abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99477439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:32 schreef lyolyrc het volgende:
Beter misschien nog http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-4/mat.txt voor het materieel
In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?
pi_99477529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:35 schreef Socios het volgende:

[..]

In hoeverre klopt die lijst nu tijdens de "vakantiedienstregeling'?
Dat zat ik me ook net af te vragen :{

Ze zijn overigens morgen aan het spoor aan het werk tussen Lage Zwaluwe en Breda, dus er rijdt niets rechtstreeks tussen Den Haag en Venlo.
pi_99479484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:37 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat zat ik me ook net af te vragen :{

Ze zijn overigens morgen aan het spoor aan het werk tussen Lage Zwaluwe en Breda, dus er rijdt niets rechtstreeks tussen Den Haag en Venlo.
goed dat je me er even aan herrinert !
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:23:25 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99480510
Niet allen morgen, dat duurt nog een hele week... bij werkzaamheden klopt die lijst zeker niet.
Maar je kan nu wel zonder toeslag met de Fyra, da's natuurlijk altijd ICR.
pi_99480886
De links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen trouwens niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
1http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-vz-loket-dec-2010.pdf
De detailkaarten staan op:
1http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-az-loket-dec-2010.pdf
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:32:24 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99480990
verkeerde tags leo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99481464

Tussen Kiev en Berlijn rijdt dagelijks een nachttrein bestaande uit vijf slaaprijtuigen. Onderweg worden er nog twee rijtuigen uit Odessa en Kaliningrad aangehaakt en rijdt het geheel onder de treinnaam Kashtan richting West-Europa. Instappen mag alleen in de Oekraīne, uitstappen alleen in Polen en Duitsland. Natuurlijk geldt het omgekeerde bij de retourtrein die 's avonds uit Berlijn vertrekt. Om 9:30 heeft de trein als D 29LJ de Oekraīense hoofdstad achter zich gelaten en pikt onderweg reizigers op in voor mij onbekende plaatsen als Korosten, Kowel en Jagodin. In laatst genoemde plaats wordt de trein omgespoord van het Russische breedspoor naar het West-Europese 1435 mm normaalspoor. Nadat in de avond de eerste reizigers in Warschau uitgestapt zijn, rijdt de trein in de vroege ochtend via de grensovergang bij Frankfurt (Oder) Duitsland binnen. Normaal gesproken wordt voor het laatste stuk tussen Rzepin (PL) en Berlijn een DB 186 ingezet, maar op vrijdag 8 juli mocht de DB 234 278 de nachttrein naar de Duitse hoofdstad rijden. Ondertussen is het treinnummer veranderd in het meer te begrijpen D 444/40444 en passeert hier met zo'n 15 minuten vertraging S-Bahnhof Warschauer Strasse, zo'n kilometer voor Berlin Ostbahnhof. De weersomstandigheden waren niet echt aangenaam te noemen: het regende pijpenstelen en een paraplu was een absolute must. Gelukkig was het deze ochtend tot een uur of 12 grijs en regenachtig, in tegenstelling tot de overige dagen, want met zon is dit absoluut niet te doen! De trein reed tot de dienstregelingwijziging in december 2010 nog via Lichtenberg en Gesundbrunnen + leegmat naar Berlin Grunewald, waardoor de trein toen nog goed voor de zon te fotograferen was. Sinds 10 december 2010 rijdt deze trein ook via de Berlijnse Stadtbahn en halteert in Ostbahnhof, Hauptbahnhof en heeft Zoologischer Garten als eindbestemming. Dit laatste station is opmerkelijk: alleen de nachttrein naar Moskau/Saratov en deze nachttrein naar Kiev halteren nog op dit station. Sinds de opening van het nieuwe Berlijnse Hauptbahnhof in 2008 doet geen enkele IC, EC of ICE Bahnhof Zoo meer aan.
pi_99481523
quote:
4s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:30 schreef lyolyrc het volgende:
De links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen trouwens niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
[ code verwijderd ]

De detailkaarten staan op:
[ code verwijderd ]

Ik heb ze expres op deze manier hier neergezet, als ik de url-tags gebruik, is de helft van de url niet meer zichtbaar: http://www.ns.nl/binaries(...)z-loket-dec-2010.pdf

en ik heet trouwens ook geen leo :{w
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:42:22 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99481621
:)

@Zug-Chef dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99482382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Het heeft wel wat nostalgisch. Maar je kunt er ook een hoop moderniseren.

Maar met de nieuwe New Pendolino's die bij Alstom zijn besteld (en die overigens niet gaan kantelen), gaat er al wel wat versneld worden.
De versnelling heeft niet zozeer met het materieel te maken, maar eerder met de vele snelheidsbeperkingen en gele seinen, terwijl er ogebschijnlijk maar 2 treinen per uur rijden.
pi_99483511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tussen Kiev en Berlijn rijdt dagelijks een nachttrein bestaande uit vijf slaaprijtuigen. Onderweg worden er nog twee rijtuigen uit Odessa en Kaliningrad aangehaakt en rijdt het geheel onder de treinnaam Kashtan richting West-Europa. Instappen mag alleen in de Oekraīne, uitstappen alleen in Polen en Duitsland. Natuurlijk geldt het omgekeerde bij de retourtrein die 's avonds uit Berlijn vertrekt. Om 9:30 heeft de trein als D 29LJ de Oekraīense hoofdstad achter zich gelaten en pikt onderweg reizigers op in voor mij onbekende plaatsen als Korosten, Kowel en Jagodin. In laatst genoemde plaats wordt de trein omgespoord van het Russische breedspoor naar het West-Europese 1435 mm normaalspoor. Nadat in de avond de eerste reizigers in Warschau uitgestapt zijn, rijdt de trein in de vroege ochtend via de grensovergang bij Frankfurt (Oder) Duitsland binnen. Normaal gesproken wordt voor het laatste stuk tussen Rzepin (PL) en Berlijn een DB 186 ingezet, maar op vrijdag 8 juli mocht de DB 234 278 de nachttrein naar de Duitse hoofdstad rijden. Ondertussen is het treinnummer veranderd in het meer te begrijpen D 444/40444 en passeert hier met zo'n 15 minuten vertraging S-Bahnhof Warschauer Strasse, zo'n kilometer voor Berlin Ostbahnhof. De weersomstandigheden waren niet echt aangenaam te noemen: het regende pijpenstelen en een paraplu was een absolute must. Gelukkig was het deze ochtend tot een uur of 12 grijs en regenachtig, in tegenstelling tot de overige dagen, want met zon is dit absoluut niet te doen! De trein reed tot de dienstregelingwijziging in december 2010 nog via Lichtenberg en Gesundbrunnen + leegmat naar Berlin Grunewald, waardoor de trein toen nog goed voor de zon te fotograferen was. Sinds 10 december 2010 rijdt deze trein ook via de Berlijnse Stadtbahn en halteert in Ostbahnhof, Hauptbahnhof en heeft Zoologischer Garten als eindbestemming. Dit laatste station is opmerkelijk: alleen de nachttrein naar Moskau/Saratov en deze nachttrein naar Kiev halteren nog op dit station. Sinds de opening van het nieuwe Berlijnse Hauptbahnhof in 2008 doet geen enkele IC, EC of ICE Bahnhof Zoo meer aan.
Gast doe eens enters gebruiken 8)7
pi_99483637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Gast doe eens enters gebruiken 8)7
Zeur niet zo. Prima leesbaar en interessant verhaal bij een schitterende foto.
pi_99483638
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2011 01:33:42 ]
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:20:49 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99483672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Zeur niet zo. Prima leesbaar en interessant verhaal bij een schitterende foto.
De foto is zeker prachtig en het verhaal is ook interessant... alleen is het een beetje te veel tekst om nog prettig te lezen. :)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 00:13:27 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99486109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Gast doe eens enters gebruiken 8)7
Zwijg, naab.

Hij heeft heel wat meer toe te voegen dan jij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juli 2011 @ 00:27:02 #216
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99486599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zwijg, naab.

Hij heeft heel wat meer toe te voegen dan jij.
Hij heet trouwens ook geen Naab :{w
pi_99488305
Berlijn O+
Altijd ontzettend veel leuks te zien op het gebied van treinen, metro's en trams. En een van de beste vervoersnetwerken waarop ik gereisd heb (ondanks de problemen met de s-bahn de laatste jaren).
  vrijdag 15 juli 2011 @ 01:30:43 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99488558
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 01:20 schreef MCH het volgende:
Berlijn O+
Altijd ontzettend veel leuks te zien op het gebied van treinen, metro's en trams. En een van de beste vervoersnetwerken waarop ik gereisd heb (ondanks de problemen met de s-bahn de laatste jaren).
Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.
pi_99488602
Heb bij de S- en U-bahn altijd het idee dat er en masse wordt zwartgereden.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 01:34:40 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99488646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb bij de S- en U-bahn altijd het idee dat er en masse wordt zwartgereden.
Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.

Ik vind Berlijn als stad trouwens goedkoop, zowel voor OV als eten e.d.. steden als Londen en Parijs zijn veel duurder. Hoe is jullie gevoel daarover?
pi_99488950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 01:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook niet zo gek: er is totaal geen in- of uitgangsbeperking (zoals poortjes) en ik heb er ook nog nooit controle gezien.

Ik vind Berlijn als stad trouwens goedkoop, zowel voor OV als eten e.d.. steden als Londen en Parijs zijn veel duurder. Hoe is jullie gevoel daarover?
Dat is geen gevoel, dat is een feit.

Ik ben wel af en toe gecontroleerd, maar dat beperkt zich meestal tot 1 en heel af en toe 2 keer per week. De controleurs - die trouwens undercover reizen - verdienen geld per gepakte zwartrijder!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2011 01:51:05 ]
pi_99489046
Qua prijzen vind ik een dagkaart voor Londen zone 1-2 (off-peak) trouwens niet veel duurder dan een dagkaart voor Berlijn AB. 6,60 pond tegen 6,30 euro.
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 06:43:09 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_99490917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 01:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Berlijn is echt awesome. En ook buiten het OV is het een geweldige stad.
Berlijn O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:22:06 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99495119
Oh ja, Berlijn. Waarom ga ik daar niet een weekendje heen idd :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99496725
Berlijn, mijn favoriete buitenlandse stad. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')