Dat ben ik met je eens. De enige meerwaarde die 1e klas in SLT biedt, maar dan ook echt de enige meerwaarde, is dat er minder mensen 1e klas reizen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verder mankeert er idd weinig aan. Of het zou die bespottelijke 1e klas moeten zijn. Die is net zo kut als de 2e klas gewoon. Voor die paar kerstlampjes betaal je niet 70 % meer.
vrijwel altijd met de IC's reisjes door Nederland makenquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kunst. Je terugtrekken achter de poolcirkel en dan hard gaan schreuwen. Zo kan ik het ook
Goede vraag, ik heb vrijwel hetzelfde bericht een jaar terug al eens gelezen, inclusief een hele inventarisatie van de problemen.quote:
Ik ook nog nietquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog steeds niet met SLeT gereisd
Blijkbaar zijn ze nog steeds niet opgelost dan, goed dat ze er dan op terug komen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede vraag, ik heb vrijwel hetzelfde bericht een jaar terug al eens gelezen, inclusief een hele inventarisatie van de problemen.
quote:
Er is genoeg over te doen geweest, ook van tevoren. Alleen had iedereen (reizigersorganisaties, vakbonden, politiek) de indruk dat NS nooit treinen zonder wc's zou bestellen. En toen was de aanbesteding en contractgunning geweest, en bleek dat er tóch treinen zonder wc's besteld waren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Toen had daar nog wèl wat aan gedaan kunnen worden.
Ik bedoel gewoon dat er kinderziektes bij komen. Maar dat had jij ook wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat TeringHenkie geen kutuser is. Wel moeten al zijn posts totaal anders
[..]
NS koopt toch, bij zijn volle verstand, van ons geld, dingen van Siemens? Waarom zouden we dan niet naar NS wijzen?
Ja.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus er is simpelweg een aanname gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat er kinderziektes bij komen. Maar dat had jij ook wel kunnen bedenken.
200 jaar gelden hadden we geen boordelectronicaquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.
De enige NS-treinen die ook geen toilet aan boord hebben, zijn de SGMm-tweetjes (de oudere sprinters). Deze zijn hoofdzakelijk ingezet in de Randstad (bijv. Zoetermeer stadslijn) met veel stops, waardoor het daar nooit echt een probleem is geweest. Ook rijden ze vaak met een SGMm-drietje die wel een toilet heeft. De SLTs rijden overal, soms gerust 20 minuten zonder stop (Tilburg - 's-Hertogenbosch, bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus er is simpelweg een aanname gedaan?
Er wordt steeds meer electronica en nieuwe dingen in treinen gestopt. Dat is leuk en hip, want daarmee kun je energie besparen (regeneratief remmen), de reiziger beter informeren (automatische omroep + schermen) of de veiligheid verhogen (camera's). Wel betekent iedere toevoeging dat er meer stuk kan gaan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, kinderziektes. 200 jaar bezig en NOG weten we geen normaal functionerende trein te bouwen. Tuurlijk.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja.
Het lijkt wat vergezocht, maar er zijn echt meer dan genoeg parallellen metDe metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt niet als iets voor de NS.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Mwoach, in 2008 konden SLT-zesjes niet eens koppelen met SLT-viertjes zonder de boordcomputers te doen crashen. Er zit dus vooruitgang in.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
De metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.
Dat lijkt mij meer een fout van de fabrikant?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mwoach, in 2008 konden SLT-zesjes niet eens koppelen met SLT-viertjes zonder de boordcomputers te doen crashen. Er zit dus vooruitgang in.
Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij meer een fout van de fabrikant?
Nee, niet direct de schuld van de NS, in beide gevallen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
De metafoor uit de spoiler ken ik niet maar er zijn dus kennelijk zaken niet voldoende gespecificeerd.
Klinkt niet als iets voor de NS.
Wie maakt de zesjes en wie maakt de viertjes?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.
Hoe dan ook bleek dit pas zo te zijn toen men ze in Nederland wilde koppelen. Dat hebben de fabrikanten (Bombardier en Siemens) kennelijk niet eerder uitgeprobeerd.
Ah zodoende. Nou dat kan gebeuren lijkt mij. Gezien de negativiteit rond de SLT's is het natuurlijk spannend om zoiets uit te vergroten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, dat is later rechtgezet met een software-update.
Hoe dan ook bleek dit pas zo te zijn toen men ze in Nederland wilde koppelen. Dat hebben de fabrikanten (Bombardier en Siemens) kennelijk niet eerder uitgeprobeerd.
Haha wat een verhaalquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niet direct de schuld van de NS, in beide gevallen.
Wat betreft Visvliet, daar stond een heel monumentaal stationsgebouw, waarvan iedereen DACHT dat het op de monumentenlijst stond, maar dat was dus niet zo. Als een dief in de nacht heeft NS dat van de ene op de andere dag laten slopen. Omdat het kon.
Nee, niet direct de schuld van NS
De trein heeft geen kristallen bol. Dit kan dus niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:
- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie maakt de zesjes en wie maakt de viertjes?
"kan gebeuren" is iets te luchtig, want NS had gewoon om treinen gevraagd die gekoppeld moeten kunnen rijden. Dan is de combinatie 4+4+6 bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar (wordt dat in normale dienst eigenlijk gereden?). Maar gelukkig viel het op te lossen met een software-update.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ah zodoende. Nou dat kan gebeuren lijkt mij. Gezien de negativiteit rond de SLT's is het natuurlijk spannend om zoiets uit te vergroten.
Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h isquote:Op woensdag 13 juli 2011 23:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein heeft geen kristallen bol. Dit kan dus niet.
Oh ik ging er vanuit dat het achteraf bleek bij het testen dat er iets niet goed ging. Maargoed ergens van uit gaan blijkt gevaarlijk, haha.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.
[..]
"kan gebeuren" is iets te luchtig, want NS had gewoon om treinen gevraagd die gekoppeld moeten kunnen rijden. Dan is de combinatie 4+4+6 bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar (wordt dat in normale dienst eigenlijk gereden?). Maar gelukkig viel het op te lossen met een software-update.
De IC4-treinen die AnsaldoBreda levert voor de Deense spoorwegen (DSB) heeft ook een koppelprobleem, maar dat is wat ernstiger. Daar mogen treinen niet aan de 'verkeerde kant' gekoppeld worden...
Ik begrijp dat het nog een wonder is dat ze zo veel op elkaar lijken?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
De viertjes bouwt Bombardier (volgens mij in de buurt van Berlijn), de zesjes komen bij Siemens Krefeld vandaan.
Mja, dat wil je weer niet bij bijvoorbeeld een overweg.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h is
Wellicht dat het uiterlijk wat beter gespecificeerd is dan de software.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het nog een wonder is dat ze zo veel op elkaar lijken?
Hoe bedoel je? Bij een aanrijding? Dan kun je de plankjes toch blokkeren als er een (passagiers)noodremming plaats heeft gevonden?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, dat wil je weer niet bij bijvoorbeeld een overweg.
[..]
Wellicht dat het uiterlijk wat beter gespecificeerd is dan de software.
Nee, is buiten profiel, mag niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wel als de plankjes standaard uitgaan wanneer de snelheid <1 km/h is
Dat zou schade aan gaan brengen.quote:
Nope, inderdaad. Ik hoorde het van een andere user. Zelf kom ik nooit op de FrontPage.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:14 schreef bork het volgende:
staat er al ff hoor Socios, d8 dat je het wel zou weten, je krijgt geen seintje van FOK!?
rijden misschien ...quote:Op donderdag 14 juli 2011 02:14 schreef Socios het volgende:
Afgelopen avond om 22.40u ICE 4652 te Weesp gespot.
Geen idee wat 'ie daar deed.
In eerste instantie stond 'ie stil op een middenspoor!quote:
Mooi overzichtje! Vol met treinen waar ik graag gebruik van maak.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik eindelijk iets handigs gemaakt waar ik gewoon behoefte aan hadEen spoorboekje waarin ALLEEN de kwaliteitstreinen van dit land vermeld staan: Fyra, Pimpel en ICE. Stuk overzichtelijker bij het plannen van een leuk rondje
![]()
Hier te vinden.
Klik er allemaal op en bedelf mij onder commentaar plz
Klopt, maar ja, de tijdwinst maakt veel goed.quote:Op donderdag 14 juli 2011 02:43 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit je in de tweede klasse redelijk krap.
Mee eens. Al is het wel een trein waarvoor ik aanraad om bij te betalen voor de 1e klas indien mogelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 03:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, de tijdwinst maakt veel goed.
Helemaal in `actieperiodes´ valt de prijs alleszins mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 03:41 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Al is het wel een trein waarvoor ik aanraad om bij te betalen voor de 1e klas indien mogelijk.
Daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Al hoop ik niet dat ik dan groene kreeft geserveerd krijg
Het openen van de deuren duurt even lang als het uitschuiven van het plankje, dus eigenlijk moet je het gewoon tegelijkertijd doen. Tegen de tijd dat de deuren open zijn, is het plankje uitgeklapt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 00:35 schreef James1988 het volgende:
Dat is wat er nu al gebeurt. Alleen blijven de deuren nog dicht zolang het treeplankje aan het uitschuiven is, en dan worden reizigers ongeduldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |