Kan. Niet iedereen vind hetzelfde fijn zitten. Ikea banken (en bedden) zijn vaak heel zacht. Voor mij is dat funest.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Je moest eens weten hoeveel plezier ik al heb gehad op mijn huidige Ikeabank.![]()
Nee, ik heb op mijn 24e een zeer zware rugblessure opgelopen en dus let ik heel erg op zitcomfort. Een slechte zetel en na een half uur loop ik als een oude man. Letterlijk!quote:Werk je in een bankenzaak?
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
De Mysinge, maar die hebben ze niet meer! Dat is de enige Ikeabank die ik ooit mooi én fijn heb gevonden.
Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn.quote:De stof is trouwens ook geweldig (ja, ik weet het, je houdt niet van stof!). Toen we nog huisdieren hadden bleven er gewoon geen haren achter.
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:14 schreef mefke79 het volgende:
Over de kleuren: ik zou eerst even kijken hoe het er straks in de praktijk uit ziet en ik denk dat ik al snel zou werken met 1 stukje gekleurde muur.
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hang dan iets aan de muur. Desnoods maak je van mooi behang een "schilderij". Dan kun je als je het toch vindt tegenvallen het in een seconde herstellen.
Ze blijven lonken! De Ikea is ook zo geweldig goedkoop.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noteer dat je inmiddels mijn mening over Ikeabanken dus deelt.
Ik weet er alles van! Ik heb te veel uren van mijn leven verspild aan het stofzuigen van een ander bankje... We hadden ooit drie katten en daarna 1 kat en een héél harige hond.quote:Bij alcantara is dat helaas wat anders. Gelukkig weet onze kat dat ze er niet op mag zitten en doet ze dat dus alleen maar als we niet in de kamer zijn.
(voor de goede orde, de eetkamerstoelen zijn met alcantara bekleed)
Nou ben ik redelijk allergisch voor gekleurde muren, omdat het in verreweg de meeste gevallen een heel onrustig beeld geeft, dus ik wil het echt in een seconde op kunnen lossen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Verven is toch ook weinig moeite? Ik wil nog wel eens als ik zo'n bui heb een kwast ter hand nemen en een muur een andere kleur geven. Is zo gepiept.
Ik vind kleuren niet zo moeilijk. Als het huis eenmaal opgeleverd is ken ik het zo goed dat ik wel weet waar ik welke kleur wil hebben. Zoiets als een vloer of keuken vind ik veel moeilijker; die sloop je er niet meer uit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Claudia, wat Mefke zegt. Ik zou persoonlijk alles eerst gewoon wit schilderen en het huis met de lichtval en alles eerst even op je te laten inwerken. Een muur schilderen is zo gebeurd. Overigens wel logisch dat je de kinderkamers wel gelijk aanpakt.
Maar snap je wat ik bedoel?
Oh, de Tylosand ziet er ook leuk uit! Die zit zeker niet meer in de collectie?quote:Wij hebben ook een ikeabank en natuurlijk zou ik het liefst een anderebank hebben maar budgetaur is dat gewoonniet mogelijk. Wij hebben de Tylosand, met een losse poef om chaisse longe te maken. De hoezen van de zutkussen zijn best goed te verwijderen, de rest niet jammergenoeg.
Dat de Ikea goedkoop is wil ik wel bevestigen. Maar verder ga ik niet.quote:
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!quote:Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben.Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.
En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden.
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:19 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Het bad? Dus dat past er in? Nu ben ik echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
OK, het douchen in bad verklaart het.. ik vroeg me af hoe je zowel een douche als een bad in die ruimte kon krijgen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
quote:Op zondag 17 juli 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er past een bad onder het raam. Daarin moeten we ook douchen. Naast het bad komt zelfs nog een toilet.
Projectvloerbedekking is toch vast wel breder te krijgen? al vraag ik me af of je zo'n bedrijf bereid krijgt een relatief klein stukje te leveren....quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.
En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
Dat is zeker waar. Ik weet nog dat ik in het begin dacht dat we toch wel een vrij kleine woning kregen... Nu alle wanden staan valt dat wel mee zeg maar.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Sleeve het volgende:
Ik kan me je gevoel over de badkamer wel voorstellen! Maar wie weet hoe het er straks uitziet als het af is, dat is toch altijd heel anders dan wanneer het nog zo in aanbouw is.
Ik kan het me helemaal voorstellen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, ik ben op zich badkamers in Amsterdamse huurwoningen gewend en kan dus wel wat hebben.Ik ben in m'n nopjes met het bad en de rest interesseert me niet zo.
En dat raam lijkt me inderdaad héérlijk! Ik heb nog nooit een badkamer gehad met een raam erin. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden.
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Doordat de onderste helft een kleur heeft voelt de kamer minder hoog en meer op 'kinderniveau'.
Kinderen zijn natuurlijk een stuk korter en leven gewoon op de onderste helft. Iets ophangen tbv je kind is dan ook handiger op kind-hoogte en niet op volwassenen-hoogte. Al sje op je hurken gaat zitten en je kijkt omhoog, kun jij dan goed zien wat er vanaf halverwege de muur omhoog hangt?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?
(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog)
Haha, ik heb er wel op gelet. Ik denk dat hij er later was dan wij. Wij waren er om half 11 stipt omdat Ivan op tijd naar bed moest in verband met een afspraak later op die dag. Jullie buren aan de andere kant heb ik niet gezien, maar de mensen op de hoek wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef loeszie het volgende:
He Claudia, ik ben weer terug uit Berlijn. Koen heeft zaterdag het huis bekeken en ik vroeg nog..heb je onze buren gezien?? Maar hij zei dat het erg druk was en dat hij er niet op gelet heeft![]()
Je moet zelf ook in je huis leven, hè? Hoge plafonds zijn nou eenmaal prachtig. Maar ik vind het op de kinderkamer wel aardig om alles iets meer naar kindproporties terug te brengen. De wereld is al zo groot als je zelf nog klein bent. Ga maar eens door je huis kruipen.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even serieus... houden kinderen niet van hoge muren?
(hebben wij gewoon even slaapkamers met muren van 6 meter hoog)
Marktplaats is your best friendquote:Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel zonde zijn van de Billy-kasten die we nu al hebben.
Wat goed dat ze dat zelf gaan doen! Wij hebben ons voorgenomen om niets zelf te doen.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:01 schreef loeszie het volgende:
Eerst stukken (of is het stuccen?) dan schilderen, ik geloof 2x. Koen zijn vader heeft een schildersbedrijf dus ze gaan het zelf doen. Ik hoop dat het huis droog genoeg is. Gelukkig zit het dak er al een tijdje op met deze eindeloze regen![]()
De tuin is het enige waar ik niet heel erg concreet over heb nagedacht. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dezelfde schutting willen waardoor we groot in kunnen kopen en relatief voordelig uit kunnen zijn. Ik wil sowieso gras in de tuin, en over het bestraten moet ik nog nadenken. Dat doe je niet zomaar even zelf als je er geen verstand van hebt.quote:Wat gaan jullie met de tuin doen? Hebben jullie dat mee gefinancierd in de hypotheek? Bij ons was dat helaas niet meer haalbaar. Ik denk dat ik mijn spaarloon ervoor ga gebruiken..
Ik heb je topic ook gevonden, leuk dat je alles zo bij houdt! Volgens mij wordt het heel mooi straksquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Ik zal het even voor je navragen, maar mijn reactie was hetzelfde als die van Draadjes, zolang het maar niet vriest volgens mij. Dan zullen ze niet aanhechten. Het leggen van graszoden is echt zoooo ontzettend makkelijkquote:Op maandag 18 juli 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
wickie, misschien weet jij dit: is december/januari wel een geschikte tijd voor om grasplaggen te leggen?
Er zijn ook dingen waar ik nu pas aan denk, juist door er hier wat vaker over te posten. Zo hadden we voor onze huidige woning al marmoleum op het oog, maar toen had ik nog geen idee van dat 2 meter/4 meter-gedoe. Waarschijnlijk zou ik de vloer gewoon hebben laten leggen om het daarna pas te ontdekken.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef wickie het volgende:
Totale offtopic opmerking: Maar ik vraag me echt af waarom ik van ons klushuis nooit een topic heb geopend, alle tips en ideeen die mensen leveren op deze manier waren echt handig geweest.
Heb je daar al ideeën over?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga ook meteen fijn tuinmeubilair aanschaffen. Daar ga ik echt nooit meer op beknibbelen. Er staat hier weer een stoel op het balkon die we kunnen weggooien.
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.quote:
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ookal niet! Nou ja, een grote tafel met stoelen zou fijn zijn, en die stoelen moeten goed zitten. Verder zouden twee comfortabele ligstoelen wel fijn zijn.
Ik moet nog advies inwinnen bij de stucadoor, maar een jaar wachten zit er niet in. Als we er eenmaal wonen komt het er niet meer van. Ik wil best een paar weken wachten, maar of dat nou veel uitmaakt?quote:Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef k_man het volgende:
Houden jullie wel rekening met krimpscheuren, voordat je van alles op de wanden smeert en plakt?
Oh, die ziet er wel heel mooi en comfortabel uit! We hebben helaas niet erg veel ruimte.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben zelf momenteel wel gecharmeerd van de adirondack stoelen. Maar die zijn prijzig en ze moeten eigenlijk wel buiten blijven staan.
[ afbeelding ]
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee. Kijk eens rond op werkspot wat bij jullie in de buurt de prijzen zijn!quote:Op maandag 18 juli 2011 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet.En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!
't Wordt gezellig hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:06 schreef sigme het volgende:
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee.
Maar je weet niet wat ik verwachtte..quote:Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.
En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook.
Voor werk binnenshuis waar je echt op zit te wachten zou ik het ook niet klus voor klus zo gaan aanbesteden. Maar voor zoiets als de tuin kan het inderdaad heel goed.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
Welk principe is dat?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?quote:
Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:
Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe.
De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee.
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.quote:
Helemaal terecht, want die hebben toch veel te veel geld en het zijn een stel ongezellige nerds bij elkaar!quote:
Heel goed! Dat laatste dan...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.
Ik ben niet zo iemand, hoor.
En mij valt het tegen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:
De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee.
Luxeproblemen..quote:Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten...
Ja.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
En mij valt het tegen.Dat is alleen het arbeidsloon?
Of het goedkoper is om het niet te bestraten hangt af van het alternatief...quote:Is het goedkoper als je het niet helemaal laat betegelen? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Ja, maar luxeproblemen zijn ook problemen!quote:
Ik weet niet of dat veel gaat schelen. Ik heb niet de indruk dat de bestraters heel erg verlegen zitten om werk. Maar dat kan natuurlijk regioafhankelijk zijn.quote:Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
Ja, arbeidsloon voor aanbrengen, stellen en afreien toplaagje zand, intrillen, bestraten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En mij valt het tegen.Dat is alleen het arbeidsloon?
Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Gras is iig veel goedkoper, met name als je het zelf doet.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...quote:Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen.Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.
Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten. Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:45 schreef DS4 het volgende:
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...
Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
+1 voor zaaien. Dat is de enige manier om een echt sterke grasmat te krijgen. Al het andere kan op zijn best in de buurt er van komen.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:
Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |