Senna zegt "kinderdaguhbijf"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:48 schreef Xenia het volgende:
[..]
Net als kinderdagverblijf.
Wij hebben vorige week besloten dat we het tegenover Xeentje school gaan noemen in plaats van kinderdagverblijf. "Ga je mee naar het kinderdagverblijf?" tegen een dreumes van 80 cm die net leert praten klinkt niet vinden wij.
Groof, heel veel plezier!
MeNicole, wat liefVeel plezier met zwemmen zo. En morgen feest
Nopequote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:57 schreef draculettetje het volgende:
ik hoef toch met dat automatisch openen van een nieuw deel niet OP aan te passen?
quote:
Wel!quote:
Liefquote:
Het pakje melk en pakje pap mocht wel. Maar het water met diksap in de drinkfles moest weg. Omdat er meer dan 100 ml in de fles zat zei hij. Dus toen opperde ik het flesje leeg te drinken tot er nog maar 100 ml in zat, maar dat mocht niet baten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:22 schreef becky27 het volgende:
oh echt mogen de dreumessen ook geen drinken meenemen? Stom.
belachelijk star!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:24 schreef Xenia het volgende:
Het pakje melk en pakje pap mocht wel. Maar het water met diksap in de drinkfles moest weg. Omdat er meer dan 100 ml in de fles zat zei hij. Dus toen opperde ik het flesje leeg te drinken tot er nog maar 100 ml in zat, maar dat mocht niet baten.
ik zal er de volgende keer opletten ...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wel!Het linkje naar het vorige topic gaat niet automatisch mee.
En door de pijltjese bovenaan zou het er niet meer inhoeven ook, maar ik ben een meut.
Inderdaad. Eerst wilde hij het pakje melk en pap ook weggooien. Toen ik hem vertelde dat het een maand eerder wel gewoon mee mocht zei hij dat dat kwam omdat dat melk was. Ik vertelde hem dat het nu ook melk was, waarop hij het na veel gediscusieer ging vragen bij een collega en we ze uiteindelijk gelukkig wel mee mochten nemen het vliegtuig in. Maar als ik niet zo stellig was geweest, hadden we alles weg moeten gooien. En ondertussen Xeentje maar huilen omdat hij haar flesje had afgepakt. Ik heb hem aan het eind, nadat hij het flesje had leeggegooid en we door konden lopen, nog wel gevraagd of het goed voelde, wijzend op de dikke tranen van mijn mupje.quote:
nee die gaan er nooit meer af. je zult gewoon wat preciezer moeten mikken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:40 schreef ymme het volgende:
Ik ben me eens aan het verdiepen in potjes en brilverkleiners.
Ik moet toch ooit weten hoe en wat
die brilverkleiners, gaan die net zoals de gewone wcbril ook omhoog, zodat wij volwassen gewoon op de bril kunnen zitten? Anders lijkt het me wel heel lastig worden en om nou steeds die bril (verkleiner dan) er steeds op en af te moeten doen is ook al weer zn gedoe.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:33 schreef Sorbootje het volgende:
ik moet er werkelijk niet aan denken. Volgens mij ben ik gewoon niet zo sociaal.
WTF is daar een gedoe aanquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:40 schreef ymme het volgende:
die brilverkleiners, gaan die net zoals de gewone wcbril ook omhoog, zodat wij volwassen gewoon op de bril kunnen zitten? Anders lijkt het me wel heel lastig worden en om nou steeds die bril (verkleiner dan) er steeds op en af te moeten doen is ook al weer zn gedoe.
Werkt dat zo?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:50 schreef Takkembah het volgende:
Xenia, pfff wat een gedoe...
[..]+1
Floris welkoM!
[..]
WTF is daar een gedoe aan? Bril omhoog, ding erin, bril omlaag. Bril onmhoog, ding eruit, bril omlaag
I know.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:52 schreef ymme het volgende:
Het is gewoon handiger dat het net zo werkt als een gewone wc bril![]()
Gewoon even omhoog zetten, zelf op de gewone wcbril gaan zitten en bril weer omlaag.
Dacht ook dat wcverkleiner zo werkte
En het was maar een vraag hoor![]()
Ik kreeg ook eenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Werkt dat zo?Ik vond het al zo'n instabiel geheel.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kreeg ook eenvan mijn echtgenoot dat ik dat niet zelf bedacht had.
![]()
![]()
Ja, en toch... noem mij maar een trut hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:48 schreef Xenia het volgende:
trui
[..]
Inderdaad. Eerst wilde hij het pakje melk en pap ook weggooien. Toen ik hem vertelde dat het een maand eerder wel gewoon mee mocht zei hij dat dat kwam omdat dat melk was. Ik vertelde hem dat het nu ook melk was, waarop hij het na veel gediscusieer ging vragen bij een collega en we ze uiteindelijk gelukkig wel mee mochten nemen het vliegtuig in. Maar als ik niet zo stellig was geweest, hadden we alles weg moeten gooien. En ondertussen Xeentje maar huilen omdat hij haar flesje had afgepakt. Ik heb hem aan het eind, nadat hij het flesje had leeggegooid en we door konden lopen, nog wel gevraagd of het goed voelde, wijzend op de dikke tranen van mijn mupje.
Het hangt er gewoon echt vanaf wie je treft bij de controle. Heen en terug naar Portugal was er niks aan de hand, alles mocht mee, alleen wilden ze dat ik zelf een slokje uit haar beker nam. De keer erop was het op de heenreis dus zo moeilijk, terwijl er terug weer helemaal niks aan de hand was.
Op zich mee eens, zo redeneer ik ook altijd. Ik ben best een neuroot als het op vliegen en veiligheid aankomt. Alleen in dit geval was het wel echt onzin imo. Maar dat vind ik al snel als mijn mupje ergens van moet huilen natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en toch... noem mij maar een trut hoor, maar toch heb ik liever dat ze zo star zijn met limonade dan dat mijn vliegtuig naar beneden dondert omdat er toch iets tussendoor geglipt is. Ik ga er altijd maar vanuit dat de klootzakken die echt kwaadwillen zich echt niet zullen schamen om dingen dmv een kind mee te smokkelen...
Logisch. Wij plassen zelf ook niet op het potje. Ik wilde als kind ook niet op het potje, maar direct op de wc. Ik kan me voorstellen dat ze op die manier eerder doorhebben wat de bedoeling is dan wanneer ze op een plastic ding moeten plassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:47 schreef becky27 het volgende:
Huh stiemie nu ben ik wel heel benieuwd hoe het gaat vanavond/ vannacht.
Ons Kdv is geen voorstander van het potje maar raden aan kinderen meteen met verkleiner op de wc te zetten.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom trouwens wel gewoon op facebook hoor. Daar zal ik regelmatig fotootjes plaatsen.
Daar haal ik ze nooit weg hoor. Zijn wij eigenlijk al vrienden?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:06 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Misschien ben ik dan wel eens op tijd![]()
*crosst ook haar fingers*
ik niet, das speciaal voor jou denk ikquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zien jullie ook steeds die palmboom op dat bountyeiland boven in beeld?
Dank jequote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Sonnetje, ik heb de foto's ook gezien. Wat een heerlijk ventje is je knul geworden zeg!
afgelopen maandag wel, hij was toen een stuk zieker als nu, en dan is het niet fijn als je stil moet zitten met een gekke muts op je hoofd en dat 20 min lang.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O dat is vervelend, is het belastend voor Roy?
En toch denk ik dat er wel eens een verband zou kunnen zijn. Dat wil zeggen, het zou best zo kunnen zijn dat het slapen over het algemeen beter gaat als ze meer quality time met jullie alleen heeft. Dat het dan niet voor elke dag precies zo opgaat lijkt me niet zo raar.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:00 schreef Stiemie het volgende:
Hmm nee eigenlijk verder niks anders dan anders gedaan vandaag. Ja vanmiddag meer quality-time gehad omdat grote zus op school ging wennen. Maar dat hebben we zaterdag bv ook gehad omdat Linde ging logeren en toen was het 's avonds toch weer bal
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:03 schreef Stiemie het volgende:
<ssssttttt dan hoort de fokwet het niet>ze slaapt gewoon nog steeds. Klein duveltje dat het is</ssssttttt dan hoort de fokwet het niet>
Ze krijgen sowieso allebei altijd een eigen verhaaltje met 1 van ons zodat ze ook echt even persoonlijke aandacht hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En toch denk ik dat er wel eens een verband zou kunnen zijn. Dat wil zeggen, het zou best zo kunnen zijn dat het slapen over het algemeen beter gaat als ze meer quality time met jullie alleen heeft. Dat het dan niet voor elke dag precies zo opgaat lijkt me niet zo raar.
Nou ja, zoals ik gister al zei zou ik het preventief over die boeg gooien, samen met 'meer controle/voorspelbaarheid'.
Kan haar vader daar dan niet iets op bedenken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:08 schreef Stiemie het volgende:
Ik denk dat mijn kleine uk gewoon een lekkere driftkikker is die flink kan doordrammen. Heeft ze van d'r vader hoor
De tuitbeker hier heeft een flink gat en het drinken komt er ook makkelijk uitquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:21 schreef ymme het volgende:
Nog even een vraagje zonder bij te lezen.
Mart snapt eindelijk hoe je uit een tuitbeker moet drinken, maar hij krijgt er niets uit. Heb het zelf ook geprobeerd maar je moet ook flink zuigen om er wat uit te krijgen. Het is overigens een beker van lief! Hoort het zo heeeel zwaar te gaan?
'Toddlerese' betekent dat je dat op een heel kernachtige manier doet. Je zegt bijvoorbeeld niet: "Ivan is boos omdat hij niet met de afstandsbediening mag spelen!" Maar zoiets als: "Boos! Ivan is boos! Boos! Geen afstandsbediening!" En als je ziet dat je contact krijgt met je kind kun je er meer volzinnen van maken. Het idee is bovendien dat jij dan aan de beurt bent. Dan kun je dus een reden geven voor het niet mogen doen van iets en je kunt een alternatief aanbieden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
becky
Hoe vroeg was het?
Asy, dat benoemen probeer ik ook te doen, maar ik heb niet het idee dat ze het al begrijpt. Ze reageert er in ieder geval totaal niet op
Welk merk/soort is dat?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
De tuitbeker hier heeft een flink gat en het drinken komt er ook makkelijk uit
Is het een anti-lekexemplaar?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:21 schreef ymme het volgende:
Nog even een vraagje zonder bij te lezen.
Mart snapt eindelijk hoe je uit een tuitbeker moet drinken, maar hij krijgt er niets uit. Heb het zelf ook geprobeerd maar je moet ook flink zuigen om er wat uit te krijgen. Het is overigens een beker van lief! Hoort het zo heeeel zwaar te gaan?
Owh ja, dat. Daar waarvan ik zei dat ik me er echt belachelijk bij zou voelenquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
'Toddlerese' betekent dat je dat op een heel kernachtige manier doet. Je zegt bijvoorbeeld niet: "Ivan is boos omdat hij niet met de afstandsbediening mag spelen!" Maar zoiets als: "Boos! Ivan is boos! Boos! Geen afstandsbediening!" En als je ziet dat je contact krijgt met je kind kun je er meer volzinnen van maken. Het idee is bovendien dat jij dan aan de beurt bent. Dan kun je dus een reden geven voor het niet mogen doen van iets en je kunt een alternatief aanbieden.
Ik merkte dat Ivan al heel snel veel begreep van wat ik zei. Ze zou je nog kunnen verbazen!
Dat was me nog niet eens opgevallenquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:36 schreef miss_sly het volgende:
becky, je post was van half 2 ongeveer...daarna nog wat geslapen?
Ja, opruimenquote:Stiemie, hoe was je nacht?
En over trakteren: ik had niet het idee dat het bij ons op het kdv gebruikelijk was dat de ouders erbij zijn. Wel dus een camera achterlaten om foto's te maken, dat is wel fijn, vond ik. Wij moeten ook gewoon werken als Senna trakteert.
Hoe is het met alle zieke kindjes? Stef, Lente, Roy?
Ik denk dat ik Senna's kledingkast maar eens ga uitmesten. Ze heeft een echte mening over kleding, waardoor sommige dingen gewoon nooit meer gedragen worden: ze wil ze niet aan! dus dan kan ik net zo goed ruimte maken, toch?
Alles van Hello Kitty en Doraquote:
Dit was een heel beknopte samenvatting van hoe je dit doet. In het boek wordt uitgelegd welke mate van intensiteit je erbij moet gebruiken en hoe dit varieert per kind. Een kind als Isabeau zal het misschien als een vorm van sarcasme zien als je dat Toddlerese er te dik bovenop legt. Of misschien praat je wel niet genoeg als een holbewoner omdat je gewend bent dat ze zulke volzinnen maakt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:28 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, ik moet dat boek ook maar eens lezen. Hoewel ik dat praten op die manier geprobeerd heb en Isabeau keek of ze water zag branden.
Uit de varianten zonder anti-leksysteem komt makkelijker water. De keerzijde is dat het water er ook uit komt lopen als hij de beker op z'n kop zet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:28 schreef ymme het volgende:
Ja het dopje zit erop.
Als ik het zo lees, zijn de niet anti-lek handiger/beter?
Ohh ik ben het helemaal met haar eens! Dat overgooiertje van Lente staat haar zo cute!quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Niet eens Hello Kitty en DoraZe houdt van spijkerspul: het spijkerjurkje van Lente, het spijkerovergooiertje van Dana van Bla, tot voor kort het spijkertuinrokje van Elin van Kleurdoos, maar dat wordt te klein. Roze is wel goed, rood ook
Liever rokjes en jurkjes met ene legging dan broeken. Ze heeft echt een eigen smaak al
Ik denk wel dat dat verchil maakt: hoever je kind is met de taalontwikkeling. Bij Senna hoef ik ook niet zo basaal te reageren, die vindt dat raar. Dat is namelijk geen normale manier van communiceren. Ik doe het wel ongeveer zoals jij, maar ik zou dan meer zeggen: Ow, je bent boos! Je bent echt boos! Je wil de afstandbediening, maar dat mag niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit was een heel beknopte samenvatting van hoe je dit doet. In het boek wordt uitgelegd welke mate van intensiteit je erbij moet gebruiken en hoe dit varieert per kind. Een kind als Isabeau zal het misschien als een vorm van sarcasme zien als je dat Toddlerese er te dik bovenop legt. Of misschien praat je wel niet genoeg als een holbewoner omdat je gewend bent dat ze zulke volzinnen maakt.
Maar je zult misschien ook merken dat je basaler gaat praten naarmate de situatie urgenter is of Senna bozer is. Ook kinderen die al goed kunnen praten kunnen héél boos worden en als ze boos zijn reageren ze nu eenmaal primair (en komt een primaire benadering dus ook beter aan).quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat verchil maakt: hoever je kind is met de taalontwikkeling. Bij Senna hoef ik ook niet zo basaal te reageren, die vindt dat raar. Dat is namelijk geen normale manier van communiceren. Ik doe het wel ongeveer zoals jij, maar ik zou dan meer zeggen: Ow, je bent boos! Je bent echt boos! Je wil de afstandbediening, maar dat mag niet.
En dan niet op een te intense boze toon, maar gewoon net de nadruk erop.
Ja en dat is ook niet de bedoelingquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit de varianten zonder anti-leksysteem komt makkelijker water. De keerzijde is dat het water er ook uit komt lopen als hij de beker op z'n kop zet.
Maar dat is toch ook heel logisch? AIs je niet wil dat het water er makkelijk uit komt lopen gaat het per definitie moeite kosten om het eruit te krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:51 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja en dat is ook niet de bedoeling
Dus een anti-lek beter drinkt altijd heel lastig? Ik zelf moet al enorme kracht hebben, laat staan een klein kind.
Ik sluit me hierbij aan! Bluh!quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:08 schreef octopussy het volgende:
Die anti-lek bekers zit geloof ik een soort ventiel in. Zelf heb ik gewoon de simpele versie met 3 gaatjes in het tuitje. Gaat perfect![]()
Pff wat een stom weer op mijn mama-dag
Eerder uit de pan halen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:18 schreef Twinkly het volgende:
Succes straks tijdens het gesprek Bar, hopelijk kan de Keppra snel vervangen worden door een medicijn waar hij minder suf van wordt.
Ik duim dat hij vandaag weer naar huis mag!!!![]()
Isabeau*proest* Compliment voor je kookkunsten dus Sorbootje! Als je nog recepten en tips hebt?
Ik laat vis altijd aanbakken dus ik maak het nooit
![]()
Ja, ik denk het Miss Sly. De waterpokken zijn al aan het wegtrekken.
Niels wil echt niet meer uit een tuitbeker drinken. Hij drinkt het liefst, net als de grote mensen, uit een glas of mokAls ik onderweg ben neem ik nu een flesje water en een rietje mee. Hij kan op zich ook wel direct uit het flesje drinken, maar dat is toch wat onhandig.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik lees dat hier wel eens dat een kind maar snel weer in bed ligt wegens rothumeur; pikken ze dat? Gaan ze dan ook echt slapen? Behalve als Senna echt ziek is, hoef ik neit te proberen haar eerder dan na de lunch in bed te leggen, dat wordt een drama. In geval van rothumeur gaan we dan maar fietsen, wandelen, knutselen samen of gaat de tv aan
Dit is mijn humeurige gebakje na een kwartiertje ijsberen in de doek. In bed leggen hoef ik echt niet te proberen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik lees dat hier wel eens dat een kind maar snel weer in bed ligt wegens rothumeur; pikken ze dat? Gaan ze dan ook echt slapen? Behalve als Senna echt ziek is, hoef ik neit te proberen haar eerder dan na de lunch in bed te leggen, dat wordt een drama. In geval van rothumeur gaan we dan maar fietsen, wandelen, knutselen samen of gaat de tv aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Becky, wat een dramanacht
Fijn dat Roy weer thuis is![]()
Ik hoop het ook cara![]()
ik doe in de ochtend tot een uur of half 10 wat dingen thuis. Dan is Senna fijn aan het spelen en doe ik wat was, ruim wat op, die dingen. Dan gaan we erop uit samen (Artis, speeltuin, boodschappen doen, park, kinderboerderij, nou ja, maar net hoe het uitkomt). Afhankelijk van hoe moe Senna is, zijn we dus ergens tussen half 12 en half 1 thuis. Dan eten en naar bed. Zo hou ik haar ook actief en dus ook wakker tot na de lunch. Soms zit ze wel half slapend te eten, en iig gaan gedurende de lunch haar ogen steeds wat langer dichtquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:52 schreef Twinkly het volgende:
Dat is heel herkenbaar!
Zo'n ritme lijkt me wel prettig, dan kun je veel beter dingen buitenshuis en bezoek plannen. Maar ik zou niet weten hoe ik Niels (zonder drama's) wakker zou moeten houden tot na de lunch, hij is er echt nog niet aan toe.
Neeeequote:Op woensdag 13 juli 2011 16:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Morretje ben je zwanger? Is dat al officieel bekend? (als in update-topic)
Dat! En ja, dat lijkt me ook wel een goed idee eigenlijkquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:40 schreef miss_sly het volgende:
Davinia, volgens mij is Morretje niet zwanger, maar vraagt ze zich af of het handig is om zwanger te zijn als ze hun huis gaan verbouwen.
Morretje: ik zou zeggen: zwanger kan prima, dan kun je mooi bevallen als alles klaar is
mee eensch isquote:Op woensdag 13 juli 2011 20:01 schreef Aoraki het volgende:
Morretje, ik zou wel oppassen met zwanger en verbouwen, hoor. Ik weet niet hoe je eerste zwangerschap is verlopen, maar ik vind het nu veel zwaarder omdat we al een dreumes hebben. Daarnaast kan je heel moe worden of (ernstige) kwaaltjes krijgen en dan je kan misschien niet optimaal meehelpen waardoor de verbouwing gaat uitlopen, ook omdat je lief met je dreumes aan de haal moet waardoor hij ook niet kan doorwerken. (mij lijkt het dus niet zo ideaal...)
Haha dankje!quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:34 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Plums! Wat heb je een leuke avatar
Ja karton is hier ook geen garantie dat het de sloopkogel dan wel doorstaatquote:Op woensdag 13 juli 2011 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
@mignonne; ik heb eigenlijk tnt alleen de kartonnen versies...
die zijn moeilijker te slopen...
(alhoewel Evie haar 1ste rupsje nooitgenoeg wel aan gort is inmiddelsdon't ask).
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
(alhoewel Evie haar 1ste rupsje nooitgenoeg wel aan gort is inmiddelsdon't ask).
De kartonnen boekjes zijn er hier juist het slechtst aan toe. Ivan heeft een groot en zwaar Dikkie Dik-boek en dat blijft het mooist. Het papier is van mooi en stevig materiaal gemaakt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
En je kan ze ook niet kwalijk nemen dat ze gaan tekenen in hun boeken, want mama zegt steeds "alleen op papier"quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja karton is hier ook geen garantie dat het de sloopkogel dan wel doorstaatEn ze is verrassend voorzichtig met papier! Het lijkt of ze zich er wel echt bewust van is dat dat sneller kapot gaat dan karton. Neemt niet weg dat er al eea gesneuveld is hier...
Alleen mijn pop-up boeken durf ik echt nog niet te geven, dat zou te zonde zijn als ze die sloopt...
quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:13 schreef octopussy het volgende:
[..]
En je kan ze ook niet kwalijk nemen dat ze gaan tekenen in hun boeken, want mama zegt steeds "alleen op papier"Dikkie dik is ook op papier
En zo heb ik vroegah getekend met steentjes op de nieuwe auto van de buurman.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:13 schreef octopussy het volgende:
[..]
En je kan ze ook niet kwalijk nemen dat ze gaan tekenen in hun boeken, want mama zegt steeds "alleen op papier"Dikkie dik is ook op papier
Hahahaquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Keshet het volgende:
[..]
En zo heb ik vroegah getekend met steentjes op de nieuwe auto van de buurman.![]()
Ik mocht van mijn moeder niet met steentjes op de muur tekenen.![]()
Gelukkig waren mijn ouders goed verzekerd.
Achos.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef miss_sly het volgende:
en kwam ze naar me toe lopen terwijl ze sipjes zei: ik wil zo graag met mama knuffelenNou ja, smelt enzo. Zo was ik vanavond mamaliefste en schaap was papaliefste
![]()
Ach Ivanquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Achos.Hier horen we vooral: "Broodje kaas? Broodje kaas? Ja, ja? BROODJE KAAS! Wij! Willen! Eten!"
Oh! Liefde, dat was het! Je knappe jongetje.O+quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dit had ik nog niet verteld, oeke, maar Ivan had het de hele avond over je. "Oeke kaas, oeke kaas." Ivan kreeg vanochtend van oeke - u raadt het al - kaas.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Elmo76 het volgende:
Of dat je bij de Ikea naar de wc gaat en dreumes meeneemt en ze zegt dan keihard "mama poepuh!"
Nee Tirza, mama hoeft niet te poepen, mama moet plassen. "PSSSSSSJJ".
Agosquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef miss_sly het volgende:
Hier lukt het slapen vanavond ook niet. Ze moet maar huilen en wil alleen maar bij ons zijn. Net kwam ze even de kamer in (ze moest plassen) en kwam ze naar me toe lopen terwijl ze sipjes zei: ik wil zo graag met mama knuffelen
Nou ja, smelt enzo. Zo was ik vanavond mamaliefste en schaap was papaliefste
![]()
leugens! het behang is de muur en dus verboten! jawohl!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef octopussy het volgende:
Keshet, Hannah begint het nu echt leuk te vinden om te tekenen. Ze houdt het potlood ook best netjes vast en haar tekeningen krijgen al iets meer vorm. Dat was tnt alleen maar krassen. Ze heeft van die dikke Hema potloden, die zijn niet giftig en goed afwasbaar.
Oh en ik wacht op het moment totdat ze ontdekt dat het behang ook papier is. De koppoters die ik op mijn moeders behang tekende werden niet zo gewaardeerd en toen moest ik naar mijn kamer (alwaar ik zo hard moest huilen dat mijn moeder me is komen troosten).
Lief hè?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vandaag in de supermarkt werd ie wild. Hij zag een bal, en riep gelijk "ba, ba, ba" ik had t eerst niet door tot ie er heen wilde (ik had m vast, want hij klom uit t karretje). En toen was t de rest van de winkel "ba,ba,ba"
hij was WEL heeeeeel geliefd hierquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:08 schreef Poppedein het volgende:
[..]mijn zorgvuldig uitgezochte kraamkadootje...wat doe je??
Ik merk dat het nu makkelijker wordt om dat soort dingen te kanaliseren. Hij pikt gauw dingen van mij op: als ik heel enthousiast met mijn voeten trappel of zo dan neemt hij dat over als manier om zijn vreugde te uiten. En fluisteren is ook ineens hip. Reuzehandig.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:
Als het hem niet zint gilt hij, maar ook bij lol gilt hij. Lastig om er dan iets van te zeggen![]()
B2 op jou?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
B2 lijkt op mij natuurlijk!
Isabeau doet het trouwens met alles waarmee ze klaar is. Als ze genoeg gegeten heeft keert ze haard bord om, boven de vloer. Moet ik érg alert op zijn
Ja! Deed Rienk ook!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef becky27 het volgende:
haha op de kop! Als Noortje d'r eten niet meer moet zwaait ze heen en weer met haar handen, nou alles wat dan in de buurt staat wordt op de grond gemieterd.
haha maar Noortje wil dan wel zelf MET lepel d'r toetje eten. Ze mag dus vaak met handjes eten maar couscous en zo met handen is niet handig. Zeker niet binnen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:59 schreef Shandaly het volgende:
Heel herkenbaar![]()
Als Lars genoeg heeft gehad naar zijn zin, weet hij de lepel ook erg goed af te weren. En als je het toch probeert, eindigt het op de grond. Hetzelfde met stukjes brood. En speelgoed trouwens ook
Zal ik Harry even meten? 78 cmquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:34 schreef leonieke het volgende:
We hebben officieel een mini-man16maand+ en 9,550gr en 78cm.
Voor de rest weinig speciaals te melden vanuit Kind&Gezin. Hij doet het volgens mij goed, dus had ik eigenlijk ook geen vragen.
Ze hebben hem alleszins niet uitgeput met testen
quote:
Oh dan heb je geluk!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:38 schreef Asyniur het volgende:
Bij ons met 14 mnd, dan 18 mnd en dan 2 jaar (volgens het boekje dan)
Nou maar meteen een afspraak gepland: 18 aug...
Oja en ogen in je rug
Harry loopt over de bank. En dan niet aan de rugleuning maar gewoon los over het midden van de bank
Ja de meneer aan de telefoon zei ook: uhm hij staat pas in aug op voor een oproep. Dus ik: ivm vakantie is het misschien handig als we nu een afspraak plannen en daar was hij het wel mee eensquote:Op donderdag 14 juli 2011 15:45 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Oh dan heb je geluk!
D. heeft laatst gebeld om te vragen wanneer Tirza mocht komen en toen zei die muts daar dat ze eigenlijk pas half juli op stond om een afspraak te maken!! Nu omdat D. had gebeld kon het op z'n vroegst op 2 september!![]()
Als we dus op hun gewacht haddeb dab was het oktober ofzo geworden.
neequote:Op donderdag 14 juli 2011 20:24 schreef Chan het volgende:
Oh arme LenteMaar een dokter die je kan mailen? Wat hip!
Ben benieuwd wanneer wij oproep krijgen van cb voor 2-jaar controle, vooralsnog niks gehoord.. en over 2,5 week is Timo gewoon al 2
psst! toetendoekjes halen het er snel van afquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind ook vooral de handen lastig schoon te krijgen. En voor de stoel moest ik pas zelfs schuurmiddel gebruiken.
wacht maar tot ik weer een foto van ravi post. die is een pensje aan het kwekenquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:40 schreef Incantrix het volgende:
Simmu, dat zei de dame van het CB ook inderdaad, dat dat heel netjes isWel fijn, hij heeft de afgelopen tijd ijsjes en chipjes ontdekt, dus ik had een spookbeeld van een afval-bootcamp voor anderhalfjarigen waar hij dan naartoe zou moeten enzo
Ik krijg er nog steeds de kriebels van als ik eraan terugdenkquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee![]()
![]()
damn zo snel!
ik weet nog dat ik helemaal de kriebels kreeg toen jij postte dat je vliezen waren gebrokenzo spannend
Ditquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:06 schreef Ssserpente het volgende:
Lente groeit ook iets harder dan ik ik staat ben mee te groeien.Ik blijf het gevoel hebben alsof ze er nog maar net is.
En de 'rest' die nog niet weg gaat en hier al isquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Het zit er toch echt aan te komen. Thijs is al weg, Jaël gaat, Senna, vertrekt, Timo komt over niet al te lange tijd...maar er komen allemaal nieuwe dreumesmama's met leuke dreumessen terug
Wij hebben trouwens waarschijnlijk een loopfietsje gevonden waar onze mini op kan! Vanmiddag hebben we even gepast (grappig, een fiets passen) en het leek wel goed te zijn. Zaterdag even met schaap terug, en als het goed is, krijgt ze dan zo'n fietsje van mijn schoonouders. Ze vond het wel leuk, maar ook een beetje eng. Toch lastig zo'n fietsje in evenwicht houden.
Ik heb werkelijk geen idee, we moeten pas 6 sept weer naar CB, maar ik gok zo'n 92 cm en dat zou ook wel kloppen als ik het lijntje van haar curve doortrekquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
ben overigens heeeel nieuwsgierig wat Evie inmiddels meet qua lengte; want die schiet de lucht in geloof ik... Poppedein; hoe lang is Lena eigenlijk? want denk dat dat echt niet zoveel meer scheelde?
Ik maak altijd een afspraak als ik bij cb ben gelijk voor de volgende keer. Jij niet?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:07 schreef ymme het volgende:
Over het CB en 18 maanden afspraak. Hier ook nog geen bericht gehad.
Volgende week anders zelf ook maar even bellen voor een afspraak.
Geen inloopuren bij jouw CB dan? Waar je gewoon zonder afspraak even langskan (voor wegen/meten/eventuele snelle vragen)?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje iedereen wee rnaar het CB ofzo?Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is, maar onze laatste afspraak was bij 14 maanden en we hoeven pas weer bij 2 jaar. tussendoor was niet nodig, omdat het onze tweede kind was en ze het bij ons ook niet nodig vonden. Toch had ik het niet zo erg gevonden om wel te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |