abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 22:44:00 #201
5428 crew  miss_sly
pi_99433096
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Achos. O+ Hier horen we vooral: "Broodje kaas? Broodje kaas? Ja, ja? BROODJE KAAS! Wij! Willen! Eten!" :')
Ach Ivan O+ Geweldig toch! :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99433241
Oh, dit had ik nog niet verteld, oeke, maar Ivan had het de hele avond over je. "Oeke kaas, oeke kaas." Ivan kreeg vanochtend van oeke - u raadt het al - kaas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99433308
Oh en Keshet, geef haar gewoon eens een potlood/stift/krijtje en kijk wat er gebeurt! Zo kwam ik er hier achter dat Ivan tekenen leuk vond. Hij zat bij mij op schoot aan het bureau en om hem zoet te houden gaf ik hem even een papiertje en een potlood. Een heel bewuste actie was het niet.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 22:49:16 #204
5428 crew  miss_sly
pi_99433372
De liefde van de man gaat door de maag :Y

Keshet, hema heeft fijne dikke stiften voor hele kleintjes, die goed afwasbaar zijn van handjes en tafels en in een gewone was zo uit de kleding gaan ^O^
pi_99433495
Ik vind het met het goed afwasbaar zijn trouwens wel meevallen. Euh, tegenvallen.
pi_99433512
Potverdorie, nu wil ik nóg meer dat Jonathan eens leert praten :D
I'm not a sinner.
pi_99433561
Dan hoop ik voor je dat hij niet middenin een restaurant dingen gaat roepen als: "MAMA JOPEN, MAMA JOPEN."
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 22:54:24 #208
5428 crew  miss_sly
pi_99433628
Of "grote billen mama" :D

Claudia, als je het meteen afwast, gaat het prima, vind ik. als je wat langer wacht, blijf je wel wat zien, is mijn ervaring met Senna's tafeltje :+
pi_99433820
Ik vind ook vooral de handen lastig schoon te krijgen. En voor de stoel moest ik pas zelfs schuurmiddel gebruiken.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:07:00 #210
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99434287
Of dat je bij de Ikea naar de wc gaat en dreumes meeneemt en ze zegt dan keihard "mama poepuh!"
Nee Tirza, mama hoeft niet te poepen, mama moet plassen. "PSSSSSSJJ".
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_99434335
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dit had ik nog niet verteld, oeke, maar Ivan had het de hele avond over je. "Oeke kaas, oeke kaas." Ivan kreeg vanochtend van oeke - u raadt het al - kaas.
Oh! Liefde, dat was het! Je knappe jongetje.O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99434471
Is Ivan zo gek op kaas?!

Jaël eet altijd eerst de kaas en dan brood en bij opa en oma krijgt ze gewoon een plakje kaas met loki :) jokidrink dus :) en een boterham met smeerkaas oid zodat ze het beleg niet los eet.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99434897
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Elmo76 het volgende:
Of dat je bij de Ikea naar de wc gaat en dreumes meeneemt en ze zegt dan keihard "mama poepuh!"
Nee Tirza, mama hoeft niet te poepen, mama moet plassen. "PSSSSSSJJ".
_O- lol!
en wat een leuke naam :D
I'm not a sinner.
pi_99435289
Wat een leuke naam trouwens, Jonathan. Als het indertijd alleen aan mij had gelegen... O+

Ivan is inderdaad dol op kaas, MP. En op druiven. Een goeie nummer 3 is brood.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:30:53 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99435345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef miss_sly het volgende:
Hier lukt het slapen vanavond ook niet. Ze moet maar huilen en wil alleen maar bij ons zijn. Net kwam ze even de kamer in (ze moest plassen :') ) en kwam ze naar me toe lopen terwijl ze sipjes zei: ik wil zo graag met mama knuffelen O+ Nou ja, smelt enzo. Zo was ik vanavond mamaliefste en schaap was papaliefste O+ O+
Agos O+

Hier horen we vooral "nee, emmee nie lekkuh!" en "pitta (pizza) etuh?" :9
pi_99435619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef octopussy het volgende:
Keshet, Hannah begint het nu echt leuk te vinden om te tekenen. Ze houdt het potlood ook best netjes vast en haar tekeningen krijgen al iets meer vorm. Dat was tnt alleen maar krassen. Ze heeft van die dikke Hema potloden, die zijn niet giftig en goed afwasbaar.

Oh en ik wacht op het moment totdat ze ontdekt dat het behang ook papier is. De koppoters die ik op mijn moeders behang tekende werden niet zo gewaardeerd en toen moest ik naar mijn kamer (alwaar ik zo hard moest huilen dat mijn moeder me is komen troosten). ;(
leugens! het behang is de muur en dus verboten! jawohl!

niet dat het werkt ;( zal ik een foto van onze gang maken? :')
boekjes worden ook bekleurd en puzzels ook :? blijkbaar kleurt dat hout lekker in ofzo...

ze tekent rondjes trouwens yay!
:)
pi_99435903
Gelukkig hebben wij bijna nergens behang...
Nja tekenen doet ie toch nog niet :P

Vandaag in de supermarkt werd ie wild. Hij zag een bal, en riep gelijk "ba, ba, ba" ik had t eerst niet door tot ie er heen wilde (ik had m vast, want hij klom uit t karretje). En toen was t de rest van de winkel "ba,ba,ba" O+
pi_99444075
Goedemorgen. Hoe is de nacht bij jullie verlopen? :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:00:59 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99444148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

Vandaag in de supermarkt werd ie wild. Hij zag een bal, en riep gelijk "ba, ba, ba" ik had t eerst niet door tot ie er heen wilde (ik had m vast, want hij klom uit t karretje). En toen was t de rest van de winkel "ba,ba,ba" O+
Lief hè?
Wacht maar totdat ze meer dingen gaan herkennen en generaliseren. Dan zien ze opeens overal Nijntjes (bijv) en dan wordt er alleen nog maar enthousiast 'detdetdet' in je oor getoeterd O+
pi_99444685
Rienk zegt nog steeds amper iets. Er zijn kleine dingen die ik begin te herkennen.
Bij het boekje lezen: 'ki!" als ik nog een keer moet
Eten: happie/happe/appehap
en verder 'sa' 'zo'

En tegenwoordig zegt hij "hoiI O+

Hij kan de woezel en pip stapeltoren maken O+ Heel geconcentreerd zet hij ze op elkaar!
Maar gister had hij een hele lage stapel maar wel alle blokken op. Hij zet de 10 (de grootste) op de grond, dan pakt hij een 6, zet daar overheen de 9 (zodat de 6 dus wegvalt) pakt dan een 5, zet er een 8 boven en ga zo maar door :D De stap was ipv 10 hoog maar 5 hoog _O-

En we hebben een bak met blokken waar een deksel op zit met gaten zodat het ook een vormenstoof is en daar kan hij ook flink wat van. De halve rondjes en de bruggen vind hij nog te moeilijk, maar die haal ik er tussen uit.

Maar verder heeft meneer driftbuien ontdekt :X Jemig de pemig, ik kan er helemaal niks meer mee dan.. Hij schreeuwt en laat zich wanhopig op de grondvallen en jemig, drámá is het.
En gillen dat hij kan. Als het hem niet zint gilt hij, maar ook bij lol gilt hij. Lastig om er dan iets van te zeggen -O-
Maar verder is het een schatje :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:58:18 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99444841
@vlindur; zal de leeftijd wel zijn ;) Evie heeft dat ook steeds vaker... die 'buien'..

en haha Ivan ook in de ban van Kaas! das ook Evie dr lievelingssnack; en als ik boodschappen doe, moet ik de kaas ff snel achter dr in de kar leggen, want anders MOET Evie kaas..
(en roept ze dat ook 100x ofzo.. haha. KAAAAAS? Ja?? Die? DIEEEE!!!!! Kaaaaaaas!)
;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:02:40 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99444921
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:08 schreef Poppedein het volgende:

[..]

:o mijn zorgvuldig uitgezochte kraamkadootje...wat doe je??
hij was WEL heeeeeel geliefd hier ;) en nu heeft ze al een nieuwe :D en we doen gewoon alsof ze die ook van jou heeft gekregen :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99444988
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:
Als het hem niet zint gilt hij, maar ook bij lol gilt hij. Lastig om er dan iets van te zeggen -O-
Ik merk dat het nu makkelijker wordt om dat soort dingen te kanaliseren. Hij pikt gauw dingen van mij op: als ik heel enthousiast met mijn voeten trappel of zo dan neemt hij dat over als manier om zijn vreugde te uiten. En fluisteren is ook ineens hip. Reuzehandig. :+

Leuk hè, al die ontwikkelingen? O+ Ivan heeft zich ontpopt tot een soort Isabeau. :o Ik had nooit kunnen bevroeden dat het ineens zo snel zou gaan.
pi_99445134
Ik doe voorlopig alleen aan potloden, die zijn ook al eens over de muur gegaan, maar vanwege de structuur/ruwheid gelukkig geen strepen achter gelaten. Dus ook zonder behang blijft het oppassen :+

Kaas is hier ook zwaar favoriet... Minke's motto: "Een dag geen kaas, is een dag niet geleefd" ;)
En gisteren in de supermarkt kwamen we langs de zuivel en kwam er een heel enthausiast "TIETIES!!!!" (vrijvertaald: toetjes!) vanuit mijn armen... En dat bleef doorgaan tot ze die ook daadwerkelijk kreeg na het eten...

Mijn lief en ik verbazen ons echt hoe rap Minke inene is gaan praten... De lijst is echt lang aan het worden... niet normaal. En tegenwoordig worden wij 's avonds ook van de bank getrokken (ook met grof geweld als je dacht dat je effe geen zin hebt) om mee te komen voetballen... Gelukkig is het slapen geen probleem, wat dat betreft prijs ik me echt gelukkig.

Bar, fijn dat jullie weer thuis zijn. Hoe is de nacht gegaan?
Trix! :* zag op twitter dat het weer vroeg bal was... sterkte vandaag!
pi_99445339
Rienk vind kleuren wel de bom. Met stiften en met kleurpotloden. Schort om en direct van de tafel poetsen met billendoekjes. Kleuren op de muren doet hij niet, want hij krijgt zn spullen alleen op tafel :Y Rienk moet niks van kaas hebben, Rienk wil vlees! :9

Stampen vind hij idd ook leuk en dansen O+ en gewoon gek doen en stoeien! En 'Jonas in de walvis' dat is een deken, Rienk er in en dan heen en weer zwaaien. Boos als we stoppen na een keer of 4! :o _O- Maar na een kietel/kroelbui is het al gauw klaar gelukkig :Y

En wat leuk dat Ivan en Minke zo goed beginnen te praten! Lijkt me zo fijn als Rienk eindelijk eens kan benoemen wat hij wil. Scheelt sowieso al een driftbui of 2 denk ik :P

Rienk fladdert met zn handen als hij hyperblij is _O- Lijkt met een vogeltje dan :D

Slapen overdag gaat goed, maar savonds is het soms weer bal. Gisteravond weer krijsen, maar na 3 minuten was het gelukkig al stil. En vanochtend besloot hij om 6:30 al wakker te worden :O
Maar pas om 7:40 had hij er echt genoeg van. eens kijken of we hem vaker kunnen laten liggen. Ik hoorde hem kletsen en daarna was het weer stil. Hij vermaakt zich blijkbaar nu wel prima in zijn bed *O*

Daarna hebben we met ons 3.5 gedoucht en dat paste prima ^O^
pi_99445494
Haha Vlindur, hier een fladderaar maar dan juist als ze boos is, of iets niet krijgt wat ze wil... of iets krijgt wat ze niet wil :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:50:01 #227
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99445862
Leuk is dat om te lezen hoe anderen die ontwikkeling beleven.

Noortje vindt kleuren af en toe en welgeteld 5 minuten leuk. We hebben van die dikke potloden van de HEMA, die krijgt ze ook alleen aan tafel met kleuren. Schilderen vindt ze wel heel leuk, het was zo leuk om te zien op de kinderparade. Ik blijf dat echt een aanrader vinden, ook met kleine kindjes.

Ze zegt nog niet zo veel maar goed, ze is ook nog geen 15 maanden.
Wel
'as' = jas,
'ijs' = geen idee?
'mamamama' = mama
'papapapa' = papa
uit
die
deze
det

Ik vind het zo leuk om te zien dat ze dingen echt begrijpt. Bij 'schoenies aan?' gaat ze haar schoenen halen, hetzelfde bij d'r jas en gaat ze bij de voordeur staan om weg te gaan. Als we zeggen, 'breng het slabje maar naar mama' komt ze dat ook echt brengen. En de aller aller aller liefste vind ik wel dat ze, als we zeggen, we gaan naar bedje, mijn hand pakt, naar de deur loopt en dan de trap op klimt en d'r slaapzak pakt. O+

Het slapen gaat goed, behalve vorige nacht, afgelopen nacht werd ze wakker van een megahoestbui en ging daarna weer lief slapen tot 06.15! Dat is iig beter dan 04.45 uur.

Hier trouwens ivm koemelk geen kaas, maar volgens mij vindt ze dat heerlijk. Verder vooral vlees en vis. Soms is ze zo aan het miepen met eten...ppfff dan is het moeilijk er wat in te krijgen hoor. En ik vind dat best lastig, omdat ik vind dat ze goed moet eten... maar ja, kan 'r niet dwingen he.
pi_99446668
zo ging ik zonet de 'fout' in met ravi. die had een poepbroek. ons aankleedkussen beneden ligt onder de salontafel hier. ik zeg tegen ravi: "ga maar op het kussen liggen dan" terwijl ik die nog niet gepakt had. resultaat: ravi propte zich onder tafel op het kussen :P

gister was de papa hier ook al stomverbaast. zn rietjesbeker was leeg. dus ik vraag: "wil je nieuw drinken ventje?" kreeg antwoord: "da!", dus ik steek mijn hand uit, hij geeft de beker en ik ging nieuwe maken. papa stond er bij te kijken zo van wtf :?

en hij doet het zonnetje van de teletubbies na >:) KRAAI en dan een enorme grijns en zn hoofdje achterover.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99446771
Haha Ravi :)
pi_99446823
ik heb ook al al zn knuffels weg moeten halen uit zn bed. hij eet ze op :Y)
ik trof pipje (zo'n woezel en pip knuffelrammelaar) aan met een aangevroten keel. de vulling heb ik niet meer teruggevonden :X
pi_99446873
Ow echt bah...

Het ontwikkelen gaat hier ook hard! Jaël kent sinds afgelopen weekend de poezen opeens bij naam, en ze noemt haar zusje niet meer consequent baby en ze word gewoon al bijna 2 :X
pi_99447503
verwarrend is dat soms he. tis zo leuk om die ontwikkeling mee te maken. maar toch mag mijn ventje van mij wel lekker lang klein blijven :Y
pi_99447638
LOL simmu. Goed op je woorden letten dus :D
En die verbaasde momenten zijn zo O+
Echt, toen ze ineens kuskes ging geven. Zo van: Huh? Hoe komt ze daar ineens bij :o O+

Truus heeft gisteren steeds deze zelf in elkaar gezet.

Ik moet alleen wel die staaf vasthouden, want die wiebelt en dat is nog iets te lastig :D
Zelfs die bol erop ging goed :o
pi_99448182
Ik ging gisteren Isabeau verschonen en zei toen ik de inhoud van haar luier zag: "Jeeeezus!" (zwak momentje van me ;) )

Klonk het vervolgens vanaf het aankleedkussen:

Jezus! Jezus! Jezus!

:')

oeps
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:16:27 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99448303
:D

Nou hier hebben we vanmorgen de stiften uitgeprobeerd.
5 sec ging het goed en dacht ik: hij vindt het leuk!
Toen werden de stiften op de grond gesmeten. Tot zover zijn creativiteit ;)
pi_99448530

Dit was vorige week ergens.

En die wat langer geleden O+
pi_99448589
Beautje houdt ook van tekenen. Maar als de tekening klaar is verdwijnen alle potloden met een gracieuze boog op de grond.

Rienk is een hottie
pi_99448776
Als Rienk klaar is moet ik ook snel reageren. Die veegt ze ook zo op de grond :o

Ik heb echt een hottie he O+
Ik ben echt zoooooo benieuwd hoe B2 er uit zal zien! :o
pi_99448972
B2 lijkt op mij natuurlijk! :D

Isabeau doet het trouwens met alles waarmee ze klaar is. Als ze genoeg gegeten heeft keert ze haard bord om, boven de vloer. Moet ik érg alert op zijn :')
pi_99449014
Zo te zien wordt zijn werk minimalistischer Vlindur :Y)
pi_99449027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
B2 lijkt op mij natuurlijk! :D

Isabeau doet het trouwens met alles waarmee ze klaar is. Als ze genoeg gegeten heeft keert ze haard bord om, boven de vloer. Moet ik érg alert op zijn :')
B2 op jou? :D Je moet maar gauw komen kijken als hij er is! *O* O+

Oh dat over de kop houden doet hij niet meer! Hij schuift nu met 2 handjes zn bord aan de kant! :o En dan krijg je er ook echt geen hap meer in :N ^O^

Je reactievermogen gaat wel met sprongen vooruit met een kleine er bij :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:52 #242
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99449157
haha op de kop! Als Noortje d'r eten niet meer moet zwaait ze heen en weer met haar handen, nou alles wat dan in de buurt staat wordt op de grond gemieterd. :(
pi_99449448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef becky27 het volgende:
haha op de kop! Als Noortje d'r eten niet meer moet zwaait ze heen en weer met haar handen, nou alles wat dan in de buurt staat wordt op de grond gemieterd. :(
Ja! Deed Rienk ook! :o Of tegen een volle lepel meppen zodat alles op de muren zit }:|
pi_99452159
Dat doet floris ook. Over t algemeen wordt de lepel uit mn handen getrokken en de inhoud ervan wordt op de grond gelanceerd. Ook als ie zn brood niet meer hoeft gooit ie t op de grond. Tis wel duidelijk :')
pi_99452399
Heel herkenbaar :D
Als Lars genoeg heeft gehad naar zijn zin, weet hij de lepel ook erg goed af te weren. En als je het toch probeert, eindigt het op de grond. Hetzelfde met stukjes brood. En speelgoed trouwens ook >:)
pi_99452424
ravi zet het al op een krijsen als ik het waag om het lepeltje te pakken :')
nja. tijdens het ontbijt dan. 's avonds is het andersom: dan zet hij een keel op als de papa het waagt :+
pi_99452481
"get away from me you evil woman" :( :{ :X :D :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:02:12 #248
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99452523
Tirza schuift haar bord weg of ze gaat met haar vork/lepel alles vakkundig van haar bord afschuiven. :')
En als je vraagt of ze nog een hapje wil, zegt ze luid en duidelijk 'Neej!!' en draait haar hoofd weg.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:02:15 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99452527
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:59 schreef Shandaly het volgende:
Heel herkenbaar :D
Als Lars genoeg heeft gehad naar zijn zin, weet hij de lepel ook erg goed af te weren. En als je het toch probeert, eindigt het op de grond. Hetzelfde met stukjes brood. En speelgoed trouwens ook >:)
haha maar Noortje wil dan wel zelf MET lepel d'r toetje eten. Ze mag dus vaak met handjes eten maar couscous en zo met handen is niet handig. Zeker niet binnen.
pi_99453645
Minke vind het heerlijk om af te wisselen tussen lepel, vork, handen, onze lepel, onze vork... noem maar op. Alleen voeren is een no-go tegenwoordig. Dat pikt ze echt niet meer. En de smeerboel maakt me niks uit, kind vind het leuk om de eet-sessie af te sluiten met poetsen (doet ze zelf de tafel en zichzelf) en nog effe stofzuiger erachteraan en we zijn klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')