In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:32 schreef lyolyrc het volgende:
Beter misschien nog http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-4/mat.txt voor het materieel
Dat zat ik me ook net af te vragenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:35 schreef Socios het volgende:
[..]
In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?
goed dat je me er even aan herrinert !quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook net af te vragen
Ze zijn overigens morgen aan het spoor aan het werk tussen Lage Zwaluwe en Breda, dus er rijdt niets rechtstreeks tussen Den Haag en Venlo.
| 1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-vz-loket-dec-2010.pdf |
| 1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-az-loket-dec-2010.pdf |
Ik heb ze expres op deze manier hier neergezet, als ik de url-tags gebruik, is de helft van de url niet meer zichtbaar: http://www.ns.nl/binaries(...)z-loket-dec-2010.pdfquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:30 schreef lyolyrc het volgende:
De links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen trouwens niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
[ code verwijderd ]
De detailkaarten staan op:
[ code verwijderd ]
De versnelling heeft niet zozeer met het materieel te maken, maar eerder met de vele snelheidsbeperkingen en gele seinen, terwijl er ogebschijnlijk maar 2 treinen per uur rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Het heeft wel wat nostalgisch. Maar je kunt er ook een hoop moderniseren.
Maar met de nieuwe New Pendolino's die bij Alstom zijn besteld (en die overigens niet gaan kantelen), gaat er al wel wat versneld worden.
Gast doe eens enters gebruikenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tussen Kiev en Berlijn rijdt dagelijks een nachttrein bestaande uit vijf slaaprijtuigen. Onderweg worden er nog twee rijtuigen uit Odessa en Kaliningrad aangehaakt en rijdt het geheel onder de treinnaam Kashtan richting West-Europa. Instappen mag alleen in de Oekraïne, uitstappen alleen in Polen en Duitsland. Natuurlijk geldt het omgekeerde bij de retourtrein die 's avonds uit Berlijn vertrekt. Om 9:30 heeft de trein als D 29LJ de Oekraïense hoofdstad achter zich gelaten en pikt onderweg reizigers op in voor mij onbekende plaatsen als Korosten, Kowel en Jagodin. In laatst genoemde plaats wordt de trein omgespoord van het Russische breedspoor naar het West-Europese 1435 mm normaalspoor. Nadat in de avond de eerste reizigers in Warschau uitgestapt zijn, rijdt de trein in de vroege ochtend via de grensovergang bij Frankfurt (Oder) Duitsland binnen. Normaal gesproken wordt voor het laatste stuk tussen Rzepin (PL) en Berlijn een DB 186 ingezet, maar op vrijdag 8 juli mocht de DB 234 278 de nachttrein naar de Duitse hoofdstad rijden. Ondertussen is het treinnummer veranderd in het meer te begrijpen D 444/40444 en passeert hier met zo'n 15 minuten vertraging S-Bahnhof Warschauer Strasse, zo'n kilometer voor Berlin Ostbahnhof. De weersomstandigheden waren niet echt aangenaam te noemen: het regende pijpenstelen en een paraplu was een absolute must. Gelukkig was het deze ochtend tot een uur of 12 grijs en regenachtig, in tegenstelling tot de overige dagen, want met zon is dit absoluut niet te doen! De trein reed tot de dienstregelingwijziging in december 2010 nog via Lichtenberg en Gesundbrunnen + leegmat naar Berlin Grunewald, waardoor de trein toen nog goed voor de zon te fotograferen was. Sinds 10 december 2010 rijdt deze trein ook via de Berlijnse Stadtbahn en halteert in Ostbahnhof, Hauptbahnhof en heeft Zoologischer Garten als eindbestemming. Dit laatste station is opmerkelijk: alleen de nachttrein naar Moskau/Saratov en deze nachttrein naar Kiev halteren nog op dit station. Sinds de opening van het nieuwe Berlijnse Hauptbahnhof in 2008 doet geen enkele IC, EC of ICE Bahnhof Zoo meer aan.
De foto is zeker prachtig en het verhaal is ook interessant... alleen is het een beetje te veel tekst om nog prettig te lezen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Prima leesbaar en interessant verhaal bij een schitterende foto.
Zwijg, naab.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Gast doe eens enters gebruiken
Hij heet trouwens ook geen Naabquote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwijg, naab.
Hij heeft heel wat meer toe te voegen dan jij.
Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:20 schreef MCH het volgende:
Berlijn![]()
Altijd ontzettend veel leuks te zien op het gebied van treinen, metro's en trams. En een van de beste vervoersnetwerken waarop ik gereisd heb (ondanks de problemen met de s-bahn de laatste jaren).
Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb bij de S- en U-bahn altijd het idee dat er en masse wordt zwartgereden.
Dat is geen gevoel, dat is een feit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.
Ik vind Berlijn als stad trouwens goedkoop, zowel voor OV als eten e.d.. steden als Londen en Parijs zijn veel duurder. Hoe is jullie gevoel daarover?
Berlijnquote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.
Ze hebben er juist een van de laagste percentages zwartrijders van Europa, zo'n 3%.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb bij de S- en U-bahn altijd het idee dat er en masse wordt zwartgereden.
Mensen uit Berlijn hebben tenminste nog respect voor hun stad. 't Is één van de schoonste steden die ik heb gezien, nergens graffiti te zien, geen blikjes frisdrank in de bosjes, geen kauwgom op de stoep, etc.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze hebben er juist een van de laagste percentages zwartrijders van Europa, zo'n 3%.
Precies en dat zonder poortjes of onnodige OV-chipkaart.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:17 schreef Igen het volgende:
Ze hebben er juist een van de laagste percentages zwartrijders van Europa, zo'n 3%.
Hoewel dat ook niet op alle plekken zo is, ben ik het wel grotendeels met je eensquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mensen uit Berlijn hebben tenminste nog respect voor hun stad. 't Is één van de schoonste steden die ik heb gezien, nergens graffiti te zien, geen blikjes frisdrank in de bosjes, geen kauwgom op de stoep, etc.
Faal. Je kan niet rechtstreeks Den Haag -> Venlo, Lage Zwaluwe ligt er van 13 juli t/m 21 juli uit. Er rijdt alleen VIRM tussen Den Haag en Rotterdam, en tussen Breda en Venlo een gemengde dienst. Waar en wanneer wat rijdt is onbekend, vanwege de aangepaste omlopenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:19 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand hier welk matrieel er morgen om 9.28 en 9.58 en 10.28 van Den haag centraal naar Venlo rijdt? En nog belangrijker, wanneer er ICR weer terug gaat.
Volgens mij was het Burange, maar dat durf ik niet meer zeker te zeggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar precies? Burange of Centre? Of allebei![]()
Falende flikkers daar.
Al een tijdje. Kriebelt dat zo ja?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:50 schreef greavy het volgende:
Godmondeju. NS heeft nu op hun homepage onderaan een Twitterfeed geïntegreerd (van @NS_Online)
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mensen uit Berlijn hebben tenminste nog respect voor hun stad. 't Is één van de schoonste steden die ik heb gezien, nergens graffiti te zien, geen blikjes frisdrank in de bosjes, geen kauwgom op de stoep, etc.
Op de Ku-Damm is het vast wel schoon. Maar ga eens in de woonwijken van bijvoorbeeld voormalig Oost-Berlijn kijken (waar ik een paar maanden geleden nog een appartementje heb "bewoond") en je komt overal glas op de stoep tegen van bierflesjes.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:27 schreef MCH het volgende:
[..]
![]()
Weet je zeker dat je in Berlijn bent geweest?
tofquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef TeringHenkie het volgende:
Het schijnt dat de GVB aan het proefrijden is met alternatief trammaterieel:
[ afbeelding ]
Nee jôh, het is Dirkjan.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef TeringHenkie het volgende:
Het schijnt dat de GVB aan het proefrijden is met alternatief trammaterieel:
[ afbeelding ]
Huh? Dat kan niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:03 schreef Temlin het volgende:
WTF zeg, de treinreis die ik moet maken is met de OV-Chipkaart gewoon 1,60 duurderkut kaart.
Dan koop ik wel een kaartje in de automaat. Anders betaal je 3,20 per dag meer. Dat is per week gewoon 21 euro
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Pffff! Trein gehaald, ein-de-lijk naar de wc kunnen en dan het laatste stukje wc papier hebben. Ultiem geluk, ik zeg het je
Ik had de verkeerde rit gepakt op 9292 OV.nl Zevenaar - Utrecht is ¤ 7,60 met de OV-Chip en 40% korting en dus 6,90 met een kaartje.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:28 schreef Socios het volgende:
Wat een rare prijzen. Als ik een treinkaartje Zevenaar - Utrecht Centraal (met 40% korting) uit de NS-kaartautomaat op het station koop, kost mij dat ¤ 6,90. voor een enkele reis.
Jawel, maar dan had ik eerst naar ie andere moeten lopen en dat kon ècht niet meerquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:28 schreef Temlin het volgende:
[..]maar er zijn toch wel meer toiletten in de trien? Of niet.
Naja, dan koop ik wel elke dag een kaartje. Ga geen dubbel opstaptarief betalen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:33 schreef Socios het volgende:
Ja, komt door het dubbele "instaptarief".
Maar terechte klacht, hoor. Sowieso OV-Chipkaart.
Haha geniaalquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jawel, maar dan had ik eerst naar ie andere moeten lopen en dat kon ècht niet meer![]()
Die kerel tegenover me keek alleen wel heel gek toen ik met een gelukzalig gezicht van de wc afkwam
De afvoer uit De Meer is op gang gekomenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef TeringHenkie het volgende:
Het schijnt dat de GVB aan het proefrijden is met alternatief trammaterieel:
[ afbeelding ]
je moet blij zijn dat er net buiten Noord richting Sauwerd nog een wissel naar het rechter spoor ligt. Had die andere wissel in de andere stand vast gestaan, dan was het veel kutter geweest, omdat er tot Sauwerd geen wissel meer naar het linkerspoor ligt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, bij Groningen Noord zat een wissel wat te kutten.
Nou, dan hadden die drie kippen en een koe die boven Sauwerd met de trein willen reizen, zeker wel een kwartier vertraging opgelopenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet blij zijn dat er net buiten Noord richting Sauwerd nog een wissel naar het rechter spoor ligt. Had die andere wissel in de andere stand vast gestaan, dan was het veel kutter geweest, omdat er tot Sauwerd geen wissel meer naar het linkerspoor ligt.
geen grapquote:Fahrplan gültig vom 30.12.1899 bis zum 30.12.1899
IK? Ik heb helemaal niks tegen de provincie Groningen hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:24 schreef Igen het volgende:
We weten nou zo langzaam wel dat je het niet zo op de provincie Groningen hebt hoor.
En NOG verliezen he, Captain Slowquote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:28 schreef bork het volgende:
Zo ritje geboekt naar Görlitz, met een poging om later via Zittau, Tanvald, Harrachov en Jelinia Gora naar Wroclaw te reizen en dan Bork jr en mevr. Bork te verslaan al la Jeremy Clark om als eerste in Wroclaw te zijn.
Alleen ik vertrek om 5.20 en zij om 14.45![]()
Zou zomaar kunnen, zitten 2 overstapjes in van 5 minuten, 1 van 9 minuten, 3 verschillende landen, 4 verschillende treinbedrijven en 5 of 6 verschillend rollend materiaal.quote:
Eerst stof afblazen, denk ik zoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Succes maatje
Ik ga eens kijken in hoeverre de dienstregeling van 30 december 1899 nog geldig is
Je bedoelt aannemelijk Heimbach (Eifel)?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
okee. Probeer je wat te plannen richting Heimbach, blijkt het niet in HAFAS te staan.
Ga je naar www.rurtalbahn.de en klik je op Fahrplanauskunft of zo![]()
Krijg je een advies
okee best, met een voetnoot.
[..]
geen grap
Ik telde er 28 achter elkaarquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je rescue-locs zoekt kan je beter diesellocs inzetten. Keuze genoeg uit het enorme overschot aan 6400'en dat in Amersfoort is gestald. Die zijn zeker geschikt want hetzelfde type wordt ook bij de Kanaaltunnel gebruikt als rescue-loc.
Die staan allemaal koud terzijde...quote:
Koud? Als in: Niet meer zo 1-2-3 in gebruik te nemen?quote:
Dan kunnen we nog altijd krukken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet blij zijn dat er net buiten Noord richting Sauwerd nog een wissel naar het rechter spoor ligt. Had die andere wissel in de andere stand vast gestaan, dan was het veel kutter geweest, omdat er tot Sauwerd geen wissel meer naar het linkerspoor ligt.
Blijkt trein 88903 naar Wgm (Watergraafsmeer) geweest te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.
Geen idee wat 'ie daar deed.
Werkt inderdaad wel goed, het nadeel is alleen dat je niet te zien krijgt of er "Bau-arbeiten" zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik gebruik de offline HAFAS ja. Werkt echt stukken lekkerder
Goeie vraag! Ik heb ook nog geen treinideeën voor morgen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is morgen iets geinigs treinigs te doen? Ik zit een beetje zonder plan
Haha, echt, hè.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
SGB moet ik nog steeds doen ja. En het liefst voordat ik naar Deventer verhuis, want dan komt het er zeker nooit meer van
Toch kun je daar best wat leuks van maken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, echt, hè.
Ik ben na oktober 1998 niet meer met de trein in Zeeland geweest.
Roosendaal - Vlissingen is het traject waar ik het langst niet geweest ben.
quote:Welkom bij de Stoomtrein Goes-Borsele,
[..]
Zomer 3 juli-2 september: Trein rijdt dagelijks (behalve 9/7, 16/7, 20/8, 27/8)
Dat is een leuk idee, ja!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:53 schreef Igen het volgende:
Toch kun je daar best wat leuks van maken.
Je kan bijvoorbeeld met de trein naar Vlissingen, dan met de boot naar Breskens, met de bus naar Cadzand-Bad, dan met eb door Het Zwin de grens met België overwandelen (en intussen kijken naar haaietanden in het zand). Dan doorlopen tot Knokke en vanaf daar met de trein terug via Brugge en Antwerpen.
Leuk tochtje, al ben ik zelf niet verder dan Cadzand-Bad gekomen omdat het toen net vloed was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |