Ik ben eind November uitgerekend maar het kan dus net zo goed sinterklaas worden!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:05 schreef Kleurdoos het volgende:
o en de mijne zou een kerstkind worden, maar kwam op 3 januari..
en dat is pas een slechte planning..dan ligt er altijd zoveel ijs, dat er niemand op r verjaardag wil komen.
mijn 2 miskramen 4 januari
en 22 oktober.
en van deze ben ik 19 oktober uitgerekend.. ik zie een patroon in mijn vruchtbaarheid
Broertjesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, maar ben nu echt heel blij met ons jonkje in mn buikHet is nu al helemaal alsof het zo hoort, onze .....
![]()
![]()
dat vind ik een kutclichequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:12 schreef Fee-nix het volgende:
Ik gebruik ook altijd het enorme cliche: als het maar gezond is. Want t is wel zo. Een aantal dagen na de geboorte van J kwamen we er achter dat hij CHT heeft (geen schildklier en dus levenslang medicijnen met schildklierhormoon en regelmatig bloedprikken). Als zoiets niet met de hielprik was ontdekt, was hij lichamelijk en geestelijk gehandicapt geraakt. Nu is het een gezond kind wat verder normaal ontwikkeld, maar het drukte ons wel heel erg met de neus op de feiten: zo vanzelfsprekend is een gezonde baby niet.
Heh, je twijfelde?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:19 schreef Vlindur het volgende:
Ik was 30 december en dat werd de 15e 17e. Ik vond het prima. Mooi voor de feestdagen
Dan hoop je dat het 'gezond genoeg' is zodat je kindje een gelukkig leven kan leiden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat vind ik een kutcliche
en wat nou als t niet gezond is? denk ik altijd weer als iemand dat roept.
Nee ingeleid op de 15e (want dat zat er mooi tussenin en ik wilde die datum. Maar meneer bleef alsnog stug 2 dagen zittenquote:
nee maar echt dat antwoord steeds.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan hoop je dat het 'gezond genoeg' is zodat je kindje een gelukkig leven kan leiden.
Ik hoop echt niet dat mijn kindje een probleem krijgt tijdens de bevalling of nu nog tijdens de zwangerschap, of later als hij er al is.
Want ik zou niet willen leven als kasplantje, moet hij dat dan wel?
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had precies hetzelfde.
Heb sws altijd gedroomd over een meisje en heb uiteindelijk 2 knullen gekregen, en ik ben er stikgelukkig mee.Zou zelfs evt. graag nog een derde willen, en natuurlijk zou ik het heel leuk vinden mocht dat een meisje zijn, gewoon eens om te kijken hoe die mix van F en mij uit zou vallen, maar als dat een derde jongetje zou zijn zou het me ook helemaal goed zijn.
Maar goed, dat lijkt toch echt bij dromen te blijven sws.
Ja oké. Maar daar maak ik mij ook schuldig aan. En ik blijf er bij. Maar ja, van die rhesus shit wordt je ook niet vrolijk. Het maakt me ook echt niet uit wanneer hij nu komt "Als hij maar gezond is"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee maar echt dat antwoord steeds.
weet je al wat het is? een jongen of meisje?
en dan 'nee als het maar gezond is'
Het gaat niet zo zijn dat jij mij inhaalt hè. Jij bent voor mijn gevoel echt veeel minder ver!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik was oudjaarsdag uitgerekend... had dus een oud en nieuw -kindje, een kerstkindje, of op mijn verjaardagskindje kunnen worden![]()
en wat kreeg ik; een sinterklaaskindje!! haha
en ik ben weer thuis en goedgekeurd door de VK; volgende afspraak over 2 weken, en de VK hoopt dat ik deze haal
Ik hoop heeeeeel hard met dr mee
Ja: wat Vlindur zegt, ik zou het erg vinden als mijn kind een kasplantje was, gevangen in zijn/haar eigen lichaam oid. En natuurlijk hou je evenveel van een gehandicapt kind als van een gezond kind. Ik bedoel alleen maar: je hebt niks voor het zeggen. En als je zo bevoorrecht bent dat je een volkomen gezond kind op de wereld mag zetten, dan vind ik de vraag van wat voor geslacht je liever hebt echt geneuzel. Mijn mening.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat vind ik een kutcliche
en wat nou als t niet gezond is? denk ik altijd weer als iemand dat roept.
Hehehe, ja dat zei mijn schoonmoeder ook nog. Toen ik vroeg: maar wat nou als dit een jongen is. Ach, dan ga je 'gewoon' voor de derdequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee maar echt dat antwoord steeds.
weet je al wat het is? een jongen of meisje?
en dan 'nee als het maar gezond is'
Mijn moeder is door gegaan tot dat ze een ZOON kreeg!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan tot er een meid komt...
ik hoop echt van harte dat dat niet gebeurt!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zijn dat jij mij inhaalt hè. Jij bent voor mijn gevoel echt veeel minder ver!
Ja! Haha! Maar dat is weer wat anders. Ik wil het geslacht ook heel graag weten. Maar dat heeft niks met voorkeur te maken, maar alles met nieuwsgierigheid.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
![]()
Klopt!! daarom hebben wij een pret echo gedaan met 16 weken!! om het geslacht te weten!
Same here minus 1 meid dan. Spoiled rotten dat jochquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn moeder is door gegaan tot dat ze een ZOON kreeg!!
4 meiden zijn we........en mijn broertje! het is echt haar baby...van 20 jaar oud
Ik hoop het ook, natuurlijk gewoon omdat het voor je kleintje beter is. Meer spekjes enzo!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop echt van harte dat dat niet gebeurt!!
maar ja ik was de vorige keer ook een enorme voorkruiper... dus beloven kan ik jammer genoeg niet.
Ik hoop zo dat dit kindje blijft zitten tot minimaal 37 weken!
Ja als je het zo opvat....dan snap ik inderdaad wat je bedoelt. Maar zo vatte ik het niet opquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het overkomen alsof je geen plezier mag hebben om het geslacht. dus daarom vind ik het een cliche, een dooddoener.
ik wens je toch ook geen ongezond kind toe? ik vraag alleen of je al weet wat het is.
het is ook geen discussie, maar een doodnormale vraag.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja! Haha! Maar dat is weer wat anders. Ik wil het geslacht ook heel graag weten. Maar dat heeft niks met voorkeur te maken, maar alles met nieuwsgierigheid.
En 'als het maar gezond is' betekent ook niet dat een 'ongezond' kindje niet welkom is en meteen bij het grofvuil wordt gezet.... Ik gebruik het meer om aan te geven hoe onbelangrijk ik de jongens/meisjes discussie vind...
Oh jezus, nu snap ik je bedoeling pasquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind het overkomen alsof je geen plezier mag hebben om het geslacht. dus daarom vind ik het een cliche, een dooddoener.
ik wens je toch ook geen ongezond kind toe? ik vraag alleen of je al weet wat het is.
Grappig dat het bij jou ook zo is!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Same here minus 1 meid dan. Spoiled rotten dat joch
Hier geen discussie nee, met mijn schoonmoeder wel... Ik zei ook dat ik bij haar altijd die 'dooddoener' gebruik...maar ze is toch ongevoelig voor alle andere meningenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
het is ook gen discussie, maar een doodnormale vraag.
ik duim ook mee!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ben weer thuis en goedgekeurd door de VK; volgende afspraak over 2 weken, en de VK hoopt dat ik deze haal
Ik hoop heeeeeel hard met dr mee
Ik belde mijn moeder na de pret echo!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou gewoon zeggen dat we dat dan voor onzelf willen houden..
ik vind het vanzelfsprekend dat je er vanuit gaat dat het gezond is
geweldigquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
als ze mij vragen of ik weet wat het is; dan zeg ik altijd; ja een baby![]()
heeeeeel flauw...
Dat is nog eens goede raad!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:
voor schoonmoeders en moeders moet je sowieso ongevoelig zijn als het om zwangerschappen gaat
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijnquote:
Whahaha!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:40 schreef bitterend het volgende:
[..]
van papa hoefte geen jongen hoor lol het was mijn moeder! en toen wou ze een 6de kind! omdat het zielig was voor mijn broertje om enige jongen te zijn![]()
toen zei papa NEE stop!
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij lieten iedereen weten dat het een jochie werd. Ik snap het geheim houden nooit zo
Nou precies, alsof je een beetje 'vreemd' bent als je blij bent met twee knullenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:42 schreef Aoraki het volgende:
Fee-nix, ik heb exact dezelfde reactie van mijn oma gehad. Ik vind dat zo stom. Idd net alsof moeders blijer zouden zijn met een meisje. Ik heb al een jongen en ik ben ook heel blij dat de eerste een jongen was. De tweede wordt ook een jongen en ik voel me daar heel gelukkig mee. Ik ben nu eenmaal een persoon die meer met jongens heeft dan met meiden. Dus voor mij zijn 2 knullen zo'n beetje het ideaal beeld. Natuurlijk was een meisje ook heel welkom, je kiest het toch niet. Maar toen ze bij de echo zeiden dat het een jongetje werd, voelde het meteen goed. En toch heb ik steeds het idee dat ik me bij mensen moet verdedigen dat ik heel blij ben met 2 jongens, iedereen denkt dat ik liever een meid had, maar dat is dus niet zo...
Over het geboorteplan tijdens een keizersnede: daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Vorige keer ging dat helemaal fijn: Kindje eruit, in een doek en een beetje schoonmaken, want hij had gepoept, bij mij en lief 5 minuten op de borst (terwijl ze verder gingen met de placenta etc). Vervolgens Thomas + lief naar de verloskamers, waar thomas op de blote borst bij lief werd gelegd. Ik kwam 15 minuten later en mupke werd direct op mijn blote borst gelegd, hij had alleen een luier aan op dat moment en natuurlijk een mutsje. Zo stel ik me deze keer ook de ks voor, maar het is een ander ziekenhuis, dus is het misschien wel handig om het door te spreken
och, Chris krijgt toch een broertjequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik ga het dus wel voor onszelf houden. Het is gewoon ons geheimpje. Iedereen "deelt" al mee in de zwangerschap, en ik vind het leuk om toch niet iets te hebben wat niet de hele wereld weet. Dat je nog iets hebt waar je echt samen van kunt genieten. Zeg maar voorpret, zonder dat iedereen zich ermee bemoeit
Kvind het dan wel weer jammer dat het er zo dik bovenop lag, dat een stamhouder nou zo fantastisch was. Een bepaald geslacht is voor de ouders misschien leuk ( en ik roep net zelf ook dat ik ook graag nog een meisje zou willen), maar laat het alsjeblieft niet zo duidelijk merken aan de andere kinderen. Dat is echt niet leuk. Ik kan er heel soms nog wel een beetje bitter en jaloersig om zijn. Ik vind dat niet fraai van mezelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:36 schreef bitterend het volgende:
[..]
Grappig dat het bij jou ook zo is!!
Ik heb al wel een toffe naam voor een jochiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, Chris krijgt toch een broertje
http://www.rtvnh.nl/programma/205/Ernst+of+nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:47 schreef Kleurdoos het volgende:
omdat ik zo zeker wist dat ik een meid zou krijgen (deze keer) kwam het echt als een klap dat t een jochie is! niet dat ik er niet blij mee ben, reuze juist..maar door mijn verkeerde instelling (ik ben toch een meisjesmoeder) had ik er helemaal geen rekening mee gehouden
maar ik ga er een goede metroseksueel van maken
met gelletjes, en hippe jeans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |