quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn zojuist nog eens naar de modewoning geweest om het precies na te vragen. De uitkomst is niet erg hoopgevend.![]()
Het komt erop neer dat op de vloer die wij voor ogen hebben (Walton Uni, cement) je de naden heel goed ziet. Linoleum is er uitsluitend in banen van 2 meter omdat het heel lastig en zwaar spul is om mee te werken. Novilon is een soort zeil en dat kun je dubbelvouwen. In onze woonkamer zou je dus in ieder geval twee naden in de lengte krijgen. Op bepaalde typen linoleum zie je de naden minder goed tot vrijwel niet. Dat zijn donkerdere types en types met een werkje erin. Laat dat juist de varianten zijn die we niet mooi vinden. We willen het liefst een effen, niet al te donkere vloer.
Heel graag zou ik onze vloer ergens zien liggen, maar in de modelwoning ligt gewoon geen effen linoleum. Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat om een reden is: het zal er wel niet fraai uitzien. Alle verkoopsters raden ook systematisch een effen vloer af bij gezinnen met kinderen.
Wij zitten nu dus in een vloercrisis! Ik heb geen idee meer wat te kiezen.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik blijf piekeren. Marmoleum leek zo ideaal. Ik overweeg nu om de varianten met werkjes erin niet bij voorbaat af te serveren. Als ik namelijk zo'n soort foto zie dan vind ik de vloer in totaliteit gewoon prima. Ik concentreer me nu even op Marmoleum Click. Binnenkort maar nog een keer naar de modelwoning.![]()
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Het voordeel van Marmoleum Click (dat is een soort laminaatsysteem) is dat je de naden vrijwel niet ziet. Ook kun je het zelf leggen.
Oh, en ik vind dit heel mooi:
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Het probleem van laminaat is de combinatie met vloerverwarming op de begane grond. Die vloerverwarming compliceert de keuze van de vloer enorm.
Ik vind vooral die marmer-werkjes ontzettend lelijk, maar niet op elk type marmoleum zitten dezelfde werkjes. Het is op een staal ontzettend moeilijk in te schatten hoe de vloer er in totaliteit uit zal zien. In de modelwoning hebben ze een soort spiegelopstelling waarin je een grote staal kunt leggen om je een indruk te geven, maar dat kan niet tippen aan de vloer in het echt zien. (Ik heb echt geen goed woord over voor die modelwoning...)
In onze huidige vloer zit trouwens ook een heel klein werkje, heb ik ontdekt. Is me nooit opgevallen.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook naar PVC-vloeren aan het kijken, vooral omdat onze toekomstige buurvrouw (hai) daar zo over te spreken is. Die heb je in een houtmotief, betonmotief en steenmotief. PVC klinkt behoorlijk ideaal, maar ik kan er zo slecht tegen als een materiaal doet alsof het een ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek ineens iets nieuws: Forbo heeft een lijn 'Allura Abstract'. Dat zijn tegels of stroken van vinyl. Ik ontdek het nu pas omdat het hier om projectvinyl gaat. Ik weet dus niet of het voor consumenten verkrijgbaar is. Het is wel mooi!
Ik ben verliefd:
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef loeszie het volgende:
Hoi a.s. buurvrouw! Nog steeds in vloerencrisis? Nog even over de PVC vloer..die is best prijzig. Je betaalt ongeveer 75 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Afkitten met siliconenspul kost 250 euro maar dat kun je ook zelf doen. Dat vond ik nog een voordeel van een PVC vloer je zit niet met die lelijke plinten. Tenminste die vind ik lelijk en liggen meestal los of dat is dan een klusje dat na jaren nog steeds gedaan moet worden zeg maar
Het is een slimme oplossing, want dan zijn die naden ineens geen probleem meer. Maar dan zit je dus wel met een streeppatroon in je woning en dat vind ik niet mooi. Overigens viel de naad me bij de Marmoleum Click-serie helemaal niet op. Alleen vind ik die werkjes weer zo lelijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Ansu het volgende:
Kennissen van ons hebben als overgang een donkere streep gebruikt (van een cm of tien breed) zo over de vloer heen. Zij hebben blauwgrijze streep en rood/oranje vloer. Staat wel beter dan de naden die ze eerst hadden, tijdens het leggen hebben ze voor deze optie gekozen..
Ik weet het ook niet precies, maar het is minder glad spul dan de Walton Uni-lijn. Rosemary green is bijvoorbeeld wel effen, maar als ik de staal goed in het licht houd dan zie ik er meer een reliëf in dan bij Cement. En de kleur zelf is gewoon donkerder. Volgens mij is het zo dat hoe donker de kleur hoe minder een naad opvalt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Dat rosemary green is inderdaad heel gaaf. Waar kan je het onderscheid trouwens zien tussen walton uni en walton cirrus? Ik zie het op de site niet zo 1,2,3. Staat het in de brochure?
Ja, maar ,hee, weet je wel hoe lang je doet met een echte goede vloer! En die zie je elke dag hoor! Is hartstikke belangrijk!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er een hard hoofd in dat het een gietvloer gaat worden. We hebben een strakke begroting en mijn lief is daar heel streng in. Gelukkig maar, misschien.Op de overige verdiepingen moet de vloer ook geëgaliseerd worden, dus écht goedkoop gaat het daar niet worden.
Ja, ik vind hem super! En dat scheelt ook weer kleurkeuzes voor op de muren. De vloer is al zo sfeerbepalend dat de rest maar beter rustig kan blijven.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef mefke79 het volgende:
oke, dan valt epoxy dus ook af. Die rosemary green is ook wel heeeeel erg mooi. Doe je die toch?
Tegels voor de keukenvloer of de muren?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
We moeten trouwens nog tegels voor in de keuken uitkiezen, en kleuren voor op de muren. Dat is het wel zo'n beetje! Ik twijfel zelf nog over het keukenblad. We hebben voor goedkoop gekozen, maar ik vraag me af of we niet moeten kijken hoeveel duurder een stenen blad is.
De vloer is zo goed als krasvrij. We hebben al onze meubels tijdens de verhuizing flink geschoven en niks geen krassen...quote:Op maandag 11 juli 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden.![]()
Hoe is jullie huidige pcv-vloer trouwens qua krasbestendigheid?
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Oh en wij nemen dezelfde schutting als jullie naturlich
We gaan morgen nummer 1 bezoeken. Van een ander kinderdagverblijf hebben we al een aanbod gehad en daar moeten we maar heel snel een afspraak voor een rondleiding mee maken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Ben je al bij een kinderdagverblijf langs geweest? Ik hoor graag je ervaringen. Ik heb alleen maar een rondje websites gedaan en kwam toen bij de Tinteltuin uit. Die heeft 3 vestigingen in Noord.
Over die adressen moet je maar even op hyves kijken want nummer 177 is geen bouwnummer..
Is dat een kindpraktische bank?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, we hebben de knoop min of meer doorgehakt zojuist: het wordt gewoon marmoleum, zonder lasnaden.
Oh, en ik vind dit wel wat:
[ afbeelding ]
Hij is relatief goedkoop en heeft afneembare, wasbare hoezen.quote:
Ghehehe, heb je hem weer.quote:
Hé, ik hou het bij feiten dit keer!quote:
Je neemt geen tv in de woonkamer?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit aan deze opstelling te denken omdat de hoeveelheid ruimte in het midden me bevalt. Ik heb een hekel aan salontafels bijvoorbeeld. De tafel neemt relatief veel ruimte in beslag. Wat me ook niet bevalt is dat er zo geen plek meer is voor een hoekje voor de kinderen.
Doch:quote:
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit in de kastenrij één lage kast omdat daar onze televisie opstaat. Als alternatief heb ik een zwevende kast/plank bedacht zodat eronder een tafeltje met stoeltjes voor de kinderen kan staan.
Wij hebben ook de Mysinge! We hebben de grijsbruine hoes en het eraf halen is een ramp. We krijgen steevast ruzie als het zover is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Vast 1 punt van zorg minder, vloer uitgezocht!
Wij hebben een mysinge van ikea (niet meer te krijgen geloof ik) en dan een losse hoes van Bemz, die gaat er makkelijker af dan de originele hoes. Werkt ook prima.
En hoe heb je die 3d tekening gemaakt?
Ik vind het ook zeker een optie! Uiteindelijk is gevoel van ruimte en hoe je je door de ruimte kunt bewegen gewoon heel belangrijk. Ik heb niet het talent om dit soort beslissingen door middel van een plattegrond te nemen. We zullen wel zien hoe het staat!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:04 schreef Ansu het volgende:
Ik vind dit mooier, is ook veel rustiger en zo heb je ook echt een woonkamerhoek en keukenhoek, maar toch een mooie doorkijk en de tafel als gezellig (en praktischer) middelpunt
Nog wat boekenkast zwevend boven de eettafel doortrekken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeker een optie! Uiteindelijk is gevoel van ruimte en hoe je je door de ruimte kunt bewegen gewoon heel belangrijk. Ik heb niet het talent om dit soort beslissingen door middel van een plattegrond te nemen. We zullen wel zien hoe het staat!
Stiekem heb ik mijn zinnen gezet op een gigantische boekenwand.
Het leent zich wel voor een op maat gemaakte kast in ieder geval!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog wat boekenkast zwevend boven de eettafel doortrekken?
Met de bank die ik op het oog heb krijgen we alleen een iets minder brede chaise longue en dat is prima! Eventueel wil ik een gewone bank met een soort poef (zoals jij, miss_sly). Dat geeft wat meer flexibliteit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:31 schreef Puala het volgende:
Of eventueel een hoekbank? Dan verlies je geen zitruimte.
Ja bedoel de laatste. Zou de boekenkasten mooi passend maken en dan lijkt het me een mooi hoekje voor tv/boekenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Je bedoelt die laatste, Puala?
Mefke: de bank naast de eettafel is misschien ook niet zo ideaal? Ik vind het er gek uitzien.
Je mening wordt op prijs gesteld, hoor! Wees niet al te genadeloos; we zijn maar eenvoudige, nederige Noorderlingen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:47 schreef DS4 het volgende:
Ik ben niet kapot van de laatste opstelling. Voor zover van belang.
Ik ben toch lief in dit draadje?quote:
Ja hoor! Ik durfde alleen niet de Ikeabank te plaatsen.quote:
1 wand maximaal, dat is dan mijn advies. Maar dan moet de vloer natuurlijk niet meer de aandacht trekken. Als je voor laminaat gaat zou ik 1 muur in een zeer felle kleur nemen zodat niemand naar het laminaat kijktquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
In de woonkamer blijven de wanden vermoedelijk wel wit. In de overige ruimtes kan ik het niet laten toch kleur ertegenaan te gooien.
Terecht. Die hebben nl. geen banken waar iemand met een verrotte rug fatsoenlijk in kan zitten. En ik zou maar eens op bezoek komen...quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ja hoor! Ik durfde alleen niet de Ikeabank te plaatsen.
Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Terecht. Die hebben nl. geen banken waar iemand met een verrotte rug fatsoenlijk in kan zitten. En ik zou maar eens op bezoek komen...
Sowieso altijd mijn advies: ga goed proefzitten. Een bank moet leuk staan, maar geweldig zitten.
Kan. Niet iedereen vind hetzelfde fijn zitten. Ikea banken (en bedden) zijn vaak heel zacht. Voor mij is dat funest.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank.![]()
Nee, ik heb op mijn 24e een zeer zware rugblessure opgelopen en dus let ik heel erg op zitcomfort. Een slechte zetel en na een half uur loop ik als een oude man. Letterlijk!quote:Werk je in een bankenzaak?
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn.quote:De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter.
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef mefke79 het volgende:
Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur.
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
Ze blijven lonken! De Ikea is ook zo geweldig goedkoop.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt.
Ik weet er alles van! Ik heb te veel uren van mijn leven verspild aan het stofzuigen van een ander bankje... We hadden ooit drie katten en daarna 1 kat en een héél harige hond.quote:Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn.
(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
Nou ben ik redelijk allergisch voor gekleurde muren, omdat het in verreweg de meeste gevallen een heel onrustig beeld geeft, dus ik wil het echt in een seconde op kunnen lossen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
Ik vind kleuren niet zo moeilijk. Als het huis eenmaal opgeleverd is ken ik het zo goed dat ik wel weet waar ik welke kleur wil hebben. Zoiets als een vloer of keuken vind ik veel moeilijker; die sloop je er niet meer uit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?
Oh, de Tylosand ziet er ook leuk uit! Die zit zeker niet meer in de collectie?quote:Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetaur is dat gewoonniet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zutkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.
Dat de Ikea goedkoop is wil ik wel bevestigen. Maar verder ga ik niet.quote:
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!quote:Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben.Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.
En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden.
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:19 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
OK, het douchen in bad verklaart het.. ik vroeg me af hoe je zowel een douche als een bad in die ruimte kon krijgen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
quote:Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
Projectvloerbedekking is toch vast wel breder te krijgen? al vraag ik me af of je zo'n bedrijf bereid krijgt een relatief klein stukje te leveren....quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.
En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
Dat is zeker waar. Ik weet nog dat ik in het begin dacht dat we toch wel een vrij kleine woning kregen... Nu alle wanden staan valt dat wel mee zeg maar.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Sleeve het volgende:
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is.
Ik kan het me helemaal voorstellen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben.Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.
En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden.
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'.
Kinderen zijn natuurlijk een stuk korter en leven gewoon op de onderste helft. Iets ophangen tbv je kind is dan ook handiger op kind-hoogte en niet op volwassenen-hoogte. Al sje op je hurken gaat zitten en je kijkt omhoog, kun jij dan goed zien wat er vanaf halverwege de muur omhoog hangt?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?
(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog)
Haha, ik heb er wel op gelet. Ik denk dat hij er later was dan wij. Wij waren er om half 11 stipt omdat Ivan op tijd naar bed moest in verband met een afspraak later op die dag. Jullie buren aan de andere kant heb ik niet gezien, maar de mensen op de hoek wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef loeszie het volgende:
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft![]()
Je moet zelf ook in je huis leven, hè? Hoge plafonds zijn nou eenmaal prachtig. Maar ik vind het op de kinderkamer wel aardig om alles iets meer naar kindproporties terug te brengen. De wereld is al zo groot als je zelf nog klein bent. Ga maar eens door je huis kruipen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?
(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog)
Marktplaats is your best friendquote:Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben.
Wat goed dat ze dat zelf gaan doen! Wij hebben ons voorgenomen om niets zelf te doen.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:01 schreef loeszie het volgende:
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen![]()
De tuin is het enige waar ik niet heel erg concreet over heb nagedacht. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dezelfde schutting willen waardoor we groot in kunnen kopen en relatief voordelig uit kunnen zijn. Ik wil sowieso gras in de tuin, en over het bestraten moet ik nog nadenken. Dat doe je niet zomaar even zelf als je er geen verstand van hebt.quote:Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
Ik heb je topic ook gevonden, leuk dat je alles zo bij houdt! Volgens mij wordt het heel mooi straksquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Ik zal het even voor je navragen, maar mijn reactie was hetzelfde als die van Draadjes, zolang het maar niet vriest volgens mij. Dan zullen ze niet aanhechten. Het leggen van graszoden is echt zoooo ontzettend makkelijkquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Er zijn ook dingen waar ik nu pas aan denk, juist door er hier wat vaker over te posten. Zo hadden we voor onze huidige woning al marmoleum op het oog, maar toen had ik nog geen idee van dat 2 meter/4 meter-gedoe. Waarschijnlijk zou ik de vloer gewoon hebben laten leggen om het daarna pas te ontdekken.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef wickie het volgende:
Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
Heb je daar al ideeën over?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.quote:
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
Ik moet nog advies inwinnen bij de stucadoor, maar een jaar wachten zit er niet in. Als we er eenmaal wonen komt het er niet meer van. Ik wil best een paar weken wachten, maar of dat nou veel uitmaakt?quote:Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef k_man het volgende:
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt?
Oh, die ziet er wel heel mooi en comfortabel uit! We hebben helaas niet erg veel ruimte.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.
[ afbeelding ]
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee. Kijk eens rond op werkspot wat bij jullie in de buurt de prijzen zijn!quote:Op maandag 18 juli 2011 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet.En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!
't Wordt gezellig hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:06 schreef sigme het volgende:
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee.
Maar je weet niet wat ik verwachtte..quote:Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.
En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook.
Voor werk binnenshuis waar je echt op zit te wachten zou ik het ook niet klus voor klus zo gaan aanbesteden. Maar voor zoiets als de tuin kan het inderdaad heel goed.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
Welk principe is dat?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?quote:
Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:
Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe.
De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee.
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.quote:
Helemaal terecht, want die hebben toch veel te veel geld en het zijn een stel ongezellige nerds bij elkaar!quote:
Heel goed! Dat laatste dan...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.
Ik ben niet zo iemand, hoor.
En mij valt het tegen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:
De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee.
Luxeproblemen..quote:Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten...
Ja.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En mij valt het tegen.Dat is alleen het arbeidsloon?
Of het goedkoper is om het niet te bestraten hangt af van het alternatief...quote:Is het goedkoper als je het niet helemaal laat betegelen? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Ja, maar luxeproblemen zijn ook problemen!quote:
Ik weet niet of dat veel gaat schelen. Ik heb niet de indruk dat de bestraters heel erg verlegen zitten om werk. Maar dat kan natuurlijk regioafhankelijk zijn.quote:Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
Ja, arbeidsloon voor aanbrengen, stellen en afreien toplaagje zand, intrillen, bestraten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En mij valt het tegen.Dat is alleen het arbeidsloon?
Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Gras is iig veel goedkoper, met name als je het zelf doet.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen.Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.
Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten. Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:45 schreef DS4 het volgende:
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...
Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
+1 voor zaaien. Dat is de enige manier om een echt sterke grasmat te krijgen. Al het andere kan op zijn best in de buurt er van komen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:
Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
Nee, maar dan kom ik natuurlijk straks wel even met vernietigend commentaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten.
Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.quote:Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten.![]()
Ach, het is sowieso een lullig tuintje.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
Grasvlekken en slijtage van je gazon.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, het is sowieso een lullig tuintje.Het is trouwens wel een idee, een stukje met rubber tegels. Is er iets op tegen om een schommel of glijbaam op gras te zetten? Staat dat niet stabiel genoeg?
Want dat kan alleen maar in de tuin?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef DS4 het volgende:
Rubberen tegels? Waarom? Mogen kinderen niet meer leren dat vallen pijn doet ofzo?
Suggesties voor planten zijn zeker handig! Op ons balkon heerst het 'survival of the fittest'-principe: in de zomer krijgen ze weinig water, in de winter geen water en ze worden bij vorst niet binnengehaald. De planten die overleven mogen blijven.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef DS4 het volgende:
Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.
Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.quote:
Oh, dan is de oplossing heel simpel: geen speeltoestellen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Lienekien het volgende:
Grasvlekken en slijtage van je gazon.
Speeltoestellen zet je sowieso niet op gras, maar moet je flink verankeren in de grond.
Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie nu pas dat je zelf ook een topic hebt! Even checken. Ik ben wel benieuwd naar je tuinplannen.
Daar ben ik het op zich mee eens, maar de grote risico's vermijd ik liever wel. Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.
Speelgras kopen en inzaaien. Dat is het sterkst. En ook dat kan stuk natuurlijk, zie het 16 metergebied bij voetbalvelden.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten?Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
Als die rotmatjes op een of andere manier boven het gras uitkomen steken halen je bloedjes van kinderen er hun knietjes aan openquote:Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dan is de oplossing heel simpel: geen speeltoestellen.![]()
Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten?Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
De trampoline?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Er zijn van die rubber tegels met gaten erin, groeit er wel gras, maar krijg je niet zo'n slijtplek onder je schommel. Wij hebben echt twee mega-gaten van het weet ik veel waarvan...
Ja, ik weet anders dat ik als klein DS4-tje gewoon de trap als klimrek heb gebruikt en dat ik tijden had dat ik de neiging had om hangend aan de traptreden naar beneden te gaan.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.
Nou ja, bij een schommel of glijbaan heb je natuurlijk plekken die extra te lijden hebben.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dan is de oplossing heel simpel: geen speeltoestellen.![]()
Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogenquote:Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Goed om te weten! Ik heb geen zin om mijn dagen te slijten in een speeltuin in Amsterdam-Noord.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, mijn jongens schommelen nog steeds veel. En trampoline springen. ding staat er al 10 jaar. Zijn investering meer dan waard! aan het einde hebben we zo'n "hangzak" van Ikea met een luchtkussen erin.
En ook 20 meter verder een speeltuin. Maar soms heb ik geen zin om daar bij te zitten. Dus dan thuis. Nu hoeft dat niet meer, bijzitten, maar goed. Ze schommelen nog steeds dagelijks.
Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:09 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogen.
Wij hebben ons tuinplan trouwens laten maken door een (nu afgestudeerde) student Tuin- en Landschapsinrichting, voor weinig! Hij helpt straks ook met de plantjes want daar hoef ik niet eens aan te beginnen.
Done!quote:Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:
Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.
Stay tuned!
Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).quote:Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?
Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.
Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
Dat ligt aan de voorbereiding.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:
(egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
Dat gras zit ingegroeid in een fijn flexibel plastic netje. Daardoor is het op te rollen zonder scheuren, en uit te rollen etc. Dat netje is gewoonlijk groen, en meestal zie je er niks van. Totdat je erdoorheen moet graven. Of je gras doodgaat.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?
Ik kijk er erg naar uit om je huis (en tuin!) te bewonderen. Mijn lief heeft vandaag het nieuws dat we naar Tukkerland gaan met enige schrik vernomen. Ik hoorde nog een 'weet je wel hoe vér dat is!' voor ik hem de mond snoerde.Leuk uitje, gratis koffie, niet zeuren.
Graag gedaan!quote:Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Cyan, dankjewel voor je tips! Ik ga in ieder geval de bank iets naar voren zetten en er een plankje of zo achter zetten. We hebben nu vaak net te weinig plek om een glas drinken neer te zetten of zo, dus het zou ook nog eens heel praktisch zijn.
Je kast-idee vind ik heel goed! Wickie kwam al eens eerder met zo'n soort idee in deel 1. Het zou zoiets kunnen worden:
[ afbeelding ]
Op een van de lage kastjes zou de tv kunnen staan, tussen de lage kastjes in zou een zwevend plankje kunnen met twee stoeltjes eronder voor de kinderen, en aan de rechterkant zou de tafel staan, haaks op de muur.
Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben.In principe ga ik die eerst meeverhuizen en als we er eenmaal wonen besluiten we wat we aan de definitieve indeling doen. Dat blijft toch te abstract zo.
De man van een collega van mijn lief - ja ja, volgen jullie het nog? - is stucadoor en we zijn van plan hem in te huren. Het is wel fijn als je weet dat iemand te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:52 schreef loeszie het volgende:
Claudia had je nou al een stukadoor? Die van ons hadden we voor ons vorige huis ook via werkspot. Topgasten en ze leveren perfect werk af. Vandaar dat we ze dit keer weer inhuren. De tuin ga ik (denk ik) zelf ontwerpen. Ik heb een boek gekocht met allerlei tuinontwerpen en ga daar de leuke dingen uithalen. Qua planten laat ik me wel adviseren. In dat boek staan ook allerlei plantentips, bijv een tuin voor beginners, of de makkelijke tuin. Dat lijkt me wel wat![]()
Een kennis van mij is hovenier en ik zag laatst via facebook allerlei mooie foto's voorbij komen dus ik denk dat ik met hem contact opneem voor de tuin. Het is voor ons al ons 2e koophuis dus wil wel wat geld steken in de aanleg van een mooie tuin. Ook op kleine oppervlaktes kun je best veel doen.
Hier in de buurt ligt dit voornamelijk aan de soort grond en het feit dat er bij ons aan de voorkant een natuurwadi isquote:
Ja herkenbaar! Maar ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je er een zou nemen. Je kan er namelijk niet zoveel mee en als je eens de boel wil omgooien dan zit je met dat logge ding dat nergens past.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:
[ afbeelding ]
Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar uiteindelijk vind ik een plekje voor de kinderen ook weer niet zó belangrijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
Nee hoor, door de hoek kun je er met z'n drieën in liggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:14 schreef k_man het volgende:
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!
Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):
[ afbeelding ]
Aan onderhoud doe ik niks.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef Cyan het volgende:
[..]
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aan onderhoud doe ik niks.Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.
De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.
Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
Ik heb een hoekbank al uit mijn hoofd gezet. Dank daarvoor!quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef sigme het volgende:
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.
Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Cyan het volgende:
[..]
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
Misschien moet ik het vorige deel maar even teruglezen. Ik heb de kleur Rosemary Green gezien in VT wonen en daar zag je op de foto idd een naad lopen. Maar zonder die naad ziet het eruit (althans op de foto) als een hele strakke gietvloer. Daar houd ik wel van!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie.Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.
Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!
Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...
Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Wat voor marmoleum heb je?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:31 schreef knorretje het volgende:
[..]
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
Ik heb er wel naar gekeken en het is zeker een prima oplossing: slijtvast, makkelijk in onderhoud, gaat goed samen met vloerverwarming, betaalbare varianten. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik kan tegels in andermans huis vaak wel waarderen, maar ik zie het niet zo voor me in mijn eigen huis. Bovendien zijn tegels heel hard, en dat is niet zo handig met kleine kinderen. Maar dat is muggenziften, hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef k_man het volgende:
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen.
Oh, daar ga ik even naar kijken!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Ja, pff, wat is dat toch met die vloerontwerpers. Een vloer kan doen alsof het een stenen vloer is of een houten vloer, maar het is schijnbaar onmogelijk om een effen vloer te maken zonder pretenties.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:59 schreef Cyan het volgende:
[..]
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
ik krijg maandag 1 aug de sleutel en zal dan foto's voor je maken, maar zover wij nu weten ligt er marmoleum uit de walton serie (denk de uni, maar moet bekennen dat ik de keren dat ik er geweest ben niet erg aandachtig gekeken heb naar de vloer of er misschien toch een werkje in zit). Het zit bij ons alleen op de verdiepingsvloeren, dus heb me er niet echt druk om gemaakt het zit me daar prima in de slaapkamers.quote:
ze vallen gewoon heel erg op. en lopen bij ons precies door het midden van de kamers dus verbloemen met een bed ofzo is niet direct een optie (vloerkleed dan evt weer wel, maar dat zien we dan wel weer)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf.
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef knorretje het volgende:
[..]
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
marmoleum ligt er bij ons alleen op de verdieping, in de woonkamer hebben ze er tegels ingegooit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?
Wat een gaaf, groot huis, zeg!
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef knorretje het volgende:
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
Ik vind het nog wel meevallen. Had gedacht dat het veel storender zou zijn maar het stoort me eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.
Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
ik zou je graag de juiste antwoorden geven, maar geen idee of ze het gelast hebben, zal er extra op letten als ik er weer benquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.
Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
hij loopt achter het groene kastje zeg maar... als je echt het gangetje inloopt ?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.
[ afbeelding ]
in het midden zie je vanwege de lichtinval net een mooi streepje lopen. In elk geval is dit veel minder opvallend als wat wij gaan krijgen.quote:
Een troffelvloer is niet helemaal glad en is vergelijkbaar met de schil van een sinaasappel. En de vloer wordt met de hand aangebracht dus je hebt altijd kans op kleine oneffenheden. Het doet me denken aan heel fijn siergrind. En persoonlijk vind ik dat voor een woonkamer heel erg ongezellig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:
- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |