In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:32 schreef lyolyrc het volgende:
Beter misschien nog http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-4/mat.txt voor het materieel
Dat zat ik me ook net af te vragenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:35 schreef Socios het volgende:
[..]
In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?
goed dat je me er even aan herrinert !quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook net af te vragen
Ze zijn overigens morgen aan het spoor aan het werk tussen Lage Zwaluwe en Breda, dus er rijdt niets rechtstreeks tussen Den Haag en Venlo.
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-vz-loket-dec-2010.pdf |
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-az-loket-dec-2010.pdf |
Ik heb ze expres op deze manier hier neergezet, als ik de url-tags gebruik, is de helft van de url niet meer zichtbaar: http://www.ns.nl/binaries(...)z-loket-dec-2010.pdfquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:30 schreef lyolyrc het volgende:
De links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen trouwens niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
[ code verwijderd ]
De detailkaarten staan op:
[ code verwijderd ]
De versnelling heeft niet zozeer met het materieel te maken, maar eerder met de vele snelheidsbeperkingen en gele seinen, terwijl er ogebschijnlijk maar 2 treinen per uur rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Het heeft wel wat nostalgisch. Maar je kunt er ook een hoop moderniseren.
Maar met de nieuwe New Pendolino's die bij Alstom zijn besteld (en die overigens niet gaan kantelen), gaat er al wel wat versneld worden.
Gast doe eens enters gebruikenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tussen Kiev en Berlijn rijdt dagelijks een nachttrein bestaande uit vijf slaaprijtuigen. Onderweg worden er nog twee rijtuigen uit Odessa en Kaliningrad aangehaakt en rijdt het geheel onder de treinnaam Kashtan richting West-Europa. Instappen mag alleen in de Oekraīne, uitstappen alleen in Polen en Duitsland. Natuurlijk geldt het omgekeerde bij de retourtrein die 's avonds uit Berlijn vertrekt. Om 9:30 heeft de trein als D 29LJ de Oekraīense hoofdstad achter zich gelaten en pikt onderweg reizigers op in voor mij onbekende plaatsen als Korosten, Kowel en Jagodin. In laatst genoemde plaats wordt de trein omgespoord van het Russische breedspoor naar het West-Europese 1435 mm normaalspoor. Nadat in de avond de eerste reizigers in Warschau uitgestapt zijn, rijdt de trein in de vroege ochtend via de grensovergang bij Frankfurt (Oder) Duitsland binnen. Normaal gesproken wordt voor het laatste stuk tussen Rzepin (PL) en Berlijn een DB 186 ingezet, maar op vrijdag 8 juli mocht de DB 234 278 de nachttrein naar de Duitse hoofdstad rijden. Ondertussen is het treinnummer veranderd in het meer te begrijpen D 444/40444 en passeert hier met zo'n 15 minuten vertraging S-Bahnhof Warschauer Strasse, zo'n kilometer voor Berlin Ostbahnhof. De weersomstandigheden waren niet echt aangenaam te noemen: het regende pijpenstelen en een paraplu was een absolute must. Gelukkig was het deze ochtend tot een uur of 12 grijs en regenachtig, in tegenstelling tot de overige dagen, want met zon is dit absoluut niet te doen! De trein reed tot de dienstregelingwijziging in december 2010 nog via Lichtenberg en Gesundbrunnen + leegmat naar Berlin Grunewald, waardoor de trein toen nog goed voor de zon te fotograferen was. Sinds 10 december 2010 rijdt deze trein ook via de Berlijnse Stadtbahn en halteert in Ostbahnhof, Hauptbahnhof en heeft Zoologischer Garten als eindbestemming. Dit laatste station is opmerkelijk: alleen de nachttrein naar Moskau/Saratov en deze nachttrein naar Kiev halteren nog op dit station. Sinds de opening van het nieuwe Berlijnse Hauptbahnhof in 2008 doet geen enkele IC, EC of ICE Bahnhof Zoo meer aan.
De foto is zeker prachtig en het verhaal is ook interessant... alleen is het een beetje te veel tekst om nog prettig te lezen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Prima leesbaar en interessant verhaal bij een schitterende foto.
Zwijg, naab.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Gast doe eens enters gebruiken
Hij heet trouwens ook geen Naabquote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwijg, naab.
Hij heeft heel wat meer toe te voegen dan jij.
Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:20 schreef MCH het volgende:
Berlijn![]()
Altijd ontzettend veel leuks te zien op het gebied van treinen, metro's en trams. En een van de beste vervoersnetwerken waarop ik gereisd heb (ondanks de problemen met de s-bahn de laatste jaren).
Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb bij de S- en U-bahn altijd het idee dat er en masse wordt zwartgereden.
Dat is geen gevoel, dat is een feit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.
Ik vind Berlijn als stad trouwens goedkoop, zowel voor OV als eten e.d.. steden als Londen en Parijs zijn veel duurder. Hoe is jullie gevoel daarover?
Berlijnquote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |