abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:58:22 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99410863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99410867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
Het blijft ook machtig spul! _O_ Als ik mijn kinderjaren een loc tekende, dan zag hij er altijd uit als een 1700/1800. Toen hadden we nog geen Thomas de trein... :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juli 2011 @ 14:08:42 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99411254
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:24:39 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99411927
De 1800-locs zijn naar het schijnt in een iets mindere staat dan de 1700's, denk aan slechtere accu's e.d. De serie 1800 is dan ook wat ouder.
pi_99412002
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat heb je daar aan? Bij een defecte bovenleiding, een stroomstoring, of just about any other oorzaak waardoor een gewone trein niet kan rijden?
Ik bedoel meer bij defect aan het materieel zelf.
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:34:55 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99412322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:24 schreef James1988 het volgende:
De 1800-locs zijn naar het schijnt in een iets mindere staat dan de 1700's, denk aan slechtere accu's e.d. De serie 1800 is dan ook wat ouder.
Ja niet zo raar, er zit tien jaar tussen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99413415
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Geen armleuning :{ ?
pi_99413514
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Zucht, nog steeds die lompe vuilnisbakjes aan de zijkant, waardoor lange mensen (ik) nergens hun poten kwijt kunnen behalve bij de ruimte van de passagier ernaast... :'(
* En nee, altijd aan het gangpad zitten is ook niet koel :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 15:05:48 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:13:09 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99413870
Klapstoeltjes en een kleuterhoek in de eerste klasse :|W

Welkom, paupertrein nummer zoveel :W Kan nauwelijks wachten -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99413935
En de gehele bovenverdieping een stiltezone :') . Waarom dan vis-a-vis opstellingen plaatsen..
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:17:19 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:15 schreef Ireyon het volgende:
En de gehele bovenverdieping een stiltezone :') . Waarom dan vis-a-vis opstellingen plaatsen..
Voor agressieve liplezers :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:25:29 #62
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_99414300
Die hoekbank in de 2e klas.. met die klapdeur.. wordt lekker over tenen lopen als je binnen komt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:26:24 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99414329
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:33:04 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414529
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:25 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Die hoekbank in de 2e klas.. met die klapdeur.. wordt lekker over tenen lopen als je binnen komt.
Lopen? Rijden, met je sleepkoffer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:34:25 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99414579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
Nee man. Zit niet eens een hoofdsteun op.

En in de 1e klas zo'n lounge hoekje dat slaat echt nergens op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:38:26 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99414758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS op de drukke trajecten her en der een 1700 neerzet als rescue-loc. _O_
Als je rescue-locs zoekt kan je beter diesellocs inzetten. Keuze genoeg uit het enorme overschot aan 6400'en dat in Amersfoort is gestald. Die zijn zeker geschikt want hetzelfde type wordt ook bij de Kanaaltunnel gebruikt als rescue-loc.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:52:20 #67
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99415311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:26 schreef James1988 het volgende:
De stoelen zien er wel beter uit dan die groene meuk die er nu in zit :')
Dat kan ook gauw. Het is al snel beter dan een houten plank met een viesgroen lapje skai er op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_99415783
Zal wel lekker druk zijn in voornamelijk de 3900 en Arnhem :D

Iedereen die van reist tussen de provincieën en de bewoonde wereld moet via Arnhem omdat Amesfoort plat ligt :D
pi_99416271
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zo komt DD-ARm oftewel DDZ er uit te zien van binnen:

Beetje vreemd ontwerp:
+ Bagageruimte voor de koffers.
- Zijn de banken bij de 1e klas nou 2e klas of voor 1e klas mensen :').
- Het toilet is precies voor de uitgang.
- Bij de uitgang staat dat stomme stuk metaal wat totaal geen functie heeft en eigenlijk het pad minder breed maakt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:25:05 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99416504
Dat stuk metaal bij de uitgang is er omdat de deuropening breed genoeg is voor 3 mensen, en de middelste ook iets moet hebben om zich aan vast te kunnen pakken tijdens het in- en uitstappen. :')
pi_99417282
Ah, genoeg ruimte voor het sardientjes in een blikje gevoel op het balkon. Wat een faal ontwerp. :r
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:46:23 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99417374
Oorspronkelijk was DD-AR bedoeld voor de stoptreindiensten, en de brede deuren zouden moeten helpen met het snel in- en uitstappen van reizigers. Vergelijk ze maar met de deuren van een ICRm, waar slechts één persoon tegelijk door de deuren kan.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:47:50 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99417457
Ja dat kan wel zo zijn natuurlijk James, maar die paal staat gewoon in de weg. Dan kan je beter wat meer deuren monteren, zie S-Bahn materieel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:51:37 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99417637
Mee eens. Maar er was gekozen voor dubbeldekkers vanwege de extra capaciteit die dat biedt ten opzichte van enkeldeks materieel, door dan extra deuren in te gaan bouwen verlies je die capaciteit weer ten dele.
pi_99417701
Groetjes uit Zwolle.

Amersfoort ligt eruit, ik lig nou al 3 uur achter op schema, en de NS-site heeft het nog steeds over 'minder treinen' en '30-60 minuten extra reistijd'. Maar wel met een omreisadvies erbij. :D

Edit: om eerlijk te zijn, misschien is de extra reistijd inderdaad niet zo extreem als je van begin af aan al het omreisadvies kan volgen.

En ik ben benieuwd naar het DDZ-filmpje :)

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 17:00:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')