abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99201637
Het enige recht van bestaan van Detroit was de lage prijs van energie, dat is niet langer zo dus dan moet je zo'n koude zwarte criminele stad met sterke vakbonden achter je laten en voor Alabama gaan, dat is geen tragedie ;)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:30:26 #53
324665 meth77
to do or not to do
pi_99202318
Detroit hoort bij de oude economie,die stad was de glorie van de USA in de jaren 60 , en nu worden die auto's in Japan en China gemaakt
pi_99202916
quote:
'Militairen laten VVD links liggen'

Militairen zijn kwaad op de politiek, maar vooral op de VVD, traditioneel een partij met veel aanhang onder militairen. De partij kreeg vorig jaar bij de Tweede Kamerverkiezingen 52 procent van de militaire stemmen. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou nog maar 24 procent op de partij van premier Mark Rutte stemmen.

Dat meldt het televisieprogramma EénVandaag, dat zich baseert op een onderzoek van de militaire vakbonden AFMP en ACOM en de Vrije Universiteit. Uit het onderzoek blijkt verder dat een op de drie militairen niet bereid is te sterven voor Nederland. Dit zou nauw samenhangen met de harde bezuinigingen die de krijgsmacht treffen. "Wij merken dat militairen er erg cynisch van worden", zegt Ed Lugthart van AFMP donderdag in het programma.

Uit het onderzoek onder de vakbondsleden zou blijken dat ze de Tweede Kamer en de regering wantrouwen, omdat ze de gevolgen van de bezuinigingen niet goed zouden overzien. "Mensen die nu op missie gaan, krijgen misschien na thuiskomst te horen dat ze hun baan kwijt zijn", zegt Lugthart. "Ik hoop niet dat militairen door deze bezuinigingen met een loyaliteitsvraag in het hoofd de poort uitgaan in een gevaarlijk gebied, dat maakt het alleen maar gevaarlijker."

Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) wil dat de bezuinigingen op defensie opnieuw worden bezien. "In dit kabinet moeten we achttien miljard euro bezuinigen, terwijl er in dezelfde periode vijftien miljard euro in de zorg bijkomt. De zorg is de rest eruit aan het drukken", concludeert hij in EénVandaag.
Ik vind die uitspraak van Hillen wel frappant. Hetzelfde zou je namelijk kunnen zeggen over de gestegen kosten van de hypotheekrenteaftrek versus andere overheidsterreinen. Maar dan geldt het niet natuurlijk. CDA :r.
pi_99203298
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Hetzelfde zou je namelijk kunnen zeggen over de gestegen kosten van de hypotheekrenteaftrek versus andere overheidsterreinen.
Het verkiezingsprogramma van VVD en CDA belooft de HRA niet aan te passen. PVV is het daar mee eens. 76 zetels. Klaar.
pi_99203395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:47 schreef HansvD het volgende:

[..]

Het verkiezingsprogramma van VVD en CDA belooft de HRA niet aan te passen. PVV is het daar mee eens. 76 zetels. Klaar.
Hoe langer ze wachten, hoe pijnlijker het wordt. Klaar.
pi_99203592
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe langer ze wachten, hoe pijnlijker het wordt. Klaar.
Dan moet het volk een andere regering kiezen. Klaar.
pi_99204829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

Ben je al eens in zo'n intensieve veehouderij geweest? Ga er anders een dagje naast zo'n varken staan en laat je ook transporteren naar het slachthuis, ben benieuwd hoe stoer je dan nog doet achter je pc'tje :) Ben geen vegetarier, maar hoe wij met onze dieren om gaan is gewoon schandalig. Alsof die koeien hun hele leven 'meer ruimte hebben dan forenzen in de trein'. Hoeveel koeien komen er uberhaupt nog buiten?
Mishandeling is gewoon aan de orde van de dag in de veeteelt. Ik ben in ieder geval flink minder vlees gaan eten en er komt enkel nog biologisch vlees op tafel :7
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99204952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:47 schreef HansvD het volgende:

Als dat de enige reden is om voor dit kabinet te kiezen dan krijgen de mensen wat ze verdienen w/
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99205618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:13 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Als dat de enige reden is om voor dit kabinet te kiezen dan krijgen de mensen wat ze verdienen w/
Geen idee of dat voor mensen de enige reden was om op 1 van deze partijen te stemmen.

Maar dat ze niks aan de HRA willen doen was ruim voor de verkiezingen al duidelijk.
pi_99206340
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef meth77 het volgende:
Detroit hoort bij de oude economie,die stad was de glorie van de USA in de jaren 60 , en nu worden die auto's in Japan en China gemaakt
Nee niet echt, zelfs veel van de wagens van bv Toyota en Hyundai komen gewoon uit de VS maar uit staten waar een werknemer geen $100 dollar per uur kost dankzij de vakbonden.
pi_99206409
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:22 schreef HansvD het volgende:

[..]

Geen idee of dat voor mensen de enige reden was om op 1 van deze partijen te stemmen.

Maar dat ze niks aan de HRA willen doen was ruim voor de verkiezingen al duidelijk.
Dat de HRA de verkiezingsdoorslag kon geven zegt ook weer wat over Nederland...
pi_99207067
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:33 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat krijg je met zoveel huizenbezitters.
pi_99209538
quote:

Geld speelt altijd de belangrijkste rol bij de verkiezingen. Mensen die weinig hebben stemmen doorgaans links in de hoop extra subsidies en uitkeringen te kunnen cashen, mensen die > modaal verdienen, stemmen midden of rechts omdat ze niet willen dat de belastingen nog ongelijker verdeeld worden.

Zelfs al komt de linkse kliek aan de macht - wat echt een ramp zou zijn voor werkend Nederland - dan nog wordt er op de HRA niet fors gekort. Als ze dat wel doen, is de kans groot dat er mensen uit het linkse kamp geliquideerd worden.
pi_99211643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:17 schreef Emu het volgende:
Wij net hetzelfde maar dan in een appartement (62 m²). Elektriciteitsverbruik 1.200 kwh per jaar (ondanks alle modern comfort) en gasverbruik 220 m³.
Het electriciteitsverbruik heeft niets met de woning te maken, maar wel met je levensstijl en de apparaten die je aanschaft. Of je woning nu uit de jaren 30 is of nieuwbouw doet geheel niet terzake. Betere Isolatie heeft wel invloed op je verwarming uiteraard. Maar gezien je lage elektra lijkt het me niet dat jij representatief bent qua energieverbruik voor een gemiddelde 'nieuwbouwwoning' maar ligt het meer aan jouw persoonlijke levenstijl. (Die 1200Kwh van jou verbruikt mijn sauna al op jaarbasis. Ruimschoots zelfs.)

quote:
We zullen zien wat de mensen met een 2de hands huis doen, als de energieprijzen de komende 5 jaar nog eens met 30% de hoogte in gaan.
Die gaan net als jou met je 220m3 swinters een trui aantrekken. Of doen zoals ik en installeren een HR-Houtkachel en lopen gewoon in een t-shirt. (En gooien dan af en toe van ellende ook bij -10graden de buitendeur even open omdat het midden in de winter krankzinnig warm (35graden) aan het worden is. _O- )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:12:13 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99211954
quote:

[..]

Het geeft mooi aan hoeveel mensen een compleet verziekt systeem in stand willen houden, ondanks dat ze op lange termijn beter af zijn zonder dat systeem, en dat ze nu beter af waren geweest als dat systeem 20 jaar geleden al was afgeschaft...
En het geeft ook aan dat het systeem nog wel even in stand zal worden gehouden :(
censuur :O
pi_99212072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het geeft mooi aan hoeveel mensen een compleet verziekt systeem in stand willen houden, ondanks dat ze op lange termijn beter af zijn zonder dat systeem, en dat ze nu beter af waren geweest als dat systeem 20 jaar geleden al was afgeschaft...
En het geeft ook aan dat het systeem nog wel even in stand zal worden gehouden :(
De banken zijn lachende derde :)
pi_99212073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Het geeft mooi aan hoeveel mensen een compleet verziekt systeem in stand willen houden, ondanks dat ze op lange termijn beter af zijn zonder dat systeem
En hoe precies worden de huiseigenaren er beter van als de HRA afgeschaft wordt?

quote:
, en dat ze nu beter af waren geweest als dat systeem 20 jaar geleden al was afgeschaft...
Koe -> hol -> kijken.

quote:
Gezien we meer koopwoningen hebben dan huurwoningen waarschijnlijk wel ja. Democratie, dus je zult het ermee moeten doen.
pi_99212126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:15 schreef antfukker het volgende:
De banken zijn lachende derde :)
Ik de lachende 4e. En de huurders de huilende 5e.

Leer ermee leven.
pi_99213261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:33 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als er 70.000 woningen per jaar tekort komen, dan moet het vraag vs aanbod spelletje toch vroeg of laat de boel in beweging brengen? Waar wonen die mensen nu dan? Thuis? :+
Ik ben nog steeds benieuwd hoe men meet of er een tekort zou zijn op de woningmarkt.

De afgelopen jaren werd je er mee doodgegooid. Er zouden veel te weinig woningen zijn...

Toch zie ik niet veel mensen op straat slapen of uit de ramen vallen wegens te druk binnen, of iets anders in die trant.

Al met al lijkt het me een lastig te meten voorraad, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben erg benieuwd naar wie er een mooie aanpak of indicator heeft.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:47:18 #71
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99213307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe men meet of er een tekort zou zijn op de woningmarkt.

De afgelopen jaren werd je er mee doodgegooid. Er zouden veel te weinig woningen zijn...

Toch zie ik niet veel mensen op straat slapen of uit de ramen vallen wegens te druk binnen, of iets anders in die trant.

Al met al lijkt het me een lastig te meten voorraad, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben erg benieuwd naar wie er een mooie aanpak of indicator heeft.
Er zijn natuurlijk wel enorm veel twintigers die nog bij pa en ma wonen of op kamers omdat ze geen betaalbare woonruimte kunnen vinden.
pi_99213324
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gezien we meer koopwoningen hebben dan huurwoningen waarschijnlijk wel ja. Democratie, dus je zult het ermee moeten doen.
Dus meer dan vijftig procent van de bevoking steunt de Nederlandse betrokkenheid bij Irak en Libië en de aanwezigheid in Afghanistan?

Of nog beter: het redden van de banken en Griekenland?

Ik betwijfel dat dan toch. En daarmee ook je stelling dat we in een democratie zouden leven.

Misschien komen sommige beslissingen wel heel anders tot stand dan jij denkt...
pi_99213346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel enorm veel twintigers die nog bij pa en ma wonen of op kamers omdat ze geen betaalbare woonruimte kunnen vinden.
Je zegt 'natuurlijk', maar waar maak je uit op dat het zo is?
pi_99213393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:46 schreef HansvD het volgende:

[..]

Zoiets? Geen idee.

Kinderen worden volwassenen en hebben een huis nodig op een bepaalt moment.

verder :

[..]

En volwassenen die bejaard worden en kleiner of in een tehuis moeten gaan wonen, waar zitten die op het moment?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:50:56 #75
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99213420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:48 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je zegt 'natuurlijk', maar waar maak je uit op dat het zo is?
Geluiden uit mijn directe omgeving het is voor starters gewoon al jaren heel moeilijk om aan betaalbare woonruimte te komen zeker als je modaal verdient.

Ik ben wel benieuwt naar officiele statistieken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')