abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99479337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank. :o
Kan. Niet iedereen vind hetzelfde fijn zitten. Ikea banken (en bedden) zijn vaak heel zacht. Voor mij is dat funest.

(en ik hou niet zo van de uitstraling van de gemiddelde Ikeabank, al was het maar omdat het stof is en ik ben van het leer)

quote:
Werk je in een bankenzaak?
Nee, ik heb op mijn 24e een zeer zware rugblessure opgelopen en dus let ik heel erg op zitcomfort. Een slechte zetel en na een half uur loop ik als een oude man. Letterlijk!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99479735
Onze Ikeabank zit vrij hard en heeft ook een redelijke rugondersteuning. Maar ik kan me goed voorstellen dat je hogere eisen hebt als je lichaam dat vereist. Mijn zithouding is sowieso 9 van de 10 keer suboptimaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99479865
Welke is het? Als ik er weer eens ben wil ik dan eens proefzitten. Niet dat ik denk dat ik er dan meteen een ga nemen (ik heb net drie banken gekocht, dus het is weer even welletjes), maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
pi_99479978
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.

De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter. En doordat de stof grijs is met een klein bruin werkje zie je ook niet elke vlek.
pi_99480004
hoho, ektorp, zit echt fijn :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:14:41 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_99480005
DS4 Claudia en ik hebben allebei een bank die helaas niet meer in het assortiment zit.

Claudia, heb jij de plus versie van die planner? ik zie allemaal dingen zoals de keuken etc die ik helemaal niet kan vinden in het programma.

Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur. Bijvoorbeeld bij de bank ofzo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99480183
Nee, ik heb geen plusversie!

Een muur met accentkleur is in de woonkamer denk ik too much. We hebben ook nog een rode stoel en dat merkwaardige schilderij.
pi_99480200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt. ;)

Jammer, ik had het graag eens gevoeld.

quote:
De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter.
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn. ;)

(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
pi_99480301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef mefke79 het volgende:

Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur.
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
pi_99480384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
pi_99480432
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?

Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetair is dat gewoon niet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zitkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 14-07-2011 22:34:24 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99480537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt. ;)
Ze blijven lonken! De Ikea is ook zo geweldig goedkoop. :+

quote:
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn. ;)

(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
Ik weet er alles van! Ik heb te veel uren van mijn leven verspild aan het stofzuigen van een ander bankje... We hadden ooit drie katten en daarna 1 kat en een héél harige hond. :X
pi_99480558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
Nou ben ik redelijk allergisch voor gekleurde muren, omdat het in verreweg de meeste gevallen een heel onrustig beeld geeft, dus ik wil het echt in een seconde op kunnen lossen.

Maar bovendien: echt mooi behang kan een veel leuker effect geven.
pi_99480668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?
Ik vind kleuren niet zo moeilijk. Als het huis eenmaal opgeleverd is ken ik het zo goed dat ik wel weet waar ik welke kleur wil hebben. Zoiets als een vloer of keuken vind ik veel moeilijker; die sloop je er niet meer uit.

quote:
Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetaur is dat gewoonniet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zutkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.
Oh, de Tylosand ziet er ook leuk uit! Die zit zeker niet meer in de collectie?
pi_99480672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

De Ikea is ook zo geweldig goedkoop.
Dat de Ikea goedkoop is wil ik wel bevestigen. Maar verder ga ik niet. ;)
pi_99480983
Ik ben echt een muts met kleuren op de muur en R. ook :') maar wij hebben een vrij neutrale vloer en geen nieuwbouw huis. Hele andere uitgangspunten dus.

Ik vond de Kivik (dat is de bank van jou foto toch?) Qua zit wat tegenvallen. Vind m wel heel leuk.
pi_99481508
Het is heel eenvoudig hoe het hier met kleuren gaat: ik bepaal en ik verf. :+ Mijn lief heeft er echt geen kijk op. Hij heeft voor ons huidige appartement een kleur groen voor in de werkkamer uitgezocht en ik kreeg er al meteen hoofdpijn van. Hij heeft bovendien een bloedhekel aan verven en ik vind het een leuk klusje. (Al gaan we het deze keer dus uitbesteden; ik heb er geen tijd voor en wil de kindjes niet te veel missen.)

Overigens heb ik hier wel een beetje een kleurflater begaan, namelijk in het toilet. Ik vond de kleur Azuurst van Flexa zo mooi, maar het combineert voor geen meter met het kunstlicht in het toilet. Gek genoeg krijg ik er wel vaak complimenten over.
pi_99481856
Grappig, wij hadden Azuurst voor onze klerenkamer (nu de babykamer) dat was ook geen succes.. daar is toen gelijk wit overheen gegaan.

R. en ik zijn beiden gelijk daarin in kleurkeuzes enzo. Maar hij is dan ook een klusser en hij heeft er ook kijk op (hij heeft zelfstandig de kleur roze voor Mette's kamer gekozen, ik was best trots op hem).
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:55:01 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_99482349
Behangpanelen zijn ook leuk, maar soms is een hele muur gewoon mooier. Ik heb gewoon beide, ligt aan de ruimte.
pi_99482742
Claudia ik vind je vloer mooi!

ikea is en goedkoop (= ideaal voor student). meubels in mn studentenkamertje zijn bijna allemaal ikea. nadeel vind ik dat je al je ikea meubels bij ook bij veel mensen thuis ziet.
en de banken zitten inderdaad voor geen meter. mijn bank is een stevige leren zitbank met hoge rugleuning, daar kan DS4 vast wel lekker op zitten (van marktplaats dat dan weer wel).
pi_99539951
Wij hebben vandaag de eerste kijkdag gehad. Het was erg leuk! We hebben een aantal buren ontmoet en wat opviel is dat ze zo'n beetje allemaal kinderen hebben in de leeftijdscategorie 1-4 jaar. Het waren leuke, nette mensen. Mensen zoals wij, zeg maar. :+

De algehele indruk van de straat is heel goed. Het wordt een ongelooflijk brede straat en ik zie het al helemaal voor me, met kindjes die bij elkaar in de voortuin spelen. Het is een leuke plek met een prettige sfeer; ik had nu al het gevoel van 'ons buurtje'. Fijn is dat, vooral omdat de pont naar Amsterdam Centraal op ongeveer 10 minuten fietsafstand ligt! Je bent echt uit de stad maar er ook heel dichtbij.

Het huis zelf is geweldig. Het is op zich een weinig spectaculaire rijtjeswoning, maar we gaan er er zó op vooruit in vergelijking met onze huidige woning. Meer ruimte, veel licht. Met name de zolderruimte was een aangename verrassing. Die voelde veel groter en was veel lichter dan we verwacht hadden.

De foto's zijn wat grauw maar geven een redelijke indruk. De ingang van het bouwterrein:

De woningen van de voorkant bekeken. Vooral de hoekhuizen zijn fraai, vind ik, en die hebben zo'n grote zolderruimte dat het wel een kerk lijkt! Ook hebben de hoekhuizen een uitbouw aan de zijkant met een flink aantal ramen. Nu waren de hoekwoningen voor ons geen optie, want ze waren behoorlijk duurder - we wilden zo laag mogelijke maandlasten - en ze waren bovendien al vergeven. Maar we zijn wel érg jaloers!

Keuken, woonkamer en gang vanuit de voordeur bekeken. Het muurtje dat de gang van keuken en woonkamer scheidt zit er nog niet in:

De woonkamer bekeken vanuit de keuken:

De hal en keuken bekeken vanuit de woonkamer:

De eerste verdieping met links de badkamer en rechts de toekomstige kamer van Ivan:

Het uitzicht vanuit de voorkant van het huis:

Het formaat van de badkamer viel toch tegen :o :

Onze slaapkamer links en rechts de toekomstige kamer van Lena:

Het uitzicht vanuit de achterkant van het huis:

De zolderruimte was erg lastig om goed op de foto te krijgen (ik had Ivan op m'n rug en de schuine wanden zaten wat in de weg). De linkerkant (aan de achterkant van de woning):

Nog een keer de linkerkant:

De rechterkant (aan de voorkant van de woning):

Deze foto laat een beetje zien hoe breed de straat wordt:

De achterkant van de woningen (je ziet rechts een woning waar ze voor een uitbouw hebben gekozen en er is ook een woning met dakkapel):

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 16-07-2011 14:21:17 ]
pi_99571823
Oh, en we hebben gister van de aannemer gehoord dat de opleverdatum van de eerste koopwoningen medio november is. Ons huis is een paar weken laten aan de beurt, waarschijnlijk begin december.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:44:28 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_99572073
Ziet er prima uit Claudia!
En maak je over de badkamer geen zorgen, ik weet nog dat ik em echt veel en veel te klein vond toen ie leeg was, maar met alles er in was het gewoon prima. En begin december klinkt prima, toch?
pi_99572127
oh wow, wat zijn ze al ver, Claudia
ik moest vrijdag nog aan je denken toen ik bij mijn broer in Noord was

Ziet er goed uit zeg!
pi_99587796
Wow, leuk hoor! Mooie huizen!
pi_99587928
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is. En je hebt in ieder geval wel een fijn groot raam in de badkamer!
pi_99588348
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben. :+ Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.

En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden. :Y)
pi_99588616
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben. :+ Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.

En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden. :Y)
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
pi_99588658
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:19 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
pi_99589333
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
OK, het douchen in bad verklaart het.. ik vroeg me af hoe je zowel een douche als een bad in die ruimte kon krijgen.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:05:42 #131
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99591071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o In onze badkamer past geeneens een bad. Ook niet als we erin zouden gaan douchen :+ Een raam in de badkamer lijkt me ook geweldig. Lekker luchten O+
pi_99591638
Leuk Claudia!!! Het heeft heel veel van ons "oude" huis, dat was ook nieuwbouw, en daar hebben we heerlijk gewoond!
En dat het klein lijkt, dat hadden wij toen ook, gelijk al, toen het was uitgegraven....maar viel toen 100% mee.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99593595
Ik ben wat ideeën aan het verzamelen voor de kinderkamers. De Ikea is een aardige inspiratiebron!

In Ivans kamer komt een soort bureautje uit de Stuva-serie van de Ikea:

Dit vind ik een erg leuk idee, een schilderijhouder gebruiken om de muur in twee te delen. Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'. Dit wil ik ook in Ivans kamer gaan doen en in de wissellijsten wil ik natuurgetrouwe plaatjes van dieren stoppen:

En dit vind ik ook een leuk idee, een spiegel met een paar haakjes op de kinderkamer. Dat ga ik in ieder geval in Ivans kamer doen:

In Lena's kamer wil ik een soort bedbankje voor onder het raam. Dat is toch de droom van elk meisje? Ik denk dat het het handigst is om dit zelf te (laten) maken. Onderin bakken, bovenop een matrasje (daar kan later misschien een vriendinnetje op slapen) en dan wat kussens erbij. Ik vind het ook een leuk idee om aan weerszijden kastjes/plankjes op te hangen.

Dat laatste plaatje is trouwens niet van de Ikea.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:59:44 #134
100412 mefke79
komt goed!
pi_99593930
Claudia, hier ook behoorlijk wat ikea kinder-spul in de kamers. 1 tip: die krukjes zijn ondingen. Driekus kiept er telkens vanaf, hij wil er dan op gaan zitten en dan schuiven ze naar achteren.
Zo'n bedbank is heel tof! Volgens mij heeft/had ikea die ook in het assortiment.
En het stuva-bureautje/speelbak staat sinds kort hier in de woonkamer, bevalt ook prima.
pi_99594084
Ik kan op de Ikea-site geen bedbank vinden?
pi_99594345
Deze zou trouwens precies passen. :o

zondag 17 juli 2011 @ 22:06:09 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99594353
Claudia voor originele bankjes, bureautjes en tafeltjes kun je ook terecht bij neef louis. Om de ikea-sfeer wat te doorbreken :)
pi_99594469
dat bedbankje O+
idee van de schilderijhouder vind ik ook erg leuk
pi_99594665
Oh, ik heb van Ikea wél een bedbank gevonden!

zondag 17 juli 2011 @ 22:16:02 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99594893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.

En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
Projectvloerbedekking is toch vast wel breder te krijgen? al vraag ik me af of je zo'n bedrijf bereid krijgt een relatief klein stukje te leveren....

http://www.upofloor.com/upofloor_en zoiets bijvoorbeeld?? ik weet niet of het echt breder is hoor, maar dat leek me...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99594983
Wat een leuke ideetjes allemaal Claudia!
Die Stuva serie is ook echt heel leuk vind ik!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99599060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Sleeve het volgende:
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is.
Dat is zeker waar. Ik weet nog dat ik in het begin dacht dat we toch wel een vrij kleine woning kregen... Nu alle wanden staan valt dat wel mee zeg maar. ;)
pi_99601275

Ik denk dat dit de beste opstelling is. Vond het idee met de tafel in de lengte ook erg leuk maar ik denk dat je je ongelofelijk gaat irriteren aan de ruimte die je hebt om rond de tafel te lopen.

Je zou je bank nog een stukje van de muur kunnen trekken zodat ie iets meer in de ruimte komt te staan en de ruimte achter je bank kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een sidetable of een plank achter de bank waarop je accessoires kwijt kan of een stapeltje boeken of iets dergelijks.

Dit is niet de meest geweldige foto maar je ziet dat er achter die bank nog iets gebeurd. En je bank komt zo iets de kamer in zonder dat je ruimte verliest.

Je boekenkast idee is geweldig en ik moest meteen denken aan de Besta serie van Ikea. Je zou de kastjes bovenin door kunnen laten lopen boven de eettafel.

Besta heeft ook kasten die je aan de muur kan ophangen en je zou dan bijvoorbeeld kunnen kiezen om ze iets van de vloer af te hangen en er een kastje of 2 tussen uit te laten maar wel het bovenblad laten doorlopen waar je dan bijvoorbeeld 2 poefjes of stoeltjes neerzet, zodat je kindjes daar een soort van bureautje hebben.

Wil je dat bureautje niet in het zicht inclusief al het speelgoed dan zou je met de schuifdeuren van Besta het bureautje kunnen wegwerken.

I.p.v. poefjes of stoeltjes kun je ook kiezen voor 2 houten kubussen op wieltjes bijvoorbeeld die je zowel als salontafel of bijzettafeltje kan gebruiken en als krukje. Een kussentje erop en klaar! :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99602328
Schiet nu op zeg claudia! Leuk hoor om te volgen!
  maandag 18 juli 2011 @ 12:16:27 #145
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99614284
:o Waarom heb ik hier nooit meegelezen Claudia? Shame on me! :@

Ik ga alles nog eens op mijn gemakkie lezen, maar ik ben nu al verliefd op de Rosemary Green! O+
pi_99614497
Die Stuva serie is leuk!! Ik heb zelf ook getwijfeld over zo'n 'burootje' voor mijn kleuter, maar uiteindelijk niet gedaan. Ze heeft nog nooit gezeten aan het tafeltje met stoeltje dat we voor haar hebben. Ze zit altijd op de grond op haar kamer. Een leuk kleed is ook echt heerlijk voor die kleintjes.
O, en een bedbankje voor je meisje! Leuk!
Wij hebben Lifetime bedden. Ik dacht: meteeen investeren in een bed dat voor altijd (of in ieder geval heel lang) meekan.
Met een meidenkwartet
pi_99614717
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft :{w

Anyway hij vond de woning gelukkig ruimer dan gedacht. Badkamer hier ook klein en wij hebben zelfs de badkamer vergroot. En hij vond de woning erg licht en de buurt superleuk. Hij was er met een vriend die zijn kind ook mee had. Ze waren dus een gezellig koppeltje :+

Over 4 maanden wordt de woning al opgeleverd! Als je het zo zegt dan is het echt al snel!! Wij moeten ook snel de kleur van de vloer uitzoeken. En de muren gaan we denk ik voor nu wit verven en her en der een wandje behangen.
pi_99615564
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:

Ik kan het me helemaal voorstellen.
Ik woon nu ook in een Amsterdamse huurwoning.
De bouw van ons huis in Amsterdam Noord begint pas in september.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 14:16:51 #149
5428 crew  miss_sly
pi_99618445
Wat een leuke ideeen voor de kinderkamers, Claudia! Dat idee van de muren qua hoogte in tweeen delen vind ik een goede! Die ga ik er hier zeker in brengen. Met onze hoge muren is dat voor zo'n klein meisje natuurlijk helemaal top. En ook je idee van de bedbank onder het raam! Goed plan, nooit over nagedacht dat dat een optie zou kunnen zijn.

Oplevering dus waarschijnlijk ergens in december he? Dan is de tijd toch wel echt heel erg snel gegaan! Op de foto's zien de huizen er in ieder geval leuk uit en ook lucht en ruim.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99618616
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'.
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?

(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog :@ )
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 14:25:29 #151
5428 crew  miss_sly
pi_99618717
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kinderen zijn natuurlijk een stuk korter en leven gewoon op de onderste helft. Iets ophangen tbv je kind is dan ook handiger op kind-hoogte en niet op volwassenen-hoogte. Al sje op je hurken gaat zitten en je kijkt omhoog, kun jij dan goed zien wat er vanaf halverwege de muur omhoog hangt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99618792
O, de aankleding moet op kindhoogte... Dat kan altijd geregeld worden natuurlijk.
pi_99623695
Cyan, dankjewel voor je tips! Ik ga in ieder geval de bank iets naar voren zetten en er een plankje of zo achter zetten. We hebben nu vaak net te weinig plek om een glas drinken neer te zetten of zo, dus het zou ook nog eens heel praktisch zijn.

Je kast-idee vind ik heel goed! Wickie kwam al eens eerder met zo'n soort idee in deel 1. Het zou zoiets kunnen worden:

Op een van de lage kastjes zou de tv kunnen staan, tussen de lage kastjes in zou een zwevend plankje kunnen met twee stoeltjes eronder voor de kinderen, en aan de rechterkant zou de tafel staan, haaks op de muur.

Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+ In principe ga ik die eerst meeverhuizen en als we er eenmaal wonen besluiten we wat we aan de definitieve indeling doen. Dat blijft toch te abstract zo.
pi_99623862
quote:
17s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef loeszie het volgende:
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft :{w
Haha, ik heb er wel op gelet. Ik denk dat hij er later was dan wij. Wij waren er om half 11 stipt omdat Ivan op tijd naar bed moest in verband met een afspraak later op die dag. Jullie buren aan de andere kant heb ik niet gezien, maar de mensen op de hoek wel.

Ga je alle wanden behangen?
pi_99624054
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet zelf ook in je huis leven, hè? Hoge plafonds zijn nou eenmaal prachtig. Maar ik vind het op de kinderkamer wel aardig om alles iets meer naar kindproporties terug te brengen. De wereld is al zo groot als je zelf nog klein bent. Ga maar eens door je huis kruipen. :Y) Dat vind ik ook het aardige aan die Stuva-serie van de Ikea: de kasten zijn minder hoog dan reguliere kasten. Dat levert je misschien niet de opbergruimte op die je nodig hebt, maar het is naar mijn idee wel heel prettig voor een kind.
pi_99624393
We gaan in de woonkamer 1 wand behangen waar ons dressoir komt te staan. Ik denk dat we die in het nisje gaan zetten. Onze keuken is de standaardindeling dus onze eettafel komt in de keuken te staan. Boven in de slaapkamers ook 1 wand behang. Verder alles schilderen denk ik.

Wie weet kunnen we einde van het jaar al in ons huis! Maar we willen dit keer wel goed de tijd nemen om alles mooi af te werken voordat we gaan verhuizen. In ons vorige huis hebben we alles (behalve schilderen) in 1,5 week gedaan omdat we daarna op vakantie gingen :')
pi_99624963
Denk je dat dat kan, alleen nog een laagje verf tegen de muur?

Ik denk trouwens dat wij 2 maanden uittrekken.
pi_99625126
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben. :+
Marktplaats is your best friend :P ;)
pi_99625390
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen :')

Ik denk ook dat we op 2 maanden uitkomen hoor. Maar we willen graag op vakantie in februari. Dit jaar zit een echte lange vakantie er niet in. We moeten even sparen voor het huis. Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
pi_99625861
Ook voor de tuin, het loont heel erg om op marktplaats te zoeken naar tegels enz.
Zeker als je niet een heel groot oppervlakte hoeft te leggen. Mensen hebben vaak te veel besteld of mensen die hele mooie tuintegels de deur uit doen (in dat geval van de zomer even de hogedrukspuit eroverheen en klaar is kees, weer als nieuw).

Wij hebben in onze tuin alleen maar gratis tegels liggen (wel gewone tegels, maar dat past het beste bij alle buurtuinen, hele strakke nieuwe tegels hadden echt niet gestaan)
Een grasmatje is ook niet zo duur en je kan het ook zelfs zaaien, heb inmiddels gezien dat dat binnen een paar weken toch een mooi grasmatje oplevert. Planten kunnen behoorlijk prijzig worden. Ga daarvoor niet naar een standaard tuinwinkel, maar kijk ook eens bij tuinders in de polder. Daar kan je vaak je planten voor heel wat minder geld aanschaffen.

Oja wat wel geld kost... grond en zand... Ik weet niet hoe dat zit bij een nieuwbouw woning, of je nog veel nodig zal hebben. Wij hebben 6 kuub grond en 6kuub zand nodig gehad om de boel op te hogen en te egaliseren.
(en dan ben je alles behalve blij met een oud huis zonder achterom... alles moest met kruiwagens door het huis heen..)
pi_99626376
quote:
17s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:01 schreef loeszie het volgende:
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen :')
Wat goed dat ze dat zelf gaan doen! Wij hebben ons voorgenomen om niets zelf te doen. :+ Wij laten het ook gewoon stuccen, hoor, ondanks al die waarschuwingen voor vocht in de muren van nieuwbouwwoningen. Je moet toch iets.

quote:
Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
De tuin is het enige waar ik niet heel erg concreet over heb nagedacht. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dezelfde schutting willen waardoor we groot in kunnen kopen en relatief voordelig uit kunnen zijn. Ik wil sowieso gras in de tuin, en over het bestraten moet ik nog nadenken. Dat doe je niet zomaar even zelf als je er geen verstand van hebt.

Wij stoppen trouwens ons spaargeld in al dit soort zaken. Zijn we daar ook eindelijk vanaf. :')
pi_99626436
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
  maandag 18 juli 2011 @ 17:31:21 #163
306586 Draadjes
draadloos
pi_99626539
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Ik heb je topic ook gevonden, leuk dat je alles zo bij houdt! Volgens mij wordt het heel mooi straks :D

Graszoden kun je het hele jaar door leggen, behalve als het vriest (maar dan worden ze ook niet geoogst geloof ik).
pi_99626739
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal het even voor je navragen, maar mijn reactie was hetzelfde als die van Draadjes, zolang het maar niet vriest volgens mij. Dan zullen ze niet aanhechten. Het leggen van graszoden is echt zoooo ontzettend makkelijk :)
Maar als je de boel toch uitbesteed kan je dat beter gelijk mee laten doen. Zoek gewoon wat hoveniers in de buurt en vraag eens wat offertes aan. Zet het anders op Werkspot, dan heb je gelijk een idee hoeveel je kwijt bent voor de manuren.
Het lijkt mij wel prettig gelijk de tuin te laten doen, dan heb je het maar gehad.

Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
pi_99626788
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet. :Y) En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!

't Wordt gezellig hier. c_/
pi_99626883
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef wickie het volgende:
Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
Er zijn ook dingen waar ik nu pas aan denk, juist door er hier wat vaker over te posten. Zo hadden we voor onze huidige woning al marmoleum op het oog, maar toen had ik nog geen idee van dat 2 meter/4 meter-gedoe. Waarschijnlijk zou ik de vloer gewoon hebben laten leggen om het daarna pas te ontdekken. :+

Marmoleum is het toen uiteindelijk niet geworden omdat het niet mocht in ons appartement.
pi_99626912
Bestraten zou ik inderdaad laten doen door iemand die het vaker heeft gedaan en weet wat hij doet. Wij hebben het bij ons samen met mijn broer en een vriend van hem (die ik ook weer ken van vroeger) gedaan. Hij is als hovenier opgeleid. Het is nogal een werk alles te egaliseren en de tegels dan ook weer mooi ge-egaliseert te leggen zeg maar. Dat is best wel even een werkje (tenminste bij ons, want onze tuin liep scheef af).

Maar we hebben later dus het gras zelf gedaan en dat was echt kinderwerk. En mijn broer is mijn persoonlijke tuinman :P
pi_99627111
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:49:00 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99627147
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
Heb je daar al ideeën over?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99627162
Note to self: binnenkort eens bij Neef Louis gaan kijken.
pi_99627222
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je daar al ideeën over?
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:59:47 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99627545
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.

pi_99629079
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 18:41:16 ]
pi_99632049
quote:
3s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef k_man het volgende:
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt? :)
Ik moet nog advies inwinnen bij de stucadoor, maar een jaar wachten zit er niet in. Als we er eenmaal wonen komt het er niet meer van. Ik wil best een paar weken wachten, maar of dat nou veel uitmaakt?
pi_99632100
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.

[ afbeelding ]
Oh, die ziet er wel heel mooi en comfortabel uit! We hebben helaas niet erg veel ruimte.
pi_99633012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet. :Y) En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!

't Wordt gezellig hier. c_/
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee. Kijk eens rond op werkspot wat bij jullie in de buurt de prijzen zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99633906
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
pi_99633931
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:06 schreef sigme het volgende:

Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee.
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
pi_99634226
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
pi_99634233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
Voor werk binnenshuis waar je echt op zit te wachten zou ik het ook niet klus voor klus zo gaan aanbesteden. Maar voor zoiets als de tuin kan het inderdaad heel goed.
Onze strater werd niet eens boos vandaag toen ik 'm moest afbellen omdat alles in de rioolsoep loopt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99634255
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
Welk principe is dat?
pi_99634370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
pi_99634372
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
pi_99634387
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
pi_99634426
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef sigme het volgende:

Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
Helemaal terecht, want die hebben toch veel te veel geld en het zijn een stel ongezellige nerds bij elkaar!
pi_99634451
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:

Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
Heel goed! Dat laatste dan...
pi_99634485
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

En mij valt het tegen. :o Dat is alleen het arbeidsloon?

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
pi_99634553
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
Luxeproblemen..

Wij hebben onze mandelige buren in kennis gesteld van onze plannen, en eentje daarvan heeft aangeboden om ook wat mee te betalen. Dus betalen wij meer m2 dan wij eigenlijk hebben..

Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
pi_99634555
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

Ja.

quote:
Is het goedkoper als je het niet helemaal laat betegelen? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Of het goedkoper is om het niet te bestraten hangt af van het alternatief...
pi_99634649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef sigme het volgende:

Luxeproblemen..
Ja, maar luxeproblemen zijn ook problemen!

quote:
Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
Ik weet niet of dat veel gaat schelen. Ik heb niet de indruk dat de bestraters heel erg verlegen zitten om werk. Maar dat kan natuurlijk regioafhankelijk zijn.
pi_99634729
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Ja, arbeidsloon voor aanbrengen, stellen en afreien toplaagje zand, intrillen, bestraten.
Zwart kost 't minder.

Vandaag heeft mijn moeder 10 kuub gebroken puin laten bezorgen. Da's ook best mooi, en 10 kuub kost 400 euro.
pi_99634764
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
pi_99634845
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
pi_99634919
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Gras is iig veel goedkoper, met name als je het zelf doet.

Maar vergeet de kosten van het grondwerk niet (ook al is dat niet duur, het moet wel gebeuren natuurlijk).
pi_99634965
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
  maandag 18 juli 2011 @ 20:46:18 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
pi_99635039
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?

Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
pi_99635123
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:45 schreef DS4 het volgende:

Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten. Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten. :Y)

Note to self: waterpas kopen. We hebben in ons huidige appartement alles op 'gevoel' opgehangen. :')
pi_99635166
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
+1 voor zaaien. Dat is de enige manier om een echt sterke grasmat te krijgen. Al het andere kan op zijn best in de buurt er van komen.
pi_99635242
Zaaien is zeker een optie. Ik kan de kinderen wel binnenhouden tot het mooi weer is.

Mijn vader gebruikte altijd grasmatten en mijn herinnering is juist dat dat supermakkelijk was en prima groeide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')