quote:Afhankelijk van jeugdzorg
Holland Doc kwam de afgelopen weken met een drieluik over de (jeugd-)zorg in Rotterdam. Het eerste deel, Lost Boys, liet zien dat het bijna onmogelijk was hulp te bieden aan de leden van jeugdbende The Bloods. Deel twee, Lost Mother, vertelde het verhaal van Nel, moeder van negen kinderen en haar strijd tegen Bureau Jeugdzorg. In Lost Girl, het slot van het drieluik, kijken de camera's mee met de licht verstandelijk gehandicapte Rebecca (19).
Onmogelijke keuzes
Rebecca was tot haar achttiende verbonden aan jeugdzorg. Nu ze 19 jaar oud is geworden, is er geen hulp meer. Voor jeugdzorg is ze wettelijk te oud en aansluitende hulpverlening vinden blijkt lastig. Haar ouders en hulpverleners houden haar wel in de gaten, maar keuzes maken moet ze gezien haar leeftijd zelf doen. Wat wil ze met haar leven? En hoe gaat ze om met relaties? Vragen die ze nauwelijks zelf kan beantwoorden en die nog ingewikkelder worden als ze zwanger blijkt te zijn. Kan ze zelf voor haar kind zorgen of wordt het direct na de geboorte bij haar weggehaald?
dat zag ik vorige keer al in het voorstukje...quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:35 schreef Karina het volgende:
Och jee, dat arme kind is nog zwanger ook.
Hahah die moet naar DWDDquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:37 schreef Karina het volgende:
Heb je een vast vriendje? Ja hij zit vastonbedoelde humor.
idd he, je zou er helemaal gek van worden. HEEEEE JAAAA, onverstaanbaar schreeuwfiguurquote:
En dat mens zie je ook nog eens op cruciale momenten zich volsmeren met make-up.quote:
Nee precies, dat idee had ik ook al. Zoals die moeder net stond te kijken toen ze stond te zingenquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:48 schreef alors het volgende:
Maar die ouders zijn zelf ook niet helemaal 100. Die zus van haar is de enige normale.
Die vader wrs. nog wel maar die moeder is niet 100%.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:48 schreef alors het volgende:
Maar die ouders zijn zelf ook niet helemaal 100. Die zus van haar is de enige normale.
Die ouders weten volgens mij ook niet beter die sporen niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
Dat meisje vlucht in een droomwereld en hoopt dat ze ontdekt zal worden.
Onwijs triest. Die ouders moeten zich kapot schamen.
ik ook, verschrikkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:55 schreef Karina het volgende:
Die moeder, die zou ik wel iets aan willen doen.
nou idd, moeder laat het gebeuren en de hulpverlening mag de troep opruimen. Godver kan zij niet naar de logopedistquote:
dat kind gaat hopelijk toch wel naar een pleeggezin lijkt me?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Karina het volgende:
En hoe moet het verder met haar kindje? Het is een vicieuze cirkel.
Dit is wel discussiewaardig trouwens.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Karina het volgende:
En hoe moet het verder met haar kindje? Het is een vicieuze cirkel.
Dat kan niet zomaar en ook terecht trouwens. Ze moet gewoon een kans krijgen als moeder.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef alors het volgende:
[..]
dat kind gaat hopelijk toch wel naar een pleeggezin lijkt me?
Ja precies en dan heb je over 30 jaar weer een Spoorloos aflevering waarin dit kind op zoek gaat naar dr ouders en dan komen ze erachter dat de andere 5 kinderen ook uit huis geplaatst zijn of dat er 1 wel is gebleven en die ook in de goot ligt....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:11 schreef shomila het volgende:
Dan hoop ik wel dat ze dat meisje verder helpen.
Anders is ze zo weer zwanger en begint het van voor af aan.
Intriest.
Die zijn er wel maar dan moet ze zelf willen. In het begin zag je al dat ze niet begeleid wilde wonen. Later gaf ze in een gesprek ook aan dat ze alleen ambulante hulpverlening wilde.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:07 schreef shomila het volgende:
Hebben ze voor die meisjes geen tehuis waar ze leren hoe ze een baby moeten verzorgen?
Allemaal uit huis geplaatst waarschijnlijk. Vader heeft een licht verstandelijke beperking. Moeder denk ik zelfs een matige. Probleem bij deze mensen is waarschijnlijk hetzelfde geweest als bij Rebecca. Niet in staat om kinderen op te voeden maar geboortebeperking is niet toegestaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:20 schreef Injetta het volgende:
Zei moeder nou dat ze wel 5 of 6 kinderen had grootgebracht....![]()
![]()
Waar zijn die kinderen dan allemaal gebleven en wat is daar dan in godsnaam van terecht gekomen?
Was een documentaire over gevangenis in Peru met Belgische gevangenen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:45 schreef MrVanBraun het volgende:
Wat is daar te zien dan, ik kijk nooit tv
Is Canvas VRT2?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was een documentaire over gevangenis in Peru met Belgische gevangenen.
Hierin faalt de hulpverlening dus juist niet. Zijn genoeg van dit soort situaties en dat er wel maar aangemodderd wordt met de baby omdat er geen toezicht is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:24 schreef Purdey het volgende:
Wat een trieste docu gisteravond. In en in triest om te zien hoe de hulpverlening hier in Rotterdam steeds faalt. Dat is natuurlijk ook wat Margit wil aantonen, maar het blijft crue om te zien. Elke keer weer bij dat meisje langs om zwangerschapstesten te doen, en net zo lang wachten tot die test positief was, alsof ze er op zaten te wachten.
En ik kreeg ook de indruk dat Rebecca het express deed, uiteindelijk deed ze test op test en kreeg ze toch vaak genoeg te horen dat ze niet zwanger moest raken. Maar uiteindelijk was zij natuurlijk niet in staat dat zelf te snappen.
Zonde dat je nu alleen niet ziet waarom het kindje uiteindelijk uit huis is geplaatst na 3 maanden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |