abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99272727
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst nu ons tweede kindje geboren is. O+

We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum is misschien al in november! Momenteel zijn we bezig om een vloer uit te zoeken. Daarover schreef ik:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn zojuist nog eens naar de modewoning geweest om het precies na te vragen. De uitkomst is niet erg hoopgevend. -O-

Het komt erop neer dat op de vloer die wij voor ogen hebben (Walton Uni, cement) je de naden heel goed ziet. Linoleum is er uitsluitend in banen van 2 meter omdat het heel lastig en zwaar spul is om mee te werken. Novilon is een soort zeil en dat kun je dubbelvouwen. In onze woonkamer zou je dus in ieder geval twee naden in de lengte krijgen. Op bepaalde typen linoleum zie je de naden minder goed tot vrijwel niet. Dat zijn donkerdere types en types met een werkje erin. Laat dat juist de varianten zijn die we niet mooi vinden. We willen het liefst een effen, niet al te donkere vloer.

Heel graag zou ik onze vloer ergens zien liggen, maar in de modelwoning ligt gewoon geen effen linoleum. Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat om een reden is: het zal er wel niet fraai uitzien. Alle verkoopsters raden ook systematisch een effen vloer af bij gezinnen met kinderen.

Wij zitten nu dus in een vloercrisis! Ik heb geen idee meer wat te kiezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik blijf piekeren. Marmoleum leek zo ideaal. Ik overweeg nu om de varianten met werkjes erin niet bij voorbaat af te serveren. Als ik namelijk zo'n soort foto zie dan vind ik de vloer in totaliteit gewoon prima. Ik concentreer me nu even op Marmoleum Click. Binnenkort maar nog een keer naar de modelwoning. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Het voordeel van Marmoleum Click (dat is een soort laminaatsysteem) is dat je de naden vrijwel niet ziet. Ook kun je het zelf leggen.

Oh, en ik vind dit heel mooi:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Het probleem van laminaat is de combinatie met vloerverwarming op de begane grond. Die vloerverwarming compliceert de keuze van de vloer enorm.

Ik vind vooral die marmer-werkjes ontzettend lelijk, maar niet op elk type marmoleum zitten dezelfde werkjes. Het is op een staal ontzettend moeilijk in te schatten hoe de vloer er in totaliteit uit zal zien. In de modelwoning hebben ze een soort spiegelopstelling waarin je een grote staal kunt leggen om je een indruk te geven, maar dat kan niet tippen aan de vloer in het echt zien. (Ik heb echt geen goed woord over voor die modelwoning...)

In onze huidige vloer zit trouwens ook een heel klein werkje, heb ik ontdekt. Is me nooit opgevallen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook naar PVC-vloeren aan het kijken, vooral omdat onze toekomstige buurvrouw (hai 8-) ) daar zo over te spreken is. Die heb je in een houtmotief, betonmotief en steenmotief. PVC klinkt behoorlijk ideaal, maar ik kan er zo slecht tegen als een materiaal doet alsof het een ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek ineens iets nieuws: Forbo heeft een lijn 'Allura Abstract'. Dat zijn tegels of stroken van vinyl. Ik ontdek het nu pas omdat het hier om projectvinyl gaat. Ik weet dus niet of het voor consumenten verkrijgbaar is. Het is wel mooi!

Ik ben verliefd:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99272792
Overigens ben ik nu al minder verliefd op die laatste vloer. :+ Toch te donker.

Ik zat op de Forbo-site rond te struinen en de vloer die we nu hebben (novilon, VT Wonen, goud) zit niet eens meer in de collectie.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:13:23 #3
100412 mefke79
komt goed!
pi_99273715
Claudia, wat vervelend van het marmoleum!

Wij hebben de optie die Wickie noemt (grijze laminaatvloer van VT wonen) op de kamer van Driekus liggen. Het is op zich heel mooi en ook best egaal, maar voor de woonkamer...ik zou het nog niet durven, geen idee hoe hij zich houdt met krassen etc. En bij jullie kan het sowieso niet vanwege de vloerverwarming.

Novilon hebben ze wel in allerlei kleuren, maar die goud is er inderdaad uit. Pvc heb ik dan weer geen ervaring mee en gietvloeren schijnen glad te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99285388
Ik zat nog even naar de Allura-collectie te kijken. Hier staat een grote foto van een mooie vloer, 'concrete sabbia'. Op deze foto zie ik een heel duidelijke tegelstructuur.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:46:57 #5
100412 mefke79
komt goed!
pi_99287965
die tegelstructuur is wel heeeeeel duidelijk ja. Dan kan je nog net zo goed de naden van marmoleum accepteren.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:48:14 #6
100412 mefke79
komt goed!
pi_99287999
Claudia, novilon is er ook in cement en dat heeft bredere rollen, is dat dan nog een optie?
pi_99289188
Ja, toch wel. Al ben ik juist zo blij met onze huidige vloer. Misschien hebben ze ergens nog wel een paar rollen...

De verkoopster zei dat je bij de vloeren uit de lijn Walton Cirrus minder goed de naden zou zien. Daar zit ook de kleur rosemary green in waar ik eerder zo weg van was. Die ga ik toch ook maar heroverwegen, en dan de naden accepteren.

Ik zit zelfs te denken aan op een of andere manier een patroon gebruiken, want dan vallen de naden niet op. Ik houd eigenlijk niet zo van patronen, maar misschien is er wel iets fraais denkbaar?
pi_99296890
Kennissen van ons hebben als overgang een donkere streep gebruikt (van een cm of tien breed) zo over de vloer heen. Zij hebben blauwgrijze streep en rood/oranje vloer. Staat wel beter dan de naden die ze eerst hadden, tijdens het leggen hebben ze voor deze optie gekozen..
pi_99325209
Hoi a.s. buurvrouw! Nog steeds in vloerencrisis? Nog even over de PVC vloer..die is best prijzig. Je betaalt ongeveer 75 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Afkitten met siliconenspul kost 250 euro maar dat kun je ook zelf doen. Dat vond ik nog een voordeel van een PVC vloer je zit niet met die lelijke plinten. Tenminste die vind ik lelijk en liggen meestal los of dat is dan een klusje dat na jaren nog steeds gedaan moet worden zeg maar :')
pi_99335218
Lastig zo'n vloerencrisis! Ik vond het ook erg lastig om te beslissen wat we wilden, maar uiteindelijk vooral vanwege de kosten gekozen voor een laminaatvloer. Die overigens erg mooi is geworden O+
  maandag 11 juli 2011 @ 21:39:31 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_99340015
Ik was ooit heel blij met onze laminaatvloer, maar dat is wat minder nu er kinderen zijn. Die van ons glimt te veel. Das niet handig kan ik je zeggen.

Dat rosemary green is inderdaad heel gaaf. Waar kan je het onderscheid trouwens zien tussen walton uni en walton cirrus? Ik zie het op de site niet zo 1,2,3. Staat het in de brochure?
pi_99341475
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef loeszie het volgende:
Hoi a.s. buurvrouw! Nog steeds in vloerencrisis? Nog even over de PVC vloer..die is best prijzig. Je betaalt ongeveer 75 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Afkitten met siliconenspul kost 250 euro maar dat kun je ook zelf doen. Dat vond ik nog een voordeel van een PVC vloer je zit niet met die lelijke plinten. Tenminste die vind ik lelijk en liggen meestal los of dat is dan een klusje dat na jaren nog steeds gedaan moet worden zeg maar :')
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden. :')

Hoe is jullie huidige pcv-vloer trouwens qua krasbestendigheid?
pi_99341571
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Ansu het volgende:
Kennissen van ons hebben als overgang een donkere streep gebruikt (van een cm of tien breed) zo over de vloer heen. Zij hebben blauwgrijze streep en rood/oranje vloer. Staat wel beter dan de naden die ze eerst hadden, tijdens het leggen hebben ze voor deze optie gekozen..
Het is een slimme oplossing, want dan zijn die naden ineens geen probleem meer. Maar dan zit je dus wel met een streeppatroon in je woning en dat vind ik niet mooi. Overigens viel de naad me bij de Marmoleum Click-serie helemaal niet op. Alleen vind ik die werkjes weer zo lelijk.
pi_99341667
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Dat rosemary green is inderdaad heel gaaf. Waar kan je het onderscheid trouwens zien tussen walton uni en walton cirrus? Ik zie het op de site niet zo 1,2,3. Staat het in de brochure?
Ik weet het ook niet precies, maar het is minder glad spul dan de Walton Uni-lijn. Rosemary green is bijvoorbeeld wel effen, maar als ik de staal goed in het licht houd dan zie ik er meer een reliëf in dan bij Cement. En de kleur zelf is gewoon donkerder. Volgens mij is het zo dat hoe donker de kleur hoe minder een naad opvalt.

Overweeg je je laminaatvloer te vervangen?
  maandag 11 juli 2011 @ 22:17:59 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_99342384
Als het aan mij zou liggen dan ging de vloer er morgen nog uit. Maar ja, kosten he...
We zijn nu aan het kijken om een deel van de garage te verbouwen tot extra kamer (speelkamer/eetkamer) en dan moet er in dat deel een andere vloer, onze laminaatvloer is sowieso niet meer te krijgen. Als de verbouwing door gaat en er is een beetje budget over, dan gaat de woonkamer/keukenvloer er ook uit.

En ik heb nog meegedaan aan een wedstrijd van vt wonen waarbij je een vloer kon winnen. Die kans acht ik heel klein, maar wie weet...
pi_99343189
Er lijkt aan elke vloer wel een belangrijk nadeel te kleven, tenzij je bereid bent er veel geld voor neer te leggen. Lastig, hoor! Mijn lief vindt de naden geen enkel probleem. Maar ja, hij ziet het ook niet als ik thuis schoongemaakt heb of zo. :+
pi_99343331
Andere tips die ik nog heb gekregen:

- wel een gietvloer beneden nemen en kijken wat ze ermee kunnen doen opdat de vloer niet zo glad is
- laminaat van porselein (geen idee wat dat is!)
- leisteen
- plavuizen van Jan Groen in Bleiswijk

En ik heb me voorgenomen om nog eens naar Epoxy coating te kijken (héél goedkoop!).
pi_99343545
Zoals we in Rdam zeggen: Elk voordeel heb z'n nadeel (of was het nou andersom :') )!

Nee maar bekijk rustig alle opties en ik ga je onbewust richting een geweldig mooie gietvloer voor beneden sturen O-) ;)
Epoxy is zeker het uitzoeken waard, ik vind het ook een mooi resultaat geven! Ben erg benieuwd naar al je bevindingen!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99343745
Ik heb er een hard hoofd in dat het een gietvloer gaat worden. We hebben een strakke begroting en mijn lief is daar heel streng in. Gelukkig maar, misschien. :+ Op de overige verdiepingen moet de vloer ook geëgaliseerd worden, dus écht goedkoop gaat het daar niet worden.

Heb je enig idee aan wat voor soort bedrag ik per m2 moet denken, wickie?

Oh, en jij hebt epoxy al eens elders gezien?
pi_99344615
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er een hard hoofd in dat het een gietvloer gaat worden. We hebben een strakke begroting en mijn lief is daar heel streng in. Gelukkig maar, misschien. :+ Op de overige verdiepingen moet de vloer ook geëgaliseerd worden, dus écht goedkoop gaat het daar niet worden.
Ja, maar ,hee, weet je wel hoe lang je doet met een echte goede vloer! En die zie je elke dag hoor! Is hartstikke belangrijk!
:+
zo zou ik de begroting op weten te rekken vrees ik :@
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_99345088
Mja, maar mijn lief weet dat ik over een jaar of 5 toch weer wil verhuizen.
pi_99346517
:D

Als je echt over 5 jaar weer gaat verhuizen waarschijnlijk en niet over budget heen wil (en terecht van je lief) dan zou ik een goedkopere oplossing nemen. Al wil ik je nog steeds erg graag naar een gietvloer pushen.
Misschien ook goed te bedenken wie over 5 jaar jouw huis van je wil kopen (doelgroep). Ziet die doelgroep de meerwaarde in van een bepaalde vloer? Zo niet dan zou ik er niet voor over budget gaan, als je het niet 'terug gaat verdienen' (al dan niet dat jouw huis eerder verkoopt dan een ander huis in de straat omdat je een luxere afwerking heeft).

Bij ons op werk (alweer) in de gezamelijke ruimters (gangen wc's en opgang) ligt epoxy. En het bedrijf onder ons heeft ook epoxy. Ga een willekeurige winkel in, kijk naar de vloer, vaak is dit epoxy. Ik vind het een mooie afwerking (al vind ik een echte gietvloer mooier omdat het luxer oogt). Weet alleen niet hoe het zit met gladheid enzo. Ik zou gewoon eens bij wat bedrijven navraag gaan doen. Er zijn best wel wat showrooms waar het te bekijken valt volgens mij.

Toen ik het een paar jaar geleden had uitgezocht kwam ik volgens mij rond de 50 euro de m2 uit (inclusief het laten 'leggen'). Maar ik kan me vergissen. Ik heb niet heel erg hard onderzoek gedaan. We kwamen toch al snel op een oud huis uit, dus mogelijkheid voor zo'n vloer ging zoiezo te duur worden (aangezien de houten ondervloer).
pi_99348760
Ik weet niet of ik over 5 jaar weer een ander huis wil, hoor. :D We kunnen lange tijd in dit huis blijven qua ruimte. Bovendien is het ons eerste koophuis en dat maakt dat we meer vast zitten aan het huis. Ook gaat Ivan dan al naar een school in de buurt waardoor we minder snel verkassen. Kortom: het zou zomaar 10-15 jaar kunnen worden.

Ik vind 50 euro per m2 heel acceptabel als het leggen daar ook bij in zit. Ik ga het gewoon eens uitzoeken! Mijn schoonzus heeft een gietvloer en heeft hiervoor een vloer met epoxy coating gehad, dus de zoektocht begint daar.
pi_99350576
Epoxy... dat wordt toegepast in cellencomplexen en zo...

Trouwens lastig om dat echt glad te krijgen zonder alles eerst perfect te egaliseren. Het is een laagje op de cementdekvloer en als daar oneffenheden in zitten, volgt de expoxy die ook.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:40:40 #25
100412 mefke79
komt goed!
pi_99419791
claudia, heb jij al pvc vloeren kunnen vinden die gewoon mooi effen zijn en in mooie kleuren? Ikke niet namelijk, vandaar. En epoxy is dus een soort van gietvloer. Ik vraag me dan echt af of dat niet hard is. Ik zou graag een wat zachtere vloer hebben namelijk en novilon/marmoleum zijn zachter dan laminaat.

Buiten de vloeren, moet je nog veel uitkiezen?
pi_99419892
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.

En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:47:34 #27
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420012
oke, dan valt epoxy dus ook af. Die rosemary green is ook wel heeeeel erg mooi. Doe je die toch?
pi_99420018
We moeten trouwens nog tegels voor in de keuken uitkiezen, en kleuren voor op de muren. Dat is het wel zo'n beetje! Ik twijfel zelf nog over het keukenblad. We hebben voor goedkoop gekozen, maar ik vraag me af of we niet moeten kijken hoeveel duurder een stenen blad is.
pi_99420060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef mefke79 het volgende:
oke, dan valt epoxy dus ook af. Die rosemary green is ook wel heeeeel erg mooi. Doe je die toch?
Ja, ik vind hem super! En dat scheelt ook weer kleurkeuzes voor op de muren. De vloer is al zo sfeerbepalend dat de rest maar beter rustig kan blijven.

Maar ik vind het wel een beetje eng dat ik niet weet hoe de naden eruit gaan zien.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:22 #30
5428 crew  miss_sly
pi_99420155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
We moeten trouwens nog tegels voor in de keuken uitkiezen, en kleuren voor op de muren. Dat is het wel zo'n beetje! Ik twijfel zelf nog over het keukenblad. We hebben voor goedkoop gekozen, maar ik vraag me af of we niet moeten kijken hoeveel duurder een stenen blad is.
Tegels voor de keukenvloer of de muren?

Wij hebben een granieten blad; niet goedkoop, maar wel erg mooi en vooral: heel onderhoudsvriendelijk! Alleen een vochtige doek is al voldoende, er komen geen kringen op, gloeiendhete pannen kunnen er zonder problemen op staan, etc. Ik vind het zijn geld meer dan waard!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:53 #31
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420177
claudia, is het een idee om bij wat vloerenleggers in de buurt te vragen of zij em soms hebben liggen of gelegd hebben ergens, misschien kan je wel kijken. Wij zijn toen bij een vloerenman hier in de buurt geweest die ook grotere stukken had liggen, dat was al heel fijn.

Wij hebben een 'goedkoop' blad in de zin van: een nephouten blad. En ik ben er reuze blij mee, er kan gewoon een doek overheen, ik hoef eigenlijk nergens op te letten. Een stenen blad zou bij mij in no time verknald worden door vlekken, vrees ik.
En tegels, ik neem aan voor op de wand, toch? Je kan ook geen tegels doen (om het makkelijk te maken) en dan kiezen voor een glazen achterwand oid.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:52:40 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420209
Miss, ik dacht altijd dat graniet best kwetsbaar is, maar dat is dus niet zo?
pi_99420270
Het blad dat we hebben uitgekozen is gewoon prima, en onze keuken is niet zo'n eyecatcher als in jullie huidige woning, miss. Maar toch! Je ziet het er natuurlijk wel aan af. Het is wikken en wegen: waar kunnen we eventueel nog besparen en is het de moeite waard om ons budget te overschrijden?

Het gaat inderdaad om tegels voor aan de keukenmuur. Dat worden vermoedelijk simpele witte tegels. Ik heb begrepen dat dat de goedkoopste oplossing is en ik vind het wel best.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:56:01 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420346
wij hebben geen achterwand met tegels, want een eiland en een kastenwand, maar mijn zusje heeft matglas tegen hun achterwand, gewoon zo'n plaat. Niet duur en wel heel mooi al zeg ik het zelf.
pi_99422089
Ik heb voor later, veel later, als ooit de keuken aan de beurt is om gebouwd te worden :'), een granieten blad op 't oog dat meen ik 330 euro/meter kost. Welke afwerking maakt niet uit, en keuze uit meerdere steensoorten dacht ik, en dikte 4 cm massief. Is dat het overwegen waard? Dan zoek ik de details op :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99422565
Claudia, op de marmoleum website , als je de vloer aanklikt die je wilt bekijken (het plaatje) dan krijg je een popup. Daar kan je ook op 'lasdraad' klikken. Dan geeft hij een plaatje met een indicatie hoe de lasdraad is. Inderdaad bij Rosemary green het minst storend.

In de keuken hebben wij dus tegeltjes bij de Jan Groen (dumpgedeelte) gekocht. Hele mooie mat-zand vijf bij vijfjes, voor nog geen 11 euro per m2 (waren tegels van 80 euro per m2)
Kijk ook eens op marktplaats. We hadden Mosa tegels te kort voor de wc. Heb ik voor 50 euro 5 pakken op de kop getikt (kosten normaal 60 euro per m2).

Wij hebben een houten keukenblad, walnoten. Ik ben er heel erg blij mee.
pi_99423575
Je kunt me wel lekker maken, sigme, maar het heeft weinig zin, want de keuken is al gekocht. :Y) We kunnen wel een upgrade van ons huidige blad nemen, maar dat moet dan bij de keukenboer zelf.

wickie, hebben jullie de keuken laten betegelen of heb je het zelf gedaan? Ik vind jullie keukenblad trouwens heel mooi en smaakvol, sfeerbepalend voor jullie huis zelfs. Bij ons zou een houten keukenblad wat misstaan, denk ik.
pi_99423730
Dit ziet er trouwens wel heel opvallend uit, vind ik:

Van de Forbomevrouw in de modelwoning heb ik begrepen dat je het mooiste resultaat krijgt zonder lasdraad en met een heel strak gelegde vloer. Maar er staat me ook iets bij over vochtige ruimtes; het kan zijn dat het een lasdraad nodig is in onze keuken. We moeten echt nog een keer in de modelwoning langs hiervoor, vrees ik. Dat wordt dan de derde keer. :')

Overigens denk ik dat de lasdraad in het echt minder opvalt. Ik heb het al een keer gezien in de modelwoning bij een heel donkere vloer en daar zag het er acceptabel uit.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:10:17 #39
100412 mefke79
komt goed!
pi_99425343
dat plaatje is inderdaad een plaatje, geen foto, dus de vraag is in hoeverre het klopt met de werkelijkheid, ik vond het ook vrij opvallend.
pi_99425355
Bij de rosemary green is hij het minst opvallend, dat is wat ik bedoelde. Kijk maar voor de grap bij de plaster. Maar dan nog, ik heb net zoals jij nog nooit een gehele vloer kunnen bewonderen.

Wij hadden ooit ook bijna marmoleum gehad (alles was al geregeld, zelfs wanneer het gelegd ging worden, toen ging de verbouwing anders en hebben we alles op de lange baan gegooid en uiteindelijk werd het dus een compleet andere vloer). Toen is ons ook verteld dat je zonder lasdraad kan laten leggen ja. Dat dit goed mogelijk was. Maar als het een probleem is met natte ruimtes. Vraag dan bijvoorbeeld of het met leggen niet mogelijk is de naad niet te dicht langs het keukenblok te leggen. Overigens wordt de vloer in onze keuken niet echt extra nat ofzo.

De tegels in de keuken zaten op een matje en heb ik zelf getegeld. Was m'n eerste keer en vond het best goed gaan :)

We zijn heel blij met de keuze die we hebben gemaakt met het keukenblad. Anders was het composiet geworden, dat vonden we mooier dan graniet. Strakker. Het was dan een lichtgrijze hele fijne geweest. Uiteindelijk vonden we dat toch te strak, ze bij de witte, matte, sobere keuken die we hadden gekozen. En R. was verliefd op het houten blad. Het vereist wel onderhoud. Om de zoveel tijd even in de olie zetten, maar dat valt ons alles mee (maar ja, we hebben maar een kleine keuken met maar een klein keukenblad oppervlak).
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:10:45 #41
100412 mefke79
komt goed!
pi_99425370
En claudia, voor de derde keer naar de modelwoning....gelukkig rij jij er geen uren op (wij toen wel...)
pi_99425669
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden. :')

Hoe is jullie huidige pcv-vloer trouwens qua krasbestendigheid?
De vloer is zo goed als krasvrij. We hebben al onze meubels tijdens de verhuizing flink geschoven en niks geen krassen...

En onze keuken heeft een blad van composiet. Dat is een goedkoper alternatief voor graniet. Maar ik vond het veel mooier, matter en strakker eruit zien. Wij nemen trouwens geen tegels in de keuken. We gaan het met speciale verf verven denk ik. In de badkamer gaan we dat trouwens ook doen met 1 wand. Is weer eens wat anders dachten wij!

Wij moeten trouwens ook nog steeds naar de vloerenwinkel en sanitair bestellen op internet..Eerst maar eens de opleverdatum horen. Op hyves zag ik dat mensen ook al het adres weten enzo...weet jij dat? Het wordt sowieso Marjoleinstraat O+
pi_99427584
Marjoleinstraat... da's alvast een veel betere naam dan Carolina MacGillavrylaan. :D Leuk trouwens dat jullie voor die verf kiezen! Wij zijn vrij conservatief geweest in onze keuzes. Hebben jullie eigenlijk al over een schutting nagedacht? :+

Lief zegt dat hij het adres weet, maar volgens mij is het het bouwnummer. Hij komt ook niet verder dan 'volgens mij eens ergens gehoord'. Ik ben benieuwd of we zaterdag iets te horen krijgen over de opleverdatum! Jammer dat je er niet bij bent, maar je gaat wel naar een heel toffe stad!
pi_99427701
wickie, over de naad in de keuken maak ik me geloof ik toch niet zoveel zorgen. Als het echt nodig is om te lassen en we dat lelijk vinden dan kunnen we nog voor een banenpatroon in de keuken kiezen. Voor keukens en gangen vind ik dat wel mooi. Voor grote ruimtes vind ik het nogal in your face.

En ik noteer 'composiet'. Eens kijken of ik lief nog over kan halen. We zijn in ieder geval weer flink bezig met bezoekjes aan leveranciers en inmiddels ook aan kinderdagverblijven.
pi_99429116
Ben je al bij een kinderdagverblijf langs geweest? Ik hoor graag je ervaringen. Ik heb alleen maar een rondje websites gedaan en kwam toen bij de Tinteltuin uit. Die heeft 3 vestigingen in Noord.

Over die adressen moet je maar even op hyves kijken want nummer 177 is geen bouwnummer..

Leuk he om nu echt bezig te zijn met uitzoeken van dingen. Ik zat ook al leuke behangetjes te zoeken op internet..Heb zo'n zin om alles in te richten.
pi_99429158
Oh en wij nemen dezelfde schutting als jullie naturlich :+
pi_99429489
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Oh en wij nemen dezelfde schutting als jullie naturlich :+
:D
pi_99429560
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Ben je al bij een kinderdagverblijf langs geweest? Ik hoor graag je ervaringen. Ik heb alleen maar een rondje websites gedaan en kwam toen bij de Tinteltuin uit. Die heeft 3 vestigingen in Noord.

Over die adressen moet je maar even op hyves kijken want nummer 177 is geen bouwnummer..
We gaan morgen nummer 1 bezoeken. Van een ander kinderdagverblijf hebben we al een aanbod gehad en daar moeten we maar heel snel een afspraak voor een rondleiding mee maken.

Ik heb sterk de indruk dat je een goede smaak hebt. :+ Houd je niet ergens bij wat voor soort dingen je uitzoekt (voor buitenstaanders om zich aan te verlekkeren dus)?
pi_99429599
Oh, en jullie gaan behangen dus?
pi_99450384
We zijn net even wezen gluren. Het wordt mooi! Vooral de hoekhuizen zijn fraai. En ik zag dat we dezelfde schuifpui krijgen als in onze huidige woning. *O*
pi_99461428
Claudia, hoe lang is het nog officieel?
pi_99461504
Dat weten we nog niet!
pi_99461945
Spannend! Maar het klinkt alsof ze al een heel eind zijn.
Heb je voor de kinderkamers al een idee?
pi_99462991
Nee, nog niet! Dat hangt uiteindelijk ook van de kleur vloer af.

Over de vloer gesproken: we hebben vandaag een kinderdagverblijf bezichtigd waar ze marmoleum hadden liggen. Ik heb dus uitgebreid gelegenheid gehad om lasdraden te bekijken. :D Dat viel me toch wat tegen, hoor.

Een gietvloer begint hier langzaam maar zeker af te vallen. Ik lees regelmatig dat het onverstandig is bij een nieuwbouwwoning.
pi_99463298
Onverstandig imv scheuren ofzo?

Op mijn werk (een ziekenhuis) hebben we overal marmoleum en ik heb nog nooit op de lasnaden gelet, zou ik toch eens moeten doen.
Geen gietvloer, geen marmoleum...komt daar de novilon weer gewoon in beeld dan?
pi_99463487
Weet je wat het is: die naden vallen waarschijnlijk alleen maar op als het je eigen vloer is (en als je zo'n muggenzifter bent als ik). We hebben nu een novilonvloer en vrijwel iedereen vraagt of het een gietvloer is. Toch zitten er naden tussen de vertrekken en zie je bijvoorbeeld bij een verwarming dat de vloer ingesneden is. Maar het is langs de randen zo mooi strak gelegd dat het er fraai uitziet. Als er geen bobbels in onze vloer zouden zitten (lees: als we de vloer hadden laten verlijmen, wat hier niet mocht) dan zou de vloer nog geloofwaardiger zijn als gietvloer.

Helaas is onze nieuwe woonkamer breder dan 4 meter waardoor we ook met novilon naden zouden krijgen.
pi_99464659
Je kon ook zonder lassen leggen? Wat was het probleem dan daar mee? En anders kijken of je de naden precies bij de keuken kan leggen ofzo.
pi_99473330
Nou, we hebben de knoop min of meer doorgehakt zojuist: het wordt gewoon marmoleum, zonder lasnaden.

Oh, en ik vind dit wel wat:

pi_99473394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, we hebben de knoop min of meer doorgehakt zojuist: het wordt gewoon marmoleum, zonder lasnaden.

Oh, en ik vind dit wel wat:

[ afbeelding ]
Is dat een kindpraktische bank?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99473552
Het lijkt stof, dus: nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99473838
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Is dat een kindpraktische bank?
Hij is relatief goedkoop en heeft afneembare, wasbare hoezen. :Y)
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 20:31:57 #62
5428 crew  miss_sly
pi_99473859
Ik vind zelf een bank met losse kussen niet praktisch. Heb dat wel gehad in het verleden, maar door het zitten verschuiven die kussens telkens en dan zit je niet meer lekker.
pi_99473912
Nou ja, ik heb de bank natuurlijk nog niet uitgeprobeerd. Wat ik vervelend vind aan een bank zonder kussens is dat het een rotklus is om de hoes te verwijderen.
pi_99473969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:26 schreef DS4 het volgende:
Het lijkt stof, dus: nee.
Ghehehe, heb je hem weer.

Ging je nou nog meer meubilair vervangen Claudia? Was er niet iets met de buitenmaats eettafel?
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 20:34:02 #65
5428 crew  miss_sly
pi_99474002
Als je het wil kunnen uitwassen, is dat inderdaad lastiger. Onze bank is niet uitwasbaar, maar met een natte doek kom je een heel eind. En we hebben hem een keer schoon laten maken door een speciaal bedrijf.
pi_99474037
We vervangen sowieso niets tot we er zitten. Eerst maar eens kijken hoe de huidige meubels voldoen.

Onze eettafel is erg groot (2x1 meter of zo). Ik zal even laten zien wat ik bedacht had als opstelling.
pi_99474107
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:33 schreef sigme het volgende:

Ghehehe, heb je hem weer.

Hé, ik hou het bij feiten dit keer!
pi_99474798
Ik zit aan deze opstelling te denken omdat de hoeveelheid ruimte in het midden me bevalt. Ik heb een hekel aan salontafels bijvoorbeeld. De tafel neemt relatief veel ruimte in beslag. Wat me ook niet bevalt is dat er zo geen plek meer is voor een hoekje voor de kinderen.

Het ziet er in 3D ongeveer zo uit:

Voor ons huidige appartement is de tafel zo groot dat we die tegen de muur hebben moeten zetten:

Er zit in de kastenrij één lage kast omdat daar onze televisie opstaat. Als alternatief heb ik een zwevende kast/plank bedacht zodat eronder een tafeltje met stoeltjes voor de kinderen kan staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 14-07-2011 21:43:47 ]
pi_99474959
Is het niet een idee om een grote vakkenkast weg te halen en de tafel dan met de smalle kant tegen de muur te zetten? De doorloop uit de keuken is nu ook heel smal en onhandig, en kinderhoofdjes en tafelranden..
pi_99475115
Vast 1 punt van zorg minder, vloer uitgezocht!

Wij hebben een mysinge van ikea (niet meer te krijgen geloof ik) en dan een losse hoes van Bemz, die gaat er makkelijker af dan de originele hoes. Werkt ook prima.
En hoe heb je die 3d tekening gemaakt?
pi_99475116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit aan deze opstelling te denken omdat de hoeveelheid ruimte in het midden me bevalt. Ik heb een hekel aan salontafels bijvoorbeeld. De tafel neemt relatief veel ruimte in beslag. Wat me ook niet bevalt is dat er zo geen plek meer is voor een hoekje voor de kinderen.

Je neemt geen tv in de woonkamer?
pi_99475306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je neemt geen tv in de woonkamer?
Doch:
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit in de kastenrij één lage kast omdat daar onze televisie opstaat. Als alternatief heb ik een zwevende kast/plank bedacht zodat eronder een tafeltje met stoeltjes voor de kinderen kan staan.
pi_99475512
Dat is zeker een idee, Ansu!

Het levert een iets grotere doorloop op, al vond ik 80 cm ook niet gek. Het grote nadeel is dat er in ieder geval één van onze boekenkasten moet verdwijnen. De opstelling vind ik ook iets minder fraai. Over het algemeen houd ik niet van dwars op de muur staande tafels. Maar goed, het zal een kwestie zijn van (heel voorzichtig in verband met de marmoleumvloer :+) schuiven en uitproberen.
pi_99475655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Vast 1 punt van zorg minder, vloer uitgezocht!

Wij hebben een mysinge van ikea (niet meer te krijgen geloof ik) en dan een losse hoes van Bemz, die gaat er makkelijker af dan de originele hoes. Werkt ook prima.
En hoe heb je die 3d tekening gemaakt?
Wij hebben ook de Mysinge! We hebben de grijsbruine hoes en het eraf halen is een ramp. We krijgen steevast ruzie als het zover is. :+

Ik heb de plattegrond met Floorplanner gemaakt en daar zit een optie voor 3D in.
pi_99475660
Ik vind dit mooier, is ook veel rustiger en zo heb je ook echt een woonkamerhoek en keukenhoek, maar toch een mooie doorkijk en de tafel als gezellig (en praktischer) middelpunt :)
pi_99475752
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:04 schreef Ansu het volgende:
Ik vind dit mooier, is ook veel rustiger en zo heb je ook echt een woonkamerhoek en keukenhoek, maar toch een mooie doorkijk en de tafel als gezellig (en praktischer) middelpunt :)
Ik vind het ook zeker een optie! Uiteindelijk is gevoel van ruimte en hoe je je door de ruimte kunt bewegen gewoon heel belangrijk. Ik heb niet het talent om dit soort beslissingen door middel van een plattegrond te nemen. We zullen wel zien hoe het staat!

Stiekem heb ik mijn zinnen gezet op een gigantische boekenwand. :Y)
pi_99475976
Oe, Claudia, zo'n wand en dan tot het plafond en op maat gemaakt enzo :9~
komt er hier vast nooit van. Maar toch. Dromen mag he.
pi_99476000
Ah, lief zegt dat de tweede optie véél beter is. :+

Wat vind jij, mefke?
pi_99476115
Ik zou ook de tafel tegen de wand zetten. 80 cm doorloop is niet ruim en ook anderszins vind ik het beter staan.
pi_99476182
In dat geval misschien maar een plank monteren in het verlengde van de boekenkast om dat gevoel van lengte terug te krijgen.

Nou ja, we hebben hier ook nog een merkwaardig schilderij hangen dat ook weer een plek aan de muur moet krijgen.
pi_99476317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het ook zeker een optie! Uiteindelijk is gevoel van ruimte en hoe je je door de ruimte kunt bewegen gewoon heel belangrijk. Ik heb niet het talent om dit soort beslissingen door middel van een plattegrond te nemen. We zullen wel zien hoe het staat!

Stiekem heb ik mijn zinnen gezet op een gigantische boekenwand. :Y)
Nog wat boekenkast zwevend boven de eettafel doortrekken?
pi_99476348
Het voordeel van optie 1 vind ik dat je overdag of als je de tafel niet gebruikt voor 6 mensen, de tafel wel tegen de muur kunt schuiven voor meer ruimte (kijk wel uit voor je vloer :P ). Wij doen dat nu eigenlijk ook en dat gaat prima, als is het wat onhandig omdat de lampen boven de tafel hangen.

Voordeel van optie 2 is meer ruimte, bovendien geeft het je de optie om boven de korte kant van de tafel een mooi schilderij/foto te hangen.
pi_99476816
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog wat boekenkast zwevend boven de eettafel doortrekken?
Het leent zich wel voor een op maat gemaakte kast in ieder geval!

Een andere optie is nog de boel omdraaien, dus links de kasten en rechts een kleinere bank.
pi_99477139
Of eventueel een hoekbank? Dan verlies je geen zitruimte.
pi_99477157
Dus zo:

pi_99477194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Puala het volgende:
Of eventueel een hoekbank? Dan verlies je geen zitruimte.
Met de bank die ik op het oog heb krijgen we alleen een iets minder brede chaise longue en dat is prima! Eventueel wil ik een gewone bank met een soort poef (zoals jij, miss_sly). Dat geeft wat meer flexibliteit.

Een hoekbank in de oude opstelling druist zo tegen het feng shui-idee in.
pi_99477475
Oke :) Ik vind deze opstelling zelf trouwens leuker.
pi_99477618
Ik vind die derde opstelling minder. Ik vind de bank in de nis logischer. En ik zou dan zelf ook iets met de nis doen om em te benadrukken, kleurtje ofzo
pi_99477623
Je bedoelt die laatste, Puala?

Mefke: de bank naast de eettafel is misschien ook niet zo ideaal? Ik vind het er gek uitzien.
pi_99478176
Ik ben niet kapot van de laatste opstelling. Voor zover van belang.
pi_99478210
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Je bedoelt die laatste, Puala?

Mefke: de bank naast de eettafel is misschien ook niet zo ideaal? Ik vind het er gek uitzien.
Ja bedoel de laatste. Zou de boekenkasten mooi passend maken en dan lijkt het me een mooi hoekje voor tv/boeken :)
pi_99478221
Het volgende project: kleuren uitzoeken! *O*

Rosemary green zal wel heel sfeerbepalend zijn:

pi_99478268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:47 schreef DS4 het volgende:
Ik ben niet kapot van de laatste opstelling. Voor zover van belang.
Je mening wordt op prijs gesteld, hoor! Wees niet al te genadeloos; we zijn maar eenvoudige, nederige Noorderlingen. :Y)
pi_99478334
Wanden 9003 houden bij zo'n vloer. Meubels donkere kleuren houden en terughoudend. Mijn mening.
pi_99478413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

Wees niet al te genadeloos
Ik ben toch lief in dit draadje? O-)
pi_99478453
In de woonkamer blijven de wanden vermoedelijk wel wit. In de overige ruimtes kan ik het niet laten toch kleur ertegenaan te gooien. :+
pi_99478488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben toch lief in dit draadje? O-)
Ja hoor! Ik durfde alleen niet de Ikeabank te plaatsen.
pi_99478706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
In de woonkamer blijven de wanden vermoedelijk wel wit. In de overige ruimtes kan ik het niet laten toch kleur ertegenaan te gooien. :+
1 wand maximaal, dat is dan mijn advies. Maar dan moet de vloer natuurlijk niet meer de aandacht trekken. Als je voor laminaat gaat zou ik 1 muur in een zeer felle kleur nemen zodat niemand naar het laminaat kijkt ;).

En ik herhaal nog maar eens: 9003. Maak niet de fout om voor dat grauwe 9010 te gaan...
pi_99478853
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

Ja hoor! Ik durfde alleen niet de Ikeabank te plaatsen.
Terecht. Die hebben nl. geen banken waar iemand met een verrotte rug fatsoenlijk in kan zitten. En ik zou maar eens op bezoek komen... ;)

Sowieso altijd mijn advies: ga goed proefzitten. Een bank moet leuk staan, maar geweldig zitten.
pi_99478930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Terecht. Die hebben nl. geen banken waar iemand met een verrotte rug fatsoenlijk in kan zitten. En ik zou maar eens op bezoek komen... ;)

Sowieso altijd mijn advies: ga goed proefzitten. Een bank moet leuk staan, maar geweldig zitten.
Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank. :o

Werk je in een bankenzaak?
pi_99479337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank. :o
Kan. Niet iedereen vind hetzelfde fijn zitten. Ikea banken (en bedden) zijn vaak heel zacht. Voor mij is dat funest.

(en ik hou niet zo van de uitstraling van de gemiddelde Ikeabank, al was het maar omdat het stof is en ik ben van het leer)

quote:
Werk je in een bankenzaak?
Nee, ik heb op mijn 24e een zeer zware rugblessure opgelopen en dus let ik heel erg op zitcomfort. Een slechte zetel en na een half uur loop ik als een oude man. Letterlijk!
pi_99479735
Onze Ikeabank zit vrij hard en heeft ook een redelijke rugondersteuning. Maar ik kan me goed voorstellen dat je hogere eisen hebt als je lichaam dat vereist. Mijn zithouding is sowieso 9 van de 10 keer suboptimaal.
pi_99479865
Welke is het? Als ik er weer eens ben wil ik dan eens proefzitten. Niet dat ik denk dat ik er dan meteen een ga nemen (ik heb net drie banken gekocht, dus het is weer even welletjes), maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
pi_99479978
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.

De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter. En doordat de stof grijs is met een klein bruin werkje zie je ook niet elke vlek.
pi_99480004
hoho, ektorp, zit echt fijn :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:14:41 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_99480005
DS4 Claudia en ik hebben allebei een bank die helaas niet meer in het assortiment zit.

Claudia, heb jij de plus versie van die planner? ik zie allemaal dingen zoals de keuken etc die ik helemaal niet kan vinden in het programma.

Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur. Bijvoorbeeld bij de bank ofzo.
pi_99480183
Nee, ik heb geen plusversie!

Een muur met accentkleur is in de woonkamer denk ik too much. We hebben ook nog een rode stoel en dat merkwaardige schilderij.
pi_99480200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt. ;)

Jammer, ik had het graag eens gevoeld.

quote:
De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter.
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn. ;)

(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
pi_99480301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef mefke79 het volgende:

Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur.
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
pi_99480384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
pi_99480432
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?

Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetair is dat gewoon niet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zitkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 14-07-2011 22:34:24 ]
pi_99480537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt. ;)
Ze blijven lonken! De Ikea is ook zo geweldig goedkoop. :+

quote:
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn. ;)

(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
Ik weet er alles van! Ik heb te veel uren van mijn leven verspild aan het stofzuigen van een ander bankje... We hadden ooit drie katten en daarna 1 kat en een héél harige hond. :X
pi_99480558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
Nou ben ik redelijk allergisch voor gekleurde muren, omdat het in verreweg de meeste gevallen een heel onrustig beeld geeft, dus ik wil het echt in een seconde op kunnen lossen.

Maar bovendien: echt mooi behang kan een veel leuker effect geven.
pi_99480668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?
Ik vind kleuren niet zo moeilijk. Als het huis eenmaal opgeleverd is ken ik het zo goed dat ik wel weet waar ik welke kleur wil hebben. Zoiets als een vloer of keuken vind ik veel moeilijker; die sloop je er niet meer uit.

quote:
Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetaur is dat gewoonniet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zutkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.
Oh, de Tylosand ziet er ook leuk uit! Die zit zeker niet meer in de collectie?
pi_99480672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

De Ikea is ook zo geweldig goedkoop.
Dat de Ikea goedkoop is wil ik wel bevestigen. Maar verder ga ik niet. ;)
pi_99480983
Ik ben echt een muts met kleuren op de muur en R. ook :') maar wij hebben een vrij neutrale vloer en geen nieuwbouw huis. Hele andere uitgangspunten dus.

Ik vond de Kivik (dat is de bank van jou foto toch?) Qua zit wat tegenvallen. Vind m wel heel leuk.
pi_99481508
Het is heel eenvoudig hoe het hier met kleuren gaat: ik bepaal en ik verf. :+ Mijn lief heeft er echt geen kijk op. Hij heeft voor ons huidige appartement een kleur groen voor in de werkkamer uitgezocht en ik kreeg er al meteen hoofdpijn van. Hij heeft bovendien een bloedhekel aan verven en ik vind het een leuk klusje. (Al gaan we het deze keer dus uitbesteden; ik heb er geen tijd voor en wil de kindjes niet te veel missen.)

Overigens heb ik hier wel een beetje een kleurflater begaan, namelijk in het toilet. Ik vond de kleur Azuurst van Flexa zo mooi, maar het combineert voor geen meter met het kunstlicht in het toilet. Gek genoeg krijg ik er wel vaak complimenten over.
pi_99481856
Grappig, wij hadden Azuurst voor onze klerenkamer (nu de babykamer) dat was ook geen succes.. daar is toen gelijk wit overheen gegaan.

R. en ik zijn beiden gelijk daarin in kleurkeuzes enzo. Maar hij is dan ook een klusser en hij heeft er ook kijk op (hij heeft zelfstandig de kleur roze voor Mette's kamer gekozen, ik was best trots op hem).
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:55:01 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_99482349
Behangpanelen zijn ook leuk, maar soms is een hele muur gewoon mooier. Ik heb gewoon beide, ligt aan de ruimte.
pi_99482742
Claudia ik vind je vloer mooi!

ikea is en goedkoop (= ideaal voor student). meubels in mn studentenkamertje zijn bijna allemaal ikea. nadeel vind ik dat je al je ikea meubels bij ook bij veel mensen thuis ziet.
en de banken zitten inderdaad voor geen meter. mijn bank is een stevige leren zitbank met hoge rugleuning, daar kan DS4 vast wel lekker op zitten (van marktplaats dat dan weer wel).
pi_99539951
Wij hebben vandaag de eerste kijkdag gehad. Het was erg leuk! We hebben een aantal buren ontmoet en wat opviel is dat ze zo'n beetje allemaal kinderen hebben in de leeftijdscategorie 1-4 jaar. Het waren leuke, nette mensen. Mensen zoals wij, zeg maar. :+

De algehele indruk van de straat is heel goed. Het wordt een ongelooflijk brede straat en ik zie het al helemaal voor me, met kindjes die bij elkaar in de voortuin spelen. Het is een leuke plek met een prettige sfeer; ik had nu al het gevoel van 'ons buurtje'. Fijn is dat, vooral omdat de pont naar Amsterdam Centraal op ongeveer 10 minuten fietsafstand ligt! Je bent echt uit de stad maar er ook heel dichtbij.

Het huis zelf is geweldig. Het is op zich een weinig spectaculaire rijtjeswoning, maar we gaan er er zó op vooruit in vergelijking met onze huidige woning. Meer ruimte, veel licht. Met name de zolderruimte was een aangename verrassing. Die voelde veel groter en was veel lichter dan we verwacht hadden.

De foto's zijn wat grauw maar geven een redelijke indruk. De ingang van het bouwterrein:

De woningen van de voorkant bekeken. Vooral de hoekhuizen zijn fraai, vind ik, en die hebben zo'n grote zolderruimte dat het wel een kerk lijkt! Ook hebben de hoekhuizen een uitbouw aan de zijkant met een flink aantal ramen. Nu waren de hoekwoningen voor ons geen optie, want ze waren behoorlijk duurder - we wilden zo laag mogelijke maandlasten - en ze waren bovendien al vergeven. Maar we zijn wel érg jaloers!

Keuken, woonkamer en gang vanuit de voordeur bekeken. Het muurtje dat de gang van keuken en woonkamer scheidt zit er nog niet in:

De woonkamer bekeken vanuit de keuken:

De hal en keuken bekeken vanuit de woonkamer:

De eerste verdieping met links de badkamer en rechts de toekomstige kamer van Ivan:

Het uitzicht vanuit de voorkant van het huis:

Het formaat van de badkamer viel toch tegen :o :

Onze slaapkamer links en rechts de toekomstige kamer van Lena:

Het uitzicht vanuit de achterkant van het huis:

De zolderruimte was erg lastig om goed op de foto te krijgen (ik had Ivan op m'n rug en de schuine wanden zaten wat in de weg). De linkerkant (aan de achterkant van de woning):

Nog een keer de linkerkant:

De rechterkant (aan de voorkant van de woning):

Deze foto laat een beetje zien hoe breed de straat wordt:

De achterkant van de woningen (je ziet rechts een woning waar ze voor een uitbouw hebben gekozen en er is ook een woning met dakkapel):

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 16-07-2011 14:21:17 ]
pi_99571823
Oh, en we hebben gister van de aannemer gehoord dat de opleverdatum van de eerste koopwoningen medio november is. Ons huis is een paar weken laten aan de beurt, waarschijnlijk begin december.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:44:28 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_99572073
Ziet er prima uit Claudia!
En maak je over de badkamer geen zorgen, ik weet nog dat ik em echt veel en veel te klein vond toen ie leeg was, maar met alles er in was het gewoon prima. En begin december klinkt prima, toch?
pi_99572127
oh wow, wat zijn ze al ver, Claudia
ik moest vrijdag nog aan je denken toen ik bij mijn broer in Noord was

Ziet er goed uit zeg!
pi_99587796
Wow, leuk hoor! Mooie huizen!
pi_99587928
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is. En je hebt in ieder geval wel een fijn groot raam in de badkamer!
pi_99588348
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben. :+ Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.

En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden. :Y)
pi_99588616
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben. :+ Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.

En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden. :Y)
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
pi_99588658
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:19 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
pi_99589333
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
OK, het douchen in bad verklaart het.. ik vroeg me af hoe je zowel een douche als een bad in die ruimte kon krijgen.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:05:42 #131
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99591071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o In onze badkamer past geeneens een bad. Ook niet als we erin zouden gaan douchen :+ Een raam in de badkamer lijkt me ook geweldig. Lekker luchten O+
pi_99591638
Leuk Claudia!!! Het heeft heel veel van ons "oude" huis, dat was ook nieuwbouw, en daar hebben we heerlijk gewoond!
En dat het klein lijkt, dat hadden wij toen ook, gelijk al, toen het was uitgegraven....maar viel toen 100% mee.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99593595
Ik ben wat ideeën aan het verzamelen voor de kinderkamers. De Ikea is een aardige inspiratiebron!

In Ivans kamer komt een soort bureautje uit de Stuva-serie van de Ikea:

Dit vind ik een erg leuk idee, een schilderijhouder gebruiken om de muur in twee te delen. Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'. Dit wil ik ook in Ivans kamer gaan doen en in de wissellijsten wil ik natuurgetrouwe plaatjes van dieren stoppen:

En dit vind ik ook een leuk idee, een spiegel met een paar haakjes op de kinderkamer. Dat ga ik in ieder geval in Ivans kamer doen:

In Lena's kamer wil ik een soort bedbankje voor onder het raam. Dat is toch de droom van elk meisje? Ik denk dat het het handigst is om dit zelf te (laten) maken. Onderin bakken, bovenop een matrasje (daar kan later misschien een vriendinnetje op slapen) en dan wat kussens erbij. Ik vind het ook een leuk idee om aan weerszijden kastjes/plankjes op te hangen.

Dat laatste plaatje is trouwens niet van de Ikea.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:59:44 #134
100412 mefke79
komt goed!
pi_99593930
Claudia, hier ook behoorlijk wat ikea kinder-spul in de kamers. 1 tip: die krukjes zijn ondingen. Driekus kiept er telkens vanaf, hij wil er dan op gaan zitten en dan schuiven ze naar achteren.
Zo'n bedbank is heel tof! Volgens mij heeft/had ikea die ook in het assortiment.
En het stuva-bureautje/speelbak staat sinds kort hier in de woonkamer, bevalt ook prima.
pi_99594084
Ik kan op de Ikea-site geen bedbank vinden?
pi_99594345
Deze zou trouwens precies passen. :o

zondag 17 juli 2011 @ 22:06:09 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99594353
Claudia voor originele bankjes, bureautjes en tafeltjes kun je ook terecht bij neef louis. Om de ikea-sfeer wat te doorbreken :)
pi_99594469
dat bedbankje O+
idee van de schilderijhouder vind ik ook erg leuk
pi_99594665
Oh, ik heb van Ikea wél een bedbank gevonden!

zondag 17 juli 2011 @ 22:16:02 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99594893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.

En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
Projectvloerbedekking is toch vast wel breder te krijgen? al vraag ik me af of je zo'n bedrijf bereid krijgt een relatief klein stukje te leveren....

http://www.upofloor.com/upofloor_en zoiets bijvoorbeeld?? ik weet niet of het echt breder is hoor, maar dat leek me...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99594983
Wat een leuke ideetjes allemaal Claudia!
Die Stuva serie is ook echt heel leuk vind ik!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99599060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Sleeve het volgende:
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is.
Dat is zeker waar. Ik weet nog dat ik in het begin dacht dat we toch wel een vrij kleine woning kregen... Nu alle wanden staan valt dat wel mee zeg maar. ;)
pi_99601275

Ik denk dat dit de beste opstelling is. Vond het idee met de tafel in de lengte ook erg leuk maar ik denk dat je je ongelofelijk gaat irriteren aan de ruimte die je hebt om rond de tafel te lopen.

Je zou je bank nog een stukje van de muur kunnen trekken zodat ie iets meer in de ruimte komt te staan en de ruimte achter je bank kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een sidetable of een plank achter de bank waarop je accessoires kwijt kan of een stapeltje boeken of iets dergelijks.

Dit is niet de meest geweldige foto maar je ziet dat er achter die bank nog iets gebeurd. En je bank komt zo iets de kamer in zonder dat je ruimte verliest.

Je boekenkast idee is geweldig en ik moest meteen denken aan de Besta serie van Ikea. Je zou de kastjes bovenin door kunnen laten lopen boven de eettafel.

Besta heeft ook kasten die je aan de muur kan ophangen en je zou dan bijvoorbeeld kunnen kiezen om ze iets van de vloer af te hangen en er een kastje of 2 tussen uit te laten maar wel het bovenblad laten doorlopen waar je dan bijvoorbeeld 2 poefjes of stoeltjes neerzet, zodat je kindjes daar een soort van bureautje hebben.

Wil je dat bureautje niet in het zicht inclusief al het speelgoed dan zou je met de schuifdeuren van Besta het bureautje kunnen wegwerken.

I.p.v. poefjes of stoeltjes kun je ook kiezen voor 2 houten kubussen op wieltjes bijvoorbeeld die je zowel als salontafel of bijzettafeltje kan gebruiken en als krukje. Een kussentje erop en klaar! :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99602328
Schiet nu op zeg claudia! Leuk hoor om te volgen!
  maandag 18 juli 2011 @ 12:16:27 #145
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99614284
:o Waarom heb ik hier nooit meegelezen Claudia? Shame on me! :@

Ik ga alles nog eens op mijn gemakkie lezen, maar ik ben nu al verliefd op de Rosemary Green! O+
pi_99614497
Die Stuva serie is leuk!! Ik heb zelf ook getwijfeld over zo'n 'burootje' voor mijn kleuter, maar uiteindelijk niet gedaan. Ze heeft nog nooit gezeten aan het tafeltje met stoeltje dat we voor haar hebben. Ze zit altijd op de grond op haar kamer. Een leuk kleed is ook echt heerlijk voor die kleintjes.
O, en een bedbankje voor je meisje! Leuk!
Wij hebben Lifetime bedden. Ik dacht: meteeen investeren in een bed dat voor altijd (of in ieder geval heel lang) meekan.
Met een meidenkwartet
pi_99614717
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft :{w

Anyway hij vond de woning gelukkig ruimer dan gedacht. Badkamer hier ook klein en wij hebben zelfs de badkamer vergroot. En hij vond de woning erg licht en de buurt superleuk. Hij was er met een vriend die zijn kind ook mee had. Ze waren dus een gezellig koppeltje :+

Over 4 maanden wordt de woning al opgeleverd! Als je het zo zegt dan is het echt al snel!! Wij moeten ook snel de kleur van de vloer uitzoeken. En de muren gaan we denk ik voor nu wit verven en her en der een wandje behangen.
pi_99615564
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:

Ik kan het me helemaal voorstellen.
Ik woon nu ook in een Amsterdamse huurwoning.
De bouw van ons huis in Amsterdam Noord begint pas in september.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 14:16:51 #149
5428 crew  miss_sly
pi_99618445
Wat een leuke ideeen voor de kinderkamers, Claudia! Dat idee van de muren qua hoogte in tweeen delen vind ik een goede! Die ga ik er hier zeker in brengen. Met onze hoge muren is dat voor zo'n klein meisje natuurlijk helemaal top. En ook je idee van de bedbank onder het raam! Goed plan, nooit over nagedacht dat dat een optie zou kunnen zijn.

Oplevering dus waarschijnlijk ergens in december he? Dan is de tijd toch wel echt heel erg snel gegaan! Op de foto's zien de huizen er in ieder geval leuk uit en ook lucht en ruim.
pi_99618616
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'.
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?

(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog :@ )
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 14:25:29 #151
5428 crew  miss_sly
pi_99618717
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kinderen zijn natuurlijk een stuk korter en leven gewoon op de onderste helft. Iets ophangen tbv je kind is dan ook handiger op kind-hoogte en niet op volwassenen-hoogte. Al sje op je hurken gaat zitten en je kijkt omhoog, kun jij dan goed zien wat er vanaf halverwege de muur omhoog hangt?
pi_99618792
O, de aankleding moet op kindhoogte... Dat kan altijd geregeld worden natuurlijk.
pi_99623695
Cyan, dankjewel voor je tips! Ik ga in ieder geval de bank iets naar voren zetten en er een plankje of zo achter zetten. We hebben nu vaak net te weinig plek om een glas drinken neer te zetten of zo, dus het zou ook nog eens heel praktisch zijn.

Je kast-idee vind ik heel goed! Wickie kwam al eens eerder met zo'n soort idee in deel 1. Het zou zoiets kunnen worden:

Op een van de lage kastjes zou de tv kunnen staan, tussen de lage kastjes in zou een zwevend plankje kunnen met twee stoeltjes eronder voor de kinderen, en aan de rechterkant zou de tafel staan, haaks op de muur.

Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+ In principe ga ik die eerst meeverhuizen en als we er eenmaal wonen besluiten we wat we aan de definitieve indeling doen. Dat blijft toch te abstract zo.
pi_99623862
quote:
17s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef loeszie het volgende:
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft :{w
Haha, ik heb er wel op gelet. Ik denk dat hij er later was dan wij. Wij waren er om half 11 stipt omdat Ivan op tijd naar bed moest in verband met een afspraak later op die dag. Jullie buren aan de andere kant heb ik niet gezien, maar de mensen op de hoek wel.

Ga je alle wanden behangen?
pi_99624054
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet zelf ook in je huis leven, hè? Hoge plafonds zijn nou eenmaal prachtig. Maar ik vind het op de kinderkamer wel aardig om alles iets meer naar kindproporties terug te brengen. De wereld is al zo groot als je zelf nog klein bent. Ga maar eens door je huis kruipen. :Y) Dat vind ik ook het aardige aan die Stuva-serie van de Ikea: de kasten zijn minder hoog dan reguliere kasten. Dat levert je misschien niet de opbergruimte op die je nodig hebt, maar het is naar mijn idee wel heel prettig voor een kind.
pi_99624393
We gaan in de woonkamer 1 wand behangen waar ons dressoir komt te staan. Ik denk dat we die in het nisje gaan zetten. Onze keuken is de standaardindeling dus onze eettafel komt in de keuken te staan. Boven in de slaapkamers ook 1 wand behang. Verder alles schilderen denk ik.

Wie weet kunnen we einde van het jaar al in ons huis! Maar we willen dit keer wel goed de tijd nemen om alles mooi af te werken voordat we gaan verhuizen. In ons vorige huis hebben we alles (behalve schilderen) in 1,5 week gedaan omdat we daarna op vakantie gingen :')
pi_99624963
Denk je dat dat kan, alleen nog een laagje verf tegen de muur?

Ik denk trouwens dat wij 2 maanden uittrekken.
pi_99625126
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+
Marktplaats is your best friend :P ;)
pi_99625390
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen :')

Ik denk ook dat we op 2 maanden uitkomen hoor. Maar we willen graag op vakantie in februari. Dit jaar zit een echte lange vakantie er niet in. We moeten even sparen voor het huis. Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
pi_99625861
Ook voor de tuin, het loont heel erg om op marktplaats te zoeken naar tegels enz.
Zeker als je niet een heel groot oppervlakte hoeft te leggen. Mensen hebben vaak te veel besteld of mensen die hele mooie tuintegels de deur uit doen (in dat geval van de zomer even de hogedrukspuit eroverheen en klaar is kees, weer als nieuw).

Wij hebben in onze tuin alleen maar gratis tegels liggen (wel gewone tegels, maar dat past het beste bij alle buurtuinen, hele strakke nieuwe tegels hadden echt niet gestaan)
Een grasmatje is ook niet zo duur en je kan het ook zelfs zaaien, heb inmiddels gezien dat dat binnen een paar weken toch een mooi grasmatje oplevert. Planten kunnen behoorlijk prijzig worden. Ga daarvoor niet naar een standaard tuinwinkel, maar kijk ook eens bij tuinders in de polder. Daar kan je vaak je planten voor heel wat minder geld aanschaffen.

Oja wat wel geld kost... grond en zand... Ik weet niet hoe dat zit bij een nieuwbouw woning, of je nog veel nodig zal hebben. Wij hebben 6 kuub grond en 6kuub zand nodig gehad om de boel op te hogen en te egaliseren.
(en dan ben je alles behalve blij met een oud huis zonder achterom... alles moest met kruiwagens door het huis heen..)
pi_99626376
quote:
17s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:01 schreef loeszie het volgende:
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen :')
Wat goed dat ze dat zelf gaan doen! Wij hebben ons voorgenomen om niets zelf te doen. :+ Wij laten het ook gewoon stuccen, hoor, ondanks al die waarschuwingen voor vocht in de muren van nieuwbouwwoningen. Je moet toch iets.

quote:
Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
De tuin is het enige waar ik niet heel erg concreet over heb nagedacht. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dezelfde schutting willen waardoor we groot in kunnen kopen en relatief voordelig uit kunnen zijn. Ik wil sowieso gras in de tuin, en over het bestraten moet ik nog nadenken. Dat doe je niet zomaar even zelf als je er geen verstand van hebt.

Wij stoppen trouwens ons spaargeld in al dit soort zaken. Zijn we daar ook eindelijk vanaf. :')
pi_99626436
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
  maandag 18 juli 2011 @ 17:31:21 #163
306586 Draadjes
draadloos
pi_99626539
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Ik heb je topic ook gevonden, leuk dat je alles zo bij houdt! Volgens mij wordt het heel mooi straks :D

Graszoden kun je het hele jaar door leggen, behalve als het vriest (maar dan worden ze ook niet geoogst geloof ik).
pi_99626739
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal het even voor je navragen, maar mijn reactie was hetzelfde als die van Draadjes, zolang het maar niet vriest volgens mij. Dan zullen ze niet aanhechten. Het leggen van graszoden is echt zoooo ontzettend makkelijk :)
Maar als je de boel toch uitbesteed kan je dat beter gelijk mee laten doen. Zoek gewoon wat hoveniers in de buurt en vraag eens wat offertes aan. Zet het anders op Werkspot, dan heb je gelijk een idee hoeveel je kwijt bent voor de manuren.
Het lijkt mij wel prettig gelijk de tuin te laten doen, dan heb je het maar gehad.

Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
pi_99626788
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet. :Y) En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!

't Wordt gezellig hier. c_/
pi_99626883
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef wickie het volgende:
Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
Er zijn ook dingen waar ik nu pas aan denk, juist door er hier wat vaker over te posten. Zo hadden we voor onze huidige woning al marmoleum op het oog, maar toen had ik nog geen idee van dat 2 meter/4 meter-gedoe. Waarschijnlijk zou ik de vloer gewoon hebben laten leggen om het daarna pas te ontdekken. :+

Marmoleum is het toen uiteindelijk niet geworden omdat het niet mocht in ons appartement.
pi_99626912
Bestraten zou ik inderdaad laten doen door iemand die het vaker heeft gedaan en weet wat hij doet. Wij hebben het bij ons samen met mijn broer en een vriend van hem (die ik ook weer ken van vroeger) gedaan. Hij is als hovenier opgeleid. Het is nogal een werk alles te egaliseren en de tegels dan ook weer mooi ge-egaliseert te leggen zeg maar. Dat is best wel even een werkje (tenminste bij ons, want onze tuin liep scheef af).

Maar we hebben later dus het gras zelf gedaan en dat was echt kinderwerk. En mijn broer is mijn persoonlijke tuinman :P
pi_99627111
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:49:00 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99627147
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
Heb je daar al ideeën over?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99627162
Note to self: binnenkort eens bij Neef Louis gaan kijken.
pi_99627222
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je daar al ideeën over?
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:59:47 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99627545
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.

pi_99629079
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 18:41:16 ]
pi_99632049
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef k_man het volgende:
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt? :)
Ik moet nog advies inwinnen bij de stucadoor, maar een jaar wachten zit er niet in. Als we er eenmaal wonen komt het er niet meer van. Ik wil best een paar weken wachten, maar of dat nou veel uitmaakt?
pi_99632100
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.

[ afbeelding ]
Oh, die ziet er wel heel mooi en comfortabel uit! We hebben helaas niet erg veel ruimte.
pi_99633012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet. :Y) En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!

't Wordt gezellig hier. c_/
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee. Kijk eens rond op werkspot wat bij jullie in de buurt de prijzen zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99633906
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
pi_99633931
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:06 schreef sigme het volgende:

Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee.
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
pi_99634226
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
pi_99634233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
Voor werk binnenshuis waar je echt op zit te wachten zou ik het ook niet klus voor klus zo gaan aanbesteden. Maar voor zoiets als de tuin kan het inderdaad heel goed.
Onze strater werd niet eens boos vandaag toen ik 'm moest afbellen omdat alles in de rioolsoep loopt.
pi_99634255
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
Welk principe is dat?
pi_99634370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
pi_99634372
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
pi_99634387
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
pi_99634426
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef sigme het volgende:

Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
Helemaal terecht, want die hebben toch veel te veel geld en het zijn een stel ongezellige nerds bij elkaar!
pi_99634451
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:

Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
Heel goed! Dat laatste dan...
pi_99634485
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

En mij valt het tegen. :o Dat is alleen het arbeidsloon?

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
pi_99634553
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
Luxeproblemen..

Wij hebben onze mandelige buren in kennis gesteld van onze plannen, en eentje daarvan heeft aangeboden om ook wat mee te betalen. Dus betalen wij meer m2 dan wij eigenlijk hebben..

Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
pi_99634555
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

Ja.

quote:
Is het goedkoper als je het niet helemaal laat betegelen? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Of het goedkoper is om het niet te bestraten hangt af van het alternatief...
pi_99634649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef sigme het volgende:

Luxeproblemen..
Ja, maar luxeproblemen zijn ook problemen!

quote:
Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
Ik weet niet of dat veel gaat schelen. Ik heb niet de indruk dat de bestraters heel erg verlegen zitten om werk. Maar dat kan natuurlijk regioafhankelijk zijn.
pi_99634729
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Ja, arbeidsloon voor aanbrengen, stellen en afreien toplaagje zand, intrillen, bestraten.
Zwart kost 't minder.

Vandaag heeft mijn moeder 10 kuub gebroken puin laten bezorgen. Da's ook best mooi, en 10 kuub kost 400 euro.
pi_99634764
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
pi_99634845
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
pi_99634919
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Gras is iig veel goedkoper, met name als je het zelf doet.

Maar vergeet de kosten van het grondwerk niet (ook al is dat niet duur, het moet wel gebeuren natuurlijk).
pi_99634965
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
  maandag 18 juli 2011 @ 20:46:18 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
pi_99635039
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?

Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
pi_99635123
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:45 schreef DS4 het volgende:

Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten. Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten. :Y)

Note to self: waterpas kopen. We hebben in ons huidige appartement alles op 'gevoel' opgehangen. :')
pi_99635166
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
+1 voor zaaien. Dat is de enige manier om een echt sterke grasmat te krijgen. Al het andere kan op zijn best in de buurt er van komen.
pi_99635242
Zaaien is zeker een optie. Ik kan de kinderen wel binnenhouden tot het mooi weer is.

Mijn vader gebruikte altijd grasmatten en mijn herinnering is juist dat dat supermakkelijk was en prima groeide.
pi_99635313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten.
Nee, maar dan kom ik natuurlijk straks wel even met vernietigend commentaar. ;)

quote:
Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten. :Y)
Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.

Niet dat ik iets tegen gras heb, want dat wordt ook de hoofdmoot in onze tuin. Maar dat is omdat ik ruimte wil hebben om een balletje te kunnen trappen.
pi_99635334
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
Ach, het is sowieso een lullig tuintje. 8-) Het is trouwens wel een idee, een stukje met rubber tegels. Is er iets op tegen om een schommel of glijbaam op gras te zetten? Staat dat niet stabiel genoeg?
  maandag 18 juli 2011 @ 20:52:07 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635398
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach, het is sowieso een lullig tuintje. 8-) Het is trouwens wel een idee, een stukje met rubber tegels. Is er iets op tegen om een schommel of glijbaam op gras te zetten? Staat dat niet stabiel genoeg?
Grasvlekken en slijtage van je gazon.

Speeltoestellen zet je sowieso niet op gras, maar moet je flink verankeren in de grond.
pi_99635402
Rubberen tegels? Waarom? Mogen kinderen niet meer leren dat vallen pijn doet ofzo?
  maandag 18 juli 2011 @ 20:52:48 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635438
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef DS4 het volgende:
Rubberen tegels? Waarom? Mogen kinderen niet meer leren dat vallen pijn doet ofzo?
Want dat kan alleen maar in de tuin?
pi_99635441
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef DS4 het volgende:

Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.
Suggesties voor planten zijn zeker handig! Op ons balkon heerst het 'survival of the fittest'-principe: in de zomer krijgen ze weinig water, in de winter geen water en ze worden bij vorst niet binnengehaald. De planten die overleven mogen blijven.

Ik zie nu pas dat je zelf ook een topic hebt! Even checken. Ik ben wel benieuwd naar je tuinplannen.
pi_99635525
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Lienekien het volgende:

Want dat kan alleen maar in de tuin?
Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.
pi_99635539
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Lienekien het volgende:

Grasvlekken en slijtage van je gazon.

Speeltoestellen zet je sowieso niet op gras, maar moet je flink verankeren in de grond.
Oh, dan is de oplossing heel simpel: geen speeltoestellen. :')

Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten? :o Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
pi_99635576
quote:
11s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zie nu pas dat je zelf ook een topic hebt! Even checken. Ik ben wel benieuwd naar je tuinplannen.
Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.

Stay tuned! ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:55:44 #210
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99635604
Er zijn van die rubber tegels met gaten erin, groeit er wel gras, maar krijg je niet zo'n slijtplek onder je schommel. Wij hebben echt twee mega-gaten van het weet ik veel waarvan...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99635615
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.
Daar ben ik het op zich mee eens, maar de grote risico's vermijd ik liever wel. Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.
pi_99635628
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten? :o Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
Speelgras kopen en inzaaien. Dat is het sterkst. En ook dat kan stuk natuurlijk, zie het 16 metergebied bij voetbalvelden.
pi_99635659
quote:

[..]

Als die rotmatjes op een of andere manier boven het gras uitkomen steken halen je bloedjes van kinderen er hun knietjes aan open :).
pi_99635680
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Er zijn van die rubber tegels met gaten erin, groeit er wel gras, maar krijg je niet zo'n slijtplek onder je schommel. Wij hebben echt twee mega-gaten van het weet ik veel waarvan...
De trampoline?

Da's best een aardige oplossing voor de tuininrichting: we zetten er gewoon één trampoline in. Klaar. :Y)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:58:07 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99635730
Nee, onder de schommel. Blijkbaar remmen ze zo een kuil onder je gazon. Of afzetten. Geen idee. maar een kuil is het. keer twee, want rekstok en schommel.
pi_99635737
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.
Ja, ik weet anders dat ik als klein DS4-tje gewoon de trap als klimrek heb gebruikt en dat ik tijden had dat ik de neiging had om hangend aan de traptreden naar beneden te gaan.

Ja, ik ben raar, altijd geweest. Maar wel overleefd en het valt best mee met de littekens, die overigens allemaal te herleiden zijn naar het voetbal.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:58:16 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635741
quote:

[..]

Nou ja, bij een schommel of glijbaan heb je natuurlijk plekken die extra te lijden hebben.

Kinderen - gazon - ballen. Ik zou ook maar niet te ambitieus zijn met tuinplanten.

Zandbak?
pi_99635979
Ik kan ze wel leren om van de planten af te blijven.

Een zandbak komt er ook! In de voortuin. Ik zal wel even een plaatje uploaden. Speeltoetstellen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik heb zo'n idee dat ze die al heel gauw ontgroeid zijn. Bovendien ligt er een speeltuintje op zo'n 20 meter afstand van ons huis.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:07:41 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99636336
Nou, mijn jongens schommelen nog steeds veel. En trampoline springen. ding staat er al 10 jaar. Zijn investering meer dan waard! aan het einde hebben we zo'n "hangzak" van Ikea met een luchtkussen erin.

En ook 20 meter verder een speeltuin. Maar soms heb ik geen zin om daar bij te zitten. Dus dan thuis. Nu hoeft dat niet meer, bijzitten, maar goed. Ze schommelen nog steeds dagelijks.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:09:50 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99636487
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogen ;).

Wij hebben ons tuinplan trouwens laten maken door een (nu afgestudeerde) student Tuin- en Landschapsinrichting, voor weinig! Hij helpt straks ook met de plantjes want daar hoef ik niet eens aan te beginnen :@ .
pi_99636951
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, mijn jongens schommelen nog steeds veel. En trampoline springen. ding staat er al 10 jaar. Zijn investering meer dan waard! aan het einde hebben we zo'n "hangzak" van Ikea met een luchtkussen erin.

En ook 20 meter verder een speeltuin. Maar soms heb ik geen zin om daar bij te zitten. Dus dan thuis. Nu hoeft dat niet meer, bijzitten, maar goed. Ze schommelen nog steeds dagelijks.
Goed om te weten! Ik heb geen zin om mijn dagen te slijten in een speeltuin in Amsterdam-Noord. :Y)

Het zou wel een aardig cadeau zijn voor Ivans tweede verjaardag, een glijbaan of schommel. Een schommel lijkt me leuker.
pi_99637050
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:09 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogen ;).

Wij hebben ons tuinplan trouwens laten maken door een (nu afgestudeerde) student Tuin- en Landschapsinrichting, voor weinig! Hij helpt straks ook met de plantjes want daar hoef ik niet eens aan te beginnen :@ .
Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?

Ik kijk er erg naar uit om je huis (en tuin!) te bewonderen. Mijn lief heeft vandaag het nieuws dat we naar Tukkerland gaan met enige schrik vernomen. Ik hoorde nog een 'weet je wel hoe vér dat is!' voor ik hem de mond snoerde. :Y) Leuk uitje, gratis koffie, niet zeuren.
pi_99637200
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:

Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.

Stay tuned! ;)
Done!
  maandag 18 juli 2011 @ 21:25:15 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99637350
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?

Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.

Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_99637406
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:

(egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
Dat ligt aan de voorbereiding.
pi_99637627
Ik zou ook zaaien overigens, is het helemaal goedkoop en ik heb nu het idee dat dat gras veel stabieler is dan de graszoden die we hadden gelegd.

Een oud collega van me heeft een vergelijkbare tuin als die van jullie en die is heel simpel maar heel gezellig. Ik zal het eens uitrekenen voor je. Ik heb over anderhalve week verlof :)

Ik zal ook vragen of hij misschien nog een fotootje heeft liggen.

Hoe is jullie tuin gelegen en aan welke kant staat het schuurtje? (voor de tekening)

Qua simpele tegels, gewoon mooie strakke, gladde betontegels, maar dan donkergrijs of zwart? Je hebt ze ook in grotere formaten, dat is ook mooi. Zijn ook niet heel erg duur.
pi_99637634
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
Dat gras zit ingegroeid in een fijn flexibel plastic netje. Daardoor is het op te rollen zonder scheuren, en uit te rollen etc. Dat netje is gewoonlijk groen, en meestal zie je er niks van. Totdat je erdoorheen moet graven. Of je gras doodgaat.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:57 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99637802
Je kunt ook graszoden krijgen zonder plastic matje erin.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:35:27 #229
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99637858
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?

Ik kijk er erg naar uit om je huis (en tuin!) te bewonderen. Mijn lief heeft vandaag het nieuws dat we naar Tukkerland gaan met enige schrik vernomen. Ik hoorde nog een 'weet je wel hoe vér dat is!' voor ik hem de mond snoerde. :Y) Leuk uitje, gratis koffie, niet zeuren.
:D Als je maar genoeg water en warme dekens meeneemt issie er misschien wat geruster op ;). Ik vind het ook erg leuk dat jullie komen! *O*

Onze tuin is 17m x 8,5m excl. de schuur (8,5 x 4) waar de veranda aan is gebouwd. Is inderdaad groter. Maar ik houd ook van strak en niet al teveel poespas voor een tuin. Wij zijn voor de graszoden straks overigens 5 euro per m2 kwijt incl. het leggen en voorbereidende werkzaamheden. Viel mij echt enorm mee!
pi_99638591
wickie, ik ben heel benieuwd naar een foto! Floorplanner werkte even niet mee, maar ik heb er iets van kunnen maken. Ik weet de afmetingen niet precies, en de plaats van de deur in de berging weet ik ook niet. Er zit nog een deur in de schutting achterin de achtertuin. De schutting daar wordt volgens mij een soort (lelijk) gaaswerk. Oh, en de achtertuin ligt op het oosten.

Achter:

Voor:

pi_99675244
Claudia had je nou al een stukadoor? Die van ons hadden we voor ons vorige huis ook via werkspot. Topgasten en ze leveren perfect werk af. Vandaar dat we ze dit keer weer inhuren. De tuin ga ik (denk ik) zelf ontwerpen. Ik heb een boek gekocht met allerlei tuinontwerpen en ga daar de leuke dingen uithalen. Qua planten laat ik me wel adviseren. In dat boek staan ook allerlei plantentips, bijv een tuin voor beginners, of de makkelijke tuin. Dat lijkt me wel wat :+

Een kennis van mij is hovenier en ik zag laatst via facebook allerlei mooie foto's voorbij komen dus ik denk dat ik met hem contact opneem voor de tuin. Het is voor ons al ons 2e koophuis dus wil wel wat geld steken in de aanleg van een mooie tuin. Ook op kleine oppervlaktes kun je best veel doen.
pi_99675327
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Cyan, dankjewel voor je tips! Ik ga in ieder geval de bank iets naar voren zetten en er een plankje of zo achter zetten. We hebben nu vaak net te weinig plek om een glas drinken neer te zetten of zo, dus het zou ook nog eens heel praktisch zijn.

Je kast-idee vind ik heel goed! Wickie kwam al eens eerder met zo'n soort idee in deel 1. Het zou zoiets kunnen worden:

[ afbeelding ]

Op een van de lage kastjes zou de tv kunnen staan, tussen de lage kastjes in zou een zwevend plankje kunnen met twee stoeltjes eronder voor de kinderen, en aan de rechterkant zou de tafel staan, haaks op de muur.

Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+ In principe ga ik die eerst meeverhuizen en als we er eenmaal wonen besluiten we wat we aan de definitieve indeling doen. Dat blijft toch te abstract zo.
Graag gedaan! :)

Als je eenmaal in je huis woont merk je vanzelf wel waar je opbergruimte mist en wat handig is. En een kast is natuurlijk zo gekocht!
pi_99675449
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:52 schreef loeszie het volgende:
Claudia had je nou al een stukadoor? Die van ons hadden we voor ons vorige huis ook via werkspot. Topgasten en ze leveren perfect werk af. Vandaar dat we ze dit keer weer inhuren. De tuin ga ik (denk ik) zelf ontwerpen. Ik heb een boek gekocht met allerlei tuinontwerpen en ga daar de leuke dingen uithalen. Qua planten laat ik me wel adviseren. In dat boek staan ook allerlei plantentips, bijv een tuin voor beginners, of de makkelijke tuin. Dat lijkt me wel wat :+

Een kennis van mij is hovenier en ik zag laatst via facebook allerlei mooie foto's voorbij komen dus ik denk dat ik met hem contact opneem voor de tuin. Het is voor ons al ons 2e koophuis dus wil wel wat geld steken in de aanleg van een mooie tuin. Ook op kleine oppervlaktes kun je best veel doen.
De man van een collega van mijn lief - ja ja, volgen jullie het nog? - is stucadoor en we zijn van plan hem in te huren. Het is wel fijn als je weet dat iemand te vertrouwen is.

Hm, nu begin ik toch wat te twijfelen over de tuin. Welk boek heb je gekocht?
pi_99680260
Een tweedehandse bij bol.com handboek nieuwe tuinontwerpen!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:49:00 #235
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99680381
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ligt aan de voorbereiding.
Hier in de buurt ligt dit voornamelijk aan de soort grond en het feit dat er bij ons aan de voorkant een natuurwadi is :')
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:55:16 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_99680703
zo, bijgelezen!

Graszoden: internet is je vriend. Wij hebben ze via internet besteld, die kwamen thuis brengen, prima. En hier zat er geen kunststof matje onder.
Maaar...voor je gaat leggen: word je tuin op dit moment gebruikt om overheen te rijden? Dan zou ik eerst eens heel goed gaan spitten en dan echt diep. Anders leg je gras op aangereden grond en dan krijg je problemen met de afvoer van water (sprak zij uit ervaring helaas). Ook belangrijk is om te weten hoe vlak je tuin is. Wij zaten met een verloop van zeker 30 cm op een afstand van nog geen 2 meter. Daar hebben we dus maar een verhoging van gemaakt.

Tuinstoelen: als je van plan bent houten te nemen, neem dan hele goede. Wij hadden niet zo'n beste kwaliteit, hebben ze nog een keer gebeitst, maar dat mocht niet baten. Nu hebben we onderhoudsvrije aluminium stoelen. Lekker licht ook.

Het straten hebben we deels zelf gedaan, het ophogen van de tuin ook (k*T werk overigens), net als het tuinontwerp.En nee, daar heb ik niet voor gestudeerd, maar ik heb maar gewoon wat getekend en bedacht, kwam ook goed. Ik wil je best nog wat dingen van onze tuin sturen en mee kijken. Wat zeker leuk is:
* klimplanten die bloeien (Dus geen klimop) tegen het gaas. Clematis hebben je in allerlei soorten en als je dan met verschillende bloeitijden rekening houdt, heb je de hele zomer bloemen.
* wij hebben een 'groen geraamte' met buxus en beukenhaag. Simpele planten, twee keer per jaar knippen is genoeg.
* een (vruchten)leiboom. Dan krijg je wel een mooie boom maar neemt ie niet veel ruimte in. Bovendien zien de kinderen dan dat appels/peren oid aan een boom groeien (en niet bij de appie vandaan komen)

Voor speeltoestellen deel ik je mening, met drie speeltuinen binnen 50 meter hebben wij alleen een schommel en een zandbak en dat bevalt prima.

Als je huis droog genoeg is kan je best stucen of spaccen (spuitwerk). Scheuren krijg je in een nieuwbouwhuis uiteindelijk toch wel. Ik heb nog geen huis gezien zonder. Zelfs de buren die eerst een paar jaar gewoon geverfde muren hadden en daarna pas zijn gaan stucen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:00:52 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_99680985
laatste tip vergeten: maak je schuttingen niet te hoog. Hoe hoger hoe meer het gevoel dat je tuin kleiner is. Wij hebben ze maar 180 cm hoog. Net hoog genoeg om de buren niet te zien langslopen, laag genoeg om overheen te kletsen als je dat wilt.
pi_99682573
Fijne tips, mefke! Ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie tuin!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:32:26 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_99682776
ik ga ze morgen even zoeken, staan nog op de camera denk ik.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:14 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_99705385
Onze tuin heeft een omgekeerde T vorm. Voor je beeld: het huis + garage is ongeveer 9 meter en de tuin is op zijn diepst ook 9 meter. De lengte van de ondiepe delen tuin is ongeveer 5 meter. Het grootste gedeelte van de tuin is nu 3 jaar oud, alleen de schuttingen + het terras bij het huis zijn ouder.

1 het diepste gedeelte van de tuin met een extra terras, klimop in een gaashekwerk en een grote plantenbak met oa een druif erin. Aan de pergola hangt ook de schommel.

2 staand op het terras, kijkend naar rechts. De appelleiboom, een hoekje voor de afvalbakken en veel buxus. Dit is een beetje een verloren hoekje, hier gaat waarschijnlijk onze aanbouw komen.

3 vanaf de appelleiboom kijkend naar de linkerhoek van het terras. Hier staat nu de tafel, de zandbak en een konijnenhok. Maar ook weer buxus, twee schermen met clematissen en hoge bakken met hosta's en lavendel.

4 het hoekje met de clematissen nog en keer. De tegen een stukje gaas groeien dus verschillende soorten clematissen, een kamperfoelie en ik heb er nog beukenhaag tussen staan zodat het ook in de winter groen blijft.

5 zelfde hoekje, nu langs de schutting. Groen geraamte van buxus en rode beukenhaag (of haagbeuk, dat weet ik nooit). In de potten hosta's.

Toen de tuin maakten hadden we twee konijnen die los liepen. De tuin is hierop aangepast met hekjes en hoge plantenbakken. Blijkt nu, met twee kids, ook heel praktisch. En het geeft een speelser effect dan wanneer alles maar 1 hoogte heeft. De grootste kosten van de tuin waren de stenen hoge bloembakken (niet te tillen), de grote tegels en de Blooompot die ik zo nodig wilde hebben (de witte pot waar licht in zit). Planten hebben we gekregen door bij familie stekjes te vragen of we kochten ze heel klein bij het tuincentrum, ze worden vanzelf groter. Onze appelboom was bijvoorbeeld destijds 15 euro, maar we eten er al tijden appels van.
pi_99716541
Leuk! Ik wil ook een pergola met een schommel O+
pi_99716942
Dat is nog een behoorlijk grote tuin, mefke! Ik vind de grote tegels die je hebt liggen super.

Ik weet trouwens niet of ik nog eens zou beginnen aan een fruitboom. Heb je er niet heel veel ellende van (lees: beestjes)?

Slim trouwens, de schommel aan een pergola hangen! En wat voor schutting hebben jullie/waar heb je die gekocht/was 'ie duur?
pi_99717228
Wat Claudia vraagt wil ik ook allemaal weten :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:23:07 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_99717303
de schutting was niet heel goedkoop, maar is gedeeld met de buren. Wij haalden em hier We wonen hier nu 6 jaar, we hebben er nog nooit wat aan gedaan en hij ziet er prima uit.

De appelboom heeft dit jaar voor het eerst rupsen gehad, dat is alles wat ik aan beestjes gezien heb (op een verdwaald konijn na, dat altijd de appels van de onderste tak eet). De perenboom die we hebben heeft dit jaar voor het eerst peren en daar komen nu wel wespen op af.

De grote tegels zijn gewone betonnen exemplaren, dit zijn zwarte. Het is veel goedkoper dan hardsteen en voor ons was het daarom een prima keuze. Ze liggen gewoon in het zand, zelf gelegd. Kost wel wat tijd, maar bespaarde ons genoeg geld vonden we.
pi_99763889
De opstelling in de woonkamer laat me maar niet los. Ik heb iets nieuws bedacht en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb me er min of meer bij neergelegd dat onze huidige eettafel weg moet. Bij elke opstelling heb ik het gevoel dat de tafel te groot is gezien de ruimte die we hebben. Toevallig is er van de week een bizarre vlek op de eettafel gekomen. Da's vast een teken van hogeraf. :Y) Afijn, ik denk dat een uitklapbare tafel ideaal zou zijn. Dan hebben we de tafel normaliter in gebruik als een vierpersoonstafel en bij gasten klappen we de tafel uit.

Ik overweeg ook sterk een hoekbank te kopen, misschien zelfs wel van leer. :+ Ik weet niet of de huidige opstelling ideaal is. Eigenlijk houd ik er niet zo van als je een ruimte binnenkomt en tegen een bank oploopt. Achter de bank heb ik het dressoir gezet dat we nu hebben; daar zou het schilderij boven kunnen hangen dat er nu ook boven hangt.

Het dressoir (of in ieder geval 2/3e deel ervan) en schilderij:

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 21-07-2011 20:01:49 ]
pi_99764241
Moeten al die kasten persé in de woonkamer? Doe die kasten naar zolder, draai de bank 90 graden en zet 'm tegen de muur. :)
pi_99764615
Maar dan is er zo'n grote lege ruimte in het midden. Dan voel ik meer voor de oude opstelling met de bank in de nis, een kleinere tafel en eventueel een deel van de kasten rechts weg:

donderdag 21 juli 2011 @ 20:26:43 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_99765146
Deel van de kasten weg, tafel haaks op de muur :Y

Kasten in de nis, bank tegen de lange muur. Dan heb je een stuk rugleuning waar je tegenaan kijkt, maar daar kun je een mooie smalle tafel(tje) tegenaan zetten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_99765272
Ja, die was ook voorbijgekomen! Maar met een hoekbank is dat natuurlijk weer anders. Even uitproberen.

Ik zou zo'n soort tafel trouwens mooi vinden, maar m'n lief kan ik er niet warm voor maken:

pi_99765454
Claudia ik zou echt geen hoekbank nemen! Wij hebben er 1 gehad en die stond in het midden van de kamer en je kan er niets mee. Je kan er alleen maar omheen lopen en that's it. En wij hebben best een grote kamer. Maar het is gewoon een log ding. Neem dan liever een 3 zitter en een fauteuil of een loveseat.

En is een ronde tafel niets voor je?
pi_99765522
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D

Wat vind je verder van die opstelling, Cyan?
pi_99765726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

[ afbeelding ]

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D
Ja herkenbaar! Maar ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je er een zou nemen. Je kan er namelijk niet zoveel mee en als je eens de boel wil omgooien dan zit je met dat logge ding dat nergens past.

Deze opstelling (zonder hoekbank) vind ik wel erg leuk! Vooral omdat je zo de hele ruimte benut.

Edit: Wil je er voor het beeld even een 3 zitter inzetten en een ronde tafel?
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:20 #253
5428 crew  miss_sly
pi_99765817
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
pi_99766528
Bedoel je het zo, Cyan? De tafel zou eventueel nog iets groter kunnen en iets meer stoelen eromheen kunnen hebben. Ik heb er nu alleen onze stoelen neergezet en twee stoelen die de Tripp Trapps moeten voorstellen.

Wat ik leuk vind aan een hoekbank is dat je ook een zitplek hebt met uitkijk op de tuin. Maar ik heb er ook wel mijn twijfels bij, vooral omdat onze kamer niet zo groot is. Dat het een log ding is staat ook buiten kijf. De opstelling met de driezitter alleen oogt veel ruimtelijker.

Wat mij betreft is een loveseat of extra fauteuil erbij geen optie, er staat immers al een fauteuil. De fauteuil kan eventueel nog op de plek waar anders een loveseat zou staan. Een voetenbank of losse chaise longue zie ik eventueel wel zitten. Het voordeel aan een losse voetenbank is dat je die nog eens als salontafel kunt gebruiken.

pi_99766694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar uiteindelijk vind ik een plekje voor de kinderen ook weer niet zó belangrijk. :+ Ze hebben al hun kamers, een speelplek op zolder en de tuin.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:11:17 #256
5428 crew  miss_sly
pi_99767233
In de praktijk zullen ze wel het meeste binnen en beneden spelen de komende jaren, lijkt me.

Voetenbank is ideaal, vind ik. Schuiven we bij als we onze voeten kwijt willen en gebruiken we idd als salontafel als dat zo uitkomt. Senna kan er ook heerlijk op spelen.
pi_99767382
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
pi_99767394
Ze kunnen ook best beneden en binnen spelen, maar dat doen ze dan bijvoorbeeld op het kleed. In de kasten ligt speelgoed. Dat werkt hier met Ivan ook prima. Zijn tafeltje vind ik heel leuk maar niet onmisbaar. Zijn eigen plankje in de boekenkast is veel belangrijker voor hem merk ik.

Maar ik ga er zeker naar kijken of en hoe ik een plekje voor ze kan maken. Misschien laat ik er één kast tussenuit en zet ik daar het tafeltje neer. En er is nog een optie, namelijk het dressoir voor 2/3e deel opzetten en in één van de hoekjes het tafeltje met stoeltjes zetten. Dan kan in de andere hoek een grote staande lamp. Dit soort dingen kunnen we t.z.t. wel beslissen.
pi_99767427
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:14 schreef k_man het volgende:
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
Nee hoor, door de hoek kun je er met z'n drieën in liggen. :7

Dan is er dus wel altijd één de klos.
pi_99769053

Ik stem voor deze i.v.m. de 3 zitter (zo staat onze bank ook ten opzichte van de openslaande tuindeuren) en de ronde tafel die het allemaal wat zachter maakt. De loveseat bedoelde ik op de plaats van de fauteuil en dus niet nog eens erbij. Want dan wordt de kamer veel te vol.

Daarom zou ik ook geen hoekbank nemen. Het is een log ding waar je weinig mee kan en het propt de kamer meteen zo vol. Als je er een wil voor het aantal zitplaatsen dan zou ik dus een loveseat nemen en daarin kan je je ook opkrullen ;)
pi_99769250
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

pi_99769423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

[ afbeelding ]
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
pi_99769428
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
pi_99769838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef Cyan het volgende:

[..]

Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
pi_99769957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
pi_99770055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef sigme het volgende:
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
Ik heb een hoekbank al uit mijn hoofd gezet. Dank daarvoor! 8-)

Ach, een driezitter voldoet, hoor. Als ik maar op de bank kan liggen. :Y)
pi_99770236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Cyan het volgende:

[..]

Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
pi_99770491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
Misschien moet ik het vorige deel maar even teruglezen. Ik heb de kleur Rosemary Green gezien in VT wonen en daar zag je op de foto idd een naad lopen. Maar zonder die naad ziet het eruit (althans op de foto) als een hele strakke gietvloer. Daar houd ik wel van!
pi_99770647
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
pi_99771492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
pi_99771637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef Cyan het volgende:

[..]

Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
pi_99771959
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
pi_99772298
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
pi_99779395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
pi_99784905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:31 schreef knorretje het volgende:

[..]

in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
Wat voor marmoleum heb je?

Marmoleum ligt vaak op kinderdagverblijven, dus ik heb er al een paar keer goed naar kunnen kijken. Bij het ene dessin vallen de naden meer op dan bij het andere. Hoe meer er een werkje in zit en hoe donkerder de kleur, hoe minder de naden opvallen. Het hangt er ook vanaf of je ervoor gekozen hebt de naden te laten lassen. Ongelaste naden geven het strakste resultaat.
pi_99784942
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef k_man het volgende:
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
Ik heb er wel naar gekeken en het is zeker een prima oplossing: slijtvast, makkelijk in onderhoud, gaat goed samen met vloerverwarming, betaalbare varianten. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik kan tegels in andermans huis vaak wel waarderen, maar ik zie het niet zo voor me in mijn eigen huis. Bovendien zijn tegels heel hard, en dat is niet zo handig met kleine kinderen. Maar dat is muggenziften, hoor.
pi_99784958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Oh, daar ga ik even naar kijken!
pi_99785057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:59 schreef Cyan het volgende:

[..]

Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
Ja, pff, wat is dat toch met die vloerontwerpers. Een vloer kan doen alsof het een stenen vloer is of een houten vloer, maar het is schijnbaar onmogelijk om een effen vloer te maken zonder pretenties. :+

Ik vind deze kleur wel mooi, maar ik wil géén tegelmotief want dan zie je alsnog overal naden:

Ik heb wel Marmoleum click overwogen en dat zijn tegels van marmoleum. Met dat systeem vallen naden vrijwel niet op. Helaas is Marmoleum click er vooral in lelijke dessins.
pi_99785173
Van de Karwei-site:

"Flexxfloors is géén laminaat, maar wel een passend alternatief, dus het overwegen waard. Ter kennismaking biedt KARWEI je in de week van 18 t/m 24 juli 20% introductiekorting. Flexxfloors is een innovatieve, zelfklevende vloer. Het kwalitatief hoogwaardige kunststof is flexibele en oersterk. Geschikt voor alle ruimtes in je huis, zelfs voor in de badkamer en keuken. Bovendien heb je Flexxfloors zó gelegd. Kies voor een natuurlijke uitstraling of ontwerp je eigen legpatroon! De vloer voelt zacht en warm aan, is makkelijk te onderhouden, vochtbestendig, sterk, geluiddempend en verkrijgbaar in 3 soorten."

Klinkt tamelijk ideaal. Het leggen ziet er wel maf uit en ik vraag me of hoe je de vloer geschikt krijgt voor vochtige ruimtes. Ik kan nog geen prijs vinden en ik vraag me of het materiaal wel zo sterk is als beweerd wordt. Van vinyl wordt namelijk vaak hetzelfde gezegd en zo sterk is dat niet.
pi_99785203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor marmoleum heb je?

ik krijg maandag 1 aug de sleutel en zal dan foto's voor je maken, maar zover wij nu weten ligt er marmoleum uit de walton serie (denk de uni, maar moet bekennen dat ik de keren dat ik er geweest ben niet erg aandachtig gekeken heb naar de vloer of er misschien toch een werkje in zit). Het zit bij ons alleen op de verdiepingsvloeren, dus heb me er niet echt druk om gemaakt het zit me daar prima in de slaapkamers.
pi_99785222
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
pi_99785406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
ze vallen gewoon heel erg op. en lopen bij ons precies door het midden van de kamers dus verbloemen met een bed ofzo is niet direct een optie (vloerkleed dan evt weer wel, maar dat zien we dan wel weer)
pi_99791702
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
pi_99793277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
pi_99793452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef knorretje het volgende:

[..]

danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
pi_99793532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
marmoleum ligt er bij ons alleen op de verdieping, in de woonkamer hebben ze er tegels ingegooit.

op alicia's toekomstige kamer kun je hem op deze foto's het beste zien
http://www.fok.nl/danny/huis/nh8.jpg
pi_99793676
Oké, dat verklaart het! :D

Hm, je ziet het op zich precies zoals ik het verwacht had, en de vloer is ook lichter dan de vloer die we op het oog hebben.
pi_99793732
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
pi_99793792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef knorretje het volgende:
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
pi_99794170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Ik vind het nog wel meevallen. Had gedacht dat het veel storender zou zijn maar het stoort me eigenlijk niet.
pi_99794194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik zou je graag de juiste antwoorden geven, maar geen idee of ze het gelast hebben, zal er extra op letten als ik er weer ben :)
pi_99794374
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

pi_99794466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

[ afbeelding ]
hij loopt achter het groene kastje zeg maar... als je echt het gangetje inloopt ?

ff getekend waar ik denk hem te zien
http://www.fok.nl/danny/Image1.jpg
pi_99794553
Ik zie helemaal niks :P
pi_99794580
Ja precies, knorretje. Als ik ernaar kijk (in het echt) zie ik de naad ook wel, maar hij valt me normaliter niet op. Als de deuren openstaan en er meer licht naar binnen valt worden de naden ook duidelijker. Die zitten nu tussen de deurposten in en vallen daarmee niet zo heel erg op. Om die reden vind ik novilon voor op de 1e verdieping behoorlijk ideaal. Dat kan in de vertrekken zelf naadloos worden gelegd.

Ik weet zeker dat je zo'n naad behoorlijk goed ziet in het volle licht. Dat maakt dat ik zo blijf twijfelen.
pi_99794639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:34 schreef Ooi86 het volgende:
Ik zie helemaal niks :P
in het midden zie je vanwege de lichtinval net een mooi streepje lopen. In elk geval is dit veel minder opvallend als wat wij gaan krijgen.
pi_99796331
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:56:36 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_99822762
claudia, ik vind die naad bij de grijze vloeren eigenlijk enorm mee vallen! Ik vind die vloeren toch wel echt heel mooi.
En dan ga ik nu google'n op troffelvloeren. Weer wat nieuws...
pi_99823714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
Een troffelvloer is niet helemaal glad en is vergelijkbaar met de schil van een sinaasappel. En de vloer wordt met de hand aangebracht dus je hebt altijd kans op kleine oneffenheden. Het doet me denken aan heel fijn siergrind. En persoonlijk vind ik dat voor een woonkamer heel erg ongezellig.
pi_99829983
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
pi_99829986
Ik gooi hem even dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')