abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:23:28 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99431955
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verder mankeert er idd weinig aan. Of het zou die bespottelijke 1e klas moeten zijn. Die is net zo kut als de 2e klas gewoon. Voor die paar kerstlampjes betaal je niet 70 % meer.
Dat ben ik met je eens. De enige meerwaarde die 1e klas in SLT biedt, maar dan ook echt de enige meerwaarde, is dat er minder mensen 1e klas reizen.

En als je een afkeer hebt van blauw moet je idd ook 1e klas reizen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:23:45 #102
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99431982
Laatst nog met een SLT gereisd. Ik snap de ophef niet zo. Als reiziger zijnde is er weinig op aan te merken, al is de kwaliteit qua dienstrijden niet helemaal top als ik de verhalen over het uitval mag geloven.

Daarbij is het gemis van toiletten natuurlijk affreus.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 22:25:31 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99432096
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja kunst. Je terugtrekken achter de poolcirkel en dan hard gaan schreuwen. Zo kan ik het ook :P
vrijwel altijd met de IC's reisjes door Nederland maken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:26:32 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99432146
113 Teletekst wo 13 jul
***************************************
NS-medewerkers klagen over Sprinter

***************************************
` Machinisten en conducteurs hebben
veel klachten over de nieuwste trein
van de NS,de Sprinter.Zo gaan deuren
spontaan open,zijn treeplanken te glad
en haperen de omroepinstallaties.Dat
blijkt uit een enquête van vakbond VVMC
onder zo'n 400 NS-medewerkers.

Door de storingen staat de Sprinter
vaak stil en dat leidt tot ergernis bij
de reizigers en het NS-personeel.De
trein kwam al eerder negatief in het
nieuws,bijvoorbeeld door het ontbreken
van een toilet in de Sprinter.

De NS heeft verbetering toegezegd op
een aantal punten.De storingen aan de
deuren worden binnenkort verholpen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport


Waarom is dat opeens nieuws eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:26:53 #105
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99432166
Nouja da's 2,5 klacht per medewerker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:29:13 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99432306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Waarom is dat opeens nieuws eigenlijk? :?
Goede vraag, ik heb vrijwel hetzelfde bericht een jaar terug al eens gelezen, inclusief een hele inventarisatie van de problemen.
pi_99432345
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog steeds niet met SLeT gereisd *O*
Ik ook nog niet _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Goede vraag, ik heb vrijwel hetzelfde bericht een jaar terug al eens gelezen, inclusief een hele inventarisatie van de problemen.
Blijkbaar zijn ze nog steeds niet opgelost dan, goed dat ze er dan op terug komen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99432482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is dat opeens nieuws eigenlijk? :?



Verder vind ik SLT's prima treinen. WC's waren leuk geweest, maar iedereen die daar nu over loopt te zeiken had daar een paar jaar eerder mee moeten komen. Toen had daar nog wèl wat aan gedaan kunnen worden.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:35:50 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99432678
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat zegt het wel ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:36:20 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99432703
oh ja

"Nederlander mag Al-Qaeda niet zo"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:38:41 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99432820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Toen had daar nog wèl wat aan gedaan kunnen worden.
Er is genoeg over te doen geweest, ook van tevoren. Alleen had iedereen (reizigersorganisaties, vakbonden, politiek) de indruk dat NS nooit treinen zonder wc's zou bestellen. En toen was de aanbesteding en contractgunning geweest, en bleek dat er tóch treinen zonder wc's besteld waren.

Het contract aanpassen was toen niet meer mogelijk omdat de handtekeningen al gezet waren en de concurrenten alles op alles zouden zetten om alsnog de order binnen te kunnen halen. Alstom, één van de bieders, was zeker niet blij dat ze naast de order grepen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:41:13 #112
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99432926
Dus er is simpelweg een aanname gedaan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99433048
quote:
4s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat TeringHenkie geen kutuser is. Wel moeten al zijn posts totaal anders :)

[..]

NS koopt toch, bij zijn volle verstand, van ons geld, dingen van Siemens? Waarom zouden we dan niet naar NS wijzen? 8)7
Ik bedoel gewoon dat er kinderziektes bij komen. Maar dat had jij ook wel kunnen bedenken.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:43:13 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99433049
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus er is simpelweg een aanname gedaan?
Ja.

Het lijkt wat vergezocht, maar er zijn echt meer dan genoeg parallellen met

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:44:32 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99433118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon dat er kinderziektes bij komen. Maar dat had jij ook wel kunnen bedenken.
Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99433264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.
200 jaar gelden hadden we geen boordelectronica :W
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:47:28 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99433276
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus er is simpelweg een aanname gedaan?
De enige NS-treinen die ook geen toilet aan boord hebben, zijn de SGMm-tweetjes (de oudere sprinters). Deze zijn hoofdzakelijk ingezet in de Randstad (bijv. Zoetermeer stadslijn) met veel stops, waardoor het daar nooit echt een probleem is geweest. Ook rijden ze vaak met een SGMm-drietje die wel een toilet heeft. De SLTs rijden overal, soms gerust 20 minuten zonder stop (Tilburg - 's-Hertogenbosch, bijvoorbeeld).

Alle andere treinen die NS heeft gekocht sinds de oprichting van NS, hebben één of meerdere toiletten aan boord. ICR, ICM, DD-AR, DDM, VIRM, V250, SGM-3. Alleen de SLT's dus niet. En dat had men niet verwacht van de hoofdrailnetvervoerder.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.
Er wordt steeds meer electronica en nieuwe dingen in treinen gestopt. Dat is leuk en hip, want daarmee kun je energie besparen (regeneratief remmen), de reiziger beter informeren (automatische omroep + schermen) of de veiligheid verhogen (camera's). Wel betekent iedere toevoeging dat er meer stuk kan gaan.

Natuurlijk kunnen we de standaardstoptrein (Mat '64) blijven bouwen, aangepast aan hedendaagse crashbestendigheidsnormen. Oerdegelijke trein, dat zonder meer. Maar er zit geen innovatie in, en dat is iets wat reizigers wel verwachten.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:47:41 #118
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99433286
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja.

Het lijkt wat vergezocht, maar er zijn echt meer dan genoeg parallellen met

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.

Klinkt niet als iets voor de NS.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:48:31 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99433334
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

De metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.
Mwoach, in 2008 konden SLT-zesjes niet eens koppelen met SLT-viertjes zonder de boordcomputers te doen crashen. Er zit dus vooruitgang in.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:51:27 #120
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99433469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mwoach, in 2008 konden SLT-zesjes niet eens koppelen met SLT-viertjes zonder de boordcomputers te doen crashen. Er zit dus vooruitgang in.
Dat lijkt mij meer een fout van de fabrikant?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:54:28 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99433636
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat lijkt mij meer een fout van de fabrikant?
Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.

Hoe dan ook bleek dit pas zo te zijn toen men ze in Nederland wilde koppelen. Dat hebben de fabrikanten (Bombardier en Siemens) kennelijk niet eerder uitgeprobeerd.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:55:04 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99433667
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

De metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.

Klinkt niet als iets voor de NS.
Nee, niet direct de schuld van de NS, in beide gevallen.

Wat betreft Visvliet, daar stond een heel monumentaal stationsgebouw, waarvan iedereen DACHT dat het op de monumentenlijst stond, maar dat was dus niet zo. Als een dief in de nacht heeft NS dat van de ene op de andere dag laten slopen. Omdat het kon.

Nee, niet direct de schuld van NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:55:48 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99433695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.

Hoe dan ook bleek dit pas zo te zijn toen men ze in Nederland wilde koppelen. Dat hebben de fabrikanten (Bombardier en Siemens) kennelijk niet eerder uitgeprobeerd.
Wie maakt de zesjes en wie maakt de viertjes? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:56:39 #124
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99433735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.

Hoe dan ook bleek dit pas zo te zijn toen men ze in Nederland wilde koppelen. Dat hebben de fabrikanten (Bombardier en Siemens) kennelijk niet eerder uitgeprobeerd.
Ah zodoende. Nou dat kan gebeuren lijkt mij. Gezien de negativiteit rond de SLT's is het natuurlijk spannend om zoiets uit te vergroten.
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, niet direct de schuld van de NS, in beide gevallen.

Wat betreft Visvliet, daar stond een heel monumentaal stationsgebouw, waarvan iedereen DACHT dat het op de monumentenlijst stond, maar dat was dus niet zo. Als een dief in de nacht heeft NS dat van de ene op de andere dag laten slopen. Omdat het kon.

Nee, niet direct de schuld van NS :')
Haha wat een verhaal :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:01:36 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99433991
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:

- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
De trein heeft geen kristallen bol. Dit kan dus niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:02:02 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99434011
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie maakt de zesjes en wie maakt de viertjes? :?
De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ah zodoende. Nou dat kan gebeuren lijkt mij. Gezien de negativiteit rond de SLT's is het natuurlijk spannend om zoiets uit te vergroten.
"kan gebeuren" is iets te luchtig, want NS had gewoon om treinen gevraagd die gekoppeld moeten kunnen rijden. Dan is de combinatie 4+4+6 bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar (wordt dat in normale dienst eigenlijk gereden?). Maar gelukkig viel het op te lossen met een software-update.

De IC4-treinen die AnsaldoBreda levert voor de Deense spoorwegen (DSB) heeft ook een koppelprobleem, maar dat is wat ernstiger. Daar mogen treinen niet aan de 'verkeerde kant' gekoppeld worden...
pi_99434101
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

De trein heeft geen kristallen bol. Dit kan dus niet.
Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h is
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:04:27 #128
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99434152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.

[..]

"kan gebeuren" is iets te luchtig, want NS had gewoon om treinen gevraagd die gekoppeld moeten kunnen rijden. Dan is de combinatie 4+4+6 bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar (wordt dat in normale dienst eigenlijk gereden?). Maar gelukkig viel het op te lossen met een software-update.

De IC4-treinen die AnsaldoBreda levert voor de Deense spoorwegen (DSB) heeft ook een koppelprobleem, maar dat is wat ernstiger. Daar mogen treinen niet aan de 'verkeerde kant' gekoppeld worden...
Oh ik ging er vanuit dat het achteraf bleek bij het testen dat er iets niet goed ging. Maargoed ergens van uit gaan blijkt gevaarlijk, haha.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:04:45 #129
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99434170
Ik mag hopen dat de NS de revisies een stuk beter aanpakt voor wat betreft de afspraken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:05:42 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99434220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.

Ik begrijp dat het nog een wonder is dat ze zo veel op elkaar lijken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:05:43 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99434223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h is
Mja, dat wil je weer niet bij bijvoorbeeld een overweg.


quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het nog een wonder is dat ze zo veel op elkaar lijken? :?
Wellicht dat het uiterlijk wat beter gespecificeerd is dan de software. :)
pi_99434242
Ach over 5 jaar zijn die problemen opgelost en heeft niemand het er nog over.
pi_99434302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mja, dat wil je weer niet bij bijvoorbeeld een overweg.

[..]

Wellicht dat het uiterlijk wat beter gespecificeerd is dan de software. :)
Hoe bedoel je? Bij een aanrijding? Dan kun je de plankjes toch blokkeren als er een (passagiers)noodremming plaats heeft gevonden?
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:19:09 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99434867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h is
Nee, is buiten profiel, mag niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:21:01 #135
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99434936
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, is buiten profiel, mag niet.
Dat zou schade aan gaan brengen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99437850
Uitklappen zodra de deuren ontgrendeld worden, lijkt mij toch wel een optie.
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:35:35 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99437971
Dat is wat er nu al gebeurt. Alleen blijven de deuren nog dicht zolang het treeplankje aan het uitschuiven is, en dan worden reizigers ongeduldig.
pi_99439717
Maar dat komt dan omdat de meester te lang wacht met ontgrendelen, want naar mijn idee duurt het steeds 2 seconden voordat de plankies uitklappen nadat de trein stilstaat. Of d'r zit weer tijd tussen knoppie in cabine indrukken en plankie horen klappen.
Zal dan wel weer een software-iets zijn :P
pi_99440788
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:14 schreef bork het volgende:
staat er al ff hoor Socios, d8 dat je het wel zou weten, je krijgt geen seintje van FOK!?
Nope, inderdaad. Ik hoorde het van een andere user. Zelf kom ik nooit op de FrontPage. :+
pi_99441286
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.

Geen idee wat 'ie daar deed. :P
pi_99441339
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.

Geen idee wat 'ie daar deed. :P
rijden misschien ... :P
pi_99441382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:16 schreef dan13lv het volgende:
rijden misschien ... :P
In eerste instantie stond 'ie stil op een middenspoor!

Later reed 'ie inderdaad de kant van Amsterdam op.
pi_99441659
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik eindelijk iets handigs gemaakt waar ik gewoon behoefte aan had :7 Een spoorboekje waarin ALLEEN de kwaliteitstreinen van dit land vermeld staan: Fyra, Pimpel en ICE. Stuk overzichtelijker bij het plannen van een leuk rondje *O*

Hier te vinden.

Klik er allemaal op en bedelf mij onder commentaar plz ^O^
Mooi overzichtje! Vol met treinen waar ik graag gebruik van maak. :D

Vergeet ICE 120 alleen niet, hè. Rijdt op donderdag-, vrijdag en zondagavond om 20.46u uit Köln Hbf. Best een belangrijke trein die ik vaak neem om na `een dagje´ Duitsland weer terug naar Nederland te gaan. :P
pi_99441802
Eventueel is het lijstje nog aan te vullen met Thalystreinen en enkele `bijzondere´ treinen in de omloop.

Bijvoorbeeld die paar treinen op een dag die tussen Schiphol Airport en Maastricht (v.v.) met ICRm rijden. Toch pure kwaliteitstreinen die men kan uitzoeken indien men naar het Zuiden des lands reist en V-IRM wil mijden. :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:43:58 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99441830
Thalys kun je niet in zonder reservering, waarschijnlijk staat hij daarom niet op het lijstje.

En daarnaast zit je in de tweede klasse redelijk krap.
pi_99442536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:43 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit je in de tweede klasse redelijk krap.
Klopt, maar ja, de tijdwinst maakt veel goed.
  donderdag 14 juli 2011 @ 03:41:14 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99442624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 03:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, maar ja, de tijdwinst maakt veel goed.
Mee eens. Al is het wel een trein waarvoor ik aanraad om bij te betalen voor de 1e klas indien mogelijk.

Al hoop ik niet dat ik dan groene kreeft geserveerd krijg
pi_99442660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 03:41 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Al is het wel een trein waarvoor ik aanraad om bij te betalen voor de 1e klas indien mogelijk.
Helemaal in `actieperiodes´ valt de prijs alleszins mee.
quote:
Al hoop ik niet dat ik dan groene kreeft geserveerd krijg
Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Hangt beetje van het tijdstip van de reis af. Ontbijtje of een koude maaltijd.

Sowieso constante refills voor de drankjes erbij.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:09:26 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99444236
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:35 schreef James1988 het volgende:
Dat is wat er nu al gebeurt. Alleen blijven de deuren nog dicht zolang het treeplankje aan het uitschuiven is, en dan worden reizigers ongeduldig.
Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:42:03 #150
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99444585
Aardig van Schwarzwald Tourismus GmbH, Konus-karte gratis reizen met bus en trein wanneer je er verblijft :)
En niet te zuinig -> http://www.schwarzwald-to(...)nus/uebersichtskarte
Scheisse, niet als je in Freiburg zelf zit :(

[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 14-07-2011 12:17:24 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99445555
Jups, heb daar paar jaar geleden ook dankbaar gebruik van gemaakt tijdens mijn vakantie in Schwarzwald :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:36:19 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99445593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:42 schreef bork het volgende:
Aardig van Schwarzwald Tourismus GmbH, Konus-karte gratis reizen met bus en trein wanneer je er verblijft :)
En niet te zuinig -> http://www.schwarzwald-to(...)nus/uebersichtskarte
Scheisse, niet als in Freiburg zelf zit :(
Ja, heb ik leuk gebruik van gemaakt toen ik daar was een paar weken geleden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:03:54 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99446153
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
Of gewoon dat nutteloze (s)malle treeplankje helemaal niet uitklappen. Dat plankje is gewoon het wachten niet waard.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 10:39:53 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99447159
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99448162
Klachten van machinisten over de SLT:

http://nos.nl/video/25596(...)nieuwe-sprinter.html
pi_99448552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klachten van machinisten over de SLT:

http://nos.nl/video/25596(...)nieuwe-sprinter.html
Ook allemaal van die dingen waarvan ik zou zeggen, die zou de fabrikant al lang moeten hebben gezien toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:59:19 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99449848
Hallo allemaal ik kom ook weer es kijken :Y

Gisteren voor het lange tijd weer eens een rondje gemaakt bij me in de buurt. *O*
Chessy -> Torcy (RER A)
Torcy (bus) Ozoir la Ferriere
Ozoir - Tournan (RER E)
Tournan - Coullumiers (Transilien P )
Coullumiers bus Crecy la Chappelle (Vertramde spoorlijn sinds 1 Juli *O* )

Crecy la Chappelle - Esbly
Esbly - Meaux
Meaux - Torginy en daarna de bus naar huis

Motief van dit rondje was eigenlijk de samensmelting van zone 5 en 6 in IDF, waardoor mijn abonnement een veel grotere actieradius heeft gekregen. Normaal ging ik altijd de kant van parijs op als ik mn geld besteede aan treinkaartjes omdat dat nou eenmaal meer mogelijkheden bied. Maar de binnenlanden in is zeker net zo interessant O+

Hoop de draad van het rondjes maken weer op te pakken na 2 jaar. en niet al die tijd in parijs te blijven roeren :)
pi_99450444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.

Geen idee wat 'ie daar deed. :P
Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?

A: jij rijdt toch niet met stoptreintjes? Vanuit een Intercity kun je onmogelijk het treinstelnummer gezien hebben in het donker.
B: Hoe kun je om 22.40u in Weesp zijn en tegen twee uur 's nachts thuis op FOK! in Leeuwarden? Onmogelijke treinverbinding op woensdagavond.

Ben benieuwd!
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:19:42 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99450662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?

A: jij rijdt toch niet met stoptreintjes? Vanuit een Intercity kun je onmogelijk het treinstelnummer gezien hebben in het donker.
B: Hoe kun je om 22.40u in Weesp zijn en tegen twee uur 's nachts thuis op FOK! in Leeuwarden? Onmogelijke treinverbinding op woensdagavond.

Ben benieuwd!
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99450898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hallo allemaal ik kom ook weer es kijken :Y

Gisteren voor het lange tijd weer eens een rondje gemaakt bij me in de buurt. *O*
Chessy -> Torcy (RER A)
Torcy (bus) Ozoir la Ferriere
Ozoir - Tournan (RER E)
Tournan - Coullumiers (Transilien P )
Coullumiers bus Crecy la Chappelle (Vertramde spoorlijn sinds 1 Juli *O* )

Crecy la Chappelle - Esbly
Esbly - Meaux
Meaux - Torginy en daarna de bus naar huis

Motief van dit rondje was eigenlijk de samensmelting van zone 5 en 6 in IDF, waardoor mijn abonnement een veel grotere actieradius heeft gekregen. Normaal ging ik altijd de kant van parijs op als ik mn geld besteede aan treinkaartjes omdat dat nou eenmaal meer mogelijkheden bied. Maar de binnenlanden in is zeker net zo interessant O+

Hoop de draad van het rondjes maken weer op te pakken na 2 jaar. en niet al die tijd in parijs te blijven roeren :)
Samensmelting zone 5 en 6? :o Dat is nog eens goed nieuws! *O*
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:31:57 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99451207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Samensmelting zone 5 en 6? :o Dat is nog eens goed nieuws! *O*
Jup, ik moest ook nog eens achter mijn oren krabben toen ik het hoorde, het is nameljk nergens echt groot bekend gemaakt, kan het ook niet vinden op de site van de stif of optile, maar het werk toch echt met mijn 5-4 navigo :P
pi_99451521
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:19 schreef Duvel het volgende:
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!
Door een sein- en wisselstoring reden er geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal/ Schiphol Airport en Amersfoort.

Toen moest ik met stoptreintjes reizen. In zowel Weesp als Hilversum overgestapt. _O- Op eerstgenoemd station zag ik dat ICE-treinstel staan.

Eerst had ik nog de hoop om met stoptreintjes voor 23.09u in Amersfoort aan te komen, maar was is de Gooilijn toch sloom zeg. :') Vertrek Amsterdam Centraal: 22.18u (nog voor de afgeschafte IC van 22.26u), aankomst Amersfoort 23.23u, lol.

Laatste verbinding naar Leeuwarden (vertrek 23.09u uit Amersfoort) al weg. Toen met 23.38u naar Zwolle gegaan. Daar had de NS keurig een taxi klaarstaan voor mensen die naar Leeuwarden moesten, mijn petje afgedaan!

Vertraagde reizigers naar Groningen konden nog een keine driekwartier op Zwolle gaan wachten op de laatste trein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 12:42:55 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99451631
Netjes. Waren er dan nog veel reizigers voor de richting Leeuwarden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99451794
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
Netjes. Waren er dan nog veel reizigers voor de richting Leeuwarden?
Welgeteld twee maar. Eén bloedmooie vrouw erbij. :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 12:48:45 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99451918
Heb je haar nummer al?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99451988
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je haar nummer al?
Nee. ;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:14:32 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99453017
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99453473
Zit nu in een sneltrein van Poznań naar Krakow in Polen. 8 uur ofzoiets duurt de reis. Wagons met zijgang hebben wel wat. Ook al versta je geen hol van de polen in de trein, het is toch geinig om met handen en voeten een soort van gesprekje te voeren.

Ook fijn dat het raam helemaal open kan, lekker meekijken naar voren en uitwaaien
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:51:47 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99454614
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.
Daarom... Meestal is het niet zo leuk voor de electronica als er ineens 85 kg extra moet worden verplaatst. En dit kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat de reiziger struikelt.

Het treeplankje is voor mensen met rolstoel of kinderwagen wel handig, omdat het het gat tussen trein en perron verkleint... Zolang beide maar op hetzelfde niveau zijn. Als die perronverlagingsoperatie van ProRail straks klaar is, is dat natuurlijk nog maar de vraag. :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:59:47 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99454960
quote:
Uren vast in gloednieuwe trein

13 juli 2011

Twee weken na de feestelijke start kampt de nieuwste Chinese hogesnelheidstrein regelmatig met stroomstoringen.

Passagiers op de lijn tussen Peking en Sjanghai staan geregeld urenlang stil door problemen. De hogesnelheidstrein werd bij de opening gepresenteerd als toonbeeld van China's high-tech toekomst.

Dinsdag legde een storing nog 30 treinen stil. Wachtende reizigers op stations ontdekten dat er nog geen winkels of wachtkamers waren. Een passagier moest naar een dorp lopen om wc-papier te kopen.

Bron: De Pers
Dan valt de ellende met de Fyra hier dus nog mee :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:13:31 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99458534
Over SLT meldt o.a. Wikipedia nu dit:
quote:
Aangezien het alsnog inbouwen van een toilet erg duur is en de levensduur van de treinen langer is dan tot 2025 wordt gedacht aan het gekoppeld rijden met een treinstel met toilet.
Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.

Logisch nadenken is teveel gevraagd voor sommige mensen lijkt het wel.
pi_99459030
Meh, was niet aan her opletten en heb eem vandaag overbodige fyra toeslag gekocht. Kreeg van de conductrice een kaartje met info voor het terug claimen ervan. Maar dat praat alleen maar over de maandtoeslag abonnementen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:30:02 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99459363
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.
Het zou helemaal geen vreemd idee zijn, tenminste als NS nieuwe treinstellen zou kopen die met het bestaande SLT samen kunnen rijden en wél een toilet hebben.

Maakt ook helemaal niets uit voor personeel en bakkilometers want je kan natuurlijk gewoon op rustige tijden, als er met losse stellen gereden wordt, alleen de treinstellen mét toilet inzetten. De stellen zonder toilet zijn dan voor de versterking op drukkere tijden.
pi_99459875
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:39:40 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99459892
NS kan ICM en ICMm niet eens uit elkaar houden, dus ik voorzie grote problemen wanneer toilet- en toiletloze stellen worden afgetrapt en aangekoppeld.

Ook zie ik NS geen nieuwe treinstellen hiervoor kopen, ze hebben SLT juist daarvoor gekocht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 15:51:08 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99460568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
De nachttrein gaat voor zover ik weet ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2011 @ 16:12:13 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99461703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99462144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).
Dankjewel, dat wist ik nog niet! :)

Edit: ff de oad gebeld. Die bus vertrekt om 4 uur vanaf schiphol. Moet ik alsnog 4 uur wachten, want ik kom om 23.55 aan op schiphol. Ik had gehoopt dat ie ieder uur zou gaan.
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2011 @ 16:26:01 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99462445
Dat was met de nachttrein ook zo geweest: die reed ook alleen maar rond 4u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99462882
Oh, wist ik ook niet :P
pi_99463526
Een nieuwe reizigersververvoerder op het spoor: eind 2012 gaa Hermes halfuurs- en kwartierdiensten rijden op ma-za tussen Arnhem en Doetinchem. Helaas dat Keolis het niet is geworden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:49:45 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99463634
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:25 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in een sneltrein van Poznań naar Krakow in Polen. 8 uur ofzoiets duurt de reis. Wagons met zijgang hebben wel wat. Ook al versta je geen hol van de polen in de trein, het is toch geinig om met handen en voeten een soort van gesprekje te voeren.

Ook fijn dat het raam helemaal open kan, lekker meekijken naar voren en uitwaaien
Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrecht *O* *O* *O*

nb: wel fotoos posten (als het mogelijk is uiteraard :D )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99463863
Wat voor effecten op het aantal reizigers zou het hebben als NS zou besluiten om voortaan ook s nachts te gaan rijden? Uiteraard met een sterk beperkte frequentie, maar als mensen er nou op zouden kunnen vertrouwen dat er bijvoorbeeld altijd tenminste 1x per uur een stoptrein rijdt?

Ik kan me voorstellen dat nu een deel van de potentiele reizigers niet met de trein gaat omdat deze rond twaalven stopt.

Ik houd hierbij geen rekening met de nadelen van de extra kosten maar wel met een vergrote maatschappelijke functie die NS heeft.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:58:48 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464123
Er is al een nachtnet, maar sommige nachtnetverbindingen zijn zo onderbezet dat ze alweer zijn opgeheven (Rotterdam - Utrecht via Gouda) of dat de provincie bijpast (Tilburg - 's-Hertogenbosch).
pi_99464129
Dat zou prachtig zijn, ja... Vroeger (heel vroeger) reden er zelfs slaaprijtuigen mee met de nachtelijke posttreinen door heel het land. Kon men als reiziger mee.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:02:32 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464316
Het zou prachtig zijn, maar het moet voor NS wel te betalen zijn. Als een trein in de nacht meer kost dan hij opbrengt, gaat hij eruit. De reizigers die er wel gebruik van maken zijn dan aangewezen op andere vormen van vervoer (zoals de taxi), omreizen (indien mogelijk) of zullen hun reisplannen moeten aanpassen.

De NS is tenslotte geen liefdadigheidsinstelling :)
pi_99464387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:49 schreef bork het volgende:

[..]

Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrecht *O* *O* *O*

nb: wel fotoos posten (als het mogelijk is uiteraard :D )
Dat komt wel weer in Nederland. Net een tussenstop gemaakt in Wroclaw, en we willen hetzelfde doen in Katowice.

Moet nu gvd bijna vier uur in een soort SLT zitten, echt kut.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PKP_ED_74
pi_99464745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:58 schreef James1988 het volgende:
Er is al een nachtnet, maar sommige nachtnetverbindingen zijn zo onderbezet dat ze alweer zijn opgeheven (Rotterdam - Utrecht via Gouda) of dat de provincie bijpast (Tilburg - 's-Hertogenbosch).
Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:12:19 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464821
Dan zou er een redelijk aanbod zijn, dat klopt. Maar of er voldoende vraag voor is, weet ik niet. Durf ik ook wel te betwijfelen, op een doordeweekse dag. In de weekends is er wel voldoende vraag vanwege uitgaanspubliek tussen de verschillende steden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:18:31 #190
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99465185
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:10 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.
oe dat jammer je hebt ook intercity express op dat traject met een bar :Y , je kent het wel het betere werk



met



*O* :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99467700
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:12 schreef James1988 het volgende:
Dan zou er een redelijk aanbod zijn, dat klopt. Maar of er voldoende vraag voor is, weet ik niet. Durf ik ook wel te betwijfelen, op een doordeweekse dag. In de weekends is er wel voldoende vraag vanwege uitgaanspubliek tussen de verschillende steden.
De vraag en aanbodzijde is natuurlijk heel lastig, verwacht zeker niet op korte termijnen veel winst te maken met zulke treinen. Andere kostenpost is het openhouden van stations (mensen, verlichting, verwarming, etc). Daarnaast moet iedereen bekend raken met het voordeel dat een nachttrein kan bieden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:31:34 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99471165
Fles, ik heb voor je gekeken of dat bordje in Luxemburg bij Dudelange er al was, maar die is er niet :N
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:37:46 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99471467
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.

Logisch nadenken is teveel gevraagd voor sommige mensen lijkt het wel.
Oh, EN het probleem wordt gewoon niet opgelost :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:38:34 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99471501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Fles, ik heb voor je gekeken of dat bordje in Luxemburg bij Dudelange er al was, maar die is er niet :N
Waar precies? Burange of Centre? Of allebei -O-

Falende flikkers daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99475155
En wat rijdt die trein in Polen gemiddeld toch langzaam... En daarbij veel bediende seinhuizen en zelfs overwegwachters bij landoverweggetjes..

Snelheidsverhoging, seinstelsel moderniseren en alle overwegen automatisch en een reis kan hier de helft zo snel. Als ik bovendien zie wat voor een enorme vloot rijtuigen en tientallen locomotieven er onderweg stilstaan kunnen ze ook zowat dubbele frequenties rijden.

Als je zoals nu al 40 minuten max. 60 rijdt in een wagon uit de jaren 60 op een route met een onregelmatige uurdienst zie je eigenlijk pas waarover wij klagen in Nederland en dat het bij ons allemaal wel meevalt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:00:37 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99475448
Jankerd. Het is toch juist mooi man, krakkemikkigheid daar O+ kunnen de deuren ook gewoon open onderweg, lache :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:02:07 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99475532
Het heeft wel wat nostalgisch. Maar je kunt er ook een hoop moderniseren.

Maar met de nieuwe New Pendolino's die bij Alstom zijn besteld (en die overigens niet gaan kantelen), gaat er al wel wat versneld worden.
pi_99476420
Weet iemand hier welk matrieel er morgen om 9.28 en 9.58 en 10.28 van Den haag centraal naar Venlo rijdt? En nog belangrijker, wanneer er ICR weer terug gaat.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:20:37 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99476522
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99477246
Beter misschien nog http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-4/mat.txt voor het materieel, Somda kan 19xx dan weer aan een tijd koppelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')