Dat ze niet sporen ben ik geheel met je eens, maar het zijn er wellicht toch best een flink aantal.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het artikel kan wel kloppen daar niet van. Maar het is zeker geen trend(zie funda of jaap). Als verkoper ben je toch ook niet gek als je graag van je huis af wilt. Als de verkoper weer iets nieuws koopt vangt hij ook het voordeel. Mensen die denken weer hun prijs te verhogen als hun huis al 1 jaar(of langer) te koop staat die sporen niet.
Weer dat artikel van 1 makelaar die graag bekend wil worden.... Funda linkjes graag... In grote aantallen he....quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat ze niet sporen ben ik geheel met je eens, maar het zijn er wellicht toch best een flink aantal.
'Prijs huis hoger door lagere belasting'
Lijkt me prettig als jij het dan ook nog onder de knie gaat krijgen...quote:
Ja dat is lucht. Een mooie peptalk om mensen zenuwachtig te maken. Heb ooit op school een directeur meegemaakt die alle klassen langskwam en ons vertelde dat er nog maar enkele kaartjes te koop waren voor de toneelvoorstelling georganiseerd door de school en dus snel moesten beslissen voordat de zooi uitverkocht was. 2 dagen later komt hij teleurgesteld alle klassen rond met een scheldpartij van ongekende orde. Hij vond het schandalig dat er maar enkele kaarten verkocht waren.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat ze niet sporen ben ik geheel met je eens, maar het zijn er wellicht toch best een flink aantal.
'Prijs huis hoger door lagere belasting'
Dit is niet 1 van je vlagen Gert Hquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me prettig als jij het dan ook nog onder de knie gaat krijgen...
En dan met name het lezen van een volledige post...
Dat is een klassieke methode van verkopen, toneel is wat mij betreft ook overschat als vorm van kunst maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja dat is lucht. Een mooie peptalk om mensen zenuwachtig te maken. Heb ooit op school een directeur meegemaakt die alle klassen langskwam en ons vertelde dat er nog maar enkele kaartjes te koop waren voor de toneelvoorstelling georganiseerd door de school en dus snel moesten beslissen voordat de zooi uitverkocht was. 2 dagen later komt hij teleurgesteld alle klassen rond met een scheldpartij van ongekende orde. Hij vond het schandalig dat er maar enkele kaarten verkocht waren.
Mijn username dient als detectie voor mensen die een gebrek aan argumenten hebben.. Die vallen bij gebrek aan beter daarop terug. Maar dat wist je natuurlijk ook al he?quote:
Dat staat in de eerste paragraaf van je dossier bij de Hypotheker waarde GH.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn username dient als detectie voor mensen die een gebrek aan argumenten hebben.. Die vallen bij gebrek aan beter daarop terug. Maar dat wist je natuurlijk ook al he?
Met een jaar of vijf wellicht, en dan in lijn met de inflatie...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:39 schreef Cherna het volgende:
Je moet niet zenuwachtig worden. De prijzen zullen heus wel weer gaan stijgen. Maar dan moet je zeker niet aan de korte termijn denken. Ze dalen eerder nog en uiteindelijk krijg je stabilisatie en daarna weer een stijging. Het punt is alleen de stabilisatie wanneer die bereikt is dat blijft een gok. Dan rest de vraag naar jezelf toe. Wat doe ik.
Mja. Beetje jammer dat je op dit niveau wenst te discussiėren. Ik heb hier geen zin in. Kun je me over een paar jaar een mailtje sturen als je in staat bent volwassen tegen de zaken aan te kijken?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat staat in de eerste paragraaf van je dossier bij de Hypotheker waarde GH.
Fax je mij na het afsluiten van een cursus humor en een seminar over de beginselen van de economie?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. Beetje jammer dat je op dit niveau wenst te discussiėren. Ik heb hier geen zin in. Kun je me over een paar jaar een mailtje sturen als je in staat bent volwassen tegen de zaken aan te kijken?
Tot je leert lezen: Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarktquote:
Lees dit eerst even: Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarktquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tot je leert lezen: Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Je bedoelt natuurlijk met zoveel belastingontduikers? Wij hebben in NL commentaar op de Grieken, in Griekenland is belastingontduiking niet geinstitutionaliseerd zoals in Nederland, voor de rest is er niet zo gek veel verschil te bekennenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:45 schreef HansvD het volgende:
[..]
Dat krijg je met zoveel huizenbezitters.
quote:
tja iemand moet de korting op de overdrachtsbelasting betalen. Hoeveel hypotheek kan je eigenlijk krijgen met 43000 euro?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Gaat dus ook gelden voor zittende huurders, en niet alleen voor nieuwe huurders.
Zolang jij je woning gebruikt om te wonen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:42 schreef Devv het volgende:
Is het in zijn algemeenheid eigenlijk een goede tijd om te kopen? Ik heb namelijk net een nieuwbouw woning gekocht.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:59 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Zolang jij je woning gebruikt om te wonen.
ik neem aan dat jij lekker en gelukkig in jouw woning wil vertoeven? Daar gaat het om! Ga jij je woning gebruiken als een speculatieobject dan heb je nu een mindere tijd. Maar zolang jij alles gewoon kan betalen en niet adhoc hoeft te verhuizen dan is er niets aan de hand.quote:
Kom maar op.... de huizenprijzen zullen nog jaren blijven dalenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gaat dus ook gelden voor zittende huurders, en niet alleen voor nieuwe huurders.
Tegenwoordig moet je wiet telen om je woning te kunnen betalenquote:
Als huurder verlies je dan alleen ook nog je woning. Mensen die iets gekocht hebben tot nu toe nog niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:13 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je wiet telen om je woning te kunnen betalen
Ik wacht wel op officiele cijfers, i.p.v. de belangenclub NVM.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de krant van gisteren, de makelaars krijgen het namelijk druk druk druk![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Geen scanner dus foto van de 5MP GSM
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimulerenquote:Huren 5 procent extra omhoog tegen scheefhuurders
Huren mogen volgend jaar vijf procent extra worden verhoogd, bovenop de jaarlijkse inflatiecorrectie. Het gaat om woningen van huishoudens met een inkomen vanaf 43 duizend euro. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten als maatregel tegen scheefhuren, mensen met een hoger inkomen die in een goedkope woning zitten.
De maatregel was al aangekondigd in het regeerakkoord en gaat op 1 juli 2012 in. Verhuurders kunnen aan de Belastingdienst vragen of huurders gezamenlijk meer of minder dan 43 duizend euro per jaar verdienen.
Het kabinet verwacht niet dat de huren ook daadwerkelijk met vijf procent plus de 1,3 procent inflatie stijgen. De huren liggen doorgaans flink onder de maximaal toegestane huurprijs.
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimuleren.
Je bedoelt afbouwen van de HRA neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.
Mensen zijn zo gebrainwashed door de media en belanghebbenden dat ze inderdaad zijn gaan geloven dat stijgende huizenprijzen iets fantastisch is. Dat het een pyramidespel is lijkt men niet te beseffen, pyramidespelen werken prima zolang er maar grotere sukkels gevonden worden om deel te laten nemen. De crash komt er aan en de kater is onafwendbaarquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht wel op officiele cijfers, i.p.v. de belangenclub NVM.
"De prijzen zijn hoger, de markt veert op"... Stel mafketels! In de trant van: "Brood wordt duurder, wat fijn"...
Waarom is het niet gewoon een goed idee om die huizen te bouwen waar de markt om vraagt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.
Vervallen voor nieuwe hypotheken. In rap tempo afbouwen voor bestaande hypotheken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt afbouwen van de HRA neem ik aan?
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Waarom is het niet gewoon een goed idee om die huizen te bouwen waar de markt om vraagt?
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vervallen voor nieuwe hypotheken. In rap tempo afbouwen voor bestaande hypotheken.
^^ Hier spreekt de huizenbezitter...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?
De HRA moet niet alleen voor starters worden afgeschaft, maar natuurlijk voor iedereen. Anders wordt het wel een zeer oneerlijke regel...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.
De markt zit op slot omdat de prijzen te hoog zijn, er is genoeg vraag naar betaalbare woningen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.
Overal moet bezuinigd worden. Ik denk dat je een goede hervorming van de huizenmarkt beter nu, rap en voor sommigen wat pijnlijk kan doen dan dat je het blijft pappen en nathouden met publiek geld. My 2 cents.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
De markt zit op slot omdat de prijzen te hoog zijn, er is genoeg vraag naar betaalbare woningen.
Je conclusie dat er geen vraag is naar woningen omdat mensen de te dure woningen niet kunnen betalen is dan ook erg onlogisch.
Dat blijft een lastig vraagstuk. Ik denk nog steeds dat aftoppen over 10, 15 jaar het beste is. Maar daar zou ik dan pas over een paar jaar, als de economie weer wat aantrekt, mee beginnen. Nu is het nog te fragiel en komen er teveel mensen mee in de problemen denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.
Vraag en aanbod komen niet genoeg samen. De prijzen zijn te hoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.
Ze ontduiken de belasting, in Griekenland doen ze dat ook maar daar hebben we toch ook geen medelijden mee? Face it... de schade van economische crisis komt bij de gewone man en vrouw te liggen... de verantwoordelijke rovers zitten hoog en droog en gaan echt geen stukje welvaart inleveren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?
Alsof wij opeens gaan kopen omdat de huur met zo'n 25 euro in de maand gaat stijgen, en veel mensen met mij... 5% is opzich minimiem.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Prijzen zijn heel wat anders als financierbaarheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vraag en aanbod komen niet genoeg samen. De prijzen zijn te hoog.
Wacht even.... snap je nu werkelijk niet dat de prijs bepaald word door wat mensen gefinancierd kunnen krijgen? Hoeveel mensen ken jij die even cash hun woning betaald hebben? Te weinig gefinancierd krijgen staat dus gelijk aan te hoge huizenprijzen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.
Rentevrij aflossingsvrij lenen zodat de prijzen onbeperkt verder kunnen stijgen... Wow jouw hoofd zit echt diep knel in de huizenbubbel!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
De HRA moet niet alleen voor starters worden afgeschaft, maar natuurlijk voor iedereen. Anders wordt het wel een zeer oneerlijke regel...
Ok... je hebt gelijk dat je misschien in de huidige markt voor een enorm kapitaal ook een klein appartementje zou kunnen kopen. De vraag is dan alsnog of het niet gewoon te duur is. Als je als gezin met een modaal inkomen geen gezinswoning kan kopen dan zijn prijzen gewoon te duur.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Prijzen zijn heel wat anders als financierbaarheid.
Basp1 is een aardige user hoor... laten we hem vooral vriendelijk proberen te verlossen van sommige misvattingenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rentevrij aflossingsvrij lenen zodat de prijzen onbeperkt verder kunnen stijgen... Wow jouw hoofd zit echt diep knel in de huizenbubbel!
Huizen zouden in jou wereldvisie toch in prijs moeten afnemen omdat ze ouder worden. Misschien gebeurd dat ook wel met het door mij bedachte scenario en is de rest wat je hier bedenkt dus totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:53 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wacht even.... snap je nu werkelijk niet dat de prijs bepaald word door wat mensen gefinancierd kunnen krijgen? Hoeveel mensen ken jij die even cash hun woning betaald hebben? Te weinig gefinancierd krijgen staat dus gelijk aan te hoge huizenprijzen.
De rente op 0%? dat is prima zolang er geen monetaire inflatie is m.a.w. er mag geen geldgroei zijn, anders krijg je nl. gewoon een deel van je huis cadeau en dat is natuurlijk niet normaal. Dat is diefstal van spaarders die hun geld dan wel in waarde zien afnemen.
In principe ben ik voorstander van het afschaffen van vrijwel alle regelgeving op de woningmarkt: alle subsidies, bijtellingen en heffingen d'r in een keer afgooien. En als de overheid dat niet benut als meevaller van 20 miljard, maar het gewoon een correctie (vereenvoudiging!) van de algehele belastingen laat terugvloeien naar de burgers, zal dit voor de meeste mensen heel weinig uitmaken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.
Het probleem is alleen als je dit doet je direct een diepe depressie veroorzaakt waardoor de overheid geen centjes belasting meer zal beuren, en we er allemaal driftig op achteruitborduren. Behalve degenen die speculeren op een prijsdaling, natuurlijkquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In principe ben ik voorstander van het afschaffen van vrijwel alle regelgeving op de woningmarkt: alle subsidies, bijtellingen en heffingen d'r in een keer afgooien. En als de overheid dat niet benut als meevaller van 20 miljard, maar het gewoon een correctie (vereenvoudiging!) van de algehele belastingen laat terugvloeien naar de burgers, zal dit voor de meeste mensen heel weinig uitmaken.
Ik zeg nog steeds: schaf de HRA en huurtoeslag af, en verlaag de belastingen en verhoog de uitkeringen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zeg nog steeds: schaf de HRA en huurtoeslag af, en verlaag de belastingen en verhoog de uitkeringen.
Per saldo blijven koopwoningen en huurwoningen even goed betaalbaar. Door de lagere belastingen en hogere uitkeringen kan men namelijk zelf bepalen of ze het willen uitgeven aan wonen (of niet).
Die kunnen, als jouw idee doorgezet word, daar dan echt wel een appartement kopenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Dat zouden ze ook kunnen als het geheel af wordt geschaft.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Zou ook kunnen jahquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffen
http://www.wozinformatie.(...)temID=7352&bc=nieuws
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling af.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffen
kleine correctiequote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling en achterlijke aftrek af.
Ik zeg: schaf alle subsidies, belastingen en toelagen af. Kijk hoeveel je netto als staat overhoudt en verlaag daar de IB van. Goed voor de markt, de doorstroming, de concurrentiepositie. En vanwege het beter functioneren van de markt en het niet maken van overheadkosten (rondpompkosten), gaat netto het geheel van het volk er op vooruit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling af.
(Men betaald toch al OZB, waarom dan ook nog een keer HWF)
Inderdaad. De huizenlobby schreeuwt altijd wel dat huren weggegooid geld is, maar rekenen ze voortaan ook even de verloren arbeidsdynamiek door? Als starter op zowel de arbeids -als huizenmarkt zou je wel gek zijn om je CV direct zulke schade toe te brengen: de schade van stilstand (is achteruitgang).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:12 schreef VirtualMemory het volgende:
Overigens zorgt de zeepbel op de huizenmarkt voor een stagnatie van de economie, mensen nemen nu niet de juiste keuze op basis van economische argumenten. I.p.v. te kunnen verhuizen voor een betere baan blijven ze nu plakken in hun minder betaalde baan of gaan ze dagelijks uren in de file staan..... een goed beleid van onze rechts liberale regering
Vraag: Als de scheefhuurder een hogere huur krijgt opgelegd, en hij besluit na een paar maanden te verkassen naar een koopwoning, blijft de verhoogde huur van de sociale woning die hij achterlaat dan op hetzelfde niveau?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
En daarom dus de overdrachtsbelasting (=verhuisboete) naar 0%quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:45 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Inderdaad. De huizenlobby schreeuwt altijd wel dat huren weggegooid geld is, maar rekenen ze voortaan ook even de verloren arbeidsdynamiek door? Als starter op zowel de arbeids -als huizenmarkt zou je wel gek zijn om je CV direct zulke schade toe te brengen: de schade van stilstand (is achteruitgang).
Na 30 jaar geen woonlasten meer? Lijkt me best goed voor je welvaartspostitie, met name omdat tegen die tijd de huren zijn verdrievoudigd.quote:Hamvraag: Hoe is het je vastklampen aan een paar meter grond en een stapel bakstenen in Nederland goed voor je welvaartspositie?
Een duidelijke signaal (noodmaatregel) dat de huizenmarkt gaat crashen. Alles wordt uit de kast gehaald om maar mensen over de streep te trekken. Puur een maatregel om hun eigen achterban tevreden te stellen zodat hun huisje niet in waarde daalt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een woning heeft een maximale huur. Maar de huur mag per jaar maar met het vastgestelde percentage verhoogd worden. Dat wordt nu omzeild door de maximale verhoging te vergroten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Vraag: Als de scheefhuurder een hogere huur krijgt opgelegd, en hij besluit na een paar maanden te verkassen naar een koopwoning, blijft de verhoogde huur van de sociale woning die hij achterlaat dan op hetzelfde niveau?
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Na 30 jaar geen woonlasten meer? Lijkt me best goed voor je welvaartspostitie, met name omdat tegen die tijd de huren zijn verdrievoudigd.
Onzin natuurlijk. Dit is bedoelt om mensen die in de sociale woningbouw zitten en er inmiddels niet meer in thuis horen door een verhoogd inkomen plaats te laten maken voor mensen die het wel nodig hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:51 schreef BeffJeck het volgende:
Een duidelijke signaal (noodmaatregel) dat de huizenmarkt gaat crashen. Alles wordt uit de kast gehaald om maar mensen over de streep te trekken. Puur een maatregel om hun eigen achterban tevreden te stellen zodat hun huisje niet in waarde daalt.
Voor 95% van de mensen wel hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.
Zo groot is NL niet hoor. Alsje lekker een beetje centraal woont, is er niets aan het handje...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.
mijn buurman heeft een leaseauto die zal m knijpen nuquote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
mensen lenen geld op die virtuele waarde , dus die mag niet zakken, dan komen de banken in de knoeiquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In principe ben ik voorstander van het afschaffen van vrijwel alle regelgeving op de woningmarkt: alle subsidies, bijtellingen en heffingen d'r in een keer afgooien. En als de overheid dat niet benut als meevaller van 20 miljard, maar het gewoon een correctie (vereenvoudiging!) van de algehele belastingen laat terugvloeien naar de burgers, zal dit voor de meeste mensen heel weinig uitmaken.
Mijn buurman heeft een plasma tv en ligt er niet wakker van.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
mijn buurman heeft een leaseauto die zal m knijpen nu
die plasma tv hoef je niet bij je inkomen te tellenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een plasma tv en ligt er niet wakker van.
Wat bedoel je in godsnaam?
LOL, je hebt gelijk. Maar ja, een lease auto is immers ook een vorm van verkapt inkomen he.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
die plasma tv hoef je niet bij je inkomen te tellen
Maar een werkgeversverklaring om een corporatiewoning te kopen gaat uit van het bruto salaris, ik begrijp best dat de overheid van die hutten af wil (het scheelt weer huursubsidie) maar dan moeten ze het weloverwogen doen, dus meer korting gevenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, je hebt gelijk. Maar ja, een lease auto is immers ook een vorm van verkapt inkomen he.
Sinds wanneer is de overheid daar eigenaar van?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar een werkgeversverklaring om een corporatiewoning te kopen gaat uit van het bruto salaris, ik begrijp best dat de overheid van die hutten af wil (het scheelt weer huursubsidie) maar dan moeten ze het weloverwogen doen, dus meer korting geven
de VVD wil graag 1.000.000 woningen verkopen, want dat scheelt ze de subsidies hequote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de overheid daar eigenaar van?
Dachtndat woningbouw zelf bedruipend was inmiddels? Of bedoel je hoersoebsidie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de VVD wil graag 1.000.000 woningen verkopen, want dat scheelt ze de subsidies he
hoersubsidie of HRA subsidie is alles uit de belastingpot is het zelfde, de woningmarkt kan niet zonder bakken subsidiequote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dachtndat woningbouw zelf bedruipend was inmiddels? Of bedoel je hoersoebsidie.
Precies, als je in het midden van Nederland woont of lekker centraal in de randstad is er niks aan het handjequote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo groot is NL niet hoor. Alsje lekker een beetje centraal woont, is er niets aan het handje...
Dan kost het ze weer HRA. Voordeel is wel dat er dan 1 miljoen stemmers bijkomen die tegen afschaffing van de HRA zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
de VVD wil graag 1.000.000 woningen verkopen, want dat scheelt ze de subsidies he
Sinds de brutering in 1994 is de sociale woningbouw zelfstandig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dachtndat woningbouw zelf bedruipend was inmiddels? Of bedoel je hoersoebsidie.
De HRA zal wel blijven maar de eigen woning forfait zal wel stijgen danquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kost het ze weer HRA. Voordeel is wel dat er dan 1 miljoen stemmers bijkomen die tegen afschaffing van de HRA zijn.
Dat het HWF zal stijgen blijkt anders niet uit je linkje.....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
De HRA zal wel blijven maar de eigen woning forfait zal wel stijgen dan
http://www.wozinformatie.(...)temID=6971&bc=nieuws
Dit vind ik ook een mooie:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:15 schreef pberends het volgende:
Reportage over de Amerikaanse huizenmarkt in Detroit: 'Amerikaanse economie heeft gefaald'
Stop nou eens met het vergelijken van de Amerikaanse hypotheek met de Nederlandse hypotheek.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dit vind ik ook een mooie:
Role of the Media
In July 2007 Irish Independent journalist/comedian Brendan O'Connor urged people to buy property, even as the bubble was clearly bursting.
Overal proberen ze tijden het instorten mensen nog een te duur huis aan te naaien
Dat is een hard gelach ja.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Role of the Media
In July 2007 Irish Independent journalist/comedian Brendan O'Connor urged people to buy property, even as the bubble was clearly bursting.
Overal proberen ze tijden het instorten mensen nog een te duur huis aan te naaien
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Stop nou eens met het vergelijken van de Amerikaanse hypotheek met de Nederlandse hypotheek.
Dat is een heel andere rechtsvorm. Een kind kan zelfs zien dat je die 2 niet kunt vergelijken.
quote:Irish
VINEX....quote:Signals were flashing red on the property bubble but were ignored
In the case of Ireland, a major dysfunctional factor in the property area was the very restrictive zoning policies of the authorities that have been relaxed only in recent times. Such policies were bound to result in large price increases if housing demand increased substantially.
Much of the land that had been zoned was tightly held by major players who had accumulated this land over time. For example, the construction sector analyst, Jerome Casey, has documented how eight major developers had effectively cornered the market in zoned land in North Dublin.
In addition, some of these developers were related to one another, thereby ensuring even tighter control over the release of this land for development than might appear at first glance. With the Irish population's attachment to land and property for all sorts of historical and perhaps psychological reasons, a surge in demand for housing, if it were to occur, was always likely to lead to substantial increases in prices.
Who can forget the crowds that queued overnight to buy housing off the plans? In the event, we know that some of those queueing were paid by estate agents to do so, and the media was contacted to hype things further. This mania extended to the acquisition of investment properties overseas.
As well as creating the conditions for a surge in prices if housing demand increased substantially, a very restrictive zoning policy was also conducive to corruption. It mattered greatly where councillors and planners arbitrarily drew the line on the map for zoning.
Through my contacts with various colleagues in other European central banks, I endeavoured to clarify how Irish house prices compared with those in their countries.
The data that I received showed that Irish house prices were higher, sometimes substantially so, than prices in all other locations except for central London.
Je zou ook de reactie van WammesWaggel kunnen lezen, en het verschil opmerken... Dan kom je namelijk al snel in een spiraal naar beneden....quote:
Hij was niet voor niets een comedianquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Role of the Media
Net als Ger Hukkerquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij was niet voor niets een comedian.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |