abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99445555
Jups, heb daar paar jaar geleden ook dankbaar gebruik van gemaakt tijdens mijn vakantie in Schwarzwald :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:36:19 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99445593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:42 schreef bork het volgende:
Aardig van Schwarzwald Tourismus GmbH, Konus-karte gratis reizen met bus en trein wanneer je er verblijft :)
En niet te zuinig -> http://www.schwarzwald-to(...)nus/uebersichtskarte
Scheisse, niet als in Freiburg zelf zit :(
Ja, heb ik leuk gebruik van gemaakt toen ik daar was een paar weken geleden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:03:54 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99446153
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
Of gewoon dat nutteloze (s)malle treeplankje helemaal niet uitklappen. Dat plankje is gewoon het wachten niet waard.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 10:39:53 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99447159
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.
mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99448162
Klachten van machinisten over de SLT:

http://nos.nl/video/25596(...)nieuwe-sprinter.html
pi_99448552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klachten van machinisten over de SLT:

http://nos.nl/video/25596(...)nieuwe-sprinter.html
Ook allemaal van die dingen waarvan ik zou zeggen, die zou de fabrikant al lang moeten hebben gezien toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:59:19 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99449848
Hallo allemaal ik kom ook weer es kijken :Y

Gisteren voor het lange tijd weer eens een rondje gemaakt bij me in de buurt. *O*
Chessy -> Torcy (RER A)
Torcy (bus) Ozoir la Ferriere
Ozoir - Tournan (RER E)
Tournan - Coullumiers (Transilien P )
Coullumiers bus Crecy la Chappelle (Vertramde spoorlijn sinds 1 Juli *O* )

Crecy la Chappelle - Esbly
Esbly - Meaux
Meaux - Torginy en daarna de bus naar huis

Motief van dit rondje was eigenlijk de samensmelting van zone 5 en 6 in IDF, waardoor mijn abonnement een veel grotere actieradius heeft gekregen. Normaal ging ik altijd de kant van parijs op als ik mn geld besteede aan treinkaartjes omdat dat nou eenmaal meer mogelijkheden bied. Maar de binnenlanden in is zeker net zo interessant O+

Hoop de draad van het rondjes maken weer op te pakken na 2 jaar. en niet al die tijd in parijs te blijven roeren :)
pi_99450444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.

Geen idee wat 'ie daar deed. :P
Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?

A: jij rijdt toch niet met stoptreintjes? Vanuit een Intercity kun je onmogelijk het treinstelnummer gezien hebben in het donker.
B: Hoe kun je om 22.40u in Weesp zijn en tegen twee uur 's nachts thuis op FOK! in Leeuwarden? Onmogelijke treinverbinding op woensdagavond.

Ben benieuwd!
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:19:42 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99450662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey Socios, ik zat even te denken, hè. Hoe kan jij om 22.40u een ICE-stel in Weesp spotten?

A: jij rijdt toch niet met stoptreintjes? Vanuit een Intercity kun je onmogelijk het treinstelnummer gezien hebben in het donker.
B: Hoe kun je om 22.40u in Weesp zijn en tegen twee uur 's nachts thuis op FOK! in Leeuwarden? Onmogelijke treinverbinding op woensdagavond.

Ben benieuwd!
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99450898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hallo allemaal ik kom ook weer es kijken :Y

Gisteren voor het lange tijd weer eens een rondje gemaakt bij me in de buurt. *O*
Chessy -> Torcy (RER A)
Torcy (bus) Ozoir la Ferriere
Ozoir - Tournan (RER E)
Tournan - Coullumiers (Transilien P )
Coullumiers bus Crecy la Chappelle (Vertramde spoorlijn sinds 1 Juli *O* )

Crecy la Chappelle - Esbly
Esbly - Meaux
Meaux - Torginy en daarna de bus naar huis

Motief van dit rondje was eigenlijk de samensmelting van zone 5 en 6 in IDF, waardoor mijn abonnement een veel grotere actieradius heeft gekregen. Normaal ging ik altijd de kant van parijs op als ik mn geld besteede aan treinkaartjes omdat dat nou eenmaal meer mogelijkheden bied. Maar de binnenlanden in is zeker net zo interessant O+

Hoop de draad van het rondjes maken weer op te pakken na 2 jaar. en niet al die tijd in parijs te blijven roeren :)
Samensmelting zone 5 en 6? :o Dat is nog eens goed nieuws! *O*
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:31:57 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99451207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:24 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Samensmelting zone 5 en 6? :o Dat is nog eens goed nieuws! *O*
Jup, ik moest ook nog eens achter mijn oren krabben toen ik het hoorde, het is nameljk nergens echt groot bekend gemaakt, kan het ook niet vinden op de site van de stif of optile, maar het werk toch echt met mijn 5-4 navigo :P
pi_99451521
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:19 schreef Duvel het volgende:
Hey Socios, je psychoactieve medicatie is uitgewerkt, tijd voor de volgende dosis!
Door een sein- en wisselstoring reden er geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal/ Schiphol Airport en Amersfoort.

Toen moest ik met stoptreintjes reizen. In zowel Weesp als Hilversum overgestapt. _O- Op eerstgenoemd station zag ik dat ICE-treinstel staan.

Eerst had ik nog de hoop om met stoptreintjes voor 23.09u in Amersfoort aan te komen, maar was is de Gooilijn toch sloom zeg. :') Vertrek Amsterdam Centraal: 22.18u (nog voor de afgeschafte IC van 22.26u), aankomst Amersfoort 23.23u, lol.

Laatste verbinding naar Leeuwarden (vertrek 23.09u uit Amersfoort) al weg. Toen met 23.38u naar Zwolle gegaan. Daar had de NS keurig een taxi klaarstaan voor mensen die naar Leeuwarden moesten, mijn petje afgedaan!

Vertraagde reizigers naar Groningen konden nog een keine driekwartier op Zwolle gaan wachten op de laatste trein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 12:42:55 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99451631
Netjes. Waren er dan nog veel reizigers voor de richting Leeuwarden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99451794
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
Netjes. Waren er dan nog veel reizigers voor de richting Leeuwarden?
Welgeteld twee maar. Eén bloedmooie vrouw erbij. :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 12:48:45 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99451918
Heb je haar nummer al?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99451988
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je haar nummer al?
Nee. ;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:14:32 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99453017
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99453473
Zit nu in een sneltrein van Poznań naar Krakow in Polen. 8 uur ofzoiets duurt de reis. Wagons met zijgang hebben wel wat. Ook al versta je geen hol van de polen in de trein, het is toch geinig om met handen en voeten een soort van gesprekje te voeren.

Ook fijn dat het raam helemaal open kan, lekker meekijken naar voren en uitwaaien
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:51:47 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99454614
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat zal misschien wel niet gaan omdat het plankje misschien in storing gaat als de eerste er al op staat voordat helemaal uitgeklapt is.
Daarom... Meestal is het niet zo leuk voor de electronica als er ineens 85 kg extra moet worden verplaatst. En dit kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat de reiziger struikelt.

Het treeplankje is voor mensen met rolstoel of kinderwagen wel handig, omdat het het gat tussen trein en perron verkleint... Zolang beide maar op hetzelfde niveau zijn. Als die perronverlagingsoperatie van ProRail straks klaar is, is dat natuurlijk nog maar de vraag. :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:59:47 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99454960
quote:
Uren vast in gloednieuwe trein

13 juli 2011

Twee weken na de feestelijke start kampt de nieuwste Chinese hogesnelheidstrein regelmatig met stroomstoringen.

Passagiers op de lijn tussen Peking en Sjanghai staan geregeld urenlang stil door problemen. De hogesnelheidstrein werd bij de opening gepresenteerd als toonbeeld van China's high-tech toekomst.

Dinsdag legde een storing nog 30 treinen stil. Wachtende reizigers op stations ontdekten dat er nog geen winkels of wachtkamers waren. Een passagier moest naar een dorp lopen om wc-papier te kopen.

Bron: De Pers
Dan valt de ellende met de Fyra hier dus nog mee :')
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:13:31 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99458534
Over SLT meldt o.a. Wikipedia nu dit:
quote:
Aangezien het alsnog inbouwen van een toilet erg duur is en de levensduur van de treinen langer is dan tot 2025 wordt gedacht aan het gekoppeld rijden met een treinstel met toilet.
Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.

Logisch nadenken is teveel gevraagd voor sommige mensen lijkt het wel.
pi_99459030
Meh, was niet aan her opletten en heb eem vandaag overbodige fyra toeslag gekocht. Kreeg van de conductrice een kaartje met info voor het terug claimen ervan. Maar dat praat alleen maar over de maandtoeslag abonnementen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:30:02 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99459363
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.
Het zou helemaal geen vreemd idee zijn, tenminste als NS nieuwe treinstellen zou kopen die met het bestaande SLT samen kunnen rijden en wél een toilet hebben.

Maakt ook helemaal niets uit voor personeel en bakkilometers want je kan natuurlijk gewoon op rustige tijden, als er met losse stellen gereden wordt, alleen de treinstellen mét toilet inzetten. De stellen zonder toilet zijn dan voor de versterking op drukkere tijden.
pi_99459875
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:39:40 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99459892
NS kan ICM en ICMm niet eens uit elkaar houden, dus ik voorzie grote problemen wanneer toilet- en toiletloze stellen worden afgetrapt en aangekoppeld.

Ook zie ik NS geen nieuwe treinstellen hiervoor kopen, ze hebben SLT juist daarvoor gekocht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 15:51:08 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99460568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
De nachttrein gaat voor zover ik weet ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2011 @ 16:12:13 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99461703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:39 schreef ArnosL het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Gaat er nou wel of niet een nachttrein vanuit Schiphol naar Enschede? Op internet lees ik overal dat de NS besloten heeft dat er geen trein gaat, maar dat er wel een gesprek zou komen tussen de regio Twente en de NS.

Verder staat er niks over op internet. Ik ga er maar van uit dat die niet gaat, want op de NS reisplanner vind ik hem ook niet.
Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99462144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, die is volgens NS helaas niet rendabel. Volgens mij rijdt OAD wel met een nachtbus (dat was tenminste het plan nu).
Dankjewel, dat wist ik nog niet! :)

Edit: ff de oad gebeld. Die bus vertrekt om 4 uur vanaf schiphol. Moet ik alsnog 4 uur wachten, want ik kom om 23.55 aan op schiphol. Ik had gehoopt dat ie ieder uur zou gaan.
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2011 @ 16:26:01 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99462445
Dat was met de nachttrein ook zo geweest: die reed ook alleen maar rond 4u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99462882
Oh, wist ik ook niet :P
pi_99463526
Een nieuwe reizigersververvoerder op het spoor: eind 2012 gaa Hermes halfuurs- en kwartierdiensten rijden op ma-za tussen Arnhem en Doetinchem. Helaas dat Keolis het niet is geworden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:49:45 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99463634
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:25 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in een sneltrein van Poznań naar Krakow in Polen. 8 uur ofzoiets duurt de reis. Wagons met zijgang hebben wel wat. Ook al versta je geen hol van de polen in de trein, het is toch geinig om met handen en voeten een soort van gesprekje te voeren.

Ook fijn dat het raam helemaal open kan, lekker meekijken naar voren en uitwaaien
Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrecht *O* *O* *O*

nb: wel fotoos posten (als het mogelijk is uiteraard :D )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99463863
Wat voor effecten op het aantal reizigers zou het hebben als NS zou besluiten om voortaan ook s nachts te gaan rijden? Uiteraard met een sterk beperkte frequentie, maar als mensen er nou op zouden kunnen vertrouwen dat er bijvoorbeeld altijd tenminste 1x per uur een stoptrein rijdt?

Ik kan me voorstellen dat nu een deel van de potentiele reizigers niet met de trein gaat omdat deze rond twaalven stopt.

Ik houd hierbij geen rekening met de nadelen van de extra kosten maar wel met een vergrote maatschappelijke functie die NS heeft.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:58:48 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464123
Er is al een nachtnet, maar sommige nachtnetverbindingen zijn zo onderbezet dat ze alweer zijn opgeheven (Rotterdam - Utrecht via Gouda) of dat de provincie bijpast (Tilburg - 's-Hertogenbosch).
pi_99464129
Dat zou prachtig zijn, ja... Vroeger (heel vroeger) reden er zelfs slaaprijtuigen mee met de nachtelijke posttreinen door heel het land. Kon men als reiziger mee.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:02:32 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464316
Het zou prachtig zijn, maar het moet voor NS wel te betalen zijn. Als een trein in de nacht meer kost dan hij opbrengt, gaat hij eruit. De reizigers die er wel gebruik van maken zijn dan aangewezen op andere vormen van vervoer (zoals de taxi), omreizen (indien mogelijk) of zullen hun reisplannen moeten aanpassen.

De NS is tenslotte geen liefdadigheidsinstelling :)
pi_99464387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:49 schreef bork het volgende:

[..]

Veel plezier in mijn favoriete stad naast Utrecht *O* *O* *O*

nb: wel fotoos posten (als het mogelijk is uiteraard :D )
Dat komt wel weer in Nederland. Net een tussenstop gemaakt in Wroclaw, en we willen hetzelfde doen in Katowice.

Moet nu gvd bijna vier uur in een soort SLT zitten, echt kut.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PKP_ED_74
pi_99464745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:58 schreef James1988 het volgende:
Er is al een nachtnet, maar sommige nachtnetverbindingen zijn zo onderbezet dat ze alweer zijn opgeheven (Rotterdam - Utrecht via Gouda) of dat de provincie bijpast (Tilburg - 's-Hertogenbosch).
Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:12:19 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99464821
Dan zou er een redelijk aanbod zijn, dat klopt. Maar of er voldoende vraag voor is, weet ik niet. Durf ik ook wel te betwijfelen, op een doordeweekse dag. In de weekends is er wel voldoende vraag vanwege uitgaanspubliek tussen de verschillende steden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:18:31 #190
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99465185
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:10 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Waarbij moet worden aangetekend dat er nu geen sprake is van een netwerk. Zou dat er wel zijn (dus overál een uurdienst) in combinatie met een aansluitend onderliggend busnet zou wellicht alsnog eej behoorlijk vervoer opleveren.
oe dat jammer je hebt ook intercity express op dat traject met een bar :Y , je kent het wel het betere werk



met



*O* :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99467700
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:12 schreef James1988 het volgende:
Dan zou er een redelijk aanbod zijn, dat klopt. Maar of er voldoende vraag voor is, weet ik niet. Durf ik ook wel te betwijfelen, op een doordeweekse dag. In de weekends is er wel voldoende vraag vanwege uitgaanspubliek tussen de verschillende steden.
De vraag en aanbodzijde is natuurlijk heel lastig, verwacht zeker niet op korte termijnen veel winst te maken met zulke treinen. Andere kostenpost is het openhouden van stations (mensen, verlichting, verwarming, etc). Daarnaast moet iedereen bekend raken met het voordeel dat een nachttrein kan bieden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:31:34 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99471165
Fles, ik heb voor je gekeken of dat bordje in Luxemburg bij Dudelange er al was, maar die is er niet :N
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:37:46 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99471467
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

Wat is dit voor onzin? Waarom zou NS dat doen? Er zijn geen geschikte treinstellen voor en het kost meer personeel en bakkilometers.

Logisch nadenken is teveel gevraagd voor sommige mensen lijkt het wel.
Oh, EN het probleem wordt gewoon niet opgelost :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:38:34 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99471501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Fles, ik heb voor je gekeken of dat bordje in Luxemburg bij Dudelange er al was, maar die is er niet :N
Waar precies? Burange of Centre? Of allebei -O-

Falende flikkers daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99475155
En wat rijdt die trein in Polen gemiddeld toch langzaam... En daarbij veel bediende seinhuizen en zelfs overwegwachters bij landoverweggetjes..

Snelheidsverhoging, seinstelsel moderniseren en alle overwegen automatisch en een reis kan hier de helft zo snel. Als ik bovendien zie wat voor een enorme vloot rijtuigen en tientallen locomotieven er onderweg stilstaan kunnen ze ook zowat dubbele frequenties rijden.

Als je zoals nu al 40 minuten max. 60 rijdt in een wagon uit de jaren 60 op een route met een onregelmatige uurdienst zie je eigenlijk pas waarover wij klagen in Nederland en dat het bij ons allemaal wel meevalt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:00:37 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99475448
Jankerd. Het is toch juist mooi man, krakkemikkigheid daar O+ kunnen de deuren ook gewoon open onderweg, lache :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:02:07 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99475532
Het heeft wel wat nostalgisch. Maar je kunt er ook een hoop moderniseren.

Maar met de nieuwe New Pendolino's die bij Alstom zijn besteld (en die overigens niet gaan kantelen), gaat er al wel wat versneld worden.
pi_99476420
Weet iemand hier welk matrieel er morgen om 9.28 en 9.58 en 10.28 van Den haag centraal naar Venlo rijdt? En nog belangrijker, wanneer er ICR weer terug gaat.
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:20:37 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99476522
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99477246
Beter misschien nog http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-4/mat.txt voor het materieel, Somda kan 19xx dan weer aan een tijd koppelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')