlijk aan het ingraven is, bij jou is het door kennis opgedaan uit boeken en wetenschappelijk artikelen onomstottelijk bewezen dat homeopathie een farce is.
Dat is prima wat mij betreft, maar je houdt jezelf ook oogkleppen op met je vingers in je oren erbij door het nooit eens uit te proberen, kom op stap eens uit dat hokje!
Makkelijk is het hoor om andere te classificeren en af te serveren voor je eigen gemoedsrust, vooral volhouden.
The truth was in here.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:20:49 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99698327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:05 schreef Bastard het volgende:

Nogmaals, geloof wat je wilt, scherm met artikelen en onderzoeken toch blijf ik er bij dat je het zelf gewoon eens kan proberen bij een kwaaltje. (geen levensbedreigend kwaaltje natuurlijk)
Heb jij deze clip bekeken? Vooral de laatste minuut?
Heb hem even scherp gezet voor je..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:21:23 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99698344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:10 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik bewonder je openheid op dit subforum overigens. Even buiten placebo en niet placebo, echt of niet echt om. Compliments!
Zonder delen van ervaringen is het topic ronduit pissen over homeopathie en alle zweefteven die zich er mee bezighouden.
Verder dan dat reikt mijn ervaring er in overigens ook niet en snap ik heel goed dat verdunning op verdunning op verdunning tot factor x eigenlijk niet zou kunnen werken, logisch gedacht dus.
Praktijkervaring dat heb je nodig.
The truth was in here.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:22:10 #33
45206 Pietverdriet
pi_99698374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Bastard het volgende:

Makkelijk is het hoor om andere te classificeren en af te serveren voor je eigen gemoedsrust, vooral volhouden.
Jij doet trouwens de hele tijd niet anders, schatje, heb je dat überhaupt door?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:21 schreef Bastard het volgende:

Praktijkervaring dat heb je nodig.
Wie kan er nu niet buiten de doos denken?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:23:02 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99698404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met een leuke sketch krijg je de lachers altijd op je hand, leuke touch ook die lachband onder de video.
The truth was in here.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:23:56 #35
45206 Pietverdriet
pi_99698425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Met een leuke sketch krijg je de lachers altijd op je hand, leuke touch ook die lachband onder de video.
Ellende met die engelsen is dat hun humor vaak zo razend intelligent en scherp is, niet iedereen vat dat.
pi_99698440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan krijg je een ander soort antibiotica.
Nope...dan mag je gewoon de cyclus door en wordt de kyste doorgeprikt.
En krijg je voor de toekomst mee dat mocht het nog een keer gebeuren dat je beter geen antibiotica kan nemen, maar dat je het lichaam het zelf laat oplossen met evt een doorprikken erbij om wat te helpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:25:31 #37
45206 Pietverdriet
pi_99698465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope...dan mag je gewoon de cyclus door en wordt de kyste doorgeprikt.
En krijg je voor de toekomst mee dat mocht het nog een keer gebeuren dat je beter geen antibiotica kan nemen, maar dat je het lichaam het zelf laat oplossen met evt een doorprikken erbij om wat te helpen.
Goed idee ook, bij een longontsteking bijvoorbeeld
pi_99698503
Mijn moeder maakt van haar eigen kruiden hoestdrankjes en ze werken uitstekend het heet thijmstroop. Ook als je bijv last van je keel hebt en je gaat dan op een blaadje salie kouwen dan worden je klachten echt wel verlicht.
Ze zouden veel meer met kruiden moeten doen, er zijn zoveel toepassingen voor. En bevatten geen chemische shit.
Mn man laatst was geprikt door een mug ik heb citroenmelisse in de tuin , je neemt daar een paar blaadjes van, kneust ze en dan op de bult doen, jeuk weg.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:27:15 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O_ _O_
LOL

Ja dat dus.
pi_99698528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:41 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Hmm, leg Silvia Millecam even uit wat de juiste omstandigheden zijn.

Alles gebaseerd op auratheorie is mega bullshit. Dus homeopathie, acupunctuur, chiropractors, healers en magnetiseurs.
Hou toch eens op met het silvia stokpaardje, jomande heeft haar geen homeopathie gegeven, die heeft haar naar de mond gepraat nadat silvia vele alternatief genezers langs was gegaan die haar niet naar de mond wilde praten.

Silvia heeft haar eigen keuze gemaakt, die wilde geen reguliere behandeling, wist heel goed wat ze had, het was haar eigen keuze, of een andere oplossing(waarvan zo goed als iedereen die ze heeft bezocht in dat alternatieve circuit vertelde dat die er niet was) of dood, dat was haar eigen keuze!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:28:14 #41
45206 Pietverdriet
pi_99698543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef mousy31 het volgende:
Mijn moeder maakt van haar eigen kruiden hoestdrankjes en ze werken uitstekend het heet thijmstroop. Ook als je bijv last van je keel hebt en je gaat dan op een blaadje salie kouwen dan worden je klachten echt wel verlicht.
Ze zouden veel meer met kruiden moeten doen, er zijn zoveel toepassingen voor. En bevatten geen chemische shit.
Mn man laatst was geprikt door een mug ik heb citroenmelisse in de tuin , je neemt daar een paar blaadjes van, kneust ze en dan op de bult doen, jeuk weg.
Wat heeft dat met homeopatie te maken?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:28:21 #42
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef mousy31 het volgende:
Dat heeft niets met homeopathie te maken lieverd.
Ook veel medicijnen zijn gebaseerd op wat we in de natuur vinden.

Tuurlijk zijn er heel veel werkzame stoffen in onze natuur te vinden.
pi_99698591
In de documentaire Enemies or Reason heeft Dawkins het ook over het feit dat die homeopathische behandelingen ook nog gedeeltelijk vergoed worden door verzekeringen en we dus allemaal mee betalen voor deze niet-bewezen therapieen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:31:16 #44
45206 Pietverdriet
pi_99698638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:29 schreef jeoff het volgende:
In de documentaire Enemies or Reason heeft Dawkins het ook over het feit dat die homeopathische behandelingen ook nog gedeeltelijk vergoed worden door verzekeringen en we dus allemaal mee betalen voor deze niet-bewezen therapieen.
Inmiddels is dat in heel veel landen bijgesteld.
pi_99698687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed idee ook, bij een longontsteking bijvoorbeeld
Dit is toch echt hoe het is gegaan, huisarts wilde nog wel kijken naar antibiotica, ik werd daarvoor doorgestuurd naar het ziekenhuis, die verder gebruik van antibiotica bij dit af hebben geraden omdat dat hetzelfde effect zou hebben.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:33:01 #46
45206 Pietverdriet
pi_99698691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Hou toch eens op met het silvia stokpaardje, jomande heeft haar geen homeopathie gegeven, die heeft haar naar de mond gepraat nadat silvia vele alternatief genezers langs was gegaan die haar niet naar de mond wilde praten.

Silvia heeft haar eigen keuze gemaakt, die wilde geen reguliere behandeling, wist heel goed wat ze had, het was haar eigen keuze, of een andere oplossing(waarvan zo goed als iedereen die ze heeft bezocht in dat alternatieve circuit vertelde dat die er niet was) of dood, dat was haar eigen keuze!
Sorry, maar jij was ook bezig dit topic vol te spammen met allerlei alternatieve geneeswijzen die niets met homeopatie te maken hebben, dus je protest hierover is een beetje hypocriet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:33:16 #47
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99698699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik noem Silvia maar één keer.

Maar is goed, zal je wel even van wat leesvoer voorzien.

http://www.kwakzalverij.n(...)dam_een_groot_succes
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?t=93

Hier nog een dooie dood homeopathie:

http://www.kwakzalverij.nl/1167/Dood_door_homeopathie_3_
http://skepp.be/nieuws/doden-japan-door-homeopathie

Denk nou niet dat Silvia de enige is ofzo.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:34:17 #48
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:34:56 #49
45206 Pietverdriet
pi_99698751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is toch echt hoe het is gegaan, huisarts wilde nog wel kijken naar antibiotica, ik werd daarvoor doorgestuurd naar het ziekenhuis, die verder gebruik van antibiotica bij dit af hebben geraden omdat dat hetzelfde effect zou hebben.
Zo zie je maar weer hoe goed het is van je fouten te leren en niet het tantra maar te blijven herhalen. Een zelfreinigend vermogen wat in de alternatieve hoek ontbreekt omdat ze niet willen afwijken van het dogma en ondanks alle bewijzen blijven vasthouden aan de droom van de homeopatie.

- edit: het is het mantra. over tantra dien je een ander topic in een ander subforum te openen 8-)

[ Bericht 9% gewijzigd door vogeltjesdans op 20-07-2011 13:27:54 ]
pi_99698772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry, maar jij was ook bezig dit topic vol te spammen met allerlei alternatieve geneeswijzen die niets met homeopatie te maken hebben, dus je protest hierover is een beetje hypocriet.
Ik antwoorde enkel op mensen die zelf die andere dingen aanhaalde...

Silvia wordt gewoon als stokpaardje door anti alternatief gebruikt, waarbij compleet voorbij wordt gegaan aan de vele genezers die ze langs is geweest die gewoon heel eerlijk zijn geweest, waar ze keihard bij weggerent is omdat ze niet wilde horen dat ze een reguliere behandeling nodig had met evt een ondersteuning in alternatief om de effecten van de reguliere behandeling wat draagbaarder te maken.

Waar stelt homeopathie dan dat ze kanker kunnen genezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')