Ja, heb ik leuk gebruik van gemaakt toen ik daar was een paar weken geleden!quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:42 schreef bork het volgende:
Aardig van Schwarzwald Tourismus GmbH, Konus-karte gratis reizen met bus en trein wanneer je er verblijft
En niet te zuinig -> http://www.schwarzwald-to(...)nus/uebersichtskarte
Scheisse, niet als in Freiburg zelf zit![]()
Of gewoon dat nutteloze (s)malle treeplankje helemaal niet uitklappen. Dat plankje is gewoon het wachten niet waard.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
Ook allemaal van die dingen waarvan ik zou zeggen, die zou de fabrikant al lang moeten hebben gezien toch.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klachten van machinisten over de SLT:
http://nos.nl/video/25596(...)nieuwe-sprinter.html
Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?quote:Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.
Geen idee wat 'ie daar deed.
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?
A: jij rijdt toch niet met stoptreintjes? Vanuit een Intercity kun je onmogelijk het treinstelnummer gezien hebben in het donker.
B: Hoe kun je om 22.40u in Weesp zijn en tegen twee uur 's nachts thuis op FOK! in Leeuwarden? Onmogelijke treinverbinding op woensdagavond.
Ben benieuwd!
Samensmelting zone 5 en 6?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hallo allemaal ik kom ook weer es kijken![]()
Gisteren voor het lange tijd weer eens een rondje gemaakt bij me in de buurt.![]()
Chessy -> Torcy (RER A)
Torcy (bus) Ozoir la Ferriere
Ozoir - Tournan (RER E)
Tournan - Coullumiers (Transilien P )
Coullumiers bus Crecy la Chappelle (Vertramde spoorlijn sinds 1 Juli)
Crecy la Chappelle - Esbly
Esbly - Meaux
Meaux - Torginy en daarna de bus naar huis
Motief van dit rondje was eigenlijk de samensmelting van zone 5 en 6 in IDF, waardoor mijn abonnement een veel grotere actieradius heeft gekregen. Normaal ging ik altijd de kant van parijs op als ik mn geld besteede aan treinkaartjes omdat dat nou eenmaal meer mogelijkheden bied. Maar de binnenlanden in is zeker net zo interessant
Hoop de draad van het rondjes maken weer op te pakken na 2 jaar. en niet al die tijd in parijs te blijven roeren
Jup, ik moest ook nog eens achter mijn oren krabben toen ik het hoorde, het is nameljk nergens echt groot bekend gemaakt, kan het ook niet vinden op de site van de stif of optile, maar het werk toch echt met mijn 5-4 navigoquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Samensmelting zone 5 en 6?Dat is nog eens goed nieuws!
Door een sein- en wisselstoring reden er geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal/ Schiphol Airport en Amersfoort.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:19 schreef Duvel het volgende:
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!
Welgeteld twee maar. Eén bloedmooie vrouw erbij.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
Netjes. Waren er dan nog veel reizigers voor de richting Leeuwarden?
Daarom... Meestal is het niet zo leuk voor de electronica als er ineens 85 kg extra moet worden verplaatst. En dit kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat de reiziger struikelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.
Dan valt de ellende met de Fyra hier dus nog meequote:Uren vast in gloednieuwe trein
13 juli 2011
Twee weken na de feestelijke start kampt de nieuwste Chinese hogesnelheidstrein regelmatig met stroomstoringen.
Passagiers op de lijn tussen Peking en Sjanghai staan geregeld urenlang stil door problemen. De hogesnelheidstrein werd bij de opening gepresenteerd als toonbeeld van China's high-tech toekomst.
Dinsdag legde een storing nog 30 treinen stil. Wachtende reizigers op stations ontdekten dat er nog geen winkels of wachtkamers waren. Een passagier moest naar een dorp lopen om wc-papier te kopen.
Bron: De Pers
Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.quote:Aangezien het alsnog inbouwen van een toilet erg duur is en de levensduur van de treinen langer is dan tot 2025 wordt gedacht aan het gekoppeld rijden met een treinstel met toilet.
Het zou helemaal geen vreemd idee zijn, tenminste als NS nieuwe treinstellen zou kopen die met het bestaande SLT samen kunnen rijden en wél een toilet hebben.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:
Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.
De nachttrein gaat voor zover ik weet ook niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:
Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.
Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:
Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.
Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
Dankjewel, dat wist ik nog niet!quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).
Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrechtquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:25 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in een sneltrein van Poznań naar Krakow in Polen. 8 uur ofzoiets duurt de reis. Wagons met zijgang hebben wel wat. Ook al versta je geen hol van de polen in de trein, het is toch geinig om met handen en voeten een soort van gesprekje te voeren.
Ook fijn dat het raam helemaal open kan, lekker meekijken naar voren en uitwaaien
Dat komt wel weer in Nederland. Net een tussenstop gemaakt in Wroclaw, en we willen hetzelfde doen in Katowice.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:49 schreef bork het volgende:
[..]
Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrecht![]()
![]()
![]()
nb: wel fotoos posten (als het mogelijk is uiteraard)
Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:58 schreef James1988 het volgende:
Er is al een nachtnet, maar sommige nachtnetverbindingen zijn zo onderbezet dat ze alweer zijn opgeheven (Rotterdam - Utrecht via Gouda) of dat de provincie bijpast (Tilburg - 's-Hertogenbosch).
oe dat jammer je hebt ook intercity express op dat traject met een barquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:10 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.
De vraag en aanbodzijde is natuurlijk heel lastig, verwacht zeker niet op korte termijnen veel winst te maken met zulke treinen. Andere kostenpost is het openhouden van stations (mensen, verlichting, verwarming, etc). Daarnaast moet iedereen bekend raken met het voordeel dat een nachttrein kan bieden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:12 schreef James1988 het volgende:
Dan zou er een redelijk aanbod zijn, dat klopt. Maar of er voldoende vraag voor is, weet ik niet. Durf ik ook wel te betwijfelen, op een doordeweekse dag. In de weekends is er wel voldoende vraag vanwege uitgaanspubliek tussen de verschillende steden.
Oh, EN het probleem wordt gewoon niet opgelostquote:Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:
Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.
Logisch nadenken is teveel gevraagd voor sommige mensen lijkt het wel.
Waar precies? Burange of Centre? Of allebeiquote:Op donderdag 14 juli 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Fles, ik heb voor je gekeken of dat bordje in Luxemburg bij Dudelange er al was, maar die is er niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |