RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 17:24 |
Aanrijding Hoogerland en Flecha. Beelden (Foto's achter spoiler voor de zekerheid): Berichtgeving: De Nederlandse wielrenner Johnny Hoogerland is tijdens de Ronde van Frankrijk aangereden door een auto van de Franse tv. De Vacansoleil-renner zat op dat moment in een kopgroep, waar ook Raborenner Luis-Leon Sanchez deel van uitmaakte. Die won de etappe. Een officiële Tourauto wilde de kopgroep van vijf man inhalen en drukte Hoogerland en de Spanjaard Juan Antonio Flecha van de fiets (zie hieronder Youtube-filmpje met NOS-beeld). De commentaroren van de NOS spraken op tv van 'een schande voor de Tour'. Hoogerland kon na de val net als Flecha wel weer op zijn fiets stappen. Hij zat onder het bloed (foto) omdat hij in het prikkeldraad terechtkwam. De Nederlander is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. De renner zei na afloop 'blij te zijn dat hij nog leeft. "Een Zeeuw krijgen ze niet kapot", aldus de renner. De tourdirectie bood meteen excuses aan voor het ongeval. Hoogerland was coulant voor de chauffeur. "Van mij hoeven we geen protest in te dienen. Hij deed het ook niet express." Na de rustdag van morgen hoopt Hoogerland dinsdag weer aan de start te staan. "Ik hoop zo goed te herstellen dat ik dan weer kan rijden." Vacansoleil-ploegleider Michel Cornelisse heeft zich verwond toen hij Hoogerland moest losmaken uit het prikkeldraad. "Ik heb hem eruit moeten snijden. Johnny heeft diepe snijwonden in kuit en bil. We zijn enorm teleurgesteld. We waren niet kansloos voor de ritzege. Dit is de Tour, maar dit is ook waanzin", concludeerde Cornelisse. Ondanks de pech is er nog een opsteker voor Hoogerland. Hij kan namelijk de bolletjestrui weer aantrekken. De Nederlander pakte onderweg namelijk genoeg punten voor het bergklassement, dat hij dus al eerder deze Tour aanvoerde. Consequenties: Het is nog niet bekend hoe het precies met Johnny gaat en of hij fit genoeg is voor de volgende etappe. De rustdag komt precies op het goede moment. Johnny kreeg 33 hechtingen. De wagen die het ongeluk veroorzaakte is uit de Tour gezet, meldt de organisatie. Het gaat om wagen "800 Euro Media". Tour de France-directeur Christian Prudhomme noemt het een "schandaal". Reacties: De hashtag Hoogerland (#hoogerland) is op Twitter tot op heden nog steeds trending in Nederland. @dnelissen: Ik ben benieuwd of de Franse politie de chauffeur ook even laat blazen aan de finish. Wijntje of 3 tijdens de lunch en dan de auto in? @DekkerThomas Wat een rit vandaag! Zo'n man moet echt voor het leven uit de tour gezet worden, blijkbaar niet geschikt om een auto te besturen in de tour. @guidoweijers Kutsponsorauto's in de tour #tdf #hoogerland !!! [ Bericht 16% gewijzigd door RemcoW23 op 10-07-2011 23:53:00 ] | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 17:26 |
Thomas Dekker reageert op de aanrijding van Flecha en Hoogerland: "Zo'n man moet echt voor het leven uit de Tour gezet worden." | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 17:34 |
Sowieso alleen mensen laten besturen die het hele jaar rijden bij wielerwedstrijden van topniveau. Mensen die ervaren zijn, zeker bij een hectische wedstrijd. | |
FruitenCo | zondag 10 juli 2011 @ 17:34 |
Pfff, dat gaat hard! Ik hoop dat die twee deelnemers er een beetje goed vanaf zijn gekomen. | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 17:35 |
Ze zitten op de fiets, maar daar is dan ook alles mee gezegd. | |
Karina | zondag 10 juli 2011 @ 17:37 |
Ik had het al gezien, maar het doet gewoon pijn als je ernaar kijkt ![]() | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 17:40 |
![]() "Welkom, bij de Allerslechtste chauffeur van Frankrijk!" | |
Guppy | zondag 10 juli 2011 @ 17:41 |
Stel je voor dat je met die snijwonden nog heel dat eind moet fietsen ![]() | |
Sasman | zondag 10 juli 2011 @ 17:42 |
*Klaagt* | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 17:42 |
En dat laatste stukje berg nog ff op ![]() | |
Guppy | zondag 10 juli 2011 @ 17:44 |
Ja ![]() | |
scarefreak | zondag 10 juli 2011 @ 17:46 |
Hoeveel jaar gevangenis straf kan je in Frankrijk krijgen voor het doorrijden na een ongeluk?! | |
Micson | zondag 10 juli 2011 @ 17:52 |
Dit soort reacties ![]() Mijn woede is wel bedaard, de ratio neemt het weer over. Natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, en hier moeten sancties op staan. Maar ongetwijfeld voelt die chauffeur zich op dit moment ook uiterst kut, die zal nog wel de nodige doodsverwensingen over zich heen krijgen .. | |
frits22 | zondag 10 juli 2011 @ 17:54 |
Naar de rechtbank en flink wat geld opstrijken dan maar | |
DecoAoreste | zondag 10 juli 2011 @ 17:55 |
En terecht. Geen vleugje medelijden met die mongool. | |
nostra | zondag 10 juli 2011 @ 17:56 |
O, dan is het goed. Niets meer aan doen, hij voelt zich ook kut. ![]() | |
Coos | zondag 10 juli 2011 @ 17:58 |
Ik zeg de guillotine weer in ere herstellen!! ![]() | |
fratsman | zondag 10 juli 2011 @ 17:59 |
Het incident in de auto;![]() ![]() | |
Micson | zondag 10 juli 2011 @ 18:00 |
Ik zeg toch sancties, lul ![]() Gaan roepen om celstraf is onzin. | |
Mr.Natural | zondag 10 juli 2011 @ 18:00 |
Denk dat de organisatie wel eens kritisch moet kijken naar het aantal auto's tussen de renners. Dit was een auto van de franse tv, waarom moet die daar rijden en inhalen? Die hoort daar gewoon niet te zijn op dat moment. | |
Dos37 | zondag 10 juli 2011 @ 18:00 |
belachelijk | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 18:03 |
Het was een gastenauto van de Franse TV. De borrel bij de finish was natuurlijk al begonnen. | |
mmmkai | zondag 10 juli 2011 @ 18:07 |
![]() | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 18:16 |
Verdomme man, wat een Tour. Ongekend dit. | |
LightLuke | zondag 10 juli 2011 @ 18:18 |
Toch wel weer bewezen dat fransen totaal geen auto kunnen rijden | |
Niox | zondag 10 juli 2011 @ 18:20 |
Zouden ze met dopingsletten ook moeten doen. Anyway, dat hij doorrijdt is logisch. Als hij op dat weggetje stil gaat staan loopt alles daarachter vast en kunnen ook de dokterswagen e.d. er niet meer bij. Neem wel aan dat de politie hier naar gaat kijken, het blijft gewoon een aanrijding. | |
DeMessias | zondag 10 juli 2011 @ 18:20 |
Ik pleit voor afschaffing van auto's in de koers. Moto's mogen er voor mij wel nog in, zij het gereglementeerd. Auto's enkel nog voor het peloton het peloton en kopgroep uit. | |
Dagoduck | zondag 10 juli 2011 @ 18:23 |
Kijk op die foto hoe dat wiel om die paal heen zit, hij vloog er echt vol in... ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 10 juli 2011 @ 18:23 |
Het was auto tegen boom of auto tegen fietsers. | |
DeMessias | zondag 10 juli 2011 @ 18:24 |
Wat dacht je van: enkel voorbijsteken waar je zeker bent dat het lukt doordat je het overzicht bewaart? | |
timmmmm | zondag 10 juli 2011 @ 18:26 |
Dan auto tegen boom. In de tour draait alles om de renners | |
tralalala | zondag 10 juli 2011 @ 18:27 |
In Frankrijk kennen ze "Ver vooruit kijken" niet, dan moet je inderdaad dit soort keuzes maken. | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 18:28 |
GS ziet Flecha aan voor Hoogerland ![]() | |
Mr.Natural | zondag 10 juli 2011 @ 18:28 |
Geef de renners gewoon allemaal een helmcam met gps ondersteuning, ok wat extra gewicht maar wel een andere dimensie aan het wielrenner zo. Ok dit is niet helemaal serieus, toch zou ik het wel eens willen zien ![]() | |
UltraR | zondag 10 juli 2011 @ 18:28 |
Terechte klacht. | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 18:29 |
Toch heeft hij geluk bij een ongeluk, hij had ook helemaal in de prikkels kunnen hangen ![]() ![]() Hopelijk kan ie dinsdag gewoon verder. (zelf een keertje tegen een prikkeldraad gereden met MTB en wat vingers openliggen.) | |
Keselo | zondag 10 juli 2011 @ 18:31 |
Hij had juist geluk dat ie zo naar rechts stuurde.. Als hij niet zo raar had gedaan en in het prikkeldraad was gereden was het waarschijnlijk een boom geweest... | |
UltraR | zondag 10 juli 2011 @ 18:33 |
Nou, dat was volgens mij behoorlijk zo als ik het commentaar uit de Vacans auto hoorde. Ze hebben hem er echt uit moeten halen waarbij ook een helper snijwonden op heeft gelopen. | |
Verrekte_Koekwous | zondag 10 juli 2011 @ 18:34 |
Of het was remmen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 18:35 |
Hij kon niet anders, maar hij had natuurlijk ook gewoon op een goed moment kunnen inhalen | |
-Vaduz- | zondag 10 juli 2011 @ 18:35 |
Dan waren er nog meer gewonden gevallen. | |
UltraR | zondag 10 juli 2011 @ 18:35 |
Kon niet meer, die gek reed veel te hard en zag de boom veel te laat. | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 18:35 |
Of gewoon vooruit kijken en anticiperen. | |
-Vaduz- | zondag 10 juli 2011 @ 18:36 |
Verkeerd ingeschat, niet meer, niet minder. Frontaal op die boom had sowieso een leven gekost. | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 18:36 |
Niet van die gekke dingen zeggen... | |
tralalala | zondag 10 juli 2011 @ 18:37 |
Ze rijden niet met een oude Citroen AX hoor. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 10 juli 2011 @ 18:37 |
Hij kon wel iets minder ruim om die boom heen hoor ![]() Oh nee, dan had hij een krasje op de auto gehad. | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 18:38 |
Ok, op de foto lijkt het niet zo, maar misschien had hij daar nog snelheid en is ie in de prikkeldraad ot stilstand gekomen. | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 18:39 |
Oh ja, ik was de troll vandaag. | |
TakAFCA | zondag 10 juli 2011 @ 18:39 |
Belachelijk.. Diep en diep triest dit.. | |
Dagoduck | zondag 10 juli 2011 @ 18:44 |
Natuurlijk is hij in het prikkeldraad tot stilstand gekomen, hoe was het anders gebeurt? wastie voor het prikkeldraad gestopt en er toen onder gaan liggen? ![]() | |
Jac0bus | zondag 10 juli 2011 @ 18:45 |
![]() | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 18:45 |
Dat soort auto's mogen niet zelf bepalen wanneer ze inhalen, die worden naar voren gestuurd door de organisatie. | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 18:46 |
Dat betekent niet dat je je auto er dan maar doorheen moet drukken. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 18:50 |
en dan hoef je niet meer uit te kijken als de organisatie het zegt? | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 18:52 |
Het lijkt me dat niemand dat zegt....rare conclusie. | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 18:52 |
Ja de organisatie zegt dan: 3, 2, 1: Go! En dan móet je per se op dat moment inhalen. Zo gaat dat. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 18:53 |
het is ook geen conclusie | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 18:55 |
Nee joh...de organisatie zegt, ga er maar lekker langs wanneer je zelf wilt! Zo gaat dat. Wat is je doel om dit belachelijk te maken? De organisatie bepaalt wanneer dat soort auto's mogen inhalen en dat die bestuurder niet goed uit kijkt, doet daar niets aan af. | |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 18:55 |
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het heel normaal dat een automobilist die op deze wijze een fietser aanrijd de cel in gaat. Fietsers (en voetgangers) hebben nl. een beschermde status in het wegverkeer omdat juist zij het meest kwetsbaar zijn. | |
tralalala | zondag 10 juli 2011 @ 18:55 |
Hij heeft wel "geluk" dat hij tegen het paaltje knalt en niet precies tussen 2 paaltjes, lijkt me nog wat pijnlijker. ![]() | |
THEFXR | zondag 10 juli 2011 @ 18:57 |
zware mishandeling,poging tot doodslag en doorrijden na een ongeluk. in een fatsoenlijk land kan daarvoor een flink aantal jaren zitten,maar niet in France!! | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 18:58 |
Aldus Prudhomme. Hij heeft dus geen toestemming gekregen. | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 18:58 |
Dat betekent niet dat hij niet een goed moment had kunnen kiezen om in te halen. Dat leek je tegen te spreken. | |
Lolaatje | zondag 10 juli 2011 @ 19:00 |
Ja, dit. Ongelooflijk, wat een eerste week.. | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 19:01 |
Echt belachelijk dat Flecha zichzelf zo tegen Hoogerland aanwerpt! Die gast moeten ze schorsen voor het leven! Edit: Het is te treurig voor woorden dat zo'n brokkepiloot überhaupt auto mag rijden. | |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 19:04 |
Eerst aanwijzingen niet opvolgen en vervolgens 2 man omverrijden. Ik hoop dat dit hun duur komt te staan. | |
Evertjan | zondag 10 juli 2011 @ 19:05 |
ik zie zijn poeperd op de foto in de OP of focus ik me nu te anaal | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 19:05 |
Er zijn twee gewonden. Gelukkig is het niet te erg", aldus Prudhomme.![]() ![]() | |
marcodej | zondag 10 juli 2011 @ 19:06 |
http://nos.nl/video/255121-cornelisse-bijt-op-zijn-lip.html "Het bloeide gelijk heel erg." | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 19:06 |
Daar heeft hij een punt... een tsunami is erger... | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 19:07 |
Het moment van inhalen heb je niet zo heel veel over te zeggen....je wordt naar voren gestuurd en dan rij je met een vaart van 80/90? en andere auto's achter je aan er voorbij. De bestuurder maakt een enorme inschattingsfout. Het _lijkt_ er op dat hij inschat voor de boom nog er langs te kunnen, wat mislukt en maakt dan een uitwijkmanouvre richting de renners. Opvallend dat het na het motorincident met Sörensen nu alweer gebeurt. | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 19:07 |
Hij mocht daar niet eens rijden | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 19:08 |
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 19:09:11 ] | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 19:09 |
Wat er hierboven aangehaald wordt. | |
thumbnail | zondag 10 juli 2011 @ 19:18 |
Man, dit is de Tour waar fietsers op wegen rijden war ze niet eens mogen komen in het normale leven. | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 19:21 |
Als dat waar is, dan heeft die bestuurder een nog groter probleem als dat hij al had. Je mag echt alleen maar inhalen als je er voorbij gestuurd wordt. | |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 19:27 |
duurt wel lang voordat bij jou het kwartje valt.. ![]() | |
Ronald | zondag 10 juli 2011 @ 19:27 |
Wel heel volwassen hoe Hogerland reageerde, hij zei zoiets als "die chauffeur doet zoiets ook niet expres" | |
carboni | zondag 10 juli 2011 @ 19:29 |
France2.fr heeft praktisch geen enkele vermelding over het incident ![]() | |
THEFXR | zondag 10 juli 2011 @ 19:31 |
kunnen die fransen goed, de doofpot hanteren! | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 19:32 |
Dat was precies hetzelfde als in mijn eerst post hierover stond....anderen leken dat te betwijfelen. | |
carboni | zondag 10 juli 2011 @ 19:34 |
Het is nog erger, in de samenvatting is dit een van de weinige regels eraan besteed. Volgens France2.fr was het een "voiture du tour"
| |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 19:35 |
Daar is dat kutvolk idd wereldkampioen in. Hier ga je toch van kokhalzen. ![]() | |
ThePlaneteer | zondag 10 juli 2011 @ 19:37 |
Toevallig ben ik dinsdag mee gereden als VIP in de Tour. Alle chauffeurs hebben een speciale cursus gehad om hier te mogen rijden, dus ik neem aan dat hij het wel kan. Het schijnt dat hij niet luisterde toen hij uit de weg moest en pas ging inhalen toen het al niet meer kon. | |
AB86 | zondag 10 juli 2011 @ 19:52 |
heel fijn dat deze meneer zich niet meer in de wielerrondes mag laten zien.... maar ik zou ervoor pleiten om hem zijn rijbewijs in te laten leveren. Als deze chauffeur zulke situaties al niet kan schatten, dan kan hij dit buiten werktijd ook niet... Ik zou toch alvast mijn testament op laten stellen als ik bij deze meneer in de buurt zou wonen (en mijn fiets in de schuur laten staan:)) | |
Cara | zondag 10 juli 2011 @ 19:54 |
![]() | |
THEFXR | zondag 10 juli 2011 @ 19:57 |
fuck zeg. betonnen paaltjes, als je verkeert valt, kunnen ze je begraven! | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 20:00 |
Slik...Johnny is er echt goed van afgekomen... ![]() | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 20:02 |
Het is hout | |
-Datdus- | zondag 10 juli 2011 @ 20:03 |
Vuile teringfransoos. | |
Cara | zondag 10 juli 2011 @ 20:03 |
Dit staat op de site van lequipe.fr Cyclisme - Tour Accident : la voiture exclue La direction du Tour de France et le jury des commissaires ont annoncé dimanche soir l'exclusion du Tour de France du «véhicule n°800 Euro Média», responsable de l'accident qui a mis à terre Juan Antonio Flecha et Johnny Hoogerland. A. T.-C., à Saint-Flour | |
Doff | zondag 10 juli 2011 @ 20:03 |
Hoogerland is er inderdaad nog goed van afgekomen. Wat een idiote actie van die chauffeur. Dit is ook een mooie, uit de Ronde van Vlaanderen: Een ander besluit was ook tamelijk belachelijk geweest. | |
nodisch18 | zondag 10 juli 2011 @ 20:04 |
beton, | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 20:04 |
Het is beton, kijk maar naar de scheur in het voorste paaltje. Hout breekt niet zo. Bovendien ken ik de streek vrij goed, en meestal is het beton. | |
tralalala | zondag 10 juli 2011 @ 20:05 |
Wat staat er? | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 20:06 |
Dat de tour vindt dat de auto en chauffeur op moeten tyfen. | |
M.rak | zondag 10 juli 2011 @ 20:07 |
Volgens mij staat er dat de jury heeft beslist dat de bestuurder van de auto uit de tour is gezet. | |
Freudie | zondag 10 juli 2011 @ 20:07 |
dat de auto verantwoordelijk voor het ongeval uit de tour is gezet | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 20:07 |
Dat de tourdirectie auto nummer 800 van euro media verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eruit zetten | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 20:07 |
De bestuurders en hun wagen mogen niet meer deelnemen aan de tour. | |
Ajacied422 | zondag 10 juli 2011 @ 20:08 |
iemand op de telegraaf verwijt de EU het ![]() ![]()
| |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 20:08 |
Het gaat wel wat ver om de wagen verantwoordelijk te stellen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 20:09 |
WTF ![]() | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 20:09 |
Henk & Ingrid zullen instemmend knikken ![]() | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 20:10 |
Toch niet de moslims die het gedaan hebben? Da's nog een lichtpuntje voor het telegraafuserbestand | |
Cara | zondag 10 juli 2011 @ 20:11 |
![]() ![]() | |
Lolaatje | zondag 10 juli 2011 @ 20:11 |
Dat is wellicht wat overdreven inderdaad ![]() Ik weet niet eens wat ik hierop kan zeggen. ![]() | |
Freudie | zondag 10 juli 2011 @ 20:13 |
Dat worden wel wat hechtingen... Die bij zijn knie is diep | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 20:13 |
De hoge heren uit Den Haag zijn allemaal zakkenvullers ![]() | |
DeMessias | zondag 10 juli 2011 @ 20:13 |
De directie van de TdF en de jurycommissarissen hebben zondagavond meegedeeld dat "wagen nummer 800 Euro Média", die verantwoordelijk is voor het ongeluk dat Juan Antonio Flecha en Johnny Hooogerland doen vallen heeft, uit de TdF gezet wordt. | |
Lolaatje | zondag 10 juli 2011 @ 20:15 |
Dat sowieso ![]() | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 20:15 |
Nu willen we ook de naam en de achtergrond van de bestuurder weten. Zal wel weer een man zijn. | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 20:16 |
Dat is dan weer wel zo ![]() | |
Poepoog | zondag 10 juli 2011 @ 20:17 |
Hoi Henk. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 20:18 |
hij is wel lekker bruin zo te zien ![]() | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 20:19 |
Zou er überhaupt ooit een vrouw achter het stuur hebben rond gereden in de Tour? En dan niet in de caravaan... | |
The_BoezelaaR | zondag 10 juli 2011 @ 20:19 |
[Telegraafmodus] Zat natuurlijk weer een buitenlander achter het stuur .... /Telegraafmodus] | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 20:20 |
Die kans zit er dik in ![]() | |
Gitank2 | zondag 10 juli 2011 @ 20:23 |
![]() | |
Nober | zondag 10 juli 2011 @ 20:23 |
Raar dat zo'n auto voorbij mag, wat doet 'ie daar überhaupt?En wat heb je daar aan? Zelfde als met die motorrijder... het ongeluk is al gebeurd hé. | |
Ajacied422 | zondag 10 juli 2011 @ 20:23 |
![]() | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 20:24 |
Vind het publiek leuk en zet de overige bestuurders onder druk om voorzichtig aan te doen | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 20:25 |
Ze hadden inderdaad op z'n minst even de Tour de France tijdmachine kunnen gebruiken. Die bestaat niet voor niks. | |
AB86 | zondag 10 juli 2011 @ 20:28 |
op de voorpagina van elke krant... zonder balkje voor zn ogen ![]() | |
Nober | zondag 10 juli 2011 @ 20:29 |
Trouwens... | |
Renaldo | zondag 10 juli 2011 @ 20:31 |
echt weer zo n typische franse kwal die denkt goed te kunnen rijden. | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 20:35 |
Wordt hij nou terug naar het podium gestuurd???? | |
Michelangelo2 | zondag 10 juli 2011 @ 20:36 |
Ja, hij krijgt ook nog de prijs voor de meeste strijdlustige renner. | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 20:38 |
A, vandaar. Ik vond het al hufterig, maar dan snap ik het..... Hoe dan ook, wat een geweldige vent. | |
ThePlaneteer | zondag 10 juli 2011 @ 20:39 |
Dat kun je wel bij elke rechtzaak gaan zeggen... ![]() 'Ja maar de moord is al gepleegd hé!' | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 20:40 |
Probeer het eens, wie weet werkt het ![]() | |
Nober | zondag 10 juli 2011 @ 20:45 |
Als je die video nou even bekijkt... dan zie je het. ![]() | |
Nober | zondag 10 juli 2011 @ 20:47 |
Maar waarom moeten ze met dat soort auto's voorbij de kopgroep tijdens de etappe? Zo'n auto hoort er gewoon niet te rijden, die heeft er helemaal niets te zoeken. | |
THEFXR | zondag 10 juli 2011 @ 20:49 |
en ik heb altijd gedacht dat Hellraiser eng was! ![]() | |
Guus Muisarm | zondag 10 juli 2011 @ 20:52 |
Geen idee waarom jij dit gezever hier plaatst, het is een afgesloten weg. GEEN openbare weg dus en in nederland krijg je dus vrijspraak voor onder invloed rijden op je moter tijdens de TT assen bv. (op het afgesloten deel dus) omdat de wegenverkeerswet niet geldt op dat moment op die plaats. | |
Hoppahoppa | zondag 10 juli 2011 @ 20:57 |
Wel gekeken, maar heb hier geen geluid... | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 21:08 |
het is frans dus je hebt niet zo veel gemist ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 21:15 |
Wielrennen doe je toch op de openbare weg, niet op een circuit, zoals de TT van Assen. Voor de Amstel Gold Race is wel eens een alcoholcontrole geweest onder de ploegleiders. Weliswaar zijn de verkeersregels niet onverkort van toepassing tijdens een wielerwedstrijd, maar het is niet zo dat alles maar mag. Een dergelijke actie van een automobilist kan wel degelijk nog een staartje krijgen. | |
Light | zondag 10 juli 2011 @ 21:30 |
Ook niet meer dan terecht dat hij die krijgt. | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 21:33 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 10-07-2011 21:38:08 ] | |
jasparon | zondag 10 juli 2011 @ 21:34 |
vreemd dat ze hem nog op de fiets gezet hebben, hebben ze dan geen enkele verantwoordelijkheid meer..... http://nos.nl/video/25512(...)-daar-halfnaakt.html | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 21:38 |
Nee hebben ze niet.. Valt me mee dat ze Vino nog niet terug op de fiets hebben gezet. Zoals Ducrot ook zegt: tijd voor een onafhankelijke arts die gewoon zegt dat je naar huis moet, klaar. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 21:39 |
![]() ![]() | |
Joooo-pi | zondag 10 juli 2011 @ 21:39 |
![]() Moet bijna huilen bij die filmpjes... Dat doet morgen waarschijnlijk nog meer pijn dan vandaag ![]() Wanneer wordt er nou eens echt iets aan de veiligheid van de renners gedaan?? | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 21:40 |
Wat wil je hieraan doen dan? Alle bochten verbieden? Maximale bandenspanning reguleren? Helemaal geen auto's, motoren en publiek meer? 'T is kut, maar 't is gewoon deze sport... | |
Eenskijken | zondag 10 juli 2011 @ 21:45 |
morgen rustdag. dus kan ie iig goed verzorgd worden | |
Gillingham | zondag 10 juli 2011 @ 21:50 |
Er mag soms best even stil gestaan worden bij de veiligheid van de renners. Dat er regelmatig grote ongelukken gebeuren betekent niet het vanzelfsprekend moet worden. Zo kan ten eerste het aantal onnodige auto's en motors verlaagd worden naar nul. | |
Joooo-pi | zondag 10 juli 2011 @ 21:56 |
Precies! Je moet ergens beginnen. En bij gevaarlijke bochten zou je misschien wel iets kunne doen met strobalen ofzo. Dat doen ze bij andere sporten toch ook? Bij wielrennen is het allemaal maar normaal dat er zo nu en dan iemand letterlijk of figuurlijk een doodsmak maakt. En niet alleen voor de veiligheid, er is ook geen reet aan met die ongelukken. Toppers kunnen niet laten zien wat ze kunnen. Gesink is niet fit, vino eruit, contador kansloos voor de titel... allemaal het gevolg van die klote valpartijen. | |
jasparon | zondag 10 juli 2011 @ 22:04 |
zeker ook een deformatie | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:04 |
Natuurlijk kan je wel wat beschermende maatregelen nemen, en dat gebeurt gelukkig ook al. In de bocht waar Vino van de weg af duikelde hadden ze een groot betonnen blok ook met schuimrubber ingepakt (opvallend rood-wit gestreept, bekijk de beelden nog maar eens). Overal en nergens doen ze dat al enorm, maar je kan er nou eenmaal niet heel veel aan doen als een wielrenner niet op de weg blijft fietsen omdat ze zo aan het dringen zijn. Ik vind ook wel dat je er aandacht voor kan hebben, maar het is echt niet zo opmerkelijk wat hier gebeurt dat het om allerlei extra maatregelen vraagt. Tegen de val van Contador van vandaag, en de val van Gesink een paar dagen terug, daar kan je echt geen maatregelen voor nemen. Dat is echt gewoon deze sport. Tegen elkaar aan dringen, even per ongeluk van de weg af, stuurfoutje, teveel risico in de afdaling. Tja, dan lig je. En als je verkeerd ligt dan kan dat behoorlijke gevolgen hebben voor de wedstrijd. En tja, misschien moeten ze de minder essentiele auto's om de koers heen weghalen. Maar zelfs dan kan zoiets nog gebeuren. Het is niet zo dat het keer op keer mis gaat met die auto's dat hier nu echt grove misstanden zijn. | |
jasparon | zondag 10 juli 2011 @ 22:05 |
vermijden kun je nooit helemaal, maar neem dan wel de verantwoordelijkheid (ploeg en organisatie) om de renner niet meer op te laten stappen. | |
horned_reaper | zondag 10 juli 2011 @ 22:08 |
Hier een wat grotere versie: ![]() | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:09 |
Wie zijn zij om dat te beslissen als je kennelijk nog zo 'prima' kan en wil fietsen? Ja, natuurlijk ging het niet hard meer. Maar hij heeft op een redelijk fatsoenlijk tempo de finish gehaald... Lekker dan als de organisatie hem nu uit de wedstrijd had gehaald..... ![]() | |
roos85 | zondag 10 juli 2011 @ 22:10 |
omg.. respect dat hij de etappe uitgereden heeft | |
jasparon | zondag 10 juli 2011 @ 22:13 |
idd respect dat hij de etappe heeft uitgereden, ongelofelijk. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:14 |
| |
jasparon | zondag 10 juli 2011 @ 22:16 |
Buig hier voor onze volksheld : Johnny Hoogerland | |
Falco | zondag 10 juli 2011 @ 22:19 |
Die auto had gewoon een stukje berm kunnen meepakken. Was genoeg ruimte voor. | |
ThePlaneteer | zondag 10 juli 2011 @ 22:20 |
Gewoon links van die boom gaan toch? | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:21 |
Vermoedelijk keek ie niet en schrok ie toen opeens van hoe dichtbij hij bij de boom zat. Hij lag niet echt op ramkoers, maar die natuurlijke reflex is dan al erg genoeg. | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 22:22 |
Dan kies je toch echt voor jezelf idd. | |
TheNetwork | zondag 10 juli 2011 @ 22:23 |
Kom je even terug van de snackbar. ![]() Gelijk PC uitgezet..... er is geen respect meer. ![]() Auto werd gevraagd voorrang te verlenen... Zak dan gewoon langzaam terug, waarom wou je inhalen als je terug moest zakken terwijl er steeds een boom op de weg staat? Die boom had je helemaal niet hoeven ontwijken als je op ze minst zou wachten tot de weg weer open werd (500 meter later), gewoon onervaren, ongeduldig aso gedrag. Voor eeuwig die chauffeur verbannen. Wat is er mis deze tour? Lijkt of als ze compleet de weg zijn bij de media.... ![]() | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:29 |
Niks. Dit is een incident, zoals er wel eens vaker incidenten zijn bij zo'n groot evenement, met zoveel media. En deze keer gebeurt het precies bij de kopgroep vooraan vol in beeld bij de hele wereld. Daarmee is er niet opeens vanalles aan de hand met deze tour of met de media... | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 22:30 |
Nu gunt iedereen in het peloton hem vast een dagzege ![]() | |
kawotski | zondag 10 juli 2011 @ 22:31 |
Wat er mis is is de organisatie. Johnny En Jan Anton worden bijna doodgereden en mogen t slikken. Anders kom je volgend jaar niet meer terug | |
Van_Poppel | zondag 10 juli 2011 @ 22:34 |
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen. | |
TheNetwork | zondag 10 juli 2011 @ 22:35 |
Idd, niks mis met incidenten zoals Vins afschuwelijke val (wat het risico van de sport is), maar dit zijn buiten alle proporties amateuristische maffiapraktijken.... dit is gewoon een fout van die wagen zelf, dit is niet iets wat elke tour gebeurd, dit is geen incident, en na die motor denk je toch dat ze het geleerd hebben na een goed gesprek met z'n allen. Prudhomme moet hard ingrijpen. | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 22:43 |
Wij bekijken het met een Nederlandse bril, want Flecha is degene die aangereden wordt door de auto en daar lees je hier nauwelijks meer iets over, terwijl ook zijn kansen voorbij zijn. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:43 |
Die wagen/bestuurder is in ieder geval uit de Tour gezet. Die vent had daar niet moeten rijden, en de gevolgen zijn nogal desastreus. Maar welke maatregelen stel je nog meer voor als hard ingrijpen om dit te voorkomen? Alle mediawagens verbannen? Dan kunnen wij de uitslag de volgende dag wel in de krant lezen als de tourdirectie een bulletin naar de pers heeft verspreid... | |
kawotski | zondag 10 juli 2011 @ 22:44 |
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 22:46 |
Ik geloof niet dat Johnny op zijn tong zit te bijten omdat ie eigenlijk graag heel wat minder 'vriendelijk' wil zijn... Het zijn gewoon professionele jongens die ook begrijpen dat dit ook het risico van de sport is. | |
Kingstown | zondag 10 juli 2011 @ 22:47 |
Hangt mss ook van de renner af, want ik denk als iets dergelijks met Cavendish gebeurt was dat die niet echt vriendelijk was gebleven. | |
Kirov | zondag 10 juli 2011 @ 22:47 |
De organisatie blijft wel verantwoordelijk voor dit individu. Ze hadden op veel manieren dit kunnen voorkomen. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2011 @ 22:47 |
Ja eens. Ook hem zei het gegund | |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 22:54 |
Mee eens. Doordat het ook steeds drukker wordt zie je in elke etappe wel een bijna botsing tussen de wielrenners en auto's/motors. Tot vandaag kwam men telkens redelijk goed weg maar de organisatie had vooraf moeten realiseren dat dat geluk een keer ophoud. | |
BrandendZand | zondag 10 juli 2011 @ 22:55 |
Benieuwd wat de Franse Justitie doet. Ik kan zo al 2 misdrijven noemen. A./ Doorrijden na een ongeval en B./ Toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Ben ook benieuwd wat de Franse wielerploeg Vacances Soleil doet. Een schadeclaim lijkt me nogal logisch. Ik zie heer Moskovicz al watertanden. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 23:00 |
Is het echt 'steeds drukker'? | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 23:00 |
Franse ploeg? | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 23:09 |
33 hechtingen overigens.. Meer dan genoeg... | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:15 |
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 23:18 |
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld... ![]() | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:20 |
De organisatie is verantwoordelijk te stellen voor het aantal auto's in de Tour. Daarnaast is dit een auto van TF2, die toch wel heel erg nauw gelieerd zijn aan de Tourorganisatie. Dus ja, de ASO mag zeker de hand in eigen boezem steken. Ze mogen wel iets langer nadenken over de oorzaken van wat we gezien hebben, dan alleen concluderen dat deze chauffeur niet kan rijden. | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:21 |
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten. | |
TLC | zondag 10 juli 2011 @ 23:22 |
Ja idd, je zou maar de spiegel van je auto afrijden ![]() ![]() | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 23:23 |
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan. | |
TLC | zondag 10 juli 2011 @ 23:25 |
Respect hoor voor Hoogerland, een gemiddelde burger was bij een dergelijk ongeval kermend liggend op de ambulance blijven wachten maar hij stapt gewoon op om de etappe uit te rijden en hij moet nog een hele Tour ![]() | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:26 |
Hmm, ok. Die reactie zag ik inderdaad ook, netjes idd. | |
eight | zondag 10 juli 2011 @ 23:31 |
Volgens de wielrenners wel. Er worden steeds meer cameramannen ingezet en aantal volgauto's zijn ook toegenomen. Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes. | |
zatoichi | zondag 10 juli 2011 @ 23:31 |
Kermend op de ambulance wachten is dan ook 1. een normale reactie bij een dergelijk val en 2. waarschijnlijk ook het verstandigst (tenslotte heeft de gemiddelde burger geen auto achter zich rijden met een nieuwe fiets, een nieuwe broek en meerdere dokters die je tijdens de rit nog kan verzorgen en geen bolletjes trui op het podium en geen dikke vette winstpremie daarvoor of uberhaupt premie voor het meedoen aan de tour de france. Of uberhaupt mee te doen aan de tour de france, of een dik team die je het hele jaar traint hiervoor.) Hoe dan ook respect hebben we wel degelijk ![]() | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:35 |
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden. | |
Cootz | zondag 10 juli 2011 @ 23:37 |
Bron ![]() | |
franklop | zondag 10 juli 2011 @ 23:39 |
dat is helemaal uit zijn verband gerukt en totaal niet waar. | |
RemcoW23 | zondag 10 juli 2011 @ 23:39 |
Mja, dat soort geruchten gaan snel rond he ![]() ![]() | |
SaintOfKillers | zondag 10 juli 2011 @ 23:40 |
Is onzin. Ging gewoon over de finish waar de niet-Fransen nog geshockeerd zaten na te kaarten over die aanrijding en die Fransen enthousiast zaten te doen over het geel van Voeckler. | |
hooibaal | zondag 10 juli 2011 @ 23:43 |
Heb ik niet, uitsluitend gerucht. | |
Coos | zondag 10 juli 2011 @ 23:48 |
Nog een foto uit AS de grote spaanse sportkrant![]() Dus echt wel een betonnen paaltje!! http://www.as.com/ciclism(...)0710dasdascic_12/Tes | |
franklop | zondag 10 juli 2011 @ 23:49 |
aan de onderkant te zien is het gewoon hout hoor | |
Coos | zondag 10 juli 2011 @ 23:54 |
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton. | |
eight | maandag 11 juli 2011 @ 00:01 |
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn... | |
Parafernalia | maandag 11 juli 2011 @ 00:14 |
Lijkt me hout..maar of het veel uitmaakt weet ik eigenlijk niet. Als het beton was, was het ook wel afgebroken | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 00:16 |
Betonrot. ![]() | |
Tweek | maandag 11 juli 2011 @ 00:22 |
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire Want je zal even toegeven dat je het zelf was. | |
Gramulanion | maandag 11 juli 2011 @ 00:24 |
![]() ![]() | |
Parafernalia | maandag 11 juli 2011 @ 00:32 |
Jimmy Hoogerland | |
deepart | maandag 11 juli 2011 @ 01:49 |
Behoorlijk schandalig. Er rijdt ook teveel rond dat niet perse nodig is. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 01:53 |
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd. | |
deepart | maandag 11 juli 2011 @ 02:01 |
ben ook benieuwd. Zo'n sportman traint fulltime, zo veel moeite stopt ie erin om de beste te worden en te winnen.. komt barry in zijn techniekwagen eraan met het ruimtelijk inzicht van een aardappel en draait als een spast aan zijn stuur terwijl hij nog ruim een meter ruimte naast hem had en de boom dus subtieler had kunnen ontwijken.. om nog maar te zwijgen over wtf hij daar deed uberhaubt. | |
Godshand | maandag 11 juli 2011 @ 03:25 |
Overigens zat Johnny niet vooraan in de kopgroep. Dus wellicht was hij er alsnog afgegaan. Maarja dat is speculeren, de dagzege had ook gekund als hij nog energie genoeg had voor het laatste klimmetje... | |
Godshand | maandag 11 juli 2011 @ 03:37 |
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul... http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/ | |
Parafernalia | maandag 11 juli 2011 @ 04:24 |
Kan t me wel voorstellen. Heb je de hele dag liggen ploeteren, rijdt een of andere idioot wat medevluchters aan, moet je wachten op twee renners die toch niet meer kunnen rijden. Weg gele trui / etappe overwinning. Wat heb je daaraan dan? Misschien heeft ie het wat onhandig verwoord, maar ja het is geen politicus | |
Guppy | maandag 11 juli 2011 @ 06:59 |
Ja, ik snap het ook wel. Toen Voekler achterom keek en Hoogenland in het prikkeldraad zal hangen, zag hij ook wel dat wachten niet zoveel zin had. Na zo'n val rijd je niet meer op volle sterkte... ![]() | |
_The_General_ | maandag 11 juli 2011 @ 08:28 |
Is de binnenkomst van Hoogerland ergens op beeld? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 08:30 |
Hoe erg ook: de tour wacht op niemand ![]() | |
Tommeke | maandag 11 juli 2011 @ 08:43 |
Volgens mij moet iedereen die in de karavaan rijdt een internationale UCI-licentie hebben. Ik zou deze vent op z'n bek geslagen hebben. | |
Verida | maandag 11 juli 2011 @ 09:44 |
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs. Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen. Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 09:46 |
Vast een vrouw. | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 09:46 |
Hij rijdt gewoon ook veel te rap. Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 09:53 |
de hoge pietjes gaan vandaag kijken naar maatregelen | |
Eenskijken | maandag 11 juli 2011 @ 10:09 |
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten. | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 10:11 |
En volgens Prud'homme hebben ze ook duidelijke instructies genegeerd
| |
UltraR | maandag 11 juli 2011 @ 10:23 |
Ach kom nou toch op zeg. Dat is echt onmogelijk om te zien door die weerspiegelende voorruit. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 10:24 |
Ik dacht zoiets ook te zien. | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 10:30 |
Volgens mij kijkt hij naar de renners en niet voor zich, en schiet idd in een reflex als zijn wiel van het verharde stuk afglijdt. | |
ThePlaneteer | maandag 11 juli 2011 @ 11:12 |
Wat had hij dan moeten doen? Wachten op Hoogerland en hem hoogstpersoonlijk terug naar het peloton begeleiden? | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 11:28 |
Die gestoorde inhaalacties gaan (gelukkig) in 99,99% van de gevallen goed maar het blijft een wonder dat het niet veel eerder is misgegaan bij al die razende auto's die te pas en te onpas langs het peloton razen. In de koers zouden gewoon alleen ploegleiders mogen rijden samen met de jury en wedstrijdleiding. De Tour is dan wel een commercieel circus maar laat iemand die de Tour zo nodig van dichtbij wil volgen dan maar uitgenodigd worden door ploegleiding. Lees overigens de ene keer dat het een wagen was van de Franse TV met technici en de andere keer met VIP's. Hoe dan ook, zo'n auto hoort daar niet. | |
kilon | maandag 11 juli 2011 @ 11:31 |
Je hebt alleen autos nodig voor mechaniciens en een paar dokters. Autos voor de techniek hebben helemaal niks te zoeken in de buurt van de kopgroep of het peleton. Als ze al nodig zijn, dan minstens 100 meter van iedere renner. | |
valek | maandag 11 juli 2011 @ 11:35 |
Ik volg geen wielrennen, vind er niets aan. Maar als je dit beeld ziet, dit doet die chauffeur toch gewoon expres? Zo komt het op mij over in ieder geval. Een aanslag of zo. Hoort die auto bij de concurrent van die renner die daar valt? | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 11:37 |
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 11:37 |
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish? | |
Da_Sandman | maandag 11 juli 2011 @ 11:39 |
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties. | |
TheArt | maandag 11 juli 2011 @ 11:41 |
Maar dan nog. Waarom rijdt die auto niet gewoon ver achter het peloton. Als er iets mis is met één van de cameramotoren dan laat die zich gewoon terugzakken en dan komt die wagen vanzelf langs. Ze hebben nog een paar andere cameramotoren in koers, dus er is amper een probleem. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 11:42 |
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten. | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 11:45 |
Dan zou Prudhomme liegen :
| |
hooibaal | maandag 11 juli 2011 @ 11:46 |
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme. | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 11:51 |
http://www.zita.be/nieuws(...)-aan-doen-video.html Wir haben es nicht gewusst reactie dus. | |
Ajacied422 | maandag 11 juli 2011 @ 11:54 |
plots nauwer. Had het parcours al eerder verkend ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 11:54 |
Ik vind het anders relevant genoeg. Als het waar is, mag de "regulator" van ASO ook op zijn minst ontslagen worden. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 11:54 |
Die versmalling (die ik overigens niet zie) ligt er al jaren, dus die kan je zien aankomen als je vooruit kijkt. Die is er niet "plotseling." | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 11:57 |
Je kan toch ook gewoon toegeven dat het een inschattingsfout was? Of je nou wel of niet toestemming hebt, je passeert alleen als het mogelijk is. Hier was het duidelijk niet mogelijk, ook niet als die boom er niet had gestaan. Je passeert pas als de renners van het midden van de weg af zijn. | |
hooibaal | maandag 11 juli 2011 @ 11:57 |
Lekkere reactie. We konden er niets aan doen. Jaja. | |
Gillingham | maandag 11 juli 2011 @ 12:03 |
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg. De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen. | |
Joeriii | maandag 11 juli 2011 @ 12:07 |
"Een stom ongeval. We konden er niets aan doen"![]() | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:17 |
Die weg versmalde helemaal niet, zij weken ineens uit. En "we konden er niets aan doen" is wel een heel erge kutreactie. | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 12:17 |
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten. Een veiligheidsverantwoordlijke die iets gevaarlijk vindt, maar mensen toch toestemming geeft met in het achterhoofd "het is gevaarlijk, ze zullen het wel niet doen" is een zeer incompetente veiligheidsverantwoordelijke. Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is). Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt. | |
hooibaal | maandag 11 juli 2011 @ 12:20 |
Nee, inderdaad. Het einde van het liedje is straks nog dat ze naar elkaar wijzen en er niemand wordt bestraft. | |
Gillingham | maandag 11 juli 2011 @ 12:21 |
Ze moeten dat inderdaad over het algemeen wel doen, natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de organisatie niet de ogen van de chauffeur hoeft te zijn. We weten eigenlijk te weinig van de details voor deze discussie, maar het lijkt er nu te veel op alsof die passagier de verantwoordelijkheid simpelweg bij de organisatie legt. | |
thumbnail | maandag 11 juli 2011 @ 12:23 |
Als het niet kan dan moet je wachten. Dus wat die toestemming hier nou mee te maken heeft is mij een raadsel. Verder is het ook wel stompzinnig om nu ineens alleen de media de schuld te geven van valpartijen. Er zijn namelijk minstens net zoveel ploegleidersauto's in aanraking gekomen met renners. Dat is nou eenmaal het risico en daar moet je niet over zeuren vind ik. | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:23 |
Zelfs als de ASO zei, "je mag inhalen", dan moesten ze dat toch gewoon maar gedaan hebben, en niet twee renners omvergereden. Ze mochten inhalen van de ASO, niet renners overeind rijden. ASO kion toch niet inschatten dat ze met een kutchauffeur te maken hebben? | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:27 |
Maar het kon gewoon wel, als hij wat trager en geconcentreerder reed en niet zo'n plotse draai aan zijn stuur gaf. | |
Da_Sandman | maandag 11 juli 2011 @ 12:29 |
Nee, maar dat was de vraag ook niet ![]() | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 12:31 |
Daar gaat het net over. Als ASO toestemming gaf en nu plots gaat beweren "Nee hoor, geen toestemming, dáár ga je toch niet inhalen ![]() | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:34 |
Daar het je een punt, maar da's vooralsnog een grote "Als" | |
MMUFC | maandag 11 juli 2011 @ 12:34 |
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze in eerst toestemming kregen, en vervolgens van de ASO te horen kregen dat ze daar weg moesten omdat een teamleiders wagen erbij moest.. Dus of de ASO liegt door te zeggen dat ze orders negeerden, of die vrouw vertelt niet alles door te zeggen dat ze toestemming hadden.. | |
thumbnail | maandag 11 juli 2011 @ 12:36 |
Renners hebben altijd voorrang en die auto paste niet tussen de renners en de boom in. Dan moet je even wachten en gewoon goed opletten. | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 12:36 |
Daarom vind ik het al dan niet verlenen van toestemming wel relevant. Zonder toestemming is die chauffeur helemaal een idioot. | |
Kirov | maandag 11 juli 2011 @ 12:38 |
![]() Het broekje | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 12:39 |
http://twitter.com/#!/hendriksmj/status/90342846221139970 (script doet het niet bij mij....) | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 12:39 |
Hangt er ook vanaf wanneer je toestemming hebt gehad om te passeren. Als dat in een veel eerder en niet gevaarlijk stadium is geweest dan kan je je er niet op beroepen dat je minuten later op een gevaarlijker stuk pas er langs scheurt. Maar zoals eerder gezegd, toestemming of niet je hebt altijd nog zelf de verantwoordelijkheid om in te schatten of het wel haalbaar is om in te halen. De directie heeft geen camera op de bumper van iedere auto gemonteerd om te zien of ze er langs kunnen of niet. | |
marcodej | maandag 11 juli 2011 @ 12:41 |
Wellicht gewoon een misverstand. Wellicht heeft de jury gezegd dat hij uit de weg moest omdat de Europcar-wagen bij Voeckler moest en heeft hij dat geinterpreteerd dat hij er langs moest. | |
hooibaal | maandag 11 juli 2011 @ 12:41 |
Het blijft gewoon de fout van de chauffeur. Als het stoplicht op groen springt maar er steken nog een paar kinderen over dan geef je toch ook geen gas? | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:41 |
Ik zou wel als chauffeur meteen naar het ziekenhuis geweest zijn om me te excuseren en Hoogerland Flecha sterkte te wensen. Maar blijkbaar hing er in de auto een sfeer van "we konden er niets aan doen". | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 12:43 |
De chauffeur heeft zich geëxcuseerd. | |
Ericr | maandag 11 juli 2011 @ 12:44 |
In Frankrijk blijkbaar wel ![]() | |
Beregd | maandag 11 juli 2011 @ 12:45 |
ok, heb ik nergens gelezen. | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 12:48 |
Aldus Hilaire. | |
TheArt | maandag 11 juli 2011 @ 12:50 |
| |
Caland | maandag 11 juli 2011 @ 12:52 |
Wat een baas ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 11 juli 2011 @ 13:25 |
Hilaire was dan ook zelf de dag ervoor nog bij iemand achterop geknald ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 11 juli 2011 @ 13:31 |
Inderdaad. Iedereen doet nu alsof het recht van inhalen een vrijbrief is om 2 renners met 50 km/u van hun fiets te rijden. Ik zie dat verband niet. Ja, bij Hoogerland zie ik nu verband.
| |
Cara | maandag 11 juli 2011 @ 13:37 |
ik vond hem nog wel oké vergeleken met de kutgrappen die hier normaal voorbij komen hoor | |
SaintOfKillers | maandag 11 juli 2011 @ 14:10 |
Er is helemaal niemand die dat beweert. | |
Gillingham | maandag 11 juli 2011 @ 14:19 |
Het prikkeldraad is ook niet te spreken over het voorval.![]() | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 16:02 |
Hahaha.. Nouja excuses aanbieden is het minste wat je kan doen natuurlijk ![]() | |
Gitank2 | maandag 11 juli 2011 @ 16:04 |
Ik lolde ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 16:10 |
nou eerder als ie op rood staat en er staat een kind midden op de weg. ze hadden geen toestemming he ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 16:39 |
Wie beweerd dat dan? Niemand volgens mij. | |
Jac0bus | maandag 11 juli 2011 @ 17:05 |
Als ik via Google een beetje de nieuwsberichten doorlees valt het me op dat alle aandacht uitgaat naar Flecha, maar weinig naar Hoogerland, terwijl hij toch echt de grote klappen te verduren kreeg. Maargoed, Flecha krijgt natuurlijk de aandacht omdat hij wat bekender is. | |
ETA | maandag 11 juli 2011 @ 17:13 |
Goed nieuws: http://www.telegraaf.nl/t(...)l__.html?sn=tour2011 Franse justitie gaat onderzoek doen naar het ongeval. Zoals het hoort natuurlijk. | |
UltraR | maandag 11 juli 2011 @ 17:27 |
Ik zie toch overal de foto van Hoogerland en overal wordt ook specifiek gemeld dat Hoogerland in het prikkeldraad verdween. | |
DerMeister | maandag 11 juli 2011 @ 18:04 |
Held van ons Zeeuwse landje ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 11 juli 2011 @ 18:10 |
Heldensong! | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 18:34 |
Het incident krijgt nog een staartje:http://www.sporza.be/cm/s(...)DF_Hoogerland_Flecha | |
timm_95 | maandag 11 juli 2011 @ 18:47 |
Nu Johnny in studio sport | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 18:49 |
Niemand heeft ook aandacht voor Flecha ![]() | |
Jac0bus | maandag 11 juli 2011 @ 19:03 |
Ja ok maar de nadruk ligt toch bij Flecha. | |
Cara | maandag 11 juli 2011 @ 19:13 |
whehe, zap je langs SBS zie je gelijk dat ze in Ierseke bewoners zijn gaan interviewen.. dat dat volk wat SBS kijkt niet gek wordt van zichzelf ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 20:25 |
"Ierseke" ![]() | |
Montov | maandag 11 juli 2011 @ 20:41 |
Ja, of Vino of van den Broeck. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 21:33 |
Verder kan Johnny natuurlijk lekker cashen bij de kermiskoersen na de tour ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 21:33 |
Mwah over "gewoon" gevallen renners hoor je normaliter ook niet veel. | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 22:02 |
Goed dat ze er aandacht aan gaan besteden. Als ze het behandelen alszijnde een ongeluk met letsel dan wordt het toch doorrijden na verkeersongeluk..? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 22:13 |
Post hier stiekem dat je genoeg hebt van De Johnny hype ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2011 @ 22:15 |
Nee, eerder gevaarlijk weggedrag en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Ze konden ook moeilijk op de rem gaan staan nadat ze Flecha en Hoogerland omver hadden gereden, dan was de rest er nog achterop geknald. | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 22:17 |
Oja dat was ik idd ff vergeten. Dat zei ik gisteren zelf ook nota bene ![]() | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 22:18 |
Hahaha. | |
Ajacied422 | maandag 11 juli 2011 @ 22:19 |
rot op | |
j0rdiiii | maandag 11 juli 2011 @ 22:19 |
![]() | |
Appelmoesmaker | maandag 11 juli 2011 @ 22:21 |
Topic maken ok. Topic adverteren hier ![]() | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 22:30 |
Dat topic is al gesloten.. | |
RemcoW23 | maandag 11 juli 2011 @ 22:31 |
En deze nu ook ![]() |