De tuitbeker hier heeft een flink gat en het drinken komt er ook makkelijk uitquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:21 schreef ymme het volgende:
Nog even een vraagje zonder bij te lezen.
Mart snapt eindelijk hoe je uit een tuitbeker moet drinken, maar hij krijgt er niets uit. Heb het zelf ook geprobeerd maar je moet ook flink zuigen om er wat uit te krijgen. Het is overigens een beker van lief! Hoort het zo heeeel zwaar te gaan?
'Toddlerese' betekent dat je dat op een heel kernachtige manier doet. Je zegt bijvoorbeeld niet: "Ivan is boos omdat hij niet met de afstandsbediening mag spelen!" Maar zoiets als: "Boos! Ivan is boos! Boos! Geen afstandsbediening!" En als je ziet dat je contact krijgt met je kind kun je er meer volzinnen van maken. Het idee is bovendien dat jij dan aan de beurt bent. Dan kun je dus een reden geven voor het niet mogen doen van iets en je kunt een alternatief aanbieden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
becky
Hoe vroeg was het?
Asy, dat benoemen probeer ik ook te doen, maar ik heb niet het idee dat ze het al begrijpt. Ze reageert er in ieder geval totaal niet op
Welk merk/soort is dat?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
De tuitbeker hier heeft een flink gat en het drinken komt er ook makkelijk uit
Is het een anti-lekexemplaar?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:21 schreef ymme het volgende:
Nog even een vraagje zonder bij te lezen.
Mart snapt eindelijk hoe je uit een tuitbeker moet drinken, maar hij krijgt er niets uit. Heb het zelf ook geprobeerd maar je moet ook flink zuigen om er wat uit te krijgen. Het is overigens een beker van lief! Hoort het zo heeeel zwaar te gaan?
Owh ja, dat. Daar waarvan ik zei dat ik me er echt belachelijk bij zou voelenquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
'Toddlerese' betekent dat je dat op een heel kernachtige manier doet. Je zegt bijvoorbeeld niet: "Ivan is boos omdat hij niet met de afstandsbediening mag spelen!" Maar zoiets als: "Boos! Ivan is boos! Boos! Geen afstandsbediening!" En als je ziet dat je contact krijgt met je kind kun je er meer volzinnen van maken. Het idee is bovendien dat jij dan aan de beurt bent. Dan kun je dus een reden geven voor het niet mogen doen van iets en je kunt een alternatief aanbieden.
Ik merkte dat Ivan al heel snel veel begreep van wat ik zei. Ze zou je nog kunnen verbazen!
Dat was me nog niet eens opgevallenquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:36 schreef miss_sly het volgende:
becky, je post was van half 2 ongeveer...daarna nog wat geslapen?
Ja, opruimenquote:Stiemie, hoe was je nacht?
En over trakteren: ik had niet het idee dat het bij ons op het kdv gebruikelijk was dat de ouders erbij zijn. Wel dus een camera achterlaten om foto's te maken, dat is wel fijn, vond ik. Wij moeten ook gewoon werken als Senna trakteert.
Hoe is het met alle zieke kindjes? Stef, Lente, Roy?
Ik denk dat ik Senna's kledingkast maar eens ga uitmesten. Ze heeft een echte mening over kleding, waardoor sommige dingen gewoon nooit meer gedragen worden: ze wil ze niet aan! dus dan kan ik net zo goed ruimte maken, toch?
Alles van Hello Kitty en Doraquote:
Dit was een heel beknopte samenvatting van hoe je dit doet. In het boek wordt uitgelegd welke mate van intensiteit je erbij moet gebruiken en hoe dit varieert per kind. Een kind als Isabeau zal het misschien als een vorm van sarcasme zien als je dat Toddlerese er te dik bovenop legt. Of misschien praat je wel niet genoeg als een holbewoner omdat je gewend bent dat ze zulke volzinnen maakt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:28 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, ik moet dat boek ook maar eens lezen. Hoewel ik dat praten op die manier geprobeerd heb en Isabeau keek of ze water zag branden.
Uit de varianten zonder anti-leksysteem komt makkelijker water. De keerzijde is dat het water er ook uit komt lopen als hij de beker op z'n kop zet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:28 schreef ymme het volgende:
Ja het dopje zit erop.
Als ik het zo lees, zijn de niet anti-lek handiger/beter?
Ohh ik ben het helemaal met haar eens! Dat overgooiertje van Lente staat haar zo cute!quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Niet eens Hello Kitty en DoraZe houdt van spijkerspul: het spijkerjurkje van Lente, het spijkerovergooiertje van Dana van Bla, tot voor kort het spijkertuinrokje van Elin van Kleurdoos, maar dat wordt te klein. Roze is wel goed, rood ook
Liever rokjes en jurkjes met ene legging dan broeken. Ze heeft echt een eigen smaak al
Ik denk wel dat dat verchil maakt: hoever je kind is met de taalontwikkeling. Bij Senna hoef ik ook niet zo basaal te reageren, die vindt dat raar. Dat is namelijk geen normale manier van communiceren. Ik doe het wel ongeveer zoals jij, maar ik zou dan meer zeggen: Ow, je bent boos! Je bent echt boos! Je wil de afstandbediening, maar dat mag niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit was een heel beknopte samenvatting van hoe je dit doet. In het boek wordt uitgelegd welke mate van intensiteit je erbij moet gebruiken en hoe dit varieert per kind. Een kind als Isabeau zal het misschien als een vorm van sarcasme zien als je dat Toddlerese er te dik bovenop legt. Of misschien praat je wel niet genoeg als een holbewoner omdat je gewend bent dat ze zulke volzinnen maakt.
Maar je zult misschien ook merken dat je basaler gaat praten naarmate de situatie urgenter is of Senna bozer is. Ook kinderen die al goed kunnen praten kunnen héél boos worden en als ze boos zijn reageren ze nu eenmaal primair (en komt een primaire benadering dus ook beter aan).quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat verchil maakt: hoever je kind is met de taalontwikkeling. Bij Senna hoef ik ook niet zo basaal te reageren, die vindt dat raar. Dat is namelijk geen normale manier van communiceren. Ik doe het wel ongeveer zoals jij, maar ik zou dan meer zeggen: Ow, je bent boos! Je bent echt boos! Je wil de afstandbediening, maar dat mag niet.
En dan niet op een te intense boze toon, maar gewoon net de nadruk erop.
Ja en dat is ook niet de bedoelingquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit de varianten zonder anti-leksysteem komt makkelijker water. De keerzijde is dat het water er ook uit komt lopen als hij de beker op z'n kop zet.
Maar dat is toch ook heel logisch? AIs je niet wil dat het water er makkelijk uit komt lopen gaat het per definitie moeite kosten om het eruit te krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:51 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja en dat is ook niet de bedoeling
Dus een anti-lek beter drinkt altijd heel lastig? Ik zelf moet al enorme kracht hebben, laat staan een klein kind.
Ik sluit me hierbij aan! Bluh!quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:08 schreef octopussy het volgende:
Die anti-lek bekers zit geloof ik een soort ventiel in. Zelf heb ik gewoon de simpele versie met 3 gaatjes in het tuitje. Gaat perfect![]()
Pff wat een stom weer op mijn mama-dag
Eerder uit de pan halen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:18 schreef Twinkly het volgende:
Succes straks tijdens het gesprek Bar, hopelijk kan de Keppra snel vervangen worden door een medicijn waar hij minder suf van wordt.
Ik duim dat hij vandaag weer naar huis mag!!!![]()
Isabeau*proest* Compliment voor je kookkunsten dus Sorbootje! Als je nog recepten en tips hebt?
Ik laat vis altijd aanbakken dus ik maak het nooit
![]()
Ja, ik denk het Miss Sly. De waterpokken zijn al aan het wegtrekken.
Niels wil echt niet meer uit een tuitbeker drinken. Hij drinkt het liefst, net als de grote mensen, uit een glas of mokAls ik onderweg ben neem ik nu een flesje water en een rietje mee. Hij kan op zich ook wel direct uit het flesje drinken, maar dat is toch wat onhandig.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik lees dat hier wel eens dat een kind maar snel weer in bed ligt wegens rothumeur; pikken ze dat? Gaan ze dan ook echt slapen? Behalve als Senna echt ziek is, hoef ik neit te proberen haar eerder dan na de lunch in bed te leggen, dat wordt een drama. In geval van rothumeur gaan we dan maar fietsen, wandelen, knutselen samen of gaat de tv aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |