Ik belde mijn moeder na de pret echo!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou gewoon zeggen dat we dat dan voor onzelf willen houden..
ik vind het vanzelfsprekend dat je er vanuit gaat dat het gezond is
geweldigquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
als ze mij vragen of ik weet wat het is; dan zeg ik altijd; ja een baby![]()
heeeeeel flauw...
Dat is nog eens goede raad!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:
voor schoonmoeders en moeders moet je sowieso ongevoelig zijn als het om zwangerschappen gaat
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijnquote:
Whahaha!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:40 schreef bitterend het volgende:
[..]
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijn![]()
toen zei papa NEE stop!
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij lieten iedereen weten dat het een jochie werd. Ik snap het geheim houden nooit zo
Nou precies, alsof je een beetje 'vreemd' bent als je blij bent met twee knullenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:42 schreef Aoraki het volgende:
Fee-nix, ik heb exact dezelfde reactie van mijn oma gehad. Ik vind dat zo stom. Idd net alsof moeders blijer zouden zijn met een meisje. Ik heb al een jongen en ik ben ook heel blij dat de eerste een jongen was. De tweede wordt ook een jongen en ik voel me daar heel gelukkig mee. Ik ben nu eenmaal een persoon die meer met jongens heeft dan met meiden. Dus voor mij zijn 2 knullen zo'n beetje het ideaal beeld. Natuurlijk was een meisje ook heel welkom, je kiest het toch niet. Maar toen ze bij de echo zeiden dat het een jongetje werd, voelde het meteen goed. En toch heb ik steeds het idee dat ik me bij mensen moet verdedigen dat ik heel blij ben met 2 jongens, iedereen denkt dat ik liever een meid had, maar dat is dus niet zo...
Over het geboorteplan tijdens een keizersnede: daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Vorige keer ging dat helemaal fijn: Kindje eruit, in een doek en een beetje schoonmaken, want hij had gepoept, bij mij en lief 5 minuten op de borst (terwijl ze verder gingen met de placenta etc). Vervolgens Thomas + lief naar de verloskamers, waar thomas op de blote borst bij lief werd gelegd. Ik kwam 15 minuten later en mupke werd direct op mijn blote borst gelegd, hij had alleen een luier aan op dat moment en natuurlijk een mutsje. Zo stel ik me deze keer ook de ks voor, maar het is een ander ziekenhuis, dus is het misschien wel handig om het door te spreken
och, Chris krijgt toch een broertjequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeit
Kvind het dan wel weer jammer dat het er zo dik bovenop lag, dat een stamhouder nou zo fantastisch was. Een bepaald geslacht is voor de ouders misschien leuk ( en ik roep net zelf ook dat ik ook graag nog een meisje zou willen), maar laat het alsjeblieft niet zo duidelijk merken aan de andere kinderen. Dat is echt niet leuk. Ik kan er heel soms nog wel een beetje bitter en jaloersig om zijn. Ik vind dat niet fraai van mezelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
Grappig dat het bij jou ook zo is!!
Ik heb al wel een toffe naam voor een jochiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, Chris krijgt toch een broertje
http://www.rtvnh.nl/programma/205/Ernst+of+nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef Kleurdoos het volgende:
omdat ik zo zeker wist dat ik een meid zou krijgen (deze keer) kwam het echt als een klap dat t een jochie is! niet dat ik er niet blij mee ben, reuze juist..maar door mijn verkeerde instelling (ik ben toch een meisjesmoeder) had ik er helemaal geen rekening mee gehouden
maar ik ga er een goede metroseksueel van maken
met gelletjes, en hippe jeans.
Is het niet eerder de manier waarop je erover praat? Dat ze zoiets heeft van: joh, laat toch even gaan en vertrouw er maar op dat het goed komt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef bitterend het volgende:
Nog zoiets...ik ben zwanger..er komt een bevalling aan (uiteindelijk) dus ik mag er best over lezen en over praten vind ik.
Mijn moeder vindt van niet...als ik vertel wat ik heb gelezen of besproken met de vk wordt ze boos..ze zegt dat ik ongeduldig ben!![]()
Volgens haar ga ik te snel met mijn bevalling![]()
vind ik jammer dat ik met haar niet erover kan praten...
jij ook pleegouders!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:53 schreef Soempie het volgende:
Bitterend, ik wil je m'n pleegmoeder wel lenen hoor. Die heeft het over niets anders, terwijl ik er dus helemaal niet zo mee bezig ben.![]()
Begin dit topic net leuk te vinden, maar hiervoor was het allemaal nog wel een erg ver van m'n bed show.
Mja dat kan...maar ik wil horen hoe het bij haar was enzo...en vertellen hoe het in NL gaat (ze woont in FR)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Is het niet eerder de manier waarop je erover praat? Dat ze zoiets heeft van: joh, laat toch even gaan en vertrouw er maar op dat het goed komt?
Pleegouders en nog een pleegmoeder.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jij ook pleegouders!
ik heb nog een pleegpa, want mn pleegouders zijn ook gescheiden
Hm, kan me wel voorstellen dat je dat inderdaad graag met je moeder wil delen. Hopelijk gaat dat makkelijker als de bevalling wat dichterbij komt. En voorpret is alleen maar goed denk ik. Ik liep ook al direct de prenatal binnen om kleertjes te bekijken en de hele reutemeteut.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:00 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mja dat kan...maar ik wil horen hoe het bij haar was enzo...en vertellen hoe het in NL gaat (ze woont in FR)
Dus ik dacht dat het wel leuk was om erover te kunnen kletsen..maar het is ook zo dat ze zegt dat ik geen kleding hoef te kopen nu al..ze geloofd niet in voorpret gewoon.
maar ik wel! ik vind het ZO bijzonder om dit mee te maken, ik wil van alles lezen, weten enzo..
hehe ja ik een stiefvader, stiefmoeder, een biologisch stel, 2 pleegpaps 2 pleegmoeders en een lesbisch stel waar ik deels door ben opgevoedquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Pleegouders en nog een pleegmoeder.Ik heb een tijd geleden je verhaal gelezen in het Estafette topic.
En m'n eigen moeder leeft nog. Alleen is ze opgenomen (sinds ik 11 ben) en sinds een aantal jaar aan het dementeren. Ze had het al jaren over een kleinkind en ze is echt gek op kindjes. Alleen toen we het nieuws vertelden dat ze dus oma wordt kwam het niet binnen. Misschien dat als de baby er eenmaal is, dat het wel door gaat dringen. Ik hoop het in elk geval.
soms is het beter ze ver weg van je te houden!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
bitterend, snap dat dat kut is..
ik heb helemaal geen contact meer met mn moeder. ik had r weer een kans gegeven na elins geboorte, ze is maar 3 keer bij elin geweest in 2 jaar (en belde ook elins 2e verjaardag af)..en toen heb ik r vriendelijk aangegeven dat ze niet meer welkom is in ons leven.
dus alles wbt deze zwangerschap mist ze. ze weet via mn broer dat ik zwanger ben.
mijn echte vader weet alleen dat ie een kleindochter heeft, nooit gezien
Dat valt nog redelijk mee hoewel ze momenteel inderdaad erg weinig kan en vooral moe en futloos is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t klinkt soms bijna alsof je vrouw zwaar gehandicapt is en niet in staat is om iets zelf te doenmaar dat valt vast mee ?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zie ook zo'n stel voor me waarbij de man haar handje de hele tijd vast houdt en dat zij niks zegt en hij op alle vragen anwoord geeft.
Als we bij de huisarts, VK of internist zijn doet ze zelf het woord, maar bellen moet ik doen want dat vind ze nog altijd vervelend om te doenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:37 schreef bitterend het volgende:
[..]
Zo komt het bij mij ook over...Ik bel altijd zelf over mijn zwangerschap! mijn man weet toch niet hoe en wat ik voel? dus als de vk vragen stelt kan hij ze toch niet beantworden!
Bij tijd en wijle jaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:29 schreef bitterend het volgende:
Scorpionsworld ze boft echt met een vriend als jij!!! ik hoop dat ze het beseft
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Fee-nix het volgende:
Isis, wat een mooi meisje!
En ik vind ook dat ze met jou boft, Scorpionsworld. Zo te horen zou je alles voor haar doen.
Gefeliciteerd met de kleine meid!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:00 schreef __Isis__ het volgende:
![]()
Dag allemaal!
Ik heb al geruime tijd niet meer actief geschreven, door de vroege komst van ons meiske en de ziekenhuistoestanden daarna. Nu is ze sinds anderhalve week lekker thuis en zijn we weer druk geweest met elkaar leren kennen, routine krijgen etc. Ik zal af en toe nog wel reageren, maar ik merk dat ik nu meer lees in het Babytopic.
Het is een heerlijk grietje en ik wilde jullie deze zoete foto niet onthouden....
Olivia![]()
[ afbeelding ]
Het gekste vind ik dat ze soms vragen (al verschillende keren gehad)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij lieten iedereen weten dat het een jochie werd. Ik snap het geheim houden nooit zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |