abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99633012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt goed! Graszoden leggen durf ik zelf wel aan, maar bestraten zou ik hooguit doen onder begeleiding van iemand die een beetje weet wat 'ie doet. :Y) En ik wil de tuin ook zo snel mogelijk op orde!

't Wordt gezellig hier. c_/
Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee. Kijk eens rond op werkspot wat bij jullie in de buurt de prijzen zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99633906
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99633931
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:06 schreef sigme het volgende:

Bestraten is zwaar rotwerk, en mij viel de prijs voor uitbesteden erg mee.
Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99634226
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
pi_99634233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb jij vast minder m2 te bestraten gehad dan wij... Want het is ook weer niet goedkoop.

En wij doen het uit principe ook niet zwart, dus dat scheelt misschien ook. ;)
Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk wel vaker op werkspot en het klinkt goed. Ik vind het bij sommige klussen alleen te riskant om daarop te vertrouwen. Je wilt bijvoorbeeld zeker weten dat je stucadoor op komt dagen op het moment dat je afgesproken hebt, want anders ligt de rest ook stil. Maar voor een tuin is het heel geschikt!
Voor werk binnenshuis waar je echt op zit te wachten zou ik het ook niet klus voor klus zo gaan aanbesteden. Maar voor zoiets als de tuin kan het inderdaad heel goed.
Onze strater werd niet eens boos vandaag toen ik 'm moest afbellen omdat alles in de rioolsoep loopt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99634255
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn ook mensen die het uit principe zwart doen.
Welk principe is dat?
pi_99634370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
pi_99634372
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

Maar je weet niet wat ik verwachtte..
En ook al niet of ik het zwart of wit doe ;).

De prijs hier (wit) is voor een kleine 30m2 een kleine 500 euro. Mij viel dat reuze mee :+.

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
pi_99634387
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welk principe is dat?
Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
pi_99634426
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef sigme het volgende:

Zo min mogelijk geld naar fiscalisten?
Helemaal terecht, want die hebben toch veel te veel geld en het zijn een stel ongezellige nerds bij elkaar!
pi_99634451
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:

Dat het heffen van belastingen een eenzijdige daad van agressie is waartegen je in verzet mag (of moet) komen.

Ik ben niet zo iemand, hoor. :+
Heel goed! Dat laatste dan...
pi_99634485
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:32 schreef sigme het volgende:

En mij valt het tegen. :o Dat is alleen het arbeidsloon?

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
pi_99634553
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha. Per m2 zijn wij goedkoper uit dan. Alleen is het zo jammer dan wij ongeveer 10x zoveel moeten bestraten... ;)
Luxeproblemen..

Wij hebben onze mandelige buren in kennis gesteld van onze plannen, en eentje daarvan heeft aangeboden om ook wat mee te betalen. Dus betalen wij meer m2 dan wij eigenlijk hebben..

Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
pi_99634555
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

Ja.

quote:
Is het goedkoper als je het niet helemaal laat betegelen? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Of het goedkoper is om het niet te bestraten hangt af van het alternatief...
pi_99634649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef sigme het volgende:

Luxeproblemen..
Ja, maar luxeproblemen zijn ook problemen!

quote:
Misschien is dat voor Claudia ook nog wel een tip: als je laat bestraten, bekijk dan even of je er met buren mogelijk een grotere klus van kan maken.
Ik weet niet of dat veel gaat schelen. Ik heb niet de indruk dat de bestraters heel erg verlegen zitten om werk. Maar dat kan natuurlijk regioafhankelijk zijn.
pi_99634729
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is het goedkoper als je het niet helemaal laat bestraten? Vast wel, want het zal wel veel uur werk schelen?
Ja, arbeidsloon voor aanbrengen, stellen en afreien toplaagje zand, intrillen, bestraten.
Zwart kost 't minder.

Vandaag heeft mijn moeder 10 kuub gebroken puin laten bezorgen. Da's ook best mooi, en 10 kuub kost 400 euro.
pi_99634764
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
pi_99634845
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
pi_99634919
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

Onze tuin is ongeveer 5 bij 8 meter exclusief berging van 2,5 bij 2,5. Dat is dus iets meer dan 30 m2. Ik wil er genoeg tegels in om er een eettafel met stoelen neer te kunnen zetten, en misschien nog een ligstoel (of twee, maar ik vraag me af of dit haalbaar is). Voor de rest gaat er gras in.
Gras is iig veel goedkoper, met name als je het zelf doet.

Maar vergeet de kosten van het grondwerk niet (ook al is dat niet duur, het moet wel gebeuren natuurlijk).
pi_99634965
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat te googelen op tuinontwerpen maar ik vind het maar een vermoeiende zaak. Ik houd niet van al die frivoliteiten. Doe mij maar eenvoudige tegels en rechthoekige vormen.
Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
  maandag 18 juli 2011 @ 20:46:18 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99635026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is zeker een goede tip, sigme! Ik ken alvast één buurvrouw die vast ook zoveel mogelijk geld wil besparen. :Y) Ik heb dit trouwens ook overwogen voor de gietvloer. Dat schijnt ook goedkoper te zijn als je wat buren mee kunt krijgen.

Is dat wel wat, zo'n lullig stukje gras in zo'n kleine tuin? Ik zou trouwens overwegen om een hoek te maken met een schommel of een glijbaan, en dan van die rubber tegels eronder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99635039
Nou, dan doe je toch gewoon vierkant en strak?

Over die graszoden, dat legt wel lekker makkelijk maar ik vind het rotspul. Het wordt verbouwd op een kunststof matje, en dat matje ligt dus net onder je gras. Als er iets in de tuin moet gebeuren is dat een gemeen rotmatje. En ik vind dat dat graszodenspul nogal eens doodgaat, waarop er dus iets moet gebeuren. Met dat rotmatje. Het is akelig sterk plastic.

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
pi_99635123
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:45 schreef DS4 het volgende:

Even een hovenier er naar laten kijken kan toch geen kwaad...

Beter nog een tuinarchitect, maar dat kost weer geld, dus...
Neu, ik klooi wel gewoon wat aan met ons tuintje. Ik huur toch ook geen binnenhuisarchitect in om mijn woning in te richten. Ik ben ervan overtuigd dat ze het vele malen beter kunnen dan ik. Maar ach, mijn huis, mijn fouten. :Y)

Note to self: waterpas kopen. We hebben in ons huidige appartement alles op 'gevoel' opgehangen. :')
pi_99635166
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:46 schreef sigme het volgende:

Nou ja, kortom, ik zou zaaien. Heeft ook nadelen natuurlijk; je moet het wel even laten groeien voordat je de kinderen erop los kan laten.
+1 voor zaaien. Dat is de enige manier om een echt sterke grasmat te krijgen. Al het andere kan op zijn best in de buurt er van komen.
pi_99635242
Zaaien is zeker een optie. Ik kan de kinderen wel binnenhouden tot het mooi weer is.

Mijn vader gebruikte altijd grasmatten en mijn herinnering is juist dat dat supermakkelijk was en prima groeide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')