abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:16:22 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_99450528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:19 schreef VirtualMemory het volgende:
Misschien ook een goed stukje voor Dino... die zich altijd maar afvraagt waarom in Australia de prijzen ook op een sky high zeepbel niveau zitten :W
Ja maar, ja maar... Australië is anders! :P

Het is opvallend hoe er in elk land een groep is die bij hoog en laag beweert dat dat betreffende land 'anders' is. Ook in Ierland werd dat door veel mensen geroepen. Daar zou de woningmarkt nooit instorten omdat Ierland veel meer jongeren had dan andere landen en de bevolking daar alleen maar kon toenemen. Toen de prijzen begonnen te kelderen werd het stil...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_99450733
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:16 schreef Jane het volgende:

Het is opvallend hoe er in elk land een groep is die bij hoog en laag beweert dat dat betreffende land 'anders' is.
Het mag eigenlijk niet meer gezegd worden maar vroeger hadden wij hier een user die daar voor dit bekende psychologische fenomeen een benaming had ;)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99450771
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Maw: Niet iedere nieuwbouwwijk is hetzelfde. Goh, het zijn net gewone wijken...waar ook niet alles hetzelfde is. :D
Natuurlijk is het niet overal hetzelfde, maar er is toch wel een trend gaande om huizen zo dicht mogelijk op elkaar te bouwen.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99451137
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:16 schreef Jane het volgende:

Het is opvallend hoe er in elk land een groep is die bij hoog en laag beweert dat dat betreffende land 'anders' is. Ook in Ierland werd dat door veel mensen geroepen. Daar zou de woningmarkt nooit instorten omdat Ierland veel meer jongeren had dan andere landen en de bevolking daar alleen maar kon toenemen. Toen de prijzen begonnen te kelderen werd het stil...
Ierland was een 1-dagsvlieg. Die hebben 10 jaar welvaart gekend en daarna weer ingestort naar hun oude pauperniveau omdat alle Ierse bankjes omvielen.

In de verste verte niet te vergelijken met landen als NL en Ger. die 1000 x stabieler zijn.

Diepe dalen hoef je in NL echt niet te verwachten. Hoeveel Nederlanders hebben er daadwerkelijk iets van de financiele crisis gemerkt...........bijna niemand. Het leven ging gewoon door, alleen de werkloosheid liep een paar procent op, maar bleef nog steeds op een niveau waar andere landeren zelfs in hoogtijdagen jaloers op zijn.

Her en der nog een DSB pauper die zn woekerpolissen niet meer kon betalen, maar dan heb je de crisis hier wel gehad.

Iedereen koopt gewoon nog net zo hard Plasma TV's en gaat lekker op vakantie. Alleen even wat voorzichtig met het kopen van een huis, maar dat waait ook wel over.
pi_99451336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Elk huis is verkoopbaar DAM :7
Klopt een gewild huis alleen wat makkelijker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:36:01 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99451353
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat kan in A'dam ook hoor
http://www.funda.nl/koop/amsterdam-zuidoost/0-50-woonopp/p2/
Met het additionele voordeel dat je dicht bij Kees de Kort woont.
Dus je vergelijkt een compleet appartement onder de 80k met slechts 1 kamer die je in A'dam net voor 80k kan kopen? Je hebt jezelf klemgezet: wonen in A'dam is NIET goedkoper dan in Berlijn!

quote:
En Nederland is inderdaad zo minimaal klein dat het grootste deel zwaar verstedelijkt is.
Hoe kom je daarbij? Het grootste deel van Nederland bestaat uit kale graslanden, zelfs in de Randstad!
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef capricia het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat we hier in NL niet zomaar overal kunnen bouwen. Zou me toch een zooitje worden.
Prima, maar zorg dan ook dat er minder mensen komen... Want wel meer mensen toelaten maar niet meer woningen mogen bouwen klopt niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vind het een groot goed dat in dit kleine drukbevolkte landje er ook plekken zijn die vrij van ontwikkeling zijn.
Ow? Noem mij eens 1 plek in Nederland die vrij is van ontwikkeling?! Dat lukt je simpelweg niet! Elk stukje is ontwikkeld, zelfs als we het "natuur" noemen, staat er een hek omheen, bord "Natuurgebied" er bij, en wordt het gebied onderhouden. Dat heet per definitie "ontwikkeld".
Dat de gemiddelde stedeling die eens per jaar langs een weiland loopt denkt dat dat "natuur" is, zegt meer over die stedeling dan iets anders.
Daar komt bij dat die natuurgebieden zwaar overrated zijn: enkele mensen gaan er regelmatig naartoe, de meeste mensen misschien eens per jaar. Dan heb ik liever de rest van het jaar meer ruimte om me heen, dan die 2 uur per jaar.
censuur :O
pi_99451824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt een gewild huis alleen wat makkelijker
Wanneer is iets gewild? Zelfs een huis in een achterbuurt is 'gewild' met de juiste prijs.
Ik hoor makelaars altijd roepen: "locatie, locatie, locatie" maar misschien moeten ze eens gaan roepen: "goedkoop, goedkoper, goedkoopst!". Persoonlijk denk ik dat het daar uiteindelijk ook op gaat uitdraaien.
pi_99451959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Wanneer is iets gewild? Zelfs een huis in een achterbuurt is 'gewild' met de juiste prijs.
Ik hoor makelaars altijd roepen: "locatie, locatie, locatie" maar misschien moeten ze eens gaan roepen: "goedkoop, goedkoper, goedkoopst!". Persoonlijk denk ik dat het daar uiteindelijk ook op gaat uitdraaien.
Nee, daar draait het niet om. Draait om kwaliteit, ruimte en locatie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99452148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, daar draait het niet om. Draait om kwaliteit, ruimte en locatie
Dus in NL staan 246.000 huizen van slechte kwaliteit, met te weinig ruimte, en op een slechte locatie?
pi_99452191
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Nee hoor, een goedkope woning op een kutlokatie vol met straatmarokkaantjes, daar wil niemand wonen.

Ik ben het met Pluisje eens dat het om lokatie, ruimte en kwaliteit gaat.
pi_99452211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:53 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dus in NL staan 246.000 huizen van slechte kwaliteit, met te weinig ruimte, en op een slechte locatie?
Geen idee, weet alleen dat huizen die gewild zijn makkelijk verkopen, maar dat zijn er niet zovee
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:10:34 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99452843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee hoor, een goedkope woning op een kutlokatie vol met straatmarokkaantjes, daar wil niemand wonen.
Eigenlijk hebben straatmarokkaantjes (waarom een verkleinwoord?) het heel goed voor elkaar: zelf wonen ze daar graag, en ze houden het goedkoop!
pi_99452943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben straatmarokkaantjes (waarom een verkleinwoord?) het heel goed voor elkaar: zelf wonen ze daar graag, en ze houden het goedkoop!
Ja, ze gaan voor hun lol in een ghetto wonen :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:17:07 #114
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99453140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ierland was een 1-dagsvlieg. Die hebben 10 jaar welvaart gekend en daarna weer ingestort naar hun oude pauperniveau omdat alle Ierse bankjes omvielen.

In de verste verte niet te vergelijken met landen als NL en Ger. die 1000 x stabieler zijn.

Diepe dalen hoef je in NL echt niet te verwachten. Hoeveel Nederlanders hebben er daadwerkelijk iets van de financiele crisis gemerkt...........bijna niemand. Het leven ging gewoon door, alleen de werkloosheid liep een paar procent op, maar bleef nog steeds op een niveau waar andere landeren zelfs in hoogtijdagen jaloers op zijn.

Her en der nog een DSB pauper die zn woekerpolissen niet meer kon betalen, maar dan heb je de crisis hier wel gehad.

Iedereen koopt gewoon nog net zo hard Plasma TV's en gaat lekker op vakantie. Alleen even wat voorzichtig met het kopen van een huis, maar dat waait ook wel over.
Dit.

Ik merkte overigens wel wat van de crisis. Bedrijf waar ik werkte ingestort, opgeslokt door een grote moedervis, alle engineers ontslagen met fikse ontslagvergoeding. Daarna als zelfstandige door gegaan tegen 1,5x mijn oude salaris en uiteindelijk bij mijn hoofdopdrachtgever in dienst getreden met (nagenoeg) behoud van dat salaris. Drama man, die crisis, nog nooit zo hard vooruitgegaan als sinds de crisis :P

Maar goed, bijna 2012, dan gaan we allemaal kapodt. :'( ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:19:42 #115
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99453230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen idee, weet alleen dat huizen die gewild zijn makkelijk verkopen, maar dat zijn er niet zovee
Bedoel je: Gewilde huizen zijn er niet zo veel
of: Huizen die makkelijk verkopen zijn er niet zo veel

Het eerste ben ik het niet mee eens, het tweede wel. Er zijn namelijk een heleboel huizen die best gewild zijn, maar waarvoor de doelgroep de financiering niet rond kan krijgen.
pi_99453593
Het eerste, als je de financiering niet rond kan krijgen moet je ergens gaan wonen waar een of meerdere van de 3 van locatie, ruimte en kwaliteit in mindere mate of niet aanwezig is
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:36:42 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99453936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het eerste, als je de financiering niet rond kan krijgen moet je ergens gaan wonen waar een of meerdere van de 3 van locatie, ruimte en kwaliteit in mindere mate of niet aanwezig is
Dit kan je ook omdraaien: huizen die niet verkocht worden zijn gewoon te duur voor die lokatie.
pi_99454227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:54 schreef PierreBetfair het volgende:

Ik ben het met Pluisje eens dat het om lokatie, ruimte en kwaliteit gaat.
Pluisje heeft natuurlijk gelijk dat de gemiddelde Nederlander een mooi en degelijk huis wil bewonen in een redelijk tot goede buurt. Maar als je weinig geld hebt en geen dak boven je hoofd dan kan een goedkoop pandje met een huisjunk voor de deur best een aantrekkelijke optie zijn.
pi_99454270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:42 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Pluisje heeft natuurlijk gelijk dat de gemiddelde Nederlander een mooi en degelijk huis wil bewonen in een redelijk tot goede buurt. Maar als je weinig geld hebt en geen dak boven je hoofd dan kan een goedkoop pandje met een huisjunk voor de deur best een aantrekkelijke optie zijn.
Voor de have-nots inderdaad
pi_99454306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit kan je ook omdraaien: huizen die niet verkocht worden zijn gewoon te duur voor die lokatie.
Huizen die 3 zaken hebben zullen niet veel dalen, zelfs nu niet
pi_99454318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor de have-nots inderdaad
Voor de arme huiseigenaar :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:52:51 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99454654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nu nog niet nee. Ze worden echter ook niet verkocht...
pi_99454693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Huizen die 3 zaken hebben?
pi_99459225
Een berichtje op de FP over USP Marketing Consultancy kon niet uitblijven natuurlijk: 'Woningmarkt terug naar de top'
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:39:05 #125
324665 meth77
to do or not to do
pi_99459852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Huizen met 4 boten ook niet denk ik
pi_99461032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:16 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik beweer net dat de meesten niets te bepalen hebben. Als je een minimaal inkomen hebt dan heb je enkel maar te slikken wat bovenaf voor je bepaald is. Ik vermoed dat jij in een vrij riante positie verkeerd en daardoor een hele andere kijk op de zaak hebt.
Vergeet niet dat de 'altijd wat minder is mooi meegenomen' cultuur vooral het gevolg is van het niet breed hebben. Als ik in een uur 100 euro kan verdienen dan ga ik niet 2 uur besteden om een garage te vinden die mijn auto voor 100 euro minder repareert. Als je geen 100 euro extra hebt en ze ook niet kan verdienen besteed je misschien wel een hele dag om een goedkopere garage te vinden of voer je het werk zelf uit.
Als je een minimaal inkomen hebt is het ook niet verstandig om een huis te kopen, daarom hebben we een uitgebreid stelsel van (sociale) huur, huizen destijds met bakken overheidssubsidie gebouwd (middels directe subside en middels belastingvrijstelling).
Overigens besteed ik persoonlijk met plezier een dag om 100 euro te besparen :) Da's 36,5k netto per jaar!

quote:
Wanneer heb jij voor het laatst een serieuze afstand gereisd in dit land?
Niet, er zijn geen serieuze afstanden in dit land. Mijn werk pleegt tussen de 80 en 140 km van mijn woonplaats te liggen.

quote:
Ik vind het zonde van de tijd, daarnaast is over grote afstanden reizen ook nog eens een zinloze verspilling van schaarse brandstoffen. Als je reizen leuk vind en er geen probleem van maakt dan ligt dat anders... maar ik wil het niet verwend gedrag noemen.
Ik vind het ook zonde van mijn tijd. Maar ik kan niet alles hebben. Ik kan de wereld wel vragen om zich naar mij te vormen, maar dat gaat niet gebeuren denk ik. Het is een uitruil, en daar mag iedereen een andere keuze in maken.

quote:
De meeste mensen zal het worst wezen want die komen nooit op die 'onder ontwikkelde' plaatsen.
Ik leg niet de nadruk op de prijs van wonen, ik leg de nadruk op de kwaliteit van wonen en het gegeven dat de verhouding tussen kwaliteit en prijs volledig zoek is.
Ik heb niets tegen miljoenenvilla's... maar een simpele rijtjescontainer moet niet de prijs van een vrijstaande woning hebben.
Voor mij is het een gegeven dat de verhouding volstrekt niet zoek is. Gegeven wat je er voor krijgt, incluis goede infrastructuur, veilige omgeving, nutsvoorzieningen, bouwkwaliteit, sociale zekerheid etc. etc. zijn huizen in NL imho niet duur. Nederland is een buitengewoon goed land om te wonen, als je wat meer van de wereld zou zien zou je dat denk ik beamen. Daarom begrijp ik die fatwa niet zo.

Prijzen zijn soms wat hoger, en soms wat lager. Je moet geen risico's nemen die je niet kunt dragen, en niemand doet het voor je. Meer is het imho niet.

En een rijtjeshuis heeft natuurlijk de prijs van..... een rijtjeshuis.
Efficiente markt zou LXIV zeggen.
pi_99461115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:19 schreef Whuzz het volgende:

Er zijn namelijk een heleboel huizen die best gewild zijn, maar waarvoor de doelgroep de financiering niet rond kan krijgen.
Of waarvan de verkopers de juiste prijs niet rond kunnen krijgen (wegens bijvoorbeeld potentiële restschuld).
pi_99461386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Worden ze wel, huizen die niet verkocht worden hebben een of meerdere mankementen
pi_99461424
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Huizen die 3 zaken hebben?
Of je leest de topic
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:12:33 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99461718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Worden ze wel, huizen die niet verkocht worden hebben een of meerdere mankementen
Zoals de prijs. Waarom negeer je structureel de allerbelangrijkste factor?
pi_99461918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom mensen nog steeds structureel het feit dat de prijzen blijkbaar niet zo onder druk staan dat er een enorme daling gaande is negeren.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:29:59 #132
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99462647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 99 % van de huizen in Nederland helemaal niet bijzonder is en in de huidige markt concurreren die huizen gewoon met tig andere vergelijkbare huizen. Dan wordt prijs een allesbepalende factor. In de huidige markt waar één op de 20 huizen te koop staat staan de prijzen onder druk en zal dat zo blijven.

In huize Hanoying is de voorkeursplek inmiddels min of meer vastgesteld, een leuke wijk aan een meer dat net groot genoeg is om met een valkje heen en weer te zeilen. Ontzettend leuke plek, eigenlijk behoorlijk uniek voor de regio, redelijke kavels, bootje voor de deur, autochtoon.

Maar ook in die wijk staan tientallen huizen te koop en zo lang dat het geval is zullen de prijzen echt niet stijgen hoor. Ze staan er heerlijk onder druk. Volgend jaar zijn ze wederom wat lager, is mijn salaris wederom wat hoger en ons spaargeld ook wat toegenomen. Misschien dan toch maar eens denken aan direct vrijstaand (scheelt daar zo'n 50 k met de twee onder één kappers), dat heeft mijn voorkeur aangezien ik het liefst iets koop waar we meteen voor 20 jaar goed zitten.

Het is een heerlijke tijd om nog niet gekocht te hebben en laten we wel zijn, het is allemaal geen hogere wetenschap hoor. Vorig jaar merkte ik al op dat je prijstechnisch erg dom bent door op dat moment te kopen en dat je absoluut geld uitspaart door te wachten. Ik gaf er zelfs bij aan dat de enige reden om eventueel te twijfelen aan de beslissing nog niet te kopen het moment zou zijn waarop de overdrachtsbelasting zou worden afgeschaft. Ook dat komt echt niet uit de lucht vallen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_99462783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 99 % van de huizen in Nederland helemaal niet bijzonder is en in de huidige markt concurreren die huizen gewoon met tig andere vergelijkbare huizen. Dan wordt prijs een allesbepalende factor. In de huidige markt waar één op de 20 huizen te koop staat staan de prijzen onder druk en zal dat zo blijven.

In huize Hanoying is de voorkeursplek inmiddels min of meer vastgesteld, een leuke wijk aan een meer dat net groot genoeg is om met een valkje heen en weer te zeilen. Ontzettend leuke plek, eigenlijk behoorlijk uniek voor de regio, redelijke kavels, bootje voor de deur, autochtoon.

Maar ook in die wijk staan tientallen huizen te koop en zo lang dat het geval is zullen de prijzen echt niet stijgen hoor. Ze staan er heerlijk onder druk. Volgend jaar zijn ze wederom wat lager, is mijn salaris wederom wat hoger en ons spaargeld ook wat toegenomen. Misschien dan toch maar eens denken aan direct vrijstaand (scheelt daar zo'n 50 k met de twee onder één kappers), dat heeft mijn voorkeur aangezien ik het liefst iets koop waar we meteen voor 20 jaar goed zitten.

Het is een heerlijke tijd om nog niet gekocht te hebben en laten we wel zijn, het is allemaal geen hogere wetenschap hoor. Vorig jaar merkte ik al op dat je prijstechnisch erg dom bent door op dat moment te kopen en dat je absoluut geld uitspaart door te wachten. Ik gaf er zelfs bij aan dat de enige reden om eventueel te twijfelen aan de beslissing nog niet te kopen het moment zou zijn waarop de overdrachtsbelasting zou worden afgeschaft. Ook dat komt echt niet uit de lucht vallen.
Eens hoor, ik merk ook dat ik nu zelf ook naar het hogere segment zit te kijken of er niet iets leuks tussen zit. De prijzen hier dalen echter niet zo hard als ik zou willen, dus we wachten rustig af.
pi_99463044
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:32 schreef Scorpie het volgende:

Eens hoor, ik merk ook dat ik nu zelf ook naar het hogere segment zit te kijken of er niet iets leuks tussen zit. De prijzen hier dalen echter niet zo hard als ik zou willen, dus we wachten rustig af.
Jij opportunistische parasiet :o

Psst.... misschien moet je op het viva forum wat stemming maken.... dan gaan de prijzen vast nog harder zakken 8-)
pi_99463165
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:37 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Jij opportunistische parasiet :o
De 1 zijn dood :P

quote:
Psst.... misschien moet je op het viva forum wat stemming maken.... dan gaan de prijzen vast nog harder zakken 8-)
Dat laat ik over aan Whuzz :P
pi_99463294
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Dat laat ik over aan Whuzz Zaadbal :P
Zo klopt ie weer.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99463492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Lekker blijven wachten, ik koop wel als ik wil kopen.

Verder boeit het totaal niet dat er 240.000 huizen te kopen, daarvan is toch maar een klein gedeelte interessant
pi_99463597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prijs boeit niet, je kan het of wel of niet betalen. Als je het niet kan moet jij je eisen bijstellen
pi_99463685
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom mensen nog steeds structureel het feit dat de prijzen blijkbaar niet zo onder druk staan dat er een enorme daling gaande is negeren.
Welke enorme daling?
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:56:18 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99463993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Prijs boeit niet, je kan het of wel of niet betalen. Als je het niet kan moet jij je eisen bijstellen
Met hetzelfde argument kan je een brood voor 100 euro verkopen. Iedere Nederlander KAN dat betalen. Er zijn er echter bar weinig die dat WILLEN betalen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:57:19 #141
194833 Hanoying
pi_99464044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan wel stoer opmerken dat de prijs helemaal niet relevant is maar dat is natuurlijk onzin. Als je geen twee miljoen op de bank hebt staan ben je dus ook niet in staat willekeurig welk huis te kopen dat je zou willen. Je zal dus moeten gaan voor het huis dat het meest aan je wensen voldoet binnen je beschikbare budget.
pi_99464075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met hetzelfde argument kan je een brood voor 100 euro verkopen. Iedere Nederlander KAN dat betalen. Er zijn er echter bar weinig die dat WILLEN betalen.
Koper maakt de prijs niet :W
pi_99464107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Nou, als ik bakker ben en ik heb maar 1 brood, dan kun jij kiezen: Of je betaald 100,- euro, of ik eet hem zelf op.
pi_99464121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je kan wel stoer opmerken dat de prijs helemaal niet relevant is maar dat is natuurlijk onzin. Als je geen twee miljoen op de bank hebt staan ben je dus ook niet in staat willekeurig welk huis te kopen dat je zou willen. Je zal dus moeten gaan voor het huis dat het meest aan je wensen voldoet binnen je beschikbare budget.
Dus koop je een huis wat binnen je budget ligt
pi_99464155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou, als ik bakker ben en ik heb maar 1 brood, dan kun jij kiezen: Of je betaald 100,- euro, of ik eet hem zelf op.
Dan ga ik naar de buurman en koop ik daar een brood voor een euro
pi_99464166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:57 schreef Hanoying het volgende:
Dat is toch precies wat hij zei?

quote:
Als je het niet kan moet jij je eisen bijstellen
pi_99464231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan ga ik naar de buurman en koop ik daar een brood voor een euro
Dan wens ik jou succes, en ik heb in ieder geval mijn brood. Ik bepaal de prijs waarvoor ik het enige brood dat ik heb weg wil doen, niet jij. :D
pi_99464276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan wens ik jou succes, en ik heb in ieder geval mijn brood. Ik bepaal de prijs waarvoor ik het enige brood dat ik heb weg wil doen, niet jij. :D
Moet je doen, ik kom je inventaris wel ophalen bij de veiling
pi_99464309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het issue is dat veel bakkers toch ergens anders zullen gaan willen wonen op termijn, en dan zullen ze de bakkerij toch echt voor een reeele marktprijs verkopen.
pi_99464390
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het issue is dat veel bakkers toch ergens anders zullen gaan willen wonen op termijn, en dan zullen ze de bakkerij toch echt voor een reeele marktprijs verkopen.
Alleen als ze dan zelf een andere bakkerij terug kunnen kopen EN erop vooruit gaan. Anders kun je beter blijven zitten waar je zit.

Beter 1 bakkerij in de hand, dan 10 in de lucht. :+
pi_99464545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alleen als ze dan zelf een andere bakkerij terug kunnen kopen EN erop vooruit gaan. Anders kun je beter blijven zitten waar je zit.

Beter 1 bakkerij in de hand, dan 10 in de lucht. :+
Mja als je wilt verhuizen wil je verhuizen. Op landelijk niveau gaat dat gewoon gebeuren. Voor de meesten gaat het ook enkel om een fictief verlies, en is het een kwestie can de acceptatiefases doorlopen.
pi_99464628
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja als je wilt verhuizen wil je verhuizen. Op landelijk niveau gaat dat gewoon gebeuren. Voor de meesten gaat het ook enkel om een fictief verlies, en is het een kwestie can de acceptatiefases doorlopen.
2008: Kut de economie gaat kut
2009: Ja kut
2010: God, wat gaat het kut
2011: Het gaat nog steeds kut

Zoiets?
pi_99464806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

2008: Kut de economie gaat kut
2009: Ja kut
2010: God, wat gaat het kut
2011: Het gaat nog steeds kut

Zoiets?
Tuurlijk het kost tijd. Eerst gaan mensen uitstellen. Hopen dat het rap beter gaat.

Er zijn trouwens al genoeg mensen die hun al dan niet fictieve verlies nemen. Voor de massa kost het wat meer tijd.
pi_99464903
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Tuurlijk het kost tijd. Eerst gaan mensen uitstellen. Hopen dat het rap beter gaat.

Er zijn trouwens al genoeg mensen die hun al dan niet fictieve verlies nemen. Voor de massa kost het wat meer tijd.
Hoe lang zou het duren? 5 jaar, 8 jaar, 10 jaar, 15 jaar?

Vertel het ons nostradamus
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:27:04 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99465664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Koper maakt de prijs niet :W
2007 is voorbij...
pi_99465823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

2007 is voorbij...
Klopt, 1990 ook
pi_99466138
Koper bepaald inderdaad niet de vraagprijs, maar wel de marktprijs.

(voor een deel dan)
pi_99467123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef Terrorizer het volgende:
Koper bepaald inderdaad niet de vraagprijs, maar wel de marktprijs.

(voor een deel dan)
Volgens mij beiden, zowel koper als verkoper moeten tevreden zijn. Anders krijg je zoals nu geen transacties....
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:14:04 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99470362
Is dat een idee voor onze corporaties om van die overtollige woningen af te komen
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99470479
Nee
pi_99470839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
Is dat een idee voor onze corporaties om van die overtollige woningen af te komen
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
'Een van de huizen in het stadje is voor slechts 10.000 pond (omgerekend 11.350 euro) verkocht'

Dat is wel een goede deal voor alle mensen hier die denken dat locatie toch niet uitmaakt. :Y
  vrijdag 15 juli 2011 @ 07:59:46 #162
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99491293
Huizenbezitter profiteert van griekse ellende

quote:
AMSTERDAM - Nederlandse huizenbezitters profiteren van de nijpende financiële situatie in Griekenland.

Een aantal hypotheekverstrekkers heeft de afgelopen dagen de hypotheekrente verlaagd en de verwachting is dat grotere banken dat voorbeeld zullen volgen, schrijft De Telegraaf vrijdag.

De hypotheekvertrekkers haken hiermee in op de voortgaande daling van de rente op de Nederlandse kapitaalmarkt.

De afgelopen tijd zijn beleggers door de onrust rond de euro uit de Griekse en Italiaanse obligaties gestapt en hebben die verruild voor de veiligere Duitse, Zweedse en Nederlandse obligaties.

Profiteren

Die ontwikkeling drukt de rente op de kapitaalmarkt, zegt hoogleraar monetaire economie Ivo Arnold van Nyenrode in de krant. "Het is een logisch gevolg dat vervolgens ook de hypotheekrente daalt. Het is vreemd dat de huizenbezitters in ons land profiteren van de Griekse toestanden, maar zo werken de financiële markten nu eenmaal."

Hypotheekverstrekkers als Syntrus Achmea, Florius en BNP gaan de tarieven met een paar procentpunten verlagen. Het gaat om een daling van ongeveer 0,1 procent bij hypotheekrentes met een looptijd van vijf, tien en vijftien jaar.

Concurrentie

De Nederlandse Mededingingsautoriteit juicht de ontwikkeling toe. "Als de tarieven omlaag gaan, nodigt dit uit tot meer concurrentie op de hypotheekmarkt. Huizenbezitters doen er dan ook goed aan om te shoppen", zegt een woordvoerder in de krant.
Hmm, straks op de terugweg maar even een bakje feta met olijfjes kopen voor bij de wijn vanavond...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:30:57 #163
324665 meth77
to do or not to do
pi_99491580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:59 schreef Whuzz het volgende:
Huizenbezitter profiteert van griekse ellende

[..]

Hmm, straks op de terugweg maar even een bakje feta met olijfjes kopen voor bij de wijn vanavond...
Dan gaat dus de rente weer omhoog
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:32:00 #164
324665 meth77
to do or not to do
pi_99491592
Maar de griekse huizen en spaanse huizen worden nog goedkoper en banken komen nog meer in de problemen
pi_99491615
Als straks het systeem crashed.... gaan ze de schuldenslaven dan samendrijven in werkkampen om hun schulden m.b.v. dwangarbeid af te lossen?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:37:49 #166
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99491656
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:33 schreef VirtualMemory het volgende:
Als straks het systeem crashed....
_O-

In 2012 zeker? ;)
pi_99491716
quote:
Als straks het systeem crashed.... gaan ze de schuldenslaven dan samendrijven in werkkampen om hun schulden m.b.v. dwangarbeid af te lossen?
Nee man je weet toch wel dat ze huurlullo's dan nog meer gaan uitpersen. Dat zien we ook al hier in NL gebeuren.

Maar xeno met die goedkope huizenprijzen in griekenland en spanje kun je met je spaargeld ook een vastgoedimperium gaan opbouwen. :D
pi_99491764
quote:
Als straks het systeem crashed....
Het systeem crashed niet.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:46:53 #169
324665 meth77
to do or not to do
pi_99491767
quote:
nee als de euro crashed, dan kun je met een ons goud een huis kopen
pi_99491768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe lang zou het duren? 5 jaar, 8 jaar, 10 jaar, 15 jaar?

Vertel het ons nostradamus
Normaal gesproken 7 jaar. Je kent het gezegde: 7 magere jaren, 7 vette jaren... Maar zoals nu heb ik mijn twijfels of dat echt gaat gebeuren :)
pi_99493179
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het systeem crashed niet.
Nee daar zorgen de Europese regeringsleiders wel voor door ons in financiële slavernij te storten. Maar ik ben blij dat de huizenkopers nog enkele kruimels krijgen toegeworpen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:19:25 #172
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99495034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:32 schreef meth77 het volgende:
Maar de griekse huizen en spaanse huizen worden nog goedkoper en banken komen nog meer in de problemen
In Spanje zeker. Mooi dat de overheden nu vrijwel niet verder kunnen stimuleren. De rit naar beneden kan gaan beginnen.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:52:42 #173
194833 Hanoying
pi_99495989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar ik ben blij dat de huizenkopers nog enkele kruimels krijgen toegeworpen.
De lagere rente op Nederlandse en Duitse staatsobligaties is een direct gevolg van de vlucht van kapitaal uit de meer en meer risicovol geachtte staatsobligaties van de piigs en in mindere mate de normale effecten en obligatiemarkt.

Dat is op korte termijn voor Nederland leuk, we lenen immers goedkoper, maar op langere termijn is dat ontzettend schadelijk. Het is immers duidelijk dat de rekening van het feit dat de zuidelijke landen door het putje gaan uiteindelijk grotendeels bij de noordelijke landen komt te liggen. De Nederlandse schuldenpositie verslechtert voorlopig alleen nog maar verder en dit zal op termijn ook zijn weerslag vinden op de door de markt verwachtte rente.

Het grappige is dat de huizenmarkt er zowel bij voortdurende crisis als bij economisch herstel niet goed voor staat.
* Bij voortdurende crisis is er onvoldoende vertrouwen in de markt om grote schulden aan te gaan, blijven banken terughoudend in het verstrekken van krediet en hangt het scenario van oplopende werkloosheid dat we tot nog toe gemist hebben nog als een zwaard van damocles boven de markt.
* Bij economisch herstel en verdampende begrotingstekorten zal het kapitaal dat zijn toevlucht zocht in veilige staatsobligaties weer naar meer renderende investeringen zoeken waardoor de rente oploopt en de financieerbaarheid van huizen direct sterk afneemt.

De middellange termijn van de huizenmarkt is niet positief. In het beste geval zie je een klein hikje als gevolg van de verlaagde overdrachtsbelasting maar de seinen staan nog steeds op rood.
pi_99496119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef antfukker het volgende:

[..]

Normaal gesproken 7 jaar. Je kent het gezegde: 7 magere jaren, 7 vette jaren... Maar zoals nu heb ik mijn twijfels of dat echt gaat gebeuren :)
Waar waren de 7 magere jaren in de jaren 90?
pi_99496167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:52 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De lagere rente op Nederlandse en Duitse staatsobligaties is een direct gevolg van de vlucht van kapitaal uit de meer en meer risicovol geachtte staatsobligaties van de piigs en in mindere mate de normale effecten en obligatiemarkt.

Dat is op korte termijn voor Nederland leuk, we lenen immers goedkoper, maar op langere termijn is dat ontzettend schadelijk. Het is immers duidelijk dat de rekening van het feit dat de zuidelijke landen door het putje gaan uiteindelijk grotendeels bij de noordelijke landen komt te liggen. De Nederlandse schuldenpositie verslechtert voorlopig alleen nog maar verder en dit zal op termijn ook zijn weerslag vinden op de door de markt verwachtte rente.

Het grappige is dat de huizenmarkt er zowel bij voortdurende crisis als bij economisch herstel niet goed voor staat.
* Bij voortdurende crisis is er onvoldoende vertrouwen in de markt om grote schulden aan te gaan, blijven banken terughoudend in het verstrekken van krediet en hangt het scenario van oplopende werkloosheid dat we tot nog toe gemist hebben nog als een zwaard van damocles boven de markt.
* Bij economisch herstel en verdampende begrotingstekorten zal het kapitaal dat zijn toevlucht zocht in veilige staatsobligaties weer naar meer renderende investeringen zoeken waardoor de rente oploopt en de financieerbaarheid van huizen direct sterk afneemt.

De middellange termijn van de huizenmarkt is niet positief. In het beste geval zie je een klein hikje als gevolg van de verlaagde overdrachtsbelasting maar de seinen staan nog steeds op rood.
De krimpende arbeidsmarkt is een veel grotere bedreiging voor de middenlange termijn maar die zorgt er wel voor dat het werkeloosheidsspook in de kast blijft
pi_99496189
quote:

[..]

En jij huurt nu in de private sector?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:09:00 #177
194833 Hanoying
pi_99496477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En jij huurt nu in de private sector?
ja en op je volgende vraag: ja, het zou goedkoper zijn dezelfde woning te kopen :D

Voordat je gaat blaten dat ik niet eeuwig aan de kant moet blijven staan overigens even de opmerking dat ik wel een appartement en een stuk grond in het buitenland heb en aanhoud. Ben 1,5 jaar geleden terug naar NL gekomen en we (Hanoying en vrouwlief) hebben de beslissing genomen niet direct te kopen in Nederland gezien de markt.

Over een jaar zal ik er wel aan moeten geloven vrees ik dus ik hoop wel dat de daling even rap doorzet.. (vrees overigens van niet dus zal uiteindelijk alsnog in een dalende markt moeten kopen maar dan in ieder geval niet op de absolute top :P)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanoying op 15-07-2011 12:17:40 ]
pi_99496680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

De krimpende arbeidsmarkt is een veel grotere bedreiging voor de middenlange termijn maar die zorgt er wel voor dat het werkeloosheidsspook in de kast blijft
De krimpende arbeidsmarkt zorgt er echt niet voor dat de welvaart gaat toenemen, immers de markt krimp omdat er minder werknemers zijn die wel de oudedagsvoorziening en gezondheidszorg voor een grote groep ouderen moet gaan betalen.

Daarboven komt ook nog eens dat veel bedrijven kapot zullen gaan als gevolg van personele tekorten, iets wat enkel 'gerepareerd' kan worden door mensen van elders te halen.

De globalisering is ook een issue, hierdoor zullen goed betaalde banen in de productieve sector blijven wegvloeien als gevolg van de verdere afbouw van productieve sectoren.

Nederland staat er dus helemaal niet zo florissant bij, Amerika is ons voorland en dat is aardig aan het veranderen in een tweede wereldland :)
pi_99496719
Nu weet je ook dat je niet op de absolute top koopt en als jij de economische situatie kan voorspellen over een jaar ben je een held, ik kan het namelijk niet
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:27:01 #180
194833 Hanoying
pi_99497037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu weet je ook dat je niet op de absolute top koopt en als jij de economische situatie kan voorspellen over een jaar ben je een held, ik kan het namelijk niet
Er zijn zo'n 4 miljoen koopwoningen waarvan er zo ongever 250.000 op funda staan.

Zo lang meer dan één op de twintig huizen te koop staat kan ik in ieder geval voorspellen dat de prijzen niet omhoog gaan. Voorlopig is er verder in 2 jaar zeker 10-15 % van de prijs af voor de categorie huizen die ik leuk vind, is er 4 % overdrachtsbelasting af en is mijn inkomen gestegen met zo'n 20 % (na een jaar van gedetacheerd naar vast betekende een sprongetje).

Het kan in een stagnerende markt echt wel lonen om even te wachten hoor. Elk jaar dat je wacht wordt je positie sterker.
pi_99497079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:27 schreef Hanoying het volgende:

Het kan in een stagnerende markt echt wel lonen om even te wachten hoor. Elk jaar dat je wacht wordt je positie sterker.
Yep... de prijzen dalen al jaren en laatst kwam daar ook nog eens een lagere overdrachtsbelasting bij.

Het wordt steeds leuker om te wachten met kopen want de rente schijnt ook weer te dalen :D
pi_99497142
Met de huidige tempo waarin de prijzen dalen kan je gewoon gratis huren, nu kopen is je geld over de schutting smijten :{w
pi_99497191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:30 schreef VirtualMemory het volgende:
Met de huidige tempo waarin de prijzen dalen kan je gewoon gratis huren, nu kopen is je geld over de schutting smijten :{w
Je rekenmachine is kapot
pi_99497211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:27 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Er zijn zo'n 4 miljoen koopwoningen waarvan er zo ongever 250.000 op funda staan.

Zo lang meer dan één op de twintig huizen te koop staat kan ik in ieder geval voorspellen dat de prijzen niet omhoog gaan. Voorlopig is er verder in 2 jaar zeker 10-15 % van de prijs af voor de categorie huizen die ik leuk vind, is er 4 % overdrachtsbelasting af en is mijn inkomen gestegen met zo'n 20 % (na een jaar van gedetacheerd naar vast betekende een sprongetje).

Welke periode van 2 jaar?
pi_99497515
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je rekenmachine is kapot
Dat denk jij maar, reken maar eens uit wat je uiteindelijk niet hoeft te financieren. Dat scheelt een hoop geld over de looptijd.
Als spaarder word je genaaid door de banksters, dus kun je maar beter je rendement halen uit goedkoop huren en je exces te sparen, wat je dan later niet hoeft te financieren is het rendement wat eigenlijk van de spaarder is gestolen :Y)
pi_99497538
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Overigens ben je weer helemaal sterk terug met je one-liners O+
pi_99497637
quote:

Wat denk je dat ik bedoel met mijn zin dat we in economische slavernij gestort worden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_99497783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Dat denk jij maar, reken maar eens uit wat je uiteindelijk niet hoeft te financieren. Dat scheelt een hoop geld over de looptijd.
Als spaarder word je genaaid door de banksters, dus kun je maar beter je rendement halen uit goedkoop huren en je exces te sparen, wat je dan later niet hoeft te financieren is het rendement wat eigenlijk van de spaarder is gestolen :Y)
Met jou valt dus niet serieus te discussieren :W
pi_99497796
Wat is nu de 10 jaars rente?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:09:47 #190
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99498480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:15 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

De krimpende arbeidsmarkt zorgt er echt niet voor dat de welvaart gaat toenemen, immers de markt krimp omdat er minder werknemers zijn die wel de oudedagsvoorziening en gezondheidszorg voor een grote groep ouderen moet gaan betalen.

Daarboven komt ook nog eens dat veel bedrijven kapot zullen gaan als gevolg van personele tekorten, iets wat enkel 'gerepareerd' kan worden door mensen van elders te halen.

De globalisering is ook een issue, hierdoor zullen goed betaalde banen in de productieve sector blijven wegvloeien als gevolg van de verdere afbouw van productieve sectoren.

Nederland staat er dus helemaal niet zo florissant bij, Amerika is ons voorland en dat is aardig aan het veranderen in een tweede wereldland :)
Even samenvatten in het kader van babyboomers: degenen die nu nog in de productie werken, zijn straks nodig om bejaarden te verzorgen en te wassen, waardoor de productie wegvalt en daar importpersoneel voor nodig is.
Is het niet veel beter om onze bejaarden te exporteren? AOW door 4 delen, zodat ze een goedkope warme oude dag kunnen hebben in een Nederlandse enclave in een lageloneland ergens verweg?
pi_99498674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even samenvatten in het kader van babyboomers: degenen die nu nog in de productie werken, zijn straks nodig om bejaarden te verzorgen en te wassen, waardoor de productie wegvalt en daar importpersoneel voor nodig is.
Is het niet veel beter om onze bejaarden te exporteren? AOW door 4 delen, zodat ze een goedkope warme oude dag kunnen hebben in een Nederlandse enclave in een lageloneland ergens verweg?
Zou dat het zijn om griekenland uit de schuldcrisis te laten komen, wij verschepen oude van dagen en krijgen er schulden voor terug, maar hoeven wel minder aow premies uit te keren. 8-)

Ik vraag me alleen af of de oudjes en de familie er op zitten te wachten. :')
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:28:17 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99499185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou dat het zijn om griekenland uit de schuldcrisis te laten komen, wij verschepen oude van dagen en krijgen er schulden voor terug, maar hoeven wel minder aow premies uit te keren. 8-)
Ik zie mogelijkheden!

quote:
Ik vraag me alleen af of de oudjes en de familie er op zitten te wachten. :')
De oudjes krijgen weinig keus als hun AOW door 4 gaat.
De familie zal er blij mee zijn >:) >:)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:30:36 #193
324665 meth77
to do or not to do
pi_99499273
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kunt een bejaardenhuis in de filipijnen beginenn , genoeg verpleegsters daar
pi_99499644
http://bd.nl/nieuws/tilbu(...)van-brabant-1.100343

met een leuk kaartje erbij over welk percentage huizen nu al langer dan 2 jaar te koop staan.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:45:12 #195
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99499804
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:40 schreef Basp1 het volgende:

met een leuk kaartje erbij over welk percentage huizen nu al langer dan 2 jaar te koop staan.
Mensen die buiten de randstad gaan wonen vragen er ook om .
;)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:34:18 #196
194833 Hanoying
pi_99502018
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De laatste 2
pi_99502497
quote:

[..]

Inderdaad. De huidige prijzen zijn gebaseerd op de absurde combinatie van de lage rentes van een slechte economie, plus goede salarissen van een goede economie. Welke kant de economie op ook opgaat, een van de twee condities gaat niet meer op. De prijzen dalen lekker door...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:37:12 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99522013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:45 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Inderdaad. De huidige prijzen zijn gebaseerd op de absurde combinatie van de lage rentes van een slechte economie, plus goede salarissen van een goede economie. Welke kant de economie op ook opgaat, een van de twee condities gaat niet meer op. De prijzen dalen lekker door...
juist alles wordt goedkoper, er is grond in overvloed bij de gemeentes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99523994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
juist alles wordt goedkoper, er is grond in overvloed bij de gemeentes
Yep, want elke timmerman, metselaar enz enz. enz. verdient elk jaar minder...

(Het materiaal is maar 30% van de bouwkosten...)
pi_99532091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:40 schreef Basp1 het volgende:

Tilburg, Uden/Veghel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')