abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99635313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten.
Nee, maar dan kom ik natuurlijk straks wel even met vernietigend commentaar. ;)

quote:
Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten. :Y)
Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.

Niet dat ik iets tegen gras heb, want dat wordt ook de hoofdmoot in onze tuin. Maar dat is omdat ik ruimte wil hebben om een balletje te kunnen trappen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99635334
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
Ach, het is sowieso een lullig tuintje. 8-) Het is trouwens wel een idee, een stukje met rubber tegels. Is er iets op tegen om een schommel of glijbaam op gras te zetten? Staat dat niet stabiel genoeg?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:52:07 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635398
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach, het is sowieso een lullig tuintje. 8-) Het is trouwens wel een idee, een stukje met rubber tegels. Is er iets op tegen om een schommel of glijbaam op gras te zetten? Staat dat niet stabiel genoeg?
Grasvlekken en slijtage van je gazon.

Speeltoestellen zet je sowieso niet op gras, maar moet je flink verankeren in de grond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99635402
Rubberen tegels? Waarom? Mogen kinderen niet meer leren dat vallen pijn doet ofzo?
  maandag 18 juli 2011 @ 20:52:48 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635438
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef DS4 het volgende:
Rubberen tegels? Waarom? Mogen kinderen niet meer leren dat vallen pijn doet ofzo?
Want dat kan alleen maar in de tuin?
pi_99635441
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:50 schreef DS4 het volgende:

Nou ja, een hovenier geeft je gewoon een idee en kan wat suggesties doen voor planten. Het kan nooit kwaad. En wie weet ben je straks blij dat het wat meer is geworden dan een saaie grasmat.
Suggesties voor planten zijn zeker handig! Op ons balkon heerst het 'survival of the fittest'-principe: in de zomer krijgen ze weinig water, in de winter geen water en ze worden bij vorst niet binnengehaald. De planten die overleven mogen blijven.

Ik zie nu pas dat je zelf ook een topic hebt! Even checken. Ik ben wel benieuwd naar je tuinplannen.
pi_99635525
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Lienekien het volgende:

Want dat kan alleen maar in de tuin?
Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.
pi_99635539
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Lienekien het volgende:

Grasvlekken en slijtage van je gazon.

Speeltoestellen zet je sowieso niet op gras, maar moet je flink verankeren in de grond.
Oh, dan is de oplossing heel simpel: geen speeltoestellen. :')

Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten? :o Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
pi_99635576
quote:
11s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zie nu pas dat je zelf ook een topic hebt! Even checken. Ik ben wel benieuwd naar je tuinplannen.
Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.

Stay tuned! ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:55:44 #210
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99635604
Er zijn van die rubber tegels met gaten erin, groeit er wel gras, maar krijg je niet zo'n slijtplek onder je schommel. Wij hebben echt twee mega-gaten van het weet ik veel waarvan...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99635615
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar hoe eerder ze het leren... Ik ben ook al niet zo'n voorstander van traphekjes e.d. Je hoeft natuurlijk het gevaar niet op te zoeken, maar dat overdreven risicomijdend gedrag snap ik nooit zo.
Daar ben ik het op zich mee eens, maar de grote risico's vermijd ik liever wel. Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.
pi_99635628
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe moet ik grasvlekken en slijtage van het gazon gaan voorkomen met twee spruiten? :o Het gras is er om op te spelen. In dit verband ben ik trouwens ook wel benieuwd of zaaien slimmer is dan grasmatten leggen.
Speelgras kopen en inzaaien. Dat is het sterkst. En ook dat kan stuk natuurlijk, zie het 16 metergebied bij voetbalvelden.
pi_99635659
quote:

[..]

Als die rotmatjes op een of andere manier boven het gras uitkomen steken halen je bloedjes van kinderen er hun knietjes aan open :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99635680
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Er zijn van die rubber tegels met gaten erin, groeit er wel gras, maar krijg je niet zo'n slijtplek onder je schommel. Wij hebben echt twee mega-gaten van het weet ik veel waarvan...
De trampoline?

Da's best een aardige oplossing voor de tuininrichting: we zetten er gewoon één trampoline in. Klaar. :Y)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:58:07 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99635730
Nee, onder de schommel. Blijkbaar remmen ze zo een kuil onder je gazon. Of afzetten. Geen idee. maar een kuil is het. keer twee, want rekstok en schommel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99635737
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

Van de trap af vallen kan nare gevolgen hebben. Traphekjes komen er hier wel.
Ja, ik weet anders dat ik als klein DS4-tje gewoon de trap als klimrek heb gebruikt en dat ik tijden had dat ik de neiging had om hangend aan de traptreden naar beneden te gaan.

Ja, ik ben raar, altijd geweest. Maar wel overleefd en het valt best mee met de littekens, die overigens allemaal te herleiden zijn naar het voetbal.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:58:16 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635741
quote:

[..]

Nou ja, bij een schommel of glijbaan heb je natuurlijk plekken die extra te lijden hebben.

Kinderen - gazon - ballen. Ik zou ook maar niet te ambitieus zijn met tuinplanten.

Zandbak?
pi_99635979
Ik kan ze wel leren om van de planten af te blijven.

Een zandbak komt er ook! In de voortuin. Ik zal wel even een plaatje uploaden. Speeltoetstellen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik heb zo'n idee dat ze die al heel gauw ontgroeid zijn. Bovendien ligt er een speeltuintje op zo'n 20 meter afstand van ons huis.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:07:41 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99636336
Nou, mijn jongens schommelen nog steeds veel. En trampoline springen. ding staat er al 10 jaar. Zijn investering meer dan waard! aan het einde hebben we zo'n "hangzak" van Ikea met een luchtkussen erin.

En ook 20 meter verder een speeltuin. Maar soms heb ik geen zin om daar bij te zitten. Dus dan thuis. Nu hoeft dat niet meer, bijzitten, maar goed. Ze schommelen nog steeds dagelijks.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:09:50 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99636487
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogen ;).

Wij hebben ons tuinplan trouwens laten maken door een (nu afgestudeerde) student Tuin- en Landschapsinrichting, voor weinig! Hij helpt straks ook met de plantjes want daar hoef ik niet eens aan te beginnen :@ .
pi_99636951
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, mijn jongens schommelen nog steeds veel. En trampoline springen. ding staat er al 10 jaar. Zijn investering meer dan waard! aan het einde hebben we zo'n "hangzak" van Ikea met een luchtkussen erin.

En ook 20 meter verder een speeltuin. Maar soms heb ik geen zin om daar bij te zitten. Dus dan thuis. Nu hoeft dat niet meer, bijzitten, maar goed. Ze schommelen nog steeds dagelijks.
Goed om te weten! Ik heb geen zin om mijn dagen te slijten in een speeltuin in Amsterdam-Noord. :Y)

Het zou wel een aardig cadeau zijn voor Ivans tweede verjaardag, een glijbaan of schommel. Een schommel lijkt me leuker.
pi_99637050
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:09 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dan vind je onze tuin denk ik ook wel mooi straks. We 'gooien' 1x1m betontegels om het leistenen terras en als pad naar de veranda. Daarnaast gras en split. Maar als het goed is zie je dat binnenkort met eigen ogen ;).

Wij hebben ons tuinplan trouwens laten maken door een (nu afgestudeerde) student Tuin- en Landschapsinrichting, voor weinig! Hij helpt straks ook met de plantjes want daar hoef ik niet eens aan te beginnen :@ .
Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?

Ik kijk er erg naar uit om je huis (en tuin!) te bewonderen. Mijn lief heeft vandaag het nieuws dat we naar Tukkerland gaan met enige schrik vernomen. Ik hoorde nog een 'weet je wel hoe vér dat is!' voor ik hem de mond snoerde. :Y) Leuk uitje, gratis koffie, niet zeuren.
pi_99637200
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:

Haha... Die staan er nog niet op. Misschien moet ik dat eens toe gaan voegen.

Stay tuned! ;)
Done!
  maandag 18 juli 2011 @ 21:25:15 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99637350
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?

Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_99637406
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:

(egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
Dat ligt aan de voorbereiding.
pi_99637627
Ik zou ook zaaien overigens, is het helemaal goedkoop en ik heb nu het idee dat dat gras veel stabieler is dan de graszoden die we hadden gelegd.

Een oud collega van me heeft een vergelijkbare tuin als die van jullie en die is heel simpel maar heel gezellig. Ik zal het eens uitrekenen voor je. Ik heb over anderhalve week verlof :)

Ik zal ook vragen of hij misschien nog een fotootje heeft liggen.

Hoe is jullie tuin gelegen en aan welke kant staat het schuurtje? (voor de tekening)

Qua simpele tegels, gewoon mooie strakke, gladde betontegels, maar dan donkergrijs of zwart? Je hebt ze ook in grotere formaten, dat is ook mooi. Zijn ook niet heel erg duur.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99637634
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:25 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij bedoelt met graszoden. Maar wij hebben gewoon gras op rol gekocht (dat is de enige manier van graszoden die ik ken). Dit groeit gewoon vast aan de ondergrond en elkaar en dan heb je een egale grasmat (egaler dan alle buren die gras gezaaid hebben).
Dat gras zit ingegroeid in een fijn flexibel plastic netje. Daardoor is het op te rollen zonder scheuren, en uit te rollen etc. Dat netje is gewoonlijk groen, en meestal zie je er niks van. Totdat je erdoorheen moet graven. Of je gras doodgaat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:57 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99637802
Je kunt ook graszoden krijgen zonder plastic matje erin.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:35:27 #229
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99637858
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar jullie tuin is vast behoorlijk groot, of niet?

Ik kijk er erg naar uit om je huis (en tuin!) te bewonderen. Mijn lief heeft vandaag het nieuws dat we naar Tukkerland gaan met enige schrik vernomen. Ik hoorde nog een 'weet je wel hoe vér dat is!' voor ik hem de mond snoerde. :Y) Leuk uitje, gratis koffie, niet zeuren.
:D Als je maar genoeg water en warme dekens meeneemt issie er misschien wat geruster op ;). Ik vind het ook erg leuk dat jullie komen! *O*

Onze tuin is 17m x 8,5m excl. de schuur (8,5 x 4) waar de veranda aan is gebouwd. Is inderdaad groter. Maar ik houd ook van strak en niet al teveel poespas voor een tuin. Wij zijn voor de graszoden straks overigens 5 euro per m2 kwijt incl. het leggen en voorbereidende werkzaamheden. Viel mij echt enorm mee!
pi_99638591
wickie, ik ben heel benieuwd naar een foto! Floorplanner werkte even niet mee, maar ik heb er iets van kunnen maken. Ik weet de afmetingen niet precies, en de plaats van de deur in de berging weet ik ook niet. Er zit nog een deur in de schutting achterin de achtertuin. De schutting daar wordt volgens mij een soort (lelijk) gaaswerk. Oh, en de achtertuin ligt op het oosten.

Achter:

Voor:

pi_99675244
Claudia had je nou al een stukadoor? Die van ons hadden we voor ons vorige huis ook via werkspot. Topgasten en ze leveren perfect werk af. Vandaar dat we ze dit keer weer inhuren. De tuin ga ik (denk ik) zelf ontwerpen. Ik heb een boek gekocht met allerlei tuinontwerpen en ga daar de leuke dingen uithalen. Qua planten laat ik me wel adviseren. In dat boek staan ook allerlei plantentips, bijv een tuin voor beginners, of de makkelijke tuin. Dat lijkt me wel wat :+

Een kennis van mij is hovenier en ik zag laatst via facebook allerlei mooie foto's voorbij komen dus ik denk dat ik met hem contact opneem voor de tuin. Het is voor ons al ons 2e koophuis dus wil wel wat geld steken in de aanleg van een mooie tuin. Ook op kleine oppervlaktes kun je best veel doen.
pi_99675327
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Cyan, dankjewel voor je tips! Ik ga in ieder geval de bank iets naar voren zetten en er een plankje of zo achter zetten. We hebben nu vaak net te weinig plek om een glas drinken neer te zetten of zo, dus het zou ook nog eens heel praktisch zijn.

Je kast-idee vind ik heel goed! Wickie kwam al eens eerder met zo'n soort idee in deel 1. Het zou zoiets kunnen worden:

[ afbeelding ]

Op een van de lage kastjes zou de tv kunnen staan, tussen de lage kastjes in zou een zwevend plankje kunnen met twee stoeltjes eronder voor de kinderen, en aan de rechterkant zou de tafel staan, haaks op de muur.

Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+ In principe ga ik die eerst meeverhuizen en als we er eenmaal wonen besluiten we wat we aan de definitieve indeling doen. Dat blijft toch te abstract zo.
Graag gedaan! :)

Als je eenmaal in je huis woont merk je vanzelf wel waar je opbergruimte mist en wat handig is. En een kast is natuurlijk zo gekocht!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99675449
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:52 schreef loeszie het volgende:
Claudia had je nou al een stukadoor? Die van ons hadden we voor ons vorige huis ook via werkspot. Topgasten en ze leveren perfect werk af. Vandaar dat we ze dit keer weer inhuren. De tuin ga ik (denk ik) zelf ontwerpen. Ik heb een boek gekocht met allerlei tuinontwerpen en ga daar de leuke dingen uithalen. Qua planten laat ik me wel adviseren. In dat boek staan ook allerlei plantentips, bijv een tuin voor beginners, of de makkelijke tuin. Dat lijkt me wel wat :+

Een kennis van mij is hovenier en ik zag laatst via facebook allerlei mooie foto's voorbij komen dus ik denk dat ik met hem contact opneem voor de tuin. Het is voor ons al ons 2e koophuis dus wil wel wat geld steken in de aanleg van een mooie tuin. Ook op kleine oppervlaktes kun je best veel doen.
De man van een collega van mijn lief - ja ja, volgen jullie het nog? - is stucadoor en we zijn van plan hem in te huren. Het is wel fijn als je weet dat iemand te vertrouwen is.

Hm, nu begin ik toch wat te twijfelen over de tuin. Welk boek heb je gekocht?
pi_99680260
Een tweedehandse bij bol.com handboek nieuwe tuinontwerpen!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:49:00 #235
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_99680381
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ligt aan de voorbereiding.
Hier in de buurt ligt dit voornamelijk aan de soort grond en het feit dat er bij ons aan de voorkant een natuurwadi is :')
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:55:16 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_99680703
zo, bijgelezen!

Graszoden: internet is je vriend. Wij hebben ze via internet besteld, die kwamen thuis brengen, prima. En hier zat er geen kunststof matje onder.
Maaar...voor je gaat leggen: word je tuin op dit moment gebruikt om overheen te rijden? Dan zou ik eerst eens heel goed gaan spitten en dan echt diep. Anders leg je gras op aangereden grond en dan krijg je problemen met de afvoer van water (sprak zij uit ervaring helaas). Ook belangrijk is om te weten hoe vlak je tuin is. Wij zaten met een verloop van zeker 30 cm op een afstand van nog geen 2 meter. Daar hebben we dus maar een verhoging van gemaakt.

Tuinstoelen: als je van plan bent houten te nemen, neem dan hele goede. Wij hadden niet zo'n beste kwaliteit, hebben ze nog een keer gebeitst, maar dat mocht niet baten. Nu hebben we onderhoudsvrije aluminium stoelen. Lekker licht ook.

Het straten hebben we deels zelf gedaan, het ophogen van de tuin ook (k*T werk overigens), net als het tuinontwerp.En nee, daar heb ik niet voor gestudeerd, maar ik heb maar gewoon wat getekend en bedacht, kwam ook goed. Ik wil je best nog wat dingen van onze tuin sturen en mee kijken. Wat zeker leuk is:
* klimplanten die bloeien (Dus geen klimop) tegen het gaas. Clematis hebben je in allerlei soorten en als je dan met verschillende bloeitijden rekening houdt, heb je de hele zomer bloemen.
* wij hebben een 'groen geraamte' met buxus en beukenhaag. Simpele planten, twee keer per jaar knippen is genoeg.
* een (vruchten)leiboom. Dan krijg je wel een mooie boom maar neemt ie niet veel ruimte in. Bovendien zien de kinderen dan dat appels/peren oid aan een boom groeien (en niet bij de appie vandaan komen)

Voor speeltoestellen deel ik je mening, met drie speeltuinen binnen 50 meter hebben wij alleen een schommel en een zandbak en dat bevalt prima.

Als je huis droog genoeg is kan je best stucen of spaccen (spuitwerk). Scheuren krijg je in een nieuwbouwhuis uiteindelijk toch wel. Ik heb nog geen huis gezien zonder. Zelfs de buren die eerst een paar jaar gewoon geverfde muren hadden en daarna pas zijn gaan stucen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:00:52 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_99680985
laatste tip vergeten: maak je schuttingen niet te hoog. Hoe hoger hoe meer het gevoel dat je tuin kleiner is. Wij hebben ze maar 180 cm hoog. Net hoog genoeg om de buren niet te zien langslopen, laag genoeg om overheen te kletsen als je dat wilt.
pi_99682573
Fijne tips, mefke! Ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie tuin!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:32:26 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_99682776
ik ga ze morgen even zoeken, staan nog op de camera denk ik.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:14 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_99705385
Onze tuin heeft een omgekeerde T vorm. Voor je beeld: het huis + garage is ongeveer 9 meter en de tuin is op zijn diepst ook 9 meter. De lengte van de ondiepe delen tuin is ongeveer 5 meter. Het grootste gedeelte van de tuin is nu 3 jaar oud, alleen de schuttingen + het terras bij het huis zijn ouder.

1 het diepste gedeelte van de tuin met een extra terras, klimop in een gaashekwerk en een grote plantenbak met oa een druif erin. Aan de pergola hangt ook de schommel.

2 staand op het terras, kijkend naar rechts. De appelleiboom, een hoekje voor de afvalbakken en veel buxus. Dit is een beetje een verloren hoekje, hier gaat waarschijnlijk onze aanbouw komen.

3 vanaf de appelleiboom kijkend naar de linkerhoek van het terras. Hier staat nu de tafel, de zandbak en een konijnenhok. Maar ook weer buxus, twee schermen met clematissen en hoge bakken met hosta's en lavendel.

4 het hoekje met de clematissen nog en keer. De tegen een stukje gaas groeien dus verschillende soorten clematissen, een kamperfoelie en ik heb er nog beukenhaag tussen staan zodat het ook in de winter groen blijft.

5 zelfde hoekje, nu langs de schutting. Groen geraamte van buxus en rode beukenhaag (of haagbeuk, dat weet ik nooit). In de potten hosta's.

Toen de tuin maakten hadden we twee konijnen die los liepen. De tuin is hierop aangepast met hekjes en hoge plantenbakken. Blijkt nu, met twee kids, ook heel praktisch. En het geeft een speelser effect dan wanneer alles maar 1 hoogte heeft. De grootste kosten van de tuin waren de stenen hoge bloembakken (niet te tillen), de grote tegels en de Blooompot die ik zo nodig wilde hebben (de witte pot waar licht in zit). Planten hebben we gekregen door bij familie stekjes te vragen of we kochten ze heel klein bij het tuincentrum, ze worden vanzelf groter. Onze appelboom was bijvoorbeeld destijds 15 euro, maar we eten er al tijden appels van.
pi_99716541
Leuk! Ik wil ook een pergola met een schommel O+
pi_99716942
Dat is nog een behoorlijk grote tuin, mefke! Ik vind de grote tegels die je hebt liggen super.

Ik weet trouwens niet of ik nog eens zou beginnen aan een fruitboom. Heb je er niet heel veel ellende van (lees: beestjes)?

Slim trouwens, de schommel aan een pergola hangen! En wat voor schutting hebben jullie/waar heb je die gekocht/was 'ie duur?
pi_99717228
Wat Claudia vraagt wil ik ook allemaal weten :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:23:07 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_99717303
de schutting was niet heel goedkoop, maar is gedeeld met de buren. Wij haalden em hier We wonen hier nu 6 jaar, we hebben er nog nooit wat aan gedaan en hij ziet er prima uit.

De appelboom heeft dit jaar voor het eerst rupsen gehad, dat is alles wat ik aan beestjes gezien heb (op een verdwaald konijn na, dat altijd de appels van de onderste tak eet). De perenboom die we hebben heeft dit jaar voor het eerst peren en daar komen nu wel wespen op af.

De grote tegels zijn gewone betonnen exemplaren, dit zijn zwarte. Het is veel goedkoper dan hardsteen en voor ons was het daarom een prima keuze. Ze liggen gewoon in het zand, zelf gelegd. Kost wel wat tijd, maar bespaarde ons genoeg geld vonden we.
pi_99763889
De opstelling in de woonkamer laat me maar niet los. Ik heb iets nieuws bedacht en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb me er min of meer bij neergelegd dat onze huidige eettafel weg moet. Bij elke opstelling heb ik het gevoel dat de tafel te groot is gezien de ruimte die we hebben. Toevallig is er van de week een bizarre vlek op de eettafel gekomen. Da's vast een teken van hogeraf. :Y) Afijn, ik denk dat een uitklapbare tafel ideaal zou zijn. Dan hebben we de tafel normaliter in gebruik als een vierpersoonstafel en bij gasten klappen we de tafel uit.

Ik overweeg ook sterk een hoekbank te kopen, misschien zelfs wel van leer. :+ Ik weet niet of de huidige opstelling ideaal is. Eigenlijk houd ik er niet zo van als je een ruimte binnenkomt en tegen een bank oploopt. Achter de bank heb ik het dressoir gezet dat we nu hebben; daar zou het schilderij boven kunnen hangen dat er nu ook boven hangt.

Het dressoir (of in ieder geval 2/3e deel ervan) en schilderij:

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 21-07-2011 20:01:49 ]
pi_99764241
Moeten al die kasten persé in de woonkamer? Doe die kasten naar zolder, draai de bank 90 graden en zet 'm tegen de muur. :)
pi_99764615
Maar dan is er zo'n grote lege ruimte in het midden. Dan voel ik meer voor de oude opstelling met de bank in de nis, een kleinere tafel en eventueel een deel van de kasten rechts weg:

donderdag 21 juli 2011 @ 20:26:43 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_99765146
Deel van de kasten weg, tafel haaks op de muur :Y

Kasten in de nis, bank tegen de lange muur. Dan heb je een stuk rugleuning waar je tegenaan kijkt, maar daar kun je een mooie smalle tafel(tje) tegenaan zetten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_99765272
Ja, die was ook voorbijgekomen! Maar met een hoekbank is dat natuurlijk weer anders. Even uitproberen.

Ik zou zo'n soort tafel trouwens mooi vinden, maar m'n lief kan ik er niet warm voor maken:

pi_99765454
Claudia ik zou echt geen hoekbank nemen! Wij hebben er 1 gehad en die stond in het midden van de kamer en je kan er niets mee. Je kan er alleen maar omheen lopen en that's it. En wij hebben best een grote kamer. Maar het is gewoon een log ding. Neem dan liever een 3 zitter en een fauteuil of een loveseat.

En is een ronde tafel niets voor je?
pi_99765522
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D

Wat vind je verder van die opstelling, Cyan?
pi_99765726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

[ afbeelding ]

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D
Ja herkenbaar! Maar ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je er een zou nemen. Je kan er namelijk niet zoveel mee en als je eens de boel wil omgooien dan zit je met dat logge ding dat nergens past.

Deze opstelling (zonder hoekbank) vind ik wel erg leuk! Vooral omdat je zo de hele ruimte benut.

Edit: Wil je er voor het beeld even een 3 zitter inzetten en een ronde tafel?
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:20 #253
5428 crew  miss_sly
pi_99765817
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99766528
Bedoel je het zo, Cyan? De tafel zou eventueel nog iets groter kunnen en iets meer stoelen eromheen kunnen hebben. Ik heb er nu alleen onze stoelen neergezet en twee stoelen die de Tripp Trapps moeten voorstellen.

Wat ik leuk vind aan een hoekbank is dat je ook een zitplek hebt met uitkijk op de tuin. Maar ik heb er ook wel mijn twijfels bij, vooral omdat onze kamer niet zo groot is. Dat het een log ding is staat ook buiten kijf. De opstelling met de driezitter alleen oogt veel ruimtelijker.

Wat mij betreft is een loveseat of extra fauteuil erbij geen optie, er staat immers al een fauteuil. De fauteuil kan eventueel nog op de plek waar anders een loveseat zou staan. Een voetenbank of losse chaise longue zie ik eventueel wel zitten. Het voordeel aan een losse voetenbank is dat je die nog eens als salontafel kunt gebruiken.

pi_99766694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar uiteindelijk vind ik een plekje voor de kinderen ook weer niet zó belangrijk. :+ Ze hebben al hun kamers, een speelplek op zolder en de tuin.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:11:17 #256
5428 crew  miss_sly
pi_99767233
In de praktijk zullen ze wel het meeste binnen en beneden spelen de komende jaren, lijkt me.

Voetenbank is ideaal, vind ik. Schuiven we bij als we onze voeten kwijt willen en gebruiken we idd als salontafel als dat zo uitkomt. Senna kan er ook heerlijk op spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99767382
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
pi_99767394
Ze kunnen ook best beneden en binnen spelen, maar dat doen ze dan bijvoorbeeld op het kleed. In de kasten ligt speelgoed. Dat werkt hier met Ivan ook prima. Zijn tafeltje vind ik heel leuk maar niet onmisbaar. Zijn eigen plankje in de boekenkast is veel belangrijker voor hem merk ik.

Maar ik ga er zeker naar kijken of en hoe ik een plekje voor ze kan maken. Misschien laat ik er één kast tussenuit en zet ik daar het tafeltje neer. En er is nog een optie, namelijk het dressoir voor 2/3e deel opzetten en in één van de hoekjes het tafeltje met stoeltjes zetten. Dan kan in de andere hoek een grote staande lamp. Dit soort dingen kunnen we t.z.t. wel beslissen.
pi_99767427
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:14 schreef k_man het volgende:
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
Nee hoor, door de hoek kun je er met z'n drieën in liggen. :7

Dan is er dus wel altijd één de klos.
pi_99769053

Ik stem voor deze i.v.m. de 3 zitter (zo staat onze bank ook ten opzichte van de openslaande tuindeuren) en de ronde tafel die het allemaal wat zachter maakt. De loveseat bedoelde ik op de plaats van de fauteuil en dus niet nog eens erbij. Want dan wordt de kamer veel te vol.

Daarom zou ik ook geen hoekbank nemen. Het is een log ding waar je weinig mee kan en het propt de kamer meteen zo vol. Als je er een wil voor het aantal zitplaatsen dan zou ik dus een loveseat nemen en daarin kan je je ook opkrullen ;)
pi_99769250
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

pi_99769423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

[ afbeelding ]
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
pi_99769428
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
pi_99769838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef Cyan het volgende:

[..]

Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
pi_99769957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
pi_99770055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef sigme het volgende:
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
Ik heb een hoekbank al uit mijn hoofd gezet. Dank daarvoor! 8-)

Ach, een driezitter voldoet, hoor. Als ik maar op de bank kan liggen. :Y)
pi_99770236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Cyan het volgende:

[..]

Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
pi_99770491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
Misschien moet ik het vorige deel maar even teruglezen. Ik heb de kleur Rosemary Green gezien in VT wonen en daar zag je op de foto idd een naad lopen. Maar zonder die naad ziet het eruit (althans op de foto) als een hele strakke gietvloer. Daar houd ik wel van!
pi_99770647
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
pi_99771492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
pi_99771637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef Cyan het volgende:

[..]

Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
pi_99771959
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
pi_99772298
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
pi_99779395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
pi_99784905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:31 schreef knorretje het volgende:

[..]

in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
Wat voor marmoleum heb je?

Marmoleum ligt vaak op kinderdagverblijven, dus ik heb er al een paar keer goed naar kunnen kijken. Bij het ene dessin vallen de naden meer op dan bij het andere. Hoe meer er een werkje in zit en hoe donkerder de kleur, hoe minder de naden opvallen. Het hangt er ook vanaf of je ervoor gekozen hebt de naden te laten lassen. Ongelaste naden geven het strakste resultaat.
pi_99784942
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef k_man het volgende:
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
Ik heb er wel naar gekeken en het is zeker een prima oplossing: slijtvast, makkelijk in onderhoud, gaat goed samen met vloerverwarming, betaalbare varianten. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik kan tegels in andermans huis vaak wel waarderen, maar ik zie het niet zo voor me in mijn eigen huis. Bovendien zijn tegels heel hard, en dat is niet zo handig met kleine kinderen. Maar dat is muggenziften, hoor.
pi_99784958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Oh, daar ga ik even naar kijken!
pi_99785057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:59 schreef Cyan het volgende:

[..]

Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
Ja, pff, wat is dat toch met die vloerontwerpers. Een vloer kan doen alsof het een stenen vloer is of een houten vloer, maar het is schijnbaar onmogelijk om een effen vloer te maken zonder pretenties. :+

Ik vind deze kleur wel mooi, maar ik wil géén tegelmotief want dan zie je alsnog overal naden:

Ik heb wel Marmoleum click overwogen en dat zijn tegels van marmoleum. Met dat systeem vallen naden vrijwel niet op. Helaas is Marmoleum click er vooral in lelijke dessins.
pi_99785173
Van de Karwei-site:

"Flexxfloors is géén laminaat, maar wel een passend alternatief, dus het overwegen waard. Ter kennismaking biedt KARWEI je in de week van 18 t/m 24 juli 20% introductiekorting. Flexxfloors is een innovatieve, zelfklevende vloer. Het kwalitatief hoogwaardige kunststof is flexibele en oersterk. Geschikt voor alle ruimtes in je huis, zelfs voor in de badkamer en keuken. Bovendien heb je Flexxfloors zó gelegd. Kies voor een natuurlijke uitstraling of ontwerp je eigen legpatroon! De vloer voelt zacht en warm aan, is makkelijk te onderhouden, vochtbestendig, sterk, geluiddempend en verkrijgbaar in 3 soorten."

Klinkt tamelijk ideaal. Het leggen ziet er wel maf uit en ik vraag me of hoe je de vloer geschikt krijgt voor vochtige ruimtes. Ik kan nog geen prijs vinden en ik vraag me of het materiaal wel zo sterk is als beweerd wordt. Van vinyl wordt namelijk vaak hetzelfde gezegd en zo sterk is dat niet.
pi_99785203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor marmoleum heb je?

ik krijg maandag 1 aug de sleutel en zal dan foto's voor je maken, maar zover wij nu weten ligt er marmoleum uit de walton serie (denk de uni, maar moet bekennen dat ik de keren dat ik er geweest ben niet erg aandachtig gekeken heb naar de vloer of er misschien toch een werkje in zit). Het zit bij ons alleen op de verdiepingsvloeren, dus heb me er niet echt druk om gemaakt het zit me daar prima in de slaapkamers.
pi_99785222
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
pi_99785406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
ze vallen gewoon heel erg op. en lopen bij ons precies door het midden van de kamers dus verbloemen met een bed ofzo is niet direct een optie (vloerkleed dan evt weer wel, maar dat zien we dan wel weer)
pi_99791702
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
pi_99793277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
pi_99793452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef knorretje het volgende:

[..]

danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
pi_99793532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
marmoleum ligt er bij ons alleen op de verdieping, in de woonkamer hebben ze er tegels ingegooit.

op alicia's toekomstige kamer kun je hem op deze foto's het beste zien
http://www.fok.nl/danny/huis/nh8.jpg
pi_99793676
Oké, dat verklaart het! :D

Hm, je ziet het op zich precies zoals ik het verwacht had, en de vloer is ook lichter dan de vloer die we op het oog hebben.
pi_99793732
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
pi_99793792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef knorretje het volgende:
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
pi_99794170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Ik vind het nog wel meevallen. Had gedacht dat het veel storender zou zijn maar het stoort me eigenlijk niet.
pi_99794194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik zou je graag de juiste antwoorden geven, maar geen idee of ze het gelast hebben, zal er extra op letten als ik er weer ben :)
pi_99794374
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

pi_99794466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

[ afbeelding ]
hij loopt achter het groene kastje zeg maar... als je echt het gangetje inloopt ?

ff getekend waar ik denk hem te zien
http://www.fok.nl/danny/Image1.jpg
pi_99794553
Ik zie helemaal niks :P
pi_99794580
Ja precies, knorretje. Als ik ernaar kijk (in het echt) zie ik de naad ook wel, maar hij valt me normaliter niet op. Als de deuren openstaan en er meer licht naar binnen valt worden de naden ook duidelijker. Die zitten nu tussen de deurposten in en vallen daarmee niet zo heel erg op. Om die reden vind ik novilon voor op de 1e verdieping behoorlijk ideaal. Dat kan in de vertrekken zelf naadloos worden gelegd.

Ik weet zeker dat je zo'n naad behoorlijk goed ziet in het volle licht. Dat maakt dat ik zo blijf twijfelen.
pi_99794639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:34 schreef Ooi86 het volgende:
Ik zie helemaal niks :P
in het midden zie je vanwege de lichtinval net een mooi streepje lopen. In elk geval is dit veel minder opvallend als wat wij gaan krijgen.
pi_99796331
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:56:36 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_99822762
claudia, ik vind die naad bij de grijze vloeren eigenlijk enorm mee vallen! Ik vind die vloeren toch wel echt heel mooi.
En dan ga ik nu google'n op troffelvloeren. Weer wat nieuws...
pi_99823714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
Een troffelvloer is niet helemaal glad en is vergelijkbaar met de schil van een sinaasappel. En de vloer wordt met de hand aangebracht dus je hebt altijd kans op kleine oneffenheden. Het doet me denken aan heel fijn siergrind. En persoonlijk vind ik dat voor een woonkamer heel erg ongezellig.
pi_99829983
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')