abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 23:38:36 #101
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99346702
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik heb al twee weken niet gesquat omdat ik eerst mijn rechterkuit wil laten herstellen, is al bijna goed heb ik het gevoel. Daarna ga ik weer verder, was twee week geleden op 3x5 @ 60 kg atg. Atg stop ik mee, ga parallel doen. Tot die tijd blijf ik nog even bezig op de gewone leg press (niet seated), vandaag 3x10 @ 130 kg.

Leg press is overigens ook zo gek nog niet, in mijn oude healthgym kon je niet squatten dus heb ik de hele seated leg press (= jezelf van het gewicht afduwen) afgewerkt tot 3x10 @ 195 kg. (max) Ik moet wel zeggen dat mijn bovenbenen als kool gegroeid zijn op dat ding. :D
Stiekem denk ik toch dat wanneer je van nature wat zwakkere knieën hebt, je beter geen atg kan doen. Heb het enkele keren gedaan om te proberen, maar dat gaat hem bij mij echt niet worden. Ach, parallel werkt ook goed, boek goed progressie en pas inmiddels al niet eens meer in één van m'n dry jeans. :')

Seated Leg Press vind ik zelf ook een lekkere oefening, doe hem vaak als opwarming voor m'n benen. Veel mensen vinden spierpijn in hun benen verschrikkelijk, vind het zelf de lekkerste spierpijn die er is, volgende dag bij elke stap voelen dat je bezig bent geweest, heerlijk. _O_

3x10 195 kilo is trouwens wel baas, je benen moeten geëxplodeerd zijn in grootte volgens mij, als ik al zie hoe snel die van mij groeien met squaten.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:40:22 #102
206322 Seam
Pillz-E
pi_99346787
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:27 schreef ukga het volgende:

[..]

Ja, was prima te eten :D roze pannekoeken :D _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proef je dan nog de aardbeien smaak :P ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:41:56 #103
206322 Seam
Pillz-E
pi_99346869
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:36 schreef ukga het volgende:

[..]

Klopt, bij b&fshop heb je het ook. 900 gram voor 15 euro. Ja het leek me gewoon wel eens leuk om te experimenteren, net als die eiwitrepen :P
Mssn bestel ik binnekort wel zo een pot, al is het zelf ook vrij eenvoudig te maken :P
Eiwitrepen van Met-Rx zijn wel erg lekker ^O^ Als ze een keer in de korting zijn bij de de tuinen koop ik er eens wel wat, anders zijn ze veel te duur.
pi_99347101
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:38 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Stiekem denk ik toch dat wanneer je van nature wat zwakkere knieën hebt, je beter geen atg kan doen. Heb het enkele keren gedaan om te proberen, maar dat gaat hem bij mij echt niet worden. Ach, parallel werkt ook goed, boek goed progressie en pas inmiddels al niet eens meer in één van m'n dry jeans. :')

Seated Leg Press vind ik zelf ook een lekkere oefening, doe hem vaak als opwarming voor m'n benen. Veel mensen vinden spierpijn in hun benen verschrikkelijk, vind het zelf de lekkerste spierpijn die er is, volgende dag bij elke stap voelen dat je bezig bent geweest, heerlijk. _O_

3x10 195 kilo is trouwens wel baas, je benen moeten geëxplodeerd zijn in grootte volgens mij, als ik al zie hoe snel die van mij groeien met squaten.
Mooi zo, dan ga ik dat ook proberen. Ben bang dat ik mijn kuit bij verkeerde atg squats verneukt had, kon in ieder geval niet die beweging meer maken zonder te verkrampen daar beneden. Is nu bijna over. Maar ik heb nog steeds de angst dat ik, wanneer ik gewoon verder ga met squat, er een moment komt waarbij mijn kuit in elkaar klapt en ik helemaal onderuit ga. :')

Nieuwe jeans kopen heb ik nog niet hoeven doen, maar dat is omdat ik eerst gewoon 0.0 bovenbenen had, net als 0.0 fysiek. Alles slobberde 'vroeger' en het gaat nu een beetje strak zitten. Wanneer ik nu gewoon onder de douche sta, naar beneden kijk, dan zie ik duidelijke pecs, duidelijke bovenbenen, enzovoort. En dit is pas het begin. :D Mijn korte trainingsbroek kan ik nu wel weggooien, die past me niet meer, kwam ik vandaag weer achter. Zwembroek van vorig jaar zit ook niet lekker meer.

Wat deadlift jij trouwens nu?

quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:40 schreef Seam het volgende:

[..]

Proef je dan nog de aardbeien smaak :P ?
Aardbei? Berry Blast, brah. :P
pi_99347107
quote:

[..]

nou nou.. laten we niet gaan overdrijven hier

mopst3r hier (volgens mij) squat 250+ geloof ik, dat is pas 'baas'.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:48:08 #106
206322 Seam
Pillz-E
pi_99347160
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Mooi zo, dan ga ik dat ook proberen. Ben bang dat ik mijn kuit bij verkeerde atg squats verneukt had, kon in ieder geval niet die beweging meer maken zonder te verkrampen daar beneden. Is nu bijna over. Maar ik heb nog steeds de angst dat ik, wanneer ik gewoon verder ga met squat, er een moment komt waarbij mijn kuit in elkaar klapt en ik helemaal onderuit ga. :')

Nieuwe jeans kopen heb ik nog niet hoeven doen, maar dat is omdat ik eerst gewoon 0.0 bovenbenen had, net als 0.0 fysiek. Alles slobberde 'vroeger' en het gaat nu een beetje strak zitten. Wanneer ik nu gewoon onder de douche sta, naar beneden kijk, dan zie ik duidelijke pecs, duidelijke bovenbenen, enzovoort. En dit is pas het begin. :D Mijn korte trainingsbroek kan ik nu wel weggooien, die past me niet meer, kwam ik vandaag weer achter. Zwembroek van vorig jaar zit ook niet lekker meer.

[..]

Bedoel ik ook
  maandag 11 juli 2011 @ 23:55:17 #107
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99347491
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Gewoon parallel proberen, je merkt vanzelf of het goed gaat of niet. Ik boek er prima progressie mee, dus denk niet dat het per definitie slechter is dan atg.

Ben nu 5 weken bezig, en het gaat sneller en beter dan ik verwacht had. Inmiddels ruim 3 kilo aangekomen (74 naar 77,5 op 1,90m), squat van 40 naar 70 (3x5), BP van 35 naar 52,5 (3x5) en deadlift van 50 naar 70 (1x5). Die begingetallen waren wel onder m'n niveau op dat moment, maar was natuurlijk een beetje uitproberen. Weet nog wel dat ik de eerste week een spotter nodig had bij 1x5 40kg BP ( :') ), en nu 3x5 52,5.

Die broek zat overigens al wel strak om de bovenbenen, was een slim jeans, maar wel grappig op zich dat hij nu al niet meer past. Had op zich al best sterke benen door het waterpolo'en, maar m'n bovenlichaam was echt puur ecto, amper borst en biceps. Triceps en schouders wel een beetje door het zwemmen ook, maar daar hield het bij op. Maar voorlopig is het puur gericht op kracht, ben benieuwd hoe ik qua kracht begin volgend seizoen tegenover m'n teamgenoten ben gegroeid. Fysiek is meer een leuke bijkomstigheid. :)

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:47 schreef 16meter het volgende:

[..]

mopst3r (volgens mij) squat 250+ geloof ik, dat is pas 'baas'.
Altijd baas boven baas, maar panzermaus is volgens mij ook nog niet zo heel lang bezig, dus dan vind ik 3x10 195 kilo best een hele prestatie.
pi_99347670
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:47 schreef 16meter het volgende:

[..]

mopst3r hier (volgens mij) squat 250+ geloof ik, dat is pas 'baas'.
Alles relatief, man. Progressie is alles voor mij, niet hoe mijn stats zich verhouden met dat van een ander. Sowieso vergelijk ik geen squats met (seated) leg press. :P Ik ben bezig met groeien, zowel in gewicht als in kracht, en mijn eigen vooruitgang is het enige wat me boeit eigenlijk. Er lopen daar genoeg mensen rond die groter, zwaarder en sterker zijn. Als je jezelf daarmee gaat vergelijken zal er altijd baas boven baas zijn, en fysieken die > dat van jezelf. Daarom ben ik gewoon gestopt met daar naar kijken en geil ik op mijn eigen progressie. En daar ben ik trots op. :) Wanneer je je realiseert dat je bij een training met dezelfde form meer hebt gedaan dan de vorige keer, dan voelt dat gewoon goed. Ookal ben je nog 30 kg lichter dan die beer links van je, die twee keer dat gewicht drukt/tilt. Meer dan motivatie is hij niet voor mij, ik zie het niet als 'concurrentie' ofzo.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 00:00:03 #109
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99347731
Panzermaus squat 195? Ik heb wat gemist volgens mij :P

Nvm, verkeerd gelezen
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 12 juli 2011 @ 00:00:27 #110
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99347765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:00 schreef seto het volgende:
Panzermaus squat 195? Ik heb wat gemist volgens mij :P
Seated Leg Press, geen squats. :P

quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:58 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Alles relatief, man. Progressie is alles voor mij, niet hoe mijn stats zich verhouden met dat van een ander. Sowieso vergelijk ik geen squats met (seated) leg press. :P Ik ben bezig met groeien, zowel in gewicht als in kracht, en mijn eigen vooruitgang is het enige wat me boeit eigenlijk. Er lopen daar genoeg mensen rond die groter, zwaarder en sterker zijn. Als je jezelf daarmee gaat vergelijken zal er altijd baas boven baas zijn, en fysieken die > dat van jezelf. Daarom ben ik gewoon gestopt met daar naar kijken en geil ik op mijn eigen progressie. En daar ben ik trots op. :) Wanneer je je realiseert dat je bij een training met dezelfde form meer hebt gedaan dan de vorige keer, dan voelt dat gewoon goed. Ookal ben je nog 30 kg lichter dan die beer links van je, die twee keer dat gewicht drukt/tilt. Meer dan motivatie is hij niet voor mij, ik zie het niet als 'concurrentie' ofzo.
Helemaal mee eens, bijna alle gasten in de gym zijn groter dan ik, boeit me geen reet, de progressie die ik maak is veel belangrijker dan het verschil met die gast die 40 kilo meer presst dan ik. Sommige mensen die er rondlopen zijn wel een motivatie voor me om het te blijven doen, maar da's weer wat anders.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 00:04:42 #111
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99348014
Maar 250+ kg squat, is dat niet bijna powerlift-territorium?
Seto is zo ene baas he
pi_99348363
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Seated Leg Press, geen squats. :P

[..]

Helemaal mee eens, bijna alle gasten in de gym zijn groter dan ik, boeit me geen reet, de progressie die ik maak is veel belangrijker dan het verschil met die gast die 40 kilo meer presst dan ik. Sommige mensen die er rondlopen zijn wel een motivatie voor me om het te blijven doen, maar da's weer wat anders.
Dat is het. _O_ En dan de spiegel, ik ging van kampbewoner naar

en ben nog steeds < 70 kg met beginners stats. In minder dan een half jaar. _O_
Betere motivatie kun je niet krijgen. _O_
pi_99348690
Minder dan 70kg is dat 60kg of 69kg?
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_99348741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:17 schreef Opdekop het volgende:
Minder dan 70kg is dat 60kg of 69kg?
67.5 - 71 kg afhankelijk van hoeveel ik gegeten en gedronken heb.
pi_99349837
Panzermaus hoe vaak ga je naar fitness, wat doe je daar en eet je ook nog anders?
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_99350282
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:18 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ok, ik dacht ik vraag maar f want minder dan 70kg kan van alles zijn. :9
Hoe lang ben je dan? Ik zit meestal net boven de 70, soms iets onder.
Sowieso na het zien van jouw foto's echt mad respect hoe je lichaam is veranderd.

Dacht laatst dat ik ongeveer 3kg was aangekomen maar ik moest ongesteld worden dus faal /vrouwendingen.
Ik ben nog steeds papperig na 4weken haha maar begin wel iets steviger te worden, vooral mn armen. Dat was echt *knijp*>splashhh, is nu best een spierbal aan het vormen. Naisss. O+
Maar ja gaat langzaam vooruit, misschien ook maar eens foto's maken binnenkort. Voor over en halfjaartje ter vergelijking.
pi_99351136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:42 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Panzermaus hoe vaak ga je naar fitness, wat doe je daar en eet je ook nog anders?
;(

3x per week, ma/di/vr, 1 tot 1.5 uur. Tegenwoordig Rippetoe SS daar. En ja, ik eet zoveel mogelijk, veel grof volkoren met pindakaas / kipfilet, tot 2 liter melk met brinta, whey bij het ontbijt en na de training, 500 gram kwark voor het slapen. Voor de rest ook veel bananen, noten, etc. Extra avondeten. Gewoon goed en veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:53 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Ok, ik dacht ik vraag maar f want minder dan 70kg kan van alles zijn. :9
Hoe lang ben je dan? Ik zit meestal net boven de 70, soms iets onder.
Sowieso na het zien van jouw foto's echt mad respect hoe je lichaam is veranderd.

Dacht laatst dat ik ongeveer 3kg was aangekomen maar ik moest ongesteld worden dus faal /vrouwendingen.
Ik ben nog steeds papperig na 4weken haha maar begin wel iets steviger te worden, vooral mn armen. Dat was echt *knijp*>splashhh, is nu best een spierbal aan het vormen. Naisss. O+
Maar ja gaat langzaam vooruit, misschien ook maar eens foto's maken binnenkort. Voor over en halfjaartje ter vergelijking.
Net 1.77m. En ja, dat vind ik ook erg fijn. Zit nu ook maar weer te eten, heb net kwark en 200 gram studentenhaver weggehapt en spierpijn begint op te komen. _O_ Straks lekker slapen. :)
pi_99351325

Ronny Rockel.
pi_99353340
lief dagboek ik ben nu zo dronken als een kanarie. sorry vriendjes.
pi_99354799
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:04 schreef 67Impala het volgende:
In het vorige topic stonden een aantal fotos van users. Naar aanleiding daarvan toch ook maar een foto van mij inclusief trollface (want ja we blijven natuurlijk wel soort en met van anoniem hier op FOK! :') )

[ afbeelding ]

Ben nu bezig met cutten, want zoals je zult zien ben ik een endo en nog wat vettig. Qua stats heb ik eigenlijk nog steeds geen vet gemeten, want vergeet het elke keer te vragen. Ikzelf schat een procentje of 17 a 18.

Anyhoe

Leeftijd: 21
Lengte: 1.735
Gewicht: 89 KG (vanochtend op de weegschaal)
Vetpercentage: Volgt nog..

Game on! :)
Nou, ik zal je even uit de droom helpen, meer een % of 30.
Dat is niet erg, een koolhydraat arm dieet en voldoende basis oefeningen kan je al heel wat verliezen in een maand of 4..
pi_99355031
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:18 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dit kan eigenlijk niet... je moet 's ochtends voor het eten wegen he :P
Hoop wel dat iedereen dit tenminste doet... anders kloppen de stats niet.
Anders weeg ik ook wel meer :')
pi_99355150
quote:

[..]

3x10 195 kilo is trouwens wel baas,

Nee.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 08:56:30 #123
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_99355649
Vanaf morgen een maand rondreizen in Australie. Vet zin in, maar mijn gains gaan vanwege het onvermijdelijke bier en fastfood zwaar door het putje natuurlijk :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_99355674
Met het bankdrukken, doen jullie de stang dan ongeveer ten hoogte van je tepel of helemaal omhoog tegen je kin ? (domme vraag ik weet het maar vraag het me toch af)

En is zie nogal vaak dat jongens met bankdrukken de stang maar een heel klein beetje laten zakken, heb je niet veel meer profijt als je de stang helemaal laat zakken ?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:18:03 #125
97111 ukga
Siewosie baas
pi_99356071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 08:57 schreef obsama het volgende:
Met het bankdrukken, doen jullie de stang dan ongeveer ten hoogte van je tepel of helemaal omhoog tegen je kin ? (domme vraag ik weet het maar vraag het me toch af)

En is zie nogal vaak dat jongens met bankdrukken de stang maar een heel klein beetje laten zakken, heb je niet veel meer profijt als je de stang helemaal laat zakken ?
optrekke ligt aan welke grip. Tot je tepels is voor sommige grips onmogelijk bijna.

Bankdrukke: stang tot je borst. Anders ben je niet aan het bankdrukken :)
pi_99356116
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:18 schreef ukga het volgende:

[..]

optrekke ligt aan welke grip. Tot je tepels is voor sommige grips onmogelijk bijna.

Bankdrukke: stang tot je borst. Anders ben je niet aan het bankdrukken :)
ok top dankje! Was al bang dat ik het verkeerd deed.

trouwens, gisteren heerlijk getraind en nu beetje "verdoofde" borst. Lekker gevoel is dat
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:37:49 #127
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_99356532
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:04 schreef 67Impala het volgende:
In het vorige topic stonden een aantal fotos van users. Naar aanleiding daarvan toch ook maar een foto van mij inclusief trollface (want ja we blijven natuurlijk wel soort en met van anoniem hier op FOK! :') )

[ afbeelding ]

Ben nu bezig met cutten, want zoals je zult zien ben ik een endo en nog wat vettig. Qua stats heb ik eigenlijk nog steeds geen vet gemeten, want vergeet het elke keer te vragen. Ikzelf schat een procentje of 17 a 18.

Anyhoe

Leeftijd: 21
Lengte: 1.735
Gewicht: 89 KG (vanochtend op de weegschaal)
Vetpercentage: Volgt nog..

Game on! :)
Lastig om te zien hoeveel spier je eronder hebt. Zoals ZetaOS hierboven zegt, met cutten kom je een heel eind (denk dat je 20-25% bodyfat zit). Maar minder eten is wel een opgave voor een endo ;( Vetopslag in de borst herken ik wel van mezelf.

Je kunt met deze calculator (de meest rechtse) inschatten op hoeveel je ongeveer zit:

http://www.linear-software.com/online.html

Wel ff in kg/cm zetten eerst.
Confidence through competence
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:49:04 #128
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_99356833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:34 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nou, ik zal je even uit de droom helpen, meer een % of 30.
Dat is niet erg, een koolhydraat arm dieet en voldoende basis oefeningen kan je al heel wat verliezen in een maand of 4..
Nja ben ik nu op het moment mee bezig.. al me koolhydraten eruit gedonderd en moet zeggen gaat wel lekker. Maar als jij zegt 30 zal dat wel, wat gek dat ik dan vorig jaar 18% meette op de sportschool :{

Maar goed boeit me opzich ook niet zo heel veel, gaat mij erom dat ik voor mijzelf voldoende progressie maak en dat begin ik nu al aardig te merken. Ben welliswaar pas 3 weken bezig met dit (eet)schema en gaat best :D
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:52:08 #129
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_99356893
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lastig om te zien hoeveel spier je eronder hebt. Zoals ZetaOS hierboven zegt, met cutten kom je een heel eind (denk dat je 20-25% bodyfat zit). Maar minder eten is wel een opgave voor een endo ;( Vetopslag in de borst herken ik wel van mezelf.

Je kunt met deze calculator (de meest rechtse) inschatten op hoeveel je ongeveer zit:

http://www.linear-software.com/online.html

Wel ff in kg/cm zetten eerst.
Overigens met minder eten heb ik weinig problemen mee :9 Sochtends een Whey Brinta shake en ik kan tot half een, dan mijn rijst en kip, smiddags twee stuks fruit, savonds wat de pot schaft. Trainen met erna een whey shake en ik kan de hele dag door :)

Ben nu 3 weken bezig en ik wordt niet zozeer lichter maar het gaat er al iets strakker uitzien. Met name als ik aan het trainen ben. Mja het is even een kwestie van volhouden en dat ben ik ook zeker van plan, want op het moment heb ik het er niet echt zwaar mee. :) (het eten dan he)

Ik zal vanavond thuis is even een meetlint zoeken, zit nu op me werk dus dan komt het er niet echt van :P
pi_99357360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 08:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dit kan eigenlijk niet... je moet 's ochtends voor het eten wegen he :P
Hoop wel dat iedereen dit tenminste doet... anders kloppen de stats niet.
Anders weeg ik ook wel meer :')
Daarom geldt mijn laagste gewicht daar ook. ;) En dat zou inderdaad gekheid zijn. :')
pi_99357452
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:15 schreef Agentperry het volgende:
Overal hebben ze toch gewoon magere franse kwark? Ben nog nooit in een super geweest waar ze het niet hadden.

Overigens hebben we sinds vorige allemaal nieuw spul in onze gym, echt alles is compleet vernieuwd(en dat voor 90 euro per jaar). En nu hebben we ook een hele serie ground base apparaten van hammer strength, heeft iemand hier ervaring mee? Geld hiervoor hetzelfde als voor andere apparaten en kan ik ze het beste mijden of zijn deze wel bruikbaar?

Jammer:
[ afbeelding ]

V-squat:
[ afbeelding ]

Ground base squat/lunge/deadlift:
[ afbeelding ]

Cross:
[ afbeelding ]
Hammer Strength is goed.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:40 schreef DjMark het volgende:
Hammerstrength apparaten zijn prima.
Ik vind sowieso niet dat je alle apparaten moet mijden. Maar de basis van je WO moet wel uit losse gewichten bestaan.
Deze apparaten kunnen prima een rol spelen in je trainingsschema.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:15 schreef Agentperry het volgende:
Overal hebben ze toch gewoon magere franse kwark? Ben nog nooit in een super geweest waar ze het niet hadden.

Overigens hebben we sinds vorige allemaal nieuw spul in onze gym, echt alles is compleet vernieuwd(en dat voor 90 euro per jaar). En nu hebben we ook een hele serie ground base apparaten van hammer strength, heeft iemand hier ervaring mee? Geld hiervoor hetzelfde als voor andere apparaten en kan ik ze het beste mijden of zijn deze wel bruikbaar?

Jammer:
[ afbeelding ]

V-squat:
[ afbeelding ]

Ground base squat/lunge/deadlift:
[ afbeelding ]

Cross:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Een goed trainingsschema bestaat uit compound en isolatieoefeningen, in die volgorde. Een isolatieoefening als laatste oefening voor een spiergroep is prima. Bijvoorbeeld: peck-deck voor de borst of preachers curl voor de biceps.

quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:16 schreef krioro het volgende:

[..]

Nah, geen behoefte aan, ik ben te oud en zo. :'). Zelfde geldt voor e-fitties trouwens. Het gaat me er gewoon om dat ik graag zie dat mensen hier geholpen worden, en daarom vind ik het jammer als er onjuiste info gegeven wordt.
+1

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:29 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ga op kamers, zit niks in de buurt. In het weekend ben ik thuis maar op zaterdag loop ik bij de voetbal en zondag is alles hier dicht.
^O^ Top dat je op kamers gaat. Al die studenten die tegenwoordig thuis blijven wonen: :N

quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:41 schreef Seam het volgende:

[..]

Eiwitrepen van Met-Rx zijn wel erg lekker ^O^ Als ze een keer in de korting zijn bij de de tuinen koop ik er eens wel wat, anders zijn ze veel te duur.
Met-RX vind ik een van de smerigste. Die van XXL zijn goed te doen, evenals die van VPX Sports.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef bascross het volgende:

[..]

Lekkere comeback. Je slaat onzin uit, dus ik leg het even voor je uit en vervolgens kom je met een nietszeggende smiley en dat is dan moderator. :')

Punt is gewoon dat hier veel beginners komen en Rippetoe/Stronglifts is perfect voor beginners. Je houdt je alleen bezig met compounds die er toe doen. Geen pussy gecurl, waar een beginner niets aan heeft.

Het is zeker het beste schema voor beginners.
Eens. Gewoon 3x per week Full-body. Complexe split-schema's zijn overrated.

quote:

[..]

Lekkere comeback. Je slaat onzin uit, dus ik leg het even voor je uit en vervolgens kom je met een nietszeggende smiley en dat is dan moderator. :')

Punt is gewoon dat hier veel beginners komen en Rippetoe/Stronglifts is perfect voor beginners. Je houdt je alleen bezig met compounds die er toe doen. Geen pussy gecurl, waar een beginner niets aan heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:20 schreef ukga het volgende:

[..]

het resultaat;
Ik heb een verhouding gedaan van pannenkoekenmix : whey van 2:1
Dus 2 scheppen pannenkoekenmix, 1 schep whey. En hierbij wat meer melk gedaan, omdat het anders niet goed vloeibaar is. Ik moet zeggen dat het best lekker was. door de berryblast smaak hoef je er ook gen extra suiker bij toe te voegen :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sloop je de eiwitten en aminozuren niet bij het bakken?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 08:57 schreef obsama het volgende:

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:20 schreef ukga het volgende:

[..]

het resultaat;
Ik heb een verhouding gedaan van pannenkoekenmix : whey van 2:1
Dus 2 scheppen pannenkoekenmix, 1 schep whey. En hierbij wat meer melk gedaan, omdat het anders niet goed vloeibaar is. Ik moet zeggen dat het best lekker was. door de berryblast smaak hoef je er ook gen extra suiker bij toe te voegen :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot aan je borst: net wel/net niet aantikken. Niet stuiteren. Dat andere gasten een ROM van een paar cm aanhouden doen ze omdat ze dan meer gewicht kunnen pakken en daar indruk mee denken te kunnen maken.
Triest.

Mijn motto:
Naar de gym ga je om mooi te worden, niet om mooi te zijn.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:19:36 #132
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_99357545
Hmmmmm

Naar de gym ga je om sterker te worden
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_99357574
Ok, bedankt voor je reactie CarbonC ! En dan de stang laten zakken tot de onderkant of de bovenkant van je borst ?

extra vraagje nog. i.c.m. wat kun je het beste je schouders trainen ? Je rug of je borst of helemaal apart?
pi_99357680
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:04 schreef seto het volgende:
Maar 250+ kg squat, is dat niet bijna powerlift-territorium?
Coleman squatte 360kg, dat maakt het hem toch niet opeens een powerlifter. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:20 schreef obsama het volgende:
Ok, bedankt voor je reactie CarbonC ! En dan de stang laten zakken tot de onderkant of de bovenkant van je borst ?

extra vraagje nog. i.c.m. wat kun je het beste je schouders trainen ? Je rug of je borst of helemaal apart?
Lees je gewoon even in, bijv. het boek van Starting Strength, zwerven genoeg PDFjes van rond op internet. Dan hoef je niet voor elke oefening te gaan vragen hoe die uitgevoerd dient te worden enzo. "Krachttraining - een anatomische benadering" is ook goed leesvoer als beginner. Mocht je bewegend beeld van een bepaalde oefening willen zien > YouTube. Valt allemaal best mee, toch? ;)

Schouders doen veel mensen bij benen. Ik doe ze op een aparte dag samen met de buik.

Kijk ook even op DBB en lees daar de sticky's (Voeding, schema's etc..), daar doe je ook aardig wat basiskennis mee op.

[ Bericht 4% gewijzigd door 16meter op 12-07-2011 10:36:36 ]
pi_99357721
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:20 schreef obsama het volgende:

Als je goede form doet dan bench je met enigzins 'ingevouwen' armen en dan komt hij altijd goed terecht. Goed gaan liggen en niet te smalle/wijde grip, schouderbladen samentrekken en onder je, ogen onder de bar, etc. En dan gewoon recht laten zakken. Komt bij mij altijd tot mijn nippels. Check dat je onderarmen recht 'op' de grond staan op het laagste punt.
pi_99358000
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:26 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Als je goede form doet dan bench je met enigzins 'ingevouwen' armen en dan komt hij altijd goed terecht. Goed gaan liggen en niet te smalle/wijde grip, schouderbladen samentrekken en onder je, ogen onder de bar, etc. En dan gewoon recht laten zakken. Komt bij mij altijd tot mijn nippels. Check dat je onderarmen recht 'op' de grond staan op het laagste punt.
Dan doe ik het wel goed. Bedankt voor de tip !
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:04:28 #137
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99358748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

Coleman squatte 360kg, dat maakt het hem toch niet opeens een powerlifter. :P
Nee, maar bijv. Rippetoe squatte ~277kg (PR) bij een gewicht van 100kg, weet niet hoe zwaar Mopst3r is? :)

Maar hij is dus bodybuilder begrijp ik.
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:20:38 #138
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_99359247
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik heb al twee weken niet gesquat omdat ik eerst mijn rechterkuit wil laten herstellen, is al bijna goed heb ik het gevoel. Daarna ga ik weer verder, was twee week geleden op 3x5 @ 60 kg atg. Atg stop ik mee, ga parallel doen. Tot die tijd blijf ik nog even bezig op de gewone leg press (niet seated), vandaag 3x10 @ 130 kg.

Leg press is overigens ook zo gek nog niet, in mijn oude healthgym kon je niet squatten dus heb ik de hele seated leg press (= jezelf van het gewicht afduwen) afgewerkt tot 3x10 @ 195 kg. (max) Ik moet wel zeggen dat mijn bovenbenen als kool gegroeid zijn op dat ding. :D
Er zijn 2 locaties van de fitforfree waar ik heen kan gaan, alleen een locatie heeft dus geen squatrek en smith..en ja squaten is toch echt wat ik wil doen als ik benen doe.En andere locatie heeft dat wel alleen is het 4 x zo druk.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:23:09 #139
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_99359350
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:41 schreef Seam het volgende:

[..]

Bij vitamins and more zijn al die dingen 3,50 goddamn...
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:26:35 #140
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99359473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:20 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Er zijn 2 locaties van de fitforfree waar ik heen kan gaan, alleen een locatie heeft dus geen squatrek en smith..en ja squaten is toch echt wat ik wil doen als ik benen doe.En andere locatie heeft dat wel alleen is het 4 x zo druk.
Drukte is toch niet erg? Kwestie van tussendoor even wachten, of op minder drukke tijden gaan. Gisteravond was het ook achterlijk druk tot 9 uur, maar tussen kwart over 9 en 10 was er eigenlijk geen kip meer (tot 10 uur open). Vrijdagavond is het tussen 8 en 10 altijd al heerlijk rustig. En anders kan je altijd nog tussen 4 en half 6 's middags gaan, is het vaak ook lekker rustig. ;)
pi_99360390
Ik ga kapot van de spierpijn nu, dat motiveert me altijd om extra veel te eten. _O_
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:52:41 #142
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_99360410
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef Panzermaus het volgende:
Ik ga kapot van de spierpijn nu, dat motiveert me altijd om extra veel te eten. _O_
Hou je bek stomme ecto.
Confidence through competence
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:53:43 #143
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99360453
Panzermaus gaat zodadelijk een flesje olijfolie adten.
Seto is zo ene baas he
pi_99360457
:')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:54:05 #145
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_99360471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Drukte is toch niet erg? Kwestie van tussendoor even wachten, of op minder drukke tijden gaan. Gisteravond was het ook achterlijk druk tot 9 uur, maar tussen kwart over 9 en 10 was er eigenlijk geen kip meer (tot 10 uur open). Vrijdagavond is het tussen 8 en 10 altijd al heerlijk rustig. En anders kan je altijd nog tussen 4 en half 6 's middags gaan, is het vaak ook lekker rustig. ;)
Er zijn ook mensen die werk en kinderen hebben. Hell een leven zelfs. dus nee, niet even wachten tot 22.00 uur en vrijdagavond zus en 4 uur 's middags zo.
pi_99360484
Ik heb geen spierpijn van gisteren, niet hard genoeg gewerkt.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:54:51 #147
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_99360504
Dat is dus BS, waarom denken mensen dat spierpijn een indicatie is van hard werken.....
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:55:14 #148
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99360518
Dat je geen spierpijn hebt betekent niet dat je niet hard hebt gewerkt hoor.

kidkash was me weer voor 8.gif
Seto is zo ene baas he
pi_99360611
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hou je bek stomme ecto.
:D _O-

quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:53 schreef seto het volgende:
Panzermaus gaat zodadelijk een flesje olijfolie adten.
:'), heb net gedachtenloos nog een halve liter melk weggezet, het is nog geen 12 uur en ik zit al op 1 liter. Olijfolie doe ik 's avonds. Wordt allemaal omgezet in testosteron.
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:55 schreef seto het volgende:
Dat je geen spierpijn hebt betekent niet dat je niet hard hebt gewerkt hoor.

kidkash was me weer voor [ afbeelding ]
Desondanks vind ik het een fijn gevoel, en het motiveert me. :D
pi_99360739
Ondanks m'n kater (teveel gezopen gister) ging ik net even een bakje kwark halen bij de Aldi (heeft de meeste eiwitten, kenners weten het), komt er opeens zo'n dunne vakkenvuller naar me toe die vraagt hoe hij ook zo shredded kan worden. :') Ik negeer die ecto natuurlijk en ga afrekenen. Het kassameisje zat duidelijk soppen op haar stoeltje en wat bleek... ze had op het kassabonnetje haar telefoonnummer geschreven met als toevoeging "je bent zo lekker breed".

Heeft die whey van Body en Fitshop z'n werk toch goed gedaan.

Mirin', lief dagboek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')