Negers uit de hoed, gek.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh leuk, weer een documentaire over een stel kneuzen die dr niets van snappen
Dat ging over gangs in Den Haag. Denk dat je die docu bedoelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:00 schreef Karina het volgende:
Dit was laatst toch ook al, of ben ik nou gek?
Dat waren de blauwe.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:00 schreef Karina het volgende:
Die heetten toch ook de Bloods? Of waren dat dan de Cribs? Oh wacht ik weet het al weer, dat waren die oude gangsters.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:01 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat ging over gangs in Den Haag. Denk dat je die docu bedoelt.
dat waren de crips, dit zijn de bloods (rood=bloed)quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Die heetten toch ook de Bloods? Of waren dat dan de Cribs?
Ja dacht ik dus ook, maar dit zijn andere brothersquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:00 schreef Karina het volgende:
De docu heette Crips, Strapped 'n strong. Gaat over de groep Crips.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Die heetten toch ook de Bloods? Of waren dat dan de Cribs?
zulke paupers zijn echt een schande voor hiphopquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze zullen eens andere muziek maken dan rap
Dat ging over homoafwerkplekken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:07 schreef Karina het volgende:
Met zo een zakdoek in je broekzak ben je toch gay?
Aan de andere kant van de hoed, met blauwe zakdoeken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:09 schreef StephanL het volgende:
Waar zijn de tegenstanders van deze gangBeetje nutteloos om een gang op te richten zonder vijandige gangs
uitlachen vooralquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:10 schreef Karina het volgende:
Je zou die gasten toch zo door elkaar willen schudden he?
Nee, gewoon ruimen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:10 schreef Karina het volgende:
Je zou die gasten toch zo door elkaar willen schudden he?
In Den Haag? Dat schiet opquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Aan de andere kant van de hoed, met blauwe zakdoeken.
Ze zijn precies hetzelfde, hebben ze alleen zelf niet door.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:10 schreef trovey het volgende:
Ik begin net te kijken....deze zijn nog treuriger dan dat zootje van die andere uitzending.
Ja, het is de schuld van de instanties. Natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat een softe zooi zeg. 7 keer niet op komen dagen bij de reclassering en zo een softe trut die zit te hakkelen. Vindt je het gek dat die jongens er schijt aan hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, het is de schuld van de instanties. Natuurlijk.wel dat.ze nog op straat lopen dus.. Deels in ieder gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, het is de schuld van de instanties. Natuurlijk.Moet dat nouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik kan die kop van die vent niet luchten of zien.
Viel mij ook op, geen domme dude op zichquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:12 schreef Specularium het volgende:
Deze thuglifert praat nog best netjes voor iemand uit een hoed.
Die zijn meestal ook echt. De kogels ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:18 schreef matthijst het volgende:
Tsja, die pistolen zagen er aardig echt uit
Dat bedoel ik, dus lachen als ze je komen overvallen is vast niet hendig....quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die zijn meestal ook echt. De kogels ook.
KFC bedoel jequote:Op donderdag 14 juli 2011 23:21 schreef trovey het volgende:
Ga gvd bij de Mac Donalds werken idioot.
scherpe analyses kan ie maken hoorquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:21 schreef Specularium het volgende:
Dood of de gevangenis, het kan niet alle 2, daar begint het dilemma.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of dat maar blijkbaar komt het niet eens in hem op dat dat ook een mogelijkheid is.quote:
En waarom zouden ze dat doen als ze in 1 avond een paar 100 met hosselen kunnen pakken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:21 schreef trovey het volgende:
Ga gvd bij de Mac Donalds werken idioot.Kun je tenminste op een normale manier je geld bij elkaar harken.
Als hij zijn leven op de rails wil krijgen dan zal hij wel moeten. Wil hij dat niet dan moet hij ook niet zitten te zeiken op de instanties en alle anderen die ze de schuld geven van hun problemen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen als ze in 1 avond een paar 100 met hosselen kunnen pakken?
quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef Specularium het volgende:
Negers komen altijd te laat! HAHAHAHQ!!!!Q!@12
[/Raymann]
Du Zoon.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:24 schreef alors het volgende:
Ik BEN TOCH HIER!
mensen ja hoor de godenzoon is hier, langverwacht maar toch gekomen![]()
![]()
Het begint natuurlijk allemaal bij dat slavernijverleden. Daar zit een hoop kwaadheid.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Als hij zijn leven op de rails wil krijgen dan zal hij wel moeten. Wil hij dat niet dan moet hij ook niet zitten te zeiken op de instanties en alle anderen die ze de schuld geven van hun problemen.
Inderdaad, kuddegedrag is een bitch.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:27 schreef Omnifacer het volgende:
Zijn vocabulaire verandert du moment hij die amdere non-valeurs treft
Hoelang wil men daar nog aan vasthouden? Je zult toch een keer verder moeten gaan en kunt het niet generaties lang als excuus blijven gebruiken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk allemaal bij dat slavernijverleden. Daar zit een hoop kwaadheid.
Zeggen ze alleen nooit hardop.
Zolang het hen uitkomt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoelang wil men daar nog aan vasthouden?
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:
Slavernij is een Afrikaanse uitvinding geloof ik. De slaven stond al kant en klaar voor de WIC, aangeleverd door Afrikanen zelf.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoelang wil men daar nog aan vasthouden? Je zult toch een keer verder moeten gaan en kunt het niet generaties lang als excuus blijven gebruiken.
alsof de eckte bazen dat zouden laten gebeurenquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:29 schreef Specularium het volgende:
Ze kunnen ook eens een fatsoenlijke cokehandel opzetten. Ipv dit gekut in de marge.
Tja, die stammenhoofden waren niet al te moeilijk om hier en daar iemand van hun eigen dorp af te leveren. Niet zo vreemd dat het nu eigenlijk niet anders is in Afrika, jammer.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Slavernij is een Afrikaanse uitvinding geloof ik. De slaven stond al kant en klaar voor de WIC, aangeleverd door Afrikanen zelf.
Zonder shampoo. Bah, wat een vieze haardos.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:33 schreef matthijst het volgende:
Die advocaat is het aan lager wal geraakte broertje van Andre Rieu
Jah. En afachaffing was een blank initiatief, helaas voor de heroische verhalen die gaan in de Suri en Atilliaanse gemeenschapquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Tja, die stammenhoofden waren niet al te moeilijk om hier en daar iemand van hun eigen dorp af te leveren. Niet zo vreemd dat het nu eigenlijk niet anders is in Afrika, jammer.
Ze hebben anders wel een eigen tv-showquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:36 schreef StephanL het volgende:
Die gasten krijgen echt never een baan.
Nou nouquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze hebben anders wel een eigen tv-show
Zonder zakelijk inzicht komen die kansenboys uit de hoed niet ver.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
alsof de eckte bazen dat zouden laten gebeuren
Ja had er meer van verwacht. Ik dacht dat het beter zou zijn dan de docu's van Mildred Roethof. Helaas was dat niet het geval.quote:
Jij ook al?quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:13 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Ik ging stuk op de 14e minuut, met die twee negers in 't kantoor van advocaat Strak. Dat die ene zo 10 lepels suiker in z'n koffie gooit
Behalve dan dat stukje dat een man door een groep in elkaar geslagen wordt ,mag ik hopen... En de rest van hun activiteiten hebben ze maar ff weggelaten...quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:45 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Deze docu is niet grappig bedoeld toch? Ik lach me eigenlijk best wel stuk.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:14 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze documentaire laat zien dat die vrouw van reclassering maar een faalhaas is. Alle jongens uit deze show willen volgens uit het milieu weg, maar ze kunnen het niet.
Demo vindt dat hij niet geholpen wordt, dus gaat niet naar z'n afspraken.
Lil G is gewoon gehandicapt en maakt dit met dat blowen alleen maar erger.
Smockey [sic] is eigenlijk een hele stille jongen die er te ver in zit.
De enige bij wie ik het idee kreeg dat het nooit meer goed kan komen is mr. T.
Typisch dat het allemaal jongens zijn zonder vaderfiguur en/of stabiele thuissituatie. Ik vind het maar triest.
Precies. En dan ook nog eens een falende hulpverlening. Die meid van de reclassering is niet geschikt om met deze jongens te werken. Veel te slap. Jongens nemen haar niet serieus. Daar moet je een stevige vrouw op zetten of een echte vent.Het liefst nog met een soortgelijk verleden. Werkt tweeledig, hulpverlener kan zich beter inleven in jongens en jongens hebben meer respect voor de hulpverlener. Iemand die ze de waarheid zegt op een manier dat het indruk maakt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:14 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze documentaire laat zien dat die vrouw van reclassering maar een faalhaas is. Alle jongens uit deze show willen volgens uit het milieu weg, maar ze kunnen het niet.
Demo vindt dat hij niet geholpen wordt, dus gaat niet naar z'n afspraken.
Lil G is gewoon gehandicapt en maakt dit met dat blowen alleen maar erger.
Smockey [sic] is eigenlijk een hele stille jongen die er te ver in zit.
De enige bij wie ik het idee kreeg dat het nooit meer goed kan komen is mr. T.
Typisch dat het allemaal jongens zijn zonder vaderfiguur en/of stabiele thuissituatie. Ik vind het maar triest.
Gisterenavond was deel 2, met een andere verhaal maar weer de falende hulpverlening als rode draad.quote:
"Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn." Idd Lily, maar waarom doe je het dan? Is Jeugdzorg van de 'grote lijn' afgeweken? en waarom baseer je dit, alleen op 1 tvuitzending? En geldt voor alle Jeugdzorgen? En wat is eigenlijk de 'grote lijn' volgens jou?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:27 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn. Bureau Jeugdzorg is het mikpunt van de samenleving. Maar dat hebben ze ook een beetje aan zichzelf te danken want ze zijn in grote lijnen afgeweken van hoe Bureau Jeugdzorg eigenlijk oorspronkelijk bedacht is.
Dat baseer ik op een college van Micha de Winter, een paar jaar geleden. Deze man stond aan de wieg van Bureau Jeugdzorg. Bureau Jeugdzorg is ooit bedacht als een laagdrempelig inloopcentrum in de wijk. Een beetje zoals het Jeugd en gezincentrum wat nu wordt opgezet. Even een stukje uit een artikel:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
"Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn." Idd Lily, maar waarom doe je het dan? Is Jeugdzorg van de 'grote lijn' afgeweken? en waarom baseer je dit, alleen op 1 tvuitzending? En geldt voor alle Jeugdzorgen? En wat is eigenlijk de 'grote lijn' volgens jou?
Een goede medewerker van de reclassering heeft daar de rechter niet voor nodig. Zeker niet met Demo want in die jongen zit genoeg potentie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef hexje het volgende:
Ik snap niet dat er er zo op die vrouw van reclassering wordt afgegeven. Demo weet heel goed dat hij om de 2 weken naar reclassering moet. Dan zorg je er maar voor dat je niet wordt ingeroosterd bij het je werk. Als zware maatregel om hem toch zover te krijgen heeft ze hem weer naar de rechter gestuurd. Na het bezoek bij de rechter heeft hij geen enkele afspraak gemist.
Dus je moet er op een bepaalde manier uitzien en doen, zodat die kids pas gaan luisteren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:51 schreef Lily1987 het volgende:
Daarentegen had ik 3 medewerkers die het prima deden. Een Marokkaanse stevige meid en een jonge Marokkaanse jongen die allebei in dezelfde omgeving zijn opgegroeid. Daarnaast een Nederlandse man die heftig had gepuberd en een stoer uiterlijk had. Voor hen hadden ze respect. Zij kregen dingen voor elkaar die ik niet voor elkaar kreeg. Zonder dat daarbij politie etc. nodig was.
Ik had de indruk dat Demo gewoon geen zin had in reclassering. Wie hij ook voor zich gehad zou hebben, hij zou er schijt aan hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:51 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Een goede medewerker van de reclassering heeft daar de rechter niet voor nodig. Zeker niet met Demo want in die jongen zit genoeg potentie.
Wellicht omdat niet iedereen gebaat is bij dezelfde benadering? Als jij bij de reclassering moest zitten zou je misschien schrikken van een grote vent die hard tegen je is en je hard aanpakt en werkt de benadering van de vrouw uit de docu beter, maar voor die Demo werkt de harde aanpak beter. Waarom zou je 't niet aanpassen als je daarmee een beter resultaat bereikt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus je moet er op een bepaalde manier uitzien en doen, zodat die kids pas gaan luisteren?Waarom luisteren ze niet gewoon direct? Waarom moet alles aan hen aangepast worden?
Ik denk dat jij hier de spijker op zijn kop slaat, en het getuigt van een confronterende zelfreflectie dat je toegeeft nog niet geschikt te zijn voor dat werk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:51 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Een goede medewerker van de reclassering heeft daar de rechter niet voor nodig. Zeker niet met Demo want in die jongen zit genoeg potentie.
Ik heb zelf een jaar met dit type jongeren gewerkt en ben toen wel tot de conclusie gekomen dat ik niet geschikt ben voor dit werk. Ik ben nog te jong, mijn uitstraling is te zacht, ik kom uit een dorp en ik ben in een veilige omgeving opgegroeid. Ik kan hun gedrag verklaren, maar ik kan ze niet begrijpen, moeilijk inleven in hun situaties. Dat voelen ze maar al te goed.
Ik weet niet wat de achtergrond is van de reclasseringmedewerker maar ze kwam naar mijn mening wel te jong en zacht over (dat zei Demo ook, ze is net zo oud als ik...respect dus niet aanwezig).
Daarentegen had ik 3 medewerkers die het prima deden. Een Marokkaanse stevige meid en een jonge Marokkaanse jongen die allebei in dezelfde omgeving zijn opgegroeid. Daarnaast een Nederlandse man die heftig had gepuberd en een stoer uiterlijk had. Voor hen hadden ze respect. Zij kregen dingen voor elkaar die ik niet voor elkaar kreeg. Zonder dat daarbij politie etc. nodig was.
Precies, en over het algemeen blijkt ook dat als je voor een passende aanpak kiest, je veel meer bereikt. Dan kosten deze jongens onze samenleving veel minder geld en vallen er minder slachtoffers. En dat is toch uiteindelijk wat we sociaal-economisch gezien willen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier de spijker op zijn kop slaat, en het getuigt van een confronterende zelfreflectie dat je toegeeft nog niet geschikt te zijn voor dat werk.
Om dit soort jongeren te helpen, moet je gewoon persoonlijkheden hebben waar deze jongens tegen op kijken. Mensen zoals jij benoemt uit hetzelfde milieu of met een sterke persoonlijkheid. Maar het belangrijkste: mensen die ook echt iets proberen te betekenen voor ze. En niet, zoals iemand al eerder in dit topic aangaf, zo'n medewerker die om 16 uur de deur dichttrekt en zijn eigen veilige milieu instapt.
Een goed voorbeeld uit de doc was ook dat Demo, toen hij uit zijn woning werd geknikkerd, er ook daadwerkelijk uitging. Hij flikkerde wel alles naar beneden van 4 hoog, maar hij ging wel. Blijkbaar kon die woningbouwvereniging dus wel druk op hem uitoefenen. Er waren geen 4 politiemannen nodig om hem zijn woning uit te werpen. Die reclasseringsambtenaar kon hem nieteens op een gesprek krijgen. Dan faal je dus.
Mensen die dan zeiken over "waarom moet alles aangepast worden aan de wensen van die kids" zijn helemaal kortzichtig. As je dat niet doet, worden de problemen nooit opgelost. Niet iedereen kan op dezelfde manier benaderd en geholpen worden. Lijkt me nogal logisch.
Gisteravond pas gekeken....quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:13 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Ik ging stuk op de 14e minuut, met die twee negers in 't kantoor van advocaat Strak. Dat die ene zo 10 lepels suiker in z'n koffie gooit
Allemaal kruimelcrimineeltjes dit volgens mij. Maar laat ik eerst de rest afkijken.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:37 schreef rubje het volgende:
maar dat is toch het hele probleem van Nl in zijn algemeenheid? Mensen zoals dit werken niet vanuit hun gevoel echt proberen mensen te helpen of problemen op te lossen en die extra mile te gaan om iets te bereiken. Het is allemaal vanuit een 'zakelijk'perspectief en het is ook maar mijn job waar ik na 16:00 uur de deur achter mij dicht trek en weer mijn veilige leventje instap mentaliteit wat hier duidelijk door die jongens wordt ervaren.![]()
Dat geeft tevens de onmacht vd staat aan en........het feit dat er zelden of nooit iets echt wordt opgelost maar onderwijl wel miljoenen 'hulp'geld over de balk wordt gesmeten onder het mom van wij doen er alles aan,maar zij willen niet![]()
quote:Afhankelijk van jeugdzorg
Holland Doc kwam de afgelopen weken met een drieluik over de (jeugd-)zorg in Rotterdam. Het eerste deel, Lost Boys, liet zien dat het bijna onmogelijk was hulp te bieden aan de leden van jeugdbende The Bloods. Deel twee, Lost Mother, vertelde het verhaal van Nel, moeder van negen kinderen en haar strijd tegen Bureau Jeugdzorg. In Lost Girl, het slot van het drieluik, kijken de camera's mee met de licht verstandelijk gehandicapte Rebecca (19).
Onmogelijke keuzes
Rebecca was tot haar achttiende verbonden aan jeugdzorg. Nu ze 19 jaar oud is geworden, is er geen hulp meer. Voor jeugdzorg is ze wettelijk te oud en aansluitende hulpverlening vinden blijkt lastig. Haar ouders en hulpverleners houden haar wel in de gaten, maar keuzes maken moet ze gezien haar leeftijd zelf doen. Wat wil ze met haar leven? En hoe gaat ze om met relaties? Vragen die ze nauwelijks zelf kan beantwoorden en die nog ingewikkelder worden als ze zwanger blijkt te zijn. Kan ze zelf voor haar kind zorgen of wordt het direct na de geboorte bij haar weggehaald?
dat zag ik vorige keer al in het voorstukje...quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:35 schreef Karina het volgende:
Och jee, dat arme kind is nog zwanger ook.
Hahah die moet naar DWDDquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:37 schreef Karina het volgende:
Heb je een vast vriendje? Ja hij zit vastonbedoelde humor.
idd he, je zou er helemaal gek van worden. HEEEEE JAAAA, onverstaanbaar schreeuwfiguurquote:
En dat mens zie je ook nog eens op cruciale momenten zich volsmeren met make-up.quote:
Nee precies, dat idee had ik ook al. Zoals die moeder net stond te kijken toen ze stond te zingenquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:48 schreef alors het volgende:
Maar die ouders zijn zelf ook niet helemaal 100. Die zus van haar is de enige normale.
Die vader wrs. nog wel maar die moeder is niet 100%.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:48 schreef alors het volgende:
Maar die ouders zijn zelf ook niet helemaal 100. Die zus van haar is de enige normale.
Die ouders weten volgens mij ook niet beter die sporen niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
Dat meisje vlucht in een droomwereld en hoopt dat ze ontdekt zal worden.
Onwijs triest. Die ouders moeten zich kapot schamen.
ik ook, verschrikkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:55 schreef Karina het volgende:
Die moeder, die zou ik wel iets aan willen doen.
nou idd, moeder laat het gebeuren en de hulpverlening mag de troep opruimen. Godver kan zij niet naar de logopedistquote:
dat kind gaat hopelijk toch wel naar een pleeggezin lijkt me?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Karina het volgende:
En hoe moet het verder met haar kindje? Het is een vicieuze cirkel.
Dit is wel discussiewaardig trouwens.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Karina het volgende:
En hoe moet het verder met haar kindje? Het is een vicieuze cirkel.
Dat kan niet zomaar en ook terecht trouwens. Ze moet gewoon een kans krijgen als moeder.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef alors het volgende:
[..]
dat kind gaat hopelijk toch wel naar een pleeggezin lijkt me?
Ja precies en dan heb je over 30 jaar weer een Spoorloos aflevering waarin dit kind op zoek gaat naar dr ouders en dan komen ze erachter dat de andere 5 kinderen ook uit huis geplaatst zijn of dat er 1 wel is gebleven en die ook in de goot ligt....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:11 schreef shomila het volgende:
Dan hoop ik wel dat ze dat meisje verder helpen.
Anders is ze zo weer zwanger en begint het van voor af aan.
Intriest.
Die zijn er wel maar dan moet ze zelf willen. In het begin zag je al dat ze niet begeleid wilde wonen. Later gaf ze in een gesprek ook aan dat ze alleen ambulante hulpverlening wilde.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:07 schreef shomila het volgende:
Hebben ze voor die meisjes geen tehuis waar ze leren hoe ze een baby moeten verzorgen?
Allemaal uit huis geplaatst waarschijnlijk. Vader heeft een licht verstandelijke beperking. Moeder denk ik zelfs een matige. Probleem bij deze mensen is waarschijnlijk hetzelfde geweest als bij Rebecca. Niet in staat om kinderen op te voeden maar geboortebeperking is niet toegestaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:20 schreef Injetta het volgende:
Zei moeder nou dat ze wel 5 of 6 kinderen had grootgebracht....![]()
![]()
Waar zijn die kinderen dan allemaal gebleven en wat is daar dan in godsnaam van terecht gekomen?
Was een documentaire over gevangenis in Peru met Belgische gevangenen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:45 schreef MrVanBraun het volgende:
Wat is daar te zien dan, ik kijk nooit tv
Is Canvas VRT2?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was een documentaire over gevangenis in Peru met Belgische gevangenen.
Hierin faalt de hulpverlening dus juist niet. Zijn genoeg van dit soort situaties en dat er wel maar aangemodderd wordt met de baby omdat er geen toezicht is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:24 schreef Purdey het volgende:
Wat een trieste docu gisteravond. In en in triest om te zien hoe de hulpverlening hier in Rotterdam steeds faalt. Dat is natuurlijk ook wat Margit wil aantonen, maar het blijft crue om te zien. Elke keer weer bij dat meisje langs om zwangerschapstesten te doen, en net zo lang wachten tot die test positief was, alsof ze er op zaten te wachten.
En ik kreeg ook de indruk dat Rebecca het express deed, uiteindelijk deed ze test op test en kreeg ze toch vaak genoeg te horen dat ze niet zwanger moest raken. Maar uiteindelijk was zij natuurlijk niet in staat dat zelf te snappen.
Zonde dat je nu alleen niet ziet waarom het kindje uiteindelijk uit huis is geplaatst na 3 maanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |