Ik doe wel zwangerschapsgym, ik vind het wel gezellig en je krijgt ook wel nuttige tips wat betreft het bekken. En ach, een boel is ook gewoon gepraat. De meesten in mijn groep zijn al moeder dus het is echt een kloekengroepje (en zo ben ik zelf helemaal niet!) maar ik luister gewoon en probeer hier en daar allerhande tips te krijgen.
Plus het is fijn als je hoort dat je in bepaalde dingen niet alleen staat.
MJ: Wat ontzettend rot zeg, ik duim heel hard voor je!!
Wat betreft bevallen: Ik zou heel graag thuis willen bevallen in bed. Geen idee of ik het stil wil hebben of niet, ik kan me zomaar voorstellen dat ik liedjes ga neurieen om de pijn weg te puffen oid. Ik zie wel. Ik heb echt geen idee en ik gok dat het toch anders gaat dan ik nu denk dat het kan gaan.
Ik begin wel steeds meer de kriebels te krijgen, ook al moet ik nog hooguit iets minder dan 12 weken (en minimaal 7 weken

) komt alles wel akelig dichtbij. Ik heb een verleden waar ik paniekaanvallen heb meegemaakt (sowieso een jaar lang bijna elke dag continu paniek in mn hoofd) dus de paniek komt nu weer een beetje om de hoek kijken. Vind ik niet leuk.
Ik weet dat ik me niet druk moet maken of ik wel of geen goede moeder zal zijn etc., wat ik van mijn ervaring in november heb geleerd is dat zodra mn kindje geboren is, de knop onmiddelijk om gaat. Maar toch he... ik vind het toch wel eng
Afgelopen weekend weggeweest trouwens, kostte me vanochtend echt enorm veel moeite om weer op te staan om naar werk te gaan... nouja, na vandaag nog maar 18 dagen werken!!!!