En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc.
Het blijft ook machtig spul!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc.
Ik bedoel meer bij defect aan het materieel zelf.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?
Ja niet zo raar, er zit tien jaar tussen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:24 schreef James1988 het volgende:
De 1800-locs zijn naar het schijnt in een iets mindere staat dan de 1700's, denk aan slechtere accu's e.d. De serie 1800 is dan ook wat ouder.
Geen armleuningquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:
Zucht, nog steeds die lompe vuilnisbakjes aan de zijkant, waardoor lange mensen (ik) nergens hun poten kwijt kunnen behalve bij de ruimte van de passagier ernaast...quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:
Voor agressieve liplezersquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:15 schreef Ireyon het volgende:
En de gehele bovenverdieping een stiltezone. Waarom dan vis-a-vis opstellingen plaatsen..
Lopen? Rijden, met je sleepkofferquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Die hoekbank in de 2e klas.. met die klapdeur.. wordt lekker over tenen lopen als je binnen komt.
Nee man. Zit niet eens een hoofdsteun op.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit
Als je rescue-locs zoekt kan je beter diesellocs inzetten. Keuze genoeg uit het enorme overschot aan 6400'en dat in Amersfoort is gestald. Die zijn zeker geschikt want hetzelfde type wordt ook bij de Kanaaltunnel gebruikt als rescue-loc.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc.
Dat kan ook gauw. Het is al snel beter dan een houten plank met een viesgroen lapje skai er op.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit
Beetje vreemd ontwerp:quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:
Mensen stappen vaak met zijn tweeën tegelijk uit bij DDAR, misschien in de spitsquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:46 schreef James1988 het volgende:
Oorspronkelijk was DD-AR bedoeld voor de stoptreindiensten, en de brede deuren zouden moeten helpen met het snel in- en uitstappen van reizigers. Vergelijk ze maar met de deuren van een ICRm, waar slechts één persoon tegelijk door de deuren kan.
Ik weet niet waar je heen moet, maar kun je dan niet beter met lijn 330 naar Lelystad en daar op de trein verder?quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:52 schreef Igen het volgende:
Groetjes uit Zwolle.
Amersfoort ligt eruit, ik lig nou al 3 uur achter op schema, en de NS-site heeft het nog steeds over 'minder treinen' en '30-60 minuten extra reistijd'. Maar wel met een omreisadvies erbij.
Edit: om eerlijk te zijn, misschien is de extra reistijd inderdaad niet zo extreem als je van begin af aan al het omreisadvies kan volgen.
En ik ben benieuwd naar het DDZ-filmpje
Dat. Zal ook wel voor een deel regelgeving achter zitten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:25 schreef James1988 het volgende:
Dat stuk metaal bij de uitgang is er omdat de deuropening breed genoeg is voor 3 mensen, en de middelste ook iets moet hebben om zich aan vast te kunnen pakken tijdens het in- en uitstappen.
Die allemaal vermelden, inclusief dagen dat ze wel en niet rijden, inclusief kostenindicatie, maakt het geheel er nou niet direct overzichtelijker op. En dat was juist de bedoelingquote:
Goed zoquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:45 schreef James1988 het volgende:
Wat doet de Fyra nou in dat overzicht?Het enige toffe aan de Fyra is de snelheid en de weinige hoeveelheid stops...
Oh wacht, daarom staat hij er misschien ook in.
Ja, een cargo vol sleepkoffers en zweetnegers kun je moeilijk een kwaliteitstrein noemenquote:
Nee, die heeft niet weinig stops en catering aan boordquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, een cargo vol sleepkoffers en zweetnegers kun je moeilijk een kwaliteitstrein noemenJe zal het DDARretje naar Lelystad ook wel missen
ik moest anders wel vanaf Breda tot Leiden in een DD-AR zitten destijds omdat de BNL Leiden zonodig over moet slaan en ik dus onderweg niet over kon stappenquote:
http://nos.nl/artikel/255(...)n-over-sprinter.htmlquote:NS-medewerkers klagen over Sprinter
Gladde treeplanken, weinig beenruimte, haperende omroepsystemen en deuren die spontaan open gaan of te snel sluiten.
Er zijn veel klachten over de sprinters van NS. Dat blijkt uit een inventarisatie van de vakbond VVMC onder machinisten en conducteurs.
1000 klachten
Zo'n 400 NS-medewerkers vulden een vragenlijst van de vakbond voor rijdend personeel in. Dat leverde ongeveer 1000 klachten op.
Die klachten gaan met name over het grote aantal storingen waardoor sprinters vaak stilstaan, en over het aantal haperingen met het deurmechaniek.
De NS rijdt sinds begin 2009 op kleine schaal met de sprinter. Vanaf 2010 zijn ze op grote schaal ingezet .
Smeltwater
Afgelopen winter bleek al dat er veel mis was met de treinen. Bij de eerste sneeuwval viel tweederde van de sprinters uit, doordat smeltwater kortsluiting veroorzaakte.
Veel elektronica is bij de sprinters aan de buitenkant geplaatst om ze een "transparante, metro-achtige uitstraling" te geven.
Vorig jaar was er ook ophef over het treintype, omdat er geen toiletten in zijn geplaatst. Maar daar komt verandering in: elke trein moet vanaf 2015 een toilet aan boord hebben.
Je bedoelt de SLT en de V250, de Fyra en Sprinters zijn namen van een treindiensten, niet van treinmaterieel.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:24 schreef Temlin het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/255(...)n-over-sprinter.html
Wat een miskoop is de sprinter gebleken, net als de Fyra.
Nee, ik denk dat TeringHenkie geen kutuser is. Wel moeten al zijn posts totaal andersquote:Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat de Sprinter geen miskoop is. Wel hadden veel dingen anders gemoeten.
NS koopt toch, bij zijn volle verstand, van ons geld, dingen van Siemens? Waarom zouden we dan niet naar NS wijzen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat we (als treinfanaten) naar Siemens moeten wijzen, niet naar de NS.
Mee eens.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:
- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
Verder mankeert er idd weinig aan. Of het zou die bespottelijke 1e klas moeten zijn. Die is net zo kut als de 2e klas gewoon. Voor die paar kerstlampjes betaal je niet 70 % meer.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:
SLT is uitstekend materieel voor de stoptreindiensten in Nederland, met twee constructiewijzigingen:
- toilet (1 is voldoende als er maar eentje inzit)
- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
Ja kunst. Je terugtrekken achter de poolcirkel en dan hard gaan schreuwen. Zo kan ik het ookquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog steeds niet met SLeT gereisd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |