Donequote:Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Nirak het volgende:
Je mag er bij mij wel achter zetten dat t een jongetje is
Nou de SEO heb ik pas bij 21+4 in verband met het ziekenhuis. Bovendien wilde ik mijn ouders en schoonouders er graag bij hebben en dat mag bij ons in het ziekenhuis dan weer niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:00 schreef Soempie het volgende:
Leuk SummerBreeze. Krijg je dan niet in week 20 nog een echo?
Donequote:Op maandag 11 juli 2011 17:32 schreef IslaBonita het volgende:
Ik lurk meer dan ik post, maar....
Mag ik ook in de OP?
28 januari 2012!
Thanks!
ah Isla, eindelijk meld je je hier! Welkomquote:Op maandag 11 juli 2011 17:32 schreef IslaBonita het volgende:
Ik lurk meer dan ik post, maar....
Mag ik ook in de OP?
28 januari 2012!
Thanks!
hmm ik had een stortbevalling en heb helemaal geen last van naweeen gehad... zo zie je maar dat het allemaal afwachten is....quote:Op maandag 11 juli 2011 17:00 schreef Soempie het volgende:
Leuk SummerBreeze. Krijg je dan niet in week 20 nog een echo?
Gister zitten kletsen met m'n schoonmoeder over haar zwangerschap en bevalling van m'n man. Blijkt dat hij 18 dagen te laat was en dat ze 18 uur gedaan heeft over de bevalling.Hoop dat zoiets niet erfelijk is via de man. En ik heb nog iets nieuws geleerd: als de bevalling heel snel gaat kan het dus goed zijn dat je na de geboorte alle weeën krijgt. Echt he, ben je blij dat die kleine er eindelijk uit is, zit je alsnog uren te puffen.
Ik heb je erbij gezetquote:Op maandag 11 juli 2011 18:17 schreef NotTheSame het volgende:
Ah joh, wat kan mij het ook allemaal nog bommen, ik zie wel wat er gebeurd...
Zet me er maar bij!
30 december 2011
Zou je er bij mij ook bij willen zetten dat het een jongetje is?quote:Op maandag 11 juli 2011 16:50 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb vandaag in de gauwigheid wel nieuwen gezien, maar ik weet niet of die al in de OP staan. Kunnen die even een gil geven dan zet ik ze er nog even in.
quote:Op maandag 11 juli 2011 18:53 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Zou je er bij mij ook bij willen zetten dat het een jongetje is?
Et voila!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:53 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Zou je er bij mij ook bij willen zetten dat het een jongetje is?
Net mama gesproken hierover...mijn zusje lag een paar weken in het gips hierdoor! en ik was 52cm en 3600gram bij de geboorte! ze zei "je was te groot! je deed me pijn!"quote:Op maandag 11 juli 2011 19:09 schreef Fee-nix het volgende:
bitterend, heupdysplasie had mijn man vroeger ook. Aangezien dat wel erfelijk is, zullen ze daarop gaan checken als de baby 3 a 4 maanden oud is. Bij J ook gedaan. Hij had het gelukkig niet.
Ik heb aangegeven dat het in de familie zit bij de verpleegkundige van het CB die op huisbezoek bij je komt vrij snel na de geboorte. Het CB zorgt dan met vier maanden voor een verwijzing voor een echo in het ziekenhuis.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Net mama gesproken hierover...mijn zusje lag een paar weken in het gips hierdoor! en ik was 52cm en 3600gram bij de geboorte! ze zei "je was te groot! je deed me pijn!"
lol
en ik had ook iets met mijn heupen!
Het lijkt dus idd erfelijk te zijn! ik ga het toch aangeven bij de vk...of is het stom?
dat was bij ons idd ook de reden dat Evie gecheckt is; die langdurige stuitligging...quote:Op maandag 11 juli 2011 19:36 schreef Aoraki het volgende:
Nee, Bitterend, dat is niet stom. Als het goed is heeft je vk je ook al naar erfelijke dingen gevraagd.
Als dit niet gecontroleerd wordt kan dat in het latere leven veel problemen geven.
Ik had ook heupdysplasie en heb dat aangegeven. Alleen dat al geeft genoeg aanleiding voor een echo van de heupjes bij een maand of 3. (langdurige stuitligging trouwens ook)
Jij moet gaan bevallen Aventura, je haalt mensen door elkaarquote:Op maandag 11 juli 2011 19:17 schreef Aventura het volgende:
@ susie, 66 kilo, ehm ik wou dat ik dat na de bevalling woog. Ik zit nu op 85 kilo, ik kom van 69.
ik was bij 20 weken ook 5 kg aangekomen... en zit inmiddels op 17 (!!!) echt OMGquote:Op maandag 11 juli 2011 20:06 schreef bitterend het volgende:
Susie! ben je in de 3 cijfers nu?
ik ben 95kg met 20 weken! ben begonnen met 90kg!
Ik durf niet meer op de weegschaalquote:Op maandag 11 juli 2011 20:06 schreef bitterend het volgende:
Susie! ben je in de 3 cijfers nu?
ik ben 95kg met 20 weken! ben begonnen met 90kg!
Kyara ik zal je de foto's besparen dus!! ik heb nog een paar genomen en ze naar hem gemaild!! toen snapte hij wel waarom ik overstuur was!
We houden de moed erin!!!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:10 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik durf niet meer op de weegschaal![]()
Ik ga er ook vanuit dat ik straks weer veel kwijt raak... ben ooit ook veel afgevallen, dus moet nu ook weer lukken. Ik houd wel wat vocht vast, maar dit is echt niet alleen maar vocht helaas... Komt wel weer goed, ben positief ingesteld!
Hier ook zoiets (+14 met 32 weken). Eerste trimester heel veel afgevallen, maar toen ik na m'n operatie verplicht rust moest houden ben ik ontploftquote:Op maandag 11 juli 2011 20:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik was bij 20 weken ook 5 kg aangekomen... en zit inmiddels op 17 (!!!) echt OMG
Dat zie je trouwens totaal niet op de buikenfoto's BJ. Jij was toch ook degene die het allemaal al eens kwijtgeraakt is? Gaat je nu ook vast lukken!quote:Op maandag 11 juli 2011 20:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
och Susie... ik herken dat gevoel; ik ga ook richting de 3 cijfers momenteel... en mijn streven is ook om weer onder 80 te komen tzt..
de vorige zwangerschap woog ik op het einde 86 kg geloof ik, dus ik ben al 10 zwaarder nu ...![]()
denk dat dat er hier ook mee te maken heeft; rustiger aan moeten doen, niet meer sporten, niet meer werken... tja; en eetpatroon is ongeveer wel hetzelfde gebleven..quote:Op maandag 11 juli 2011 20:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hier ook zoiets (+14 met 32 weken). Eerste trimester heel veel afgevallen, maar toen ik na m'n operatie verplicht rust moest houden ben ik ontploft
Bij mij was de relatie met de verplichte rust echt heel duidelijk. Had in die tijd ook nog eens enorme honger, niet normaal! Ik werd er 's nachts zelfs wakker vanquote:Op maandag 11 juli 2011 20:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
denk dat dat er hier ook mee te maken heeft; rustiger aan moeten doen, niet meer sporten, niet meer werken... tja; en eetpatroon is ongeveer wel hetzelfde gebleven.
Een jommetjequote:Op maandag 11 juli 2011 20:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zit op 19.5 op -32 na opname nog wat afgevallen, dietiste verwacht niet dat Ik heel veel ga aankomenwas Ik wel bang voor maar tot nu toe Val Ik af maar weinig, en vandaag GEO Gehad en bubba is perfect, alles was zeer uitgebreid nagekeken, elke cm , elke mm , alle organen , navelstreng, placenta , bijna uur daar gelegen
![]()
320 gram is hijeen jommetje
Euhwwwwwww getverrrrrrr, ik zou ook ergens buiten gaan koffie drinken totdat iemand anders die beesten weghaalt, brrrr honderdennnnnn een nachtmerrie bijna....quote:Op maandag 11 juli 2011 20:03 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik heb vandaag mijn man huilend gebeld op zijn werk! we waren overvallen door vliegende mieren!! er lagen honderden op onze raam! zo smerig ik ging bijna over mijn nek en kreeg koude rillingen...arme mannetje die wist niet hoe mij te kalmeren vanuit zijn werk!! gelukkig was hij er na 2 uur en heeft ie ze gestofzuigd!!
Wat fijn dat alles goed gaat met je kleintjequote:Op maandag 11 juli 2011 20:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zit op 19.5 op -32 na opname nog wat afgevallen, dietiste verwacht niet dat Ik heel veel ga aankomenwas Ik wel bang voor maar tot nu toe Val Ik af maar weinig, en vandaag GEO Gehad en bubba is perfect, alles was zeer uitgebreid nagekeken, elke cm , elke mm , alle organen , navelstreng, placenta , bijna uur daar gelegen
![]()
320 gram is hijeen jommetje
m'n nieuwe nichtjequote:Op maandag 11 juli 2011 15:13 schreef wickie het volgende:
Ik kom ff ego binnengestuiterd![]()
Hebben net groeiecho gehad, ik was best zenuwachtig aangezien ons vorige kind eigenlijk te klein was.
Met de 20weken lag ze onder het gemiddelde, inmiddels gewoon net erboven![]()
![]()
Momenteel rond 1800 gram (31 weken), als ze zo door blijft groeien komt ze rond 3500 gram![]()
![]()
Dat zou een kilo meer zijn dan Mette!!
Nou ja, ik ben dus erg blij. Die snelle groei veroorzaakt, samen met het slechte slapen, de harde buiken. En ze ging weer 3d plaatjes maken. Dus een fotootje van ons propje
[ afbeelding ]
Gaat 'm niet worden broeder, geen Maartjequote:Op maandag 11 juli 2011 21:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
m'n nieuwe nichtje
laten we haar Maartje noemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit en wat een k.u.t. zooi zeg!quote:Op maandag 11 juli 2011 21:34 schreef wickie het volgende:
Ik hoop echt dat totale bedrust gaat helpen en dat je nog wel zo lang mogelijk kan broeden op je meisje
Hoppa!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Evenstarvan harte!!!
enne qua gewicht, t tegenovergestelde is ook vervelend hoor, als je op een gegeven moment, zonder oorzaak (want vreetschuur) nog maar 46 kilo weegt bij 1.80
ik ben deze zwangerschap begonnen met 56 kg en weeg nu 65 \O/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miss-jones, wat een rotnieuws weer! Hopelijk blijft je meissie voorlopig nog even zitten. Het zit jullie ook niet mee zeg, sterkte!
Evenstar een jongetje aan het broeden! Leuk!!!
uiteraard, na elk kerstdiner..als je even naar t toilet gaat...quote:Op maandag 11 juli 2011 22:33 schreef octopussy het volgende:
[..]
Hoppa!
Ik kan het me voorstellen dat het omgekeerde ook niet fijn is. Beetje vechten tegen de bierkaai zeg maar. En je zal dan ook wel regelmatig vervelende opmerkingen krijgen.
en mijn beeb langer blijven zittenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:05 schreef Kleurdoos het volgende:
ja over t bevallingsplan begon ik in t buikentopic, voor mij erg belangrijk!
en BJ, ik had gewoon moeite met op mijn rug liggen, zo kan ik ook niet slapen, zelfs de CTG op mijn buik was vervelend, het liefst zat ik op de WCdus logischerwijs denk ik dat de baarkruk wel wat voor mij is
en thuis, ooooh ik hoop het toch zoMaar dan moet Polle er geen poepbende van maken zoals elin deed.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 06:57 schreef Susie het volgende:
maar ach nog 7 weken werken voor je en dan heb je alweer verlof! (toch?)
Beleid bij een ' gewone' bevalling in ons zkh is dat je je kind meteen op je borst krijgt en het daar een uur blijft liggen. Bij een ks maak je even kennis, maar het kind wordt wel snel meegenomen omdat de temperatuur in een ok te laag is. Ik geloof wel dat hij of zij na de check door de kinderarts niet meteen wordt gewassen maar dat-ie in een doek wordt gewikkeld en zo bij de vader mag liggen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:20 schreef Fee-nix het volgende:
Aventura, dat had ik ook hoor, de eerste keer. Wist niet wat ik wilde eigenlijk, ja gezond bevallen.
Maar je kunt wel kleine dingetjes opschrijven. Zoals dat je graag je kindje bij je wilt na de geboorte. Lijkt zo vanzelfsprekend en ik had daar ook hele romantische ideeen bij. Maar toen het een keizersnede werd, werd hij gewoon meteen meegenomen. Ik heb even mogen gluren, maar dat was het dan. Pas op de kamer kwam hij aangekleed en wel bij me. Dat heb ik echt als een gemis ervaren. En het schijnt dat als je ernaar vraagt dat ze daar vaak best rekening mee kunnen houden bij een keizersnee. (En nou denk je: ja keizersnee, ver van mijn bed show... maar dat dacht ik ook...)
Een plan vond ik ook niet nodig, maar ik heb wel een aantal dingen goed met schaap doorgesproken. Gewoon om te zorgen dat hij wist wat ik belangrijk vond, voor het geval ik dat dadelijk niet meer zou kunnen zeggen (pijn, verdoving, ks, whatever). Hij moest mijn spreekbuis kunnen zijn, zeg maar. En dan ook dingen besproken als: als ik om wat voor reden dan ook niet meteen bij de baby kan zijn (ks met narcose bijvoorbeeld) dan wil ik niet dat anderen ((schoon)ouders) haar al hebben gezien en vastgehouden. Ik wil zelf eerst kennismaken, samen met schaap. Het lijkt heel voor de hand liggend, maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:05 schreef Aventura het volgende:
Zo, vandaag 40 weken zwanger. Alles rustig. Supergoed geslapen!
Over vakantie nemen voor je verlof, ik heb geleerd. 1,5 week voordat mijn verlof inging, ging ik trouwen. Ik nam toen ook een paar dagen vrij. Daarna moest ik nog 4 dagen werken, dit waren de langste werkdagen ooit. Kon niet goed uit bed komen, concentreren lukte me niet en het interesseerde me allemaal echt geen bal meer. Mocht er een volgende keer komen, dan ga ik in een ruk door...Als ik in die negen maanden op vakantie ga, dan ik de eerste vier maanden want toen voelde ik me opperbest. Daarna werd alles een stukkie minder.
En ja de bevalling, zoals ik volkomen offtopic in het buikendraadje ook al zei, ik heb er niet aan gedacht een plan te maken. Dit omdat ik toch naar het zkh moet en je toch niet weet hoe dingen gaan lopen. Het is mijn eerste keer, dus ik heb een houding van: haal dat kind er gezond en wel uit en zorg ervoor dat ik ook gezond en zo min mogelijk beschadigd uit de strijd kom. Als het zo uitkomt dan ook met zo min mogelijk pijn.
Echt, ik wil nu gewoon dat-ie geboren wordt.
Van alles eigenlijk. Hoofdpijn, duizeligheid, bloeddruk wat aan de lage kant, troebel zicht, pijn in de onderbuik met uitstraling naar de rug, spierkrampen in armen en benen, etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:23 schreef Fee-nix het volgende:
Scorpionsworld, waar maakt ze zich dan zoveel zorgen om? Wat zijn haar klachten? Lijkt me vervelend voor haar als je er niet rustig onder kunt blijven (en ook wel een beetje voor jou).
Ze doet zelf niet bellen, ik moet alle telefoontjes doenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:36 schreef Aventura het volgende:
@scorpionswordl, is je vrouw niet een beetje te nerveus? En waarom moet jij voor haar bellen? Soms kun je maar beter niet teveel dingen lezen of willen laten onderzoeken. Mondig zijn als patient is natuurlijk prima, maar wellicht is er bij je vrouw meer aan de hand. Misschien een keer eencextra gesprek inplannen met julie vk (of gynaecoloog) om alle zorgen en problemen eens door te nemen?
bij een tweede bevalling kan je uiteraard ook nog eens beter vertellen wat je wel fijn vond en wat niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een plan vond ik ook niet nodig, maar ik heb wel een aantal dingen goed met schaap doorgesproken. Gewoon om te zorgen dat hij wist wat ik belangrijk vond, voor het geval ik dat dadelijk niet meer zou kunnen zeggen (pijn, verdoving, ks, whatever). Hij moest mijn spreekbuis kunnen zijn, zeg maar. En dan ook dingen besproken als: als ik om wat voor reden dan ook niet meteen bij de baby kan zijn (ks met narcose bijvoorbeeld) dan wil ik niet dat anderen ((schoon)ouders) haar al hebben gezien en vastgehouden. Ik wil zelf eerst kennismaken, samen met schaap. Het lijkt heel voor de hand liggend, maar dat is het niet.
t klinkt soms bijna alsof je vrouw zwaar gehandicapt is en niet in staat is om iets zelf te doenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef Scorpionsworld het volgende:
Straks naar de internist om te zien hoe het er voor staat met de schildklier van vrouw
Dat lijkt me ook wel, dat je het nu allemaal nog beter weet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
bij een tweede bevalling kan je uiteraard ook nog eens beter vertellen wat je wel fijn vond en wat niet.
Daarom schrijf ik nu dus ook echt een goed plan, want ik wil niet dat er ook maar 1 persoon is die voor verrassingen komt te staan.
De meesten reageren zoals ze (in mijn ogen) horen te reageren. Alleen mijn moeder niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef Soempie het volgende:
Hoe reageren mensen die dicht bij jullie staan op de zwangerschap?
Ah ok, dat is ook wel een hele batterij aan klachten inderdaad. Maar wat je zelf al zegt: volgens mij is de VK de aangewezen persoon om dit allemaal bij aan te geven. Zij zal wel weten waar je iets mee moet en wat er gewoon bij hoort.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:43 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Van alles eigenlijk. Hoofdpijn, duizeligheid, bloeddruk wat aan de lage kant, troebel zicht, pijn in de onderbuik met uitstraling naar de rug, spierkrampen in armen en benen, etc.
Het is een beetje een combinatie denk ik van haar schildklieraandoening, zwangerschap en zeer beperkt dieet van wat ze kan eten.
Vinden wij ook erg belangrijk, ik hoop dat ze dat snappen en even zullen wachten met langskomen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Trouwens een goede tip om de bevalling wel alvast door te spreken met de wederhelft. Ik moet er inderdaad ook niet aan denken dat iemand anders dan mij en mn man de baby voor het eerst ziet of vasthoudt. No freaking way. Pas als ik mn kindje vast heb gehouden mag de rest van de familie. En waarschijnlijk wil ik dat niemand de eerste dag aan haar komt (behalve de dokter en de kraam natuurlijk, maar daar blijft het bij).
Die types ken ik, die je dan heel bezorgd proberen te maken, maar wel goed bedoeld. Moet ik dan weer tegen mijn vrouw zeggen dat ze overdrijven en dat er op fok! ook babys waren die pas laat indaalden en zoquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef Soempie het volgende:
Goede instelling Aventura. Ik ga een aantal dingen wel aangeven voor de bevalling, maar dat is maar minimaal. Wil voorkomen dat ik van te voren al vanalles uitgedacht heb en het dan toch heel anders loopt.
Hoe reageren mensen die dicht bij jullie staan op de zwangerschap? M'n -soort van- pleegmoeder kan ik niet spreken zonder dat ze aangeeft dat ik rustig moet doen, dit niet mag, dat moet, hier op moet letten, dat door moet geven, etc.Gister vroeg ze hoe het was met de baby en ik gaf aan dat het vast wel heel goed gaat, geen zorgen. Waarop ze helemaal verbaasd was dat ik nog niets voel en daar direct bezorgd over ging doen. Pfff, ik ben nog maar 15 weken zwanger en dan is het vrij normaal dat je niks voelt. Het is alleen zo vermoeiend om iedere keer aan te geven: joh, rustig, het komt wel goed, vertrouw er maar gewoon op.
![]()
De rest is gelukkig heel nuchter en komt niet met allemaal goed bedoeld advies.
Ik ook bij manuel hoor, maar ik had ook een goede VK! deze keer zit ik bij een andere VK (mijne is met verlof) en ik heb volgens mij nog geen enkele keer dezelfde VK gezien, dus daar baal ik wel een beetje van..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, dat je het nu allemaal nog beter weet.
Nu moet ik zeggen dat mijn bevalling heelprima was: het ziekenhuis was goed, personeel was prima en ik heb weinig problemen gehad. Enige dat ik nu anders zou doen, is dat ik mijn baby niet weg zou laten halen bij me omdat ze te veel/vaak zou drinken zodat ik 'rustig kan slapen'...op een kamer met 3 andere net bevallen vrouwen met huilende kinderen![]()
Het lijkt me trouwens vrijwel onmogelijk om te zorgen dat je alle mogelijke verrassingen uitsluit.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t klinkt soms bijna alsof je vrouw zwaar gehandicapt is en niet in staat is om iets zelf te doenmaar dat valt vast mee ?
Zo komt het bij mij ook over...Ik bel altijd zelf over mijn zwangerschap! mijn man weet toch niet hoe en wat ik voel? dus als de vk vragen stelt kan hij ze toch niet beantworden!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zie ook zo'n stel voor me waarbij de man haar handje de hele tijd vast houdt en dat zij niks zegt en hij op alle vragen anwoord geeft.
nahjaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ah ok, dat is ook wel een hele batterij aan klachten inderdaad. Maar wat je zelf al zegt: volgens mij is de VK de aangewezen persoon om dit allemaal bij aan te geven. Zij zal wel weten waar je iets mee moet en wat er gewoon bij hoort.
En ook ik ga dit keer goed met hubby doorspreken wat ik wel en niet wil. Helpt denk ik ook wel dat we samen de cursus hypnobirthing gaan doen. Daar wordt ook veel aandacht besteed aan de rol van de man. Vorige keer had ik ook echt wel veel steun aan hem hoor, gewoon z'n aanwezigheid. Maar hij was al net zo mondig als ik (niet dus).
En dat schoonmoeder als eerste de baby zou zien: waaaahhhh no way. Ik heb toch al veel moeite met hoe ze reageert op deze zwangerschap. Mijn eerste is een jongetje, dus nu zegt ze de hele tijd: 'nou meid, ik help je heel hard hopen dat het deze keer een meisje is'. Pffff..... en mij maakt het dus echt niks uit, maar dat wil er bij haar niet in. Een meisje is immers veeeeeeel leuker voor de moeder en moeders met twee jongetjes zijn 'zielig'. (Ook leuk dat ze dat zegt waar haar eigen zoon bij staat). Oja en haar eigen dochter heeft een 'bevoorrechte positie', want haar eerste was een meisje. En zo te horen maakt het dan niet meer uit wat je daarna krijgt.
Ik was het nog even aan het verwerken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:43 schreef Fee-nix het volgende:
En heeft nou niemand mijn kleine lettertjes gelezen? Ik had toch op z'n minst een 'belachelijk' verwacht.
Ja en niet om het één of ander maar het is maar een kermisweekquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:57 schreef Oognip het volgende:
Wat een rare mensen die zeggen dat je de uitgerekende datum slecht gepland hebtwtf, dat plan je toch niet
Dus als moslim ben ik wel geslaagd, hehehequote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:50 schreef bitterend het volgende:
[..]
nahjaaaaaaaaa
klinkt bijna als bij muslims! daar hebben jongens een bevoorrechte positie!
een man is meer waard dan een vrouw...was ook vroeger zo in de oude testament...als je geen zzoon kon krijgen ging je man een nieuwe meisje nemen die hem wel een zoon kon geven
Nog aan t verwerken... hahaha! Ja ik vind het ook ongelooflijk. Dat je het misschien heel stilletjes voor jezelf denkt is 1 ding (al kan ik me daar ook al niet mee identificeren hoor), maar bij elke gelegenheid roepen dat je hoopt dat het maar een meisje is...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik was het nog even aan het verwerken.Kan me er echt niks bij voorstellen. Tuurlijk, hartstikke leuk als je een jongetje én een meisje krijgt, maar kan me dus niets voorstellen bij het hele: meisjes zijn leuker voor moeders. Als je er dan eenmaal een hebt maakt het daarna niet meer uit, etc.
![]()
Sommige mensen.
De meeste moslimmannen die ik ken zijn toch supperblij met hun dochter hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:50 schreef bitterend het volgende:
[..]
nahjaaaaaaaaa
klinkt bijna als bij muslims! daar hebben jongens een bevoorrechte positie!
een man is meer waard dan een vrouw...was ook vroeger zo in de oude testament...als je geen zzoon kon krijgen ging je man een nieuwe meisje nemen die hem wel een zoon kon geven
Omg, nou ja!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben trouwens uitgerekend op de dag dat de kermisweek hier begint. Hoe vaak we al te horen hebben gekregen: 'Jeeeeetje wel slecht gepland zeg, gewoon met de kermisweek!'.
Manlief zegt dan gewoon: 'Tja, maarja ons eerste kindje ging dood, anders hadden we in april al ouders geweest'. En dan houden ze hun mond wel
Kinderen kies je toch gewoon voor, ongeacht wanneer ze geboren worden?!
Hehehe...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:02 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja, ik wilde ook dat m eerste een meid zou zijn en wat daarna zou komen zou me niet uitmaken.
natuurrrrrrlijk was ik met een jongen blij geweest..maar ik vind het heerlijk om met r te tutten
en nu heb ik gewoon van beide 1, fantastisch toch
en volgens mij heeft iedereen stiekem wel een voorkeur, je mag het alleen niet uitspreken.
Alleen mn vriend blijkbaar want die kan nog steeds niet aan een zoon wennen
Het is dan dubbel feest! Gewoon positief benaderen!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hahaha jouw vader is wel meneer Lastig zeg, Aventura!!
En inderdaad DML, het is maar de kermisweek. En stel dat ze dus wel echt geboren wordt op de uitgerekende datum, ja, dan is ze bijna elk jaar wel jarig rond de kermisweek. Lachen toch? Ga je met haar verjaardag naar de kermis toe en mag ze extra snoep kiezen, of een extra keertje touwtje trekken, en de bloemencorso is speciaal ter gelegenheid van haar verjaardaglekker boeiend, waar kunnen mensen zich druk om maken, haha.
Het is toch een wonder dat er een kindje komt, wat maakt de datum dan uit??
Dat wilde ik ook, maar ben nu echt heel blij met ons jonkje in mn buikquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:12 schreef Aventura het volgende:
Ik heb absoluut een voorkeur voor een eventueel volgend kind. Daar kan ik eerlijk over zijn. Dan zou ik erg graag een meiske willen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, maar ben nu echt heel blij met ons jonkje in mn buikHet is nu al helemaal alsof het zo hoort, onze .....
![]()
![]()
Ik ben eind November uitgerekend maar het kan dus net zo goed sinterklaas worden!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:05 schreef Kleurdoos het volgende:
o en de mijne zou een kerstkind worden, maar kwam op 3 januari..
en dat is pas een slechte planning..dan ligt er altijd zoveel ijs, dat er niemand op r verjaardag wil komen.
mijn 2 miskramen 4 januari
en 22 oktober.
en van deze ben ik 19 oktober uitgerekend.. ik zie een patroon in mijn vruchtbaarheid
Broertjesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, maar ben nu echt heel blij met ons jonkje in mn buikHet is nu al helemaal alsof het zo hoort, onze .....
![]()
![]()
dat vind ik een kutclichequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:12 schreef Fee-nix het volgende:
Ik gebruik ook altijd het enorme cliche: als het maar gezond is. Want t is wel zo. Een aantal dagen na de geboorte van J kwamen we er achter dat hij CHT heeft (geen schildklier en dus levenslang medicijnen met schildklierhormoon en regelmatig bloedprikken). Als zoiets niet met de hielprik was ontdekt, was hij lichamelijk en geestelijk gehandicapt geraakt. Nu is het een gezond kind wat verder normaal ontwikkeld, maar het drukte ons wel heel erg met de neus op de feiten: zo vanzelfsprekend is een gezonde baby niet.
Heh, je twijfelde?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:19 schreef Vlindur het volgende:
Ik was 30 december en dat werd de 15e 17e. Ik vond het prima. Mooi voor de feestdagen
Dan hoop je dat het 'gezond genoeg' is zodat je kindje een gelukkig leven kan leiden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat vind ik een kutcliche
en wat nou als t niet gezond is? denk ik altijd weer als iemand dat roept.
Nee ingeleid op de 15e (want dat zat er mooi tussenin en ik wilde die datum. Maar meneer bleef alsnog stug 2 dagen zittenquote:
nee maar echt dat antwoord steeds.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan hoop je dat het 'gezond genoeg' is zodat je kindje een gelukkig leven kan leiden.
Ik hoop echt niet dat mijn kindje een probleem krijgt tijdens de bevalling of nu nog tijdens de zwangerschap, of later als hij er al is.
Want ik zou niet willen leven als kasplantje, moet hij dat dan wel?
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had precies hetzelfde.
Heb sws altijd gedroomd over een meisje en heb uiteindelijk 2 knullen gekregen, en ik ben er stikgelukkig mee.Zou zelfs evt. graag nog een derde willen, en natuurlijk zou ik het heel leuk vinden mocht dat een meisje zijn, gewoon eens om te kijken hoe die mix van F en mij uit zou vallen, maar als dat een derde jongetje zou zijn zou het me ook helemaal goed zijn.
Maar goed, dat lijkt toch echt bij dromen te blijven sws.
Ja oké. Maar daar maak ik mij ook schuldig aan. En ik blijf er bij. Maar ja, van die rhesus shit wordt je ook niet vrolijk. Het maakt me ook echt niet uit wanneer hij nu komt "Als hij maar gezond is"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee maar echt dat antwoord steeds.
weet je al wat het is? een jongen of meisje?
en dan 'nee als het maar gezond is'
Het gaat niet zo zijn dat jij mij inhaalt hè. Jij bent voor mijn gevoel echt veeel minder ver!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik was oudjaarsdag uitgerekend... had dus een oud en nieuw -kindje, een kerstkindje, of op mijn verjaardagskindje kunnen worden![]()
en wat kreeg ik; een sinterklaaskindje!! haha
en ik ben weer thuis en goedgekeurd door de VK; volgende afspraak over 2 weken, en de VK hoopt dat ik deze haal
Ik hoop heeeeeel hard met dr mee
Ja: wat Vlindur zegt, ik zou het erg vinden als mijn kind een kasplantje was, gevangen in zijn/haar eigen lichaam oid. En natuurlijk hou je evenveel van een gehandicapt kind als van een gezond kind. Ik bedoel alleen maar: je hebt niks voor het zeggen. En als je zo bevoorrecht bent dat je een volkomen gezond kind op de wereld mag zetten, dan vind ik de vraag van wat voor geslacht je liever hebt echt geneuzel. Mijn mening.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat vind ik een kutcliche
en wat nou als t niet gezond is? denk ik altijd weer als iemand dat roept.
Hehehe, ja dat zei mijn schoonmoeder ook nog. Toen ik vroeg: maar wat nou als dit een jongen is. Ach, dan ga je 'gewoon' voor de derdequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee maar echt dat antwoord steeds.
weet je al wat het is? een jongen of meisje?
en dan 'nee als het maar gezond is'
Mijn moeder is door gegaan tot dat ze een ZOON kreeg!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...
ik hoop echt van harte dat dat niet gebeurt!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zijn dat jij mij inhaalt hè. Jij bent voor mijn gevoel echt veeel minder ver!
Ja! Haha! Maar dat is weer wat anders. Ik wil het geslacht ook heel graag weten. Maar dat heeft niks met voorkeur te maken, maar alles met nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
![]()
Klopt!! daarom hebben wij een pret echo gedaan met 16 weken!! om het geslacht te weten!
Same here minus 1 meid dan. Spoiled rotten dat jochquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn moeder is door gegaan tot dat ze een ZOON kreeg!!
4 meiden zijn we........en mijn broertje! het is echt haar baby...van 20 jaar oud
Ik hoop het ook, natuurlijk gewoon omdat het voor je kleintje beter is. Meer spekjes enzo!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop echt van harte dat dat niet gebeurt!!
maar ja ik was de vorige keer ook een enorme voorkruiper... dus beloven kan ik jammer genoeg niet.
Ik hoop zo dat dit kindje blijft zitten tot minimaal 37 weken!
Ja als je het zo opvat....dan snap ik inderdaad wat je bedoelt. Maar zo vatte ik het niet opquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het overkomen alsof je geen plezier mag hebben om het geslacht. dus daarom vind ik het een cliche, een dooddoener.
ik wens je toch ook geen ongezond kind toe? ik vraag alleen of je al weet wat het is.
het is ook geen discussie, maar een doodnormale vraag.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja! Haha! Maar dat is weer wat anders. Ik wil het geslacht ook heel graag weten. Maar dat heeft niks met voorkeur te maken, maar alles met nieuwsgierigheid.
En 'als het maar gezond is' betekent ook niet dat een 'ongezond' kindje niet welkom is en meteen bij het grofvuil wordt gezet.... Ik gebruik het meer om aan te geven hoe onbelangrijk ik de jongens/meisjes discussie vind...
Oh jezus, nu snap ik je bedoeling pasquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het overkomen alsof je geen plezier mag hebben om het geslacht. dus daarom vind ik het een cliche, een dooddoener.
ik wens je toch ook geen ongezond kind toe? ik vraag alleen of je al weet wat het is.
Grappig dat het bij jou ook zo is!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Same here minus 1 meid dan. Spoiled rotten dat joch
Hier geen discussie nee, met mijn schoonmoeder wel... Ik zei ook dat ik bij haar altijd die 'dooddoener' gebruik...maar ze is toch ongevoelig voor alle andere meningenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
het is ook gen discussie, maar een doodnormale vraag.
ik duim ook mee!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ben weer thuis en goedgekeurd door de VK; volgende afspraak over 2 weken, en de VK hoopt dat ik deze haal
Ik hoop heeeeeel hard met dr mee
Ik belde mijn moeder na de pret echo!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou gewoon zeggen dat we dat dan voor onzelf willen houden..
ik vind het vanzelfsprekend dat je er vanuit gaat dat het gezond is
geweldigquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
als ze mij vragen of ik weet wat het is; dan zeg ik altijd; ja een baby![]()
heeeeeel flauw...
Dat is nog eens goede raad!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:
voor schoonmoeders en moeders moet je sowieso ongevoelig zijn als het om zwangerschappen gaat
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijnquote:
Whahaha!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:40 schreef bitterend het volgende:
[..]
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijn![]()
toen zei papa NEE stop!
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij lieten iedereen weten dat het een jochie werd. Ik snap het geheim houden nooit zo
Nou precies, alsof je een beetje 'vreemd' bent als je blij bent met twee knullenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:42 schreef Aoraki het volgende:
Fee-nix, ik heb exact dezelfde reactie van mijn oma gehad. Ik vind dat zo stom. Idd net alsof moeders blijer zouden zijn met een meisje. Ik heb al een jongen en ik ben ook heel blij dat de eerste een jongen was. De tweede wordt ook een jongen en ik voel me daar heel gelukkig mee. Ik ben nu eenmaal een persoon die meer met jongens heeft dan met meiden. Dus voor mij zijn 2 knullen zo'n beetje het ideaal beeld. Natuurlijk was een meisje ook heel welkom, je kiest het toch niet. Maar toen ze bij de echo zeiden dat het een jongetje werd, voelde het meteen goed. En toch heb ik steeds het idee dat ik me bij mensen moet verdedigen dat ik heel blij ben met 2 jongens, iedereen denkt dat ik liever een meid had, maar dat is dus niet zo...
Over het geboorteplan tijdens een keizersnede: daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Vorige keer ging dat helemaal fijn: Kindje eruit, in een doek en een beetje schoonmaken, want hij had gepoept, bij mij en lief 5 minuten op de borst (terwijl ze verder gingen met de placenta etc). Vervolgens Thomas + lief naar de verloskamers, waar thomas op de blote borst bij lief werd gelegd. Ik kwam 15 minuten later en mupke werd direct op mijn blote borst gelegd, hij had alleen een luier aan op dat moment en natuurlijk een mutsje. Zo stel ik me deze keer ook de ks voor, maar het is een ander ziekenhuis, dus is het misschien wel handig om het door te spreken
och, Chris krijgt toch een broertjequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeit
Kvind het dan wel weer jammer dat het er zo dik bovenop lag, dat een stamhouder nou zo fantastisch was. Een bepaald geslacht is voor de ouders misschien leuk ( en ik roep net zelf ook dat ik ook graag nog een meisje zou willen), maar laat het alsjeblieft niet zo duidelijk merken aan de andere kinderen. Dat is echt niet leuk. Ik kan er heel soms nog wel een beetje bitter en jaloersig om zijn. Ik vind dat niet fraai van mezelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
Grappig dat het bij jou ook zo is!!
Ik heb al wel een toffe naam voor een jochiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, Chris krijgt toch een broertje
http://www.rtvnh.nl/programma/205/Ernst+of+nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef Kleurdoos het volgende:
omdat ik zo zeker wist dat ik een meid zou krijgen (deze keer) kwam het echt als een klap dat t een jochie is! niet dat ik er niet blij mee ben, reuze juist..maar door mijn verkeerde instelling (ik ben toch een meisjesmoeder) had ik er helemaal geen rekening mee gehouden
maar ik ga er een goede metroseksueel van maken
met gelletjes, en hippe jeans.
Is het niet eerder de manier waarop je erover praat? Dat ze zoiets heeft van: joh, laat toch even gaan en vertrouw er maar op dat het goed komt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef bitterend het volgende:
Nog zoiets...ik ben zwanger..er komt een bevalling aan (uiteindelijk) dus ik mag er best over lezen en over praten vind ik.
Mijn moeder vindt van niet...als ik vertel wat ik heb gelezen of besproken met de vk wordt ze boos..ze zegt dat ik ongeduldig ben!![]()
Volgens haar ga ik te snel met mijn bevalling![]()
vind ik jammer dat ik met haar niet erover kan praten...
jij ook pleegouders!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:53 schreef Soempie het volgende:
Bitterend, ik wil je m'n pleegmoeder wel lenen hoor. Die heeft het over niets anders, terwijl ik er dus helemaal niet zo mee bezig ben.![]()
Begin dit topic net leuk te vinden, maar hiervoor was het allemaal nog wel een erg ver van m'n bed show.
Mja dat kan...maar ik wil horen hoe het bij haar was enzo...en vertellen hoe het in NL gaat (ze woont in FR)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Is het niet eerder de manier waarop je erover praat? Dat ze zoiets heeft van: joh, laat toch even gaan en vertrouw er maar op dat het goed komt?
Pleegouders en nog een pleegmoeder.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jij ook pleegouders!
ik heb nog een pleegpa, want mn pleegouders zijn ook gescheiden
Hm, kan me wel voorstellen dat je dat inderdaad graag met je moeder wil delen. Hopelijk gaat dat makkelijker als de bevalling wat dichterbij komt. En voorpret is alleen maar goed denk ik. Ik liep ook al direct de prenatal binnen om kleertjes te bekijken en de hele reutemeteut.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:00 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mja dat kan...maar ik wil horen hoe het bij haar was enzo...en vertellen hoe het in NL gaat (ze woont in FR)
Dus ik dacht dat het wel leuk was om erover te kunnen kletsen..maar het is ook zo dat ze zegt dat ik geen kleding hoef te kopen nu al..ze geloofd niet in voorpret gewoon.
maar ik wel! ik vind het ZO bijzonder om dit mee te maken, ik wil van alles lezen, weten enzo..
hehe ja ik een stiefvader, stiefmoeder, een biologisch stel, 2 pleegpaps 2 pleegmoeders en een lesbisch stel waar ik deels door ben opgevoedquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Pleegouders en nog een pleegmoeder.Ik heb een tijd geleden je verhaal gelezen in het Estafette topic.
En m'n eigen moeder leeft nog. Alleen is ze opgenomen (sinds ik 11 ben) en sinds een aantal jaar aan het dementeren. Ze had het al jaren over een kleinkind en ze is echt gek op kindjes. Alleen toen we het nieuws vertelden dat ze dus oma wordt kwam het niet binnen. Misschien dat als de baby er eenmaal is, dat het wel door gaat dringen. Ik hoop het in elk geval.
soms is het beter ze ver weg van je te houden!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
bitterend, snap dat dat kut is..
ik heb helemaal geen contact meer met mn moeder. ik had r weer een kans gegeven na elins geboorte, ze is maar 3 keer bij elin geweest in 2 jaar (en belde ook elins 2e verjaardag af)..en toen heb ik r vriendelijk aangegeven dat ze niet meer welkom is in ons leven.
dus alles wbt deze zwangerschap mist ze. ze weet via mn broer dat ik zwanger ben.
mijn echte vader weet alleen dat ie een kleindochter heeft, nooit gezien
Dat valt nog redelijk mee hoewel ze momenteel inderdaad erg weinig kan en vooral moe en futloos is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t klinkt soms bijna alsof je vrouw zwaar gehandicapt is en niet in staat is om iets zelf te doenmaar dat valt vast mee ?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zie ook zo'n stel voor me waarbij de man haar handje de hele tijd vast houdt en dat zij niks zegt en hij op alle vragen anwoord geeft.
Als we bij de huisarts, VK of internist zijn doet ze zelf het woord, maar bellen moet ik doen want dat vind ze nog altijd vervelend om te doenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:37 schreef bitterend het volgende:
[..]
Zo komt het bij mij ook over...Ik bel altijd zelf over mijn zwangerschap! mijn man weet toch niet hoe en wat ik voel? dus als de vk vragen stelt kan hij ze toch niet beantworden!
Bij tijd en wijle jaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:29 schreef bitterend het volgende:
Scorpionsworld ze boft echt met een vriend als jij!!! ik hoop dat ze het beseft
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Fee-nix het volgende:
Isis, wat een mooi meisje!
En ik vind ook dat ze met jou boft, Scorpionsworld. Zo te horen zou je alles voor haar doen.
Gefeliciteerd met de kleine meid!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:00 schreef __Isis__ het volgende:
![]()
Dag allemaal!
Ik heb al geruime tijd niet meer actief geschreven, door de vroege komst van ons meiske en de ziekenhuistoestanden daarna. Nu is ze sinds anderhalve week lekker thuis en zijn we weer druk geweest met elkaar leren kennen, routine krijgen etc. Ik zal af en toe nog wel reageren, maar ik merk dat ik nu meer lees in het Babytopic.
Het is een heerlijk grietje en ik wilde jullie deze zoete foto niet onthouden....
Olivia![]()
[ afbeelding ]
Het gekste vind ik dat ze soms vragen (al verschillende keren gehad)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij lieten iedereen weten dat het een jochie werd. Ik snap het geheim houden nooit zo
en met dank aan alle nieuwe protocollen enzo denk ik niet dat iemand dat nog gaat evenarenquote:
43 en een beetje toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:04 schreef Soempie het volgende:
Olivia.
Hoe lang heeft trui er over gedaan?
Dit dus! Niet voor de werkenden onder ons bij te houden hoor!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:39 schreef Nirak het volgende:
Waaaa dames, wat kunnen jullie zo'n topic vol lullen zeg
Ja, zal ik je vraag even meenemen naar het autostoeltjes topic?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:25 schreef Kyara het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het isofix systeem van maxi cosi?
Damn, ik vond mijn 41-5 al afschuwelijk lang.quote:
en toch; ik vind 43 heeeeel lang en was vast uberzwaar voor Trui;quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Damn, ik vond mijn 41-5 al afschuwelijk lang.
Misschien leek dat ook wel zo lang omdat sommige mensen het nodig vonden om enorm voor te dringen.....
kan ook best; ik weet het niet meer precies... maar weet nog wel hoe enorm indrukwekkend ik die foto vond van Emma die pasgeboren was...zo ontzettend klein en fragiel.quote:
en zo ongelijk als je nu ziet hoe stoer ze is; gewoon lopen en doen...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:57 schreef Nirak het volgende:
Jeetje wat akelig vroeg! Moet er niet aan denken....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste twee maanden ging het op maar ook erg vaak af. Heel langzaam was er een stijgende lijn te zien en na 2,5 maand mocht ze van de IC af. In totaal heeft ze 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.
De 'behandelgrens' ligt momenteel op 24 weken zwangerschapsduur en zo'n 500 gram als minimaal gewicht. Let wel, dat is de behandelgrens, dat is dus geen garantie op een levend en gezond kindje. (De verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren soms afzonderlijk net iets andere richtlijnen.)
Een (flink) gedeelte van de kindjes die extreem prematuur of dysmatuur geboren worden komt te overlijden. Soms al tijdens de geboorte, soms vlak erna maar soms ook pas maanden later.
Een groot percentage van de kinderen die zo vroeg geboren wordt en het overleeft houdt er in meer of mindere mate iets aan over. Dat kan een klein iets zijn maar ook een groot iets.
De tijd die je kindje in het ziekenhuis door moet brengen is zwaar, continue, voor het kindje, voor de ouders en voor iedereen om hen heen.
Als je het geluk hebt dat je kindje het overleeft en dat je het mee naar huis mag nemen dan is de start thuis vaak ook niet makkelijk.
Met een beetje pech is je zwangerschapsverlof al voorbij voordat je kindje thuis is.
Een vroeggeboorte hoeft natuurlijk niet een en al narigheid te zijn, al ligt dat ook ontzettend aan hoe het gaat ect. Ik heb ontzettend mooie momenten in het ziekenhuis gehad.![]()
De eerste keer dat ik E. vast kon houden, zeven dagen na haar geboorte, bijvoorbeeld:
Danoontjesmonstertje nu:
Ik weet dat dit een vrij bot stukje is maar ik kan en wil het niet mooier maken dan het is.![]()
MissJones, ik kom steeds even spieken als ik zie dat je gepost hebt. Ik vind je ongeloofelijk sterk.![]()
Word je in het ziekenhuis voorbereid op een eventuele vroeggeboorte? Je ligt in een academisch ziekenhuis neem ik aan? Je kunt misschien vragen of je met bed en al alvast een kijkje op de IC mag nemen.Als je vragen hebt mag je me altijd PM'en he. Dat geldt voor iedereen trouwens.
A grand adventure has begun.
Nou! Ik laat nog steeds vaak foto's aan mijn lief zien van Emma en dan ben ik gewoon plaatsvervangend trots. Het blijft een wonder.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:08 schreef wickie het volgende:
Keshet, Emma is een rete stoer meissie!!! Jullie meissie!!! Wat heb ik toch ontzettend meegeleefd met jullie toen, al was ik toendertijd voornamelijk nog een lurker. Ik zat in het begin regelmatig met de tranen in mn ogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |