abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:58:22 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99410863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99410867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
Het blijft ook machtig spul! _O_ Als ik mijn kinderjaren een loc tekende, dan zag hij er altijd uit als een 1700/1800. Toen hadden we nog geen Thomas de trein... :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 14:08:42 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99411254
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:24:39 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99411927
De 1800-locs zijn naar het schijnt in een iets mindere staat dan de 1700's, denk aan slechtere accu's e.d. De serie 1800 is dan ook wat ouder.
pi_99412002
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?
Ik bedoel meer bij defect aan het materieel zelf.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:34:55 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99412322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:24 schreef James1988 het volgende:
De 1800-locs zijn naar het schijnt in een iets mindere staat dan de 1700's, denk aan slechtere accu's e.d. De serie 1800 is dan ook wat ouder.
Ja niet zo raar, er zit tien jaar tussen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99413415
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Geen armleuning :{ ?
pi_99413514
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Zucht, nog steeds die lompe vuilnisbakjes aan de zijkant, waardoor lange mensen (ik) nergens hun poten kwijt kunnen behalve bij de ruimte van de passagier ernaast... :'(
* En nee, altijd aan het gangpad zitten is ook niet koel :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 15:05:48 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:13:09 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99413870
Klapstoeltjes en een kleuterhoek in de eerste klasse :|W

Welkom, paupertrein nummer zoveel :W Kan nauwelijks wachten -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99413935
En de gehele bovenverdieping een stiltezone :') . Waarom dan vis-a-vis opstellingen plaatsen..
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:17:19 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:15 schreef Ireyon het volgende:
En de gehele bovenverdieping een stiltezone :') . Waarom dan vis-a-vis opstellingen plaatsen..
Voor agressieve liplezers :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:25:29 #62
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_99414300
Die hoekbank in de 2e klas.. met die klapdeur.. wordt lekker over tenen lopen als je binnen komt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:26:24 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99414329
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:33:04 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414529
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Die hoekbank in de 2e klas.. met die klapdeur.. wordt lekker over tenen lopen als je binnen komt.
Lopen? Rijden, met je sleepkoffer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:34:25 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
Nee man. Zit niet eens een hoofdsteun op.

En in de 1e klas zo'n lounge hoekje dat slaat echt nergens op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:38:26 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99414758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
Als je rescue-locs zoekt kan je beter diesellocs inzetten. Keuze genoeg uit het enorme overschot aan 6400'en dat in Amersfoort is gestald. Die zijn zeker geschikt want hetzelfde type wordt ook bij de Kanaaltunnel gebruikt als rescue-loc.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:52:20 #67
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99415311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
Dat kan ook gauw. Het is al snel beter dan een houten plank met een viesgroen lapje skai er op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_99415783
Zal wel lekker druk zijn in voornamelijk de 3900 en Arnhem :D

Iedereen die van reist tussen de provincieën en de bewoonde wereld moet via Arnhem omdat Amesfoort plat ligt :D
pi_99416271
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Beetje vreemd ontwerp:
+ Bagageruimte voor de koffers.
- Zijn de banken bij de 1e klas nou 2e klas of voor 1e klas mensen :').
- Het toilet is precies voor de uitgang.
- Bij de uitgang staat dat stomme stuk metaal wat totaal geen functie heeft en eigenlijk het pad minder breed maakt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:25:05 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99416504
Dat stuk metaal bij de uitgang is er omdat de deuropening breed genoeg is voor 3 mensen, en de middelste ook iets moet hebben om zich aan vast te kunnen pakken tijdens het in- en uitstappen. :')
pi_99417282
Ah, genoeg ruimte voor het sardientjes in een blikje gevoel op het balkon. Wat een faal ontwerp. :r
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:46:23 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99417374
Oorspronkelijk was DD-AR bedoeld voor de stoptreindiensten, en de brede deuren zouden moeten helpen met het snel in- en uitstappen van reizigers. Vergelijk ze maar met de deuren van een ICRm, waar slechts één persoon tegelijk door de deuren kan.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:47:50 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99417457
Ja dat kan wel zo zijn natuurlijk James, maar die paal staat gewoon in de weg. Dan kan je beter wat meer deuren monteren, zie S-Bahn materieel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:51:37 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99417637
Mee eens. Maar er was gekozen voor dubbeldekkers vanwege de extra capaciteit die dat biedt ten opzichte van enkeldeks materieel, door dan extra deuren in te gaan bouwen verlies je die capaciteit weer ten dele.
pi_99417701
Groetjes uit Zwolle.

Amersfoort ligt eruit, ik lig nou al 3 uur achter op schema, en de NS-site heeft het nog steeds over 'minder treinen' en '30-60 minuten extra reistijd'. Maar wel met een omreisadvies erbij. :D

Edit: om eerlijk te zijn, misschien is de extra reistijd inderdaad niet zo extreem als je van begin af aan al het omreisadvies kan volgen.

En ik ben benieuwd naar het DDZ-filmpje :)

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 17:00:38 ]
pi_99418220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:46 schreef James1988 het volgende:
Oorspronkelijk was DD-AR bedoeld voor de stoptreindiensten, en de brede deuren zouden moeten helpen met het snel in- en uitstappen van reizigers. Vergelijk ze maar met de deuren van een ICRm, waar slechts één persoon tegelijk door de deuren kan.
Mensen stappen vaak met zijn tweeën tegelijk uit bij DDAR, misschien in de spits :P.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:02:43 #77
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99418244
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:52 schreef Igen het volgende:
Groetjes uit Zwolle.

Amersfoort ligt eruit, ik lig nou al 3 uur achter op schema, en de NS-site heeft het nog steeds over 'minder treinen' en '30-60 minuten extra reistijd'. Maar wel met een omreisadvies erbij. :D

Edit: om eerlijk te zijn, misschien is de extra reistijd inderdaad niet zo extreem als je van begin af aan al het omreisadvies kan volgen.

En ik ben benieuwd naar het DDZ-filmpje :)
Ik weet niet waar je heen moet, maar kun je dan niet beter met lijn 330 naar Lelystad en daar op de trein verder?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_99418762
Amsterdam-Groningen moest ik, dus via Lelystad was achteraf vast slimmer geweest ja. Maar goed, dat is nu wijsheid achteraf.
Hoe lang had dat dan eigenlijk geduurd, vanuit Hilversum?

Edit: dan had ik in principe ook maar één trein eerder in Zwolle gehaald.
Het klungelige was nl. dat het bericht in Hilversum dat het echt mis was, precies kwam toen de treinen naar Almere en Utrecht nét weg waren.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 17:24:29 ]
pi_99419090
Als je Hilversum - Lelystad - Zwolle - Groningen reist kost dat ongeveer 3 uur :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:00:06 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99422442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:25 schreef James1988 het volgende:
Dat stuk metaal bij de uitgang is er omdat de deuropening breed genoeg is voor 3 mensen, en de middelste ook iets moet hebben om zich aan vast te kunnen pakken tijdens het in- en uitstappen. :')
Dat. Zal ook wel voor een deel regelgeving achter zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:07:56 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99422765
er gebeurt in dit land namelijk NIETS zonder regelgeving.

Ook het verstrijken van de tijd en het functioneren van de zwaartekracht is hier aan regelgeving gebonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:11:57 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99422923
Overigens heb ik eindelijk iets handigs gemaakt waar ik gewoon behoefte aan had :7 Een spoorboekje waarin ALLEEN de kwaliteitstreinen van dit land vermeld staan: Fyra, Pimpel en ICE. Stuk overzichtelijker bij het plannen van een leuk rondje *O*

Hier te vinden.

Klik er allemaal op en bedelf mij onder commentaar plz ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 19:15:46 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99423067
Ik mis de museumspoorlijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:19:45 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99423213
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik mis de museumspoorlijnen
Die allemaal vermelden, inclusief dagen dat ze wel en niet rijden, inclusief kostenindicatie, maakt het geheel er nou niet direct overzichtelijker op. En dat was juist de bedoeling :Y Dus ja, jammerdepammer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:45:31 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99424295
Wat doet de Fyra nou in dat overzicht? :') Het enige toffe aan de Fyra is de snelheid en de weinige hoeveelheid stops...

Oh wacht, daarom staat hij er misschien ook in.

Amersfoort ligt al de hele dag plat, inmiddels. De oorzaak is inmiddels bekend, een graafmachine heeft een aantal belangrijke kabels stukgetrokken.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:47:26 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99424379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:45 schreef James1988 het volgende:
Wat doet de Fyra nou in dat overzicht? :') Het enige toffe aan de Fyra is de snelheid en de weinige hoeveelheid stops...

Oh wacht, daarom staat hij er misschien ook in.
Goed zo :Y En vanwege catering aan boord natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99424639
Ik mis de Beneluxtrein
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:56:39 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99424765
quote:
16s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:53 schreef Ireyon het volgende:
Ik mis de Beneluxtrein
Ja, een cargo vol sleepkoffers en zweetnegers kun je moeilijk een kwaliteitstrein noemen :) Je zal het DDARretje naar Lelystad ook wel missen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99424855
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, een cargo vol sleepkoffers en zweetnegers kun je moeilijk een kwaliteitstrein noemen :) Je zal het DDARretje naar Lelystad ook wel missen :P
Nee, die heeft niet weinig stops en catering aan boord :P
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:59:58 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99424914
BNL heeft ook niet weinig stops :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99428048
10 minuten vertraging omdat de trein afgerangeerd moest worden, kunnen ze dat niet eerder bedenken :N
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 21:13:39 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99428164
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
BNL heeft ook niet weinig stops :N
ik moest anders wel vanaf Breda tot Leiden in een DD-AR zitten destijds omdat de BNL Leiden zonodig over moet slaan en ik dus onderweg niet over kon stappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99428717
quote:
NS-medewerkers klagen over Sprinter
Gladde treeplanken, weinig beenruimte, haperende omroepsystemen en deuren die spontaan open gaan of te snel sluiten.

Er zijn veel klachten over de sprinters van NS. Dat blijkt uit een inventarisatie van de vakbond VVMC onder machinisten en conducteurs.
1000 klachten

Zo'n 400 NS-medewerkers vulden een vragenlijst van de vakbond voor rijdend personeel in. Dat leverde ongeveer 1000 klachten op.

Die klachten gaan met name over het grote aantal storingen waardoor sprinters vaak stilstaan, en over het aantal haperingen met het deurmechaniek.

De NS rijdt sinds begin 2009 op kleine schaal met de sprinter. Vanaf 2010 zijn ze op grote schaal ingezet .
Smeltwater

Afgelopen winter bleek al dat er veel mis was met de treinen. Bij de eerste sneeuwval viel tweederde van de sprinters uit, doordat smeltwater kortsluiting veroorzaakte.

Veel elektronica is bij de sprinters aan de buitenkant geplaatst om ze een "transparante, metro-achtige uitstraling" te geven.

Vorig jaar was er ook ophef over het treintype, omdat er geen toiletten in zijn geplaatst. Maar daar komt verandering in: elke trein moet vanaf 2015 een toilet aan boord hebben.
http://nos.nl/artikel/255(...)n-over-sprinter.html

Wat een miskoop is de sprinter gebleken, net als de Fyra.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99429162
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:24 schreef Temlin het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/255(...)n-over-sprinter.html

Wat een miskoop is de sprinter gebleken, net als de Fyra.
Je bedoelt de SLT en de V250, de Fyra en Sprinters zijn namen van een treindiensten, niet van treinmaterieel.

Ik denk dat de Sprinter geen miskoop is. Wel hadden veel dingen anders gemoeten. Ik heb zelf nu een paar keer in een SLT gezeten, en ik vind het erg prettig reizen. Snelle acceleratie en ontzettend goede vering/rijcomfort. Alleen het geklooi met de deuren, maar op een gegeven moment is dat gewoon opgelost. Ik denk dat we (als treinfanaten) naar Siemens moeten wijzen, niet naar de NS.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:06:28 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99431007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef TeringHenkie het volgende:

Ik denk dat de Sprinter geen miskoop is. Wel hadden veel dingen anders gemoeten.
Nee, ik denk dat TeringHenkie geen kutuser is. Wel moeten al zijn posts totaal anders :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik denk dat we (als treinfanaten) naar Siemens moeten wijzen, niet naar de NS.
NS koopt toch, bij zijn volle verstand, van ons geld, dingen van Siemens? Waarom zouden we dan niet naar NS wijzen? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99431457
SLT is uitstekend materieel voor de stoptreindiensten in Nederland, met twee constructiewijzigingen:
- toilet (1 is voldoende als er maar eentje inzit)
- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:19:15 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99431732
SLT is op zich een goede trein, nu de kinderziektes eruit zijn. Wel zijn er een aantal punten waardoor ik het toch geen geweldige trein vind:

- Geen toilet (wordt nog opgelost)
- De vierzitters zijn iets té krap om nog comfortabel in te zitten
- De problemen van afgelopen winter

Als ze die punten oppakken hoor je mij niet meer klagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:

- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
Mee eens.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:20:02 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99431765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:14 schreef Bitlord het volgende:
SLT is uitstekend materieel voor de stoptreindiensten in Nederland, met twee constructiewijzigingen:
- toilet (1 is voldoende als er maar eentje inzit)
- het treeplankje moet eerder openschuiven waardoor de deuren eerder opengaan.
Verder mankeert er idd weinig aan. Of het zou die bespottelijke 1e klas moeten zijn. Die is net zo kut als de 2e klas gewoon. Voor die paar kerstlampjes betaal je niet 70 % meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 22:21:25 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99431823
ik heb nog steeds niet met SLeT gereisd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:22:27 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99431894
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog steeds niet met SLeT gereisd *O*
Ja kunst. Je terugtrekken achter de poolcirkel en dan hard gaan schreuwen. Zo kan ik het ook :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')